ďťż
Jak wymienić olej w skrzyni biegów?





kruger_ns1 - 31 gru 2006 16:58
Zagadnienie może banalne, ale - nie moge znaleźć wlewu - korek spustowy jest, ale jak wlać nowy olej do skrzyni?

PS.
Jak widać - profesjonalistą ni ejestem
Prosze o radę...

Z góry Dziękuję za pomoc.




Waluś - 31 gru 2006 17:01
przez linke prędkościomierza yyy znaczy wyjm ślimak i twmtędy wlej hyhy



kruger_ns1 - 31 gru 2006 17:03

przez linke prędkościomierza yyy znaczy wyjm ślimak i twmtędy wlej hyhy

OK, a ile mam wlać tego oleju? Kiedy będzie full?



Waluś - 31 gru 2006 17:19
a tego to już nie wiem




misiolot - 31 gru 2006 17:20
Jak byś podał typ skrzyni to byłoby wiadomo tak ok 3 l a pozatym naped predkościomierza w tym wypadku pełni rolę bagnetu



kruger_ns1 - 31 gru 2006 17:44

Jak byś podał typ skrzyni to byłoby wiadomo tak ok 3 l a pozatym naped predkościomierza w tym wypadku pełni rolę bagnetu

Typ skrzyni? Czy odpowiedzią jest - pieciobiegowa manualna?
Linka pełni rolą bagnetu - ok, ale co bedzie dla mnie sygnałem, że jest full? (innymi słowy, czy można przelać - tak jak olej silnikowy - jest poziom maxymalny...)



GofNet - 31 gru 2006 17:50
A jaki silnik? B3, Z5?



Reasumując:
- Pojemność: 2,68l
- Lepkość: 75W-90
- Proces wytw.: Syntetyk

Pozdrawiam
..::GofNet::..



misiolot - 31 gru 2006 17:54
samo odłaczenie linki nie wystarczy musisz odkręcic jej napęd taki wałek z kółkiem zebatym to jest to w co wkręcasz linkę max poziomu oleju jest że zatapia zębatkę ok 2 mm ponad górna krawędż
Tak jest w skrzynkach F5M-R i G5M-R



kruger_ns1 - 31 gru 2006 18:01

A jaki silnik? B3, Z5?



Pozdrawiam
..::GofNet::..


Ajajaj...
Silnik?
Pojemność silnika - 1324
Moc silnika - 75 KM

Nic więcej nie napisze, gdyż nie mam w domu od niej papierów... Ajajaj...

Tak czy inaczej - Dzięki Serdeczne Wszystkim za pomoc/odpowiedzi.

GofNet - skąd masz takie foto?



GofNet - 31 gru 2006 18:09

GofNet - skąd masz takie foto?Zdjęcie z Mazda Protege Workshop Manual 1994-1998r EN po drobnej przeróbce. Dane pokrywają się z Mazdą 323F BA, czyli silniki R4:
- 1.5 - Z5
- 1.8 - BP

Gdybyś miał silnik Z5 (skrzynia: F25M-R) w swojej 323C, bo dane byłyby wiążące. W przypadku silnika B3 nie wiem, czy skrzynia jest identyczna. Musiałbyś to sprawdzić.

Zapoznaj się jeszcze z instrukcją wymiany oleju w Mazda 121 BD. Są tam silniki 1.1 oraz 1.3:



Powodzenia
..::GofNet::..



Waluś - 31 gru 2006 18:38

GofNet - skąd masz takie foto?
Gofnet ma wszystko :D



kruger_ns1 - 31 gru 2006 18:47

GofNet - skąd masz takie foto?
Gofnet ma wszystko :D



andrzeej - 02 sty 2007 17:41

znaczy wyjm ślimak i twmtędy wlej hyhy
ostanio chcialem sprawdzic stan oleju i za pierona nie moglem wyjac tego slimaka zboku byla srubka z baszka co trzyna ten slimak (tak mi sie wydaje) odkrecilem to i nic ... prubowalem podważyc srubokrętem nawed nie drgnelo??
macie jakies sugestje



Orin - 02 sty 2007 19:26

macie jakies sugestje

ciągnij mocniej
może to zabrzmieć jak żart, ale tak jest. Ślimak siedzi w gnieździe w skrzyni na gumowym oringu, dlatego jest tak ciężko. Jeśli jesteś tylko pewien że odkręciłeś dobrą śrubkę to ew spróbuj złapać ręką ślimak i ruszać nim na boki jednocześnie ciągnąc - u mnie pomogło, tyle że rączki trzeba mieć ciut szczupłe
A tak OT: pisze się "sugestie" oraz "nawet" reszta litrówek to pewnie wynik zbyt dużego pośpiechu
Acha - podejrzewam że masz skrzynię G5M-R w swojej GT. Ja w swojej 323 mam inaczej wlew oleju: patrząc na skrzynię to od frontu, znajduje się on po prawej stronie, mniej więcej na wysokości wychodzącej ze skrzyni półosi lewego koła. Wystarczy wymontować cały filtr powietrza wraz z przepływomierzem i łatwo ją znaleźć, bo to M 24. Oczywiście o ile tam jest bo głowy sobie nie dam uciąć, a ja mam skrzynię G5MX-R.
Niemniej warto spróbować - roboty stosunkowo mało.
Pozdrawiam



kruger_ns1 - 03 sty 2007 6:39
Udało się!
Korek spustowy jest poprsostu pod skrynią - żadnej filozofii.
Wlew natomiast jest (stojąc twarzą do przodu samochodu) po prawej stronie od korka spustowego, oczywiście wyżej...
Zainstalowałem rurkę gumową, lejek i mam przepiękny nowiutki olej - apropos - skrzynia pracuje o niebo lepiej.
Obydwie śruby są średnicy 23.

Pozdrawiam Wszystkich



andrzeej - 03 sty 2007 15:25

skrzynia pracuje o niebo lepiej

Mówisz ze jest lepiej ja własnie czuje ze biegi wchodza z lekkim oporem najbardziej na 2 biegu


A tak OT: pisze się "sugestie" oraz "nawet"

ortografia to nie jest moja najmocniejsza strona



GofNet - 03 sty 2007 17:53

skrzynia pracuje o niebo lepiejMówisz ze jest lepiej ja własnie czuje ze biegi wchodza z lekkim oporem najbardziej na 2 biegu



bartek323c - 10 sty 2007 6:59

Wlew natomiast jest (stojąc twarzą do przodu samochodu) po prawej stronie od korka spustowego, oczywiście wyżej...
Biorąc przykład z własnego podwórka (323c 1324ccm), nie mogę się z tym zgodzić - pewnie, że można zalać skrzynkę korzystając z przeróżnych napotkanych otworów, ale prawidłowo służy do tego otwór napędu prędkościomierza. Dlaczego jestem tego pewny? Ano dlatego, że na mojej skrzynce tuż obok napędu prędkościomierza wytłoczony jest piękny schemacik poglądowy z miniopisem sprawdzania poziomu oleju przy pomocy właśnie zębatki napędu licznika. Poza tym otwór ten umiejscowiony jest idealnie poziomo i posiada znaczną średnicę (niejeden by kciuka włożył), co upraszcza przebieg całej operacji.



solek - 14 sty 2007 8:01
GofNet a masz moze takie rysunki dotyczące właśnie wymiany oleju w skrzyni ale dla 323f BG 1.8DOHC GT? A Tobie andrzeej udało sie dostać do tego slimaka?



GofNet - 14 sty 2007 9:57
W mojej wymienia się olej również przez napęd prędkościomierza, więc u Ciebie pewnie będzie podobnie lub identycznie...



Xus - 14 sty 2007 11:02
dosc ciekwawy temat bo od jakiegos czasu moja sprzynia chodzi dosci ciezko czy mozecie mi powiedziec czy do mojej mazd olej wlac taki jak napisal Gofnet czy jakis inny i czy sposob wlewania jest taki jak opisaliscie go wyzej?
mazda mx-3 94r 1,6 16vDohc D6D skrzynia 5 manual cos jeszcze potrzebne?



andrzeej - 13 lut 2007 10:26

A Tobie andrzeej udało sie dostać do tego slimaka? narazie nie robiłem tego..
tydzien temu wymieniłem tulejki dzwigni zmiany biegów i niestety nic sie nie zmieniło biegi nadal wchodza z oporem co prawda nie zawsze a dokładniej:
Najgorzej jest z 2 tu jest najwekszy opór, natomias przy pozostałych biegach jesli sie chce szybko zminic bieg to tez jest opór przy wolnej zmianie biegow mniejszy lub wcale...
Tu rodzi sie moje pytanie czy wymiana oleju cos pomoze? czy ktos miał juz taie przejscia?
a pro po ile aleju bedzie potrzebne (silnik 1.8 Gt)



misiolot - 18 lut 2007 11:01

GofNet a masz moze takie rysunki dotyczące wła

Jest to nawet w polskiej książce serwisowej olej wypuszczasz taka dużą śrubą na samym dole a wlewasz przez naped prędkościmirza który jest jednocześnie miernikiem poziomu oleju ładnie jest to na nim oznaczne więc trudno o pomyłkę,radze tez też dobrze umyc wierzch skrzyni bo zbire sie tem mnóstwo syfu i lepij zeby nie dostał sie do srodka