ďťż
Jaki model z silniiem diesla wybrac do 13tys.zł





Croom - 20 paź 2007 8:46
Witam
Mam do was szanowni forumowicze takie pytanie, i wkepuje taki temacik za namowa sympatycznego kolegi z forum GRZYBY

Uzytkuje juz troche corolle 1993r. w wersji benzynowej i zamierzam zamienic ja (jak dobrze pojdzie) na wiosne na jakas madzie z silnikiem wyskoreznym tak max do 13tys zł.
I tutaj mam dylemat co wybrac jesli chodzi o modele z dislem slysze comprexy nie bo turbina, glowica itp. to slyszalem tylko o 626 o 323 to nic konkretnego jedynie ze isuzu robil dla mazdy silniki z turbina w 1.7TD a rowniez 1.7D.

Co koledzy byscie doradzili w kiedunku jakiego modelu zdązać, ktory silnik moze mi najdluzej posluzyc ?

pozdrawiam goraco




Grzyby - 20 paź 2007 8:56
Co wiedziałem to przekazałem koledze Croom na gg.
Niestety moja wiedza o dieslach w Mazdach nie jest zbyt duża więc prośba do użytkowników "klekotów" o podpowiedzi



Adaś - 20 paź 2007 11:17
323 BA z dieslem to będzie ciężko znaleźć - mało tego jest. Jeśli chozi o silniki Isuzu to Honda wstawiała je również do swoich modeli zanim nie opracowali swoich własnych konstrukcji:)



xANDy - 20 paź 2007 15:25
Zacznę od końca...
Albo najpierw od początku - ja przecież nie jestem znawcą motoryzacji....
Nie wiedziałem, że silniki Toyoty biora olej po 200 kkm. Ale widać z tego, że wszystkie japońskie jednostki (z wyjątkiem hondy) mają problemy z pierścieniami olejowymi przy kiepskim oleju.
Silnik Isuzu montowany był tylko i wyłącznie w 323 BA/BC. W wersji BJ już nie istniał - tam montowali trzy jednostki: RF-7 (60KM), RF-7 na pompie Zyxel (71KM), oraz DiTD 90 i 101 KM. Nie wiaodmo, który lepszy . Każdy ma swoje wady i zalety. Myślę, że za 15kpln nie kupi żadnego sensownego DiTD (nie ta półka cenowa) chyba, że trafi na jakąś dziwną okazję (przypadek) albo na zajechaną sztukę.
Z benzynami - jest różnie: niech szuka albo 1,6 albo 1.8.
Nie wiem co więcej doradzić - za duża rozpiętość możliwości w poszukiwaniu.




Croom - 20 paź 2007 16:12
Czyli ciezko cos doradzic.
Widze ze w mazdzie wiecej disli jakos niz w toyocie jest wolnossacy 2C z turbo 2C-T oba powinny wytrzymac grubo powyzej 500tys km.
nowsze D4-D nie daje tez duzego wyboru.

czyli ciezko powiedziec ktory lepszy hmm....
A 626 tez te same silniki ?
Tez mamy wolnosacy i z doladowaniem typu comprex ?



Grzyby - 20 paź 2007 23:28

A 626 tez te same silniki ?
Tez mamy wolnosacy i z doladowaniem typu comprex ?

Nie.
W 626 GE (92-97) był tylko Comprex.
W 626 GF (98-02) były DiTD 101 i 110 KM



xANDy - 21 paź 2007 13:53
Proszę zaglądnąć do poradnika - tam jest opisane w punkcie zerowym zestaw motorów diesla, które były montowane w mazdach.

Moim skromnym zdaniem - wybrałbym rzadki okaz 323 BA z silnikiem Isuzu.



Croom - 23 paź 2007 9:50

Proszę zaglądnąć do poradnika - tam jest opisane w punkcie zerowym zestaw motorów diesla, które były montowane w mazdach.

Wiem i czytalem ale nie o to mi chodzi ale o wasze rady plusy minusy ...



xANDy - 24 paź 2007 19:32

chodzi ale o wasze rady
Moim skromnym zdaniem - wybrałbym rzadki okaz 323 BA z silnikiem Isuzu
Chyba jasniej już nie można...



Croom - 01 lis 2007 16:14
xANDY - fenomenalny opis rewelka naprawde nie widzialem tego, dziki za linka.
No wlasnie co do olejow to wogole slyszalem ze japonskie silniki nie powinniy jezdzic na mineralnych olejach chodzi glowie o disla poniewaz szybko ulega zatarciu pierscienie i ich tzw. zamki....
ciekawa sprawa