ďťż
Kontrola trakcji (esp)?





Gość - 14 sty 2008 22:31
Czy slyszal ktos kiedys zeby efka w rocznikach 1994-1998 miala kontrole trakcji? Bo przegladalem ostatnio oferte sprzedazy aut i jeden handlarz wychwalal ze posiada egzamplarz z taka opcja do sprzedania?:>




darekk86 - 15 sty 2008 0:14
kontrole trakcji czyli ESP ale to inaczej sie tutja nazywa to maja, ale to zalezy od egzemplarza. Takie "esp" jest podlaczane jako opcja, wpinane miedzy fotel a kierownice

A tak serio to nie slyszalem nigdy o esp w Fkach a to co pisza w ogloszeniach to inna bajka... Mnie smieszy jak widze ze na 323F BA pisza ze ma silnik 1.6. Nawet na gieldzie ostatnio widzialem piekna niebieska i koles napisal ze to 1.6. Nie chcialo mi sie go z bledu wyprowadzac

Wiec wedlug ogloszen to mazda moze miec wszystko co tylko sprzedawcy sie wymysli



Lukano - 15 sty 2008 6:01
BA nigdy nie miała ESP. A BJ ktoś wie czy miała ESP Tego nie wiem.



Gość - 15 sty 2008 11:29
No ja tez nigdy sie nie spotkalem, ale wolalem zapytac bo tez nie wiedzialem doniedawna nic na temat kontrolki o gololeci czy tez o stanie plynu w spryskiwaczu a sa ..znaczy u mnie akurat nie ma




marcin3z7adi - 18 sty 2008 9:06

A BJ ktoś wie czy miała ESP Tego nie wiem

W BJ TCS (tak to oznaczaja ) maja prawie wszystkie benzyniaki, a w dieslach nie montowali. W BA tez sie nigdy nie spotkalem.



Lukano - 18 sty 2008 10:27

W BJ TCS
TCS to nie ESP.
Układ TCS aktywnie zapobiega poślizgowi kół napędzanych pojazdu, korzystając z informacji o obrotach kół przekazywanych przez czujniki układu ABS.
Gdy wystąpi utrata przyczepności jednego z kół napędzanych, układ redukuje różnice momentów obu kół hamując koło, które straciło przyczepność oraz dodatkowo zmniejsza moc silnika przez ograniczenie dawki paliwa.
Odpowiednikiem ESP w mazdzie jest DCS.Był on w 6, ale czy w BJ



marcin3z7adi - 18 sty 2008 11:01

TCS to nie ESP.
A to nie wiedzialem.



darekk86 - 18 sty 2008 11:07
Traction control system montowali tez w Vectrach B, no i ogolnie byl to dosc popularny system w samochodach tamtej generacji. ESP wtedy raczej w tej klasie nie bylo nigdzie.
No ale TC tylko zamula samochod, nic poza tym. Zamiast niego mozna poprostu dac mniej gazu na starcie i duzo szybciej ruszyc. Na szczescie w lepszych wersjach samochodow z TC (np. Vectra 2.5 v6) byl ten system wylaczany przyciskiem.



Api - 18 sty 2008 13:17
He, a ja na giełdzie widziałem ostatnio BA wyposażona w ASR



yama - 18 sty 2008 14:18
to mniej wiecej tak jak KLIMATYZACJA po przycisku z konsoli
nie znasz sie to kit ci wciskaja



farciarz - 18 sty 2008 21:55
Żadna Efka BA nie miała ESP. To totalna bzdura. .... typowe podejście handlarza, a może pomylił to z ABS-em....hehe



Udesky - 18 sty 2008 22:36

kontrole trakcji
W Octavi to sie nazywa EDS i jest z integrowane z ABS-em (ale też jest opcjonalnie montowana) i nie ma żadnych przycisków ani kontrolek wiec na pierwszy rzut oka nie wiadomo czy sie to ma (na śliskim łatwo sprawdzic) i może dlatego:

to co pisza w ogloszeniach to inna bajka
łatwo komuś nie zorientowanemu wcisnąc kit.



nicek777 - 19 sty 2008 21:02

A tak serio to nie slyszalem nigdy o esp w Fkach a to co pisza w ogloszeniach to inna bajka... Mnie smieszy jak widze ze na 323F BA pisza ze ma silnik 1.6. Nawet na gieldzie ostatnio widzialem piekna niebieska i koles napisal ze to 1.6. Nie chcialo mi sie go z bledu wyprowadzac

Musze Cie wyprowadzic z bledu jednak one byly w wersji 1,6 jak nie wierzysz zerknij na katalog czesci inter carsu. Bodajze od 1996 roku byly produkowane.

Co do klimy. Tez mi handlarzyna chcial wcisnac ze (juz moja) Fka ma ja klime. Jak mu powiedzialem zeby mi pokazal sprezarke od klimy to pokazal mi przewod od chlodnicy i malo mu sie nie zasmialem w twarz. Z naszej efki zbilismy cene o 400zl oraz o komplet kol zimowych.



darekk86 - 19 sty 2008 21:18

Musze Cie wyprowadzic z bledu jednak one byly w wersji 1,6 jak nie wierzysz zerknij na katalog czesci inter carsu. Bodajze od 1996 roku byly produkowane.

Nie bylo 323F BA z silnikiem 1.6. To niemozliwe. A jesli byl to podaj mi oznaczenie tego silnika...
BA byly 1.5, 1.8 i 2.0 i tyle. 1.6 byly w poprzednich Fkach chyba.
A to swiadczy tylko o tym ze IC chyba nie ma pojecia co sprzedaje...

Moze i sie myle, ale w swoim moze i krotkim zyciu nie spotkalem sie z mazda 323F BA z 1.6 (chyba ze ktos uznaje ze jak ma np. 1560ccm to jest 1.6)



nicek777 - 19 sty 2008 22:28
oczywiscie ze 1560 to 1,6 skoro 1489 to 1,5 no chyba ze sie myle to mnie oswiec .



waldii - 19 sty 2008 22:48
a tak btw jak i kiedy dziala w BA ta kontrolka o gololedzi(sniezynka)??Jak kupowalem auto to przez chwile sie swiecila a teraz nic.Byly dwa dni mrozu a ona nawet nie blysnela.Jak to dziala,na jakiej zasadzie/??



Udesky - 19 sty 2008 23:16

Nie bylo 323F BA z silnikiem 1.6
Nie bylo takich silnikow w BA, byly w BG i BJ, ale nie BA, bynajmniej fabrycznie.


A to swiadczy tylko o tym ze IC chyba nie ma pojecia co sprzedaje.
tu masz racje, jak bylismy z ArtX kupywac wkladke K&N i po jakies tam rozmowie, mowimy mu ze byly takie 2.0 V6 a koles oczy na nas u mowi ze nie mozliwe napewno takich nie bylo. Oni wieza tam tylko w to co w kompie pisza.



yama - 20 sty 2008 7:50
Sniezynka to czujnik temp swieci jak temp spada ponizej 0 i TYLE ma charakter strikto informacyjny - mozliwe ze temperatura byla wyzsza czujnik mierzy temp w "stojacym" powietrzu



waldii - 20 sty 2008 19:50
yama to chyba mam cos skopane,bo przez dwa dni byl mroz -11st i ni hu hu



nicek777 - 20 sty 2008 20:18
Dokladnie tez tak mam jak waldii. Nie zaswiecila mi sie tej zimy sniezynka choc sami wiecie ze bywalo po -10 i jeszcze zimniej. Nie przejmuje sie jakos szczegolnie tym faktem .



Udesky - 20 sty 2008 20:22

tej zimy sniezynka choc sami wiecie ze bywalo po -10
gdzie wy mieszkacie? Na Syberii, Alasce czy Biegunie, ja jeszcze tej zimy takich mrozów nie widziałem.



yama - 20 sty 2008 21:00
u mnie tej zimy bylo max - 15 a te kontrolki czesto zawodza



waldii - 20 sty 2008 21:45
chociaz przypominam sobie,ze mialem kiedys taki termometr z Norauto i tam tez byl taki sygnalizator gololedzi.Dzialal on wtedy jak od ok.2 w plusie w krotkim czasie spadlo na minus.Moze tu tez tak jest??



323fba - 20 sty 2008 22:12

Dokladnie tez tak mam jak waldii. Nie zaswiecila mi sie tej zimy sniezynka choc sami wiecie ze bywalo po -10 i jeszcze zimniej. Nie przejmuje sie jakos szczegolnie tym faktem
A to takie cos wogole jest w BA??



yama - 21 sty 2008 6:15
tak waldi tu jest podobnie
nie we wszystkich modelach i przewaznie NIE DZIALA
akurat japonce tego elemetu nie przemysleli wg mnie zbedny bajer lepszy byly np termometr z wyswietlaczem



Udesky - 21 sty 2008 11:35
I jak to zwykle bywa zaczęło się od ESP, a skończyło się na śnieżynce



dziubek - 21 sty 2008 12:57
Co do danych w intercarsie sie zgodze ale co ciekawe ten silnik 1.6 dla BA pojawil sie max 3 tygodnie temu bo od czasu do czasu przegladam ich oferte wiec wczesniej go nie widzialem i sam sie zdziwilem co ciekawe jest podane silnik 1.6 i ma chyba 85km a 1.5 normalnie 88 wiec nie wiem co to za wynalazek az myslalem by tam pisac by sie dowiedziec skad to maja

Pozdrowka

dziubek



yama - 21 sty 2008 13:26
ja pytalem w ASO silniki 1.6 nie byly produkowane w JAPONI wogole jesli chodzi o BA
prawdopodobnie blad softwarowy



brii - 21 sty 2008 13:38
Z tymi oznaczeniami silników to jest Meksyk - dwa silniki o pojemnościach 1152cm jeden producent oznacza jako 1.1 a inny producent silnik o pojemności 1124cm oznacza jako 1.2.
Jeśli idzie o katalogi IC/JC to jest jeden wielki burdel - średnice sworzni wahaczy i drążków kierowniczych przy MX-3 są w rzeczywistości inne niż oni mają w katalogu. Dopiero po numerze EPC udało się coś ustalić. Nie sugerujcie się tym co tam piszą - tam mają nawet Xedosa 6 z 1.6 który ma 116KM



dziubek - 21 sty 2008 19:11
Brii tylko ciekawostka jest ze do niedawna tego wynalazku tam nie było może czyjś błąd przy kopiowaniu bazy danych albo jakaś radosna twórczość

Pozdrowka

dziubek



marek - 21 sty 2008 19:21
Po pierwsze kontrola trakcji to m.in TCS (Traction control system) (w BMW DTC - chyba Dynamic Traction Control) )przy czym może on działać w różny sposób - może odcinać paliwo ogólnie lub przyhamowywać poszczególne koła, lub połaczenie tych dwóch metod. Kontrola trakcji ma za zadanie zapobiegać buksowaniu kół podczas startu (ogólnie rzecz biorąc, jednak jest też pomocna w mocnych tylnonapędowych autach na zakrętach przy śliskiej nawierzchni)

ESP to kontrola stabilności jazdy (Electronic Stability Program) (w BMW DSC - Dynamic Stability Control, w Porsche PSM - Porsche Stability Management) i zadaniem ESP jest zapobieganie poślizgowi tudzież wyprowadzenie auta z poślizgu (zarówno nad- jak i podsterownego) poprzez m.in przyhamowywanie poszczególnych kół samochodu.

ESP może być montowane jak mniemam dopiero od Mazdy 6 i 3, a sam system zaczął być rozwijany przez wiele marek i dopiero powoli wprowadzany do sprzedaży od momentu sławnej wywrotki Mercedesa A-klasy w teście łosia.



waldii - 21 sty 2008 19:25

I jak to zwykle bywa zaczęło się od ESP, a skończyło się na śnieżynce
_________________

sorki za OTka


Z tymi oznaczeniami silników to jest Meksyk - dwa silniki o pojemnościach 1152cm jeden producent oznacza jako 1.1 a inny producent silnik o pojemności 1124cm oznacza jako 1.2.
w GE silnik FP 1849ccm(chyba tyle) i niby to 1.9.Jakies dziwne



marcin3z7adi - 22 sty 2008 10:18
Ja mam w BA z 1995r. silnik dokladnie 1840 cm jest jako 1800 a ktos powie ze to moze 1.9 l. Nie wiem tylko jakie ma oznaczenie ten silnik bo 1500 z BA to chyba Z5??? czy tak???



Udesky - 22 sty 2008 11:29

w GE silnik FP 1849ccm(chyba tyle) i niby to 1.9.Jakies dziwne
Nie wiem czy dziwne, te z z BG tez maja oznaczenia raz 1.8 a raz 1.9, ale tu jest kwesta "zaokrąglenia" pojemności, natomiast w przypadku BA Z5 ma 1489ccm i nie spotkałem sie z nieco większymi wartościami, które można by podciągnąć pod 1.6, owszem widziałem akcje gdzie eFki BA były jako 1.4, ale to już pewnie tylko brak wiedzy sprzedającego o tym, że 1489 to nie 1.4 a 1.5



Gość - 23 sty 2008 14:50

zadaniem ESP jest zapobieganie poślizgowi tudzież wyprowadzenie auta z poślizgu (zarówno nad- jak i podsterownego) poprzez m.in przyhamowywanie poszczególnych kół samochodu.

..przejmujac kontrole nad ABS i ASR podczas sytuacji kryzysowej



marek - 23 sty 2008 15:54

przejmujac kontrole nad ABS i ASR podczas sytuacji kryzysowej

można tak w uproszczeniu powiedzieć