ďťż
Klimatyzacja. Kompatybilność instalacji elektrycznej GE KL i CA KF





Hazu - 25 cze 2008 18:47
Co za czujnik znajduje się w Xedosie z przodu przed chłodnicą klimatyzacji

Wyjąłem go z anglika razem z wiązką od klimatyzacji, klaksonu i halogenów (chyba) i na końcu tej wiązki był jeszcze ten czujnik.

W moim xedosie w kostce nie ma przewodów do podłączenia tego.




waldii - 25 cze 2008 19:16
Hazu a czy to nie jest czujnik gołoledzi??Ta sniezynka slynna??



Hazu - 25 cze 2008 19:26
waldii
tak wałaśnie myslę czhyba że przy klimatyzacji automatycznej jest jescze dodatkowy czujnik

zastanawiam sę teraz jak go można wykożystać?



waldii - 25 cze 2008 19:38

czhyba że przy klimatyzacji automatycznej jest jescze dodatkowy czujnik
raczej nie w tych rocznikach


zastanawiam sę teraz jak go można wykożystać?
podlaczyc ten czujnik i ew.wlozyc zarowke w miejsce tej kontrolki sniezynki i w zime masz ostrzezenie




Hazu - 25 cze 2008 19:49

podlaczyc ten czujnik i ew.wlozyc zarowke w miejsce tej kontrolki sniezynki i w zime

tylko muszę sprawdzić czy na wyjsciu podaje rezystancję czy łączy i rozłącza obwód



pawelc - 25 cze 2008 20:18
chyba faktycznie jest to "śnieżynka" ,potwierdzę to zimą jak się szwagrowi zapali ,co do automatycznej klimatyzacji -pytałeś na priva czym się różni od manualu -jest tego sporo -przede wszystkim dwa czujniki temp.wewnątrz kabiny -dodatkowy sterownik -czujnik temp przy nagrzewnicy-inny jeden silniczek od nawiewów -inna opornica -inny panel sterowania nawiewami -to takie główne różnice -tak że bez przekładania całej wiązki raczej jest niewykonalne -są to różnice między rocznikiem 93 a 97 z klimatronikiem -dodatkowo w 97 roczniku masz imobilajzer w kluczyku -centralny zamek z pilota -tempomat o ile takowego nie masz w swoim



Hazu - 25 cze 2008 20:41
Tamten xedos o którym pisałem jest też stary więc i klimatronika nie ma.
ale kupiłem jeszcze od niego rurę dolotu (całą) razem z elektrozaworem podciśnienia (solenoidem) za 30zł



Grzyby - 26 cze 2008 8:21
Ej, do takich pogaduch to możecie dalej używać pw.

Temat raczej skoszuję.



bazakbal - 26 cze 2008 8:54

Tamten xedos o którym pisałem jest też stary więc i klimatronika nie ma.
wiek nie ma tu wiele do rzeczy. automatyczna klima (vel klimatronik wg nomenklatury zza odry) był w xedach 6 od 94r. ta przednia wiązka co wymontowałeś (z kostkami do synałów międzyinnym) różni się właśnie tym, że posiada dodatkowy czujnik temperatury, przewody od sterowania zaworem ciśnienia przy osuszaczu są poprowadzone tą wiązką (w klimie manualnej sterowanie idzie bezpośrednio do kostki od klimy przy zbiorniku wyrónawczym płynu chłodniczego) i najczęściej są tam również przewody od halogenów.



Hazu - 26 cze 2008 16:02

w klimie manualnej sterowanie idzie bezpośrednio do kostki od klimy przy zbiorniku wyrónawczym płynu chłodniczego
tak było w wiazce od mx-6

Teraz podłaczyłem czyjnik cisnienia właśnie pod ta druga kostke (wcześniej był tam tylko sygnał podłączony) i dopiero zaczął się załączac kompresor.


Temat raczej skoszuję.
skoro musisz



bazakbal - 26 cze 2008 17:06

tak było w wiazce od mx-6

Teraz podłaczyłem czyjnik cisnienia właśnie pod ta druga kostke (wcześniej był tam tylko sygnał podłączony) i dopiero zaczął się załączac kompresor.

coś nie do końca tak. tej kostki (z sygnałem itp) nie musisz podłączać w ogóle (żeby klima działała). wystarczy, że zawór ciśnienia podłączysz pod wiązkę od klimy (dwa ostatnie piny, bez podłączenia tego zaworu sprężarka się oczywiście nie załączy) i wszystko będzie działać.
może problemem była sama wiązka z przekaźnikami od mx (inna ilość przekaźników...)



Hazu - 26 cze 2008 17:29

może problemem była sama wiązka z przekaźnikami od mx (inna ilość przekaźników...)
to też
wogóle wszystko mniej więcej tak samo działa itd ale tak jak pisałem podłączenie czujnika było w innej kostce
W skrzynce zamiast tago przekaznika którego oznaczenie jest pod przekaźnikiem jest zwykły przekźnik tak jak pozostałe zielony

no i przekaźnik od kompresora w xedosie jest razem z przeekaźnikami od wentylatora a sterowanie dostaje gdzieś wcześniej na podstawie sygnału z czujnika ciśnienia
W mx-6 czujnik ciśnienia wpięty jest w obwód z kompresorem już na wyjściu przekażnika tego w puszcze fuse box (chyba)
W xedosie nie było sygnału (brak podłaczenia) do sterowania przekaźnikiem od mx6



pawelc - 26 cze 2008 17:47
Hazu widzę że nieźle przestudiowałeś instalacje -z tego co zauważyłem wtyczki są jednakowe do przekaźników i w mx-6 i w xedosie -ale wynika z tego że podłączenie we wiązce jest inne w mx-6 -czyli z tego co piszesz wynika że xedos ma 4 przekaźniki i nie potrzebny jest przekaźnik w skrzynce Fuse box ,a w mx-6 są 3 przekaźniki i dodatkowy w skrzynce bezpieczników -ale teraz tak dwa uruchamiają wentylatory ,jeden sprężarkę a ten czwarty ? czyżby służył do podbijania obrotów? -jakoś musi to być realizowane skoro nie ma żadnego sterownika w manualnej klimie



Hazu - 26 cze 2008 18:08

nie potrzebny jest przekaźnik w skrzynce Fuse box
właściwie tego to nie wiem musiałbym sprawdzić (w mx-6 napewno jest potrzebny)
(wzoiołem wszystko czego mi brakowało z tamtego xedosa)


ale teraz tak dwa uruchamiają wentylatory ,jeden sprężarkę a ten czwarty

trzy przekaźniki są od poszczególnych obrotów wentylatora a czwarty do kompresora

Podnoszenie obrotów jest jest realizowane mozliwe że przez sterownik silnika,

bo wystarczy podłaczyć czujnik temperatury od parownika (wewnątrz samochodu) a juz po wciśnięciu przycisku A/C podnoszone są obroty oraz zapala się dioda na przycisku.


jakoś musi to być realizowane skoro nie ma żadnego sterownika w manualnej klimie
no nie tak do końca

sam czujnik temperatury od parownika ma niby kostkę na końcu,
jednak znajduje się tam w środku układ elektroniczny który na podstawie sygnału od wyłącznika A/C, wartości temperatury oraz sugnału z wyłącznika wentylatora nawiewu. włącza kompresor

Przecież samo podniesienie obrotów nie jest natychmiastowe po włączeniu przycisku A/C a kompresor włącza sie jescze chwilę później Więc musi być jeszcze jeden element elektroniki odpowiadający za te opuźnienia



pawelc - 26 cze 2008 18:43

sam czujnik temperatury od parownika ma niby kostkę na końcu,
jednak znajduje się tam w środku układ elektroniczny

ale to jest chyba dwu-pinowa wtyczka tak że raczej wygląda na zwykły termistor podejrzewam że cały układ znajduje się w sterowniku nawiewami



Hazu - 26 cze 2008 19:31

ale to jest chyba dwu-pinowa wtyczka

nie to nie jest zwykła wtyczka tylko układ elektroniczny (rozbierałem)

fakt wchodzą do niego dwa przewody od czujnika temperatyry ale chodzą i wychodzą też inne sygnały


sam czujnik temperatury od parownika ma niby kostkę na końcu,
jednak znajduje się tam w środku układ elektroniczny który na podstawie sygnału od wyłącznika A/C, wartości temperatury oraz sugnału z wyłącznika wentylatora nawiewu. włącza kompresor