ďťż
Komentarze do Wykresów





88ET - 08 kwi 2008 8:11

stawiam ze to najszybsza miata i jedna z szybszych mazd w PL - czy ktoś podejmie wyzwanie? bo nie mam sie z kim pościgaćoczko))

Poczekaj troszkę kolego
Zobaczymy co wykrzesam ze swojej do zlotu letniego
Wykresik bardzo przyjemny. Gratuluję zakupu.
Żeby służyła jak najdłużej.




Grzyby - 08 kwi 2008 9:46

spory przyrost
i to właśnie ciekawostka - ja nic z silnikiem nie robiłem.
A to druga szóstka diesel (o której wiem) która przed modami ma sporo powyżej serii.
No i pytanie - to b. mocna seria czy ktoś coś mieszał? Wydaje mi się że trochę za duży przyrost jak na serię.

Co ciekawe po lifcie w 2005r. te silniki mają góra 3KM ponad serię.



Adaś - 20 kwi 2008 14:17
Grzyby bananmin ta hamownia jakas lewa musiała być 20KM ponad serię to jednak troche za dużo



check - 20 kwi 2008 16:30

Grzyby bananmin ta hamownia jakas lewa musiała być 20KM ponad serię to jednak troche za dużo
dokładnie, dlaczego producent by miał podawać zaniżoną moc swojego auta ?




ravo - 20 kwi 2008 16:33
mialem nie komentowac, ale sa to wykresu z hamowni Maha - z tego co wiem chyba jedne albo najdokladniejsze hamownie w tej chwili w Polsce

co ciekawsze pokazal sie w koncu jakis wykres KLZE, moc na wykresie taka na jaka stawialem i wiem juz teraz czemu nikt nie wstawial zadnego do tej pory



bananmin - 20 kwi 2008 19:53

Grzyby bananmin ta hamownia jakas lewa musiała być 20KM ponad serię to jednak troche za dużo
dokładnie, dlaczego producent by miał podawać zaniżoną moc swojego auta ?



Grzyby - 22 kwi 2008 10:23

Grzyby bananmin ta hamownia jakas lewa musiała być usmiech 20KM ponad serię to jednak troche za dużo
po pierwsze nie 20KM

U mnie było to 16KM (nie mam auta od nowości więc nie wiem co/czy było grzebane)
U bananmina było ok 5 KM ponad serię (co ma potwierdzenie w jeździe jego autka)

Wszystkie pozostałe pomiary reszty aut (było 9 aut hamowanych) to była albo seria albo ciut poniżej (większość).
Dlaczego więc twierdzicie że hamownia lewa?
Jakby na 30 aut tylko jedno miało ponad serię to byście powiedzieli że hamownia się pomyliła? .......
Żal jakiś czy co?




Adaś - 22 kwi 2008 10:45

Żal jakiś czy co?
Grzybku nie żal, tylko trochę to dziwne po prostu:)



brii - 22 kwi 2008 11:43
Wszystkie wątpliwości zostałby rozwiane gdyby podawany był wynik z mocy na kołach bez przeliczeń na moc na silniku... Często (prawie zawsze) źle wyliczane są przełożenia skrzyni i stąd takie dziwne rozjazdy mocy. Taki pomiar można traktować co najwyżej porównawczo, ale nie jako dokładny pomiar mocy.



Bartek1986 - 22 kwi 2008 14:35
Na kołach jest 108 Km.. wszystko jest podane na wykresie.. Po prostu była grzebana wcześniej i Grzyby ma gratisowe konie



Grzyby - 22 kwi 2008 18:52

dziwne po prostu
że 2 auta na 9 miały więcej niż seria?
Poza tym:

nie mam auta od nowości więc nie wiem co/czy było grzebane

Zresztą, lata mi to. Autko jeździ bardzo przyzwoicie i to czy ktoś wierzy w 100 czy 200KM mi powiewa



elvis2002 - 27 kwi 2008 1:46

Na kołach jest 108 Km.. wszystko jest podane na wykresie.. Po prostu była grzebana wcześniej i Grzyby ma gratisowe konie
A wlasnie ze nie u mnie bylo tak samo jak u Grzyba teraz mam wiecej ale bylo 151 Km a mialo byc 136 KM i napewno nie bylonic grzebane !!!!!!!!!



xXx - 28 kwi 2008 22:28

co ciekawsze pokazal sie w koncu jakis wykres KLZE, moc na wykresie taka na jaka stawialem i wiem juz teraz czemu nikt nie wstawial zadnego do tej pory język

Ravo ostatnio zaczynasz tak pier^&*, że nie chce mi się czasem czytać Twoich postów. Kupiłeś Fiuta Turbo, gówno przy nim zrobiłeś i podniecasz się, że masz [tiiit] szybki wóz, tyle tylko że wyszedł on już w 90% taki z fabryki.

Chcesz wykres KL-ZE, niebawem dostaniesz...



ravo - 29 kwi 2008 4:49

Chcesz wykres KL-ZE,
chce



Grzyby - 29 kwi 2008 6:26

podniecasz się, że masz [tiiit] szybki wóz, tyle tylko że wyszedł on już w 90% taki z fabryki.
To jak fabrycznie takiego ma to już nie ma prawa się z tego cieszyć?
dziwne



Boris86 - 29 kwi 2008 7:21

xXx napisał:
Chcesz wykres KL-ZE,

chce

Też bym bardzo chętnie spojrzał.



Fiveopac - 29 kwi 2008 8:56
Panowie i Panie, po co sie tak spinac i utrudniac życie modom? Niech przemówi papier
Utworzylem nowy watek do komentowania wykresow, wyżywajcie sie w nim dowoli ale trzymajcie jakis poziom dyskusji, ok?



ravo - 11 maja 2008 13:44

Chcesz wykres KL-ZE, niebawem dostaniesz...
poprosze o definicje niebawem



ES6 - 11 maja 2008 20:20
Przepraszam wszystkich najmocniej, ale od początku tematu nie wiem co się tutaj komentuje.
Żadnego wykresu, tylko jakieś kłótnie o kilka koni...

Tak więc o co tutaj chodzi... ?



Loczek - 11 maja 2008 20:23
Kłóca sie kto ma wiekszego, czasem tak sie zdarza u nas



ES6 - 11 maja 2008 20:31

Kłóca sie kto ma wiekszego, czasem tak sie zdarza u nas

Tak myślałem, bo tak poza tym to niby skąd ma ktoś wiedzieć co jest tematem komentarza skoro "ktoś" zarządził, że wykresy są osobno a komentarze gdzie indziej...

Ale jak takie rozwiązanie ma w czymś pomóc, to nie mam nic przeciwko...
Nikt się niczego nie dowie.



brii - 12 maja 2008 6:28
Nt. konkretnego samochodu można dyskutować w wątku tego samochodu w dziale "Nasze Mazdy"



Fiveopac - 12 maja 2008 7:00
Przepraszam wszystkich najmocniej, ale od początku tematu nie wiem co się tutaj komentuje.
Żadnego wykresu, tylko jakieś kłótnie o kilka koni... smutny

Tak więc o co tutaj chodzi... ?



lukster - 12 maja 2008 8:21

co ciekawsze pokazal sie w koncu jakis wykres KLZE, moc na wykresie taka na jaka stawialem i wiem juz teraz czemu nikt nie wstawial zadnego do tej pory

Ja w swoim topicu wystawiałem Co do hamowania KL, KLZE to zawsze moc jest dużo poniżej normy. Albo one wszystkie zajechane, albo producent nas okłamuje, albo faktycznie coś jest z tymi inercyjnymi hamowniami, że takie ciekawe moce wychodzą. A 176-180KM dla klze jakoś mnie specjalnie nie dziwi. Musimy pamiętać, że nikt nie ma dedykowanego dolotu i wydechu do tego silnika, no i oczywiście paliwo ma mniej oktan niż japońskie. Ja mam tylko cichą nadzieję, że jak wsio już porobię w padace to pod 190KM podejdzie. O 2 z przodu nawet nie śnię



Sokool - 05 cze 2008 18:48
Jest odpowiedni temat do wykresów.

P.S.Grzyb zdetronizowany



ravo - 05 cze 2008 18:50
jaka hamownia ? obciazeniowa czy inercyjna ?



Piterx - 05 cze 2008 18:56
inercyjna z nawiewem powietrza, i rolki robione na zamowienie- własciciel był mistrzem przez 3 lata(chyba ) na dystansie 1/4 mili..z wypowiedzi wywnioskowałem ze z hobby zrobi sobie teraz zawód.



ravo - 05 cze 2008 19:44

inercyjna z nawiewem powietrza,
te same coupe na hamowni inercyjnej i maha pokazalo odpowiednio 280KM i 250KM, tyko obciazeniowa



Pit - 05 cze 2008 20:12
Dołączam. 4 posty powyżej dotyczą wykresu koliegi Piterx
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 1&start=20



Piterx - 05 cze 2008 20:58
ravo- wybacz ale nie zgodze sie z Tobą , to nie jest mechanik z łapanki co tunig ogladał na TVN turbo i pomyslał ze sobie tez zrobi hamownie... to jest gosc co tuninguje auta od wielu lat.. zreszta popatrz na pomiar przed...moc 121 z haczykiem tyle co podaje mazda....te jego pierwsze miejsca z powietrza sie nie wzieły.



Grzyby - 06 cze 2008 10:49

panowie co myslicie o tym wykresie?
trochę dziwny ten wykres ....
Przy 2500 moc się zatrzymuje i idzie w górę dopiero od 2800-2900.


ravo- wybacz ale nie zgodze sie z Tobą
Tu nie chodzi o zgadzanie się czy nie - kilkakrotnie sprawdziło się że na hamowni inercyjnej wychodzą wyższe parametry niż na obciążeniowej.


zreszta popatrz na pomiar przed...moc 121 z haczykiem tyle co podaje mazda
Przejrzałem fabryczny wykres mocy wersji 121KM - jest duuuuuużo inny niż Twój w serii.
Maksymalny moment jest u Ciebie później o 500 obrotów w stosunku do tego co powinno być. Maksymalna moc o ponad 600 obrotów wcześniej ?
Przy takim rozjeździe obrotów max. mocy i momentu (dla serii) co najmniej dziwnie to wygląda.


te jego pierwsze miejsca z powietrza sie nie wzieły
to akurat nie ma nic do rzeczy


Grzyb zdetronizowany
zobaczymy w rzeczywistej konfrontacji

P.S. Tak sobie przejrzałem ten temat z wykresami - prawie każdy wykres jest z innej hamowni. Pytanie zasadnicze - czy na innej wyszłoby to samo?



Piterx - 06 cze 2008 11:08
to akurat nie ma nic do rzeczy



Grzyby - 06 cze 2008 11:13

własnie ze ma, bo gosc modyfikował sobie sam auta....
ale co to ma do dokładności hamowni?

Przejrzyj jeszcze raz mój post - zmieniłem trochę treść.



Piterx - 06 cze 2008 11:15
Przejrzałem fabryczny wykres mocy wersji 121KM - jest duuuuuużo inny niż Twój w serii.
Maksymalny moment jest u Ciebie później o 500 obrotów w stosunku do tego co powinno być. Maksymalna moc o ponad 600 obrotów wcześniej ?
Przy takim rozjeździe obrotów max. mocy i momentu (dla serii) co najmniej dziwnie to wygląda.



Grzyby - 06 cze 2008 11:21
ehhh, tak myślałem że się nikt nie połapie o co mi chodziło

W serii wygladać to powinno tak:
Moc max. przy 3500 obr.
Max. moment przy 2000

Na Twoim wykresie przed chipem jest:
Moc max. przy 2850
Max. moment przy 2500

Czyli u Ciebie (wg tej hamowni) było tak że moc miałeś o 600 obr. wcześniej a moment o 500 obr. później
Rozjazd około 1000 obr.



Piterx - 06 cze 2008 11:23
jak wspomniałem,gość para się tunigiem od paru ładnych lat.. jego chamownia jest zmodyfikowana(zwiekszone rolki i jakies tam inne bajery) poprostu jest jakby robiona na zamowienie....

a jak wyglada wykres po chipie??? jestem laikiem-- poprostu chce wiedziec czy dobrze jest zrobione.



Grzyby - 06 cze 2008 11:32

jak wyglada wykres po chipie?
nooooo, jest spory przyrost
Dziwne jest tylko to

Przy 2500 moc się zatrzymuje i idzie w górę dopiero od 2800-2900


chce wiedziec czy dobrze jest zrobione
lepiej jeździ? Sam sobie odpowiedz



ravo - 06 cze 2008 12:44

jak wspomniałem,gość para się tunigiem od paru ładnych lat.. jego chamownia jest zmodyfikowana
nie jestem specem ale jak by nie byla zmodyfikowana to wyjdzie blad i wykres to pokazuje, w wielu miastach jest wielu "tunerow" majace hamownie inercyjne i w kazdym jest ta sama opinia.


Tak sobie przejrzałem ten temat z wykresami - prawie każdy wykres jest z innej hamowni. Pytanie zasadnicze - czy na innej wyszłoby to samo?
patrz na te wykresy ktore sa z MAHA



Grzyby - 06 cze 2008 12:54

patrz na te wykresy ktore sa z MAHA
chodziło mi miśku o to jakie wyniki wyszłyby gdyby wszystkie te auta których wykresy są w temacie zhamować na 1 (tej samej hamowni)
W zasadzie tylko wtedy byłoby to sensowne porównanie.



slav - 09 sie 2008 20:42

Co do hamowania KL, KLZE to zawsze moc jest dużo poniżej normy. Albo one wszystkie zajechane, albo producent nas okłamuje, albo faktycznie coś jest z tymi inercyjnymi hamowniami
chyba cos w tym jest , (wykres ,tam gdzie ma byc) , w sumie jestem zdziwiony bo z bmw 5 192KM R6 , moja kl idzie rowno.
silnika nie mam zajechanego. sam nie wiem co myslec o tych przenosnych hamowaniach skoro lancerowi ktory sie hamowal przedemna ucieklo 19 KM.



Grzyby - 09 sie 2008 22:23

sam nie wiem co myslec o tych przenosnych hamowaniach
powiedziałbym ale się pohamuję



ravo - 10 sie 2008 8:07
przenosne hamownie niby pokazuja dobrze, na zlocie np MPS mial niby 20 mniej niz seria - choc jego stan nie byl idealny. Sam nie wiem co myslec, mi tez pokazalo mniej niz chcialem. Ineryjne w autach bez turbo w miare sie sprawdzaja ale nie polecam. Tylko obciazeniowe
A ze Kl nie trzyma mocy to chyba kazdy wie, choc jest pare na forum, ktore ja ladnie trzymaja moc



slav - 10 sie 2008 9:22

powiedziałbym ale się pohamuję
, ze diesel gora ?

A ze Kl nie trzyma mocy to chyba kazdy wie
wczoraj KL nie trzymal, lancer, zapomnialem jeszcze o mx6 FS ktoremu zostalo 100 KM , dziwnym trafem same japonce ,mialy najwieksze staraty.
ale ok , nie bede wypisywal usprawiedliwien ,niech bedzie ze te konie zwialy,
zreszta jak widze na wykresach, KL-ZE tez 200KM nie maja .

ravo, skoro tak to dlaczego Kl idzie rowno z 192KM BMW ? , 147KM rowno z 192 KM , japosnkie konie mocniejsze ? zakladajac ze oczywiscie to bmw ma 192 a nie naprzyklad 172 , bo mu powiedzmy tez zwialo kilka KM ,chociaz na to nie wygladalo

w sumie niczego nie ukrywam i sie nie wstydze gdyby tak bylo to poprostu bym wykresu nie pokazal i tyle. moze byc ze auto juz stare , LPG , i mimo ze oleju nie bierze silnik chodzi rowno i cicho ,kopa ma ,na ulicach ,trasie, wiele aut bez problemu wyprzedasz czy to na swiatlch czy tez podczas wyprzedzania , to konie sie starzeja i nie jest tak rozowo jakby sie chcialo .

p.s. jako ze pierwszy raz bylem na hamowni mam pytanko, wszystkie auta mierzy sie tak samo o nic nie pytajac ? auto poprostu wiedza na hamownie i to wszystko ?
bo pamietam jak jak na ktoryms zlocie mialabyc hamowania ,to nawet przelozenia skrzyni byly ustalane .



radost - 11 sie 2008 13:23
Z wykresu twojego momentu slav obstawiam nie działające vrisy...



lukster - 11 sie 2008 13:32

Z wykresu twojego momentu slav obstawiam nie działające vrisy
na 100%, niestety



slav - 11 sie 2008 13:43

Z wykresu twojego momentu slav obstawiam nie działające vrisy...


na 100%, niestety

dzialaly na pewno kiedys . tylko jakim cudem nie poczulem kiedy zdechly

dzieki za podpowiedz panowie , zajme sie tym expresowo w najblizszym czasie .



Jacek176 - 11 sie 2008 14:04
slav: powiem ci na pocieszenie ze ja tez jestem baaaardzo zawiedziony wynikiem jaki moja Mazda wykazala na hamowni. W stosunku do poniesionych kosztow to jest porazka. Sm facet ktory mi stroil SMT6 byl zdziwiony za tak slabo wyszlo bo jak jezdzil to wydawalo mu sie ze duzo wiecej koni ma. Mowil ze nawet Civici VTI nie robia takiego wrazenia jakie zrobilo na nim przyspieszenie mojej madzi
No ale nie powiedzialem jeszcze ostatniego slowa i bede walczyl dalej.



brii - 11 sie 2008 14:24

facet ktory mi stroil SMT6 byl zdziwiony za tak slabo wyszlo bo jak jezdzil to wydawalo mu sie ze duzo wiecej koni ma.
Zmień speca - jeśli mu się wydaje, że SMT6 coś da przy standardowym silniku to gościu nie ma pojęcia o temacie...



Jacek176 - 11 sie 2008 14:27

facet ktory mi stroil SMT6 byl zdziwiony za tak slabo wyszlo bo jak jezdzil to wydawalo mu sie ze duzo wiecej koni ma.
Zmień speca - jeśli mu się wydaje, że SMT6 coś da przy standardowym silniku to gościu nie ma pojęcia o temacie...



bodzioklb - 12 sty 2009 18:56
dodalem wykres z testu drogowego - po takich nie ma bonusów ja na rolkach... bo na rolkach wyszlo mi o 5 KM wiecej niz seria

no to chyba pierwszy wykres 2.0 DiTD 101KM z 626 GF/GW



ravo - 12 sty 2009 19:01
jesli wszystkie dane na rolkach sa podane idealnie to wychodzi realny wynik, ale i tak duzo bardziej wierze hamowni obciazeniowej

wynik dosc slaby, nie myslales o jakims programie ?



bodzioklb - 12 sty 2009 19:07

wynik dosc slaby, nie myslales o jakims programie ?
narazie mysle o czyszczeniu "oddechu" w aucie i filtrach - teraz mam filtrony :/ i wtedy zobacze jaka jest baza i bede modyfikowal nie mam skana poprzedniego wykresu z rolek...tam bylo wiecej niz seria bo wtedy bez obciazenia i bez odbiornikow byl rolkowany



Adaś - 31 sty 2009 19:25
To nie fair, że K-series mocy nie trzymają, a inne motory albo w serii albo z gratisem

Ja tam dla lepszego samopoczucia zwalam winę na katalizatory



Lukas007 - 31 sty 2009 19:56
Ja mam ogólne pytanie dotyczące hamownii. Jaka jest według Was najlepsza obciążeniówka w Warszawie? Planuje na wiosnę dowiedzieć się w końcu ile mocy, a przede wszystkim ile momentu ma moja mazda, więc szukam najbardziej miarodajnego i sprawdzonego miejsca. Myślałem o hamowniach MAHA, więc w grę wchodzi Masters Tuning. Jakieś inne propozycje?

Pozdrawiam
Lukas



Adaś - 31 sty 2009 19:59

Jaka jest według Was najlepsza obciążeniówka w Warszawie?
My robiliśmy dziś DynoDay na Mineralnej. Czy miarodajna ciężko powiedzieć, ale raczej tak



Riki - 31 sty 2009 22:23
bodzioklb ile Ci tam wyszło w serii? bo zdjęcie nie działa...
Zdrowiutkie DiTD 101/220 mają po 110-115KM i 240-250NM (mówię o autach które mają najechane ponad 200tys.km i są po regeneracji pompy). Moja miała 96KM i 211NM (seria) winę ponosi pompa wtryskowa.. jak jest padnięta to mają czasami poniżej 80KM i 180NM. Moja "chodzi" i nie zapowiada się remont ale swoje już ma przejechane i jak widać mocy ubyło... gdybym zregenerował pompę (koszt znasz....) to szacunkowo autko miałoby ok. 140KM i 300NM ale teraz nie wydam 5tysi na kilka kucyków bo auto i tak jeździ nieźle. Obecnie łeb w łeb ze zdrowym FSem (hamownia dziś pokazała) który ma katalogowo poniżej 10s do 100 a moja ma 12

Pozdrawiam.



waldii - 19 lut 2009 21:51

Auto: Mazda Mx-3 2.5 V6 KLZE
Seryjnie: 128KM i 158Nm


jakies ZE dla ubogich czy jak???



Fiveopac - 19 lut 2009 22:01

jakies ZE dla ubogich czy jak?pytajnik
Chodzi pewnie o to ze w serii bylo tam k8



Siw-y - 19 lut 2009 22:18
Sorry Fajf ale tak jak waldii'emu mnie też to się to na oko rzuciło



Bimbak - 29 mar 2009 20:36
w poprzedni weekend zcipowaliśmy Mevowi Xedosa, a w tym wybraliśmy się na hamownie. Mówię wam, lutowanie to ciężki kawałek chleba, ale opłacało się bo efekt przeszedł nasze najśmielsze oczekiwania.
http://yfrog.com/08dynobj



Pit - 29 mar 2009 22:19
Bimbol Don't drink when using forum



brii - 04 kwi 2009 10:53
pawelMX6 - rewelacyjny wykres jak na FSa
Kręcisz do 6000obr/min??



pawelMX6 - 04 kwi 2009 15:50
Biegi, przy "szybszej" jeździe, staram się zmieniać w okolicy 5,500. Teraz tak patrzę na wykres to myślę, że chyba akurat. Czy lepiej trochę wyżej?

Też tak myślę Zapowiada się niedługo kolejne dłubanie i bardzo chciałbym dojść do 120



Loczek - 04 kwi 2009 15:58
Niema sensu krecic wyzej.



Lukas007 - 04 kwi 2009 18:25
pawelMX6, moc w normie - nagraj filmik jak się zbiera do 100 przy kręceniu do 5500rpm. Również przebieg momentu wygląda nieźle, auto powinno ładnie jechać w całym zakresie obrotów. Ogólnie ujmując - dobry wynik



pawelMX6 - 04 kwi 2009 18:59
Teoretycznie wzrost o 3,3KM i 3,1Nm w stosunku do serii z 92r. co mnie bardzo cieszy Obawiałem się czy w ogóle serię trzyma a tutaj mała, ale miła, niespodzianka. Będzie na pewno więcej



Grzyby - 09 kwi 2009 19:27

pawelMX6 - rewelacyjny wykres jak na FSa
Dobrze ale żeby aż rewelacja?
bananmin miał więcej bez żadnym modów
116 KM na LPG (SGI) i ponad 119 KM na Pb



pawelMX6 - 09 kwi 2009 20:22
Ja tam nie wiem, zadowolony jestem, że jest więcej niż seria Jakoś wątpię w wynik seryjnego FSa z ponad 10 letnim stażem i wynikiem 4KM ponad normę Na tej naszej hamowni auta seryjne raczej trzymały serię, więc jest to w miarę miarodajny wynik. Co do przełożenia praktycznego to Bravo HGT poległo dwa razy



Grzyby - 09 kwi 2009 21:00
pawelMX6, ale ja nigdzie nie napisałem że Twój wynik jest kiepski. Po prostu stwierdziłem że wyraz "rewelacja" to trochę za dużo

Jakoś wątpię w wynik seryjnego FSa z ponad 10 letnim stażem i wynikiem 4KM ponad normę oczko Na tej naszej hamowni auta seryjne raczej trzymały serię, więc jest to w miarę miarodajny wynik.
Na 10 aut tylko w dwóch przypadkach było więcej niż seria. Reszta wyszła zgodnie z oczekiwaniami właścicieli (a w paru przypadkach mocno poniżej ). Hamownia MAHA więc nie jakiś wynalazek - wykresy są na drugiej stronie właściwego tematu.
Poza tym GW banana jeździ rewelacyjnie (szczególnie biorąc pod uwagę budę) - wyniki z hamowni przekładają się na efekty na drodze.



brii - 10 kwi 2009 10:15

Dobrze ale żeby aż rewelacja?
Pomijając moc, bo zdarzają się troszkę silniejsze chodziło mi o przebieg krzywych



xXx - 27 kwi 2009 5:39

xXx napisał:
Chcesz wykres KL-ZE, niebawem dostaniesz...

poprosze o definicje niebawem


Jak obiecałem tak się stało...

Wykres razem z innymi w temacie...



Fiveopac - 27 kwi 2009 6:29
xXx piekny wykres, gratuluje! Mam nadzieje,ze auto bedzie teraz czesciej pojawialo sie na zlotach



xXx - 27 kwi 2009 6:42
To zalezy od nowego wlasciciela... Co do wykresu, mozna jeszcze troche zrobic, ale tak samo nie ode mnie juz to zalezy...



radekkm - 27 kwi 2009 6:46
Gratsy,w koncu cos ruszylo,zawsze jest cos do zrobienia



xXx - 27 kwi 2009 6:49
...ale nie zawsze suma włożonych kosztów gwarantuje zadowalający efekt...



radekkm - 27 kwi 2009 6:55
zgadza sie,dlatego wybralem droge na skroty





xXx - 27 kwi 2009 7:03
Wiem, szkoda tylko ze z działania Nitro nie można cieszyć się przez cały czas tak jak w przypadku Turbo... Nitro jest najlepszą propozycją dla streetracerów...

P.S. Uważaj, bo tłoczki w K bardzo łatwo płyną...



radekkm - 27 kwi 2009 7:08

Uważaj, bo tłoczki w K bardzo łatwo płyną
jak sie ma wszystko pod kontrola to nawet k8 znosi strzal 75 bez progresji



Lukano - 27 kwi 2009 8:57

Wykres razem z innymi w temacie...
Jeszcze fajnie by było jak by Badylla przeniósł go z badziewnego fotosika, na jakiś normalny serwer.
To i ja chętnie bym go zobaczył. Bo dane wreszcie powalają, gratulacje włożonej pracy, a koszty pewnie były niesamowite.



xXx - 27 kwi 2009 18:32
Radek, dasz rade...

Lukano, dzieki, troche to kosztowalo ale jak sie cos lubi to sie robi, kasa sie jakos znajduje...

W tym momencie pod domem czekają dwa MX-3 chętne na połknięcie KL-ZE, które jest w fazie ponownego składania po modach...

Pytanie tylko który dostanie, czerwony, czy niebieski ?



Sokool - 27 kwi 2009 19:08

Bo dane wreszcie powalają
Ledwo 2 konie ponad serię


Wynik pomiaru: 217,1 KM@6096 271,4 Nm@5126 / 216,5 KM@6377 275,3 Nm@5126
Nieźle



xXx - 27 kwi 2009 21:24

Fiveopac napisał:
Wynik pomiaru: 217,1 KM@6096 271,4 Nm@5126 / 216,5 KM@6377 275,3 Nm@5126

Nieźle


Brawo, chociaz mam nadzieje ze poprzestaniesz, bo jak na razie to maksymalny moment obrotowy przy tych samych obrotach co byłe KL-ZE... Wartosci przy tych samych obrotach mogly by byc bardzo wyrownane...

Jak na Turbo to wykres mocno liniowy...


Lukano napisał:
Bo dane wreszcie powalają

Ledwo 2 konie ponad serię


Wystarczy...

Jezeli Badyl bedzie chcial, to sie wyciagnie wiecej...



Lukano - 28 kwi 2009 6:14

Pytanie tylko który dostanie, czerwony, czy niebieski ? łoł
Czerwone podobno szybsze

Lukano napisał:
Bo dane wreszcie powalają
Ledwo 2 konie ponad serię język

Niby tak, ale jak dla mnie te seryjne kunie są wydmuchane. To jest pierwsza KL ZE która przekroczyła fabryczny stan



KoKo - 28 kwi 2009 10:14
Ostatnio mamy wysyp K serii z moca ponad norme, wiec tak źle z tymi silnikami nie jest. Ciekawe jak moja z wlotem powietrza by xXx



xXx - 28 kwi 2009 15:04
KoKo, czyzbys cos zmajstrował



ravo - 28 kwi 2009 15:06
nie wiem czy dobrze zrozumialem ale xXx porownujesz klze BA do auta fiva ? przeciez to min 1s roznicy w tej chwili na 1/4



xXx - 28 kwi 2009 15:12

nie wiem czy dobrze zrozumialem ale xXx porownujesz klze BA do auta fiva ? przeciez to min 1s roznicy w tej chwili na 1/4

Jaki czas robią MX-5 o takiej mocy na 400m ?



ravo - 28 kwi 2009 15:26
w borsku fiva auto robilo czas 15s w Koninie juz duzo szybsze zrobilo 15s ale w deszczu sadze, ze na suchym zrobi teraz 14s a auto lukiego na slickach i duzo lzejsze od BA robilo 15s, nie wspomne o innych klze ktore mialy juz duzo gorsze czasy



KoKo - 28 kwi 2009 15:34

KoKo, czyzbys cos zmajstrował

Zmajstrowalem taki wlot jak podpatrzylem na Twojej bylej BA i u Bandyty, do tego airbox home made i juz ladnie silnik slychac dobra juz nie robie OT



Adaś - 28 kwi 2009 17:10

Ciekawe jak moja
hamownia prawdę Ci powie



xXx - 28 kwi 2009 18:12

w borsku fiva auto robilo czas 15s w Koninie juz duzo szybsze zrobilo 15s ale w deszczu sadze, ze na suchym zrobi teraz 14s a auto lukiego na slickach i duzo lzejsze od BA robilo 15s, nie wspomne o innych klze ktore mialy juz duzo gorsze czasy

No dobra, a skad Ty wiesz jaki czas robi BA KL-ZE w tym momencie Co tu za porównanie suszarki do N/A....

Jak chcesz to porównamy Turbo z Turbo, tylko że z serii SR



Pyton162 - 28 kwi 2009 18:32
patryk twoje nismo na filmach niszczyło twoje klze , wiec jak nismo ma krecic 13 na 400m to klze krecic powinno 15 i pewnie tak jest



xXx - 28 kwi 2009 18:38
No dobra, to zapodam konkret, ITR 14,7 na 400m,

ITR w wyscigach dostawala regularne baty od mazdy, czy z rolki czy z miejsca...

Jaki z tego morał

Nissana w to nie mieszajmy, bo to ponad 100 KM mocniejsze Turbo...



Pyton162 - 28 kwi 2009 19:08
no to fajnie, poczekamy az badyl pojedzie na jakies zawody z profi pomiarem i sie okaże



Badyl - 28 kwi 2009 19:09
hehe badyl to dziki upalacz, zanim ogarnę to bydle trochę czasu minie
(może wyjąć zegary na jakiś czas jak w kfie? )



JarTom - 03 cze 2009 15:33
ogólnie zadowolony jestem z pomiaru,wolałbym zmierzyć na obciażeniówce...

ktos porownywal auta na inercji/obciazeniowce/drogowej ?



ravo - 03 cze 2009 15:47
na inercyjnej zawsze bedziesz mial kosmiczne wyniki NM, a KM beda oki jesli jest dobrze ustawiona. Drogowa za to pokazuje dokladnie jak sie poda wszystko precyzyjnie. Dla mnie najdokladniejsza jest hamownia obciazeniowa np MAHA



Nastek - 10 cze 2009 20:34

ogólnie zadowolony jestem z pomiaru,wolałbym zmierzyć na obciażeniówce...

ktos porownywal auta na inercji/obciazeniowce/drogowej ?
witam pytanko czy twoje autko seryjnie nie powinno mić 114 PS?



Pit - 21 cze 2009 16:20
Gratuluję Five'owi niemalże 250 konnej Miaty i "trzynastki" dziś w Borsku



Bimbak - 22 cze 2009 7:42
To ile Paweł teraz waży? .... oczywiscie z autem.



sq2jul - 22 cze 2009 14:45
zamiescilem wykres swojego KF'a Z benzyny jestem bardzo zadowolony - po 12 latach wyplulo 145.5KM i 173Nm Na gazie jest gorzej ale mysle, ze jest to temat do opanowania. Dzisiaj bylem u swoich gaziarzy z wykresem - popatrzyli, pokombinowali i jest lepiej ale do idealu troche brakuje. W najblizszym czasie zamierzam jeszcze raz zawitac na hamownie i sprawdzic jak wyglada wykres dla gazu.



ravo - 22 cze 2009 15:02
sq2jul
ale popatrz, ze przy ekonomicznej jezdzie do 3500 tys Twoje autko lepiej sie zachowuje na LPG



sq2jul - 22 cze 2009 15:36
Tak, wiem - teraz czas, zeby gora byla taka jaka byc powinna I kto mowil, ze auto na gazie nie moze jezdzic lepiej niz na PB?



Fiveopac - 22 cze 2009 17:59

Gratuluję Five'owi niemalże 250 konnej Miaty i "trzynastki" dziś w Borsku zeby

Jeee Źięęki, juz mam plan by bylo ciut lepiej na nastepnej rundzie



jackkpl - 22 cze 2009 20:29

Tak, wiem - teraz czas, zeby gora byla taka jaka byc powinna I kto mowil, ze auto na gazie nie moze jezdzic lepiej niz na PB?

Oczywiscie, ze na LPG moze lepiej jezdzic, niz na PB. Niestety u nas przyjelo sie,ze LPG to zlo , zalozone w szopie u Wladka (bez urazy). Po tym mini remoncie widac, ze silnik jeszcze daje rade. Ladny wynik, czekam na efekty tuningu na LPG.

Mala rada : jesli jezdzisz wiekszosc czasu na LPG i chcesz wycisnac ile sie da z silnika, popros gaziazy o male przyspieszenie zaplonu. Jesli dysponuja hamownia, to powinni dobrac optymalne wyprzedzenie (powinno to byc kilka stopni). Do tego dobrac poprawny sklad mieszanki przy wyzszych obrotach (tez na hamowni) i bedziesz bardzo zadowolony.



brii - 22 cze 2009 20:36

jesli jezdzisz wiekszosc czasu na LPG i chcesz wycisnac ile sie da z silnika, popros gaziazy o male przyspieszenie zaplonu. Jesli dysponuja hamownia, to powinni dobrac optymalne wyprzedzenie (powinno to byc kilka stopni). Do tego dobrac poprawny sklad mieszanki przy wyzszych obrotach (tez na hamowni) i bedziesz bardzo zadowolony.
Ale trzeba pamiętać, że jazda na benzynie może wtedy być niebezpieczna (spalanie stukowe)...



jackkpl - 22 cze 2009 20:41

jesli jezdzisz wiekszosc czasu na LPG i chcesz wycisnac ile sie da z silnika, popros gaziazy o male przyspieszenie zaplonu. Jesli dysponuja hamownia, to powinni dobrac optymalne wyprzedzenie (powinno to byc kilka stopni). Do tego dobrac poprawny sklad mieszanki przy wyzszych obrotach (tez na hamowni) i bedziesz bardzo zadowolony.
Ale trzeba pamiętać, że jazda na benzynie może wtedy być niebezpieczna (spalanie stukowe)...



loockas - 22 cze 2009 20:43

Ale trzeba pamiętać, że jazda na benzynie może wtedy być niebezpieczna (spalanie stukowe)..

Więc taka operacja mija się z celem, ponieważ przy SGI rozruch następuje na benzynie i do czasu osiągniecią odpowiedniej temperatury reduktora jeździmy na benzynie.



Siw-y - 22 cze 2009 20:44
Ale przy webasto już nie



brii - 22 cze 2009 20:46

Ale przy webasto już nie
Wtedy benzynę tankuje się tylko dla Webasto

sq2jul - gratukuję rewelacyjnego wyniku - masz zdrowe podjeście do silnika



sq2jul - 22 cze 2009 20:58
nie zalezy mi na tym aby wycisnac na LPG ile sie da. Chce tylko, zeby auto jezdzilo tak samo na LPG jak na PB (w granicach tolerancji przyjmuje strate do 5KM na LPG - chociaz mysle, ze mozna to wyregulowac idealnie). Pozyjemy, zobaczymy co wyjdzie z tych moich zyczen

Moi gaziarze nie dysponuja hamownia Hamownia dysponuje ja, jak sobie pojade do takiej jednej firmy albo drugiej i zaplace za pomiar


sq2jul - gratukuję rewelacyjnego wyniku - masz zdrowe podjeście do silnika usmiech


dziekuje - staram sie jak moge



marcin255 - 02 lip 2009 19:48
co powiecie o moim wykresie ?



jackkpl - 02 lip 2009 19:54

co powiecie o moim wykresie ?

a co mamy powiedziec? Fajnie ,ze jest wykres, ale szalu chyba nie robi .



marcin255 - 02 lip 2009 20:08
chodzi mi o interpretacje ,szału nie robi tyle to wiem ,co może być przyczyną niskiego momentu ?
I Czy na te lata jest to normalne i takie tam



jackkpl - 02 lip 2009 20:12

chodzi mi o interpretacje ,szału nie robi tyle to wiem ,co może być przyczyną niskiego momentu ?
I Czy na te lata jest to normalne i takie tam


Przyczyna moze byc zapchany kat, brudny filtr powietrza, przytkany tlumik , zly kat wyprzedzenia zaplonu i pewnie 50 innych rzeczy, ktore mi teraz nie przychodza do glowy. Moment troche niski,ale na gorze calkiem dobrze. Ja bym nic w tym silniku nie robil i jezdzil na takim, jaki jest .



marcin255 - 02 lip 2009 20:23
o takie info mi chodziło ,dzięki , filtr-wkładka k&N nowy , tłumik końcowy nowy zostaje katal. zamierzałem wywalić go i wspawać rurę bo wygląda starawo



THOR - 02 lip 2009 20:29
Mógłby ktoś zerknąć na mój wykres i ocenić, co się dzieje w zakresie 2000-4000 obrotów. Wiem, ze coś jest nie tak, ale pytanie brzmi: co jest nie tak ?



marcin255 - 03 lip 2009 6:38
Thor coś modyfikowałeś w silniku -wydechu?



THOR - 03 lip 2009 8:30
marcin255 kompletnie nic



marcin255 - 03 lip 2009 9:25
no to ładnie ,ładnie



THOR - 03 lip 2009 13:04

no to ładnie ,ładnie

Napewno jest sie z czego cieszyć, ale wciąż potzrebuję info, co z tymi obrotami



piwo - 12 lip 2009 14:52
Gibsong cyt"Wykresy z hamowni naszych Mazd"



jacobs - 12 lip 2009 15:04
i to ten killer?



jackkpl - 12 lip 2009 19:51

Wiem że nie mazda, w temacie że mazdy, w 1 poście że auta. Wkleję ;-)
Auto


To jest wersja 16V? jakos malo koni jak na 2.0. Inzynierowie sie nie postarali



jackkpl - 19 sie 2009 19:36

Auto : Mazda Xedos 6 2.0 V6, 1992r.
Modyfikacje : CAI
Wynik pomiaru :
PB95: 126 KM @ 6397 / 153 Nm @ 5300
LPG: 125 KM @ 6234 / 151 Nm @ 5400
Uwagi : (Słaba drukarka - dopisane długopisem) Koła 205/45/17 Spójrzcie proszę i postawcie diagnozę co tak słabo - czy załączają mi się Vrisy (bo dźwigienki działają...) bo u kolegi sq2jul jest wyraźny wzrost po 3500 i 4500 a u mnie prawie nic.

[/b]


Wykres bardzo marny. 153 nm na 2.0V6? Cos jest bardzo nie tak. Moze zatkany kat?



Jacek176 - 20 sie 2009 6:53
A jaka instalacja gazowa? Jak z mikserem to może zwężka w dolocie robi swoje?



piwo - 25 sie 2009 9:44
tekkenfan jaki masz przebiieg?z 400 tys?masz instalacje gaz?sprawdz czy auto chodzi na 4 garach .



Grzyby - 25 sie 2009 11:20

jakos malo koni jak na 2.0. Inzynierowie sie nie postarali
i tak łoi FSy które seryjnie są słabsze.
Wg mnie to bardzo udany i trwały silnik Forda.



jacobs - 25 sie 2009 11:25

i tak łoi FSy które seryjnie są słabsze.
A gibsong nie ma tej sierry wybebeszonej?



Grzyby - 25 sie 2009 11:32
Ma. Ale to mało istotne bo czasy ma sporo lepsze od 626 GE z FSem.
Bardziej chodziło mi o komentarz jackpl z którego wynikało że to jakaś marnizna stworzona przez kiepskich inżynierów fordowskich.



jacobs - 25 sie 2009 12:00
Gibsong robi - 16,851
PHM - 17,031
Wybebeszony, zdrowy FS powinien dać sobie z sierrą radę.



Grzyby - 25 sie 2009 12:10

PHM - 17,031
ale to MX a nie 626, drobna różnica
I weź pod uwagę że FS w MXie PHM jest po remoncie a ściera cóż... jeździ

No i czytaj co napisałem post wyżej



tekkenfan - 25 sie 2009 12:57

tekkenfan jaki masz przebiieg?z 400 tys?masz instalacje gaz?sprawdz czy auto chodzi na 4 garach .
przebieg niby 200tys, instalacji gazowej nie ma, a silnik chodzi równo



jacobs - 25 sie 2009 14:08

ale to MX a nie 626, drobna różnica
Hmm, nie wiem ile waży jedno i ile drugie

No i czytaj co napisałem post wyżej
Tak, wiem Ciekawe czy ci inżynierowie co grzebali w ścierce nie grzebali też w maździe



Barthek1983 - 25 sie 2009 18:11

Wykres bardzo marny. 153 nm na 2.0V6? Cos jest bardzo nie tak. Moze zatkany kat?
No właśnie szukam przyczyny... coś go dławi już od samego początku na wykresie.
Obadałem już wszystko co można: ciśnienie po 13 na każdym z cylindrów, vrisy działają, filterki, świece, kable nowe, teraz biorę się właśnie za kata. Dam znać czy to on jest winowajcą... a jak według Was?


A jaka instalacja gazowa? Jak z mikserem to może zwężka w dolocie robi swoje? Instalacja sekwencyjna Versus - pomiar zrobiony na beznynie przed założeniem gazu, a swoją drogą gaz założony jest bardzo dobrze bo prawie nie ma strat. Jest tylko jedno ale - trzeba znaleźć co Xeda boli...



Barthek1983 - 30 wrz 2009 18:47

No właśnie szukam przyczyny... coś go dławi już od samego początku na wykresie.
Sorry za posta pod postem, ale znalazłem na forum temat o elaatyczności Xedosa 6 2.0 V6:

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... s&start=20

Zrobiłem kilka testów elastyczności i wyszło, że wszystkie te czasy mój Xedos osiąga bez problemu (jakieś odchyłki o 0,5sek może) Wychodzi więc, że muszę poszukać innej hamowni bo ta coś przekłamuje...
PS. katalizator sprawdzony - wygląda w środku jak nowy, ktoś w Niemczech wymieniał go chyba max 5-6 lat temu (ORI oczywiście)

EDIT 28 marzec 2010 - hamownia daje jakieś bardzo zaniżone wyniki, próby elastyczności i wyścigi na 1/4 mili ze zdrowym Xedosem rozwiały wątpliwości - kiedyś zrobię kolejny pomiar na innej hamowni.



lukasssss1 - 02 kwi 2010 6:26
od czego zależy moment obrotowy ? teraz mam 111,1 Nm. wydaje mi sie ze to mało co do serii 132 Nm chociaż autko ma juz 193tys i 15 lat na karku.. da się jakoś poprawiać to ?
wydech mam zrobiony prawie przelot (brak kata,sportowy tłumik końcowy, środkowy seria)
rozrząd wymieniony 8tys km temu
świece nowe NGK (bo stare zaczęły przerywać)



piwo - 02 kwi 2010 8:13
sprawdz kompresje na silniku oraz czy masz czysty filtr powietrza.masz gaz zalozony?
a druga kwestia ostatni wykres dieselka z rezystorem.podobno z rezystorem mialo byc 170 km.gdzie ta moc?



lukasssss1 - 02 kwi 2010 9:04
właśnie podjadę sprawdzę kompresje,a filtr mam stożkowy jakieś 8tys temu założony (może być już do wymiany?) gazu nie mam.



piwo - 02 kwi 2010 12:06
zazwyczaj filtry stozkowe sa bawelniane,a te sie tylko myje.teoretczynie podobno wytrzymuja ponad 100tys km.wiec
woda, szczortka, kubek cieplej wody.a poza tym moze przez zaplon moment masz nizszy.skoryguj lampa zaplon czy masz prawidlowo ustawiony.



kubik - 15 kwi 2010 5:28
siema. u mnie na wykresie widac w pewnym zakresie obrotow falowana linie. moment niby w miare bo 128 na 132 seryjnie, moc 3Km ponad serie ale cos nie tak jest. ostatnio wymienilem przewody wn na jakies tanie moze to byc przyczyna, a moze filtr paliwa?



piwo - 15 kwi 2010 8:36
ulala.piekny wykres.moment plasciutki.w super stanie masz silniczek.wrecz wzorowo.



.:MarciN:. - 15 kwi 2010 8:46
kubik b. ładny wykres, ciekawy jestem wyniku po montażu dolotu



kubik - 15 kwi 2010 9:14
Szczerze mówiąc sam byłem w szoku, bo spodziewałem się mniej Jak założe dolot simoty ten zestaw z allegro to odrazu śmigam na pomiar. tylko wymienie filtr paliwa, bo te fale na wykresie troche mnie irytują :/



piwo - 15 kwi 2010 9:36
heheheh.fale ma akzdy silnik.wiesz robi sie na hamowni taka korekte znaczy daja filtr zeby byl ladniejszy.to ze jest pofalowany to normalne zjawisko.u ciebie jest wszystko w normie.



kubik - 15 kwi 2010 9:56
To moj pierwszy pomiar, myslalem, ze silnik przerywa czy cos



piwo - 24 kwi 2010 21:14
Tomek6
czy hamownia miala wentylator?mozliwe ze silnik sie nagrzal i zaczal ssac cieple powietrze.wtedy moment leci na leb na szyje.ja bym paliwa do wynikow nie mieszal.to nie ma zadnego wplywu na osiagane wartosci (+-1%)



jackkpl - 29 kwi 2010 8:15

Auto: Madza mx-3 1.8 V6 '91
Seria: 133KM i 157Nm
Modyfikacje: CAI
Wynik: Pb 128,7KM / 6337rpm ; Lpg 124,4KM / 6448rpm
153Nm / 5285rpm ; 147Nm / 5345rpm
Uwagi: Przy pierwszym pomiarze wypluło 130,1KM i 153 Nm,lecz go pózniej skasowali.
Przed trzecim pomiarem włączył się wentylator i ogrzał trochę dolot i wypluło 128,7KM.


Musze przyznac, ze bardzo ladny wynik. Praktycznie seryjna moc po tylu latach - jest czego pozazdroscic. Czy silnik byl remontowany?



jarek.6s - 29 kwi 2010 8:30

Musze przyznac, ze bardzo ladny wynik. Praktycznie seryjna moc po tylu latach - jest czego pozazdroscic. Czy silnik byl remontowany?
Silnik nie był remontowany, wymieniłem rozrząd, świece, kable, olej i płyny. Jedyny mod to CAI mojej roboty .