ďťż
Jak wymienić łożyska w sprężarce Comprex





jurek - 06 sty 2007 18:19
pomuszcie mi czy ktoś wymieniał łożyska w comprexsie bo rozebrałem i niewiem czy jest możliwopść wymiany łożysk czy całej półośki z łożyskiem i podpory prawej




marek63hd - 06 sty 2007 19:59
Ale o krtóre łożyska Ci chodzi



Waluś - 06 sty 2007 20:39
626 kombi 2.0 diesel



xANDy - 06 sty 2007 21:50
Jeśli rozebrałeś samą sprężarkę to możesz wymienić łożyska na cokolwiek, i tak nie wyjedziesz na nich poza bramę własnego podwórka. Znajdź kolegę Gstr i z nim się dogadaj w kwestii regeneracji (daje gwarancję na 100kkm).
Np: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=11775

Temat raczej do skoszowania...




Jaksa - 06 sty 2007 22:23

626 kombi 2.0 diesel


co to takiego Jak comprex w kombi to GV.

Jeśli rozebrałeś samą sprężarkę to możesz wymienić łożyska na cokolwiek, i tak nie wyjedziesz na nich poza bramę Dokładnie.



Waluś - 07 sty 2007 7:17
Jaksa o tym nie pomyślałem hehe

a co do łożyska to wydaje mi się że jemu chodzi o łożysko podpory nie sprężarki. Pisze coś o przegubach i półosiach



jurek - 07 sty 2007 17:12
sory za błędy bo poraz pierwszy jestem w forum i wogóle w necie żadko bywam .A co do mojego problemu to nie znacie się na autach i łożyskach gdyż nie każdy czeka aż łożysko całkiem padnie niektórym wystarczy że zaczyna pracować łożysko na sucho i szukają ratunku wy z tego co piszecie należycie do tych drugich którzy czekają aż łożysko rozwali sprężarkę i w tedy szukacie przyczyny w całym a nie w samym sobie .Dzięki za porady



jurek - 07 sty 2007 17:21
A co do jaksy,to ja mechanikiem nie jestem więc ciężko mi jest opisać problem ale z tego co wiem to comprex jest jeden w samochodzie przynajmniej ja widzę tylko jeden,i o żadnych przegubach nie pisałem tylko o ośce i podporze ośki.jeśli masz instrukcje czy jakieś schematy do tego samochodu to prosze o przesłanie. Z góry dziękuje



Waluś - 07 sty 2007 18:37

pisałem tylko o ośce i podporze ośki
a podpora i ośka to niby nie ma związku z przegubami tak hmm bardzo ciekawa teoria

czy ktoś wymieniał łożyska w comprexsie bo rozebrałem i niewiem czy jest możliwopść wymiany łożysk czy całej półośki z łożyskiem i podpory prawej
ale nadal nie wiem czy mówisz o Lożysku sprężarki czy łożysku podpory półosi
Zdecyduj się w końcu.

z tego co wiem to comprex jest jeden w samochodzie
jasne że jest jeden ale jak on się ma do tego:

o żadnych przegubach nie pisałem tylko o ośce i podporze ośki


A co do mojego problemu to nie znacie się na autach
ciekawa uwaga


nie każdy czeka aż łożysko całkiem padnie niektórym wystarczy że zaczyna pracować łożysko na sucho i szukają ratunku wy z tego co piszecie należycie do tych drugich którzy czekają aż łożysko rozwali sprężarkę i w tedy szukacie przyczyny w całym a nie w samym sobie
a gdzie tak ktoś napisał chodzi ci o to

Jeśli rozebrałeś samą sprężarkę to możesz wymienić łożyska na cokolwiek, i tak nie wyjedziesz na nich poza bramę własnego podwórka
Jeśli tak to zdecydowanie popieram xANDy czy ty uważasz że sprężarkę może naprawić każdy u siebie w garażu i zregenerować na częściach kupionych byle gdzie Jeśli Ją rozebrałeś to pewnie masz w ręku to łożysko, więc idź i kup i poskładaj, a gwarantuje ci że daleko nie zajedziesz

A jeśli chodzi ci jednak o podporę półosi a nie sprężarkę to łożysko jest wymienne. Kupisz cały komplet razem z uszczelniaczami.

A na przyszłość jaśniej formułuj pytania i używaj znaków interpunkcyjnych, to znacznie ułatw "rozszyfrowanie" twojego problemu
Pozdro.



xANDy - 07 sty 2007 22:20
A może nasz kolega nie odróżnia silnika typu comprex od samej sprężarki comprex - bo wtedy rzeczywiście ośka i półośka, łożysko itp. mogą być przymocowane do "comprexa" (czytaj: silnika)...

To co powyżej jest zupełnie niejasne więc z dywagacjami poczekajmy na wypowiedź kolegi jurka.



jurek - 08 sty 2007 5:14
Każdy głupi wie że comprex to spręzarka a nie silnik .żeczywiście nie pisaliście otym że czekacie aż spręzarka w moim przypadku typu comprex rozwali się .Tylko co ma dotego to że po wstawieniu drugiego ołożyskowania nie wyjadę z garażu?problem tylko z dostaniem nowego ołożyskowania ,trzeba szukać dobrego używanego.dlatego pytałem na forum żeby mieć pewność że niema do kupienia nowego.A niewiem jak zrozumieliście mojke pytanie, jadnak dlamnie jest ono jasne comprex to moi drodzy nie silnik czy przeguby!comprex to typ sprężarki !!!!!!!



Jaksa - 08 sty 2007 7:39
Kolego , na temat comprexa zadzwon tu 660 119 924 (Grzegorz) tam dostaniesz profesjonalną odpowiedz

www.comprexservice.com



jurek - 08 sty 2007 12:03
słyszałem już o tej regemeracji takich sprężarek tylko że mnie moja mazda zbyt dużo już kosztowala i chcę chociaż na pół roku odciągnąć czy na 10.000km.poszukam raczej używanej.Dzięki za porady. pozdrawiam



Waluś - 08 sty 2007 16:40

czy jest możliwopść wymiany łożysk czy całej półośki z łożyskiem i podpory prawej
to ja nie kumam tego to tobie chodzi o półośkę w sperężarce to tam jest prawa podpora



jurek - 08 sty 2007 17:31
znaczy ten wałek w sprężarce i tak zgadza się niemam instrukcji więc niewiem jak to się nazywa ale w sklepie którym zamawiam części tak mi powiedzieli że to jest prawa podpora a lewe to ołożyskowanie na wałku.Gdybym miał instrukcje czy schemat bym pewnie poprawniej opisał.



xANDy - 08 sty 2007 19:53
To może niezależnie czy się rozumiemy czy nie (bo chyba nikt tutaj nie wie w końcu o co Ci dokładnie chodzi) to może powiem tyle w kwestii łożysk do comprex'a:
NIE ISTNIEJĄ łożyska do tej sprężarki w sklepach, ani na zamówienie. Łożyska zastosowane w comprexie były produkowane na zamówienie (chyba w Szwajcarii) i nigdy nie były dostępne "poza" - wszystkie łożyska wyprodukowane znajdują się w gotowych sprężarkach, których produkcja zakończyła się >10 lat temu. Gdy padały łożyska - wymieniano całą sprężarkę. Japończycy nie regenerowali tego niemieckiego wynalazku.
W naszym kraju podejmowano próby "naprawy" sprężarki. Ten sam rozmiar łożysk wytrzymuje na wolnych obrotach bez problemu, jednak wystarczy spróbować wyjechać za bramę - padają (rozsypują się) po około 50 metrach. Najlepsze kombinacje z najlepszymi łożyskami wytrzymywały prawie do kilometra.

Jeśli potrzebujesz większej wiedzy na temat sprężarki typu comprex i jej ułożyskowania - to link powyższy musi Ci wystarczyć.
Jeśli dalej masz zamiar "męczyć" ten wątek, to po prostu nie będziemy tutaj zaglądać, bo to nie ma sensu.



Jurek57 - 13 lis 2009 22:04
Mam problem z sprężarką poszły łożyska, nie znalazłem żadnych ofert sprzedaży czy ktoś może mi coś doradzić jak rozwiązać problem?
Mazda 626 comprex diesel 1994



Inte - 13 lis 2009 23:25

Ten sam rozmiar łożysk wytrzymuje na wolnych obrotach bez problemu, jednak wystarczy spróbować wyjechać za bramę - padają (rozsypują się) po około 50 metrach. Najlepsze kombinacje z najlepszymi łożyskami wytrzymywały prawie do kilometra.
moze to mały offtop ale aż trudno w to uwierzyć... jeśli to prawda to jestem ciekawy co za "tajemniczy składnik" mają te łożyska...



Jurek57 - 14 lis 2009 8:07
raczej chodziło mi o kupienie sprężarki a nie jej naprawę bo zdaję sobie sprawę że jest problem z naprawą.



muunek - 14 lis 2009 8:58
A ja Wam powiem jedno!!
nie znacie się na autach i łożyskach



MazDarek - 15 lis 2009 9:02

raczej chodziło mi o kupienie sprężarki a nie jej naprawę bo zdaję sobie sprawę że jest problem z naprawą.
Załóż ogłoszenie w dziale kupię.


Co by nie mówić co racja to racja!!
Bardzo dużo wniosło to do tematu.

Całość idzie do działu -> diesel



xANDy - 20 lis 2009 13:00
Regeneracją sprężarek zajmuje się profesjonalnie kolega gstr.
Daje na to gwarancję.

Żadne nominalne (wymiar) łożyska nie wytrzymają w comprexie.



Jurek57 - 13 kwi 2010 10:17
Mam pytanie.... Czy dałoby się mniej więcej powiedzieć cenę naprawy jakbym powiedział że sprężarka gwiżdże tak przy 2,5tys obrotów albo jak długo jeszcze pojeżdże zanim nie padnie mi do końca?
Bo sam jesteś ciekaw jak dużo czasu mam do naprawy dodam że auto katowane nie jest Tak trochę więcej jak 2 tys obrotów i zmiana biegu... nie kacę auta do tego stopnia że więcej jak o 100 km/h to nie jeżdzę nią żeby nie przeciążać sprężarki. Może mi ktoś coś powiedzieć na ten temat?



muunek - 13 kwi 2010 19:56
Nie sądzę, aby ktoś odpowiedział Ci na takie pytanie.
Gwizd wcale nie musi wskazywać na jej uszkodzenie, jeśli zacznie się proces "wykańczania" się comprexa to będą to odgłosy pracy ułożyskowania, później dojdzie dźwięk przycierania się wirnika sprężarki. Będą to dzwięki narastające w miarę przebiegu auta i w końcowej fazie zaczną się kłopoty z uruchomieniem silnika(gdy sprężarka straci swoją szczelność).

Najłatwiej zdemontować pasek wielorowkowy i sprawdzić, czy wałek sprężarki ma już luzy poprzeczne, czy jeszcze ich nie ma.



Jurek57 - 14 kwi 2010 8:45
Aha no to trochę mnie pocieszyłeś ale będę musiał sprawdzić te luzy. Dzięki bardzo