ďťż
Konserwacja antykorozyjna podwozia





malolatek38 - 10 kwi 2005 9:44
chce zrobic konserwacje podwozia jakiego najlepiej uzyc srodka na rdze




Waluś - 10 kwi 2005 11:51
Oby nie polskim bitexem



malolatek38 - 10 kwi 2005 19:54
ale chodzi mi o polozenie jakiegos srodka na rdze a potem jakis bitex czy cos takiego



JACU626 - 10 kwi 2005 20:04
Baranek z wurtha i bedzie dobrze.




Riki - 10 kwi 2005 20:08

Oby nie polskim bitexem

Czemu?? Bitex jest wg. mnie dobry, sam mam zabezpieczona furke i jest git



Robo - 10 kwi 2005 20:12
Ja również nie mam nic do Bitex'u. Oczywiście najlepsze efekty daje stosowanie z innymi preparatami. Ja u siebie zaaplikowałem trzy specyfiki warstwowo Bitex był przedostatni.

Pozdrawiam.



Waluś - 10 kwi 2005 20:31
mi zawsze złaził z niemal gołej blachy, a ostatnio jak malowałem zbiornik to sechł chyba ze 3 dni. Może mi sie tylko jakiś shit trafia



tomekrvf - 11 kwi 2005 6:34
Valvoline Tectyl Niczego lepszego nie stosowalem



navroth - 11 kwi 2005 7:49

jakiego najlepiej uzyc srodka na rdze

na rdze to chyba nic dobrego nie da sie polozyć, żadne Hameraity czy farby z kosmosu z pyłkiem księzycowym

piaskowanie a potem solidne wielowarstwowe zabezpieczenie może pomóc
no i nie wyjeżdzanie na ulice w zime



LUP - 12 kwi 2005 7:54
na rdze to chyba nic dobrego nie da sie polozyć, żadne Hameraity czy farby z kosmosu z pyłkiem księzycowym

piaskowanie a potem solidne wielowarstwowe zabezpieczenie może pomóc




Przemo - 12 kwi 2005 16:29
Piaskowanie i konserwacja wyszła Cię 500 zeta?????? To dawaj chłopie adres szybko!!!!!



solarzm - 28 cze 2006 12:57
LUP - daj namiary proszę na forum na tych konserwatorów od podwozia.
pozdrawiam
maciek



Malpajster - 28 cze 2006 13:13

Valvoline Tectyl Niczego lepszego nie stosowalem
i ja tak twierdze



tco_tm - 28 cze 2006 14:12

Valvoline Tectyl Niczego lepszego nie stosowalem
Slyszalem, ze wlasnie Tectyl Valvoline jest najlepsza dostepna seria srodkow do zabezpieczen. W stolicy mozna sobie zamowic taka usluge w ASO DU, niedaleko ulicy Zamienieckiej - bylem, polecam.



solarzm - 29 cze 2006 6:40
a w Krakowie ?



HOGUM - 12 kwi 2007 9:19
Witka!!!
Odświerze temat.Słyszeliście coś na temat środków do konserwacji podwozia firmy "RUST CHECK"????
Zadzwoniłem do firmy w Rzeszowie i dowiedziałem się że profile zamknięte i te trudno dostępne miejsca robi się własnie w/w preparatem kanadyjskim a później Valvioline Tectyl.Całosc kosztuje 690 zł jak do mojej Mazdy.
Samo podwozie 483 zł.Co o tym sądzicie????



HOGUM - 12 kwi 2007 14:45
HALOOOO



Riki - 12 kwi 2007 16:25
Valvoline ma w ofercie Tectyl oraz drugi srodek (nazwy nie pamietam) ktorym zabezpiecza sie wlasnie profile zamkniete....... macie jakies metody jak to tam zaaplikować? mam pistolet, i pomyslalem ze moze na jakims węzyku, tylko zeby nie zapchac np. odpływów na dole drzwi moze macie jakies porady? acha i czy zabezpieczajac spod malowac naloty rdzy jakas farba czy bezposrednio bez podkladu natryskiwac ten Tectyl.... ?
Chcialem zabezpieczyc GFke bo szczerze mowiac widze fabryczne braki i odpryski w pewnych miejscach......



krzysm - 13 kwi 2007 6:38
Cześć!


Słyszeliście coś na temat środków do konserwacji podwozia firmy "RUST CHECK"
Przekonał mnie do Rust Check kolega który jeżdził starą Skodą Favorit której karoseria wyglądała jak nowa. Szprycowałem tym moje stare autko (Poldka) które z natury było bardzo wrażliwe na korozję i rezultaty były rewelacyjne. Właśnie progi i inne profile zamkniete były najlepiej chronione.

Ale aby mieć gwarancję to trzeba było robić zabezpieczenie co roku (wtedy od 250 do 400 zł. jednorazowo). Teraz nie wiem ale chyba nie taniej :-(

I nie wiem jak zadziała na samochodzie juz skorodowanym

Pozdrowienia



HOGUM - 13 kwi 2007 13:55
Dzięki za info krzysm Czuje że to i tak dobry wybór w porównaniu z moimi umiejętnościami i umiejętnosciami pseudo fachurów.Dostaje gwarancje pisemną na 3 lata,:)
Pozdrawiam
P.S. A jak się twoja 626 disel sprawuje???



krzysm - 16 kwi 2007 16:19

A jak się twoja 626 disel sprawuje?

Powiem tyle. Jak mnie żona wiezie civiciem to głowa mnie boli ze zdenerowania. A w M'626 mogę spać, tak jest spokojnie

Tylko korozja podwozia mnie trochę martwi. I coś zaczyna wyłazić na nadkola
Widziałem nowszą trochę od mojej na ulicy i tylne nadkole miała zaatakowane przez korozję.

Pozdrowienia



Bimbak - 16 kwi 2007 16:25
jeśli nie ma już czegoś podobnego to proponuje dział "eksploatacja"



HOGUM - 17 kwi 2007 7:12
Panie Bimbak u Zgadzam siękrzysm mi też spód zaczyna żyć powoli .Mam nadzieję że załatwie sprawę



BratCukierka - 01 wrz 2007 18:49
Przyłącze się do tematu! Jakie środki polecacie? Z braku kasy muszę zastosować jakieś środki w sprayu. Kolega Sł@w swoje Renault Megane zakonserwował bitexem w sprayu, ale Ja jakoś nie jestem przekonany do tego środka. Może ktoś zna jakieś godne polecenia środki do konserwacji podwozia?? Słyszał ktoś o środku Antigravitex Ranal - na bazie żywic winylowo-kauczukowych?? (można go nakładać także pędzlem) A może jeszcze jakieś inne??



cob_ra - 01 wrz 2007 21:05
BratCukierka jutro oddaje swoja madzie do konserwacji więc jak zdąze sie podpytać to napisze czym mi mechanik zabezpiecza, wiem ze ma sprawdzone srodki, robił uniaka ojcu ze 3 lata temu i świetnie zakonserwował oraz malucha mi kiedyś robił i również trzymał sie zabójczo dobrze. Wiem ze na spod daje jakiś czarny preparat-na pewno nie bitex oraz w profile zamknięte coś bezbarwnego śmierdzącego i w miejsca takie jak drzwi, maska itp również substancja bezbarwna tylko bardziej gesta. Jak tylko dowiem sie czegoś to postaram sie napisać



BratCukierka - 02 wrz 2007 11:46
cob_ra czekam na jakieś info
najbardziej chciałbym jakieś info o tej bezbarwnej substancji



soshu - 04 wrz 2007 13:51
Może ktoś kto się zna albo już to robił napisze co należy po kolei robić jakich preparatów użyć itd...czego nie pokrywać kauczukiem tj. np rury wydechowej....jak usunac rdze jezeli jest czy takie miejsca poza wyczyszczeniem jakos zabezpieczyć itd itd



Mat_Abra - 06 wrz 2007 19:05
Jednym z najtańszych środków będzie Bitex (niekoniecznie najlepszy). Podobno lepiej nakładać pędzlem z dużej puszki a "śpraj" tylko do trudno dostępnych miejsc. Podstawą jest dokładne oczyszczenie podwozia... Chociaż podobno w czasach PRL, bitex celowo mieszano z piachem...
Corsa dzięki Bitexowi przetrwała zimę bez szfanku, Polonezowi nawet asfalt by nie pomógł...



cob_ra - 06 wrz 2007 20:47
no i odebralem madzie po makjazu, a wiec tak: srodek to motip, na podwozie(czarny 4warstwy) lacznie ok. 4 puszek chyba 0,75l i profile(bezbarwny 2 warstwy) 3 puszki 0,5l, koles mi powiedzial żeby uwazac bo potrafi schnac nawet miesiac ale jest elastyczne nie to co bitex, smierdzi przeokropnie, za material policzyl 250+100 za robocizne po znajomosci, powiedzial tez ze na 3 lata spokoj i pozniej ten sam zabieg.



Paweł M. - 07 wrz 2007 7:22
Wydaje mi się, że Bitex nie jest zły. Wiadomo, że stosowanie bezpośrednio na rdzę ew. surową blachę nie przynosi żadnych efektów. Kilka razy wjeżdżałem na kanał podczas opadów deszczu. Generalnie jest tak, że samo podwozie jest suche, natomiast progi i nadkola są mokre i to właśnie one w szczególności wymagają zabezpieczenia.
Ja osobiście zastanawiam się nad plastikowymi osłonami na progu. Nie wiecie może czy można kupić jakieś uniwersalne osłony??



geba007 - 07 paź 2007 9:28
Cześć wszystkim

Ja sam robiłem konserwacje u siebie najpierw w UNO trzymało się bardzo dobrze i to bitexem, bardzo dobry preparat, rok temu w Audi A4 udoskonaliłem technikę, a W tym roku zamierzam zrobić fotorelacje z konserwacji mojej Madzi 323c.

Jeśli chodzi o konserwacje to należy dokładnie wypiaskować podwozie, porobić ewentualne zaprawki (napewno coś wyjdzie) bitex powinien być rozgrzany wtedy będzie się trzymał.



robert.smu - 08 paź 2007 20:38
Witam!

Przewertowałem to forum i kilka innych ]:-> no i dowiedziałem sie kilku rzczey o zabezpieczaniu podwozia. Po pierwsze bitex to podobno przeżytek, już lepiej coś elastyczniejszego kupic do smarowania. Najważniejsze to wyplenić rdze na maxa, zeszlifować szlifierką itp. Sposób który opisze to metoda PRO, znaczy dośc droga ale skuteczna/najskuteczniejsza z wszystkich o jakich słyszałem, zwłaszcza przy konserwacji nowego samochodu (to mnie interesowało) A więc po kolei:

1 Bardzo dobrze wyczyścić, umyć podwozie wodą z mydłem, odtłuscic.

2 Osuszyć.

3 Wypełnić szpary w nadkolach, miejscach nie wypełnonych w przypadku mazdy6 uszczelnieczem do karoserii, masą uszczelniającą na bazie kauczuku 25zł (Terolan Black, kauczuk bitumiczny ,128,49 R/ BOLL Masa uszczelniająca na bazie kałczuku ) .

4 TECTYL ML we wszystkie profile + jako podkład pod bodysafe. (600ml + sonda 36zł)

5 TECTYL Bodysafe na podwozie, jako warstwa druga na tectyl ml (1litr - 1 złoty pucha na allegro)

6 TECTYL 190 baranek na progi i nadkola i ogólnie gdzie sie da ostatnia warstwa bardzo ładnie przylega do poprzednich. 25zł/ spray 500ml

Wszystko to powinno dać dobrze przylegającą powłokę no i nawet ładnie wyglądać, to narazie teoria, jak wykonam to napisze co i jak

Pozdrawiam.



facetwroc - 05 lis 2007 8:57
Witam
Przymierzam się do konserwacji ale nie bardzo wiem gdzie we Wrocku robią to przyzwoicie i nie kroją za bardzo.Może ktoś podpowie?



lukaaass - 24 wrz 2008 14:41
Od jutra zabieram sie za ta metode zobaczymy jakie beda efekty:)



EndrYou - 02 paź 2008 14:07
Ale stary post,ale cotam może sie komuś przyda:

Więc tak:

Srodki typu fluidol,bitex,cortanin f można sobie darować odrazu.

Podstawa to piaskowanie, ale wiadomo ze drogo.

Do zabezpieczania podwozia szukamy środków na bazie kauczuku ok 25-35zł za 400g

A tu bardzo dobry artykuł na temat konserwacji profili zamkniętych : http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/122/77/



Grzyby - 02 paź 2008 15:42
Valvoline albo Noxudol
Cięzko o lepsze środki.
I jedna i druga firma ma w ofercie preparaty odpowiednia do podwozia, nadkoli, profili zamkniętych/progów.

Środki są elastyczne, nie wypłukują się i nie odpryskują.



toomas - 02 paź 2008 22:52
cob_ra
Jak możesz to daj mi namiary do gościa od konserwacji bo mojej też by się zdało odświeżyć spód Teraz mieszkam w Łowiczu więc daleko nie mam.



Murray - 09 paź 2008 14:03
a znacie jakis bezbarwny środek???



Grzyby - 09 paź 2008 17:06

a znacie jakis bezbarwny środek?
zależy do czego/w które miejsca



Murray - 09 paź 2008 17:09
chcem wpuścić go do drzwi może pod maskę,klapę bagażnika popryskać no i progi samochodu...bo matalik kolor mam..



Grzyby - 09 paź 2008 17:13
Noxudol 700 to płynny wosk (po pewnym czasie zasycha) - jest do profili zamkniętych.
Przeznaczony do wnętrza drzwi, wnętrza progów, wnętrza (profili wewnętrznych maski i klapy) - można nim od biedy (!) prysnąć od spodu maskę i klapę bagażnika.
Nie nadaje się na zewnątrz - tam tylko środki czarne lub szare oparte o związki ropy naftowej.



SNCF - 08 paź 2010 12:02
Czy ma ktos zdjecia jak wygladalo auto glownie podwozie przed i po zabezpieczeniu RUSTCHECK -iem?
Jak wyglada to po roku? czy to wogole wytrzymuje ten rok?
na dzien dzisiejszy we Wrocławiu na Opolskiej 147 życzą sobie 600zł

Pozdrawiam



Auto-Czesci - 08 paź 2010 13:05
Powiem Ci szczerze,że auto rok po zabiegu bardzo dobrze wytrzymuje i warto dać te 600zł na zabezpieczenie podwozia RUSTCHECK -iem. Wiem bo kolega tam robił.



SNCF - 08 paź 2010 15:36
Dziekuje Ci za odpowiedz

a czy ktos wie jak wygladaja elementy na ktorych jest korozja juz, chodzi mi o podwozie
np niektore sruby sa zardzewiałe czy elementy zawieszenia maja juz korozje
jak to wplywa na juz obecną rdzę ?

Pozdrawiam



SNCF - 17 paź 2010 19:12
Witam ponownie

zrobilem zabezpieczenie Rust Check

nadwozie jest namoczone czyms czerwonanawym
a podwozie czarnym
wszystko takie jakby oleiste

wlasnie mnei to dosc martwi bo podwozie narazie wyglada jakby ktos polozyl czarnego baranka
ale jak sie lekko dotknie palcem to schodzi jak masło

czy to bedzie działac?

pierwszy lepszy deszcz, mokra droga i z nadkoli to zejdzie od razu..

P.S.
czy ktos wie gdzie moznaby dokupic buteleczke tego mazidla by doprysakc miejsca gdzie jeszcze brakuje?

P.S.2 czy mozna tym pryskac tłumiki? (temperatura)

Pozdrawiam



SNCF - 17 paź 2010 19:14
tu sa ceny jakie placa za to Kanadyjczycy http://www.rustcheck.com/Pricing.asp

300zł
albo inaczej dla nich 1dzien pracy by na to zarobić i dostac usluge jak ponizej


nasi kasują 700zł czyli statystycznie ponad tydzien pracy na te usluge! i
czy bedzie zrobione tak jak tam?
prosze: http://www.rustcheckkingston.com/page2.html - NIE!



If we fail to make just one needed access point on your car's front door pillars, your car will get a $1000 rust hole on each side of the vehicle. If you don't get a complete treatment, you're just throwing your money away.

i na tym polega roznica