Jak sprawdzić stan górnych mocowań amorów ??
Dubus - 23 wrz 2004 17:37
Jak w temacie. Problem polega na tym, że w przednim zawieszeniu nadal coś mi tłucze, szczególnie przy przejeżdżaniu przez np.tory tramwajowe, wydaje mi się że to to, ponieważ cała reszta tj.wahacze, sworznie, tuleje, drążki,maglownica, stabilizatory i wszystkie inne gumowe pierdółki właśnie zostały wymienione.A i amory przednie też mają ok 1 roku, nie ma wycieków ani uczucia "nie trzymania".Dodam że byłem na weryfikacji zawieszenia w warsztacie na terenie stacji paliw rafinerii gdańskiej i co i nic nie wykazało Żadnych luzów hmmm a jak tłukło tak tłucze
Jaksa - 23 wrz 2004 17:50
A w jakim stanie sa łączniki stabilizatora ? to takie gumki przy wahaczu.....
Dubus - 23 wrz 2004 18:18
Nowe wymienione 2 tygodnie temu (całe zestawy, nie z JC)
Jaksa - 23 wrz 2004 18:47
Gumy stabilizatora tez wymieniales?Napisz jeszcze jakiej firmy masz amory.
Dubus - 23 wrz 2004 19:01
Gumy te na mocowaniach drążka stabilizatora też nowe, amory Kayaba
tco_tm - 23 wrz 2004 20:22
To moze maglownica. U mnie czasem tlucze jak glupia, dzwiek dochodzi jakby z przedniego zawieszenia i tez bardzo dlugo nikt nie mogl odkryc co halasuje. Ewentualnie moze poduszki silnika.
Jaksa - 23 wrz 2004 20:52
Sprawdz jeszcze krzyzaki na kolumnie kierowniczej w GC jak pamiętam często dostawały luzu.
Dubus - 23 wrz 2004 21:26
Maglownica nie jest to na pewno (dopiero wymieniona), krzyżak raczej też nie, gdyż z problemem luzów ukł.kierowniczego samochód odstawiony został do warsztatu specjalizującego się tylko i wyłącznie w takich sprawach z zaleceniem wykonania wszelkich koniecznych napraw/wymian.O poduszkach silnika nie pomyślałem, jutro zajrzę i tam.A chodziło mi głównie o odpowiedź, czy przyczyną łomotu mogą być górne łożyska kolumn zawieszenia Po prostu takie mam odczucie jakby to stamtąd łomot dochodził, oczywiście mogę się mylić.Ale jak to sprawdzić Czy trzeba rozpinać kolumnę na części pierwsze czy jest może jakaś prostsza metoda Bo co do zawieszenia przedniego to naprawdę wszystko jest wymienione z wyjątkiem górnych mocowań kolumn.
Jaksa - 23 wrz 2004 21:50
Czy trzeba rozpinać kolumnę na części pierwsze czy jest może jakaś prostsza metoda Bo co do zawieszenia przedniego to naprawdę wszystko jest wymienione z wyjątkiem górnych mocowań kolumn.
Waclaw_Szubert - 24 wrz 2004 8:12
A i amory przednie też mają ok 1 roku, nie ma wycieków ani uczucia "nie trzymania".Żadnych luzów hmmm a jak tłukło tak tłuczeWiec prawdopodobnie masz to samo co i ja
Rowniez mnie ten odglos denerwuje przy przejezdzaniu przez nierownosci - ja juz zlokalizowalem:
gorne mocowanie amortyzatora z prawej strony - guma jest peknieta!
Jak z prawej strony mechanik robil przegub przypadkowo zauwazyl ze guma sie rozwarstwila
Na dzniach bede zmienial - mam nadzieje ze ustapi stukanie
pozdrawiam
--
Wacek
Dubus - 24 wrz 2004 15:34
Właśnie wróciłem z warsztatu i:
Poducha amora z lewej strony kaput, dla pewności wymieniłem obie, krótki test przez przejazd po betonowych płytach, dużo lepiej ale wciąż coś nie tak
Mając na uwadze Wasze rady test poduszek silnika, jakby to określić, dolna poducha, no, przestała istnieć Fart że udało się od ręki dostać
Tco wiszę Ci browca Nic a nic nie tłucze
zeberka - 18 lut 2009 18:01
witam serdecznie podłączę się do tematu .Mam podobny problem jak wielu mazdowiczów opiszę go.
Górne mocowania amortyzatorów podczas bujania auta na boki słychać i czuć po przyłożeniu dłoni stukanie(prawa strona głosniej i mocniej lewa też ale nie tak)pytanie do tych co mieli ten sam problem,co zrobili jak się z nim uporali,wczesniej znalazłem post gdzie jeden kolega opisywał że mił to samo u siebie mianowicie odkręcił górne mocowanie amortyzatora wyjął łożysko były tam także jakieś podkładki następnie przesmarował smarem silikonowym i po problemie (sęk w tym że nie mogę odnależć tego postu )może mi moderator pomoże amory test sprawnosci ponad 70% .Proszę o konstruktywne porady:)
dawid626 - 12 gru 2009 15:37
Hmmm....ja mam problem tego typu ze podczas skrecania kolami a postaju slychac na gorze amora z lewej strony takie delikatne przekakiwanie.Majac kiedys reno 19 bylo walniete lozysko amortyzatora.Moje pytanie czy wystaczy wyjac i np przesmarowac czy konieczna wymiana i ioe to moze kosztowac?
Hugo - 12 gru 2009 22:26
Moje pytanie czy wystaczy wyjac i np przesmarowac Tak dokładnie to wystarczy. Smarem silikonowym.