Kody błędów, TPS itd.
Alexs - 07 cze 2006 6:46
Witam,
wiem, że mnie odeślecie do "szukaj" ale szukam od wczoraj i nie mam już czasu ani cierpliwości, a mienaowicie chodzi mi o to jak się sprawdza kody błędów, czy można samemu podpiąć sie do jakiejśc kostki czy też trzeba pod kompa w serwisie, bo to na początek by chyba najwięcej mi rozświetliło. Poza tym jest dużo o TPS - mam problem z obrotami jak zwykle (kurr... to moja ostatnia mazda, wszystkie popsute!) po ssaniu normalnie spadają do poniżej 1000 po czym po mocniejszym rozgrzaniu włączam sprzeglo i luz i nie chcą od razu spaść, zatrzymują sie przez chwilkę na 1500, potem 1000 i już nie ma 750 do kolejnego uruchomienia, przy czym oczywiście więcej pali.
Płynu jest full, wiatrak się załącza, nie weim o co chodzi????
Czy w/w TPS mozna jakoś skontrolować bez pomocy serwisu, czy gdzie szukać usterki?
Marcino - 07 cze 2006 7:39
Hmm. Na myśl przychodzi mi jedynie zabrudzony przepływomierz.
Znajomy miał identyczne objawy które po wyczyszczeniu przepływki ustały ( nie będę tu wymieniał częsci które zostały wymienione bo było ich trochę a nie dawało to rezultatu)
toady - 07 cze 2006 8:03
Czy w/w TPS mozna jakoś skontrolować bez pomocy serwisu, czy gdzie szukać usterki?Tak, mozna. Zamiast szukac w archiwum sciagnij ze stopki GofNeta archiwum, rozpakuj, i poszukaj ksiazki o madzie 323F (nie WKL tylko ta druga, "reguluje i naprawiam", autora nie pamietam).
W tej ksiazce gosc opisuje procedury naprawy. Jezeli masz silnik B6 (wydaje mi sie, ze taki wlasnie masz) to u Ciebie bedzie dokladnie tak samo, jesli Twoj silnik jest inny, to przynajmniej dowiesz sie jak regulowac a szczegoly doczytasz w archiwum
jak się sprawdza kody błędówA tak nie dziala?
http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kody.php
Alexs - 07 cze 2006 8:36
Alexs napisał:
jak się sprawdza kody błędów
A tak nie dziala?
http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kody.phpnie wiem ale wlasnie o to mi sie rozchodzilo, zeby podpiąc sie kabelkiem, rozumiem,ze chodzi o taka wolną kostkę ktora jest przy podszybiu po lewej stronie stojąc przodem, tak bylo w 626 gd przynajmniej tak?
Mam silnik B6 czyli pewnie po zagłebieniu sie w "książke ze stopki" Gofneta ogarnę temacik i zdam relację co i jak.
Dzięki za rady
toady - 07 cze 2006 22:50
chodzi o taka wolną kostkę ktora jest przy podszybiu po lewej stronieDokladnie tak. U mnie ta kostak jest od gory zamykana klapką.
pewnie po zagłebieniu sie w "książke ze stopki" Gofneta ogarnę temacikTam jest cala strona o tym, sa zdjecia itp. ja regulowalem wedlug tego wlasnie i calkiem niezle to wyszlo
Ksiazka nazywa sie "Mazda 323 - reguluje i naprawiam", autor Dieter Korp, zajrzyj na strony 86-87.
Alexs - 08 cze 2006 6:34
rozumem,ze jeśli nie mam kontrolki check ani tym podobnej to sprawdzam błędy diodą, nie bardzo rozumiem jak ją tam wpiąć bo jest dla mnie blondynki nie jasno opisane??Nie mam również rozpiski który błąd za co odpowiada, tzn jest na stronce ale widzę, że do innego modelu, chyba,ze to standard???
Acha i jeszcze zauwarzyłam,ze jak sie tak zawiesi na wyższych obrotach to zanim spadnie to sobie tak pofaluje z 5 razy czasem, czy to też możliwe, że TPS???
Alexs - 08 cze 2006 18:45
Już wiem o co się rozchodzi z obrotami, nie jest ciężki przypadek, blokuje się linka od gazu, tzn ciężko chodzi to kółeczko na którym się trzyma, zatrzymuje sie jakieś 0,5 cm i nie chce opaść niżej, ręcznie trzeba pomóc czym to ustrojstwo przeczyścić czy jak z tym się obchodzić???? Tam jescze jest taki kapelusik znaczy jakiś czujniczek i gumę ma na dolę którą to koleczko dociska i ona też ciężko się rusza to może go blokuje??? He he, nie ma to jak fachowy język blondi mam nadzieję, że wiadomo o co cho..
Grzyby - 08 cze 2006 19:11
mam nadzieję, że wiadomo o co cho..ja ni huhu nie mam pojęcia
Ale myślę, że WD40 pomoże (a na pewno nie zaszkodzi)
mbmaster - 08 cze 2006 19:15
Co do testu diodowego ECU to jak bedziesz w ktorys wtorek to ci moge zrobic bo diode mam zawsze ze soba A Czysci sie zazwyczaj przepustnice a nie przeplywomierz jak tam pisal ktos. Co nie zmienia faktu ze przeplywke mozna odrazu wyszorowac tez. A co do zacinania sie linki itd to sie nie udzielam bo nigdy czegos takiego nie naprawialem bo mam 2 lewe rece do takich rzeczy. Mysle ze to jakas [tiiit]... Dokladnie moze w40 pomoze. albo sprubuj recznie na wylaczonym silniku to rozruszac bo moze jakis brud sie tam zostal czy rdza.
Alexs - 08 cze 2006 19:19
Ale myślę, że WD40 pomoże (a na pewno nie zaszkodzi) oczkoto już było grane przed chwilą, zawsze worzę w skrzynce i dla mnei to lek na wszystko, zobaczymy jutro w drodze do pracy czy pomogło
Co do testu diodowego ECU to jak bedziesz w ktorys wtorek to ci moge zrobic bo diode mam zawsze ze soba usmiecho superowo, wiem, że to umiesz bo w mx6 podobno też sie diodą sprawdza skorzystam niebawem z Twojej pomocy
mbmaster - 08 cze 2006 19:23
spoczko
Grzyby - 08 cze 2006 19:28
A ja frajer jakiś czas temu sobie zrobiłem tester (diodę z kabelkami) - a ja mam kontrolkę check (wystarczy zworę wtyknąć i zaczyna migać )
jacobs - 08 cze 2006 19:30
checka ja też mam??
mbmaster - 08 cze 2006 19:30
Dokladnie amerykance tak maja
Grzyby - 08 cze 2006 19:31
a ja też mam??amerykance tak maja
Alexs - 08 cze 2006 19:48
a ja nie mam :-/ wszystkie są, od spryskiwacza, od halogenow, a najważniejszej nie ma ,
mx6 ma ponoć check a i tak się diodą sprawdza
mbmaster - 08 cze 2006 20:04
E E tez niema niestety. W Mazdach tylko amerykanskie wersje maja sygnalizacje check-engine wiec i ja musze sie zabawiac w podlanczanie diody.
Alexs - 08 cze 2006 20:19
diody jakieś...cuda na kiju Panie! My w probku to wkrętak w kostke i zwarty do masy i mrugało, a tu...
mbmaster - 08 cze 2006 20:59
tu tez da tak rade ale ja mam taka gotowa diode do testow tylko i wylacznie przygotowana
Jaksa - 08 cze 2006 21:17
A ja frajer jakiś czas temu sobie zrobiłem tester (diodę z kabelkami) - a ja mam kontrolkę check Kontrolkę mozesz sprzedac na allegro jako tester do mazdy