ďťż
Jaki regulator ciśnienia paliwa





piwo - 27 lut 2008 19:33
Mam kłopot, bo nie wiem jaki regulator wybrac.czekam na jakies opinie na temat roznych produktow.
Tu kilka przykładowych:
http://moto.allegro.pl/item317865062_sportowy_regulator_cisnienia_paliwa_mega_cena_.html
http://moto.allegro.pl/item316418742_sport_racing_regulator_cisnienia_paliwa_vw_audi.html
http://www.re5pect.pl/index.php?cat_id=199
http://www.allegro.pl/item317228311_zawor_regulator_cisnienia_paliwa_f1_z_tuning_silni.html
lub jakies inne.
prosze o opinie i pomoc w doborze




Fiveopac - 28 lut 2008 10:17
piwo poprawielm za ciebie temat, prosze o zapoznanie sie z regulaminem forum

nr.1 i 4 to typowe zabawki z chin, jakosc bardzo kiepska
nr.2 to regualtor do audi
nr.3 to link do 4 roznych rzeczy, ocb?



piwo - 01 mar 2008 7:12
dzieki Fiveopac.temat nie dotyczy tylko mazdy 323f bg.pozdrawiam i czekam na dalsze opinie



Bogdan9999 - 01 mar 2008 14:21
Powiem tak 1 i 4 to szmelc nie warte nawet złotówki. 2 i 3 nie przerbiałem. Osobiście polecam regulator Auto guage cena/jakość ocena celująca. Działa rewelacyjnie i jest technicznei bardzo dobrze przemyślany.
http://www.allegro.pl/item321935978_spo ... aliwa.html
Jest dość trudno dostępny i szybko sie sprzedaje. A i nie pytaj sie po co ma olejej w nanometrze
Pozdrawiam




piwo - 01 mar 2008 22:14
to chyba ie olej lecz gliceryna.wiadomo.



piwo - 01 mar 2008 23:35
chyba kupie ten auto gauge regulator.zreszta tej firmy tez kupuje wskazniki seri sm peak.podobno niezla firma a i cena niziutka.okaze sie czy szajs czy nie.najwyzej jak sie [NIE PRZEKLINAMY] przy wyprzedzaniu to strace zycie.pozdrawiam.



xXx - 02 mar 2008 9:58
Kup sobie SARD-a, jest niezawodny przy wysokich ciśnieniach...



Fiveopac - 02 mar 2008 11:40
piwo na forum nie przeklinamy. Dziekuje za uwage.



piwo - 02 mar 2008 13:04
przepraszam



Hazu - 11 paź 2009 18:09
Witam

Ośmieliłem podłaczyć się do tematu ponieważ mam pewien problem:

Wymieniłem slnik w swoim aucie z 1,6 DOHC na 1,8 DOHC z BG GT

Wszystko było dobrze dopuki sonda lambda nie działała wogóle (swoją drogą sterownik nie wywalał wogóle jej błędu nawet po jej całkowitym odłaczeniu)

Bez sondy samochód bardzo dobrze przyśpieszał bez zadałwień w całym zakresie obrotów.

Po wymianie sondy zaczeły się problemy:
silnik przy niezbyt dynamicznym przyśpieszaniu dławi się.

Za pomcą interfejsu do lpg sprawdziłem że silnik jest zbyt bogato zaopatrywany paliwem dlatego korekcja po sygnale sondy daje takie zadławienia.
Przy bardzo dynamicznym przyśpieszaniu zadławiaenia nie wystepuja (ale to normalne bo wtedy wtryski są ciągle otwarte i tak.)

Do silnika BP założyłem wtryski od niego ale regulator ciśnienia paliwa od silnika B6.

To jest regulator z dwoma membranami i podwójnym sterowaniem.

Ma on poprostu, w porównaniu do zwykłego regulatora, na końcu dodatkową duzą mebrane i dodatkowy kruciec podciśnienia i sterowanie membranami odbywa sie za pomocą dwóch elektrozaworów.

Teraz pytanie:

Za co odpowiada druga membrana w regulatorze (kiedy ona jest wykożystywana)?

Czy mogę zastosować uniwersalny regulator paliwa pomijając to dodatkowe sterowanie podciśnieniem regulatora?

Ewentualnie czy Ktoś spotkał się z czymś takim jak wzmacniacz podciśnienia (aż sie prosi o takie urzadzenie)?



Jacek176 - 12 paź 2009 10:39

To jest regulator z dwoma membranami i podwójnym sterowaniem.
Masz jakąś fotkę tego? Bo nie za bardzo wiem o co chodzi


Ewentualnie czy Ktoś spotkał się z czymś takim jak wzmacniacz podciśnienia (aż sie prosi o takie urzadzenie)?
Ale po co ci coś takiego? Jeżeli już to chyba lepiej właśnie zamontować regulator ciśnienia paliwa z płynną regulacją. Aczkolwiek w seryjnym silniku to raczej zbędny gadżet.

A jaki ty wogóle masz ECU?



Fiveopac - 12 paź 2009 14:37

Masz jakąś fotkę tego? Bo nie za bardzo wiem o co chodzi ysz
Przyłączam sie do prosby.


Za pomcą interfejsu do lpg sprawdziłem że silnik jest zbyt bogato zaopatrywany paliwem dlatego korekcja po sygnale sondy daje takie zadławienia.
Przy bardzo dynamicznym przyśpieszaniu zadławiaenia nie wystepuja (ale to normalne bo wtedy wtryski są ciągle otwarte i tak.)

Na seryjnej sondzie odczytales, ze jest za bogato?

Do silnika BP założyłem wtryski od niego ale regulator ciśnienia paliwa od silnika B6.



Hazu - 12 paź 2009 16:06
A regulator wygląda tak:




Na seryjnej sondzie odczytales, ze jest za bogato?

tak mnie sie wydaje
na wykresie rysowane są parametry pracy silnika (podciśnienie, obroty, sygnał lambda, czasy wtrysków itd.)
odczytuje sie po przejechanym dystansie jak zmieniały sie poszczególne parametry pracy silnika.


A jaki ty wogóle masz ECU?

sterownik jest od B6 (B6....)

Mam cały osprzęt od GT ale bez sondy lambda, a poza tym nie zmieści mi się aparat zapłonowy i przepływomierz w xedosie.

Do tego silnika 1,6 DOHC był zastosowany przepływomierz JE50 (taki jak w v-kach) oraz czujnik położenia wału z czterema cewkami (tak jak w MX-5).

Teoretycznie dało by sie na gazie dostroić mapę wtrysku ale jest to trochę trudne z tego względu że nalezeło by głównie polegać na własnych odczuciach oraz skarajnych zachowaniach sondy lambda.



Jacek176 - 12 paź 2009 16:45

sterownik jest od B6 (B6....)

Mam cały osprzęt od GT ale bez sondy lambda, a poza tym nie zmieści mi się aparat zapłonowy i przepływomierz w xedosie.

Do tego silnika 1,6 DOHC był zastosowany przepływomierz JE50 (taki jak w v-kach) oraz czujnik położenia wału z czterema cewkami (tak jak w MX-5).

Czyli ECU i przepływomierz od innego silnika. No to raczej nie ma prawa dobrze działać.
Moim zdaniem jedyne wyjście to jakiś piggy back i strojenie z sondą szerokopasmową.



Hazu - 12 paź 2009 16:53

Moim zdaniem jedyne wyjście to jakiś piggy back i strojenie z sondą szerokopasmową.
to to ja wiem, ale chyba taniej wyjdzie wyremontować 1,6 a ten 1,8 sprzedać (jak nie dam rady wyregulować go na gazie)
Bo to ma byc przede wszystkim dupowóz a nie wyśigówka.

I tak na razie nieporównywalnie przyjemniej się na tym silniku jeździ niż na 1,6 ze względu na wyższy moment obrotowy. (nawet na V biegu całkiemżwawo przyśpiesza)



Fiveopac - 12 paź 2009 16:56

tak mnie sie wydaje
Za pomoca wąskopasmowej sondy nie odczytasz czy masz mocno za bogato, czy masz tylko lekko za bogato. Poza tym przy przyspieszaniu i tak wchodzisz w otwartą pętle i sygnal z lambdy jest ignorowany. Dopoki nie podepniesz sie pod sonde szerokopasmowa, nie stwierdzisz, czy faktycznie masz przelane auto. Chyab ze dymisz na czarno przy pelnym bucie.

Czyli ECU i przepływomierz od innego silnika. No to raczej nie ma prawa dobrze działać.
ECU od B6 - przeplywka od B6. Inaczej nie da rady.

czujnik położenia wału z czterema cewkami (tak jak w MX-5).
No niezupelnie, w mx5 (przynajmniej NA) jest czujnik polozenia wałka rozrządu (ssacego w 1.6, wydechowego w 1.8), nie wału. Poza tym są tylko dwie cewki nie cztery.

Przy tego rodzaju swapa zasada jest taka - wszystkie czujniki ze starego silnika do przekladki do nowego. Inaczej ECU nie da rady.



Hazu - 12 paź 2009 17:08

Przy tego rodzaju swapa zasada jest taka - wszystkie czujniki ze starego silnika do przekladki do nowego. Inaczej ECU nie da rady.

U mnie wszystko z silnika 1,6 zostało przeniesione do 1,8 jedynie wtryski są od 1,8.

Fiveopac wiesz może czy ECu z tak starych samochodów bierze pod uwagę obroty silnika do sterowania wtryskiem ?
Bo może warto by było jednaki i wtryski od 1,6 zamontować , wtedy kosztem mocy maksymalnej silnik byłby lepiej zaopatrywany w paliwo przynajmniej w dolnym zakresie.
A wtedy na gazie już łatwiej było by dodać na górze niż po omacku tworzyć mapę wtrysku.

Przepystnica wraz czujnikiem jest też od 1,6 (z reszą jest to przepustnica z oznaczeniem BP , taka sama jak w 1,8)

a co do regulatora Ciśnienia paliwa , widzieliście taki?
po co może być to drugie podłaczone podciśnienie?



Fiveopac - 12 paź 2009 17:34

Bo może warto by było jednaki i wtryski od 1,6 zamontować , wtedy kosztem mocy maksymalnej silnik byłby lepiej zaopatrywany w paliwo przynajmniej w dolnym zakresie.
Nie probój, te 1.8 ma wieksze napełnienie, wsadzajac wtryski od 1.6 zubożysz znacznie mieszanke co mzoe skonczyc sie tragicznie dla silnika.

Przepystnica wraz czujnikiem jest też od 1,6 (z reszą jest to przepustnica z oznaczeniem BP , taka sama jak w 1,8)



Hazu - 12 paź 2009 18:46

A no wlasnie. Wtyczka do czujnika polozenia przepustnicy (tps) pasowala? W 1.6 byl 3. pozycyjny tps (poza automatem), w 1.8 jzu byl płynny potencjometr. Moze tutaj jest problem?

Cała przepustnica z tps Która była w 1,6 jest teraz w 1,8

wszystkie czujniki temeratury też zostały wymienione (bo były inne przynajmniej wtyczki)

podsumowując: sam goły silnik z kolektorami sostał tylko zastąpiony silnikiem 1,8.

Żadnych błędów nie wyrzuca. na gazie chodzi lepiej/ płynniej niz an benzynie
Ale jest póżniej problem z odpaleniem na benzynie ciepłego silnika (trzeba dłużej kręcić)
bo po pracy na gazie ECU benzyny nie trafia z parametrami wtrysku.(ta mnie sie przynajmniej wydaje)

Dlatego wydaje mi sie że pasowało by chociaż trochę dopracować prace silnika na benzynie aby później poprawić to na gazie.

Dla tego pytanie o regulator ciśnienia paliwa.



Jacol - 13 paź 2009 5:19

Kup sobie SARD-a
robia tylko do rx7 fd3s



Jacek176 - 13 paź 2009 7:23

Taki regulator pierwszy raz w zyciu widze
Mało w życiu widziałeś
Taki regulator był standardowo montowany we wszystkich silnikach 1.6 i 1.8 w Mazdach 323 BG.

Hazu, ja widzę tylko dwa rozwiązania twojego problemu. Albo przełożyć cały osprzęt i ECU od silnika 1.8 (wg. mnie najlepsze rozwiązanie, wtedy napewno wszystko chodziłoby jak należy), albo tak jak mówiłem: piggy back i strojenie.
Każde inne rozwiązanie to jest rzeźbienie (nie powiem w czym ) i błądzenie po macku.


xXx napisał:
Kup sobie SARD-a

robia tylko do rx7 fd3s

Skąd takie info?
Przecież to jest uniwersalne urządzenie.



Jacol - 13 paź 2009 17:15

Skąd takie info? ysz
Przecież to jest uniwersalne urządzenie.

ze strony producenta



Hazu - 13 paź 2009 18:05

Hazu, ja widzę tylko dwa rozwiązania twojego problemu. Albo przełożyć cały osprzęt i ECU od silnika 1.8 (wg. mnie najlepsze rozwiązanie, wtedy napewno wszystko chodziłoby jak należy)

Nie realne do wykonania;

Po pierwsze ECU z tej mazdy co mam nie ma wyjścia na podłaczenie sondy lambda (model 89r. chyba)
(jak tak miałbym robić to wyrzucam sonde lambda i przy tym osprzecie co mam będzie ten silnik latał jak szalony - kosztem spalania)

Po drugie fizycznie jest to niewykonalne ponieważ jeżeli nawet dało by sie aparat zapłonowy zamontowac kosztem przerobenia całego dolotu to niestety juz na przepływomierz nie będzie miejsca (chyba że akumulator wyladował by w bagażniku)

Tak jak jest w stanie obecnym silnik i tak odczuwalnie lepiej ciągnie auto niż ten 1,6 co był fabrycznie.
A mam nadzieję jescze to poprawić modyfikując mapę na gazie "po omacku" niestety.



Jacek176 - 13 paź 2009 18:10
To ECU od wersji bez kata? Jakie ma oznaczenie? Wersja bez sondy miała BP22 a z sondą BP05.
Silnik też masz od wersji bez kata? Jak tak to masz wyższy stopień sprężania. Rarytas



Hazu - 13 paź 2009 18:15
Chętnie oddam ten rarytas wraz z drugim na części za wyremontowanie silnika i głowice 1,6 DOHC
z reszta całą 323F Gt sprzedam


To ECU od wersji bez kata? Jakie ma oznaczenie?

no nawet nie sprawdziłem bo nie miałem czasu.

rozpadał mi się silnik wiec kupiłem co było najpierw sam silnik 1,8 dohc(niewypał) później całą 323f Gt

Jak wiesz gdzie sprawdzić to sprawdził byś Vin tego złomu będzie wiecej wiadomo.
JMZBG147200192468



jackkpl - 14 paź 2009 8:19

Chętnie oddam ten rarytas wraz z drugim na części za wyremontowanie silnika i głowice 1,6 DOHC
z reszta całą 323F Gt sprzedam

To ECU od wersji bez kata? Jakie ma oznaczenie?


no nawet nie sprawdziłem bo nie miałem czasu.

rozpadał mi się silnik wiec kupiłem co było najpierw sam silnik 1,8 dohc(niewypał) później całą 323f Gt

Jak wiesz gdzie sprawdzić to sprawdził byś Vin tego złomu będzie wiecej wiadomo.
JMZBG147200192468



Hazu - 09 lis 2009 20:25

To ECU od wersji bez kata? Jakie ma oznaczenie?
tak wyglada na to ze w tej Gt wszystko było oryginalne i silnik również.
ECU BP22D
silnik kompresję ma wyższą od zwykłego silnika z GT średnio prawie o 1 bar
wychodzi od 11,2 - 11,8 bez rewelacji ale nie jest to padaczka całkowita.

323F Gt uruchomiłem,
osprzęt jest ok, ale to auto to pewnie pali jak smok.

a poza tym tam nie ma silnika krokowego tylko zawory sterują dodatkowym powietrzem przy obciążeniach na jałowym
Wiec osprzęt na przekłądkę do xedosa mi nie pasuje.
Chociaż wtedy regulację czasów wtrysku mógłbym zmieniać bez problemu za pomoca sterownika lpg.

W xedosie mam przepływomierz JE 50
układ zapłonowy bez rodzielacza tylko z dwoma cewkami tak jak w mx-5
i inny TPS niż w Bg GT
i czyjniki przynajmniej z innymi wtyczkami
z tego co sie zorientowałem to Sterownik od Mx-5 mozliwe że by pasował, tylko jaki ?

A wracając do tematu:
to moze Ktoś wie do czego służy to drugie sterowanie podciśnieniem przy regulatorze ciśnienia paliwa?

Bo planuję kupić uniwersalny regulator ciśnienia paliwa i nie więm czy sobie tylko dodatkowych problemów nie narobię jak zaślepię to drugie podciśnienie sterujace oryginalnym regulatorem.



jackkpl - 09 lis 2009 20:32
Podcisnienie na regulatorze paliwa jest po to,zeby roznica cisnieni na listwie wtryskowej a kanalami kolektora byla taka sama.

zawor elektromagnetyczny jest do tego, zeby zamykac sie , gdy silnik jest cieply i jest bardzo duza temepratura zewnetrzna. Ma to ulatwiac uruchamianie w takich warunkach. Normalnie mozesz podlaczyc reuglator cisnienia paliwa do kolektora omijajac ten zawor i nic sie nie bedzie dziac.



Hazu - 09 lis 2009 20:33
jackkpl
to tak ale po co jest to drugie podłaczone podciśnienie tym regulatorze


w tej chwili jest tak że przy umiarkowanym przyśpieszaniu auto przyspiesza skokami
(z uszkodzoną sondą nie było tego problemu)

natomiast przy intesywnym przyśpieszaniu (pedał w podłodze) auto ma tylko przy pewnych obrotach delikatne przymulenia od ok 4000br/min jest w miarę ok



jackkpl - 09 lis 2009 20:42
No to juz sam sobie odpowiedziales . Trza naprawic sonde i bedzie dobrze przyspieszal w kazdych warunkach.

A ktore jest to drugie? Z tej strony co jest zdjecie, to nie widac, ktore podcisnienie gdzie idzie.



Hazu - 09 lis 2009 20:47

No to juz sam sobie odpowiedziales . Trza naprawic sonde i bedzie dobrze przyspieszal w kazdych warunkach.
na odwrót zrozumiałeś;
jak miąłem uszkodzoną sonde (mimo że błedów nie wywalało jednak na oscylogramie stała w miejscu na poziomie ok 0,3-0,5 V) auto cprzyspieszało bardzo ładnie i bez przymuleń
jednak spalanie było wysokie

teraz auto spala przy dynamicznej jeździe 11-12l lpg/100km

Czy taki regulator jest cokolwiek wart skoro nawet nie napisano w jakim zakresie można regulować cisnienie paliwa?
http://moto.allegro.pl/item804131605_sp ... _nowy.html



jackkpl - 09 lis 2009 20:54
Ja mam taki pozyczony od Jacka176 i u mnie dziala . Podpialem go sobie na wezu zwrotnym benzyny i moge podnosic nim cisnienie w listwie. Narazie krecilem do 4 bar i daje rade. Wiecej raczej nie bedzies zpotrzebowal.



Hazu - 09 lis 2009 20:57

Wiecej raczej nie bedzies zpotrzebowal.
no właśnie w tym problem ze potrzebował bym raczej mniej niż fabryczne ok 3 Bar chyba że założe te słabsze wtryskiwacze od B6



jackkpl - 09 lis 2009 20:59
Czyli ty masz za bogato? Jesli tak, to musisz go wpiac zamiast seryjnego regulatora i do tego trzeba adapter. Seryjny jest wkrecony do listwy.



Hazu - 09 lis 2009 21:05

Jesli tak, to musisz go wpiac zamiast seryjnego regulatora i do tego trzeba adapter.
to to nie problem bo wystarczu odłaczuć podciśnienie od regulatora orginalnego (dołączyć do uniwersalnego) a regulator wpiąć na wyjścu przelewu z listwy, albo na tym łaczeniu na przewodzie przelewowym.
tylko czy ten regulator da radę zejś cn iżej z ciśnieniem paliwa bo z tego co widziałem są regulatory które raczej podwyższaję ciśnienie



jackkpl - 09 lis 2009 21:14
Ale ty nie rozumiesz,ze regulator fabryczny blokuje ci paliwo, dopoki nie bedzie tam okolo 3 barow. Wszystko ponad 3 bary przepuszcza. Wpinajac sie na odplywie listwy nie mozesz zmniejszyc cisnienia, bo regulator seryjny je "blokuje". Moze je dodatkowo przygblokowac (odplyw paliwa) i w ten sposob podniesc cisnienie. Odpinajac podcisnienie tylko spowodujesz dolewania wiekszej ilosci paliwa. Na szybko mozesz zrobic tak, ze zamiast podcisnienie podlaczac od regulatora seryjnego do kolektora, to podlacz je do tego czarnego zbiorniczka od vics-a. Tam zawsze jest podcisnienie, bo ten zbiornik je "gromadzi". Dzieki temu w regulatorze bedzie zawsze podcisnienie i powinno ci dawac mniej paliwa przy pelnym bucie.



Hazu - 09 lis 2009 21:23

Ale ty nie rozumiesz,ze regulator fabryczny blokuje ci paliwo, dopoki nie bedzie tam okolo 3 barow. Wszystko ponad 3 bary przepuszcza. Wpinajac sie na odplywie listwy nie mozesz zmniejszyc cisnienia, bo regulator seryjny je "blokuje"
no tak pokręciło mi sie
należało by tam zastosować zepsuty regulator aby sobie wszystko puszczaał w przelew.



piwo - 09 lis 2009 22:00
ty to amsz leb jacek.heheheheh



Jacek176 - 09 lis 2009 22:11
Ten regulator z linku ma taki adapter, który przykręca się w miejsce seryjnego regulatora. Jets nawet na zdjęciu



Hazu - 17 lis 2009 19:32
wracając d mojgo pytania:

czy Ktoś wie jak działa ten regulator lub inaczej, po co jest to drugie podcisnienie podpięte?