Luzy w układzie napędowym
Adam626GD - 30 wrz 2007 21:38
Czy ktoś spotkał się z taką dolegliwością - luzy w układzie napędowym pomiędzy przekładnią główną a półośkami?
Mam tam luz i stuka przy ruszaniu i zmianie biegów. Właściwie mam to od początku kiedy posiadam auto, ale luzy się nasiliły i są coraz bardziej uciążliwe;(
Czy ktoś wymieniał półosie i części przekładni głównej? Troche osłabia mnie perspektywa takiej naprawy a z drugiej strony auto sprawuje się świetnie i nie chcę zmieniać...
Riki - 01 paź 2007 5:07
Adam626GD od kiedy pamietam mam chyba to samo w GD... u mnie "luz" naszczescie sie nie nasila i mozna sie do tego przyzwyczaic
Adam626GD - 01 paź 2007 6:22
U mnie sie raczej nasila lub nasila sie moje odczucie. Mam tez obawy ze ten luz powoduje szybsze zuzycie przedniego zawieszenia - wahaczy.
Ogólnie tez sie nauczylem puszczac sprzegło, niemniej jednak jest to lekko denerwujace. Wymieniajac polosie widzialem ze to luz miedzy polosia a przekladnia główna
sebastian223 - 29 cze 2008 11:02
Adam 626GD u mnie było to samo
Proponuje oddać półoś do regeneracji w MOTOMAXIE. Przerabiałem już to i jestem bardzo zadowolony. Mazdzia nie stuka i ma lepsze 'odejscie'.
Z używką można pokombinować ale istnieje ryzyko ze bedzie rowniez wadliwa.
W motomaxie dali mi rok gwarancji.
pozdro
Adam626GD - 29 cze 2008 12:48
Seba, ile zaplaciłes? Ja własnie umoczylem - kupilem polos na alegro, okazala sie złomem. JEst lepiej ale nie idealnie. Do tego musialem kupic nowy przegub zewnętrzny...
sebastian223 - 29 cze 2008 16:45
Wywiana wałka na nowy + wymiana łożyska podpory + przegub wewnętrzny+ osłona przegubu nowa+ koszty przesyłki DHL = 610 zł
Zaproponowali mi także (już po wysłaniu i obejrzeniu półosi) wymiane przegubu zewnętrznego za dopłątą 150 zł, ale ja nie słyszałem w nim podczas jazdy żadnych stuków, więc zrezygnowałem z tej opcji.
Naprawy dokonują w ciągu 24 H a kurier dostarcza również w 24 H także bardzo sprawnie wszystko poszło.
Ja utrzymywałem z nimi stały kontakt mailowy
Jeśli chcesz dam Ci namiary wszystkie
pozdro
Adam626GD - 29 cze 2008 16:53
To jednak spory koszt - 610, do tego trzeba doliczyć wymianę czyli w sumie 700PLN
sebastian223 - 29 cze 2008 17:32
Zgadzam się z tobą.
Ja tez główkowałem zanim podjąłem taką decyzje.
Myśle jednak, że jeśli zamierzasz pojeździc tym autkiem przynajmniej 2 lata, to taki krok bedzie wskazany.
Moje Autko z uszkodzoną półosią paliło wiecej paliwa przez nieco gorszą zbieżność kół i oponki się szybciej zużywały.
Moim zdaniem jesli chcesz szukać uzywanej półosi to powinieneś sprawdzić obowiązkowo czy półoś nie ma uszkodzonego (ukruszonego) wielo-wpustu, oraz czy na podporze nie ma luzu (można sprawdzić ręką) bo to właśnie ten luz sprawia że przy zmianie biegów słyszysz uderzenie
pozdro
Adam626GD - 29 cze 2008 17:40
Właśnie nie wiem ile będę jeździł, poza tym jeśli chciałbym sprzedawać np za parę miesięcy to jest to kasa stracona.
Ja wydałem 150 na półoś(miała być idealna), potem okazało się ze przegub zewnętrzny jest do wymiany - 150PLN, do tego 150PLN robota i w sumie zapłacilem 450PLN a problem nie jest rozwiązany(kupiona półoś miała też luz na wielowypuscie choć mniejszy). Więc w tej sytuacji 600PLN mogło być lepszym rozwiązaniem....