ďťż
Kontrolka oleju - raz się pali, a raz nie





homik - 22 paź 2008 10:30
Witam znowu
od pewnego czasu kontrolka ciśnienia oleju zachowuje się dość dziwnie. Raz, że zaczęła gasnąć, kiedy zapalam silnik, zwłaszcza zimny, nieco później, niż wszystkie inne kontrolki. Kwestia ułamku sekundy, może pół sekundy, ale wcześniej tego nie zaobserwowałem.
Inna rzecz, że niekiedy, przy czym raczej bez związku z czymkolwiek, jak włącze zapłon kontrolka ciśnienia oleju nie świeci się wcale. Nie jest jednak spalona bo np. parę godzin później albo innego dnia działa.
Dodam, że poziom oleju jest OK, filtr i olej był wymieniany w marcu tego roku (ok. 7 tys. km temu). Olej Mobil Super S 10W-40
Jakieś domysły?




Kailen - 23 paź 2008 13:07
Ja mam tak ze jak wyłączę zapłon to mi się włącza po ok 20s (ciśnienie sprawdzane na warsztacie Ok) z tego co mi powiedzieli to czujnik jest "zamulony" (np. brudny itp) polecam sprawdzić powinno wynosić od 1.95 do 2.94 (bar na 1000obr) Ostatnio znajomy ściągną golfa z Niemiec i okazało się ze silnik do naprawy gubi ciśnienie na wale (wał stuka o panewki za duże luzy i tam gubi cisnienie) po rozebraniu okazało sie ze wał do szlifu panewki pierscienie cylindry szlif wiec kupił silnik za 800 zł bo sie poprostu nie opłacało Więc proponuje zmierzyc jakie jest i dopiero wtedy szukac winowajcy a moze to tylko czujnik (miejmy nadzieje ) Pozdrawiam



Pioteq25 - 23 paź 2008 17:30

Witam znowu
od pewnego czasu kontrolka ciśnienia oleju zachowuje się dość dziwnie. Raz, że zaczęła gasnąć, kiedy zapalam silnik, zwłaszcza zimny, nieco później, niż wszystkie inne kontrolki. Kwestia ułamku sekundy, może pół sekundy, ale wcześniej tego nie zaobserwowałem.
Inna rzecz, że niekiedy, przy czym raczej bez związku z czymkolwiek, jak włącze zapłon kontrolka ciśnienia oleju nie świeci się wcale. Nie jest jednak spalona bo np. parę godzin później albo innego dnia działa.
Dodam, że poziom oleju jest OK, filtr i olej był wymieniany w marcu tego roku (ok. 7 tys. km temu). Olej Mobil Super S 10W-40
Jakieś domysły?


Wyczyść styki we wtyczce i czujniku ciśnienia oleju. Jak to nie pomoże, to wymień czujnik na nowy. Mało prawdopodobne, ale jeszcze może żaróweczka w zegarach nie ma dobrego połączenia w gnieździe.