ďťż
Jakie ciśnienie na cylindrach?





krzysiek626 - 21 cze 2005 20:35
Jakie jest prawidłowe ciśnienie na silniku? Moze ktoś wie. Wczoraj sprawdziłem u siebie mam po 10 do 11 bar na cylinder. Czy to jest ok?




Jaksa - 21 cze 2005 20:55

10 do 11 bar Jeszcze będzie zyć



nemi - 22 cze 2005 6:34
A jakie jest nominalne dla silnika FP? 23 kkm temu było 13-13,5 bara



Jaksa - 22 cze 2005 17:14
W obecnych motorach cisnienie nie jest wykładnikiem ( tak do konca ) nemi , znam takie motory gdzie cisnienie jest własnie 13-14 a kopci na zimnym i łyka olej ( temat był wałkowany ) więc jak nie masz takich problemów to kup sobie buteleczkę piwka ( lub dwie ) i zapomnij o temacie Myślę ze Twoje auto jest w idealnym stanie.




nemi - 22 cze 2005 17:23

Myślę ze Twoje auto jest w idealnym stanie
niestety, troszkę oliwy muszę dolewać - ale chociaż nie kopci
Prawdopodobnie od niedzieli czeka Madzię trasa łącznie 3000 km, więc wolałbym, żeby było tak jak mówisz.
A brak zbieżności 2m/km może jeszcze być? Mechanior robiący przegląd powiedział, że do 3 jest spoko, ale wolę się upewnić, zanim zedrę nowiusieńkie opony



Jaksa - 22 cze 2005 17:34

Mechanior robiący przegląd powiedziałDiagnosta?



nemi - 22 cze 2005 17:36
Tak



Jaksa - 22 cze 2005 17:59
Tak tez myslałem , stacje diagnostyczne w tym kraju to pomyłka ......
Byliśmy ostatnio ( Marek Mx-3 i Ja ) na stacji diag. i gosc ( znajomy ) przejechał po tych bajerach i powiedział ze geometria jest " taka sobie " a tydzien wczesniej była robiona naprawdę w dobrej firmie na dobrym sprzęcie , Ja odpowiedziałem aby dał sobie siana znam te auto i wiem co i jak ( jakoś nie bardzo chciał dalej dyskutować ) więc sprawdz tę geometrię w dobrej stacji ktora zna temat i przed dokonaniem pomiarów sprawdzą ew. luzy w zawieszeniu ( czego nie wszyscy dokonują )
Nie miałem mozliwosci poznać " dobrego " diagnosty. Ci ludzie szkoleni sa tylko w płytkim ksiązkowym zakresie więc nie mamy czego wymagać.



nemi - 22 cze 2005 18:05
Ja chciałem żeby mi sprawdzili geometrię po wymianie przegubu i jednej tulei wahacza. Gość jeździł kilka razy w tą i z powrotem, żeby być pewnym i za każdym razem był taki sam wynik, więc chyba podszedł w miarę poważnie. Zresztą zawsze robię tam samochody, tylko zastanawiam się, czy to na pewno prawda z tą zbieżnością (a widziałem na monitorze na własne oczy)



Jaksa - 22 cze 2005 18:22

tulei wahacza.No patrz, jak wymieniamy tuleje zawsze są zmiany w geometrii , w Twoim przypadku jest ok? Jesteś w czepku urodzony



nemi - 22 cze 2005 18:26

No patrz, jak wymieniamy tuleje zawsze są zmiany w geometrii , w Twoim przypadku jest ok? Jesteś w czepku urodzony
kurde - trochę mnie zmartwiłeś... była wymieniana tylko jedna ta mała
sam nie ufałem, ale sprawdziłem, że na prostej, równej drodze i jak nie ma wiatru, to bez dotykania kierownicy mozna przejechać baaaardzo duży odcinek i jak puszczę kierownicę przy hamowaniu to też nigdzie nie ściąga
no toś mnie przestraszył



Jaksa - 22 cze 2005 18:41

no toś mnie przestraszył nemi ,Ja nie straszę tylko zalecam sprawdzenie geometrii po ingerencji w zawieszenie , jak masz ok to git .Rozmawialismy tylko o diagnostach ktorzy nie zawsze mają rację.



nemi - 22 cze 2005 18:43
no to niby sprawdzona i niby ok
mam nadzieję, że się z kleberkami nie pożegnam



Jaksa - 22 cze 2005 19:47

że się z kleberkami nie pożegnam niby nie



nemi - 22 cze 2005 20:04
błehehe

trochę się OT zrobił - to temat o ciśnieniu