ďťż
Jazda na benzynie i gazie. Spalanie oleju.





MichalS - 25 sty 2006 17:36
Witam wszystkich. Mam dwie sprawy odnosnie mojej mazdy 323 w sedanie 96' Z5 na LPG II generacji.
1' Nie wiem co jest czy mam padnięty przepływomierz czy coś innego. Na gazie auto smiga ok ale na benzynie jest cos nie tak. da sie jeżdzic ale nie jest to tak jak byc powinno. po wcisnieciu gazu czasami sie muli i szarpie a czasami idzie jak żyletka z tym ze po ok 4000 obr już tak nie ciagnie i im bardziej jej depne to sie muli.
Jak ktoś sie orientuje co to moze byc prosze o info; to jedno natomiast
2' sprawa jest bardziej lipna. kupilem auto (chyba od jakiegos debila) nie wiem od kogo bralem z komisu auto mialo juz LPG. Na poczatku wsio bylo ok ale po pewnym czasie padly mi swiece i kable a co gorsza wypalił mi sie zawór wydechowy na 1 garze. za remont zaplacilem jak za pol używanego silnika i od tamtej pory bierze mi olej. różnie od jazdy od 0.3 do litra na 1000 km. co moze byc nie tak, kompresja 12-13. Mechanior od auta powiedzial mi ze to pierscienie, dlatego taka kompresja, ale moze to sa uszczelniacze na zaworach. nie wiem szukam jakiejs rady. Jeżeli to pierscienie to chyba nie ma co sie bawic w remont tylko poszukac lepszego motora. Dajcie mi jakies rady i spostrzeżonka Dzieki z góry




farciarz - 25 sty 2006 20:58
Jeśli chodzi o silniki Z5...to poczytaj dokładnie

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... silnik%F3w



sołtys - 26 sty 2006 6:19
zrobiłeś podstawowy błąd, jak robili ci głowice to mogli ci sprawdzic pierścienie w jakim są stanie, to była tylko kwestia zdjęcia misy olejowej i wyciągnięcia tłoków. no ale mądry polak po szkodzie.


Jeżeli to pierscienie to chyba nie ma co sie bawic w remont tylko poszukac lepszego motora. Dajcie mi jakies rady i spostrzeżonka Dzieki z góry

ja uważam inaczej. Jeżeli głowice masz zrobioną to jest to kwestia jej zdjęcia i wymiany pierścieni, po takiej naprawie wiesz co masz, kupisz używany a za 10-20tys km możesz miec to samo.

ceny pierścienie Rik około 300zł uszczelka pod głowice 150-200zł + robocizna i olej.
Uszczelniaczami tyle oleju nie zje zresztą skoro robiłeś głowice to chyba ci je wymienili nie??\

a no i oczywiście opcja szukaj polecana było o tym nie raz



bartek_bart - 26 sty 2006 9:10

Z5 na LPG II generacji

mozesz miec problemy z tą instalacją w tym silniku jak zakładałem gaz u jednego z najlepszych fachowców w mieście to powiedział mi ze do tego silnika jak chcesz miec spokój tylko SGI czyli 4 generacja ponieważ za kolektorem znajduje się takie urządzonko z plastiku które nazywa się rezonator, odsapnik różnie na to mówią i w momwncie kiedy będziesz miał cofkę gazu do kolektora a przy instalacjach II gen w tych mazdach to częste to może ci rozpierdzielic ten rezonator w drobny mak a do tego jeszcze pewnie i przepływka pójdzie wiem ze kupiłeś z tym gazem i nie miałeś wyboru ale pisze ci co może cię czekać.

kompresja 12-13

to chyba na ciepłym silniku taka kompresja


ze to pierscienie, dlatego taka kompresja, ale moze to sa uszczelniacze na zaworach

mogą być pierścienie olejowe do wymiany , uszczelniacze na 99% też




Mumin - 26 sty 2006 9:15

Z5 na LPG II generacji

mozesz miec problemy z tą instalacją w tym silniku jak zakładałem gaz u jednego z najlepszych fachowców w mieście to powiedział mi ze do tego silnika jak chcesz miec spokój tylko SGI czyli 4 generacja ponieważ za kolektorem znajduje się takie urządzonko z plastiku które nazywa się rezonator, odsapnik różnie na to mówią i w momwncie kiedy będziesz miał cofkę gazu do kolektora a przy instalacjach II gen w tych mazdach to częste to może ci rozpierdzielic ten rezonator w drobny mak a do tego jeszcze pewnie i przepływka pójdzie wiem ze kupiłeś z tym gazem i nie miałeś wyboru ale pisze ci co może cię czekać.




MichalS - 26 sty 2006 16:38
ok dzieki musze podjechac do swojego mechanika i niech mi powie ile zaplace za wymiane pierscieni bo on tez mi tak podpowiadal. a mam jeszcze pytanie glownie o przeplywke wyjalem ja i rzeczywiscie jest walnieta drut poszedl w sina dal. jest jakas mozliwosc naprawy tego?



MichalS - 26 sty 2006 16:39
a i jeszcze ten rezonator za co on bedzie on odpowiadal jak go nie bedzie ?



Mumin - 26 sty 2006 17:41

a mam jeszcze pytanie glownie o przeplywke wyjalem ja i rzeczywiscie jest walnieta drut poszedl w sina dal. jest jakas mozliwosc naprawy tego?

Raczej nie. Szukaj używanej, koszt około 700-800zł.



bartek_bart - 26 sty 2006 21:03

a i jeszcze ten rezonator za co on bedzie on odpowiadal jak go nie bedzie ?

nie jestem pewien ale chyba jego zadaniem jest minimalizowanie szmerów silnika jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi ale wiem że jest to ważne urządzenie i wydaje mi się że nie ma takiej opcji żeby go niebyło gdyż jest potrzebny do prawidłowej pracy silnika gdyby tak nie było to by go mazda nie montowała



Mumin - 26 sty 2006 22:17

a i jeszcze ten rezonator za co on bedzie on odpowiadal jak go nie bedzie ?

nie jestem pewien ale chyba jego zadaniem jest minimalizowanie szmerów silnika jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi ale wiem że jest to ważne urządzenie i wydaje mi się że nie ma takiej opcji żeby go niebyło gdyż jest potrzebny do prawidłowej pracy silnika gdyby tak nie było to by go mazda nie montowała



GofNet - 26 sty 2006 23:01
Z tego, co pamiętam jest ona w celu zmniejszenia, stłumienia wahań ciśnienia w układzie zaopatrzenia w powietrze, powstającym podczas gwałtownego zapotrzebowania na powietrze (dodawanie gazu). Poza tym w komorze rozonansowej powietrze ulega wstępnemu ogrzaniu w celu ustabilizowania warunków pracy silnika.

Pozdrawiam
..::GofNet::..



siwy_dymek - 26 sty 2006 23:14

a i jeszcze ten rezonator za co on bedzie on odpowiadal jak go nie bedzie ?

A nie jest to czasem taki mini-VRIS jak w 1.8 V6 w mx3 czy 2.0 w BA GT? Jak sama nazwa mowi, bedzie tam jakis rezonans, chodzi chyba o upozadkowanie przeplywu powietrza, i rowny rodzial w kolektorze do wszsytkich cylindrow! W Z5 jest sprawa prostsza, bo kolektor rozdziela sie jak "nogi od krzesla" (sorry za porownanie) a w V6 jest juz wogole przewalone, bo powietrze tez ma swoj ped i z praw fizyki wynika, ze najbardziej napelniane powietrzem bylyby ostatnie odgaleziania kolektora, a pierwsze wg. kolejnosci mniej, czego efektem bylaby rozna wydajnosc pracy poszczegolnych cylindrow, co wrecz mogloby prowadzic do spalania stukowego (w jednym cylindrze mieszanka bardzo bogata bo malo powietrza, w innym mieszanka zbyt bogata)! Rezonator ma za zadanie rowny rozdzial powietrza. Tak to przynajmniej przedstawia sie dla mnie! Dlatego tez moglo Ci wypalic ten jeden zawor! Moge sie zalozyc, ze tyczylo sie to zaworu w cylindrze do ktorego powietrze ma najdluzsza droge, czyli tego z prawej strony samochodu (bo dolot jest bardziej od lewej??) ale moge sie mylic!
Co do gazu to moze Ci tez mulic ten silnik od zapchanych wtryskiwaczy! Czesta jazda na gazie i malo na paliwie powoduje zapychanie wtryskiwaczy! Sa specjalne preparaty do benzyny, ktore przeczyszczaja wtryskiwacze! Nie jest to drogie, sprobuj tego uzyc! powodzenia



sołtys - 27 sty 2006 6:36

Czesta jazda na gazie i malo na paliwie powoduje zapychanie wtryskiwaczy! Sa specjalne preparaty do benzyny, ktore przeczyszczaja wtryskiwacze! Nie jest to drogie, sprobuj tego uzyc! powodzenia

to prawda


A nie jest to czasem taki mini-VRIS jak w 1.8 V6 w mx3 czy 2.0 w BA GT?

można to tak określić ale do działąnia v-ris to mu baaaaardzo daleko.


ie jestem pewien ale chyba jego zadaniem jest minimalizowanie szmerów silnika

też prawda


Z tego, co pamiętam jest ona w celu zmniejszenia, stłumienia wahań ciśnienia w układzie zaopatrzenia w powietrze, powstającym podczas gwałtownego zapotrzebowania na powietrze (dodawanie gazu). Poza tym w komorze rozonansowej powietrze ulega wstępnemu ogrzaniu w celu ustabilizowania warunków pracy silnika.


też prawda

tylko panowie na koniec.

Instalka II generacji wymaga jego Usunięcia, zbiera się w nim gaz któy prędzej czy pożniej wywali, czyli wozisz sobie taką bombkę.
Taki sam pomysł na rezonator jest w 626, i już w holandii instalacje II gen kolteka firmowane przez mazdę pozbywały sie tego urządzenia.
Ono pomaga na benzynie ale jest to pomoc kosmetyczna wywalenie go spowoduje conajwyżej wzrost zużycia paliwa (ktoś tutaj psioczył o tym o całe 0.5l/100km) ewentualnie, ciut głośniejszą pracę silnika.
Nie zmieni natomiast osiągów pojazdu.
Wywal rezonator i jeżeli chcesz jeżdzić na gazie to w jego miejsce włóż grzybek antywybuchowy, do tego ustaw gaz na bardziej bogatą mieszankę i dodaj klaapę atywybuchową przed przepływką od strony silnika., jeżeli jeszcze nie zmieniłeś kabli i świec to je zmieńi nic nie bedzie strzelać. Dalej jeżeli chcesz jeżdzić głównie na gazie to nie inwestuj w nowy przepływomiesz, skoro bez zapala i da się dojechać do najbliższej stacji.



MichalS - 27 sty 2006 16:25
aha kumam. jak patrze na silnik od przodu (Z5) to przy kolektorze u góry z przepustnicy w lewa strone wystaje cos takiego u mnie jest włsanie chyba grzybek( taki lejek z przykrecona gumka). Ale zastanawiam sie co do przeplywki bo na zimnym silniku jest do [tiiit] jazda teraz wlasnie mam taki problem mój ojczulek wyjezdzil gaz mimo iz na wskazniku jest prawie 1/4 i teraz musze smigac na stacje zatankowac ale szarpie jak cholera szkoda troche motora. A tak na marg LPG mam Zaviolli mam ten grzybek i klapke przed przeplywka. Po wymianie swiec kabli i regulacji nie mialem zadnego strzalu a zrobilem ponad 10tys. Byc moze przeplywka byla walnietaa zanim kupielem auto(bo jak brałem miala walniety jeden wtrysk wiedzalem o tym no ale myslalem ze mulowatosc to wina wtryska) a jeszcze co do przeplywki w mojej jest wyrwany goracy drut(chyba tak sie to zwie) nie da sie tego jakos naprawic; kurde przeciez powinien sie znalezc jakis spec.



sołtys - 28 sty 2006 9:12

nie da sie tego jakos naprawic; kurde przeciez powinien sie znalezc jakis spec.

jak wymyślisz sposób na lego naprawę tak aby nie zmienic oporności ukłądu i tak aby auto chodziło dobrze po naprawie przepływki to zarobisz w polsce fortunę. Jak narazie nie słyszałem o pomyślnej naprawie przepływomierza tego typu.