Jak przeciągnąć kabel do zasilania radia? (Mazda 323 93r.)
matt - 06 kwi 2005 22:43
Witam wszystkich,
Mam pytanie:
Czy ktoś być możę instalował radio w swojej Mazdzie 323 z 1993r.?
Byłbym wdzięczny za sugestie..
W jaki sposób pociągnąć "+"? Tzn. do masy się można podpiąć do blaszki za radiem, ale "+" zasialania podpiąłem z zapalniczki i przy podgłośnieniu oświetlenie radia przygasa w rytm muzyki...
Pewnie kabel za cienki, ale - właśnie czy jedym sposobem jest pociągnięcie nowego od akumulatora, a jeśli tak - to jak? Którędy?
Z góry bardzo dziękuję.
Pozdrawiam wszystkich,
Matt
Anade - 07 kwi 2005 6:30
hej a niema standardowego wyposażenia w bezpiecznik w skrzynce i z tąd podciągnąć przewody?
Orin - 07 kwi 2005 6:42
Jeśli zamierzasz podłączyć audio większej mocy, to polecam bezpośrednio ciągnąć kabel bezpośrednio z + klemy. DO kabiny można ją przepuścić przez dławik znajdujący się po stronie pasażera, w miejscu jego nóg (blisko centralnej konsoli - na ściance między kabiną a silnikiem). Napewno znajdziesz to miejsce, wystarczy klęknąć na dywaniku. Tamtędy idzie już duzą wiązka, ale zaraz obok jest druga mniejsza dziura na dodatkowe kable. A bezpiecznik polecam na kablu blisko aku. Hey
krzysiek626 - 07 kwi 2005 7:32
Ja bym radził + i - pociągnąć od akumulatora bo inaczej może ściągać zakłucenia. A to ze miga lub przygasa to dlatego ze jest masa za słaba pociągnij od akumulatora a zobaczysz ze problem zniknie tylko dla zabezpieczenia załuż bezpiecznik na + w pobliżu akumulatora.
tco_tm - 07 kwi 2005 8:34
Temat do CA.
misiek06 - 07 kwi 2005 9:08
Co do + z klemy to sie zgodze bezbiecnik zaraz przy aku ale po co minus tez ciagnąć zawsze gdzieś się znajdzie jakaś śrubka czy blaszka do której można przykręcić - i zakłóceń być nie powinno, po co tyle kabli nowych ciągać Ja mam - od wzmacniacza przykręcony do karoseri i wszystko jest ok więc z radiem tym bardziej kłopotów nie będzie
Xionc - 07 kwi 2005 15:32
Co do + z klemy to sie zgodze bezbiecnik zaraz przy aku ale po co minus tez ciagnąć zawsze gdzieś się znajdzie jakaś śrubka czy blaszka do której można przykręcić - i zakłóceń być nie powinno, po co tyle kabli nowych ciągać Ja mam - od wzmacniacza przykręcony do karoseri i wszystko jest ok więc z radiem tym bardziej kłopotów nie będzie Należy ciągnąć + i - i to tej samej grubości i tej samej długości. I nie należy słuchać się "dziwnych" porad na forum.
matt - 07 kwi 2005 15:44
Wszystkim bardzo dziękuję. Pociągne kable przez przejściówkę koło pasażera.
Pozdrawiam,
Matt
misiek06 - 07 kwi 2005 16:41
Xionc To może mi wytłumacz po co mam ciągnąć + i - do wzmaka od akumulatora jak podłanczałem najpierw też minus do aku a później do karoseri i nie ma najmniejszej różnicy kilka razy to sprawdzałem
tco_tm - 07 kwi 2005 17:24
Xionc To może mi wytłumacz po co mam ciągnąć + i - do wzmaka od akumulatora jak podłanczałem najpierw też minus do aku a później do karoseri i nie ma najmniejszej różnicy ysz kilka razy to sprawdzałemMi tez.
Waluś - 07 kwi 2005 20:01
i mi, i mi
Xionc - 07 kwi 2005 22:51
Proste jak drut. Skad pewnosc ze karoseria z akumulatorem jest połączona na tyle dobrze, ze wytrzyma takie obciazenie? Poza tym na każdym łączeniu już macie straty. Ostatecznie, jak się upieracie, należy połączyć (-) z karoseria grubszym kablem niz jest fabrycznie.
Druga rzecz to zakłócenia, na masie samochodu są wszystkie śmiecie jakie tylko w obwodach elektrycznych Madzi da się wyłapać, po co one mają być doprowadzone do wzmacniacza/radia?
A po trzecie i bezdyskusyjne - audio rzadzi sie swoimi prawami
... a zresztą ciągnijcie sobie i kablem od żelazka z zapalniczki, co mnie to obchodzi
tco_tm - 07 kwi 2005 23:46
... a zresztą ciągnijcie sobie i kablem od żelazka z zapalniczki, co mnie to obchodziJa tak zrobie, pozniej opisze jakie wrazenia w porownaniu z hyper direct transmission from accu.
Silo - 13 kwi 2005 10:45
a moze mi ktoś wytłumaczyć jaki bezpiecznik i jak zamontować na +
Moze jest jakis ciekawy opis do tego na necie..tak dla laika
Pozdrawiam
misiek06 - 13 kwi 2005 12:31
a co może być trudnego w zamontowaniu bezpiecznika kupujesz sobie takie gniazdko na jeden bezpiecznik w osłonce przeciągasz kabel gdzieś koło akumulatora podłanczasz to gniazdko do kabla który przeciągłeś i z drugiej strrony do klemy, wkładasz bezpiecznik 10A i po krzyku
Broda - 13 kwi 2005 15:38
wkładasz bezpiecznik 10A i po krzyku Jak dla mnie to troche za maly ten bezpiecznik, niestety nie moge znalesc strony na ktora kiedys trafilem, cala zrobionae fleszu, mozna bylo sprawdzac sobie wszelkie podlaczenia, wzmacniacze, kondensatory, rozne sposoby polaczenia glosikow i wiele innych rzeczy zwiazanych z elektronika/elektryka.
Edit: Google rulez
http://www.bcae1.com/
misiek06 - 13 kwi 2005 15:49
czemu za mały?? dobry będzie moim zdaniem zreszta ja mam taki już baardzo dłuugo i sie nie przepala czyli wystarczy 10A