ďťż
Mam pytanko ! Co może być przyczyną NIEZMIENNEGO spalania około 8 litrów ......





Jaro - 21 mar 2005 23:08
Mam pytanko !
Co może być przyczyną spalania około 8 litrów bendzynki ( + - 0,5 l.) nie ważne z jaką bym jechał prędkością !
Czy jadę 50 czy 110 widzę że spalanie jest prawie na jednakowym poziomie - dziwne !
Z tego co sobie poczytałem na forum to podejrzewam sondę lambda ale nie znam się na tym więc .......
Co wy na to ?

Może ktoś ma tak samo
Z tego co wiem to przy delikatnej jeździe i to na trasie powinienem zejść do 6 ! literków
a tak się nie stało

Może jakaś malutka sugestia .

Pazdrawiam




Huano - 22 mar 2005 9:39
Z mojego doświadczenia - jak mi padła sonda lambda to palił zamiast 10-11 ponad 18 - tak więc według mnie nie tędy droga.



martinez - 22 mar 2005 9:41
Pomierz sobie sonde lambda bedziesz wiedzial co to jest! Raczej jak pada to spalanie rosnie ale to nie jest takie oczywiste!



Jaro - 22 mar 2005 10:44
A jak pomierzyć tą sondę
że miernikiem to już wyczytałem na forum ale co dalej ?




MiKo - 22 mar 2005 21:49

Co może być przyczyną spalania około 8 litrów bendzynki ( + - 0,5 l.)

Nie rozumiem czemu Cię to niepokoi ? Wg mnie to nie jest oznaka, że coś sie spierniczyło - bardziej szukanie dziury w całym



Gcze - 22 mar 2005 23:17
To pewnie sonda ja mam to samo . Przy szybkiej jeśdzie i ostrym deptaniu sonda dobrze się nagrzewa i jeszcze jakoś działa przy oszczędnej jeździe sonda mniej się grzeje i gorzej pracuje, u mnie nawet czasami z rana check engine potrafi się przez to zapalić jak dobrze depnę to gaśnie :-)



Yoshi323 - 23 mar 2005 1:37

o może być przyczyną spalania około 8 litrów bendzynki ( + - 0,5 l.) nie ważne z jaką bym jechał prędkością

Cud, Jaro, CUD!!!!!!
Szkoda, że nie mam takich "problemów"

A skąd wiesz, że tyle akurat pali? Tankowałeś za każdym razem pod korek, czy wyliczasz spalanie z momentu zapalenia sie rezerwy?



Jaro - 23 mar 2005 9:36

A skąd wiesz, że tyle akurat pali?
Nie wyssałem tego z palca Yoshi323
Akurat właśnie tak robiłem że dolewałem na full i jazdaaa .
Robiłem też w ten sposób że jeździłem do samego dna ale jak tak dalej bym jeździł to jakiejś trzepawki bym dostał bo ja mu gas a on mi zgasł !
Chyba że się jeździ delikatnie to można dojść do samego dna .
Ogólnie chciałem zaznaczyć że sprawdzałem spalanie i na trasie wychodzi około 7,5 do 8 l a w mieście 8, - 8,5 troche denerwujące to jest no bo jak by się człowiek nie postarał to i tak gó...o to da .



Gcze - 23 mar 2005 14:08
To prawda jak mówiłęm mam tak samo ale sprawdza się to oczywiście na tasie w mieście pali niestety więcej ;-)



Jaro - 23 mar 2005 15:14

To prawda jak mówiłęm mam tak samo ale sprawdza się to oczywiście na tasie w mieście pali niestety więcej ;-)
Moja madzia utrzymuje ten sam poziom z tym że nie jeździłem jeszcze w porządnych korkach może to dlatego mam takie spalanie niech by ibyło 8 literków w mieście ale na trasie to dalej będę się upierał że za dużo bierze ..........
Pozdrawiam



Śliwa - 23 mar 2005 15:19
Moja teraz w zimę w mieście spali 10

Ciesz się ze tobie tyle pali



Jaro - 23 mar 2005 16:58

Moja teraz w zimę w mieście spali 10
A ile pal na trasie

Panowie z tą ósemką to ja nie wybrzydzam ale podajcie teraz spalania na trasie i będziecie wiedzieli o czym mówię .
pytałem jednego kolesia który ma taką samą madzię jak ja i powiedział mi książkowe spalanie ....



Śliwa - 23 mar 2005 17:16
Na trasie weźmie jakieś 8l i też wydaje mi się że to trochę za dużo?!
Może coś jest nie tak z moją efką??



Sylwek - 23 mar 2005 18:10
8.5 litra marzenie jak dla mnie silnik 1.8 16v i po trasie 10l a po mieście ... potrafi wypić nawet 13l.
Ale sonda już w drodze



zertaul - 23 mar 2005 18:50
Na trasie 8 litrów LPG przy szybkiej jeździe (120-160 km/h).
Śliwa i Jaro macie taki sam silnik, jak ja, więc spalanie trochę za duże. Może jakaś regulacja potrzebna?



Jaro - 23 mar 2005 19:41

Może jakaś regulacja potrzebna?
Ok ale regulacja czego
No bo jak nie sonda no to co



Jaro - 23 mar 2005 19:43

Może jakaś regulacja potrzebna?

Ale czego regulacja

i o to jest pytanie



Śliwa - 23 mar 2005 20:02
Ale jaka regulacja??
Elektronik do którego jeżdże mówił że w tym silniku nic sie nie reguluje!
Może mam zmienić fachowca????



zertaul - 23 mar 2005 21:56

Elektronik do którego jeżdże mówił że w tym silniku nic sie nie reguluje!
Choćby skład mieszanki...W każdym silniku coś się reguluje. Jeśli nie bezpośrednio, to za pomocą elektroniki (komputera).
Sprawdź też filtr powietrza - mocno zabrudzony wpływa na większe zużycie paliwa.



Sylwek - 24 mar 2005 8:49
jak można regulować?? panowie silnik z komputerem da się regulować ale to się nazywa chip-tunning. Sprawdzałem ile to kosztuje średnio od 400zł w górę Inaczej go ciężko przestawić można co najwyżej oszukać ale to nie pomoże



LUP - 25 mar 2005 8:05
Witam.
Jak bym sie nie starał i z przewaga jazdy po A-4, to nie zejdę poniżej 6.8 l średniego spalania Pb w emeryt mode.(tym 1.5 Z5).Pozdro.



Anade - 30 mar 2005 12:47
cekawe mi też średnie spalanie wychodzi ok 8 litrów przy kazdym tankowaniu ale nie bylem jeszcze na jakieś dłuższej trasie żeby sprawdzić le wtedy spali. a codzienna trasa to raczej taka mieszana



Orin - 30 mar 2005 13:48

Na trasie 8 litrów LPG przy szybkiej jeździe (120-160 km/h
Ten wynik na pewno się zgadza? To auto ma wtedy przecież z 4,5 tyś. obrotów...
A nie pali Ci czasem jeszcze Pb po drodze?



Piotr Wozniak - 30 mar 2005 14:38
Niestety, moj MX-3 1.6 16V tez na trasie ponizej 7.5-8 nie schodzi a w miescie kolo 8.5-9 sie kreci i to bez specjalnych szalenstw. Jesli o to chodzi to Mazdy na prawde sa kiepskie, Toyota Carina E 1.6 16V 107KM mojego ojca NIGDY w miescie nie wyszla z 8- nawet jak ja czasem wlasnonoznie pozadnie deptalem, zeby udowodnic ze taka dobra nie jest . Na trasie pali nawet 5.5-6 l/100km i to dajac w zamian 20KM wiecej niz moj 1.6 16V, ciagnac wiekszy samochod jakim jest niewatpliwie Carina E itp...
Toyki sa OK )

pozdrowienia



Orin - 30 mar 2005 17:38
Skoro niby nic się nie reguluje to po co złącze diagnostyczne?? Zbuduj sobie tester w/g schematu podanego tutaj: http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kody.php i spróbuj odczytać gdzie Twoja Madzia ma problem. Po odcztytaniu ew. błędów skasuj pamięć komputera - nie zaszkodzi, a może to ppomóc (np. aktualnie autko może Ci jeździć w trybie awaryjnym co napewno wpływa na spalanie )
pozdrawiam



Hvil - 11 kwi 2005 20:54
Hmmm mój mx palił mi jak go prowadziłęm z antwerpii w okolicach 7-8 ale więcej jak 140 nie goniłem. Pomimo małego silnika zauważyłęm że teraz ciągle łyka 10 na sto!! Mechanik stwierdził jeszcze w zimie że filtr powietrza do wymiany za nuiedługo. Ale czy to możliwe żeby stary filtr powodował większe zużycie??:O



Orin - 12 kwi 2005 6:50

Ale czy to możliwe żeby stary filtr powodował większe zużycie??

Trochę pewnie tak, jednak widoczny wzrost paliwa wynika także z tego, co się leje do baku na polskich stacjach... Czy to Pb, czy LPG... Wszyscy starają się orżnąć klienta...



Piotr Wozniak - 12 kwi 2005 10:34
Kurcze, moja Madzia spalila tym razem solidnie ponad 9l/100km i bez szalenstw z mojej strony. Filtry czyste...
Kupilem diode i opornik i dzisiaj robie diagnostyke.
Tylko czy Mx-3 1.6 93r. ma interface OBD-1, do ktorego odnosi sie instrukcja w dziale OBSLUGA?
Czy ktos to juz robil wczesniej i ma jakies praktyczne uwagi co do wykonania tego odczytu/kasowania (poza tym co napisane w OBSLUDZE oczywiscie)?

pozdrowienia



Orin - 12 kwi 2005 11:45

zy ktos to juz robil wczesniej i ma jakies praktyczne uwagi co do wykonania tego odczytu/kasowania
Jak będziesz robił zworke pinów TEN i GND to zrób ją z drutu 1 lub 1,5 w IZOLACJI... Bo jeśli tester zewrze się ze zworką to będziesz mieć fajerwerki (ryzyko uszkodzenia kompa)



BILON - 12 kwi 2005 12:22
Moja madzia spala beznyki ok 9 litrów w mieście natomiast mam ciężką noge i na trasie potrafi spalić 12 natomoat Gazu 10 po mieściena trasie 12
Tak więc nie wiem czym się przejmujesz pali bardzo mało więc nie szukaj przyczyny tylko się cieszco innego gdyby ci palił za dużo ale nie jak pali mało



Orin - 12 kwi 2005 12:31
Bilon czy nie pomyliły Ci się pomiary miasto/trasa?? Pierwsze widze żeby w mieście auto spaliło mniej niż w trasie??



Hvil - 13 kwi 2005 7:46
Możliwe! Ja dojechałm do krakowa w 2h 40 min nocką to mi tesh spalił wiecej niż normalnie na miescie ;p



Orin - 13 kwi 2005 8:21
No cóż - jeśli na mieście panuje emryt style a po trasie hulaj dusza, diabła nie ma to się zgodzę z wynikami



newark - 13 kwi 2005 10:52
Co do ledy (diody) wystarczy kupic 12 woltową i wtedy nie jest potrzebny rezystor (opornik).

Pozdrowienia

NewArK



Piotr Wozniak - 13 kwi 2005 16:02
Dzis zrobilem testowanie komputerka mojej Mx-3 za pomoca zestawu LED + rezystorek 1kOhm + zworka. Wydaje mi sie ze wszystko zrobilem zgodnie z instrukcja, dioda byla dobrze spolaryzowana, bo swiecila po zastapieniu styku FEN przez GND ale wynik byl taki, ze w czasie testu KOEO ani KOER dioda nie blysnela ani razu. Czy to normalne? Bo w instrukcji jest napisane ze podczas KOER powinny byc przekazane kody informujace o rodzaju silnika. Pozatym jak odlaczylem podlaczenie sondy lambda tez sie nic nie stalo. Silnik chodzil normalnie i dioda nie mrugnela. W czasie testu ABS podczas KOEO dioda swiecila swiatlem ciaglym, podczas KEOR ABSu nie swiecila wcale, jak podczas testow silnika.
Kto ma doswiadczenie w tych odczytach?

pozdrawiam



michalp3 - 13 kwi 2005 18:00
Co do regulacji w 1,6 16V to jest pole do popisu, regulować można np. wstepny kat wyprzedzenia zaplonu, naciag sprezyny w przeplywomierzu (u mnie sie jakas woda tam dostala i troche zminila ch-ke przepływomierza ), jest regulacja wolnych obrotów. Zdazaja sie przypadki ze zle ustawia kola rozrzadu przy wymianie paska, a co do testera i zlacza diagnostycznego to mi tester tez nic nie powiedzial, a chodzil na pewno w trybie awaryjnym (bogata mieszanka)



Anade - 14 kwi 2005 4:33

ale wynik byl taki, ze w czasie testu KOEO ani KOER dioda nie blysnela ani razu

ja też robiłem sobie taki test i też dioda nie świeciła
co to może znaczyć???