ďťż
Kody błędów - 08 i 26 - co za to odpowiada?





kierownik - 23 gru 2005 20:14
Dzisiaj sprawdzałem ręcznie błędy komputerka. Wyszło mi 08 - przepływomierz (czego się spodziewałem) oraz 26 - elektrozawór pojemnika z węglem aktywnym. I właśnie w tym problem, że nie bardzo wiem co to jest i jak się do tego zabrać. Byłby wdzięczny za wszelkie informacje.
Pozdrawiam wszystkich i życzę Wesołych Świąt !





tco_tm - 23 gru 2005 20:26
Zawor kontrolujacy zasysanie par z baku. Poszukaj obok pompy hamulcowej plastikowego pojemnika w ksztalcie walca z ktorego wychodza przewody podcisnieniowe (jeden do baku, drugi do kolektora ssacego). Idac tropem drugiego z nich dojdziesz do twojego elektrozaworu.

Podaj w profilu rodzaj silnika.



kierownik - 23 gru 2005 21:15
OK ale myślisz, że jest spieprzony?? Ile takie coś kosztuje?? A za co odpowiada ten zawór? Jakich par??
Silnik chyba GE ale nie jestem pewien, bo mam Madzie od niedawna...
Dzięki



Puhcio - 23 gru 2005 21:20

GE

To oznaczenie nadwozia 626 między '92 a '97.
Twój silnik to FP czyli 1.8 FS to 2.0 a KL to 2.5 V6




kierownik - 28 gru 2005 1:30
Dzisiaj rozbieraliśmy przepływomierz i ten zaworek.
Przepływka jest zwalona - ten platynowy drucik jest dosłownie stopiony i o ile się orientuje,
to tego modelu się nie naprawia (chociaż tak bardzo chciałbym, żeby mnie ktoś pocieszył),
więc chyba kupię używany gdzieś.
Zaworek też chyba jest uszkodzony, bo opór wychodził bardzo duży (40 kOhm), a powinien chyba ok 30 Ohm'ów.. Nie orientuje się ktoś, gdzie to mógłbym kupić?? Tego jak mniemam też się nie naprawia?
Aha - jak wsadziłem przepływkę od kumpla, to nagle autko dostało mocy i zaczęło dużo lepiej jeździć, z tym że nadal skaczą obroty. Wiem, że ten temat jest często wałkowany, więc nie będę się rozpisywał. Najpierw sprawdzę szczelność.
Zna ktoś dobry sklepik w Krakowie??
Dam znać jak coś wymyślę,albo jak naprawimy coś...



ptrklm - 28 gru 2005 6:31

chociaż tak bardzo chciałbym, żeby mnie ktoś pocieszył
raczej nikt cie nie poceszy ---> szukaj nowej przepływki
co do zaworka to glowy nie dam ale tu chyba tez jestes skazany na zakup nowego. jest tu kilka osob z tego regionu wiec pewnie ktos ci poradzi gdzie tego szukac



kierownik - 28 gru 2005 16:56
Hehe! Naprawiłem zaworek - to zwykła cewka i zerwała się na łączeniu z tymi "pinami"... Jakby zerwała się gdzieś w środku, to lipa, ale tak- podszlifowałem trochę plastiku, dostałem się do tej cewki rozgrzaną lutownicą (którą i tak trzymam cały dzień w pracy) i połączyłem wszystko kabelkami. Po tym zakleiłem Poxipolem wszystko i sprawdziłem opór - 32,4 Ohm'y Zobaczymy w przyszłym tygodniu jak to działa.. Może nie wygląda najlepiej ,ale jest ok jak na razie. Dam jeszcze znać.
A w miejsce przepływomierza zastanawiam się nad włożeniem rezystora, tylko muszę sprawdzić u kolegi jaki i myślę, że będzie ok.
A nie wie ktoś, co się dzieje jeśli ktoś ma 9 letnią instalację LPG? W pszyszłym roku będę musiał ją wyrzucić, czy wystarczy zrobić jakieś specjalistyczne testy??
Dzięki za pomoc:)



nemi - 28 gru 2005 17:43

A w miejsce przepływomierza zastanawiam się nad włożeniem rezystora, tylko muszę sprawdzić u kolegi jaki i myślę, że będzie ok.
Koniecznie napisz o efektach


A nie wie ktoś, co się dzieje jeśli ktoś ma 9 letnią instalację LPG? W pszyszłym roku będę musiał ją wyrzucić, czy wystarczy zrobić jakieś specjalistyczne testy??
Chyba trzeba zmienić butlę...



kierownik - 28 gru 2005 19:29
Może wystarczą testy na butli.
Może...



jacobs - 28 gru 2005 19:38

Może wystarczą testy na butli.
Może...


chyba nie, bo sie homologacja kończy po iluś latach, a i jeszcze trzeba regenerować parownik



kierownik - 28 gru 2005 19:49
Właśnie - kończy się homologacja i co? Do kosza??
Trochę by to głupie było..
Muszę się dowiedzieć, bo nie wiem czy jest sens w jakieś przeglądy gazu wkładać itp.
Jest tu gdzieś jakiś gazownik??



kierownik - 29 gru 2005 21:33
Rozpracowujemy przepływomierz i ewentualnie ten rezystor zamiast niego. Dam znać jak coś wymyślimy...



kierownik - 09 sty 2006 20:34
Na razie kiepsko! Troche mądrzejsze te japońskie przepływomierze niż inne... W Oplu wystarczyło dobrać rezystor i było ok, a tutaj... musimy jeszcze popracować. Ale na razie się rozchorowaliśmy więc daję na chwilę spokój. W przyszłym tygodniu dopiero podziałamy.
Ciao



Gość - 25 sty 2006 18:56
Witam wszystkich forumowiczów
k.kierownik koniecznie opisz jak wyszło z tym przepływomirzem jaki i gdzie wsawić rezystor
Z góry dzieki za takie info i powodzenia !:)
Pozdrawiam