ďťż
Kontrolka ładowania akumulatora





andrew1982 - 07 sty 2007 12:09
Jak powinna zachowywać się kontrolka ładowania akumulatora w mojej maździe? Wiadomo że jak jest za niskie napięcie aku to kontrolka powinna się zaświecić, ale co sie dzieje jak jest za wysokie?
U mnie kontrolka pali się cały czas. (czy może być to spowodowane zbyt dużym napięciem ładowania )
Auto jest po przeróbce z ATX na MTX i tym samym wymianie kompa i nie wiem czy coś poknocili, czy też poprostu trzeba jeszcze zmienić licznik bo są inne wyprowadzenia. Jak narazie tego mi nikt niepowiedział.

Napięcie aku 12,3V
Napięcie zaraz po zgaszeniu samochodu: 13,5 i po paru sekundach maleje do 13
Napięcie przy rozruchu około 11,9V
Napięcie przy pracującym alternatorze 15,3V

I właśnie: Martwi mnie ten ostatni pomiar. Z tego co wiem to ideałem jest 14,4V, a u mnie jest prawie o 1V za dużo. Nie zależnie od obrotów silnika napięcie jest w miarę stałe.
Czy mam się czymś martwić czy zacząć pomału szukać przyczyny?
Jeden spec mówi żeby to zostawić a drugi żeby nie zwlekać i jak najszybciej naprawiać a ja już zbaraniałem




marek63hd - 07 sty 2007 14:54
15.3 jest to za dużo. Powinno być 14.4 do 14.5 maksymalnie.Lepiej przejedż się do jakiegoś szpenia



tadziol - 07 sty 2007 15:58
przyczyna:brak napięcia akumulatora na terminalu S alternatora.
podejrzany punkt:złącze przy głównej skrzynce bezpieczników-przewód biały/zielony brak przejścia przez konektor



andrew1982 - 08 sty 2007 13:49
dzisiaj sprawdzę




Gość - 11 sie 2007 14:37

dzisiaj sprawdzę

Co prawda temat sprzed lat, ale może ktoś podpowie co się może dziać, bo mam podobny problem. Napiecie na aku mam 12,5 a po włączeniu silnika 15,0.