Kod błędu - prośba o pomoc w interpretacji
Vince - 10 maja 2009 17:20
Macie jakiś pomysł co to za błąd?
http://www.youtube.com/watch?v=BjCoihYqvesNagranie z telefonu - przepraszam za kiepską jakość.
Mi wychodzi 11 i 21, ale na liście z
tego artykułu nie ma takich kodów...
andrewx85 - 10 maja 2009 18:57
moze to pomoze- najpierw zapala sie raz dlugo co tak jakby oznacza START
a potem juz leca kody- moze to pomoze i wiem ze kody beda caly czas sie powtarzac w kołko
Vince - 10 maja 2009 19:23
moze to pomoze- najpierw zapala sie raz dlugo co tak jakby oznacza STARTNa filmiku nie ma tego pierwszego mignięcia pojawiającego się po włączeniu zapłonu. Nie zdążyłbym tego nagrać
andrewx85 - 10 maja 2009 20:16
to wez kabelki po poltora metra i diode do kabiny i wtedy napewno zdążysz
Vince - 12 maja 2009 11:34
Wygląda na to, że nikt nie wie
W takim razie pytanie z innej beczki. Po zresetowaniu kompa błędy jak na razie się nie pojawiły. Czy to oznacza, że jest już wszystko OK? Ile trzeba pojeździć po resecie, żeby komp znowu pokazał te same błędy?
Czege - 13 maja 2009 8:55
Powiem Ci, że niewiele wynika z tego filmu. Jak nie chcesz przedłużać przewodów do diody, to zostaw komórkę włączoną przy złączu tak, aby łapało diodę. Poza tym to spowolnienie nie pomaga w odczytaniu.
A co do resetu, to pojawić się mogą od razu lub nigdy:) Zależy od tego, w jakich warunkach błąd wyskakuje.
Z autopsji wiem, że u mnie jak coś wracało, to tak w okolicy 100 km.
Vince - 13 maja 2009 11:07
Powiem Ci, że niewiele wynika z tego filmu. Nie, no aż tak źle to chyba nie jest
Dla ułatwienia, wg mnie wygląda to tak: DKDDKDDK, gdzie D - sygnał długi, K - sygnał krótki. Zakładając, że pierwsza sekwencja jest urwana (nie nagrałem w całości) i bierzemy pod uwagę tylko DDK, daje to kod 21. W tabeli kodów takiego nie ma, stąd mój post
u mnie jak coś wracało, to tak w okolicy 100 km.Tyle jeszcze nie przejechałem...
Czege - 13 maja 2009 11:31
Nie, no aż tak źle to chyba nie jest No niech będzie. Tragedii nie ma. Ale sekwencji rozgryźć nie umiem:)
Poczekajmy na to, aż wrócą, czego nie życzę
I najlepiej jakbyś nagrał jeszcze raz. Porządnie Czyli od początku i tak ze 3 sekwencje i w czasie rzeczywistym, a nie slow motion. Wtedy coś można podziałać.
Mi wychodzi 12 błąd z tego filmu.
steven - 13 maja 2009 11:48
dawaj jeszcze raz porządnie, ale czy nie odpalałeś samochodu na wyjętym kablu od przepływki?? jak dla mnie to właśnie jej błąd wywalało...
ale poproś kogoś żeby włączył Ci stacyjkę a ty nagrywaj, tylko w lepszej jakości i nie zwalniając
Vince - 13 maja 2009 11:54
I najlepiej jakbyś nagrał jeszcze raz. Porządnie Jak się znowu pojawią, nagram nawet w Full HD
Mi wychodzi 12 błąd z tego filmu.12 - Czujnik położenia przepustnicy
Wiesz, to by nawet miało sens. Na pomysł sprawdzenia błędów kompa wpadłem, ponieważ ostatnio zdarzyło mu się "przygasać" na wolnych obrotach. Wyglądało to tak, że obroty spadały na chwilę, dosłownie na 0,5s, i wracały do normy. Po resecie zdarza się to jakby rzadziej, ale nie zniknęło zupełnie. Może coś się dzieje właśnie z przepustnicą?
Czege - 13 maja 2009 12:02
Poczekajmy na to, aż wrócą. O ile wrócą Wtedy będzie wiadomo o co mu chodzi.
Czekam na Full HD
Vince - 13 maja 2009 12:04
czy nie odpalałeś samochodu na wyjętym kablu od przepływki?? jak dla mnie to właśnie jej błąd wywalało... 08 - Przepływomierz powietrza
Musiałoby być 8 krótkich sygnałów... Jakoś ich tam nie widzę
nagrywaj, tylko w lepszej jakości i nie zwalniając Nie zwalniałem. Mój telefon tak nagrywa
Czege - 13 maja 2009 12:12
08 - Przepływomierz powietrza
Musiałoby być 8 krótkich sygnałów... Jakoś ich tam nie widzęAle przetestować możesz Odłącz przepływkę i sprawdź czy pokazuje 8 krótkich. Będzie pewność, że dobrze pokazuje
Nie zwalniałem. Mój telefon tak nagrywaJak to? Czyli nie będzie Full HD...
steven - 13 maja 2009 13:07
a może mryga 4 znakowcami ;> bo bardziej mi na to wygląda...
tzn. jkby mrygało 2 znakowcami to odstęp pomiędzy długim sygnąłem powinien być dużo krótszy tak więc dla mnei to wywyala błąd 0100, ewentualnie 0101 ;p ale oba od przepływki ;p
poza tym jakby to miało być mruganie dwuznakowe, to chyba by potwarzał błędy a tutaj powtarzałby tylko 21 czyli błąd którego nie ma...
Ale bierz poprawkę, na to że w Xedosie nigdy błędów nie odczytywałem
Czege - 13 maja 2009 13:19
No może być.
ale który??
Ja odczytywałem z Xedosa (co jest naturalne, bo go mam ), ale mam 2-cyfrowe błędy. Myślałem, że we wszyatkich Xedach były "2".
steven - 13 maja 2009 13:32
no 0100 albo 0101 albo 0110 tu większość jest od przepływki lub temperatury powietrza, która pewnie jest w przepływce lub w dolocie, ewentualnie w kolektorze dolotowym
Czege - 13 maja 2009 13:39
Tak czy inaczej czekamy na nowy HD film:P A potem będzie już wszystko jasne.
wolly1987 - 19 cze 2009 14:49
Witam.
Mam prosbe aby pomóc mi z usunieciem usterek.
Wywala mi błedy 8, 28
Ostanio na benzynie jak jest zimny to niechce jechac( dławi sie i gasnie) czy te kody mogą miec jakis zwiazek z tym problemem. Jak to ugryzc i posprawdzac?? Z góry dzieki za wszystkie informacje
Aha dodam jeszcze ze mam madzie 626 Ge 1994r + LPG. 1.8 16V Jak niechce isc na bezynie to przełaczam na lpg i idzie jak burza. Oczywiscie tylko dla sprawdzenia
steven - 19 cze 2009 15:22
a tabelek na stronie mazdy speed nie ma ;p
no ale już niech będzie...
kod 8 to przepływka, na gazie chodi pewnie jak cie mogę, bo to proste komputery i czesto wogole niesterowane przepływomierzem, a samym tpsem... najprawdopodobniej do wymiany - bardzo często lecą przy gazie, ale nie są za drogie z tego co widzę to od 100 do 500 zł w zaleności czy zgwarancją czy bez, pamiętaj jednak że bez gwarancji to Ty masz u siebie ;p chociaż może tylko wtyczka wypadła ;p
a kod 28 to egr... recyrkulacja spalin... jak jeździsz na gazie to zapomnij, że będzie to chodziło jak należy... ;p
swoją drogą chyba jest jeszcze dział LPG
wolly1987 - 19 cze 2009 15:37
A przepływomierz moze miec cos wspólnego z tym dławieniem na zimnym silniku?? A i jeszcze jedno. ja mam przerobiony troche dolot powietrza i mam zamontowana taka rure i na jej koncu jest własnie zamontowana przepływka. Czyli mam dwie zaraz ide zbadac ja jak wygląda i w zwiazku z tym mam pytanko. Czy jezeli te druciki sa całe to znaczy ze przepływka jest wporządku?? czy moze byc tez w jakis inny sposób uszkodzona?
steven - 19 cze 2009 15:50
może być uszkodzona w inny sposób...
z tego co opisujesz masz niezłą Hiroszimę pod maską ;p
więc najlepiej to uporządkuj, bo nigdy nie będzie chodziło jak należy...
a odnośnie:
A przepływomierz moze miec cos wspólnego z tym dławieniem na zimnym silniku?? to jak najbardziej, jak jużpisałem na gazie będzie to jakoś funkcjonwało, ale do poprawnej pracy na benzynie informacje z przepływki są dość ważne jeżeli nie bardzo ważne!!
Vince - 24 wrz 2010 9:31
Odświeżam temat, bo błąd znowu się pojawił. Nie wiem czy to ten sam co poprzednio, ale mam tym razem nagranie lepszej jakości:
http://vimeo.com/15203091Auto pali 14l/100km w mieście i ogólnie jest dosyć przymulone.
a może mryga 4 znakowcami ;> Wygląda na to, że tak. Jak dla mnie ten kod to DDKDD (D-długi sygnał, K-krótki sygnał), czyli 0100 (przepływomierz).
Dla sprawdzenia zrobiłem jeszcze mały eksperyment. Skasowałem błąd, odłączyłem wtyczkę od przepływomierza i ponownie odczytałem błędy. I tutaj niespodzianka. Tym razem komp pokazał 0110 (czujnik temperatury powietrza zasysanego).
Pytanie czy dobrze interpretuję błyski diody. Jeśli tak, to dlaczego po odłączeniu przepływomierza komp przestaje pokazywać błąd przepływomierza?
HELP
steven - 24 wrz 2010 17:39
wg. mnie dobrze znaczy ja też widzę błąd 0100, po odpięciu przepływki sprawdź jeszcze raz błędy, tylko w między czasie odpal go i zgaś i tak ze dwa razy, za pierwszym może nie złapać błędu. A 0110 jak najbardziej powinien chwycić - bo czujnik temperatury powietrza zasysanego zdażało się że był w przepływce (nie wiem czy w Xedzie też jest), ale sprawdź dobrze te błędy, bo przepływkę też powinien dodać do tych błędów i mrugać DDKDD _ DKDKDD i tak na zmianę...
Vince - 27 wrz 2010 11:25
przepływkę też powinien dodać do tych błędów i mrugać DDKDD _ DKDKDD Oczywiście miałeś na myśli DDKDD_DDKDKD
Czy przy uszkodzonej przepływce spalanie w trasie może być w normie? W tej chwili pali mi 14l w mieście (raczej krótkie dystanse do 6 km) i 7,5l w trasie. Czyli tylko spalanie w mieście jest zawyżone i to mocno. Wydaje mi się, że jeśli przepływka faktycznie byłaby uszkodzona, spalanie zawsze by było duże...
Tubi - 27 wrz 2010 11:29
Ja przy braku sond lambda w trasie miałem w miare logiczne spalanie w a mieście tragedia.
steven - 27 wrz 2010 11:47
Spalanie z popsutą sondą czy przepływką zależy od producenta samochodu... i wersji komputera. A dokładniej na ile komputer będzie potrafił sterować składem mieszanki bez konkretnych danych...
Wiem, że nie odpowiada to konkretnie na Twoje pytanie, ale to już zależy od danego modelu, są modele, których bez przepływki nie odpalisz! a są takie, które będą się trochę wolniej wkręcały na obroty, a poza tym będzie wszystko w miarę ok...
PS.
Racja DDKDKD