ďťż
Jak zamontować klimatyzację ? Czy warto ?





Manstein_ - 01 wrz 2004 17:39
Edit Grzyby:
Temat powstał jako zlepek kilku tematów o zakładaniu klimy w samochodach, które jej nie mają. W związku z tym możliwe są pewne logiczne braki ciągłości i spójności wypowiedzi ale nie widziałem innej możliwości na sklejenie sensownego tematu.
A tak wszyscy chętni na przeprowadzenie takowej operacji będą mieć większość podstawowych danych w jednym miejscu.

Mam pytanie na razie teoretyczne ..... powiedzmy że kupuje 626 GD albo Xedos bez klimy i chce potem ją założyć ... czy da się to zrobić i ile to będzie mniejwiecej kosztować

Zapraszam do obejrzenia autorskiej fotorelacji z montażu klimy w mojej 323F

http://www.skowron.eu/garaz/323F/klimatyzacja.html




Jaksa - 01 wrz 2004 17:41
To wszystko zalezy od kogo kupujesz i w jakim stanie jest instalacja.Słyszałem ze ostatnia cena za uzywkę do 626 GE 2,0 1500 zł. + ew montaz .



Manstein_ - 01 wrz 2004 17:45
powiedzmy ..teoretycznie... ze od Ciebie czyli klubowego mechaniora :-)) ...... czy sa jakies problemy z montażem tego bajeru
Ciągle sie motam czy kupić auto tańsze bez klimy czy szukac z klimą ?



Jaksa - 01 wrz 2004 18:23
Heh...jedyny problem to kupic wszystko w całosci ,sam montaz jest prosty ( ok 3 godzin )




Manstein_ - 01 wrz 2004 18:36
no tak trzeba najpierw znaleść całość....dzieki za odpowiedź :-)



adam626 - 02 wrz 2004 10:39
Klimę do 626 GD sprowadził ze stanów Gość od którego kupiłem instalację.
Koszt razem z przesyłką wyniósł około 1200zł
Instalacja była kompletna jednak oddzielnie był zakupiony kompresor Denso po regeneracji w jednej z wielkich fabryk za oceanem.
Stan kompresora był tu duzym atutem. Jego wartość to około 700zł.

Przy pierwszym podejsciu okazało się że regenerowany kompresor nie ma pokrywy z wyjsciem na przewody.
Poszukiwania pokrywy trwały 3 tygodnie.
Nastepnie okazało się że znaleziona pokrywa pasujaca do końcówek przewodów.Ma wyjścia w niekoniecznie pasujących kierunkach co wymusiło przerobienie samych przewodów. Przy tej okazji postanowiłem zmienić gumowe przewody na współpracujące z R134 który jest bardziej agresywny.
Kolejnym problemem stał się fltr osuszacz instalacji.Nalezy go wymieniać co 2 lata stan tego zakupionego razem z instalacją sugerował jego wymiane. Okazało się że dostepny bez problemów za oceanem jest niedostępny w europie. Postanowiłem więc przerobić instalacje na dostępne filtry uniwersalne. Więc kolejne przerabianie zamiana końcówek przewodów. Dodatkowo w uniwersalnym filtrze wyjscie na czujniki ciśnieniowe trafiało bezpośrednio w przegrodę komory silnika, kolejne przerabianie wyjscia na czujnik.
Przy uruchamianiu okazało się że kilka spawów nalezy poprawić.
Ale nareszcie klima zadziałała.
Trwało to 2 miesiące (z przyczyn zakładu) kosztowało drugie 1200zł w czym zawierały się dokupione materiały i ponoć mocno promocyjna robocizna jako zadośc uczynienie za zwłokę w czasie.
Dodatkowo około 200zł kosztowały telefony i paliwo zużyte na poszukiwanie części.



marioch - 02 wrz 2004 11:13
na allegro jest klima...
ja mam w diesleu tylko że podpory do diesla nie mogę dostać i nie działa.... ew. jeżeli jesteś zainteresowany to możemy "pogadać" o ew. przekładce.... mam nawet fajny warsztat w W-wie, gdzie zakładali, poprawiali itp. Poprawki - a nalezało opróźnić system i napełnić ponownie, doszczlnić itp - wszystko na ich koszt.



es - 02 wrz 2004 14:08

Klimę do 626 GD sprowadził ze stanów Gość od którego kupiłem instalację.
Koszt razem z przesyłką wyniósł około 1200zł
Instalacja była kompletna jednak oddzielnie był zakupiony kompresor Denso po regeneracji w jednej z wielkich fabryk za oceanem.
Stan kompresora był tu duzym atutem. Jego wartość to około 700zł.

Przy pierwszym podejsciu okazało się że regenerowany kompresor nie ma pokrywy z wyjsciem na przewody.
Poszukiwania pokrywy trwały 3 tygodnie.
Nastepnie okazało się że znaleziona pokrywa pasujaca do końcówek przewodów.Ma wyjścia w niekoniecznie pasujących kierunkach co wymusiło przerobienie samych przewodów. Przy tej okazji postanowiłem zmienić gumowe przewody na współpracujące z R134 który jest bardziej agresywny.
Kolejnym problemem stał się fltr osuszacz instalacji.Nalezy go wymieniać co 2 lata stan tego zakupionego razem z instalacją sugerował jego wymiane. Okazało się że dostepny bez problemów za oceanem jest niedostępny w europie. Postanowiłem więc przerobić instalacje na dostępne filtry uniwersalne. Więc kolejne przerabianie zamiana końcówek przewodów. Dodatkowo w uniwersalnym filtrze wyjscie na czujniki ciśnieniowe trafiało bezpośrednio w przegrodę komory silnika, kolejne przerabianie wyjscia na czujnik.
Przy uruchamianiu okazało się że kilka spawów nalezy poprawić.
Ale nareszcie klima zadziałała.
Trwało to 2 miesiące (z przyczyn zakładu) kosztowało drugie 1200zł w czym zawierały się dokupione materiały i ponoć mocno promocyjna robocizna jako zadośc uczynienie za zwłokę w czasie.
Dodatkowo około 200zł kosztowały telefony i paliwo zużyte na poszukiwanie części.


Niestety wycena jest nieco mniej aktualna. Ceny podane wyzej obowiazywaly rok temu. Wprawdzie sprzedalem klime (bo to ja bylem ten gosc ), ale jak poprawie sie finansowo planuje jednak sprowadzic ja sobie jeszcze raz. Teraz za regenerowana sprezarke zadaja okolo 120$ i to z reguly bez sprzegla, ktore tez trzeba dokupic, a kosztuje ono tez 120$. Na temat osuszacza pisalismy maile. Przerobienie instalacji na uniwersalny filtr i dostosowanie do ekologicznego "napedu" wydaje sie znakomitym rozwiazaniem. Po naszej wymianie korespondencji jeszcze dosc dlugo buszowalem po necie i niestety nic interesujacego (cenowo) nie znalazlem.

Ciesze sie, ze klima ruszyla.

PZDR



JACU626 - 02 wrz 2004 14:13
A ja wsadziłem nówke klime od poloneza + kupiona okazyjnie za 1000 zł, troszke zabawy było ale robiłem wszystko z kolega tak że koszta instalacji o zł a inny kolega ją nabił za 70 zł i chłodzi aż miło.



Manstein_ - 02 wrz 2004 18:56
uuppsss .... nie myslałem że z tym jest aż tyle zabawy :-( ..... chyba nie mam tyle czasu i zamozaparcia by się z klimą tak menczyć.
Poszukam sobie mazi z klimą.
Dzięki panowie za naświetlenie sprawy :-))



Jaksa - 02 wrz 2004 19:43
Poszukam sobie mazi z klimą



adam626 - 03 wrz 2004 6:54

bo to ja bylem ten gosc
ciesze się że spotykamy się tutaj
w razie pytań służę doświadczeniem



rafels - 03 wrz 2004 7:34
Tutaj ktoś sprzedaje nowy zestaw za 2000zł:

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=30071089



Lukasz - 06 wrz 2004 14:07
Ta klima z ogloszenia(Alegro) to z wersji benzynowej ja mam uzywke do comprexsa jest inna chetnych zapraszam



system - 14 wrz 2004 22:28
ok klimy oferowane na rynku to do modeli pow '90 roku a co ze sprzetem starszym czy tesz idzie cos dopasowac? mam model z 88 roku w wersji coupe i tez by mnie cos takiego interesowalo , czy ktos zna jakies zrodlo podzespolow nowych lub po regeneracji



adam626 - 15 wrz 2004 8:35
moja właśnie jest od starszego modelu



Plastus - 15 wrz 2004 9:21
JACU626, możesz przybliżyć szczegóły montażu klimy w 626 GD 2.0 D, bo myślałem, że silnik zdechnie itp, ogólnie, że się nie da.
Ile to kosztowało, czy założenie jest bezproblematyczne, jak z eksploatacją, przełącznikami itp.

Bo jeśli to jest stosunkowo proste to może przestanę się wreszcie smażyć (kolor budy - grafitowy) - po godzinie jak w piecu.



marioch - 15 wrz 2004 9:33
dołaczak się i zapytuję: jak zamocowałeś kompresor - w moim urywa się ciągle - a ajko przyczyne warszta podaje drgania diesla. Orginalne mocoeanie jest jakieś na gumach ale cena jest p**** prawi taka jak całej klimy...



Gość - 17 maja 2005 12:12
Witam!
Jestem swiezym uzytkownikiem mazdy 626 z silnikiem 1,8 16v `96r. moja wersja jest bez klimatyzacji chociaz jak zauwazylem podejscie jest ( na tablicy rozdzielczej jest przycisk AC ) . czy jest mozliwosc wstwieniw klimatyzacji?? jaki to bylby koszt? i co trzeba dokupic zeby to chodzilo pozdrawiam!!



adam626 - 18 maja 2005 7:46
najlepiej kupić używaną instalację z takiego samego samochodu
jak najbardziej daje się to zrobić



es - 18 maja 2005 9:07

Witam!
Jestem swiezym uzytkownikiem mazdy 626 z silnikiem 1,8 16v `96r. moja wersja jest bez klimatyzacji chociaz jak zauwazylem podejscie jest ( na tablicy rozdzielczej jest przycisk AC ) . czy jest mozliwosc wstwieniw klimatyzacji?? jaki to bylby koszt? i co trzeba dokupic zeby to chodzilo pozdrawiam!!


Sprawdz czy nie ma resztek instalacji. Kiedys ogladalem mazde ge, ktora zapewne po wypadku nie miala czesci instalacji, ktora powinna byc przed silnikiem. Uzupelnienie zapewne bedzie latwiejsze niz instalacja od nowa (o czym Adam dobrze wie ). Ktos znajacy sie na rzeczy powinien obejrzec samochod. Elementy mechaniczne to drobiazg. Pewnych klopotow moga dostarczyc wiazki elektryczne.

Koszt jest sprawa trudna do oszacowania. Zakladam jednak, ze mniej 2000-2500 zl nie wydasz na kompletna instalacje z np. rozbitka + montaz i uruchomienie. Najlepiej i najtaniej jest poszukac kogos, kto rozbiera i sprzedaje czesc po czesci taki samochod. Sadze, ze to najtanszy sposob, a do tego mozesz sprobowac porownac elektryke. Mozesz rowniez poszukac w USA, ale nie wiem czy cronos nie odbiega za bardzo od Twojej, zapewne europejskiej. W przypadku modelu GD, ktory do spolki z Adamem przetrenowalem, koszt sprowadzenia instalacji z USA (regenerowany kompresor, a reszta uzywana) to koszt okolo 250$-300$. W przypadku GD "zaklimionych" aut nie jest duzo, wiec zakup w Polsce byl trudny. GE chyba byla lepiej wyposazana, wiec zapewne trafienie instalacji bedzie latwiejsze.



adam626 - 18 maja 2005 9:17
z tego co wiem to wszystkie GE mają włącznik klimy
w GD była zaślepka w tym miejscu
nie mam natomiast pojecia jak wygląda wiązka elektryczna
u mnie brakowało dwóch kawałków instalacji
pod deską i pod maską były tylko w wiązce przedniej kabelki łączące obie cześci wiązki klimy ze sobą i z instalacją osprzętu silnika
u es'a jest nowsza wiązka pod deską więc brakuje tylko kwałka pod maską
być może w GE nic nie brakuje



mayer - 18 maja 2005 13:10
lepiej sprzedać i kupić taką z klimą.. musisz zmienić:
1.chłodnicę cieczy
2. alternator
3.prowadzenie paska klinowego
4. wentylatory
zamontować klimęsprężarka elektryka parownik skraplacz, wszystkie przewody itd itd... nie rób klamizery kup auto z klimą, albo daj sobie spokój.



es - 18 maja 2005 14:18

lepiej sprzedać i kupić taką z klimą.. musisz zmienić:
1.chłodnicę cieczy
2. alternator
3.prowadzenie paska klinowego
4. wentylatory
zamontować klimęsprężarka elektryka parownik skraplacz, wszystkie przewody itd itd... nie rób klamizery kup auto z klimą, albo daj sobie spokój.


Wiesz, kolega jest swiezym uzytkownikiem. Gdyby teraz wykonal proponowany ruch to zapewne bylby w plecy na spore pieniadze. MOze nawet wieksze niz zalozenie uzywanej klimy.

Nie znam GE, wiec trudno mi zajac stanowisko. W GD klime sie w zasadzie doklada. Skraplacz przed chlodnice cieczy, doklada drugi wiatrak, wymienia sie pasek (przy silniku f2 nie wymienia sie), miedzy dmuchawe a nagrzewnice wciska sie parownik, oczywiscie zaklada sie sprezarke i przewody "paliwowe", laczy sie druty i jazda. Dziwne jednak by bylo, gdy producentowi chcialo sie opracowywac rozne alternatory czy chodnice. Ale japonski umysl jest dla mnie tajemnica



Lukasz - 18 maja 2005 16:39
Jakies 2 miesiace temu sprzedalem kompletna klime do comprexa za 1450zl. Instalacja w samochodzi byla juz przygotowana wystarczylo 2 godziny pracy wszystko pasowalo jak puzle elektryka tez byla przygotowana wystarczylo wpiac kostki
Fotka kompletnej klimy




Waluś - 18 maja 2005 19:46

lepiej sprzedać i kupić taką z klimą.. musisz zmienić:
Kompletną klime do GD gość mi oferował za 750 zł


1.chłodnicę cieczy
Dlaczego Nie widze różnicy

3.prowadzenie paska klinowego
sam pasek sie zgodze, ale prowadzenie

4. wentylatory
U mnie niczym sie nie różnią.

Może sie nie znam, ale możeci mi to wyjaśnić.



b2 - 19 maja 2005 7:24
po prostu jak przychodzi klima to dokładasz drugi wentylator na chłodnicę. bo bez klimy masz jeden.



mayer - 19 maja 2005 9:53
Nie mam klimy raczej nigdy mial nie będę bo jestem absolutnym wrogiem ale wg mojej wiedzy pasek przyklimie jest zupełnie inaczej prowadzony inny napinacz, alternator na pewno jest większej mocy , chłodnica cieczy powinna mieć większą pojemność itp itp..



b2 - 19 maja 2005 10:02
nie wiem jak w 626, ale w xedach niczego nie zmieniasz poza dłuższym paskiem (żeby objał napęd kmpresora), dołożeniem wiatraka na chłodnicę (która zostaje taka sama) i wpakowaniem parownika pod kokpit, obok dmuchawy ( i to jest najbardziej przejebana robota ).

w danych xedosowskich nie znajduję jakoś różnicy pojemności układu chłodzenia dla wersji z klimą i bez (co mogłoby udowodnić tezę o konieczności wymiany chłodnicy na większą - moim zdaniem po to dokładasz 2 wiatrak, żeby chłodzenie było bardziej wydajne), w katalogach też nie występuje kilka różnych chłodnic (no chyba że mówimy o różnicach między 1.6 a 2.0).

podobnie alternator - sercem układu jest kompresor napędzany z silika, a nie prądem z alternatora.



adam626 - 19 maja 2005 10:44
w GD bez klimy jest napinacz paska na miejsce którego instalujemy kompresor, którego mocowanie umożliwia odpowiednie napięcie paska.
parownik instaluje się pomiędzy dmuchawe a nagrzewnicę na miejsce plastikowej rury i przykręca 2 nakretkami bez żadnych zmian.
przewody doprowadzające do parownika przykręca się po wyjęciu gumowych zaślepek w przegrodzie kabiny.
Skraplacz zakłada się w pas przedni przed chłodnicą silnika oba elementy nie mają nawet wspólnej srubki.
Wszystkie otwory do mocowania sa na swoim miejscu

Największym problemem w moim przypadku był filtr którego w danym momencie nie można było dostać, więc instalacja została przerobiona na uniwersalny filtr europejski.
Nieco trudności sprawiła instalacja elektryczna, ale wynikało to z bardzo nietypowej wersji wyposażenia mojego samochodu.
Podejżewam ze w nowszych modelach ten problem nie wystapi



Waluś - 19 maja 2005 16:43
ciekawe czy moja instalka jest euro czy USA, bo chyba filtr mi skorodował i tamtędy mi czynnik zniknął hehe



adam626 - 20 maja 2005 7:03
jestem przekonany że wersja USA
kosztuje to od 20 do 40$
niestety waga powoduje że przesyłka lotnicza dla tego filtra wychodzi 42$

z tego co usłyszałem od wielu specjalistów od klimatyzacji
filtr wchłania wilgoć z układu oraz zanieczyszczenia spowodowane zużyciem elementów mechanicznych
z przyczyn ekonomicznych wiele elementów filtra w tym koszyczki utrzymujące wkład filtrujący są wykonane ze stali
filtr wchłaniając wilgoć powoduje że te elementy ulegają korozji
w dodatku wkład filtrujący ulega rozpadowi do postaci piasku
jak się rozpadną skorodowane koszyczki utrzymujące wkład filtra
cały ten piasek z resztkami korozji idzie w układ
w tym do kompresora
co tam się wtedy dzieje szkoda gadać
dlatego należy wymieniać filtr co 2 lata

ja chciałem bardzo już uruchomić klimatyzację
transport lotniczy filtra drogi
inną drogą długotrwały
ponieważ i tak dokonywałem wiele zmian przy okazji dostosowania układu do R134 postanowiłem użyć filtra uniwersalnego, które można dostać w granicach 40-200zł. Wymagało to zmiany końcówek przewodów które zostały przyspawane z jakiś szrotowych przewodów.
uchwyt mocujący który w maździe jest na stałe z filtrem został odcięty od starego filtra i dostosowany do tego uniwersalnego teraz trzyma filtr obejmami
kłopot sprawił czujnik ciśnienia w układzie
w zakupionej instalacji był czujnik podwójny wysokiego i nieskiego ciśnienia
czujnik niskiego ciśnienia zabezpiecza układ przed uruchomieniem klimatyzacji przy braku środka chłodzącego w układzie, który jednocześnie zawiera olej smarujący kompresor.
Czujnik wysokiego cisnienia umożliwia sterowanie wentylatorami chłodnic tak aby pracowały tylko wtedy kiedy jest to potrzebne, a nie cały czas jak w przypadku prostych układów
obie wersje były seryjnie montowane w GD
w jednym przypadku jest jeden przekaźnik sterujący praca klimy
w drugim jest ich aż trzy.
w moim przypadku okazało się że łatwiej zrobić rozgałęzienie i zastosować dwa oddzielne czujniki dostępne na rynku niż znaleść gwint pasujący do posiadanego czujnika



qlesh - 23 cze 2005 20:16
Też się zastanawiam nad montażem używanej klimatyzacji w mojej 626 GE FS. Tylko nie wiem ile by mnie to kosztowało, a chętnie bym się dowiedział. Jeżeli ktoś dysponuje takimi informacjami to proszę o jakąś podpowiedź. Poza tym jakie części z tych, które są teraz zamontowane (chodzi mi o osprzęt silnika) musiałbym wymienić jeżeli chciałbym zamontować klimę?? Pozdrawiam, qlesh



Jaksa - 23 cze 2005 20:45

Nie mam klimy raczej nigdy mial nie będę bo jestem absolutnym wrogiem ale wg mojej wiedzy pasek przyklimie jest zupełnie inaczej prowadzony inny napinacz, alternator na pewno jest większej mocy , chłodnica cieczy powinna mieć większą pojemność itp itp..Panowie , modele GE są przystosowane do klimatyzacji elektrycznie 3 lata temu zamontowałem w swojej ( bo nie było ) roboty na 2 godzinki .
Wszystko pasuje bez problemu , spręzarka montowana jest pod pompą do wspomagania kierownicy napędzana jest jednym paskiem ( z klima 5PK 1150 i bez 5PK 1025 ) chłodnica płynu zaostaje taka jak była ,dokłada się tylko wiatrak , pod deska tez jest mało pracy ogólnie śmiało mozna zamontowac. Wszystko pasuje jak klocki lego. Jak ktoś chce o tym pogadać , smiało niech pisze na priva.



Dedalos - 13 lip 2005 14:14
Witam.

Mam możliwość kupienia używanej klimy do mojego auta. Wynegocjowana cena jest dla mnie satysfakcjonująca. Zacząłem więc dzwonić do różnych zakładów w mojej okolicy, aby dowiedzieć się o warunki i cenę montażu i tutaj spotkało mnie zaskoczenie.
Otóż w jednym z zakładów, który dodatkowo reklamował się jako specjalizujący w japończykach powiedziano mi, iż nie podejmą sie montażu klimy do mojej mazdy, bo jest to bardzo skomplikowane i raczej nie będzie działać poprawnie. Mój rozmówca stwierdził, iż klima sterowana jest jakimś modułem w silniku, ponadto posiada ona mnóstwo zabezpieczeń, w związku z czym niemożliwe jest poprawne jej działanie po zamontowaniu. Ponadto do wymiany byłyby wiązka przewodów do komputera, prawdopodobnie komputer i chłodnica. Kategorycznie odradzono mi kupno i montaż używanej klimy ponieważ grozi to poważnymi skutkami dla silnika.

W związku z powyższym, proszę o rady i opinie osób, które kupowały lub (i) montowały używaną klimę do MAZDY 626 GE. Może wypowie się też ktoś z zaufanych tu mechaników (Jaksa - bardzo proszę o Twoją opinię ).

Napiszcie też co koniecznie musi być w kupowanym przeze mnie zestawie, aby klimę udało się uruchomić.

Z góry dziękuję za wszelką pomoc. Pozdrawiam.



nemi - 13 lip 2005 14:58
Parę dni temu Jaksa pisał, że zajęło mu to 2 godziny...



b2 - 13 lip 2005 17:20
kiwają Cię.
Jacu626 załadował maździe klimę od poloneza i hula.
pierwszy raz słyszę o takich pomysłach jakie mają ci Twoi spece.

klima w gruncie rzeczy to proste urządzenie - kompresor, osuszacz, parownik, skraplacz, rurki - do kupy to skręcić, uszczelnić, nabić i jechane. do tego zdolny elektryk co pobawi się wiązkami, jeśli nie będzie w komplecie.
rozmawiałem z 3 serwisantami klimatyzacji samochodowych, z czego dwóch mazd się nie boi i żaden nie widział problemu.
poszukaj na forum, zostało nawet dokładnie opisane co gdzie być od klimy powinno pod maską



waldii - 18 paź 2005 19:33
Chcialbym wpakowac ja do mojego autka ale nie wiem czy jest to wykonalne.Mam na oku kompletny zestawik od 626 ale FS.Czy pasuje cos takiego do FP??Robil moze ktos cos takiego??A co z elektryka,czy w wiazce sa do niej jakies kabele?Prosze o pomoc



Jaksa - 18 paź 2005 19:42
3 lata temu zakładałem u siebie w GE ....jak kupisz wszystko oryginalne to montaz zajmuje ok 3 godzin ( jak składanie klockow lego )

FS.Czy pasuje cos takiego do FPWszystko jest to samo.

A co z elektryka,czy w wiazce sa do niej jakies kabele?Kazde GE ma wyprowadzoną elektrykę do klimy ( poszukaj takiej granatowej kostki przy prawej lampie -jak zbiorniczek do plynu spryskiwacza ) Resztę instalacji musisz kupic z klimatyzacją ( chodzi tutaj o podłączenie do spręzarki )
I jeszcze jedno , sprawdz czy otwory na bloku silnika ( na wysokosci wydechu ) nie są zbytnio pordzewiałe jak są to zapomnij o zamocowaniu spręzarki. ( - ocen gwint . MIałem juz takie problemy ze po nagwintowaniu była kicha ) Ostatni problem to przekaznik ( ktorego obecnie nie masz ) trzeba kupić i wcisnac w puszkę bezpiecznikow w odpowiednie obecnie wolne miejsce ktora znajduje sie pod maska " FUSE BOX " nie będzie przekaznika - nie będzie wolnych obrotów po zalaczeniu spręzarki



waldii - 18 paź 2005 20:13
Jak Tobie zajelo to 3 godziny ja moze do lata skoncze W komplecie jest wiazka kabli,rurki,sprezarka,nagrzewnica,osuszacz i chlodnica.Tylko problem jest taki,ze nie wiem ktoredy powinny isc rurki itd.Moglbym dostac od Ciebie nr.fonu na prv,tak zeby sie w razie czego naradzic??POZDRO P.S.cena kompletu 800zl i pewne zrodlo(rozbite autko klubowicza)



waldii - 23 paź 2005 16:27
No i kupilem klime.Teraz tylko to zalozyc.Juz sie zaczal problem,bo wtyczke granatowa na blotniku mam ale chyba brakuje jeszcze kawaleczka.Kostka jest na 6 pinow ale wpiete sa trzy.Rozumiem,ze dwa ida do wentylatora a jeden do sprezarki.Jesli tak to brakuje kawalka kabla miedzy granatowa kostka a sprezara i wentylatorem.Dobrze mysle,tak jest oryginalnie???A nagrzewnica w wersji z klima i bez jest taka sama???A zeby zamontowac element,ktory chlodzi powietrze(chyba skraplacz)trzeba rozbierac kokpit.Podobno jest za schowkiem.A jak sie to cos laczy z nagrzewnica???A czy pod schowkiem sa jakies kable do tego czegos od klimy???A ile musze miec przekaznikow?Miejsca mam na cztery(trzy 4pinowe i jeden 6pinowy)Aktualnie posiadam jeden niebieski.Czy koniecznie musze posiadac komplet??POMOCY



Gość - 19 mar 2006 16:36
witam.w związku z tym że niestety muszę wpakować w moją madzie sporo kaski to wszystko wskazuje na to że pejeżdżę nią jeszcze ze 2 sezony, stąd pytanko:) chciałbym przed wakacjmi uzbroić ją w klimatyzacje. Wiecie może kto zrobi to porządnie i jaki koszt wchodzi w gre?



Jaksa - 19 mar 2006 22:18

Wiecie może kto zrobi to porządnie i jaki koszt wchodzi w gre?Zamontowanie to pryszcz ( czyt. szybka sprawa ) w GE jest prosta sprawa lecz jest tylko jeden problem , przed zakupem instalacji musisz sprawdzic ( o ile wiesz co i jak ) czy otwory w bloku silnika ( tam przymocowany jest uchwyt spręzarki) nadają się wogole do gwintowania - korozja robi swoje. Widzialem juz silniki w ktorych nie ma mozliwosci przykręcenia owego uchwytu. Koszt dobrej spręzarki + całej reszty oscyluje w granicach 1200-1600 zł. Na allegro mozesz kupic taniej lecz nikt nie zagwarantuje sprawnosci ( nie wspomnę ) legalnosci sprzedawanych częsci.



tarkan - 23 mar 2006 10:51
Ja też byłbym zainteresowany taką usługą, choć mam Xedosa 6. Czy jest ktoś mi w stanie powiedzieć, jaki warsztat w Warszawie lub Białymstoku mógłby solidnie i niedrogo sprawdzić, czy w moim autku są jeszcze jakieś pozostałości klimatyzacji i ew. sprawdzić, czy da się wpakować ją jeszcze raz, wycenić koszt czegoś takiego. Wtedy zebrałbym kaskę i uzupełnił braki w swoim Xedosie...



tarkan - 21 kwi 2006 8:33
Witam,
zbierałem się trochę z tym tematem, aż w końcu postanowiłem napisać. Moja Mazda Xedos od mojego zakupu była pozbawiona klimatyzacji - prawdopodobnie albo było bum i poprzedni właściciel nie zadbał o wstawienie klimy, albo jakiś kretyn wymontował ją i sprzedał. Potrzebuję następujących informacji i będę wdzięczny za udzielenie pomocy w tej kwestii.

1. Co / jakie części wchodzą wskład systemu klimatyzującego Xedos 6 (wiem, że: dodatkowa chłodnica, wentylator, sprężarka klimatyzacji)? Czy jeszcze od razu mam kompletować jakieś przewody łączące te wszystkie elementy, czy zrobi to już warsztat, do którego oddam Mazdę?
2. Czy w momencie poszukiwania części powinienem na coś szczególnie zwrócić uwagę?
3. Czy części do klimatyzacji muszą być koniecznie z modelu Xedosa z 93 r., czy mogą być młodsze, jeśli tak, to do którego rocznika włącznie?
4.W jakim zakładzie / warsztacie na terenie Warszawy i ew. Białegostoku polecilibyście sprawdzenie auta / zamontowanie klimatyzacji / nabicie?
5. No i finał... jaki jest przybliżony koszt zamontowania, sprawdzenia, nabicia klimatyzacji?

Niedługo lato, temperatury wzrosną, chciałbym móc wsiąść do mojej Madzi i skorzystać z tego, czego w niej brakuje. Będę wdzięczny za każdą informację. Jeśli macie jeszcze jakieś porady - to bardzo proszę o informację.



nor - 21 kwi 2006 9:12
mogę polecić Ci zakład w Białymstoku przy ulicy Sowińskiego 1 oś. Nowe Miasto. tel. 085 747 44 22 kom. 0604 207 970. Koszt napełnienia to około 100 - 130 zł.



XsiX - 21 kwi 2006 9:14
Jakiś czas temu klimę do xeda można było kupić na allegro za 1000-1500 zeta. Do tego trzeba doliczyć zamontowanie i nabicie. Przy pomyślnych wiatrach powinieneś się zmieścić w 2 kpln



cimoch - 21 kwi 2006 9:30
ostatnio nabijałem swoją, czyściłem itd, ogólnie było fachowo i niedrogo. mogę polecić śmiało ten warszat w Białymstoku (mają też mozliwość zakupu części używanych):

Autkolima - inż. Marcin Wierzbicki, ul. Szosa Baranowicka 21/1 tel. 604901987 lub 85 7402226. Stronka www.autoklima.bialystok.pl



adam626 - 21 kwi 2006 11:46
ja zakładałem cały komplet kupiony tanio na e-bayu
rzeczywiste koszty przekroczyły ponad dwu krotnie planowaną wartość inwestycji.
kilkaset złotych to były same telefony wydzwonione w sprawie małych niepasujących pierdółek.
Jezeli nie planujesz zbyt długiego używania tego samochodu to inwestycja jest całkowicie nieopłacalna.



MARRUD - 21 kwi 2006 17:39
Witam,

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=21156 potrzebne Ci jest to co w tym linku + chłodnica i wentylator. Nie wiem jak jest z instalacją elektryczną w x6 i czy uchwyt sprężarki będzie pasował do silnika typu K..Jeżeli chodzi o ceny montażu w W-wie to mało kto Ci się tego podejmie, oni w większości chcą tylko nabijać i kase brać (od 150 do 400 zł). Ja przechodziłem ten temat 2 lata temu jak sobie montowałem klime w oplu. Montaż klimy w mazdzie mx-6 jest bardzo prosty i bez większych problemów można to zrobić w czasie około 2-3 godzin bez specjalnego przygotowania, myślę (ale mogę się mylić), że w xedach będzie bardzo podbnie.

Pozdrawiam



iiyama - 22 kwi 2006 21:41
daj spokój, nie opłacalna sprawa- lepiej zmiana samochodu



tarkan - 24 kwi 2006 5:58
Jak widzę, zdania są podzielone...
Za dużo włożyłem w swojego Xeda, żeby się teraz go pozbyć, tylko ze względu na to, że nie ma klimatyzacji. Poza tym, pojeżdżę nim pewnie jeszcze rok i przekażę w 'spadku' rodzicom, więc jeśli zamontuję klimatyzację, to im się również przyda ;-)

Pogodziłem się już z faktem i przyszykowałem 2000, tylko chciałbym zrobić wszystko ok, żeby było sprawne i zamontowane tak jak trzeba.

Ostatnio tyle Xedosów do rozbiórki się widzi (nawet na Allegro), że z częściami nie byłoby problemu (podejrzewam), natomiast głównie chodzi mi o fachowca, który mógłby sprawdzić możliwość zamontowania (ew. jakie będą trudności) i któryby to fachowo zrobił.



adam626 - 24 kwi 2006 7:42
2000 może się okazać za mało
zawsze coś jest nie tak
a to wężyk trzeba przerobić a to tulejkę a to coś innego
za wszystko nawet w troszkę znajomym warsztacie nieźle sobie liczą
klima to luxus więc ceny za wszystko są luksusowe i tak pewnie jeszcze jakiś czas będzie.
samo płukanie układu kosztowało mnie 150zł (chemia) można bęnzyną ekstrakcyjną za 20 zł ale inwestując 2000 chcesz mieć pewność że zrobiłeś to jak najlepiej.
Tych drobiazgów się nazbiera kilkaset złotych do tysiąca, zakład będzie chciał też kilkaset złotych nawet jak sam założysz większość elementów,
Za dorobienie wiązki elektrycznej jeśli jej nie ma też chca kilkaset złotych,
w nowszych do klimy chyba jest jakiś moduł który też kosztuje kilkaset złotych .

Musisz dokładnie określić co masz na pokładzie i jakie elementy trzeba dokupić następnie pomnożyć to dwa razy i wyjdą mniej więcej rzeczywiste koszty inwestycji.

Pamiętaj tez o tym że kupując samodzielnie elementy klimatyzacji dajesz panom do ręki argument że to nie oni coś źle zrobili tylko że zakupiony przez ciebie element był wadliwy, na konsultacje w takiej sprawie nie pojedziesz do konkurencji bo to wygeneruje jeszcze większe koszty.



tarkan - 24 kwi 2006 8:26

Musisz dokładnie określić co masz na pokładzie i jakie elementy trzeba dokupić następnie pomnożyć to dwa razy i wyjdą mniej więcej rzeczywiste koszty inwestycji.
I właśnie szukam fachowca, który dokładnie się zna na rzeczy i może to wszystko sprawdzić...
adam626 - Dzięki za dużo porad...



bazakbal - 24 kwi 2006 9:25
jakieś półtora roku temu mój znajomy zakładał klimę do xeda i z tego co wiem to akurat w tym modelu jest to bardzo proste, gdyż wszystko jest przystosowane pod klimę; cała operacja trwała 4 godziny, a kosztowała niecałe 1000 zł + nabicie + dojazd;



tarkan - 24 kwi 2006 9:30
bazakbal - a w jakiej części Polski było to robione?



bazakbal - 24 kwi 2006 12:59
w piotrkowie trybunalskim



Marcin ( Pycia ) - 05 cze 2006 17:32
To ja sie tutaj podepne ze swoim pytaniem co by nie zakladac nowego watku ..
Moze i pytanie tendencyjne ale jak jest lepiej chlodzic wnetrze auta podczas jazdy z otwartym obiegiem czy z zamknietym ..a jak to jest na postoju .. Ostatnio burzliwa dyskusja wynikla u mnie w robo ..



Jaksa - 05 cze 2006 17:43

jak jest lepiej chlodzic wnetrze auta podczas jazdy z otwartym obiegiem czy z zamknietym ..a jak to jest na postoju Zamkniętym ( przy AC zawsze )



Waluś - 05 cze 2006 17:54

Zamkniętym ( przy AC zawsze )
czemu



qlesh - 05 cze 2006 21:49
A jak sie nie ma AC to jak lepiej (chlodzic/ogrzewac) Na otwartym obiegu czy zamknietym?



MARRUD - 06 cze 2006 6:51

Zamkniętym ( przy AC zawsze )
czemu



Briareos - 06 cze 2006 9:58

spręzarka montowana jest pod pompą do wspomagania kierownicy napędzana jest jednym paskiem
A nie ma problemów z przykręceniem korpusu sprężarki do bloku silnika? U mnie w tym miejscu są otwory na mocowanie, ale ruda tam atakuje bez pardonu. Nie wiem czy da się w te gwinty cokolwiek wkręcić jeszcze, żeby się nie urwało...



bazakbal - 06 cze 2006 13:25

Marcin ( Pycia ) napisał:
jak jest lepiej chlodzic wnetrze auta podczas jazdy z otwartym obiegiem czy z zamknietym ..a jak to jest na postoju
Zamkniętym ( przy AC zawsze )


..."praca w trybie obiegu zamkniętego chroni przed przedostawaniem się powietrza z zanieczyszczeniami, np. w tunelu, przy transporcie odpadów. Należy jednak unikać ciągłej jazdy z włączonym obiegiem zamkniętym, gdyż grozi to nadmierną koncentracją drobnoustrojów, które zwykle gromadzą się w filtrze i mogą się przedostawać do powietrza krążącego we wnętrzu samochodu".

tako rzecze fachowa literatura



Lukasz - 12 cze 2006 17:01
Klima na zamknietym chlodzi wydajniej. uzywam tego tylko i wylacznie do szybkiego wychlodzenia wnetrza. Pozniej wylaczam bo powietrze nabiera wilgoci (mimo iz klima robi suche pow.) i robi sie "stare"(ile mozna oddycha jednym i tym samym powietrzem?) Ot to caly sekret.



Jaksa - 12 cze 2006 17:28

A nie ma problemów z przykręceniem korpusu sprężarki do bloku silnika?Do bloku przykręcasz wspornik a do niego spręzarkę

są otwory na mocowanie, ale ruda tam atakuje bez pardonu. Nie wiem czy da się w te gwinty cokolwiek wkręcić jeszcze,To jest jedyny problem, od tego trzeba zacząc - sprawdzic / przegwintowac otwory , widziałem takie bloki ze tylko wymiana daje 100% satysfakcję ( taniej jest wymienic auto )



Grzyby - 12 cze 2006 17:55

..."praca w trybie obiegu zamkniętego chroni przed przedostawaniem się powietrza z zanieczyszczeniami, np. w tunelu, przy transporcie odpadów. Należy jednak unikać ciągłej jazdy z włączonym obiegiem zamkniętym, gdyż grozi to nadmierną koncentracją drobnoustrojów, które zwykle gromadzą się w filtrze i mogą się przedostawać do powietrza krążącego we wnętrzu samochodu".

tako rzecze fachowa literatura

dodaj: dotyczy Xedosa - w GE nie ma filtra przeciwpyłkowego



Gość - 28 cze 2006 13:00
Witam,
potrzebuję porady, czy warto do mazdy 626 diesel comprex 2.0 z 1993 roku zamontować klimę? I czy pchać się w nową czy używaną?

Pozdrawim
Darek77



Yose - 29 cze 2006 9:42
Czy warto założyć klimę do 626, jakie to ewentualne koszty? Gdzie można nabyć ewentualne części?



Gizza - 01 lip 2006 10:01
Duzo sie pisze o zakupie klimy do 626 a czy warto kupic do 323 F z 97'???
jaki jest koszt samej instalacji i koszt montażu??
jak pisałem w innym temacie z klimy to mam tylko przycisk który ładnie sie pali..podobno w tym modelu wszyskie Madzie tak maja



Grzyby - 01 lip 2006 13:31
Panowie - na pytanie "czy warto zakładać klimę?" jest tylko jedna odpowiedź.
TAK!
Kto raz jechał z klimą ten wie jakie to fantastyczne urządzenie na upały (i nie tylko - doskonale sprawdza się w każdych warunkach kiedy parują szyby).

Koszty - w zasadzie niezależnie od modelu - są takie same (poprzednie strony tematu).
Jak najbardziej polecam klimę używaną (cena). Wykaz potrzebnych elementów też jest na poprzednich stronach.
Doskonałym źródłem jest np. Allegro.

P.S. Nigdy już nie kupię samochodu bez klimy



Waluś - 01 lip 2006 14:02

Nigdy już nie kupię samochodu bez klimy
hehe slusznie :D



XsiX - 01 lip 2006 17:08

dodaj: dotyczy Xedosa - w GE nie ma filtra przeciwpyłkowego
dodaj: w xedosie 6 NIE MA FILTRA PRZECIWPYŁKOWEGO



HexeHarry - 02 lip 2006 8:54
Aktualnie jestem w trakcie montowania klimy do 323F 1.6 z 91 roku. Dawcą była 1.8 DOHC - ach ten silnik
Klimę zakupiłem za 600zł (kompletną), no może prawie kompletną, bo nie mam wiązki elektrycznej do jej sterowania, zagubiła się gdzieś jedna nakrętka i dwie uszczelki.
Jak dobrze pójdzie, to wkrótce podeślę foto relację z montażu - zależnie od wolnego czasu.
W poniższym topicu, na drugiej stronie można znaleźć porady kolegów dla tych co montują samodzielnie (czyli dla mnie ):
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=4791.

Pozdrawiam



JimmyK - 03 lip 2006 8:27
Dołącze się do tematu i spytam:
Czy może ktoś się wypowiedzieć nt. przerobienia instalacji z czynnika R12 na R134a?
Chodzi mi o to czy:
- potrzebna jest wymiana uszczelniaczy w sprężarce?
- wymiana oringów i rurek gumowych w instalacji
- czy są różne modele osuszaczy do każdego z czynników, czy nie ma różnicy

Tyle co wiem na pewno, to że trzeba wymienić olej w sprężarce na syntetyk a cała reszta nie wiem czy jest mitem, bo np. nie ma dwóch rodzajów uszczelniaczy do mojej sprężarki, czy też oringów, więc czym niby ta nowa guma miała by się różnić od tej dla R12??

Pozdro!



HexeHarry - 09 lip 2006 9:49
JimmyK - zajrzyj do linku, który podałem. Znajdziesz tam info o tzw. "retrofit", czy o wymianie czynnika. Wymieniasz jedynie olej w sprężarce i usuwasz cały (stary) czynnik chłodniczy...



HexeHarry - 24 sie 2006 18:58
Zapraszam do obejrzenia autorskiej fotorelacji z montażu klimy w mojej 323F

http://www.skowron.eu/garaz/323F/klimatyzacja.html



Waluś - 24 sie 2006 19:16

apraszam do obejrzenia autorskiej fotorelacji z montażu klimy w mojej 323F
gratulacje



karaluch85 - 11 maja 2009 8:54
Witam!
By nie mnożyć tematów, podepnę się pod ten choć mój problem jest trochę inny.

Prosiłbym o zdjęcie lub wytłumaczenie gdzie podpina się przewody (kabelki) od sprężarki w klimatyzacji GE Comprex. Z sprężarki wychodzą dwa przewody elektryczne z czego jeden ma dwie złączki a drugi jedną. W okolicy reflektora znalazłem tylko jedną wolną wtyczkę.
Szukałem schematu na rosyjskiej stronie z VINami ale tam jest jedynie układ połączenia rurek
Ewentualnie prosiłbym o namiar na serwis w Wawie/okolicy który byście polecili do naprawy klimatyzacji.

Dodam, że problem powstał na moje życzenie ponieważ w pośpiechu wykręciłem i rozpiąłem sprężarkę w celu jej sprawdzenia a teraz nie bardzo wiem do czego przewody wpiąć bo w pośpiechu akcji demontażowej nie oznaczyłem złączek..

Z góry dziękuję za wskazówki/zdjęcia.



maly_57 - 10 kwi 2010 19:37

3 lata temu zakładałem u siebie w GE ....jak kupisz wszystko oryginalne to montaz zajmuje ok 3 godzin ( jak składanie klockow lego )
FS.Czy pasuje cos takiego do FP
Wszystko jest to samo.

A co z elektryka,czy w wiazce sa do niej jakies kabele?Kazde GE ma wyprowadzoną elektrykę do klimy ( poszukaj takiej granatowej kostki przy prawej lampie -jak zbiorniczek do plynu spryskiwacza ) Resztę instalacji musisz kupic z klimatyzacją ( chodzi tutaj o podłączenie do spręzarki )
I jeszcze jedno , sprawdz czy otwory na bloku silnika ( na wysokosci wydechu ) nie są zbytnio pordzewiałe jak są to zapomnij o zamocowaniu spręzarki. ( - ocen gwint . MIałem juz takie problemy ze po nagwintowaniu była kicha ) Ostatni problem to przekaznik ( ktorego obecnie nie masz ) trzeba kupić i wcisnac w puszkę bezpiecznikow w odpowiednie obecnie wolne miejsce ktora znajduje sie pod maska " FUSE BOX " nie będzie przekaznika - nie będzie wolnych obrotów po zalaczeniu spręzarki



maly_57 - 14 kwi 2010 13:33
Problem przekażnika rozwiązany.(zakupiony)



maly_57 - 05 maja 2010 14:43
Zamontowac naprawdę warto.W końcu uruchomiłem i hula,aż miło!
Zaraz spróbuję wrzucic jakieś schemaciki.



maly_57 - 05 maja 2010 16:04
To ogólnie części mechaniczne w 626GE 2.0.



maly_57 - 05 maja 2010 16:17
Teraz trochę elektryki.



maly_57 - 05 maja 2010 16:29
I opis.Jeśli będzie słabo czytelne wyślę ewentualnemu zainteresowanemu w większej rozdzielczości na e-mail.



maly_57 - 22 maja 2010 20:30

Zamontowac naprawdę warto.W końcu uruchomiłem i hula,aż miło!
Zaraz spróbuję wrzucic jakieś schemaciki.

Krótko się cieszyłem - Chłodnica jak sito!



Lukano - 02 cze 2010 21:30
Mały_57 jako klubowicz już powinieneś być po czytaniu regulaminu.
Posty się edytuje, a nie zakłada dziesięć po kolei.