Mazda 323 F 1.5 1998 rok + instalacja LPG.
kublus - 08 sty 2008 20:10
Witam. To moj pierwszy post na forum.
Od pewnego czasu poszukuje jakiegos fajnego samochodu, miałby byc w rodzinie jako "drugi"
Rozgladałem sie na poczatku tylko za japonskimi, ale odstrasza mały wybor egzemplarzy z silnikami diesla. Zalezy mi na tym, aby eksploatacja nie była zbyt droga. Więc jaki by benzynowy nie był, to spali w miescie te 8-10 litrow.
Na auto miałbym 14-16 tysiecy zlotych.
Zaczalem zastanawiac sie nad Mazda. Slyszalem wiele dobrych opinii o tych autach.
Chciałbym aby ten samochod miał silnik przynajmniej 75KM, ABS, wspomaganie, airbag, klimatyzacje. To takie minimum.
Niedawno okazalo sie, ze znajomy bedzie za jakis czas sprzedawał Mazde 323F 1998 rok 1.5 16V. Autko sprowadził z Niemiec, obecnie sam nim jezdzi.
Podobno nie pali tak dużo (trasa ~6 litrow, miasto ~8) ale cos czuje ze jak sie mocniej przycisnie (a mieszkam w Warszawie) to spali i 10.
A taki samochod to juz mam (Avensis 2.0), chciałbym po miescie poruszac sie nieco taniej.
Ogolnie samochodzik bardzo mi sie podoba.
Wpadłem na pomysl zalozenia do takiej Mazdy instalacji gazowej (oczywiscie tej "sekwencyjnej" IV gen.)
I teraz pytanie - czy warto? Czy moge zanotowac jakis spadek mocy, albo pojawia sie problemy z silnikiem? Slyszalem, ze nie wszystkie silniki lubią gaz.
Sam mialem kiedys Astre I i tam najtansza instalacja gazowa (pewnie II gen). Jezdzilo sie dobrze, ale i silnik byl prosty - 1.6 8V 75KM.
Czy moglby sie wypowiedziec ktos, kto posiada taka Mazde z instalacja gazowa? Jak wrazenie, spalanie, czy są jakies problemy.
Bylbym wdzieczny tez za podanie producentow/modeli instalacji, ktore macie
Pozdrawiam serdecznie.
BratCukierka - 08 sty 2008 20:13
Może warto zastanowić się nad 323F BA 1,8 i założyć LPG?? Autko pali nie wiele więcej niż 1,5 a i w trasie jest czym przycisnąć
Aha jeśli chcesz zakładać gaz to polecam tylko sekwencję. Na zwykłej instalacji może dojść do "wybuchu" mieszanki i uszkodzenia wrażliwego przepływomierza który kosztuję kilka stówek (używka) a i wiadomo na zwykłej instalce będzie spadek mocy
kublus - 08 sty 2008 20:30
Nie no oczywiscie ze w gre wchodziłaby tylko lepsza instalacja - na tym nie ma co oszczedzac.
1,8 tez mogloby byc, w koncu na gazie to jaki by nie byl silnik to jest tanio
Tyle tylko ze ta Mazda bylaby z pewnego zrodla, kolega nią jezdzi a zmienia bo potrzebuje czegos wiekszego. A tak w ciemno kupowac od kogos z ogloszenia czy komisu to troche gorzej :/
BratCukierka - 08 sty 2008 20:38
Tyle tylko ze ta Mazda bylaby z pewnego zrodla, kolega nią jezdzi a zmienia bo potrzebuje czegos wiekszego.tak się zawsze mówi... jednak Z5 jest silnikiem który ma problemy z braniem oleju (zapiekające się pierścienie olejowe) nawet jeśli jest od znajomego to należy szczegółowo obejrzeć autko z kimś kto zna ten model... Ciekawe czy na zimnym silniku po odpaleniu zakopci na niebieskawo?
Jaki ma przebieg i ile bierze oleju?
kublus - 08 sty 2008 20:51
Hmm ten kolega jest mechanikiem samochodowym takze.. no powstaje pytanie, jaki jest prawdziwy powod sprzedazy auta - moze on jako fachowiec "wie cos wiecej" ? tego nigdy nie sprawdze..
127 000 km a o olej nie pytałem
a juz nawet nie mowiac o tym od kogo kupowałby Mazde - czy od niego czy nie to...
gaz jest dobrym rozwiazaniem?
BratCukierka - 08 sty 2008 20:58
127 000 km a o olej nie pytałem nie musi brać oleju ale lepiej sprawdzić na zimnym silniku czy nie zakopci...
po pewnym czasie autko stanie się dla Ciebie zbyt słabe więc od razu szukałbym 1,8 BP
gaz jest dobrym rozwiazaniem?SGI tak oczywiście jeśli jeździsz dosyć dużo
kublus - 08 sty 2008 21:12
SGI tak oczywiście jeśli jeździsz dosyć dużo Hmm no do jazdy po miescie glownie (trasa tez sie moze wyjatkowo trafi ale jest mocniejszy woz na dluzsze jazdy ) ale to Warszawa wiec i predkosci wieksze i odleglosci
jarekj82 - 08 sty 2008 22:05
LPG i to już nawet III generacji, w zupełnośći wystarczy do Madzi BA z tego rocznika co bierzesz pod uwagę. To jest oczywiście sekwencja. IV generacja polecana jest do nowoczesnych silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny ( np Carisma 1,8 GDI ). Ale przelicz sobie koszt instalacji od 2500 do 2900 nie wiem jak w Wa-wie i policz km które robisz rocznie i ile zamierzasz jeździc tym autem. Wynik da Ci odpowiedź na temat opłacalności instalacji gazowej w Twoim autku
BratCukierka - 09 sty 2008 8:03
jarekj82 Sekwencja (SGI) to instalacja IV generacji, natomiast III generacja to EGI zwana również z tego co pamiętam ciągłym wtryskiem gazu
koszt instalacji od 2500 do 2900
kublus - 09 sty 2008 14:28
2500-2900 to duzo? chyba ze mowimy o tej III generacji..
bo ja bylbym w stanie zalozyc IV gen za okolo 2400-2600 pln
Jezeli chodzi o to, czy sie opłaca.
Robie około 1200 km miesiecznie. Przy spalaniu rzedu 11 l w Toyocie i cenie benzyny 4.6 => ponad 600zł.
Przy gazie i spalaniu w Colcie jakies 10 l (tak licze na miasto) i cenie 2.2 => 260 zł.
Czyli mam ok 350zł taniej kazdego miesiaca. Instalacja wiec powinna sie zwrocic gdzies tak po roku (bo w lato dochodzą trasy - Toyota pali kolo 7 w trasie, Colt spali jakies 7 gazu..)
BratCukierka - 09 sty 2008 14:55
2500-2900 to duzo?to zależy w jakich rejonach Polski
bo ja bylbym w stanie zalozyc IV gen za okolo 2400-2600 pln
Byle był to sprawdzony warsztat Zakładać i jeździć
chyba ze mowimy o tej III generacji.. kolega jarekj82 chyba miał na myśli sekwencję ale nie dobrze rozróżnił generacje gazu
BratCukierka - 09 sty 2008 15:04
kopiuje z drugiego tematu specjalnie dla jarekj82 mój post:
Sekwencyjny wtrysk gazu (SGI - Sequential Gas Injection) jest urządzeniem najlepiej nadającym się do zasilania, bowiem podanie go do silnika odbywa się przez elektrycznie sterowane wtryskiwacze, zamontowane w pobliżu wtryskiwaczy benzyny, a dawka gazu jest ustalana na podstawie sygnału, pobranego z wtryskiwacza benzyny oddzielnie dla każdego cylindra. Takie rozwiązanie zapewnia osiągi eksploatacyjne (przyspieszenie, dynamika, prędkość maksymalna) prawie takie same jak przy zasilaniu benzyną oraz kompatybilność z EOBD i z pełną diagnostyką pojazdu. Dzięki SGI następuje samoczynne przejście na zasilanie gazem po nagrzaniu silnika i automatyczny powrót na benzynę w przypadku wyczerpania się propanu-butanu. Na przełączniku wyświetla się poziom zawartości butli.
Wtryski SGI, oczywiście droższe niż tradycyjne urządzenia I i II generacji, szczególnie powinno się montować w samochodach wyposażonych w: OBD i EOBD, kolektory ssące o zmiennej geometrii lub wykonane z tworzyw sztucznych, silniki o dużej pojemności i mocy, a także w autach, gdzie tradycyjne urządzenia nie funkcjonują prawidłowo. Nie można ich tylko montować w silnikach Wankla oraz w silnikach z zasilaniem GDI. Ten wyższy wydatek zwraca się już po 10 miesiącach eksploatacji, jeśli miesięczny przebieg pojazdu jest zbliżony do 3 tys. km.
A Tu Coś o III generacji!
Układy III generacji sa już znacznie bardziej zaawansowane od mieszalnikowych. Zasadą ich działania jest bezpośredni wtrysk gazu do kolektora ssącego, za co odpowiada silnik krokowy. W instalacji takiej zostaje wyeliminowany mieszalnik. Porównać to można do benzynowego silnika o wtrysku jednopunktowym. System charakteryzuje się dużą szybkością pracy, ale jego wadą jest to, że wszystkie cylindry mają takie samo sterowanie. Problem ten został wyeliminowany w kolejnej generacji.
Instalacje III generacji montuje się w samochodach o wielopunktowym wtrysku paliwa, wyposażonych w kolektor z tworzywa sztucznego. Nie są one jednak polecane ze względu na swą niedoskonałość.
kublus - 09 sty 2008 15:19
to zależy w jakich rejonach Polski hmm tez to zauwazylem, ze ceny sa zroznicowane.
W Warszawie liczą koło 4000, a w Radomiu 2500.
Moglbys mi podac ceny z Twojego regionu (jezeli takimi dysponujesz oczywiscie) ?
BratCukierka - 09 sty 2008 15:31
Mój brat zakładał za 2500zł - STAG 300, wtryski żółte Valtek, butla w koło, Reduktor Tomasetto, wielozawór Tomasetto , wlew pod klapką paliwa z dokręcaną końcówką (dopłata) + pokrowiec na koło
kublus - 09 sty 2008 16:51
A jaki samochodzik? Moze Mazda?
jarekj82 - 09 sty 2008 17:11
kolega jarekj82 chyba miał na myśli sekwencję ale nie dobrze rozróżnił generacje gazumasz rację
BratCukierka - 09 sty 2008 18:26
A jaki samochodzik? Moze Mazda? usmiechOczywiście że Mazda także 323F tylko że starsza generacja BG z 93 roku
soul - 10 sty 2008 21:00
ja jestem w trakcie instalacji STAG'a 300 do Z5 z 98r. jutro sie okaze czy bedzie to normalnie smigac
Cukierek - 11 sty 2008 7:53
A jaki samochodzik? Moze Mazda?
KUCZYS - 28 sty 2008 17:14
soul i jak śmiga na gazie po instalacji STAG'a ?
soul - 28 sty 2008 21:08
śmiga elegancko ustawilem sam mapy (bo gazownicy lekko ze tak powiem zawalili sprawe) i nie widze praktycznie zadnej roznicy miedzy jazda na pb a lpg, spalanie okolo 8,5l gazu na 100 przy srednim bucie okolo 7,0-7,5 przy jezdzie do 2500 rpm, i 10l przy ostrym butowaniu
KUCZYS - 29 sty 2008 8:32
Ja za 2 dni tez zakładam LPG.Sekwencje za 2400 zł.Nie wiem jakiej firmy Chcialem za 1750 zł zamontowac BRC Junior ale mi odradzili.Jak wiadomo róznica jest tylko 600zł wiec nie warto oszczędzac.Z tego co czytałem to "wystrzały" sie zdarzają w tanszych instalkach...wiec wybrałem sekwencje.Jestem dobrej mysli!!Zobaczymy jak to bedzie chodzic.
KUCZYS - 01 lut 2008 14:20
Więc załozona została sekwencja IV gen. firmy KME Diego,na listwie VAL TEK, reduktor Tomasetto,butla w kole 34 l. Tankowanie gazu pod klapką wlewu paliwa.Szczerze mówiac, nie czuje róznicy w jezdzie na gazie.Moze 5-10% na przyspieszeniu ale moze to sugestia bo jesli bym jechał i nie wiedzial o zamontowanej instalacji , to chyba bym nie wyczuł.Zobaczymy jak bedzie smigac.Ogólnie jestem zadowolony.
sps-snipers - 02 lut 2008 21:48
Ja tez mam instalke i niewidze zbytnio roznicy na gazie czy na benzynie . Instalka Wloska firmy Forton za 2700 rok temu.Przejechane 17 tys .km i jestem bardzo zadowolony.Spalanie 12l miasto jazda 2-5tys obr czyli ostra jazda.W zimie nawet 13l. Soul w zyciu ci nieuwierze,ze ci pali 8,5 l chyba ze jezdzisz na trasie i na 2 tys.obr
Mundek - 02 lut 2008 22:10
13 litrów to mi pali moja GE V6 na sekwencji, BJ pali ok 9 przy spokojnej jeździe a max 10,5 mówię o jeździe mieszanej - 70 % miasto i 30% trasa
krzychu22t - 02 lip 2008 6:39
Mój brat zakładał za 2500zł - STAG 300, wtryski żółte Valtek, butla w koło, Reduktor Tomasetto, wielozawór Tomasetto , wlew pod klapką paliwa z dokręcaną końcówką (dopłata) + pokrowiec na koło A mogę wiedzieć gdzie? Jestem z Torunia wiec do Brodnicy nie mam daleko a szukam w miare taniej instalacji do mojej 323 BG.
BratCukierka - 02 lip 2008 7:27
A mogę wiedzieć gdzie?Brodnica, ul. Podgórna (wylocik na Rypin/Sierpc)
Jestem z Torunia wiec do Brodnicy nie mam daleko a szukam w miare taniej instalacji do mojej 323 BG.ale chcesz sekwencję czy może II generację??
możesz też podjechać do Szychowa spytać się o LPG...
krzychu22t - 02 lip 2008 9:43
na początku myślałem o sekwencji - znalazłem w Toruniu za 2300zł w Autoventura ul. Luba 3 - niestety nikt z moich znajomych tam nie zagazowywał auta, jedynie brat pare lat temu golfa mk2 ale to była instalacja I gen więc raczej nie ma co wyciagac wniosków z tego.
Poza tym troche szkoda kasy wkładac sekwencję do 18 letniego auta z 235 tys km przebiegu pomimo tego, że dwa lata planuje jeszcze utrzymac ją w eksploatacji (bez śladu rdzy dostała świerzy lakier - bo z oryginalnego niewiele zostało, odchodził całymi płatami, model z feralnej serii) no i robie 2tys km miesięcznie.
A co do firmy Auto Gaz z Szychowa to wiem tylko z ich strony że "dostawcą instalacji" jest AutoGaz Centrum z Torunia z Sokolej - nie wiem jak teraz ale swego czasu znajomy sporo sie najezdził regulować instalke II gen.
BratCukierka - 02 lip 2008 14:12
Jeśli chodzi o II generację to musisz być świadomy że mogą być "strzały" jeśli będzie coś nie tak z układem zapłonowym a wtedy może Ci rozwalić dolot, przepływkę.... na IV generacji tego nie doświadczysz...
Ja mam niewiele młodsze auto ale jeśli miałbym zakładać gaz to tylko sekwencję... chodzi o straty mocy i ewentualność "strzałów" bo niestety Mazdy są wrażliwe na niesprawności układu zapłonowego.
znalazłem w Toruniu za 2300zł w Autoventura ul. Luba 3Dobra cena. Podjedź i podpytaj się na jakich podzespołach mieliby zakładać.
Cukierek - 02 lip 2008 19:24
Mogę polecić Auto-Venturę bo w tej firmie zakładał gaz kolega i nie narzeka. Poza tym z tego co opowiadał mi kolega to znają się na robocie.
Jeśli chcesz autem polatać 2 lata to zainwestuj w sekwencję! Lepiej nie oszczędzaj na takich sprawach a będziesz spokojnie śmigał.
W piątek będę przejeżdżał przez Toruń bo jadę do Bydgoszczy więc możemy się spotkać i zobaczysz sobie jak to u mnie wygląda i przewiozę Cię na SGI.
krzychu22t - 02 lip 2008 21:22
decyzja została podjęta napewno sekwencja o strzałach to wiem, z dwa tygodnie temu wymieniałem przepływke u drugiego brata, ktory tez ma 323 BG tyle że 1.6 16V B6 jeździ 4 rok na II gen. w zasadzie przez pierwsze 3 lata nie było większych problemów z gazem (spalanie na poziomie 10l LPG dla automatycznej skrzyni biegów mysle ze było do zaakceptownia a teraz zaczeła brać 13-15 litrow i kicha jak głupia, świece wymienione, przeczyściłem kopułkę kable z mojej wrzuciłem i bez zmian.... z benzyną to zaraz po założeniu gazu zaczeły się problemy falujące obroty, kapiące paliwo z tłumika, problem z wkręcaniem się, kilkukrotne wizyty u instalatora (PZMot na. Św Katarzyny - nie polecam!!!) nic nie pomogły - po prostu stwierdzili, że to musi być wina auta skoro na LPG jest wszystko OK - ostatnio wyczytałem na forum, że może to być wina mieszacza - zwiększony opór dla powietrza, ale nie miałem czasu sprawdzic jak bedzie się zachowywała po jego wymontowaniu. Dodam jeszcze że wcześniej z ECU był jakiś błąd "sprzężenia zwrotnego" ale po wyzerowaniu już sie nie pojawił - Lambde sprawdzałem oscyloskopem - dla LPG jest OK a przy PB pokazuje 0V (albo wartosc maksymalna, nie pamietam dokladnie) mysle że nic innego nie może pokazywac skoro cały czas jest zachlapywana benzyna... Troche sie rozpisałem bo w zasadzie to temat na inny wątek...
Z ciekawosci podjechałem dziś do AutoGaz Centrum i tam również cena 2300zł za Stag 300 butla w kole, ale chyba posłucham Cię i założe w Auto-Venturze. Chętnie bym zobaczył Twoja instalkę, mogę miec jednak problem ze znalezieniem wolnej chwili - do godz 15 jestem w pracy a pozniej o 16.30 mam pewna sprawe do załatwienia zwiazana z nieuchronnie nadchodzaca data ślubu
Cukierek - 03 lip 2008 19:44
krzychu22t planuję wyjechać z Brodnicy ok.14, więc ok. 15 będę już w okolicach Torunia i możemy się spotkać np. koło careffora jeśli miałbyś czas o ochotę.
Jak coś na gg:6708332 lub na koma: 502309605-Mariusz
Chętnie służę pomocą i poradą.
krzychu22t - 09 lip 2008 15:10
Cukierek sorry ale nie wyrobiłem sie w piatek - najważniejsze że madzia śmiga już na LPG. Założyłem w Auto-Venturze jak narazie wszystko OK - spadku mocy niezauważyłem, silnik pracuje rowno na LPG jak i na benzynie. Zobaczymy jak bedzie ze spalaniem..... Co do instalacji to tak jak wcześniej pisałem Stag 300, reszta Tomasetto, wtryskiwacze niestety czerwone Valtek rail type 30 no ale myśle, że dają sobie rade. Jak narazie to mam jedyne zastrzeżenia co do estetyki montażu.... nie popisał sie monter... Powiedzmy, że przymkne oko na to jesli srednie spalanie po przejechaniu 1tys. km mnie zadowoli
Cukierek - 09 lip 2008 19:23
Myślę że nie powinieneś narzekać, zwłaszcza podczas tankowania. Ja mam Staga i nie narzekam, z tym że wtryski żółte Valtec'a. Pierwszy tysiąc km jest po to aby instalka się ułożyła, dopiero po tym tysiącu można ustawić optymalnie instalację.
krzychu22tnic się nie stało, jak będę przejazdem to musimy się spotkać i oblookam instalkę.
KUCZYS - 10 lip 2008 22:34
wtryskiwacze niestety czerwone Valtek rail type 30Dlaczego niestety? U mnie 6 mies chodzą i jest ok.Poza tym gwarancja jest, wiec zaden problem.
Czy cos z czerwonymi Valtekami jest nie teges?
no_fear - 22 lip 2008 7:43
wtryskiwacze niestety czerwone Valtek rail type 30Dlaczego niestety? U mnie 6 mies chodzą i jest ok.Poza tym gwarancja jest, wiec zaden problem.
Czy cos z czerwonymi Valtekami jest nie teges?
bzzyczek - 22 lip 2008 16:28
Które są najlepsze do silnika 1.5 ?Do tego silnika dobre będą ze względu na długie czasy wtrysku:
TYPE 30, BFC, CZERWONE 3Ω, skok ok. 0.6 mmJa mam u siebie niebieskie Valtek Rail 3 ohm skok 0.6 mm i jest ok ciągnie do 6 tys.
Po wymianie wtrysków trzeba wykonać kalibracje.
no_fear - 23 lip 2008 6:41
Które są najlepsze do silnika 1.5 ?Do tego silnika dobre będą ze względu na długie czasy wtrysku:
TYPE 30, BFC, CZERWONE 3Ω, skok ok. 0.6 mmJa mam u siebie niebieskie Valtek Rail 3 ohm skok 0.6 mm i jest ok ciągnie do 6 tys.
Po wymianie wtrysków trzeba wykonać kalibracje.
bzzyczek - 23 lip 2008 11:12
a czasem w "japońskich wiertarkach" nie stosuje sie wtrysków o krótkich czasach wtrysku ?Nie jestem ekspertem ale w Z5 sa dosc długie czasy wtrysku od 2.6-2.8ms na biegu jałowym do 18ms przy pełnym obciążeniu dlatego 3 ohm dają rade.
1 ohm daje sie gdy w silniku sa krotki czasy wtrysku tzn. na jałowych cos ok. 2ms lub mniej. Za wolne wtryskiwacze wtedy nie wyrabiaja i zalewaja silnik gazem na wolnych obrotach.
krzychu22t - 28 lip 2008 16:10
no i przejechałem pierwsze 1.5 tys km, za każdym razem tankowałem do pełna na tej samej stacji - wchodziło z reguły 29.2 - 29.5 dm3 LPG musze przyznać, ze jestem bardzo zadowolony dla cyklu 50% miasto 50 % trasa bierze 8.6 l/100km. Dzis udało mi się na jednym zbiorniku dojechac do Tuszyna i wroćić spowrotem do Torunia - 401 km - spalanie wyszlo 7.3 dm3/100km - gdybym nie musiał przebijać sie przez Łódz i Zgierz przypuszczam, że w 7dm3 by sie zmiesciła.
Jutro jade na obowiazkowy przegląd instalki - myśle że mieszankę bedzie trzeba troche bardziej wzbogacić, czasem lubi troche poszarpać przy gwałtownym dodaniu gazu - szczególnie przy upałach jakie teraz mamy jest to widoczne, przypuszczam, ze drastycznie to nie powinno wpłynąć na spalanie.
luki88 - 23 sie 2008 13:22
Kupuj mazdę i łąduj do niej gaz sekwencyjny - nie pożałujesz. W mieście wychodzi 8 l a w trasie ok 6,5 - prędkość ok 120 km/h. Butle montuj w koło zapasowe, a dojazdówkę przyczep na pionowo po lewej stronie (jak w omedze sedan albo syrence) i praktycznie nie tracisz bagażnika. Od kilku dnio mam zamontowaną instalację na stagu 200, zrobiłem już nią 500 km w tym holowanie innego auta i niezauważyłem żadnych problemów. Nazda łapie szybko temperaturę, a więc przełączenie na gaz odbywa się po ok 1 minuty od uruchomienia silnika. Brak róznicy w osiągach, spalanie to samo co na benzynie a koszt droższy o 600 zł od instalacji podciśneiniowej.
Jak chcesz mogę ci podać namairy na dobrego fachowca z kutna - 120 km od wawy - pytaj na PW
KUCZYS - 24 sie 2008 16:26
luki88 Potwierdzam. Ja juz 12 000 km zrobilem od 1 lutego na KME Diego i nie żałuje.Zadnych problemów.