Jaki program wgrać do ECU? (323F BA KF LPG)
xXx - 14 gru 2003 18:11
Mam pytanie jak dobrać parametry ECU, wtrysku, i całego silnika, bo muszę ustawić gaz i ustawień do Mazday nie ma wcale. Jakie auta mogą mieć podobne silniki(ilość cewek, TPS, Lambda) których to ustawienia mógłbym wgrać do ECU gazu.
Moje Autko 323F V6
Proszę o odpowiedź, bo bardzo mi to potrzebne
xXx - 14 gru 2003 19:48
Widzę, że masa odpowiedzi Wszyscy przeglądają, ale nie odpiszą
marek - 15 gru 2003 10:26
Bardzo podobny silnik jest w MX-3 1.8 (K8) (wygląda identycznie) więc konstrukcyjnie pewnie jest to samo. Ja mam w swoim MX problem bo nie wiem jaki mam silnik, ale istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo że mam 2.0 V6 KF (symbol takiego silnika mam w numerze).
Poprzedni właściciel wymieniał silnik z osprzętem, ale komputer jest stary, a wszystko chodzi (tzn chwilowo mi zapłon padł więc teraz nie chodzi )
No ale jek zidentyfikuje czy mam 2.0 na pewno, to będzie znaczyło że sterowanie silnikiem jest to samo.
PS. Czy wiesz ile u Ciebie wchodzi oleju i płytnu chłodzącego zgodnie z instrukcją?
xXx - 15 gru 2003 14:29
Hymmmm......Bardziej chodziło mi o to jaki inny producent robi silniki o podobnych parametrach czujników oraz zbliżoncy pojemnościowo.
Marek powiedz swoją drogą w którym miejscu masz napis DOHC V6 24V, czy jest on na kolektorze z tyłu czy z przodu na pokrywaie rozrządu??? Powiedz to wszystko będzie wiadomo.
marek - 15 gru 2003 19:06
Napis mam na kolektorze, ale tak samo jest w 1.8 (mimo tego w starym silniku ten napis inaczej wygląda)
A gość w ASO powiedział że te dwa silniki (2.0 i 1.8) mają nawet identyczne zawory itp., i trudno jest stwierdzić po wyglądzie który jest który!
No i 2.0 był montowany jeszcze w xedosach, więc pytanie gdzie tam jest napis?
A odnośnie Twojego problemu: będzie trudno bo mało producentów robi silniki V6 o tak małych pojemnościach i pamiętaj że np silnik mazdy ma dwie sondy lambda, więc w gre nie wchodzą do porównania rzędówki 2.0
Pozdrawiam
Marek
xXx - 15 gru 2003 20:02
Rzeczywiście to co powiedzialeś na temat swojego silnika wskazuje na to, że może to być silnik 1.8, ale też może to być silnik 2.0 z Xedosa. W 323F V6 napis ten np. znajduje się na deklu rozrządu.
Co do parametrów to masz racje. Najbliżej zbliżone parametrami są silnika montowane w samochodach KIA, bo to są zazwyczaj takie same jakie montowane są w mazdach.
Co do parametrów ustawiania silnika rzeczywiści u mnie jak to w każdym silniku V są dwie sondy Lambda, aczkolwiek sygnały odczytywane są tylko i wyłącznie z jednej sondy. Sygnał z dwóch sond pobierany jest w przypadku, gdy samochód posiada OBD 2 (większość nowych samochodów) w których to b .ważna jest czystośc spalin czyli Euro 3 i 4.
Na koniec dodam, że z ustawieniem wszystkich czujników sobie radzę, jednak najważniejsze jest skonfigurowanie mapy wtrysku i mapy zapłonu.
Zombi - 15 gru 2003 20:13
Michał z Kraka ma wtrysk gazu od niego nie mozesz jakos przegrac tej mapy?? On tez robil u znajomych moze oni maja na dyskietce np??
xXx - 15 gru 2003 20:18
Hymmmm......Zombi Ty masz Łep jak Sklep...............Czego od razu na to nie wpadłem......Zaraz do niego napiszę......dzięki Prezesie.
Długi - 15 gru 2003 20:39
Co do parametrów ustawiania silnika rzeczywiści u mnie jak to w każdym silniku V są dwie sondy Lambda, aczkolwiek sygnały odczytywane są tylko i wyłącznie z jednej sondy. Sygnał z dwóch sond pobierany jest w przypadku, gdy samochód posiada OBD 2 (większość nowych samochodów) w których to b .ważna jest czystośc spalin czyli Euro 3 i 4.
Kilka wyjaśnień nie każde V6 ma dwie sondy są takie z jedną lub z czterema .
Czy myślisz że producent jest aż tak rozrzutny że drugą sondę włożył jako zapasową ? Pamiętaj że każdy $ w produkcji seryjnej to przy np 100 000 szt, 100 000 buck'sów. Dyrektor finansowy umarł by na zawał.
Ozcywiście większość gaziarzy podpina 1 sondę bo stosują sterowniki od R4:)
xXx - 15 gru 2003 22:23
Tak jak napisałem wyżej drugą sonde podpina się w przypadku, gdy samochód wyposażony jest w tzw. OBD 2. Co do mojego komputera to nie jest to mała plastikowa puszeczka jaką zazwyczaj montują LPG-owcy, tylko komputer który jest odpowiednikiem ECU samochodu odpowiadającym za sterowanie gazem. Ten wynalazek kosztuje tylko 2000 PLN i jest podstawą w tego rodzaju instalacjach.
P.S. Tak wiem, że występują samochody z więcej niż jedna sondą lambda, a to ze względu na nowe normy spalin
Długi - 16 gru 2003 7:34
No tak nie wyraźiłeś się zbyt jasno. Zrozumiałem że PCM korzysta z jednej sondy
newbie - 16 gru 2003 8:26
O mamo
W V6 z MECSem są dwie sondy bo są dwa kolektory wydechowe
W OBDII (czyli nowszych) są 3 sondy, bo ta trzecia mierzy wydajność kata.
W KJ-cie wg mojej pamięci są 4 sondy O2, bo są dwa katy.
O mamo (jak by to powiedział mój ulubiony bohater kreskówek Johny Bravo)
Długi - 16 gru 2003 8:40
Chyba nie myślisz że ja o tym nie wiem.
newbie - 16 gru 2003 8:50
Chyba nie myślisz że ja o tym nie wiem. I know that you know.