ďťż
kontroler airbaga - opis naprawy





jarekc123 - 02 gru 2005 7:29
Od jakiegoś czasu mrugała mi kontrolka airbaga. Dzięki instrukcji z forum wybadałem, że wyświetla kod 12 i tu zaczął się problem. Prawie wszędzie czytałem, że oznacza to uszkodzenie kontrolera. Nie zrażony tym postanowiłem go naprawić. Na początku nie mogłem go znaleźć, podobno miał być pod konsolą po lewej stronie i faktycznie były tam dwa metalowe pudełka i jedno plastikowe - niebieskie. Niebieskie z góry wykluczyłem, bo wszędzie widziałem kontrolery w metalowych obudowach. Odłączyłem aku, poczekałem, na wszelki wypadek, odłączyłem złącza od poduszki i szukam kontrolera. Szukałem dwa dni. Już prawie ściągałem konsolę, kiedy wpadłem na pomysł. Jak jest uszkodzona lub odłączona kontrolka, to kontoler powinien piszczeć. Odkręciłem i odłączyłem zegary i piszczy pięć razy po włączeniu zapłonu. No ale gdzie piszczy??? Z... niebieskiej puchy
To dawaj podłączyłem zegary, odłączam kostki od puchy i non stop świeci się kontrolka airbaga. Cha, to jestem w domu! Wyciągnąłem puchę, rozebrałem. Patrzę troszkę elementów, ale oprócz jednego nic nietypowego. Sprawdziłem prędziutko diody, tranzystory i kondensatory (w elektronice najczęściej padają), ale wszystko jest OK. Największym problemem było to, że nie miałem schematu podłączenia kontrolera do reszty. Szukałem, aż znalazłem tylko że do Forda Probe (http://www.ford-probe.net). Ze schematem postanowiłem sprawdzić czy wszystko z instalacją w aucie jest w porządku. Biorę próbnik i sprawdzam czy jest napięcie z akumulatora tam gdzie powinno być czyli na pine 13 i... nie ma. Włączam zapłon, dalej nie ma. Przeciągnąłem przewód od aku, podłączyłem kontroler i miga mi kod 32, czyli odłączona poduszka. Podłączyłem poduszkę i już nic się nie świeci. I powiem jedno. Już dawno się tak nie cieszyłem




xlink - 02 gru 2005 9:19
gdyby nie to ze tak daleko, to khurna skoczylbym do Ciebie z tym samym problemem - manualnie jestem dobry tylko w grach komputerowych



Grzyby - 05 gru 2005 12:48
brawo, brawo - tylko czytaj regulamin

Poprawiłem temat.



sołtys - 12 gru 2005 10:39
No to ja odgrzewam temat. Też od dłuższego czasu mruga mi Air-bag w sekwencji 1-2 zmierzyłem napięcie na 3 pinach i wszędzie jest ok po 12.4V i na tym moje pomysły się kończą, wiec pytam mądrych w tym temacie czy da się jakoś naprawic sterownik czy podlega on tylko wymianie bo wnioskuję że jest to błąd zasilania i wina siedzi w sterowniku czy mam rację i co ewentualnie można sprawdzi.




sołtys - 08 kwi 2006 6:47
Czy mógłby mi ktoś przesłać schemat instalacji elektrycznej prowadzącej do kontrolera air-bag do mojego FS 93 rok wersja euro. Mam manual do FS po 95 roku ale cronosa i tam kontroler znajduje się w innym miejscu, do tego ma jedną wtyczkę a u mnie są dwie. Chce posprawdzać jeszcze raz napięcia zasilające i masę ale nie wiem na których kabelkach powinny one być.

Problem to oczywiście mruganie 1 długi i 2 krótkie czyli zasilanie.

mój e-ail soltyspilot@poczta.onet.pl