Luz w układzie napędowym, trzeszczy na skrecie w lewo
Adam626GD - 16 sty 2008 23:12
Cześć
Mam luz w układzie napedowym - czuć przy ruszaniu, zmianie biegów etc. Troche to wkurza. Ostatnio tez zaczął trzeszczeć przegub napędowy na skrętach w lewo. Podobno mam luz na prawej półosi na węwnętrznym przegubie i na podporze półosi czy coś. W każdym razie prawa kpl półoś by się przydała.
Czy ktoś moze potwierdzić, ze taki znaczący luz napeędowy to moze być sprawa związana z przegubem wewnętrznym i tam łączeniem półosi?
Czy półoś do GD prawa od 2.0i ABS bedzie pasowac do 2.0 gaźnik bez ABS?
Waluś - 17 sty 2008 8:15
hmm przegób wewnętrzny zeykle strzela przy ruszaniu, zmianie biegu, a właściwie to tak metalicznie puka. Co do podpory to sprawa banalna. Jeśli jest luz to wymienia sie łożysko i uszczelnienie i po sprawie (mały koszt) luz wyczujesz ręką.
Po co ci półoś krzywą masz Półoś zawsze ma niewielki luz na frezie ponadto chodzi również podłużnie na zabezpieczeniach. Norma. Też sie kiedyś nad tym głowiłem.
A co do ostatniego pytania jeśli mowa o półośkach to zależy o którą pytasz. Te zewnętrzne na których siedzą przeguby zewnętrzne od zwykłego 2,0 mogą pasować ale nie muszą Różnica może być w 1 ząbku, twoja może mieć więcej (musiałbyś porównać przeguby). Długości są identyczne, więc tytaj nie ma strachu, natomiast zdaje sie że przeguby wewnętrzne i półośka z podporą są takie same dla wszystkich modeli GD (poza RF7)
Adam626GD - 17 sty 2008 8:38
Chce kupić cały grat i przełożyć - stąd moje pytanie o półośkę. Wiem, ze jest luz w miejscu gdzie jest to całe zgrubienie - i jest mocowany przegub wewnętrzny. Pólosi nie mam krzywej.
Luz który mam na układzie napędowym jest znaczący. Aż nie wiem, gdzie taki duzy moze powstać. Kiedy ruszam lub zmieniam bieg to jest stukniecie i dopiero czuć sprzęg.POdobnie nawet kiedy stoję na skrzyzowaniu i po wrzuceniu na luz puszczam sprzęgło to tez czuc lekkie puknięcie
adam626 - 18 sty 2008 13:12
u mnie właśnie luz na połączeniu wieloklinowym wałka z wewnętrznym przegubem powodował takie objawy.
Tam jest nie dokońca dobrze zrobione uszczelnienie tego połaczenia.
Do wieloklinu dostaje się woda i powoli go rozwala.
U mnie od wyczuwalnego ręką luzu na przegubie do okropnego walenia przy zmianie kierunku obciążenia półosi mineło ponad 120tyś km.
Gdybym wtedy wiedział że problemem jest woda i brak smaru na wieloklinie to bym to nasmarował i nadal używał tej półoski, a tak musiałem kupić drugą.
Adam626GD - 18 sty 2008 13:52
Czyli ja mam najpewniej to samo. Przejechałem 140 tyś km i podczas tego czasu problem stawał się coraz bardziej odczuwalny. Można się nauczyć jeżdzić, żeby to minimalizować, niemniej jednak ten luz jest faktem
Czy luz miałeś tylko na prawej półosi, czy lewa również?
es - 20 sty 2008 11:21
Mialem duzy problem z pozyskaniem przegubu do mojej GV 2,2. Ciagle sprzedawali mi z niewlasciwa iloscia zebow tak na wieloklinach jak i pierscieniu ABS. Niemniej sam pierscien nic nie zmienia, bo jest po prostu nalozony na obudowe zewnetrznego przegubu. Jesli masz mozliwosc, to policz zeby w swojej polosi i namow sprzedajacego do podobnego wyczynu na tej z ABS. A pierscien sobie zbijesz mlotkiem, jesli martwi Cie zwiekszenie wagi auta
adam626 - 21 sty 2008 13:35
prawa półoś nie ma takiego połączenia
wiec luz może być tylko na przegubach
Adam626GD - 01 cze 2008 23:41
Problemem był luz na zazębieniu półośki z kielichem przegubu wewnętrznego:
http://arbiter.pl/zdjecie/15067.Luz.na.zazebieniuKupiłem całą póloś szrotową ale okazało się, że kielich jest inny i podpora inna. Ja mam 2.0 12V a część pochodziła niby z coupe 2.0 8V. Mam poszlaki, ze półoś którą kupiłem pochodziła z Diesla...
Adam626GD - 01 cze 2008 23:45
Podpora w tej półosi którą kupiłem była krótka, a u mnie oryginalnie była długa. NIe wiecie czy rpzypadkiem ta krótka podpora nie idzie do diesla?
Wodzu - 02 cze 2008 18:14
Podpora w tej półosi którą kupiłem była krótka, a u mnie oryginalnie była długa. NIe wiecie czy rpzypadkiem ta krótka podpora nie idzie do diesla?To wyciagnij kielich z tej co kupiles i zmontuj ze swoja dluzsza
Adam626GD - 02 cze 2008 18:16
Tak zostało zrobione
Smar - 16 lip 2010 19:13
Podepnę się pod temat:
Mam uszkodzony wieloklin pod przegub zewnętrzny na półosi prawej (długiej). Jako że na allegoro jak na złość są same lewe półośki, moje pytanie jest takie: czy krótka część półosi prawej (od przegubu do przegubu) nie jest przypadkiem taka sama jak półoś lewa?
Wodzu - 17 lip 2010 10:16
czy krótka część półosi prawej (od przegubu do przegubu) nie jest przypadkiem taka sama jak półoś lewa?Przypadkiem nie, obie półosie mają rózne nr części
Smar - 19 lip 2010 19:09
Dzięki za odpowiedź.
Czyli jednak jak to mówią peszek... trzeba szukać dalej :/