Jakich wosków i preparatów użyc do pielęgnacji lakieru?
Krisek - 10 lut 2009 17:49
http://www.elitecarcare.co.uk/collinite ... rers_id=26ja ci polece to ... nie musisz brac zestawu jak powyzej ... pisalem o tym wosku ...
jest odporny na plyny ... bardzo wytrzymaly ....
Efekty sa ok ...
Dobre i tanie ..
http://www.elitecarcare.co.uk/index.php ... 4e8b0b72c3mam wiekszosc z ich produktow bardzo je lubie ....
Jesli chcesz 2 w 1 Pasta + Wosk Syn + Super Efekty ...
http://www.elitecarcare.co.uk/klasse-al ... rers_id=40 POLECAM !
bojownik - 10 lut 2009 18:02
Dzięki Krisek...
Hmm... miało być coś tańszego przy moim obecnym budżecie i kusie 5zł za funta..., chyba skorzystam z czegoś polskiego i tańszego, madzia niedawno dostała wahacze, klocki i tarcze, ponad 1200 zł mnie to kosztowało.... za dobrze by jej było
Krisek - 10 lut 2009 18:05
ten sklep jest drogi ...
byle by nie tempo .... z Checia bym ci wyslal jakies probki ktore starczyly by na kilka razy... ale jest za zimno ... zeby lecialo
CleanerFreak - 10 lut 2009 18:36
ten sklep jest drogi ...
byle by nie tempo .... z Checia bym ci wyslal jakies probki ktore starczyly by na kilka razy... ale jest za zimno ... zeby lecialo@Krisek ten sklep jest najtańszy mi znany w Europie.
A tam u góry zawsze będzie za zimno żeby leciało.
Krisek - 10 lut 2009 19:56
ten sklep jest drogi ...
byle by nie tempo .... z Checia bym ci wyslal jakies probki ktore starczyly by na kilka razy... ale jest za zimno ... zeby lecialo@Krisek ten sklep jest najtańszy mi znany w Europie.
A tam u góry zawsze będzie za zimno żeby leciało.
bojownik - 25 lut 2009 15:57
Liczą się dobre chęci
Dzięki Krisek
stec - 10 mar 2009 16:46
Witam. Chciałbym się Was poradzić jakim środkiem (środkami) przywrócić blaski mojej Madzi. Dołączam
zdjęcie przed zakupem . Teraz wygląda o wiele gorzej. Widać smugi na karoserii, lekkie rysy na lakierze, zadrapania i odpryski.
CleanerFreak - 11 mar 2009 13:47
Witam. Chciałbym się Was poradzić jakim środkiem (środkami) przywrócić blaski mojej Madzi. Dołączam
zdjęcie przed zakupem . Teraz wygląda o wiele gorzej. Widać smugi na karoserii, lekkie rysy na lakierze, zadrapania i odpryski. Ładny kolor, gratuluję – dużo można z nim zrobić.
Mógłbyś wstawić parę zdjęć „z bliska” np.coś takiego:
żeby się dokładniej przyjrzeć.
endless - 14 mar 2009 12:29
A tak wogóle czego najczęściej używacie do polerowania (gąbki..Etc)?
Globy - 14 mar 2009 17:04
Mikrofibra z Biedronki
Borys - 15 mar 2009 18:05
Dobra, wypróbuję ten Meguiars. Wcześniej doradzano mi DC 1-3 i czyszczenie glinką.
Glinka wystepuje w zestawach:
>1< lub
>2<. W tym pierwszym jest już jakiś wosk, czy to znaczy, że moge nie kupować DC3?
I kolejne pytanko - mam w domu różne woski twarde jak i miękkie (shell, sonax), czy jak zastosuje je zamiast DC3 to się "pogryzą". Szamponu Meguiars nie zamierzam kupować, jestem zadowolony z Sonaxa, więc jego bym używał w trakcie renowacji.
Wyczytałem też, że glinka ma podobne działanie jak DC1 tylko jest nieinwazyjne dla lakieru, więc czy mozna ją pominąć i na poczatek zakupić jedynie zestaw DC 1-3 ?
Globy - 15 mar 2009 20:47
=>
http://www.meguiars.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=339Tutaj mój temat z jesieni. Sądzę, że ten droższy zestaw z glinką jest "uproszczony" - jeśli ktoś ma ochotę się bawić w pełen zakres preparatów, wybierze wszystkie kroki. Niestety nie wiem, czy woski się nie pogryzą. Sam mam ich sporo i muszę pozużywać
Borys - 15 mar 2009 21:45
Dzięki Globy, troche mi to rozjaśniło. Biorę glinkę + 3 step'y DC. Zbankrutuje, ale niech ma
CleanerFreak - 17 mar 2009 13:11
Dzięki Globy, troche mi to rozjaśniło. Biorę glinkę + 3 step'y DC. Zbankrutuje, ale niech ma Dobry wybór! Gratuluję
Big - 17 mar 2009 13:13
Wyczytałem też, że glinka ma podobne działanie jak DC1 tylko jest nieinwazyjne dla lakieru, więc czy mozna ją pominąć i na poczatek zakupić jedynie zestaw DC 1-3 ?Witam wszystkich!!
własciwie na wasze forum zawiatałem z ewzględu na dobrze rozwinięte waki o auto-detailingu którym sam sie od jakiegoś czasu mocno interesuję mam, nadzieję że nie macie nic przeciwko temu. jestem członkiem OCP ale Mazda też jak najbardziej mi sie podoba
Ale ad rem
Nie radziłbym pomijać glinki i nieprawda jest że ma ona podobne działanie do DC step 1. Podstawowa róznic ajest taka ze glinka dokładnie oczyszcza lakier z przypojonego do niego syfu czyniąc go gładkim i przygotowując go do nakładania pozostałych produktów. Glinka nie jest inwazyjna i działa na lakierze.
DC step1 to bardzo delikatna polerka (jest to produkt scierny) którego nie powinno sie zbyt czesto sotsowac (raz na kwartał wystarczy). Ma on za zadanie ściągnąc z lakieru znieszczona jego warstwę.
Nie wyobrażam sobie porządnego wyczyszczenia lakieru auta bez procesu przygotowania powierzchni
Co do DC 3 to ja bym sobie odpuścił. Zamiast tego proponuję ci zakup wosku NTX 2.0
Globy - 17 mar 2009 14:50
Super, że kolejni fani pieszczenia lakieru do nas dołączają Czekam tylko lepszej pogody i startuję ze swoimi zestawami:
- w Millenii mam bardzo ładny lakier, więc glinka, DC1, DC2, Gold Class Wax i NXT (albo odwrotnie, zawsze mi się myli),
- w 626 lakier jest mocno utleniony i brudny (również biały), więc zacznę od nałożenia Scrub-X na całe auto i zobaczymy, ile wycisnę
Tutaj jeszcze wrzuciłem krótkie info o 3 woskach w różnych widełkach cenowych, które najlepiej zapadły mi w pamięci =>
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 37#1310437Napisałem do sklepu Meguiar's przy okazji zamówienia, czy możemy dostać rabat na Klub i czekam na odpowiedź Poza tym z ciekawych pozycji, jakie ostatnio spotkałem:
-
http://www.autokosmetyki.pl/sonax_premi ... p1042.html-
http://www.allegro.pl/item572193613_swi ... _wosk.html - wosk za 8300 zł, ach...
Sokool - 17 mar 2009 15:07
http://www.allegro.pl/item572193613_swissvax_divine_najbardziej_ekskluzywny_wosk.html - wosk za 8300 zł, ach...http://www.vertar.com/zymol/zymol-royale-glaze/Tylko wytrzyj monitor
Krisek - 17 mar 2009 18:30
http://www.eshine.ca/wolfgang_fuzion_ca ... php?cat=71Kupilem to Okazyjnie taniej niz tu ... Rezultaty jak z wosku za 20$ ... anie za 200$
te drogie woski ... maja darmowe uzupelnienia ... wiec ... jak masz biznes oplaca sie
j32 - 20 mar 2009 12:44
Super temat.
Ja mam półroczne autko i garażowane, więc lakier nie jest jeszcze zniszczony. Przeczytałem cały temat i przeszukałem całe forum, ale nie znalazłem nic na temat Diamondbrite. Czy w moim przypadku nie warto w to zainwestować i nie bawić się detailing? Oczywiście czasami dla podkreślenia głębi koloru i połysku można by zastosować jakiś wosk, ale dużo rzadziej i bez tych wszystkich przygotowań.
Co myślicie o tym?
Big - 20 mar 2009 13:33
j32, Diamondbrite to nic innego jak zwykła ściema Pomyśl logicznie, jak powłoka nałożona na lakier może się na nim utrzymać przez 6 lat, skoro niektórzy producenci dają na perforację fabrycznie zabepzieczonych blach nadwozia 8-10 lat To jest po prostu nierealne, przy naszych brudnych drogach i żrącej chemii stosowanej na nich zimą.
Ponadto, cały kruczek diamondbrite polega na tym, że pomimo tego, że wyaliłeś kupę kasy na nałozenie powłoki, to MUSISZ kupować od nich kosmetyki które MUSISZ dodawać do każdego mycia, aby PODTRZYMAĆ GWARANCJĘ daną ci przez tę firmę. Krótko mówiąc, nie dośc ze wywalisz na to przez 6 lat dobrych parę tyś zł, to jesli przyjdziesz do nich i powiesz " wasza powłoka nie działa, bo znikła z nadwozia" to oni w każdym momencie mogę ci powiedzieć, że nie dbałeś o nią w należyty sposób, a Ty im nie udowaodnisz że nie maja racji
Takze odpuśc sobie te wynalazki w stylu diamondbrite, bo szkoda na to czasu i kasy. Lepiej kupić porządne kosmetyki i samemu zadbać o własne auto. Wyjdzie taniej i pewniej
j32 - 20 mar 2009 14:04
Dzięki Big, to zmienia postać rzeczy.
Globy - 20 mar 2009 15:44
Też niestety uważam, że dobry wosk nawet raz na 2 miesiące spokojnie zabezpieczy samochód na wiele lat, a wszelkie długotrwałe powłoki ochronne to jedynie doskonała pożywka handlowa i nic więcej. Jestem tylko w stanie uwierzyć w gęste woski utrzymujące się do 12 miesięcy. Nie jeżdżę nowymi samochodami, ale nawet jeśli miałem skorodowane miejsca, to zarówno na nadwoziu jak i alufelgach zabezpieczenie woskiem hamowało kompletnie postęp korozji powierzchniowej.
Powłoki teflonowe przede wszystkim potrzebują wysokiej temperatury nakładania - ostatnio wykupiłem taki zabieg na lakierze Millenii za 100 zł i poza zaspokojonym sumieniem nie zauważyłem poprawy blasku lakieru... Pomijając dość nieudolne nakładanie przez pracownika myjni, więc gdyby nawet skupić się tylko na aspekcie ochronnym, to jego działanie zależy od człowieka. Zawsze może okazać się, że któreś miejsce nie zostało odpowiednio potraktowane.
Dla mnie, o czym pisałem już wcześniej na forum, jest jeszcze jeden ważny punkt - przyjemność z woskowania oraz blask. Nie da się go fizycznie utrzymać przez lata z uwagi na ścieralność i płowienie lakieru pod działaniem czynników atmosferycznych i czasu, a regularna konserwacja dobrymi kosmetykami gwarantuje wyciągnięcie z powłoki naszego samochodu najlepszego połysku.
CleanerFreak - 21 mar 2009 5:17
Dla mnie, o czym pisałem już wcześniej na forum, jest jeszcze jeden ważny punkt - przyjemność z woskowania oraz blask. Nie da się go fizycznie utrzymać przez lata z uwagi na ścieralność i płowienie lakieru pod działaniem czynników atmosferycznych i czasu, a regularna konserwacja dobrymi kosmetykami gwarantuje wyciągnięcie z powłoki naszego samochodu najlepszego połysku. Witam wszystkich!! własciwie na wasze forum zawiatałem z ewzględu na dobrze rozwinięte waki o auto-detailingu którym sam sie od jakiegoś czasu mocno interesuję mam, nadzieję że nie macie nic przeciwko temu. jestem członkiem OCP ale Mazda też jak najbardziej mi sie podoba Witaj! Dokładnie z tego względu też tutaj dołączyłem! Pomoc i wymiana poglądów dobrze się tutaj rozwija, więc mimo że nie masz Mazdy (tak jak ja), To pozostań przynajmniej tutaj w temacie. Im więcej nas tutaj, tym lepsze wyniki można osiągnąć w dopieszczaniu autek. Non stop wychodzą nowe produkty i człowiek nie jest w stanie sam wszystkiego przetestować, więc wymiana poglądów jest bardzo ważna.
Diamondbrite :
jestem 100% tego samego zdania co @Big i @Globy
@Sokol dokładnie tego wosku testować nie będziemy, ale te co @krisiek i @Globy napisał tak.
Postaram się przedstawić wstępną listę w przyszłym tygodniu tutaj
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=1287294&highlight=#1287294
malkolm - 21 mar 2009 7:32
http://www.meguiars.pl/shop/product_inf ... cts_id=345panowie co do tego jeszcze trzeba dorzucić?? trzeba jeszcze np politurę i wosk czy ten jest wystarczający??
jakiej wielkości jest ten ręcznik w zestawie
http://www.meguiars.pl/shop/product_inf ... cts_id=448 ten zestaw jest mniej pełny, co by do tego trzeba jeszcze było dorzucić??
Cantore - 21 mar 2009 8:44
http://www.meguiars.pl/shop/product_info.php?products_id=345
panowie co do tego jeszcze trzeba dorzucić?? trzeba jeszcze np politurę i wosk czy ten jest wystarczający?? Ja do tego kupiłem jeszcze NXT Generation Tech Wax w płynie. Nakłada się bardzo łatwo i może go nawet pozostawić do całkowitego wyschnięcia - ściąga się bez problemu. Nie wiem, czy ten sam produkt ale w konsystencji pasty byłby lepszy.
Nie wiem, czy źle nakładam, czy myjnia ma silne środki do mycia, ale mam wrażenie, że efekt jest krótkotrwały - wystarczy zobaczyć na krople deszczu po woskowaniu i jakiś czas później.
CleanerFreak - 21 mar 2009 8:56
http://www.meguiars.pl/shop/product_info.php?products_id=345 panowie co do tego jeszcze trzeba dorzucić?? trzeba jeszcze np politurę i wosk czy ten jest wystarczający?? Malkolm wosku wystarczy.
Jeżeli masz rysy na lakierze, do dopisz Scratch X
http://www.meguiars.pl/shop/index.php?cPath=21_30 +
http://www.meguiars.pl/shop/product_inf ... cts_id=333.
Jeżeli masz ciemny kolor lakieru, To opłaca się pomiędzy Scratch a nakładaniem wosku Step2
http://www.meguiars.pl/shop/index.php?cPath=21_31 (koniecznością nie jest, ale dodaje głębokości koloru lakieru, inaczej mówiąc złudzenia „mokrego” lakieru).
Ręczników na początek wystarczy - dokupisz później
CleanerFreak - 21 mar 2009 9:13
Ja do tego kupiłem jeszcze NXT Generation Tech Wax w płynie. Nakłada się bardzo łatwo i może go nawet pozostawić do całkowitego wyschnięcia - ściąga się bez problemu. Nie wiem, czy ten sam produkt ale w konsystencji pasty byłby lepszy.
Nie wiem, czy źle nakładam, czy myjnia ma silne środki do mycia, ale mam wrażenie, że efekt jest krótkotrwały - wystarczy zobaczyć na krople deszczu po woskowaniu i jakiś czas później.Cantore
1. Ten wosk w płynie nie będzie tak długo trzymał aniżeli ten w paście – za To jest łatwiejszy w nakładaniu na lakier.
2. Przed nałożeniem wosku wyczyściłeś lakier jakimś specyfikiem?
3. Myjnia może wszystko zepsuć – przeważnie mają bomby chemiczne które muszą szybko działać no i za wiele nie mogą kosztować, bo ile To mycie by musiało kosztować?
Kup porządny szampon (jest mnóstwo porządnych szamponów na rynku) i umyj ręcznie. Zobaczysz wtenczas różnicę.
Parę zdjęć jak powinne krople deszczu wyglądać
malkolm - 21 mar 2009 11:04
Parę zdjęć jak powinne krople deszczu wyglądać krople wyglądają tak po kazdym wosku, tylko że o to chodzi żeby one po 2 myciach od woskowania nadal tak wyglądały
gdzie kupujecie te kosmetyki?? w sklepie internetowym??
CleanerFreak - 21 mar 2009 21:11
gdzie kupujecie te kosmetyki?? w sklepie internetowym??Czasami, jak więcej mam do zamówienia, to zamawiam w Anglii :
http://www.elitecarcare.co.ukale mniejsze i na szybko zamawiam w Polsce:
http://www.meguiars.pl/shop/index.php?o ... 00aed13f63
Big - 21 mar 2009 22:05
Nie wiem, czy źle nakładam, czy myjnia ma silne środki do mycia, ale mam wrażenie, że efekt jest krótkotrwały - wystarczy zobaczyć na krople deszczu po woskowaniu i jakiś czas późniejPytanie czy przed nałozeniem wosku przeprowadzasz faze przygotowanie powierzchni?? Jest ona bardzo ważna, gdyż wyrównuje lakier i oczyszcza go z brudu pozostałego na nim pomimo mycia, co pozwala lepiej przylgnąc woskowi do lakieru i tym samym dłużej się na nim utrzymać
panowie co do tego jeszcze trzeba dorzucić trzeba jeszcze np politurę i wosk czy ten jest wystarczający?? Malkolm, ja bym odpuścił sobie ten zestaw i kupił : 1. Quick Clay 2. DC step 1 3. wosk NTX 2.0 4. recznik do ppolerwania 5. 2 szt. apllikatorów.
Myslę , z eto byłby taki optymalny zestaw startowu
Gdybyc miał kasę i ciemny lakier to jak najbardziej przychylam sie do zdania CleanrerFreak że warto zainwestowac w DC step 2 bo efekt który da ten preparat jest niesamowity
więc mimo że nie masz Mazdy (tak jak ja), To pozostań przynajmniej tutaj w temaMiło to słyszeć Pozostanę i to nie tylko w tym temacie. Naprawdę widzę, że to jest fajne forum fajnych ludzi
Borys - 21 mar 2009 22:09
CleanerFreak pamiętesz może koszty wysyłki z UK? Bo nie wiem czy to co mam do zamówienia to już więcej
j32 - 21 mar 2009 22:18
CleanerFreak, mam w koszyku zakupów na prawie 100 £, czyli wysyłka będzie gratis (<60 £).
Czy to są ceny brutto? Hmm... ciekawe, czy opłaca się brać to w koszty firmy...?
Jeśli ceny są brutto, to wychodzi o 1/3 taniej niż w Polsce (przy wysyłce gratis)..
Sokool - 21 mar 2009 22:40
czyli wysyłka będzie gratis (<60 £)Jeśli mieszkasz w Wielkiej Brytanii...
j32 - 21 mar 2009 22:54
czyli wysyłka będzie gratis (<60 £)Jeśli mieszkasz w Wielkiej Brytanii...
Borys - 21 mar 2009 22:58
j32 gdybyś doczytał to ceny wysyłki poza wyspy są "na zapytanie"
kulca - 21 mar 2009 23:33
czemu jest az taka roznica w cenie miedzy wyspami a Polskim sklepem :/
j32 - 22 mar 2009 0:05
Napisałem do sklepu Meguiar's przy okazji zamówienia, czy możemy dostać rabat na Klub i czekam na odpowiedźCiekawe jak nas potraktują, bo Audi A4 Klub Polska dostało 10% zniżki.
Globy - 22 mar 2009 0:08
Kosmetyki dostałem, a odpowiedzi na komentarz do zamówienia nie. Zastanowię się nad konsekwencjami przy uzupełnianiu braków
Mev - 22 mar 2009 0:41
Ostatni rok używałem wosku koloryzującego firmy Simoniz - byłem w sumie zadowolony, delikatne ryski były ładnie maskowane, ktoś mi kiedyś delikatnie przytarł zderzak z tyłu - również po tym ślad praktycznie znikał, itp.
Jednakże wosk się skończył i muszę coś nowego zamówić. Środków Meguiars na razie nie chcę, może nie tyle co nie chcę, a co szkoda mi na nie pieniędzy.
Tak więc wymyśliłem coś takiego:
Albo:
http://moto.allegro.pl/item565894320_so ... ratis.htmlalbo "zaszaleć" i kupić:
http://moto.allegro.pl/item565962719_so ... owosc.html +
http://moto.allegro.pl/item565896535_so ... owosc.html (bardzo ładne opakowania - wyglądają ślicznie )
Co możecie mi poradzić, ewentualnie jakieś inne propozycje?
Lakier generalnie mam chyba zadbany
-
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=35886 - tutaj zdjęcia po zastosowaniu tego wosku Simoniz
A tutaj zdjęcie zrobione 2 tygodnie temu po myciu na myjni ciśnieniowej na BP - bez żadnej ręcznej pielęgnacji, żadnych wosków, itp:
(Zdjęcie robione telefonem, ostatni raz wosk był na tym aucie "ręcznie" nakładany jakoś we wrześniu zeszłego roku... Przez resztę czasu był myty na myjniach ręcznych)
Jest to lakier Mica o ile to coś zmienia i wygląda ślicznie jak jest czysty
CleanerFreak - 22 mar 2009 4:28
Ostatni rok używałem wosku koloryzującego firmy Simoniz - byłem w sumie zadowolony, delikatne ryski były ładnie maskowane, ktoś mi kiedyś delikatnie przytarł zderzak z tyłu - również po tym ślad praktycznie znikał, itp. Jednakże wosk się skończył i muszę coś nowego zamówić. Środków Meguiars na razie nie chcę, może nie tyle co nie chcę, a co szkoda mi na nie pieniędzy. Tak więc wymyśliłem coś takiego: Albo: http://moto.allegro.pl/item565894320_so ... ratis.html albo "zaszaleć" i kupić: http://moto.allegro.pl/item565962719_so ... owosc.html + http://moto.allegro.pl/item565896535_so ... owosc.html (bardzo ładne opakowania - wyglądają ślicznie )Jak już, to radziłbym zaszaleć. Te specyfiki możesz kupić również tu:
http://www.autokosmetyki.pl/sonax,m41.h ... =3&sort=2a (przyjemna obsługa, szybka wysyłka)
Ten Sonax zakupiłem i będzie również testowany:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=68603czemu jest az taka roznica w cenie miedzy wyspami a Polskim sklepem :/Dobre pytanie…
Prawie wszystkie kosmetyki, nie tylko Meguiars, są w GB tańsze. W USA jeszcze tańsze, ale przy sprowadzaniu z za oceanu trzeba zapłacić cło, a z GB nie.
Dla pocieszenia pozostaje nam, że u zachodnich sąsiadów jest jeszcze drożej!
CleanerFreak pamiętesz może koszty wysyłki z UK? Bo nie wiem czy to co mam do zamówienia to już więcej Ostatnio zapłaciłem za przesyłkę 47,99 Funtów, no ale To były większe zakupy – 3 paczki.
To co pamiętam, To koszt przesyłki najmniejszej paczki ok.22 Funtów.
Najlepiej wyślij Maila i zapytaj o koszta za przesyłkę. (Musisz mieć mocne nerwy, czasami trwa parę dni zanim wyślą odpowiedź).
Normalne (drobniejsze) zakupy opłaca się robić w Polsce.
CleanerFreak, mam w koszyku zakupów na prawie 100 £, czyli wysyłka będzie gratis (<60 £). Czy to są ceny brutto? Hmm... ciekawe, czy opłaca się brać to w koszty firmy...? Jeśli ceny są brutto, to wychodzi o 1/3 taniej niż w Polsce (przy wysyłce gratis)..Nie zamawiaj w koszyku!!!
Musisz wysłać całkiem normalnego Maila z zapytaniem o podanie kosztów przesyłki.
Ja kopiuję produkty ze strony internetowej które mnie interesują i wysyłam Mailem z prośbą o podanie kosztów wysyłki.
Ale nie rób tego poprzez koszyk.
Przesyłka na pewno nie będzie za darmo.
Najlepiej robić zamówienia zbiorcze wtenczas można rozbić sobie koszta przesyłki. (Ostatnio parę kolegów dołączyło się do zamówienia w UK).
Kosmetyki dostałem, a odpowiedzi na komentarz do zamówienia nie. Zastanowię się nad konsekwencjami przy uzupełnianiu braków "Mówisz" o Mequiars.pl ?
więc mimo że nie masz Mazdy (tak jak ja), To pozostań przynajmniej tutaj w tema Miło to słyszeć Pozostanę i to nie tylko w tym temacie. Naprawdę widzę, że to jest fajne forum fajnych ludzi
Sokool - 22 mar 2009 7:57
Kosmetyki dostałem, a odpowiedzi na komentarz do zamówienia nie. Zastanowię się nad konsekwencjami przy uzupełnianiu brakówDo komentarza takie rzeczy. Oficjalnego maila trzeba było wysłać
Dla pocieszenia pozostaje nam, że u zachodnich sąsiadów jest jeszcze drożej!Ta. Ale w stosunku ceny/zarobki cały czas mamy najgorzej...
Big - 22 mar 2009 9:33
Ja wieksza partię kosmetyków Mequiars zamawiałem (wraz z kumplem) na jesieni poprzedniego roku w USA. Za kosemetyki które w polskim oddziale kosztowały by mnie 400 zł zapłaciłem wraz z przesyłką ... 200 zł . Jedyną niedogodnościa był czas dostawy ( niestety ale chemia nie może lecieć samolotem pozostaje tylko droga morska) ok. 2 miesięcy.
mmarych - 23 mar 2009 20:06
Wiatm,
jestem tu nowy nie posiadam mazdy(mój ojciec 626, bardzo zadowolomy był) ale dość dobrze znam kosmetyki Meguiars'a, pracuje nimi na codzień. Jeśli ktoś ma jakieś pytania to służę praktyczną wiedzą.
Widzę że są tutaj pewne wątpliwośći co do używania "glinki" i całej lini Deep Cristal.
Glinka ma za zadanie usówanie wszelkich "stałych" naleciałości z lakieru, stosujemy ją zawsze w zestawie z Quick Detailer'em. Glinką możemy usunąć zanieczyszczenia spowodowane osadzaniem się na lakierze np. pyłów cementowych(sprawdzone), soków drzew(sprawdzone) smołę(sprawdzone) itp. Powierzchnia po użyciu z chropowatej staje sie idealnie gładka i staje sie podstawą do woskowania lub polerowania lub stosowania kolejnych "kroków" systemu Deep Cristal.
Deep Cristal step1 j
est lekko ścierną polerką której zadaniem jest usunięcie drobnych rys np. typowego zmatowienia lakieru będących konsekwencją mycia samochodów na myjniach automatycznych lub przecierania samochodu reką lub "czystą szmatką" na sucho(efekt "hologramu")
Deep Cristal step 2 tu mam problem żeby dokładnie określić działanie i proszę mi wybaczyć jeśli mój opis będzie dla nie których mało "czytelny" będź zbyt mało dokładny ale.. jest to ultra ścierna polerka wykończeniowa mająca za zadanie wygładzić maksymalnie powierzchnię lakieru i nadać mu efekt "mokrego" i głębokiego koloru. Efekt ma być i jest piorunujący.
Deep Cristal step 3 to płynny wosk zawierający w sobie naturalny ,wosk Canaruba. Wosk ten ma za zadanie chronić efekty stworzone przez Deep Cristal step 2 i tworzyć "olśniewjący blask"
Produkt sprawdziłem i mogę polecić z czystym sumieniem.
Mam nadzieję że sie nie powtarzam za innym użytkownikami, jeśli ktoś ma pytania chętnie pomogę.
Globy - 23 mar 2009 20:47
Dzięki za rady W weekend przetrzepałem cały wątek i w tym tygodniu skończę na jego podstawie tekst o myciu samochodu wraz z akapitem poświęconym kosmetykom Meguiar's.
kulca - 23 mar 2009 21:41
a powiedz czy te srodki, konkretnie Deep Cristal step1 i Deep Cristal step2 mozna nakladac za pomoca polerki mimosrodowej? i czy po tych srodkach lepiej dac Deep Cristal step3 czy jakis wosk z rodziny NXT?
jeszcze zastanawiam sie czy jak uzyje glinki Quik Clay to robic po niej Deep Cristal step1 czy odrazu Deep Cristal step2 i wosk?
Inte - 23 mar 2009 21:45
lepiej dac Deep Cristal step3 czy jakis wosk z rodziny NXT?piszą, że nxt tech wax 2.0 to absolutny lider wśród wosków. jednak dc step 3 to 1/2 ceny nxt... z braku laku chyba też sie nada??
Borys - 23 mar 2009 21:47
podobno już nie, jest jakiś wosk NXT w promocji za 79 pln
kulca - 23 mar 2009 21:49
podobno już nie, jest jakiś wosk NXT w promocji za 79 plntak, ten w pascie
Globy - 23 mar 2009 21:54
ps. tylko nie rozpisz się na 10 stronWyszło jakieś 8
Na pewno sama glinka plus ten classic wax będzie okej. Do czarnego warto dodać DC2, a jeśli ma się budżet, a auto parę latek na karku - również DC1. Od kwestii budżetu można również uzależnić DC3 i NXT, chociaż są to woski oparte na innych technologiach.
malkolm - 23 mar 2009 22:01
a wytłumaczcie mi dlaczego glinka jest zawsze w zestawach z Quik Detailerem, chyba że coś przeoczyłem
mmarych - 24 mar 2009 1:51
a wytłumaczcie mi dlaczego glinka jest zawsze w zestawach z Quik Detailerem, chyba że coś przeoczyłemPowierzchnię lakieru spryskujesz Detailerem a następnie glinka uformowaną w "placek" wykonujesz koliste ruchy po lakierze w ten sposób glinka przyjmuje do swojej struktury zabrudzenia
mmarych - 24 mar 2009 2:03
a powiedz czy te srodki, konkretnie Deep Cristal step1 i Deep Cristal step2 mozna nakladac za pomoca polerki mimosrodowej? i czy po tych srodkach lepiej dac Deep Cristal step3 czy jakis wosk z rodziny NXT?
jeszcze zastanawiam sie czy jak uzyje glinki Quik Clay to robic po niej Deep Cristal step1 czy odrazu Deep Cristal step2 i wosk?Środki które wymieniłeś można nakładać za pomocą polerki mimośrodowej. Jeśli chodzi o to co powinno nastąpić po DC1 i DC2 naturalnie powinno być DC3 ale po konsultacjach można przyjąść że wosk z NXT jest też dobry. Ogólnie woski z seri NXT są woskami syntetycznymi i ich podstawową zaletą jest połączenie super wyglądu i wyjątkowej ochrony z naciskiem na ochronę lakieru. Czyli idelanym rozwiązaniem było by nałożenie DC2+DC3+NXT 2,0 ale to już ostra jazda. Temat glinki i co poniejj jest prosty jeśli lakier jest tylko zanieczyszczony(nie ma rys) używasz glinka+dc2+dc3 jeśli są rysy to niwelujemy je DC1
mmarych - 24 mar 2009 2:14
ps. tylko nie rozpisz się na 10 stronWyszło jakieś 8
Od kwestii budżetu można również uzależnić DC3 i NXT, chociaż są to woski oparte na innych technologiach.
Big - 24 mar 2009 7:13
Jeśli ktoś chce mieć naprawdę SHOW CAR niech spróbuje wosku z serii Gold Cllass, rewelacjaTylko że efekt swozony przez NXT 2.0 jest lepszy niz ten stworzony przez Glod Class
Czyli idelanym rozwiązaniem było by nałożenie DC2+DC3+NXT 2,0 ale to już ostra jazdaZ tego co ja sie orientuje to DC step 3 nakłada się NA NXT 2.0 a nie odwrotnie
Pozatym DC3 nie ma za zadanie sworzenia połysku (tak jak NXT 2.0) ale gółwnie zabezpieczyć efekt.
NXT 2.0 jest faktycznie woskiem syntetycznym, ale jego zastosowanie nadaje autu, poza ochorną efektu takze dodatkowy połysk.
Dlatego też jeśli juz chcemy pójśc na całośc i zastsowac oba te woski do najpierw stosujemu NXT 2.0 a dopiero na niego nakładamy DC3.
a jeśli ma się budżet, a auto parę latek na karku - również DC1.DC1 polecam stosować, obojętnie od wieku auta, 3-4 razy do roku dla odświerzenia lakieru. Szczególnie wskazane jest zastosowanietego środka przed i po okresie zimowym.
CleanerFreak - 24 mar 2009 7:32
Czyli idelanym rozwiązaniem było by nałożenie DC2+DC3+NXT 2,0 ale to już ostra jazda Z tego co ja sie orientuje to DC step 3 nakłada się NA NTX 2.0 a nie odwrotnie
Big - 24 mar 2009 7:36
Testujemy? No pewnie że tak
czekam z niecierpliwością na jakiś artykuł od A do Z, od stosowanych środków po sposób ich nakładania etc. Stworzyłem coś takiego na Octavia Forum Polska - takie abecadło mycia i czyszczenia auta
kulca - 24 mar 2009 7:53
Temat glinki i co poniejj jest prosty jeśli lakier jest tylko zanieczyszczony(nie ma rys) używasz glinka+dc2+dc3 jeśli są rysy to niwelujemy je DC1co mam rozumiec przez rysy? jak patrze pod swiatlo widze koliste ryski powstale na myjni automatycznej, czy na nie jade z dc1?
Big - 24 mar 2009 8:24
Big zapodaj linka z chęcią przeczytamProsze bardzo:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=24594jak patrze pod swiatlo widze koliste ryski powstale na myjni automatycznej, czy na nie jade z dc1?
CleanerFreak - 24 mar 2009 9:42
Testujemy? No pewnie że tak
Inte - 24 mar 2009 12:17
malkolm zarejestruj się
Big instrukcja rzeczywiście krótka, ale za razem bardzo treściwa. jednak brakuje mi spisu, rzeczy takich jak ręczniki etc ;p (ile sztuk, z czego zrobione).
czy aplikatory są w paczkach z każdym step-em gc?
Teraz z cyklu "pytania do Prezesa"
kiedy i gdzie będzie można obejrzeć efekt twojej pracy? (artykuł)
Big - 24 mar 2009 12:39
jednak brakuje mi spisu, rzeczy takich jak ręczniki etc ;p (ile sztuk, z czego zrobione). No masz rację, o tym zapomaniałem. Chyba dopisze bo te informacje mogą sie innym przydać
Big instrukcja rzeczywiście krótka, ale za razem bardzo treściwaNo własnie o to mi chodziło Miało być możliwie krótko i tresciwie. Za długiej nikt by nie przeczytał bo by go znudziiła. A chodziło o pokazanie podstawowych koroków i zasad porządnego czyszczenia samochodu.
Globy - 24 mar 2009 13:00
Wrzućcie tutaj, proszę. Ja też dziergam artykuł i liczę, że do jutra skończę, chociaż jeszcze nigdy nie nakładałem sam kosmetyków Meguiar's i polegam na Waszych relacjach
Tylko że efekt swozony przez NXT 2.0 jest lepszy niz ten stworzony przez Glod ClassDlatego ja mam 2... Wczoraj też mnie natchnęło i sfotografowałem swoją kolekcję, z czego lewa strona to w dużej mierze domowe środki do zadań specjalnych
Skoro jesteśmy przy temacie, ostatecznie proszę o potwierdzenie i przepraszam, że tak wiercę dziurę w brzuchu: najpierw NXT, później Gold
No to jeszcze musimy namówić @mmarych i kogoś "neutralnego" żeby „poświęcił” swoją maskę silnika (może prezes? Jeżeli w Warszawie, To pomogę w „przesmarowaniu”). Ja mam dwie białe Mazdy, jedną czerwoną (akryl) i jedną srebrną - z przyjemnością mogę zaoferować tę ostatnią w następnym tygodniu (metallic, Mazda 6 '03 US-spec). Milly jedzie na kosmetykę zderzaków.
Jeszcze jedna ważna kwestia: przydałoby się zrobić porządek, byśmy nie ciągnęli bez sensu jednego tematu w kilku wątkach. Macie jakiś pomysł na pocięcie i utworzenie nowych tematów? Ja proponuję:
- wydzielić z tego oddzielny temat o kosmetykach Meguiar's,
- zostawić temat Cleaner'a o woskach,
- ten również pozostawić jako techniczny o myciu auta,
- utworzyć dodatkowe wątki o detailingu drobiazgów oraz czyszczeniu wnętrza.
Big - 24 mar 2009 13:13
najpierw NXT, później Gold Nie, nie najpierw NXT potem DC3. NXT i Gold Class to produkty majace takie samo działanie (oba są woskami syntetycznymi) tylko nalezące do 2 różnych linii. NIe ma sensu ich łaczyć.
DC3 natomiast to wosk zawierajacy naturalny wosk Carnauba. Ma lepsze własciwości zabezpieczające niz woski syntetyczne ale nie dodaje lakierowi auta takiego blasku
Inte - 24 mar 2009 13:15
No to Big jak uzupełnisz to wrzuć
mnie ciekawi jeszcze jedna sprawa, jakiś czas temu zakupiłem polerkę mechaniczną, coś na wzór tego:
http://www.allegro.pl/item580672007_hit ... aniej.htmlkupiłem, ponieważ jechałem do domu na 2 dni i chciałem poświęcić 1 na odnawianie lakieru mojego auta. niestety nie wypaliło a polerka leży w domu, no ale skoro leży to chciałbym ją kiedyś wykorzystać . Czy nada się do nakładania gc1, 2 ?
jeszcze jedno, czym oklejać plastikowe elementy? zwykła papierowa taśma malarska zda egzamin?
- wydzielić z tego oddzielny temat o kosmetykach Meguiar's,
- zostawić temat Cleaner'a o woskach,
- ten również pozostawić jako techniczny o myciu auta,
- utworzyć dodatkowe wątki o detailingu drobiazgów oraz czyszczeniu wnętrza.temat powinien stać się dużo bardziej przejrzysty
ew. na koniec powywalać jeszcze jakieś niezwiązane z nim posty (jeśli takie się znajdą)
CleanerFreak - 24 mar 2009 16:16
No to jeszcze musimy namówić @mmarych i kogoś "neutralnego" żeby „poświęcił” swoją maskę silnika (może prezes? Jeżeli w Warszawie, To pomogę w „przesmarowaniu”). Ja mam dwie białe Mazdy, jedną czerwoną (akryl) i jedną srebrną - z przyjemnością mogę zaoferować tę ostatnią w następnym tygodniu (metallic, Mazda 6 '03 US-spec).
Inte - 24 mar 2009 16:28
Ta Twoja maszyna, To jakaś chińska podróbka najbardziej znanej maszyny polerskiej Makita 9227CB. Sam zobacz i porównaj:tzn. ja nawet nie pamiętam jakiej firmy jest ta polerka, wiem, ze kosztowała 60E więc rewelacji nie ma.
link do aukcji miał tylko pokazać budowę tej mojej, żeby nie mylić np. z takimi wynalazkami
http://www.allegro.pl/item592977726_pol ... m_hit.htmlDo maszyny użyj: M82 + M82 (obydwie specyfiki można kupić w tych mniejszych butelkach)sorry ale czy to aby nie to samo? czy wzrok mnie myli?
hmm jak poprawisz nr katalogowe, to musze poszukać tych mniejszych butelek
a taśmę taką znalazłem
http://sklep.optionall.pl/towar/2458,54 ... 19x33.htmlkuukuryku! 40 zł za taśmę Oo
EDIT:
aha do wykorzystania polerki mechanicznej zainspirował mnie ten temat
http://www.forum.meguiars.pl/viewtopic. ... czna#p1420gdzie to użyto właśnie gc step1 & 2
tak sobie myślę... może jeszcze osobny temat o polerowaniu mechanicznym? bo to pewnie też temat rzeka...
Big - 24 mar 2009 16:54
Panowie, na waszą prośbę, wklejam moją instrukcję mycia auta:
Ponieważ pytania o kosmetyki i mycie naszych samochodów często sie powtarzają postanowiłem w tym watku sporządzić takie kompendium wiedzy i tematów jakie juz były na forum w tym zakresie. Myslę też że dobrze by było podwiesić ten watek żeby nie spadł w nicość, a za parę dni pojawią się znów nowe watki z pytaniami o czyszczenie auta
Jesli chodzi o wątki na forum dotyczące tej tematyki to były nastepujace:
1.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=234702.
http://forum.octaviaclub....avek++kosmetyki3.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=19967Teraz kolejna sprawa: czesto powtarzają się pytania o dobre kosmetyki do pielęgnacji samochodu. Oto 2 linki do firm które takowe kosmetyki sprzedają:
1.
http://www.meguiars.pl/2.
http://www.swissvax.pl/Kolejna sprawa to pytania jak myć samochód?
No więc jeśli chcemy naprawdę porządnie zadbać o swoje auto, to powinniśmy zastosować 4-ro etapowy proces czyszczenia nadwozia. I tak:
1. Mycie - ważne jest stosowanie dobrego szamponu, który nie jest na tyle agresyny aby spłukiwał z auta poza brudem także wczesniej założony wosk (podane wyżej firmy posiadają takie własnie dobre szampony). Czesto pojawią się pytania o mycie tzw. aktywną pianą. Ogólnie dobrej klasy aktywna piana jest o.k., ale to co mamy w naszych myjniach to bardzo agresywna substancja która spłukuje z lakieru wosk oraz niesamowicie go wysusza. Takze nie polecam . Mycie powinno się odbywać za pomocą 2 wiader. W pierszym mamy wodę z szamponem, a w drugim czystą wodę w której jak najczęściej płuczemy rekawicę czy gabkę. Pozwoli to zapobiec porysowaniu auta drobinkami piasku które podczas mycia wejdą w gabkę czy rękawicę.
2. Faza przygotowanie powierzchni - Podczas tego procesu oczyszczamy powierzchnię lakieru, za pomocą specjalnej glinki, z brudu który pomimo umycia nadwozia nadal pozostał do niego przyspojony (np. smoła, lekka oksydacja, pozostałości ptasich odchodów itp.). Po tym zabiegu lakier staje sie gładki jak lustro Następnie (jeśli to konieczne) używany deliktanej polerki (np. DC Step1 z mequiars) aby pozbyć się małych kolistych zarysowań powstajacych na lakierze podczas eksploatacji auta.
3. Faza polerowania - Podczas tego procesu nakładamy na lakier odrzywki, które nadają lakierowi większej głębi i "mokrego" połysku.
4. Zabezpieczenie efektu - Podczas tej fazy na lakier nakładany wosk który poprawia połysk lakieru i zabazpiecza uzyskany we wczesniejszych fazach efekt.
Pamiętać należy aby do aplikacji każdego z produktów uzywać osobnego aplikatora. Natomiast do polerowania używać tylko czystych i mięciutkich spescjalnych ręczników.
Częste jest pytanie ile taki efekt się utrzyma? No więc jeśli cały proces zostanie wykonany porządnymi kosmetykami (np. firm z powyższych linków) to efekt utrzyma sie do miesiąca czasu (i wiem to z własnej praktyki). NIe oznacza to oczywiście że jadąc w deszczu auto pozostanie całkowicie czyste - jak po myciu - ale na pewno bedzie mnej brudne niz inne, a zwyczajne mycie szamponem przywróci mu wygląd jak po całym procesie
To tyle jesli chodzi o lakier.
Ale Lakier i nadwozie to jeszcze nie wszystko
Pozostają jeszcze koła i wnętrze.
Zacznijmy od kół.
Oczywiście najpierw porządnie je myjemy, za pomocą odpowiednich środków. Nastepnie wicieramy do sucha. Jeśli mamy alu felgi to po wytarciu aplikujemy im proces czyszczenia glinką, aby usunąć z nich pozostałości smoły czy przylgnietego do nich pyłu z kolcków. Po tym procesie na alumy nakładamy wosk (ten sam co na nadwozie) i po jego wyschnięciu polerujemy. Felgę mamy wyczyszczoną
Ale zostaje jeszcze opona Podczas mycia felgi dokładnie myjemy także oponę. Po tym procesie dodatkowo czyścimy opone spcejalnym sprayem który dokładnie usunie z gumy bród. Nastepnie nakładamy na oponę dressing, czyli żel/piankę który nada jej mokrego połysku i zabezpieczy przed działaniem promieni UV.
No i tym sposobem koła mamy czyste
Wnętrze - zaczynamy od dokładnego odkurzenia wnętrza. Ważne jest to otyle, że piach który wnosimy na butach do auta doskonale chłonie wilgoć, a następnie ją oddaje, co prowadzi do parowania szyb
Po odkurzeniu przystępujemy do czyszczenie plastików wewnętrznych samochodu. Tu zdecydowanie polecam preparat Natural Shine z oferty Mequiars. Nie pozostawia tłustego nalotu, a przy tym potrafi pięknie odnowić plastiki i wyciągnąc z nich naturalną barwę i fakturę (deska czy boczki po jego zastosowaniu wyglądaja jak w fabrycznie nowym aucie). Pamiętajmy także o zaopatrzeniu się w pędzelki (np. takie ze sklepu modelarskiego, choć są i inne -profesjonalne ale i droższe ) aby wyczyścic nimi np. skrzydełka kratek nadmuchu powietrza, czy inne zakamarki wnętrza gdzie nie dotrze gąbka nasączona środkiem czyszczącym.
Po wyczyszczeniu plastików wewnętrznych pozostaje nam już tylko wyczyścić szyby (zarówno z zwwnątrz jak i od wewnątrz), oraz lusterka w osłonach przeciwsłonecznych, szybkę wskaźników, czy wewnętrzne lampki.
No i dobrneliśmy do końca. W po takich zabiegach ręce powinny nam niemal odpadać, ale nasza Skoda będzie lśniła jak nigdy.
Mam nadzieję ze sie podobało
Krisek - 24 mar 2009 17:08
Czemu nie srebrne ?
Tylko jasne powinny byc ciemne kolory latwo zrobic ... srebrne sztuka ...
bo nie widac rys ... I duzo trzeba sie napracowac ale moga wygladac fantastycznie
http://www.autopia.org/forum/click-brag ... 645ci.html
CleanerFreak - 24 mar 2009 20:02
Krisiek,
piszesz tak, jakbyś nigdy jeszcze Tego nie robił, a przynajmniej tak, jakbyś poelrki na cimnym kolorze jescze nie robił...
Sam sobie zaprzeczasz:
... srebrne sztuka ... bo nie widac rys ..Od kiedy srebrny jest ciężkim kolorem do obróbki??
Takie wyniki:
http://www.autopia.org/forum/click-brag ... 645ci.html jest w stanie każdy nowicjusz uzyskać!!
Każdy, kto już troszkę doświadczenia posiada, wie doskonale że im ciemniejszy kolor, tym trudniej uzyskać optymalny wynik, ponieważ widać każdą najmniejszą ryskę (najtrudniejszy jest kolor czarny "uni" - niemetaliczny).
Jeżeli ktoś wie co potrafi, i szuka coraz trudniejszych wyzwań, nie chwyci się za srebrny samochód bo nie widać na nim różnicy pomiędzy pracą fachowca a pracą nowicjusza.
Dla mnie (nie zarabiam na tym pieniędzy) jest To po prostu stratą czasu.
Może @Prezes da się jeszcze na tego czerwonego namówić. Dodatkowo, Kolega @j23 zgłosił się na ochotnika (ma super kolorek).
Więc jak tylko troszkę temperatury skoczą do góry, wystartujemy z Tym testem. (brak jeszcze odpowiedzi od @mmarych)
@Big,
Dobra robota! Jest parę spraw nad którymi trzeba podyskutować (np. „gąbka” lub „ile taki efekt się utrzyma?”), ale jestem zdania, że jest To bardzo dobrym wypracowaniem.
Dodatkowo: powiedziałeś i napisałeś – można na Tobie polegać.
(w przeciwieństwie do kogoś, kto
06 Sie 2008!! | 17:24 napisał:
wkrotce napisze jak woskowac auto jakich produktow uzywac z jakim kolorem jak klasc wosek itd itd jesli oczywiscie sa jacys zainteresowanii do dziś czekamy …chyba że coś przeoczyłem?)
Krisek - 24 mar 2009 20:42
Bardzo MI Przykro ale sa wazniejsze sprawy ....Wiec Przepraszam Wszystkich ...
mmarych - 24 mar 2009 21:18
Testujemy? No pewnie że tak
Borys - 24 mar 2009 21:26
testujcie chłopaki, a ja się jeszcze wstrzymam, bo nie wiem co kupić dla moejej czarnej perełki 9albo wiem, tylko chcialbym najpierw zobaczyć efekt)
Sokool - 25 mar 2009 0:29
Tutaj też fajne tutoriale
http://www.autopia.org/publish/categori ... Detailing/dla tych co rozumieją język Szerloka, czy tam Szekspira
Big - 25 mar 2009 5:44
Z tego co ja się orientuję wosk naturalny DC3 chroni się woskiem Syntetycznym NXT ponieważ jest on bardziej"odporny" na wymywanie. I tej opini bedę się trzymał. Nikt ci nie broni tak myslec, choć myśląc tak jesteś w błędzie
W jednym mogę się z Tobą zgodzić. Wosk natruralny ma lepsze własciwości zabezpieczajace. Właśnie dlatego, jeśli chcemy już stosowac 2 woski, powinno sie go kłaść na syntetyczny aby jeszcze lepiej zabezpieczyć uzyskany efekt.
Sprawdzone, zasłyszane czy jak? Pytanie bez złośliwości, pytam. Sprawdzone przez kolegów z forum mequiars.
CleanerFreak - 25 mar 2009 6:20
Ta Twoja maszyna, To jakaś chińska podróbka najbardziej znanej maszyny polerskiej Makita 9227CB. Sam zobacz i porównaj: tzn. ja nawet nie pamiętam jakiej firmy jest ta polerka, wiem, ze kosztowała 60E więc rewelacji nie ma. link do aukcji miał tylko pokazać budowę tej mojej, żeby nie mylić np. z takimi wynalazkami
http://www.allegro.pl/item592977726_pol ... m_hit.html Do maszyny użyj: M82 + M82 (obydwie specyfiki można kupić w tych mniejszych butelkach) sorry ale czy to aby nie to samo? czy wzrok mnie myli? i w ogóle co to za środki, jakiej firmy, bo ani na stronie megauiar's ani na allegro nie mogę znaleźć a link do gąbki chyba też nietrafiony ;p
Globy - 25 mar 2009 9:11
Robię konkurencję kobiecej łazience Nie mogę się doczekać, zarezerwowałem już dwa weekendy od następnego tygodnia i śmigam na działkę w rodzinne strony. Tymczasem zabieram się do pisania i dziś postaram się zrobić tutaj małe porządki oraz więcej przestrzeni do dyskusji.
robimy sreberko.Super, bardzo się cieszę! O srebrnym mam takie samo zdanie, podobnie jest z jasnozłotym - oto kolory, na których można zapomnieć nawet wypolerować wosk i ciężko to zauważyć Czerwona dama ma jednak swoje 18 lat na karku, spróchniałe tylne nadkola i stoi w rodzinnym domu, więc efekt byłby przyćmiony... A mnie się nie chce ciągnąć do Warszawy 57-konnego Diesla bez wspomagania Mam tylko nadzieję, że te anomalie pogodowe szybko ustąpią.
CleanerFreak - 25 mar 2009 10:05
Czerwona dama ma jednak swoje 18 lat na karku, spróchniałe tylne nadkola i stoi w rodzinnym domuYes! Yes!
O czymś takim marzyłem od dawna: stary czerwony (prawdopodobnie już pomarańczowy, a może nawet częściowo biały) lakier.
Przecież nie będziemy "smarować" nadkola, tylko maskę silnika. To byłby EFEKT (Może kiedyś poza konkurencją?)
Co do "woskowania": musimy uważać na temperaturę, aby nie była za niska, bo w przeciwnym razie "wosk" nie będzie miał przyczepności do lakieru i nasza praca pójdzie na marne
Big - 25 mar 2009 10:16
Co do "woskowania": musimy uważać na temperaturę, aby nie była za niskaTo fakt . Musi byc na najmniej +5 stopni. A patrzac na dziesiejsz esniezyce to coś trudno uwierzyc że przed świetami sie to uda
Robię konkurencję kobiecej łazience O ja już dawno zrobiłem i na początku nawet żonka cos tam mamrotała, ale od czasu jak zrobiłem jej Punciaka tymi kosmetykami i zobaczyła jak to wygląda to ... przestała cokolwiek mówić i sama prosi żeby jej wyczyscić autko
Inte - 25 mar 2009 11:55
Osobiście do polerki używam głównie produktów 3M (również pasty polerskie, ale w Polsce jeszcze nowych specyfików w sprzedaży nie widziałem. Na razie można tylko „stare kupić” http://www.autokosmetyki.pl/3m,m90.html ).
Na zdjęciu już widać nowe (myślę że jeszcze parę tygodni i również do nas dotrą)Właśnie widzę, ze z tych, które Ty posiadasz na tej stronie jest tylko ten z niebieską nakrętką - rozumiem, ze to wosk?
http://www.carparts-koeln.de/shop.php?n ... kelid=9528to pasta polerująca? -
http://www.carparts-koeln.de/shop.php?n ... lid=453368to pasta ścierająca mocniej niż ta powyżej?
http://www.carparts-koeln.de/shop.php?n ... lid=689685(mój niemiecki jest tragiczny;p) mam możliwość kupienia ich tutaj w De ale nie śpieszy mi się więc mogę poczekać, aż pojawią się w Polsce. Poza tym są tańsze w PL (przy tym kursie Euro)
Czy jeśli miałbym powyższy zestawik to brakowało by mi:
szamponu - np.
http://www.meguiars.pl/shop/product_inf ... cts_id=259i glinki -
http://www.meguiars.pl/shop/product_inf ... cts_id=267Rozumiem, że produkty przeznaczone do polerki mechanicznej są bardziej wydajne, będą lepiej się nakładać niż np. gc s1, którego to chciałem nakładać mechanicznie?
sorry, że męczę ale jak już się wszystkiego dowiem to mogę napisać jakiegoś posta dla laików (takich jak ja) i zebrać to w całość
Pankuba - 25 mar 2009 14:21
Właśnie widzę, ze z tych, które Ty posiadasz na tej stronie jest tylko ten z niebieską nakrętką - rozumiem, ze to wosk? http://www.carparts-koeln.de/shop.php?n ... kelid=9528
to pasta polerująca? - http://www.carparts-koeln.de/shop.php?n ... lid=453368
to pasta ścierająca mocniej niż ta powyżej? http://www.carparts-koeln.de/shop.php?n ... lid=689685
(mój niemiecki jest tragiczny;p) mam możliwość kupienia ich tutaj w De ale nie śpieszy mi się więc mogę poczekać, aż pojawią się w Polsce. Poza tym są tańsze w PL (przy tym kursie Euro)
Wg mnie jest tak:
http://www.carparts-koeln.de/shop.php?n ... kelid=95283M Perfect-it™ III Hochglanz Maschinenpolitur - to po prostu środek polerujący, ma nadać połysk, nie ma żadnej wzmianki o wosku.
Natomiast to, co stosujesz potem, to już będzie wosk, który konserwuje uzyskany wcześniej połysk. W tej fazie stosujesz np. 3M Perfect-it™ III Hochglanz Versiegelung, czyli np.:
http://www.carparts-koeln.de/shop.php?n ... lid=347134Przed tymi dwoma fazami opcjonalnie stosujesz usuwanie zarysowań za pomocą pasty lekkościernej:
http://www.carparts-koeln.de/shop.php?n ... lid=453368lub trochę mocniejszej:
http://www.carparts-koeln.de/shop.php?n ... lid=689685A na samym początku oczywiście mycie i glinka
http://www.carparts-koeln.de/shop.php?n ... lid=743797
Krisek - 25 mar 2009 14:26
Jedno ale do Pana co chce uzywac polerki "oscylacyjnej"
Po trenuj na starym aucie bo latwo przepalic lakier B latwo zostawic hologramy C mozesz sciagnac za duzo clear coat.
Przydala by ci sie orbitalna ona praktycznie jest bezpieczne ... Firmy - Flex, Porter Cable, UDM - Ulitmate Detailing Machine.
FLEX- robi oscylacyjne I orbitalne
wlasciwie dobrze miec 2 ... zeby wykonczyc orbitalna jako last step ...
Globy - 25 mar 2009 15:14
Przecież nie będziemy "smarować" nadkola, tylko maskę silnika. To byłby EFEKTTo może postaram się jednak Nią kiedyś przyjechać
O ja już dawno zrobiłem i na początku nawet żonka cos tam mamrotała, ale od czasu jak zrobiłem jej Punciaka tymi kosmetykami i zobaczyła jak to wygląda to ... przestała cokolwiek mówić i sama prosi żeby jej wyczyscić autkoU mnie niestety to wygląda: "a po co tak czyścisz... lakier zedrzesz... i tak się ubrudzi" - na szczęście żartobliwie, bo moja ograniczona cierpliwość na takie przytyki mogłaby doprowadzić do ostateczności
jak już się wszystkiego dowiem to mogę napisać jakiegoś posta dla laików (takich jak ja) i zebrać to w całość
moro - 25 mar 2009 15:19
A ja ostatnio coś takiego użyłem i jeste bardzo zadowolony
http://nanoauto.pl/index.php?option=com ... &Itemid=52
malkolm - 25 mar 2009 15:28
A ja ostatnio coś takiego użyłem i jeste bardzo zadowolony
http://nanoauto.pl/index.php?option=com ... &Itemid=52dzisiaj widziałem to w jakimś supermarkecie, jakoś mnie to nie przekonuje, niby 2 lata ma się utrzymać??
CleanerFreak - 25 mar 2009 15:44
A ja ostatnio coś takiego użyłem i jeste bardzo zadowolony
http://nanoauto.pl/index.php?option=com ... &Itemid=52dzisiaj widziałem to w jakimś supermarkecie, jakoś mnie to nie przekonuje, niby 2 lata ma się utrzymać??
moro - 25 mar 2009 17:30
A ja ostatnio coś takiego użyłem i jeste bardzo zadowolony
http://nanoauto.pl/index.php?option=com ... &Itemid=52dzisiaj widziałem to w jakimś supermarkecie, jakoś mnie to nie przekonuje, niby 2 lata ma się utrzymać??
malkolm - 25 mar 2009 17:39
a nakładanie i polerka o wiele mniej pocące niż wosk! oczkomi tam przyjemność sprawia czyszczenie autka, a szczególnie jeśli jest tego niezły efekt
kieresik - 25 mar 2009 22:40
Kolega Inte prosił żebym napisał więc napiszę co mi kiedyś znajomy lakiernik mówił jak zabierałem się za polerkę swojego auta. Dodam że u mnie to była polerka po lakierowaniu ale procedura jest bardzo zbliżona)
Można zrobić polerkę samemu jednak nie jest to takie łatwe i przyjemne zwłaszcza jeśli w grę wchodzi demontaż niektórych listew i zabawa papierem ściernym.
myjemy dokładnie auto. gdy mamy jakieś większe zarysowania to te miejsca matujemy papierem ściernym wodnym 2500. Nie bać się i szlifować dość mocno bo jeśli ktoś się nie orientuje to taki papier w doyku jest niemal jak gazeta Pilnujemy żeby nie dostał się pod papier jakiś piasek czy inne drobiny bo narobimy szkód. Gdy auto jest przygotowane to maszyna polerska i gąbka standardowa (one podobno mają różne kolory - ja miałem białą) i pasta polerska grubościerna. Mi polecali farecle G3 bo jest tańsza od 3M i daje bardzo zadowalające efekty. Nakładasz troszkę pasty na palec i rozcierasz na elemencie, później gąbkę zamaczasz w wodzie i dajesz po lakierze. Trzeba wyczuć dobre obroty bo jak beda za niskie to zostaną okrągłe ślady i smugi co będzie wyglądało bardzo nieciekawie pod światło. A jak będą za wysokie to chwila nieuwagi i można przegrzać lakier po czym zostanie matowa plama. ggdy dobierzesz już obroty to polerujesz aż do uzyskania dobrego efektu pamiętając o namaczaniu powieżchni np z jakiegoś atomizera (podobno można też na sucho ale ja nie próbowałem) i czasami przecierając pastą. gdy już nie będzie żadnych niedopolerowanych fragmentów to zmieniasz pastę na mniej ścierną (np farecla G6 i G10) i gąbkę na bardziej miękką (jak dobrze pamiętam to chyba zielona). Polerujesz na troszkę wyższych obrotach, trochę mniej wody. I znowu do uzyskania dobrego efektu.
Podczas polerki należy uważać bo jest ryzyko przetarcia lakieru nawet do gołej blachy zwłaszcza na załamaniach i kantach
Po tym wszystkim nakładasz politurę (mleczko) Ja stosowałem 3M ale widzę że w tym temacie już sporo o tym było więc powiem tylko że 3M było dobre. Mleczko nakładamy na dwie szmatki - jedną rozcieramy na aucie a drugą wcieramy wcieramy w lakier. Wystarczą naprawdę małe ilości mleczka i w sumie niewiele się go zużywa.
I finito. Efekt po takim zabiegu powinien być trwały nawet na kolorach które szybko lubią matowieć (czerwony czy zielony np)
Mam nadzieję że nic nie pokręciłem. Starałem się pisać to co sam robiłem. U mnie wyszło fajnie (z tymże ja miałem polerkę po lakierowaniu).
Jak widać roboty jest sporo i kasa wydana na to wszystko też jest nie mała więc jak ktoś ceni swój czas i nie ma pewności że mu się uda zrobić to dobrze to pewnie będzie wolał oddać to do fachowca. Nie polecam na pierwszy raz polerować ciemnych kolorów w metaliku bo tam najłatwiej o smugi których nie usuniemy potem a na talim kolorze będą najbardziej widoczne.
Inte - 25 mar 2009 22:59
Kolega Inte prosił żebym napisał więc napiszę co mi kiedyś znajomy lakiernik mówił jak zabierałem się za polerkę swojego autainteresowało mnie to co powiedział lakiernik, bo w sumie już mam opracowaną metodę na upiększenie lakieru - bardzo różniącą się od tej
jednak mnie nie zdziwiłeś bo słyszałem to już kiedyś od kolegi (takiego dalszego ;p), który pracował w zakładzie zajmującym się takimi rzeczami (niby )
a tak już zupełnie z innej beczki to chyba widziałem ten sam (prawie identyczny) post na innym forum, podczas googlowania Twój?
kulca - 25 mar 2009 23:33
no to sprawdzimy meguiars, zaszalalem:
1 x NXT Generation Tech Wax 2.0 (G12718)
1 x Deep Crystal Step 2 Polish (A2116)
1 x Deep Crystal Step 1 Paint Cleaner (A3016)
1 x Quik Clay (G1116)
1 x NXT Generation Car Wash (G12619)
1 x Soft Foam Applicator Pad (2-pack bulk) (X3070B)
jak tylko kosmentyki przyjda i bedzie cieplo zrobie wraz z fotkami caly ten program, zobaczymy jakie beda efekty
CleanerFreak - 26 mar 2009 8:45
no to sprawdzimy meguiars, zaszalalem:
1 x NXT Generation Tech Wax 2.0 (G12718)
1 x Deep Crystal Step 2 Polish (A2116)
1 x Deep Crystal Step 1 Paint Cleaner (A3016)
1 x Quik Clay (G1116)
1 x NXT Generation Car Wash (G12619)
1 x Soft Foam Applicator Pad (2-pack bulk) (X3070B)
jak tylko kosmentyki przyjda i bedzie cieplo zrobie wraz z fotkami caly ten program, zobaczymy jakie beda efekty Gratuluję!
Pierwszy krok zrobiony!
Zaszalałeś!
No ale efekty będą.
Czekamy na fotki!
Przed woskowaniem nie zapomnij okleić plastiki i gumy, bo inaczej będziesz mieć na nich smugi.
Wystarczy tania taśma samoprzylepna, np. którą stosuje się przy malowaniu mieszkania.
Spróbuj, czy ta taśma nie zostawia kleju na plastiku lub gumie.
kulca - 26 mar 2009 12:35
dzieki za rade
Big - 26 mar 2009 13:16
no to sprawdzimy meguiars, zaszalalem: No to czekamy na efekty. Chociaz jestem jakoś o nie dziwnie spokojny i pewnie jak większość po użyciu tych kosmetyków do innych juz nie wrócisz
Taka moja rada. Dc step1 i 2 wciera się w lakier do prawie całkowitego znikniecia i natychmiast poleruje.
Wosk potrzymaj na lakierze ok. 25-30 min. do tego czasu powinien dobrze wyschnąć.
Co do Glinki to ugnieć krążek o średicy ok. 5 cm i pocieraj nim deliktanie naciskajac opuszkami palców, aż poczujesz że czyszczona powierzchnia jest idealnie gładka. Następnie wytrzyj ją do sucha.
Pozdrawiam i zyczę miłego czyszczenia
P.S. Ja też niedługo przystepuję do pełnego procesu, bo autko po zimie już, aż się prosi o porządne czyszczenie
Krisek - 26 mar 2009 15:00
Jak uzywasz Glinki musisz uzywaz duzo lubrikantu ... zeby sie slizgalo .. jak upadnie ci glinka na ziemie to do kosza
malkolm - 26 mar 2009 15:13
duzo lubrikantuczyli Quik Detailera??
jaka jest żywotność takiej kosteczki??ile aut można tym oblecieć??
Krisek - 26 mar 2009 15:26
Tak ...
zalezy od stanu samochodu ...
2-3 czasami 1 ..
ogulnie ten clay bar nie jest agresywny ... sa rozne rodzaje ...ale mysle ze ten powinien cie zadowolic
CleanerFreak - 26 mar 2009 19:53
Jak uzywasz Glinki musisz uzywaz duzo lubrikantulub wody z szamponem. Ważne jest
... zeby sie slizgalo .. i
duzo (nie na sucho! lepiej za mokro, aniżeli za sucho.
jak upadnie ci glinka na ziemie to do kosza ..albo obciąć nożem tą zabrudzoną część.
Jeżeli jest nie za ciepło, wkładaj co chwilę do ciepłej wody w wiadrze, lub ugniataj częściej w rękach.
Mała tajemnica: jak wsadzisz do kieszeni To ogrzejesz. (tylko rób To po kryjomu, bo inaczej ludzie swoje pomyślą…
Może pomoże Tobie To:
http://www.youtube.com/watch?v=kFa0jilM ... re=relatedno to sprawdzimy meguiars, zaszalalem: No to czekamy na efekty. Chociaz jestem jakoś o nie dziwnie spokojny i pewnie jak większość po użyciu tych kosmetyków do innych juz nie wrócisz
malkolm - 26 mar 2009 20:55
Może pomoże Tobie To: http://www.youtube.com/watch?v=kFa0jilM ... re=relateddzięki, bardzo się przydało,
królestwo za takiego RXa
CleanerFreak - 28 mar 2009 13:40
Dla entuzjastów Meguiar’s, „parę“ wideo na przygotowanie się do sezonu:
http://www.meguiars.com/video/Pozdrawiam
i życzę przyjemnego oglądania
Borys - 28 mar 2009 20:55
Wiosenny dzionek dziś zastał a wczoraj byłem w trasie i autko całe usyfione miałem, więc mimo, że środki meguiars dopiero do mnie idą, postanowilem poczynić mały detailing tym co mam.
Przetestowałem politurę nabłyszczającą Autoland i na to twardy wosk Shell'a, który ciężko się nakłada, ale efekt zarąbisty, ciekawe jak długo wytrzyma. Niestety mój lakier cierpi trochę z powodu rysek po myjni, więc tu zbawieniem ma być DC1 i będzie pięknie
Przy okazji mam pytanko to kogoś kto zna się na rzeczy. Umyłem dziś też samochodzik mojej mamy (14-letnia corolla). Problem jest z lakierem na masce, wydaje się on być przypłowialy i matowy. Niestety gdy politurą sonaxa (nr 3 - ścierna) chciałem usunąć jedno utlenienie moim oczom ukazal się czerwony kolor lakieru na ściereczce. Znaczy, że klaru już na nim brak ? Chyba, że to lakiery jednoskładnikowe są (nie jest to metalik). Zastanawiam się czy taki lakier jest sens traktować DC1, gdy nie ma rys, a jest przypłowiały. Czy ożywić go tylko DC2 i zapezpieczyć woskiem?
kulca - 28 mar 2009 21:55
a doradzcie mi odnosnie polerki, bo recznie to sie mozna zajechac
mam taka:
ale niezbyt dobre opinie o niej slyszalem i zastanawiam sie czy jej nie sprzedac puki nowa i nie kupic takiej:
http://allegro.pl/item585083577_szlifierko_polerka_1200w_gratis_gwar_fv.html
Krisek - 28 mar 2009 22:59
Sprzedaj ...
I radzil bym kupic orbitalna jak niechcesz zniszczyc sobie auta ..
Oscylacyjna dla wprawionych
kulca - 28 mar 2009 23:03
podaj jakis konkretny przyklad/link do takiej polerki
Krisek - 28 mar 2009 23:25
UDM - Ultimate Detailing Machine
Cyclon Orbital
Flex - Orbital ( uwaga na flexy oscylacyjne )
Porter Cable
Flex Orbital najwiekszy hit bo osiagi zblizone do OS. ale bezpieczniejsza
Pankuba - 28 mar 2009 23:37
Jak uzywasz Glinki musisz uzywaz duzo lubrikantulub wody z szamponem. Ważne jest
... zeby sie slizgalo .. i
duzo (nie na sucho! lepiej za mokro, aniżeli za sucho.
kulca - 28 mar 2009 23:38
podajesz maszynki z najwyzszej polki, wiesz, do polerki 1,2 aut nie oplaca ich kupowac
a jakbym kupil jakas rotacyjna ala katowka z regulowana predkoscia, jaka do tego gabke i jak to robic zeby nie bylo sladow?
Krisek - 29 mar 2009 0:15
to nie chodzi o gabke .. bo gabki sa te same .. do OS. i OR.
Porter Cable kosztuje w przeliczeniu 300zl podobnie UDM
kulca - 29 mar 2009 0:21
150$ i na 110V :/
CleanerFreak - 29 mar 2009 15:54
Przy okazji mam pytanko to kogoś kto zna się na rzeczy. Umyłem dziś też samochodzik mojej mamy (14-letnia corolla). Problem jest z lakierem na masce, wydaje się on być przypłowialy i matowy. Niestety gdy politurą sonaxa (nr 3 - ścierna) chciałem usunąć jedno utlenienie moim oczom ukazal się czerwony kolor lakieru na ściereczce. Znaczy, że klaru już na nim brak ? Chyba, że to lakiery jednoskładnikowe są (nie jest to metalik). Zastanawiam się czy taki lakier jest sens traktować DC1, gdy nie ma rys, a jest przypłowiały. Czy ożywić go tylko DC2 i zapezpieczyć woskiem?Rozumie że rozchodzi się o czerwony lakier?
Jaka marka samochodu? Zdjęcie lakieru z bliska zawsze ułatwia diagnostykę z dala.
Po tylu latach użyj również DC1.
Stary czerwony lakier To marzenie – zobaczysz po „zabiegach” różnicę!
Zrób zdjęcia prze i po zabiegach.
a doradzcie mi odnosnie polerki, bo recznie to sie mozna zajechac UDM - Ultimate Detailing Machine Cyclon Orbital Flex - Orbital ( uwaga na flexy oscylacyjne ) Porter Cable Flex Orbital najwiekszy hit bo osiagi zblizone do OS. ale bezpieczniejszaKrysek
żyjemy w Polsce, Europie – tutaj ceny za te same produkty są wyższe. Twoje podawanie cen w dolarach nie jest zbyt pomocne.
Do maszyn godnych polecenia należą:
Rotacyjne:
Makita 9227 CB
Flex 3403
Rupes LH 18E
Rupes LH 16EN
Mimośrodowe / orbitalne / excentryki
Festool RO 125 FEQ
Strona producenta
http://www.festool.pl/mediandoweb/index ... N=1&#ankerFestool RO FEQ 150
Flex 3401
Meguiars G220EU
Porter Cable
Rupes ELK 125E (Exzenter)
Najbardziej znaną maszyną jest Makita 9227CB, którą używa Paul Dalton
http://www.miracledetail.co.uk/natomiast Rolls Royce w śród maszyn jest Festool RO125FEQ.
Dla początkującego jest na pewno również Megiars godna polecenia.
Czy do jednego lub dwóch autek opłaca się kupić taką maszynę. Każdy sam sobie powinien na To pytanie odpowiedzieć?
Czy Twoja maszyna jest dobra? Ja nie mogę się wypowiedzieć bo jej nie próbowałem, ale nie znam nikogo (zadowolonego) kto by ją używał.
Jeżeli będziesz miał czas i chęć ,To przyjedź do Warszawy i porównamy. Może jak będziemy nakładać wosk na autka do testu?
Jakiej średnicy jest ta gąbka?
Jest ta gąbka trzymana na rzepaku?
Jakie obroty ma ta maszyna?
Ta druga maszyna, którą ewentualnie chciałbyś kupić jest podróbką Makity. Pytanie tylko: czy jest równie dobra?
kulca - 29 mar 2009 16:52
gabka jest na stale, takie badziewne skarpety sie naklada
podoba mi sie meguiars, ale przyznam ze troche mi szkoda wydac 900 na nia
ta z linka piszesz ze podrobka makity, to moze sie sprawdzi? ew. ta mi sie jeszcze podoba, bo ma regulacje od 0-3000rpm:
http://www.allegro.pl/item592944892_polerka_szlifierka_power_up_1400w_2_lata_gw_grat.html
Borys - 29 mar 2009 18:57
Rozumie że rozchodzi się o czerwony lakier?tak
Jaka marka samochodu? (14-letnia corolla)
koksik - 29 mar 2009 19:41
o znajomy sprzęt widzę chodzi o Makitę, rok czasu taką polerowałem autka, wosk i polerki w komisie i powiem że maszynka rewela, szybko robota i przyjemna ale trzeba uważać bo ma moc i można przesadzić, trochę droga ale świetna
Krisek - 29 mar 2009 21:02
Meguiars G220EU to nic innego jak Porter Cable ...
To Festool cos wyglada jak moja senderka a nie polerka...
kulca - 29 mar 2009 21:08
Krisek a co powiesz na takie cos:
http://www.allegro.pl/item584334100_szlifierka_mimosrodowa_270w_7402_skil_mikrofiltr.html
Globy - 30 mar 2009 0:10
Rzucam Wam Panowie na pożarcie wyciąg z tych 20 stron lektury =>
http://autofoto.pl/blogs/globy/archive/ ... kieru.aspxCzekam na uwagi - czego zabrakło, czego jest za dużo, co jest błędem i wybaczcie z góry wszelkie odloty oraz powtórki, późna pora puka w monitor... Pomyłki rodzą się z głodu woskowania, bo ciężko pisanie o tym nazwać chociaż namiastką W ciągu dnia trochę poprzycinam wątki zgodnie z obietnicą.
CleanerFreak - 30 mar 2009 5:43
Jaka marka samochodu? (14-letnia corolla)
j32 - 30 mar 2009 7:40
Bardzo dobry poradnik.
W linku o teście 27 past są następujący wygrani (pasty działają przez 6 miesięcy):
Autoglym Hi Def
Collinite 915 Marque D'Elegance
Nattys White & Blue
RaceGlaze 55
Swissvax Divine, Mystery, BoS and Concourso
Victoria Concours
I mam w związku z tym pytanie, którą pastę można kupić w Polsce nie przepłacając?
Która z tych past ma najlepszą cenę do wydajności?
Szukałem w googlach, ale z marnym skutkiem.
CleanerFreak - 30 mar 2009 8:59
I mam w związku z tym pytanie, którą pastę można kupić w Polsce nie przepłacając?
Która z tych past ma najlepszą cenę do wydajności?
Szukałem w googlach, ale z marnym skutkiem.Swissvax dostaniesz w Polsce.
Resztę można zdobyć np. w GB, D lub A.
Jutro robię zamówienie w
http://iclean.at/do końca tego tygodnia w
http://www.carparts-koeln.de/shop.phpa w połowie przyszłego miesiąca w
http://www.elitecarcare.co.uk/więc jeżeli ktoś chce, To może się do zamówienia znów dołączyć.
Na pewno bardzo dobre przełożenie ceny do wyniku ma Collinite 915 i Automglym HD.
CleanerFreak - 30 mar 2009 10:10
Co do "woskowania": musimy uważać na temperaturę, aby nie była za niskaTo fakt . Musi byc na najmniej +5 stopni.
Borys - 30 mar 2009 11:59
Globy świetny tekst.
Panowie, do szczęścia brakuje mi jeszcze informacji czy i jakie interwały czasowe stosujemy między stepami DC?
malkolm - 01 kwi 2009 19:31
Globy świetny tekst.
Panowie, do szczęścia brakuje mi jeszcze informacji czy i jakie interwały czasowe stosujemy między stepami DC?a mi jeszcze jednej rzeczy brakuje, Globy opisałeś dość dokładnie co i w jakich odstępach czasu stosujesz ale brakuje mi jeszcze czy glinkę stosujesz przed każdym nakładaniem wosku?? jeśli nie to w jakich odstępach
Globy - 02 kwi 2009 19:55
Wydaje mi się, że "stepy" można wykonywać bezpośrednio, a glinkę stosujemy raz na kwartał przy okazji kompletnego zabiegu... Ale poprawcie mnie, jeśli się mylę - dopiszę, dzięki
Inne pytanie: na filmiku Swisswax zauważyłem, że chłopaki polerują... reflektory. Mogę pociągnąć po szklanych kloszach woskiem, a może i politurą?
Big - 03 kwi 2009 7:23
@Big
@mmarych
robi się ciepło, Proszę o Wasze adresy na PW abym mógł wysłać specyfiki. Poszło
Malkolm, glinkę stosujesz zawsze przed woskiem. Pierwsze jest mycie i wycieranie do sucha a nastepnie glinka. Później Dc 1, następnie D2 i na koniec wosk a na niego ewentualnie DC3.
CleanerFreak - 03 kwi 2009 8:25
Inne pytanie: na filmiku Swisswax zauważyłem, że chłopaki polerują... reflektory. Mogę pociągnąć po szklanych kloszach woskiem, a może i politurą? Masz na pewno szklane?
Jak tak to możesz i jedno i drugie.
kulca - 03 kwi 2009 9:06
a jak mam plastiki?
CleanerFreak - 03 kwi 2009 9:48
a jak mam plastiki?Wosk jak najbardziej, ale politura w zależności od składu chemicznego może ewentualnie zaszkodzić.
kulca - 03 kwi 2009 9:55
konkretnie dc step 1 i dc step 2
Globy - 03 kwi 2009 10:26
Malkolm, glinkę stosujesz zawsze przed woskiem. Pierwsze jest mycie i wycieranie do sucha a nastepnie glinka. Później Dc 1, następnie D2 i na koniec wosk a na niego ewentualnie DC3.Tak, ale gdy rozmawiamy o cotygodniowym myciu i wytarciu lakieru oraz wypolerowaniu starego wosku mikrofibrą, chyba nie ma takiej potrzeby. Dopiero przy comiesięcznym woskowaniu oraz kwartalnym pełnym zabiegu pielęgnacji jest potrzeba stosowania glinki, czy się mylę?
Masz na pewno szklane?
Jak tak to możesz i jedno i drugie.Super, z przodu mam szklane klosze Dzięki za info. Tylne klosze już "pociągnąłem" Plast-X i jestem bardzo zadowolony.
Big - 03 kwi 2009 10:29
a jak mam plastiki?a jak masz plastiki to proponuję Plast-X z oferty Mequiars.
Globy, glinke wystarczy zastosować raz na miesiąc przy kompletnym procesie. Nie ma potrzeby stosować jej po każdym myciu.
Krisek - 03 kwi 2009 16:40
Glinka raz do roku albo co pol roku ... Albo Zalezne gdzie sie mieszka czy jakies fabryki, odlewnie, fabryki stali etc ...
Oczywiscie mozna wykonac prosty test z torebka sniadaniowa zeby stwierdzic czy trzeba glinke czy nie .....
Trzeba brac pod uwage ze claybar usuwa wiekszosc LSP ... a im grubsza warstwa tym lepsza ochrona ....
uzyj zip lock bag ( woreczki zip sliskie gladkie ) zaloz na reke przejdz po lakierze delikatnie i kazde "szarpniecie" to bedzie cos co nadaja sie do clayowania
I trzeba zwrucic uwage jakiego clayu aka glinki sie uzywa ... sa rodzaje bardzo agresywne ktorych sie uzywa do nadpryskow po lakierowaniu ... przy nieodpowiednim uzyciu moga zaszkodzic nie pomuc ... Claybar from Meg nie jest mocno agresywny .. dlatego czasami sobie nie radzi za dobrze ...
Kris
Big - 04 kwi 2009 20:05
No to ja sie pochwalę dzisiejszą moją pracą (5,5 godz ) ale skoda lsni jak nowa
A lakier jest totalnie wręcz gładki :shock: - nowe BMW nie ma tak gładkiego lakieru jak moja O II ( sprawdzone organoleptycznie )
Oto zdjecia:
Po samym tylko myciu (tak wyglada lakier auta po zimie)
[ Dodano: Sob 04 Kwi, 09 21:14 ]
Podczas pracy:
a to jest glinka po zebraniu brudu:
URL=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=b04f4dd8b1d388df]
[/URL]
[ Dodano: Sob 04 Kwi, 09 21:18 ]
No i efekt końcowy:
To te same drzwi i blotnik
[ Dodano: Sob 04 Kwi, 09 21:24 ]
No i inne elementu O II oraz cała O II
[ Dodano: Sob 04 Kwi, 09 21:26 ]
[ Dodano: Sob 04 Kwi, 09 21:31 ]
[ Dodano: Sob 04 Kwi, 09 21:41 ]
Dla tych którzy sa ciekawi jakie kosmetyki daja taki efekt. No wiec oczywiscie są to kosmetyki Mequiars
A oto co było użyte (w kolejnosci użycia):
1. Szampon Glod Class + rękawica do mycia Ultimate Wash Mitt
2. Wycieraqnie na pomocą Water Magnet Microfiber Drying Towel
3. Quick Clay zestaw czyszczenia lakieru polerowany mięciutka flanelką
4. DC step1 nakładany aplikatrorem a polerowany Ultra Plush Super Terry Towel (bulk)
5. DC step 2 nakładany aplikatorem a polerowany kolejna flanelką
6. Wosk NXT 2.0 nakładany aplikatorem a polerowany flanelką
Koła
1. Mycie alumów za pomocą Hot Rims All Wheel Cleaner oraz szczotki Ultra-Safe Wheel Spoke Brush
2. Czyszczenie alumów - Qucik Clay
3. Pastowanie alumów - Cleaner Wax
4. Czyszczenie opon - NXT Generation Foam Tire Cleaner
5. Dressing na opony Endurance High Gloss nakładany za pomocą Tire Dressing Applicator Pad
Odkurzanie za pomocą domowego odkurzacza
Mycie szyb od wewnątrz i od zawnątrz - pianka Moje auto
kulca - 04 kwi 2009 20:16
qrde i widze ze masz tak samo jak ja, skorka pomaranczy, jak sie jej pozbyc zeby byl efekt lustra, papier 2500 i szlifowanie?
CleanerFreak - 05 kwi 2009 7:24
No to ja sie pochwalę dzisiejszą moją pracą (5,5 godz ) ale skoda lsni jak nowa @Big
Super relacja, pełna dokumentacja, i wspaniały rezultat!
Respekt
Pytanko:
dlaczego nie nałożyłeś na Felgi NXT 2.0?
Big - 05 kwi 2009 7:59
Pytanko:
dlaczego nie nałożyłeś na Felgi NXT 2.0?Dzięki za uznanie
NIe nalozyłem NXT 2.0 z prostej przyczyny. Zostało mi jeszcze pół puszki Cleaner Wax i stwierdziłem, że będę go używał własnie na moje felgi i na Punto żony.
CleanerFreak - 06 kwi 2009 16:23
Pytanko: dlaczego nie nałożyłeś na Felgi NXT 2.0? NIe nalozyłem NXT 2.0 z prostej przyczyny. Zostało mi jeszcze pół puszki Cleaner Wax i stwierdziłem, że będę go używał własnie na moje felgi i na Punto żony.
Globy - 06 kwi 2009 21:52
Gratki Big, świetna robota! Też zacieram ręce na najbliższy weekend i mam zamiar sfotografować efekty oraz zrobić relację
...i też te mniej lubiane woski mam zamiar przeznaczyć na felgi A teraz pytanie z serii kuriozalnych: jeśli można woskować szklane reflektory, to co z szybami?
Borys - 06 kwi 2009 22:19
to co z szybami?Pamiętam tematy z innych for pt. "Jak usunąć wosk z szyb - cięzka sprawa", a może trzeba iśc w drugą stronę A tak całkiem serio, przedniej szyby z racji korzystania z płynu do spryskiwaczy oraz chemicznej budowy wosku (powstajace refleksy) nie odważyłbym się, boczne z racji otwierania i pocierania o uszczelki tez mogą nie wyjść za fajnie, więc wydaje mi sie, że aż tak szerokiego zastosowania woski nie mają, ale może się mylę...
PS Dziś dotarły specyfiki Meguiars święta mam z głowy
PPS Zasłyszałem kilka dobrych opinii o
Turte Wax Ice. Jakieś doświadczenia?
Yapa - 06 kwi 2009 22:23
A tak całkiem serio, przedniej szyby z racji korzystania z płynu do spryskiwaczy oraz chemicznej budowy wosku (powstajace refleksy) nie odważyłbym sięja do szyb używam mleczka turtle Wax ClearVue Glass Polish, poleruje się toto jak wosk, ale pewno wosk to nie jest
Wax-master - 07 kwi 2009 12:55
A teraz pytanie z serii kuriozalnych: jeśli można woskować szklane reflektory, to co z szybami?woskowanie szyb? jak najbardziej, przerobiłem już masę samochodów i potwierdzam że jest to w pełni bezpieczne i bezproblemowe. Trzeba tylko zastosować dobry wosk np.
www.swissvax.pl lub preparat do szyb
www.rainx.com a następnie dobrze spolerować mikrofibrą. Wstępnie przed nałożeniem wosku należy oczyścić szyby glinką.
bezy - 07 kwi 2009 13:50
http://www.autokosmetyki.pl/carnauba_ca ... e,p95.htmlco powiecie na to.......
W sklepie u mnie na wsi tylko taki mają:( chciałem sobie autko wypastować, nie wiem czy to kupic czy poczekac jak wyskocze gdzies do miasta i zakupic jakiegos turtla......
kulca - 07 kwi 2009 20:07
I ja w koncu sie zabralem za polerke z zakupionym zestawem meguiars, efekty ponizej.
Po dokladnym umyciu plynem do mycia naczyn, starciu benzyna smoly glinka tak wygladala:
a tu lakier z widocznymni kolistymi rysami z myjni, i innymi rysami:
i zaczynamy zabawe, polerka i DC step 1 , czas okolo 2,5 godzny:
i efekty pracy:
tu po prawej nadkole po polerce, a drzwi przed polerka:
i DC step 2 do glebi ciemnego koloru :
i efekt po nalozeniu wosku NXT 2.0:
Globy - 07 kwi 2009 20:18
Mmmmm, coś pięknego. Ostatnio mam obsesję i wpatruję się w "zakola" lakierów samochodów stojących na parkingach i w korku w pełnym słońcu Biorę się za cięcie wątku.
kulca - 07 kwi 2009 20:22
Mmmmm, coś pięknego. Ostatnio mam obsesję i wpatruję się w "zakola" lakierów samochodów stojących na parkingach i w korku w pełnym słońcu wiesz, ze ja tez nawet dzisiaj w salonie porownywalem
Big - 08 kwi 2009 5:31
Kulca, gratuluję efektu Namęczyłeś sie ale efekt zapiera dech w piersiach!!
wiesz, ze ja tez nawet dzisiaj w salonie porownywalem Mam to samo i nawet wyszło że nowe BMW ma mbiej gładki lakier niż moja 1,5 roczna Octavia II
kulca - 08 kwi 2009 6:08
Kulca, gratuluję efektu ! Namęczyłeś sie ale efekt zapiera dech w piersiach!! dzieki za uznanie
No to czekamy na efekty naszych kolegow, aura pogodowa sprzyja takim pracom
moro - 08 kwi 2009 9:39
witam..
Byłem dziś na zakupach
Jutro się pobawię
Borys - 08 kwi 2009 16:20
Koledzy,
Poniewaz autek w domu mam troche dużo, a nie wszystkie warte są Meguiars (tak jak np. moje ) więc postanowiłem tez troche potestować. Jedno autko dostało komplet Sonax (regenerator + twardy wosk w płynie). Inne natomiast dostaną Turtle Wax (wosk Ice + jakis regenerator). Moje pytanie właśnie jaki?
Mieliście może do czynienia z:
Turtle Wax SCRATCH & SWIRL REMOVER lub
Turtle Wax SAFE CUT.
który z nich jest łagodniejszy a który skuteczniejszy?
LoB - 08 kwi 2009 16:30
Turtle Wax SCRATCH & SWIRL REMOVERwedług mnie to to nic nie warte....a napewno nie wywiązuje się z "etykietowego" zadania
bezy - 08 kwi 2009 18:51
http://www.autokosmetyki.pl/carnauba_ca ... e,p95.htmlco powiecie na to.......
W sklepie u mnie na wsi tylko taki mająsmutny chciałem sobie autko wypastować, nie wiem czy to kupic czy poczekac jak wyskocze gdzies do miasta i zakupic jakiegos turtla......
malkolm - 08 kwi 2009 20:49
trzeba czekać a ja na już potrzebuje
myślę że lepsze to niż nic, przynajmniej zabezpieczy autko do następnego mycia i trochę lepiej będzie wyglądało
Borys - 08 kwi 2009 20:59
Wszystkie twarde woski dają dobry pierwszy efekt, czasem tylko trzeba ostro popracować, żeby go uzyskać, no i czasem efekty szybko się ulatniają F1 nie probowałem nigdy, ale napisali Carnuba ciekawe ile tego wosku jest skoro to ma taką niewielką cenę
malkolm - 08 kwi 2009 21:43
ja używałem czegoś takiego
http://www.k2.com.pl/index.php?option=c ... &Itemid=54 teraz ma inne opakowanie, wosk trzyma się już ponad 2 tygodnie, autko było myte i jak jest mokre to nadal tworzą się ładne duże krople
Krisek - 09 kwi 2009 2:34
Borys ..ze wiecej karnuby nie znaczy lepiej .. rozumiesz ze jak na wosku pisze 100% carnuba .. to on niema 100% ... bo bys niedal rady tego rozsmarowac jak cegla ?
wosk mozna zrobic samemu w domu ... wszystko mozna kupic wlacznie z karnuba ....
efekty ? zalezy pruby bledy zabaway duzo i cieszy ... nie jest to drogie
moge podac przepisy ....
( Dodo Juice drogi wosk ) wlasnie powstal w domu ... pozniej zostal podkrecony przez chemika ...
Pozdrawiam
malkolm - 09 kwi 2009 8:04
Krisek to daj ten przepis dla ciekawości
Big - 09 kwi 2009 11:29
Wszystkie twarde woski dają dobry pierwszy efekt, czasem tylko trzeba ostro popracować, żeby go uzyskać, no i czasem efekty szybko się ulatniają Jesli powierzchnia nie jest odpowiednio przygotowana do wosku to pewnie że efekt bedzie krótkotrwały Po umyciu nadwozia a przed nałożeniem wosku powierzchnię należy odpowiednio pod niego przygotować. Do tego służy glinka która zbiera bród pozostały na lakierze pomimo jego umycia. Dopiero po takim oczyszczeniu lakieru, wosk może dobrze do niego przylgnąć, a dodatkowo do jego nałożenie i spolerowania potrzeba 50% mniej siły
Dodatkowo mycie auta byle jakimi (najczęściej mocno żracymi) szamponami lub aktywnymi pianami powoduje własnie spłukanie przez taki specyfik CAŁEJ WARSTWY WOSKU nałożonego wczęsniej na lakier.
Dlatego tak wazne jst stosowanie odpowiednich szamponów, które nie spłukują wszystkiego co np. tydzień wczesniej z mozołem nałożyliśmy na lakier.
Krisek - 09 kwi 2009 13:08
http://www.makeyourown.net/car_wax.shtmljak bedziesz chcial podam ci mniej publiczne przepisy
moro - 09 kwi 2009 13:56
Jutro się pobawię no i po zabiegu..
4,5 godziny sie paprałem..
ale opłacało się..efekt zaje..fajny
szampon, glinka, step1, step2...już mi łapy odpadały...mówię..stepu3 nie dam rady ale ku mojemu zdziwieniu, jak na wosk szlo bardzo fajnie i leciutko
teraz muszę najpierw odpocząć
pozdrawiam
mo
malkolm - 09 kwi 2009 14:19
http://www.makeyourown.net/car_wax.shtml
jak bedziesz chcial podam ci mniej publiczne przepisypewnie że chce, a najlepiej po naszemu
CleanerFreak - 10 kwi 2009 6:19
Jutro się pobawię ale opłacało się..efekt zaje..fajny szampon, glinka, step1, step2...już mi łapy odpadały...mówię..stepu3 nie dam rady ale ku mojemu zdziwieniu, jak na wosk szlo bardzo fajnie i leciutko teraz muszę najpierw odpocząć
Borys - 10 kwi 2009 18:52
Jestem właśnie po swoim pierwszym razie...z glinką i totalny szok ile syfu może być na pozornie czystym aucie. To co pokazane na górze na zdjęciu to lajcik w porównaniu z tym co zdarłem ze swojego dachu. W końcu wiem, co znaczy czysty lakier
Chciałbym jeszcze uzyskać odpowiedź, a raczej potwierdzenie...
DC3 lepiej chroni a NXT lepiej wygląda czy na odwrót?
malkolm - 10 kwi 2009 19:17
DC3 lepiej chroni a NXT lepiej wygląda czy na odwrót?z tego co się orientuje to na odwrót
panowie mam problem, około roku temu jak autko pastowałem turtleczymśtam to maznęło mi się po plastiku (zderzaku) , do tej pory jest biały w tym miejscu, może doradzicie jak to wyczyścić
Krisek - 10 kwi 2009 19:27
peanut butter ... czyli maslo orzechowe .. nadaje sie swietnie do usuwania wosku ....
albo gumka do mazania .... tak tak do olowkow ...
nie to nie sa zarty ...
malkolm - 10 kwi 2009 19:52
nie to nie sa zarty ...jeśli znajdę chwile czasu to jutro będę próbował, masła orzechowego pewnie nie znajdę ale spróbuje z olejem roślinnym , powinien być taki sam efekt jeśli do działa
Krisek - 10 kwi 2009 19:55
100% orzechowy olej ...
linoleic acid
oleic acid
palmitic acid
maslo zawiera delikatne kwasy ...
marecki81r - 11 kwi 2009 3:34
ja zastosowałem wosk z nano cząsteczkami ,szwagier jak zobaczył madzie po jego zastosowaniu to powiedział ze mi odbiło ,że z 10-cio letniego auta chce zrobić jak nowe ,po prostu go zamurowało
koszt w łodzi w hurtowni to koło 60 zł ale starczy na 3 razy i jest gąbka i ściereczka w komplecie z mikrofibry
http://www.sklep.agloprima.com.pl/index ... prod_id=61http://www.valvoline.pl/Nano_index.htmEagle One NanoWax jest woskiem zapewniającym najwyższy połysk wśród produktów dostępnych obecnie na rynku. Produkt ten w prosty sposób ochroni i zapewni wysoki połysk lakierowanej powierzchni samochodu.
Opakowanie Eagle One NanoWax zawiera produkt w wygodnej butelce z pompką o pojemności 472ml, która ułatwia dozowanie i aplikację wosku oraz ściereczkę z mikrofibry ułatwiającą szybkie wytarcie do sucha polerowanej powierzchni.
w Łodzi mają kilka sklepów
http://www.agloprima.com.pl/?p=p_18&sName=Nasze-sklepya jak ktoś z daleka to sklep online
Krisek - 11 kwi 2009 3:53
te nano czasteczki to troche marketing produkt znam
ma duzo fillers wypelnia ladnie ryski ... Ja uwielbiam ich wosk w sprayu po myciu na mokre auto I sie wyciera ...
PS. niewiem czy wiesz im ciensza warstwa nalozona tym lepszy efekt ...
powinno ci starczyc na dluzej niz 3 razy wiele dluzej:)
przy grubej warstwie ani ochrona nie lepsza ani efekt ..
Strona
2 z
4 • Zostało wyszukane 1145 rezultatów •
1,
2,
3,
4