ďťż
Kontrolka hamulca ręcznego





konrados23 - 14 wrz 2005 11:39
Bardzo proszę o radę. Mam Mazde 626 Cronos 94r 2,5 v6. Od pewnego czasu przy mocniejszym wciśnięciu pedału hamulca zapala się kontrolka (ta sama co od ręcznego) i świeci do póki samochód sie nie zatrzyma albo jak puszcze pedał hamulca. Wydaje mi się że układ działa poprawnie, nie działa Abs( ale to już od dawna). Przy delikatnym hamowaniu kontrolka się nie zapala ...




tco_tm - 14 wrz 2005 12:42
Poziom plynu? Cienkie okladziny klockow?



konrados23 - 14 wrz 2005 12:47
To nie to, sprawdzałem klocki są ok (mają ok 10 tys km)- zarówno przód jak i tył, a płynu jest po środku pomiędzy min a maksimum



konrados23 - 14 wrz 2005 12:51
Gdyby było mało płyny to chyba by kontrolka pulsowała, a ona zapala się światłem ciągłym podczas mocniejszego hamowania... A co to może być innego..może być jakieś zwarcie? jak tak to gdzie?albo jakiś czujnik się zablokował?




DOSIAAS - 14 wrz 2005 14:25
u mnie plyn gdzies spier........... i kontrolka sie wtedy pali caly czas jak malo plynu jest.ogólnie to mam wikse i musze ojsc gdzie ten plyn ucieka....
pozdro



tco_tm - 14 wrz 2005 14:59
W pierwszej kolejnosci dolalbym plynu do gornej kreski.



konrados23 - 15 wrz 2005 5:26
Sprawdzałem po przejechaniu ok 15 km to ilość płynu się zwiększa i jest pod górna kreskę. Dziwna sprawa z tą kontrolką bo jak rano jechałem do pracy to na łuku drogi w lewo przychamowałem, puściłem pedał hamulca a kontrolka nadal się świeciła(aż wyjechałem na prosta) i tak mi się zdarzyło dwa razy. Wczoraj jeszcze się zastanawiałem czy to aby nie płyn nadaje się do wymiany ale już sam nie wiem, bardziej bym się skłaniał na jakieś zwazcie...ale gdzie?a może są jakieś czujniki na klockach jeśli tak to gdzie i jak wyglądają?



Bokciu - 15 wrz 2005 7:06
Dolej płynu do maxa.Tez tak miałem.



konrados23 - 15 wrz 2005 7:21
Ok doleję do max, ale nie wiem jaki mam płyn bo jeszcze nie zmieniałem. co mam dolać(dot4?)?nie widać nawet jakiego koloru jest płyn..



sołtys - 15 wrz 2005 7:31
chłopie najpier dolej płynu a nie myśl o zwarciach ja też tak miałem i jak widze nie tylko ja. jak nie widać koloru płynu tzn że nadaje sie do wymiany dolrj co masz te płyny z reguły są mieszalne przynajmniej ja nie słyszałem o przypadku ścięcia się płynów.



konrados23 - 15 wrz 2005 7:34
ok doleję po pracy i zobacze co się bedzie działo...mam nadzieje ze pomoże..



konrados23 - 16 wrz 2005 5:33
Faktycznie pomogło.... wielkie dzieki za radę. Ale jak dla mnie to bardzo dziwne bo przecież było płynu prawie max... ale jeszcze raz dzięki. Mam jeszcze jedno pytanie, dolałem płynu dot4 choć nie wiem jaki miałem, teraz pasowałoby go wymienić na nowy... no właśnie ale na jaki? zadałem takie pytanie na forum i dostałem już trzy opcje dot4 dot3 dot5 i nadal jestem w punkcie wyjścia..



sołtys - 16 wrz 2005 6:19
dot to specyfikacja jakościowa generalnie wlej coś o specyfikacji dot 3,4,5 to klasy teoretycznie wystarcz 3 ale jak wlejesz 5 ot też bedzie ok chodzi o odporność na przegrzanie (zagotowanie) łapanie wody z otoczenia im bardziej wyczynowa mszyna tym wyższa zalecana specyfikacja np5). bo jest jeszcze specyfikacja R torchę inna norma.

A odnośnie kontrolki to to dobrze świadczy konstrukcji mazdy bo czujnik jest w stanie wyłapać nawet chwilowy brak płynu a mówisz że miałeś duży stan to pomyśl gwałtowne hamowanie płyn do tłoczków czyli go ubywa do tego siła bezwładności i już masz pozim poniżej min i wtedy świeci generalnie trzymaj max a problem nie wróci.



konrados23 - 16 wrz 2005 7:09
Jeszcze raz dzięki za radę.. Wleję chyba dot4..