ďťż
Instalacje wtrysku podtlenku azotu.





olek - 10 gru 2004 14:56
poszukuje informacji na temat sposobu dozowania tlenku azotu.
czy ilość gazu (ciśnienie) jest uzaleznione od obrotów silnika, coś na zasadzie lpg ?
moze ktos ma juz jakies doswiadczenia ;>




olek - 19 gru 2004 21:48
polecam strone www.holley.com/HiOctn/ProdLine/Products ... story.html

PS. szukam ludzi ktorzy Mieli, Mają, lub chcą Mieć system NO i mają konkretne sugestie, jak rowniez zwykle pytania
pozatym uwazam ze dobrze byloby aby istniał osobny temat - jako podtemat w dziale tuning - poswiecony systemowi DOTLENIENIA motoru aby KAŻDY ( oprócz guru xANDy ktory wie wszystko ) mógł przedstawić swoj punkt widzenia, zadac pytania jak rownież rozwiać swoje wątpliwości.



Muller - 23 gru 2004 10:38
A co do NOS troszkę myślałem o temacie ale chyba zostawię narazie na półce po TURBO, czyli narazie statycznie a później DYNAMICZNIE.



olek - 23 gru 2004 12:12
oczywiście, turbo TO JEST TO, ale kasa zaporowa, planuje w styczniu zbadać sprawę i sprawdzić gdzie - co - i za ile mozna założyć w krakowie, pozdro.




xANDy - 23 gru 2004 12:26
oprócz guru xANDy ktory wie wszystko



LoB - 23 gru 2004 12:36
Poza tym - do diesla to się tego nie zamontuje...



xANDy - 23 gru 2004 12:46
to jestem zupełnie zaskoczony..
Ale nie ma się co dziwić, moja wiedza dotyczy innego związku, innych silników i jest... stara, przestarzała.
A tak swoją drogą. Jakie to ma przełożenie na moc, moment i spalanie w takim dieslu? (ten ma 2.0 l, 210Nm/1800 obr., 101KM)



olek - 26 gru 2004 17:24
kilka nowych infromacji:
http://www.maxituning.pl/index.php?id=technika

N2O5 ? to chyba faktycznie moze być niebezpieczne dla silnika, w porównaniu do N2O
czyli gazu rozweselającego (hehe) to róznica aż czterech atomow tlenu,nie wiem jaki silnik to wytrzyma hehe moze silnik w samolocie , a moze to kwestia odpowiedniego dozowania, myslałem jednak ze najpopularniejszym zwiąkiem jest NO2 (a nie N2O)
pozdr.



Kruk11 - 27 gru 2004 12:17
Jeszcze nie czytałem co w linkach ale powiem Ci tyle:

Cały bajer z N2O polega na tym, że rozkłada się w około 500st.C na azot i tlen, dzięki temu tlenowi można wstrzyknąć dodatkową porcję paliwa i w efekcie jest przyrost mocy.

NO2 (dwutlenek azotu) jest faktycznie popularniejszy bo jest efektem ubocznym spalania np węgla kamiennego, ropy naftowej i innych nitrozwiązków. Ten związek to można sobie co najwyżej w wodzie rozpuścić i otrzymać kwas azotowy HNO3



olek - 27 gru 2004 16:50
Dzięki Kruk za wyjaśnienie, masz oczywiście racje ale mam kilka sugestii do tego co napisaleś

Cały bajer z N2O polega na tym, że rozkłada się w około 500st.C na azot i tlen, dzięki temu tlenowi można wstrzyknąć dodatkową porcję paliwa i w efekcie jest przyrost mocy. sprawą ogólnie znaną jest, że tlen jest bardzo dobrym utleniaczem, inaczej,"przyspiesza proces spalania"
z tą 'możliwością wstrzykniecia dodatkowej porcji paliwa masz racje ale zrobiles duzy skrót myślowy, wg. mnie, ze wzgledu na większą ilość tlenu możliwe jest efektywne spalenie tej i/lub wiekszej ilości paliwa


NO2 (dwutlenek azotu) jest faktycznie popularniejszy bo jest efektem ubocznym spalania np węgla kamiennego, ropy naftowej i innych nitrozwiązków. Ten związek to można sobie co najwyżej w wodzie rozpuścić i otrzymać kwas azotowy HNO3
piszesz ze N2O rozklada sie w temp ok. 500 st. C.
ale NO2 rozklada sie juz w temp. 200 st. C (oba uwalniają tlen)
http://www.chemia.px.pl/nieorganiczne/tlenki.html
być moze problem polega na tym ze dwutlenek azotu w temp. ponizej 22 st. C jest CIECZĄ (o czym sam do tej pory nie wiedzialem) i z tego wzgledu moze byc problem z instalacją (pewnie powodow jest wiecej)

wydaje mi sie jednak ze NO2 jest lepszym utleniaczem niz N2O
cyt. Stosowany jako środek nitrujący, utleniający, katalizator, utleniacz paliw rakietowych, itd. wiec Kruk'u, NO2 daje nie tylko kwas azotowy ale też i NIEZŁY POWER hehe moze jednak nie w takich silnikach i nie z takim paliwem pozdro



PIETRO - 12 sty 2005 20:20
SYSTEMY PODAWANIA N2O ma kilkadziesiąt lat to żadna nowość właściwie wszystkie rzeczy juz dawno były wymyślone wraz z wtryskiem wody do cylingrów,
w czasie wojny system N2O był stososwany powszechnie przez niemców w silnikach samolotowych.
zaznaczam, że się tym nie param ale temat jest ciekawy, przekazuję co wiem.
Obecnie najprostrze systemy są dostepne w Polsce od ok. 1 500 zł wraz z butlą i dyszami do wzrost mocy ok. 50 KM.
generalnie systemy są 2:
-najprostrze ,,suche'' gdzie wstawia sie podkładkę coś w rodzaju mixera i podawany jest sam N2O, to wszystko z czujnikiem pełnego otwrcia przepustnicy, tylko wtedy system działa.
-droższe i coraz droższe ,,mokre" z własnymi wtryskiwaczami montowanymi w kolektor, gdzie podawane jest N2O i paliwo, wszystko sterowane własnym komputerem w najdroższych wersjach.
Generalnie nie powinno się stosować więcej jak dysz do wzrostu mocy 20KM na cylinder MAZDA 626 1,8.
Pozdrawiam,



olek - 12 sty 2005 21:24
wielkie dzięki PIETRO za ciekawe informacje (myślę ze ciekawe nie tylko dla mnie)
pozdrawiam



Krasnal - 13 sty 2005 18:02

myślę ze ciekawe nie tylko dla mnie
Tak jest ja też czytałem z zaciekawieniem



Italiano - 18 lis 2005 20:33
Widziałem niedawno w "mojej" telewizji siakiś program i było prezentowane auto chyba Uno albo Tipo. Miał specjalnie przygotowany silnik który miał ponad 550 KM. Wtrysk NOS dodawał mu ponad 200 KM
Ogólnie auto dochodziło do 800 KM. Przyspieszenie 0-100 2.9 s . Spalanie oczywiście specjalnie przygotowanego paliwa 1 litr na 800 metrów . To auto miało takiego kopa że kamera która była w aucie na konsoli (kamerowała pasażera) w momencie zastosowaniu NOS pod wpływem przeciążeń wysunął się ZOOM....



grzmot - 18 lis 2005 21:33
Generalnie nie powinno się stosować więcej jak dysz do wzrostu mocy 20KM na cylinder

o co chodzi z tym, ze na culinder nie powino sie stosowac wiekszych dzysz
wiem ze np wtryski moga nie bys wydajne ii kompoter
ale np jak mam 6 cylindrów
i tak na chlopdki rozum 6 razy 20 to wychodzi 120 koni dostane przy nacisnieciu guzika
nie wiem prosze sie nie smiac ze mnie



DOSIAAS - 18 lis 2005 23:35
http://www.streetracing.pl/forum/viewforum.php?f=46
tu dostaniecie konkretnych odpowiedzi
pozdro



PIETRO - 19 lis 2005 10:46
1. Chodzi o bezpieczny przyrost mocy a by nie rozwalic silnika, który nie jest przystopsowany do takich obciążeń, pamiętaj że sa tom obciażenie, których nie mozna stsosować w sposób ciągły ale od czasu do czasu, w tym przypadku dla średnicy cylindra i stopnia sprężania jak w Mazda 626 1,8.
2. W twoim przypadku może to byc ok. 120 KM razem
3.Chodzi o dyszę dodatkową podającą podtlenek.
Pozdrawiam



Boris86 - 19 lis 2005 14:43
Co do systemów Suchych to można podac dodatkowe paliwo ale tylko za pomoca seryjnych wtrysków... a ich wydajnośc jest ograniczona.
Co do zasady działania to tak jak było napisane. Podane N2O rozpada sie na Tlen i Azot.
Tlen który został podany łączy sie z dodatkowym paliwem...
...a zasada jest taka że żeby uzyskać dużą moc musimy do komory spalania upchać jak najwiecej mieszanki paliwowo powietrznej, dobrze ją sprężyc i odpalić w odpowiednim momencie. Co do roli wydzielonego azotu w tej zabawie to ma on za zadanie schłodzenie powstałej dużej ilości mieszanki paliwowo powietrznej w celu jej lepszego połączenia.

Sama wydajność systemu ma rozrzut
-od 20KM
przy malutkich systemach suchych ja NX incognito które mają za zadanie ułatwienie pełnego i wydajnego spalenia paliwa podawanego przez seryjne wtryszki bez zadnych ingerencji w ukł.paliwowy.
-do nawet 1000KM i wiecej
w Dragsterach.

Kazdy z systemów ma swoje wady i zalety.
Systemu suche nie pozwalają na rozwijanie zbyt duzych mocy wiec mniejsze jest prawdopodobienstwo zepsucia silnika przez zbytnie przesilenie. Ich plusem jest też cena.
Natomiast systemy mokre używane z głową i czyli bez zbytnich obciążeń na niewzmocnionym silniku są bezpieczniejsze gdyż niwelują niebezpieczeństwo wystepowania spalania stukowego.

Jeśli mamy zamiar uzyskiwać znaczne przyrosty mocy przy pomocy instalacji podtlenku azotu nalezy natomiast wzmocnić silnik tak jak do poważnych instalacji TURBO. Czyli zainwestować w kute tłoki, korbowody itd. itp.



Boris86 - 19 lis 2005 14:56

A tak swoją drogą. Jakie to ma przełożenie na moc, moment i spalanie w takim dieslu? (ten ma 2.0 l, 210Nm/1800 obr., 101KM)
Co do instalacji w silnikach Diesla to na naszym rynku dostepne są od kilku miesięcy w sprzedaży importowane instalacje Firmy NX. A NX polska narazie nie ma nic na swojej stronie.
Wydajnośc z założenia ma wynosić do ok 30% lecz oczywiście ostatnie słowo zależy od oczekiwań klienta.
Co do spalania to zalezy tylko od tego jak czesto używasz instalacji. Bo spalanie rośnie tylko w momencie odpalenia magicznego guziczka.

Duzo info na temat instalacji:
http://www.nxpolska.pl/index_pliki/Podstawy/Page336.htm



grzmot - 19 lis 2005 19:54
to znowu ja ))
to co jezeli zaoze instalacie nitro do swojej madzi v6 i powiedzmy beda załozone dysze 20 km
to wczasie powiedzmy jakiegos wyscigu kiedy bede sie rospedzał i nacisne guzik
to auto bedzie silniejsze o 120 koni
bo cos mi sie nie wydaje zeby to tak pieknie wszystko wygladało



Boris86 - 19 lis 2005 20:29
Dysze 20 oznaczają przyrost 20 KM łącznie, a nie 20 KM na cylinder...
Natomiast zakładając że masz zwykłe KL a nie KL-ZE to dodatkowe 120 KM z twojego silnika bez wzmocnienia go to lekkie przegięcie bo to ponad 70% mocy wiecej. Raczej bez zakucia silnika nie ma co próbowac... no i sporo dodatkowego paliwa jest potrzebane



grzmot - 19 lis 2005 20:36
nom daltego wlasnie pisalem z niedowierzaniem
szczerze mowiac to sie za dobze neiznam na tuningu
a np zakucie silnika to jakie to sa koszty



Boris86 - 19 lis 2005 21:27
To zalezy od silnika i od producentów.
W przypadku samochodów amerykańskich które są bardzo często tuningowane machanicznie wygląda to tak że ceny przeciętnej firmy, zestawu tłokół, korbowodów i wału rozpoczynają sie od niewiele ponad 1000$ (np. do corvetty)

W Polsce dla przykładu ceny kompletu 4 tłoków JE Pistons z formą FSR zaczynają sie od około 2400zł, a SRB od około 1800zł.
Korbowody Carillo to koszty ponad 3000zł.
W przypadku jednostki takiej jak KL czyli nie dość że Mazdowska to jeszcze 6 cylindrowa koszty pewnie bedą dużo większe.



Pit - 20 lis 2005 10:46

zakucie silnika to jakie to sa koszty
ogromne

...do KL proponuję strzały nie większe jak +50 PS



Fiveopac - 21 lis 2005 8:39
50 to bedzie juz granica, dla bezpiecznej zabawy sugerowalbym 35. Kilka slow z nrg tuning:

Zasady użytkowania systemu NX

Kilka zasad dla tych, którzy chcą cieszyć się długim i bezproblemowym użytkowaniem systemu wtrysku podtlenku azotu:

1. Nigdy nie obciążaj zimnego silnika. Zasada ta powinna być przestrzegana w każdym silniku nie tylko doładowanym.

2. Po strzale podtlenku azotu silnik nie powinien być wyłączony natychmiastowo, aby pozwolić na schłodzenie wszystkich podzespołów

3. System nie powinien być aktywowany na niskich obrotach. Nawet systemy przystosowane do pracy na niskich obrotach nie powinny być aktywowane poniżej 2500 Obr/min

4. Doładowanie podtlenku azotu nie może być stosowane zamiast redukcji biegu.

5. Silnik używany z podtlenkiem azotu wkręca się na obroty dużo szybciej niż silnik nie doładowany. Należy obserwować obrotomierz, aby nie pozwalać na odcięcie przy wysokich obrotach.

6. Jednorazowy strzał podtlenku azotu zależy od danego silnika i mocy doładowania. Silnik o pojemności 5.0 O mocy 250KM z doładowaniem podtlenku azotu w wysokości 35 KM prawdopodobnie mógłby jeździć na podtlenku azotu bez przerwy. Natomiast w silniku 1.4 O mocy 75KM doładowanie podtlenku azotu w wysokości 50KM nie powinno przekroczyć 12-15 sekund.

7. Należy stosować paliwo o najwyższej liczbie oktanowej,które jest dostępne.

8. Zalecana jest wymiana oleju wraz z filtrm i filtrem powietrza dwa razy częściej niż zalecane producent.

9. Zalecany jest montaż świec irydowych o jeden stopień ciepłoty niższej niż na każde dodane 50 KM. Nie wolno stosować świec platynowych.

10. Montaż systemu podtlenku azotu powinien odbywać się tylko i wyłącznie w pełni sprawnym samochodzie.



Quaki - 21 lis 2005 11:20
Napisze tak jako uzytkownik i osoba projektujaca instalacje podtlenku stwierdzam ze wiekszosc z tego co panowie napisali jest prawda z tym ze nie jest prawda ze granica dla silnika KL jest 50 kM bo ja juz strzelalem 100kM i silnik zyje (z tym ze mam inna pompe paliwa mianowicie walbro z duzym zapasem wydajnosci ) oczywsicie nie polecam zbyt czesto takich strzalow gdyz takie wzmocnienie wczesniej czy pozniej wplynie ujemnie na trwalosc silnika
Polecam tez jesli ktos mysli o duzych strzalach przemyslenie sprawy sterownika progresywnego (taki tez wykonalem dla mojej insttalacji mokrej i taki tez bedzie zastosowany w projektowanej obecnie instalce direct port) pozwala on na duze strzaly bez ryzyka urwania na przyklad korbowodu (moc rosnie podonie jak zakres obrotow wiec nie ma tego uderzenia )
Poza elementami stricte zwiazanymi z N2O i ukladem korbowo tlokowym radzilbym zwrocic uwage na sprzeglo i przguby oraz stan skrzyni biegow
Pozdrawiam
ps. jak ktos ma jakies pytania to walcie smialo



Gość - 09 gru 2005 17:42
posiadam mazde xedos6 2.0 v6 jestem bardzo zadowolony z jej osiągów ale!!@!++ chcialem sie dowiedziec czy jest mozliwosc zalozenia podtlenku azotu ile mniej wiecej by to kosztowalo ? czy konstrukcja silnika nie zostanie przez takie doladowania zbytnio obciazona ? czy trzeba wymieniac jeszcze jakies podzespoly w samochodzie przy takim dodatku ...z gory dziekuje za rady i wiadomosci



Pit - 09 gru 2005 18:54

...czy jest mozliwosc zalozenia podtlenku azotu...
tak


...ile mniej wiecej by to kosztowalo ?
...napisz do Quaki'ego



Boris86 - 09 gru 2005 19:52
Polecam lekture tego tematu... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
tam Quaki dał poważny wykład o N2O. Tyle że temat o 4 cylindrowcu... ale Sam Quaki ma V6 wiec może naprawde duzo powiedzieć odnośnie twojej sytuacji.



Gość - 10 gru 2005 8:39
mialem tu post apropo xedos6 ale chyba mi moderator skasowal jestem nowy na tym forum i chcialem sie dowiedziec cos na temat montowania podtlenku do xedos 2.0 v6 24v ile moze to kosztowac , czy bardzo niszczy silnik ? za odpowiedzi dziekuje



Italiano - 10 gru 2005 9:15
drleon twój post jest 3 odpowiedzi wyżej....coś ci się chyba przewidziało. Koledzy Ci udzielili odpowiedzi...wystarczy poczytać.



Gość - 10 gru 2005 15:55
przepraszam mialem jakies problemy z wyszukiwarka bo wchodzila mi tylko pierwsza strona dzieki za odpowiedz



Lukano - 27 gru 2007 21:27
Coś się znalazło o NOS, a nie tylko w temacie Jackola
to może ktoś kto się na tym zna doda coś nowego w temacie Bo widzę to informacje są troche starszawe



ravo - 27 gru 2007 23:14
Lukano
uderzaj do fachowcow na tym forum napewno Piotrus z fivem Ci doradza co i jak



mX-MEN - 28 gru 2007 22:28

Coś się znalazło o NOS, a nie tylko w temacie Jackola
to może ktoś kto się na tym zna doda coś nowego w temacie Bo widzę to informacje są troche starszawe


OT z Jacola tematu miało być podpięte pod ten, ale powstał osobny wątek w którym można znaleść aktualne info o podtlenku bądź zadać na ten temat pytanie

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=45579



radekkm - 16 kwi 2009 20:54
sorry ze odkopalem ale poszukuje odpowiedzi na pytanie:

kl-ze + system mokry sterowany za pomoca MSD digital switch
czy ustawiajac wylaczenie wtrysku podtlenku na 6800 obr przy odcince 7000 jest szansa na detonacje ciagnac auto na podtlenku do odcinki na drugim biegu??
a moze wtrysk wylaczy sie i reszta tlenu zostanie wypalona przed dojsciem do odcinki??



Fiveopac - 16 kwi 2009 21:26

jest szansa na detonacje ciagnac auto na podtlenku do odcinki na drugim biegu??
Szansa jest zawsze. Złota zasada jest taka, zeby nie dojsc do odcinki na podtlenku, co prawda dwa razy doszedlem do odcinki na gazie i nic sie nei stalo ale to rosyjska ruletka i ewidentnei mialem fuksa. Backfire to konkretne zło.



radekkm - 16 kwi 2009 21:41

Szansa jest zawsze
moze dla bezpieczenstwa ustawie switcha na 6700 - myslisz nastepne 300 obrotow powinny uporac sie z reszta gazu w kolektorze??

Edit
Czy ktos ma jakies wiadomosci na temat zestawu mokrego NOS Sniper
zestawy sa bardzo tanie,czy NOS mogl pozwolic sobie na wypuszczenie czegos slabej jakosci??



radekkm - 21 kwi 2009 7:45
to jescze jedno pytanie,czy do strzalow +75 wskazniki AFR i EGT wystarcza do spokojnego kontrolowania mieszanki??czy lepiej miec na stale sonde szerokopasmowa??

Znalazlem info ze do strzalow + 75 wystarczy podniesc cisnienie na listwie i sprawdzic strzal sonda szerokopasmowa
Czy po tych ustawieniach komputer bedzie trzymal wymagane parametry??