ďťż
Mazda 323BG 1.3 16V 1991r.





.:MarciN:. - 11 lut 2007 16:03
Witam serdecznie!

Mazda jest ze mną od kwietnia 2005 roku (kiedy to na jej liczniku widniało 130tys. km - obecnie 180tys. - sierpień 2008) i wcale nie zanosi się na rozstanie. Jest to moje pierwsze autko, które w moje ręce trafiło zza zachodniej granicy. Doprowadzenie jej do obecnej postaci pochłonęło już sporo pracy. Jak przystało na kobietę, zabrała mi mnóstwo czasu, cierpliwości i jak na moje studenckie możliwości również pieniędzy, ale jak do tej pory odwdzięcza się codzienną, bezawaryjną eksploatacją i za to najbardziej ją lubię.

Model: Mazda 323BG 1.3 16V
Rok: 1991
Przebieg: 180tys.

Wersja wyposażenia po kupnie – spartańska - to co niezbędne do jazdy





Maj '07



Efekt polerki...




















Lato '06r.







Taka jaka trafiła w moje ręce:


pzdr i zapraszam do komentowania




brii - 11 lut 2007 16:10
Prezentuje się elegancko



marcinkosky - 11 lut 2007 16:15
widac ze ladniutka sztuka

pozdrawiam



akami68 - 11 lut 2007 16:36
Naprawę ładniutka. Eh... mam sentyment do BG, miałem taką z 92, ale gdzie tam do Twojej.

Pozdrowionka




Riki - 11 lut 2007 16:36
Bardzo ladne auto



farciarz - 11 lut 2007 17:00
Jak dla mnie to śliczna...no i bardzo ładne foteczki...szkoda tylko, że tylko trzy ...ale wrażenie bardzo fajne



Waluś - 11 lut 2007 17:24
ooo ładna sztuka fajny i zadbany lakierek



Piotrek - 11 lut 2007 17:35
swietnie wyglada - jak nowa



BratCukierka - 11 lut 2007 17:39
no no ładna sztuka
a jaki przebieg??jaki rozmiar alusów i producent??



cob_ra - 11 lut 2007 17:39
no no no tylko pozazdrościć bardzo dobrze wygląda swietny kolorej lakieru , aluski bardzo ładne sam do zwojej chętnie bym założył



ARASOBOLEK - 11 lut 2007 17:45
Ładniutka nówka sztuka widać ze zadbana Ale az sie prosi o jakieś modyfikacje wizualne



CheZZy - 11 lut 2007 18:22
świetna kolorek chyba jaśniejszy od mojej 323f albo taki sam , nie widze różnicy



ahdov - 11 lut 2007 19:17
kurna...normalnie powalil mnie ten samochod...mam nadzieje ze w srodku tez jest taka zadbana.....

Gratuluje!.

Pzdr,
ahdov



Łukasz - 11 lut 2007 19:47
O w mordę... Stan po fotkach oceniam na tzw. "igłę". Jestem pod wieeelkim wrażeniem co do wyglądu mazdy.Dbaj o nią tak dalej.Aha i jak masz to wrzuć parę fotek wnętrza i silnika



koksik - 11 lut 2007 20:05
Prezentuje się bardzo ładnie, widać że właściciel o nią dba, oby tak dalej i powodzenia w pracach nad nią.



Cukierek - 11 lut 2007 20:30
:-)
Madzia jest po prostu......piękna!
Gratuluję zakupu i życzę bezawaryjnej ekspoatacji autka!



tekknoraver - 11 lut 2007 22:13
Normalnie wszedłem w ten temat zobaczyć cóż za nowy hatchback BG...i mało nie spadłem z fotela...przepiękny szczególnie na tych alu ja bym chciał doprowadzić swoją do takiego stanu ale to jeszcze potrwa jak bez wspomagania na takich kapcioszkach się manewruje ?



.:MarciN:. - 11 lut 2007 23:19
Przede wszystkim dziękuje bardzo wszystkim za komentarze i proszę o więcej

Nowe zdjęcia wstawię jak będzie chwila czasu (być może dopiero wiosną, teraz jeżdżę na zimowych kapciach... a na drogach brudno ) mam też nadzieję że uda się zrealizować następną fazę planu tj. polerka felg i lakieru... nie wiem co o tym myślicie, ale wg mnie efekt może być ciekawy.

PS Jeśli ktoś wie skąd można zdobyć białe kierunki do 323 BG to byłbym bardzo wdzięczny za informacje...

Przebieg Mazdy to udokumentowane 155tys.
Co do felg (producent EXIP) i opon - na 195/50/R15 jeździ mi się bardzo dobrze, wulkanizatorzy wyklinali pomysł zakładania 15stek do tego autka - że drogi dziurawe, że zawieszenie b. szybko się uszkodzi, że kierownicę zębami będę trzymał...itd. Jednak ja się uparłem i szukałem 15stek z moim rozstawem... (myślałem nad większymi ale na nasze drogi i przy 75KM to chyba byłby już hardcore - a autko muszę mieć praktyczne) Wspomagania nie ma i powiem tak - kierownicę zębami nie trzymam, autko w zakrętach sprawuje się lepiej, jest troszkę twardsze ale mi to nie przeszkadza. Jedyną chwilą, w której muszę użyć troszkę więcej siły jest parkowanie, ale mi nie sprawia to większych problemów... A autka używam na co dzień...

Co do doboru felg do mojej Mazdy to długa historia, pełna problemów i niepowodzeń - po kupnie minęło ok. miesiąca zanim zostały ostatecznie nałożone, ale nie warto się rozpisywać... Ważne że z efektu jestem zadowolony. Trzeba tylko na nowy sezon kupić nowe szpilki na jedno koło + 1 dystans 10mm i już będzie cacy...

Zdjęcia silnika... to... ehm... na razie nie ma co pokazywać - przydałoby się mycie i może jakaś polerka kolektora i pokrywy, tyle że w tym temacie ja się w ogóle nie orientuje komu można coś takiego zlecić i jakie są koszta (a portfel studenta teraz ubogi...)



art3city - 11 lut 2007 23:27
Nigdy nie podobał mi się twn model. Ale twój egzemplarz zmienił u mnie to błędne przekonanie

Bardzo ładna



Pajek - 12 lut 2007 1:37
zazdroszcze takiego stanu... a jak tam w niej gra po wygluszeniu dzwi? u mnie jest tragedia, halas mi psuje cala przyjemnosc z muzyki. mocno oklejona byla? ja tez z naklejkami walczylem, co to za moda byla! chcesz dac dystanse do tych felg? ja mialem z tylu 195/50/15 i musialem ranciki na blotnikach podklepywac bo jak 2 osoby z tylu usiadly to na bujnieciach i lukach szorowalo, ale po zabiegu byl luz, teraz mam 195/55/15 i tez bez problemu. ...ale nie ma co, podoba mi sie Twoja Mazda



KyRy - 12 lut 2007 9:02
super stan i ten kolorek tak samo!



.:MarciN:. - 12 lut 2007 12:53

a jak tam w niej gra po wygluszeniu dzwi?

Gra bardzo ładnie i przyjemnie - a mam nadzieję że będzie jeszcze ładniej po dodaniu wzmacniacza. Drzwi zostały wygłuszone w salonie Car Hi-Fi w Lublinie...


mocno oklejona byla?

Oj tak.


chcesz dac dystanse do tych felg?

Na tył jest mi potrzebny dystans 10mm, żeby wszystko ładnie wyrównać. Z tyłu są też nowe szpilki bo seryjne okazały się za krótkie.



323fLKR - 12 lut 2007 14:58
Ładny stan autka i widze że z moich okolic może kiedyś jakiegoś mini spota urządzimy?? hehehe
Pozdrawiam i życze wytrwałości w modernizacjach!!!!!!!



Sikorek - 12 lut 2007 22:39
Dawno takiej równej BG nie widziałem. Dopiero teraz dostrzegam, jak te ranty mogą ładnie wyglądać, jak są dobrze spasowane

albo bezwypadek, albo blacharz-cudotwórca:P

do tego piękny kolor, na prawdę wyjątkowy egzemplarz



Viniu - 13 lut 2007 7:42
No ładne cacko... kurcze... te BG mają coś w sobie.. a twoja rozkłada na łopatki... gratuluje zakupu...



Łukasz - 17 lut 2007 10:55
No to ja napiszę drugi raz ,że mi się niemiłosiernie podoba.
A co do koloru auta to jest boski.Czy to seryjny kolor lakieru???

P.S. Białe kierunki załatwił mi Overkill , uderz do niego to może jeszcze załatwi.Ale pamiętaj to ja byłem pierwszy z białymi kierunkami do BG Pozdrawiam i wklej więcej fotek



sadi 323 - 17 lut 2007 23:07
no zbierałes się żeby wstawić te foty strasznie długo:) hehe a zdjecia widziałem na lkr.pl. to cóż może faktycznie zróbmy spota w krasniku bo już nas jest 3:D tzn jest sporo z okolic ludzi ale nie są zbyt aktywni, albo już sprzedali mazdy. pozdro



sadi 323 - 17 lut 2007 23:13

PS Jeśli ktoś wie skąd można zdobyć białe kierunki do 323 BG to byłbym bardzo wdzięczny za informacje...

zapytaj mbmastera, ja kupowałem od niego

a co do felg.. ja jeżdzę w lato na R16/225/40 fakt przyspieszenie słabsze dużo, ale to jak się trzyma w zakrętach bajka. mimo opon nikoprofilowych nie zauważyłem żeby było twradsze zawieszenie, no a co do

. Jedyną chwilą, w której muszę użyć troszkę więcej siły jest parkowanie, ale mi nie sprawia to większych problemów.
jak to? u mnie promień skrętu przy zmianie rozmiaru odczuwalnie zmniejszył sie..



.:MarciN:. - 10 mar 2007 9:02
Witam ponownie i przepraszam za tak późne odpowiedzi, ale niestety cierpiałem na poważny brak czasu...


Ładny stan autka i widze że z moich okolic może kiedyś jakiegoś mini spota urządzimy?? hehehe
Pozdrawiam i życze wytrwałości w modernizacjach!!!!!!!


czemu nie...


pamiętaj to ja byłem pierwszy z białymi kierunkami do BG

Będę pamiętał

Obiecuję więcej fotek jak skończę to co zacząłem.

pzdr



323fLKR - 10 mar 2007 11:55
Sadi323 zaproponował spota ja jestem w 100% za!! Jak będziecie w Kraśniku w jakiś weekend to można by było coś małego zmątować:D hehe czekam wytrwale!!



Łukasz - 18 kwi 2007 9:12
I co z białymi kierunkami???



.:MarciN:. - 19 kwi 2007 14:25

I co z białymi kierunkami?

niestety lipa

Overkill stwierdził że na razie ani widu ani słychu , szukałem wszędzie i znalazłem gdzieś w Europie do ściągnięcia niestety za cenę jaką w tej chwili nie jestem w stanie zapłacić... Szukam dalej...

W tym momencie z czasem na pracę przy aucie krucho. Mnóstwo innych obowiązków do wakacji... Jestem na etapie polerki felg - i idzie to bardzo bardzo ciężko, ale do przodu. Oczywiście zamieszczę zdjęcia jeśli już coś się zmieni. Kolejnym etapem miała być polerka lakieru.



.:MarciN:. - 09 maja 2007 6:12
W chwili wolnego czasu zdążyłem zrobić kilka nowych "szybkich" fotografii (są robione "z ręki"). Tak oto Mazda prezentuje się teraz po polerce felg (niestety już brudne ). Została też zainstalowana nowa końcówka. Udało mi się zdobyć białe kierunki na przód, teraz poszukuję jeszcze bocznych. Po ich instalacji oraz pierwszych egzaminach - zmienię opis i wstawię kilka solidnych zdjęć - takich jakie być powinny . Czasu nie ma, pracy jeszcze dużo. Kolejny etap to właśnie białe kierunki i malowanie zacisków i bębnów.
pzdr i zachęcam do komentowania











tarkan - 09 maja 2007 6:20
Miłe, przyjemne i zadbane autko.



michasiek - 09 maja 2007 7:40
no no Marcinku jednak polerka poszła, a nic nie mówiłeś Gratuluję, ciężka praca zaowocowała



BratCukierka - 09 maja 2007 13:00
ładne autko...co do białych kierunków to będą ładnie pasować sam dosyć długo czekam na znak od Overkilla że są dostępne a potrzebuje dwa komplety (dla Siebie i dla innego forumowicza z Brodnicy) Mam nadzieję że niedługo się pojawią
felgi ładnie się błyszczą też musze pomyśleć na polerką felg



tekknoraver - 09 maja 2007 13:15
Eh cudnie wygląda Jednak co BG 3d to BG 3d I jeszcze w takim stanie to już malina

Jak to BratCukierka powiedział "Mazda 323 BG 3d tylko dla wybranych eFka dla reszty" P no może nie tak dosłownie ale wiadomo o co chodzi



.:MarciN:. - 09 maja 2007 13:56

dosyć długo czekam na znak od Overkilla

ja się nie doczekałem, ale w końcu udało mi się znaleźć na własną rękę a już nie wierzyłem że można takie dostać - teraz czas zacząć poszukiwanie bocznych - z tym może być również nieciekawie...


felgi ładnie się błyszczą usmiech też musze pomyśleć na polerką felg usmiech

ja chyba drugi raz bym się nie zabrał - no chyba że już całkowicie palce by mi odrosły i powrócił zapał - nie myślałem że będzie tak ciężko - ale najgorzej było pozbywać się lakieru i czyścić na sucho - sama polerka przy tym procesie to przyjemność... bardzo czasochłonna zresztą.

Ale na szczęście:


ciężka praca zaowocowała zeby


"Mazda 323 BG 3d tylko dla wybranych oczko eFka dla reszty"

Miło mi że Wam się podoba i ilość pracy w nią włożona nie idzie na marne.

pzdr



tekknoraver - 09 maja 2007 17:52

Miło mi usmiech że Wam się podoba i ilość pracy w nią włożona nie idzie na marne.

No przy tym ile wkładasz w nią pracy to pewni moi znajomy to by się śmiali "po co" ale jakby Twoją zobaczyli to by wiedzieli "po co" A jak tak dalej o nią będziesz dbał to chyba tylko jakaś wojna atomowa czy cóś sprawi że przestanie jeździć



.:MarciN:. - 29 maja 2007 0:21
Serdecznie zapraszam do oglądnięcia i komentowania nowych fotek na str. pierwszej

serdeczne pozdro



wojciech31 - 29 maja 2007 6:52
Gratuluje pieknego samochodu.



M4c1ek - 29 maja 2007 19:58
Super Madzia. Grauluje, jedna z lepszych jakie do tej pory widziałem. Sam ma Mazde 323 BG.
Skąd wytrzasnąłeś te przednie białe kierunki są super, sam bym takie zakupil, możesz mi powiedzieć ile kosztowały i gdzie je kupiłeś. Boczne też bym sobie sprawi,ł jak coś byś znalazł to daj znać bo wyczytałem że poszukujesz.
Pozdrawiam!



Master - 29 maja 2007 20:04
.:MarciN:. Piękna BG
Świetnie utrzymana i widać że dbasz o sprzęt ...

Szacunek za polerke felg, ja polerowałem tylko pokrywę zaworów i mnie szlag trafiał a dopiero 4 felgi
Mimo wszystko ładnie grają z kolorkiem nadwozia.
Trzymaj tak dalej, a ja czekam na dalsze relacje z "picowania" BG



.:MarciN:. - 30 maja 2007 16:47

Skąd wytrzasnąłeś te przednie białe kierunki zeby są super, sam bym takie zakupil, możesz mi powiedzieć ile kosztowały

ok 150zł

aż żal zdradzać po ponad roku poszukiwań... ale... niech stracę - Lublin na Spółdzielczości Pracy - ściągnęli mi na zamówienie

PS Dziękuję wszystkim za opinie



seba323f - 30 maja 2007 17:51
Nie no jedna z najładniej utrzymanych 323BG w polsce.... Jestem naprawde pod wrażeniem stanu autka i pieknie ci wyszła polerka felg. Pozdrawiam



M4c1ek - 30 maja 2007 19:21

ok 150zł

aż żal zdradzać po ponad roku poszukiwań... ale... niech stracę - Lublin na Spółdzielczości Pracy - ściągnęli mi na zamówienie


Marcin jak bym miał kase, to mógł bym sie zgłosić i dało by rade coś załatwić ?



Jacol - 17 cze 2007 20:24
posprzątane

A tak BTW, bardzo ładne autko, moja kobitka choruje na takie



Sagitari - 18 cze 2007 9:39
Tyyyy noo, jedna z ładniejszych BG, jakie widziałem



pawlak32 - 19 cze 2007 11:12
Ehhh coś te mazdy w sobie mają... mam już drugą i chciałbym trzecią Bardzo ładna mazdeczka tylko na fotkach widac jakby lewe drzwi mialy troche inny kolor... Gratuluje i pozdrawiam (super kierunki )



.:MarciN:. - 10 lip 2007 23:18

lewe drzwi mialy troche inny kolor

no niestety - ktoś kto nią jeździł wpuścił chyba mocny środek odmrażający do zamka, po czym to co się z niego wylało roztarł i zostawił. Lakier w tym miejscu lekko zmatowiał - kiedyś się tym zajmę - ale tego na fotkach nie widać wcale - ten inny odcień na jednym zdjęciu to chyba światło tak padło



.:MarciN:. - 29 lip 2007 23:15
Udało mi się znaleźć zdjęcie Mazdy w takim stanie, w jakim była po kupnie - jeszcze zanim zabrałem się za jej "udoskonalanie"

Oto ona:





Gość - 09 wrz 2007 12:58
ehhh uwielbiam tu zaglądać....
Chciałbym doprowadzić swoja do takiego stanu.
Co powiesz na małe spotkanko w Kraśniku albo w Bełżycach?
Oczywiście jak skończę remont.



nasedo - 09 wrz 2007 14:41
bardzo ładna sztuka , musiałeś dużo włożyć pracy i $$$, ale efekt jest tego wart



.:MarciN:. - 09 wrz 2007 21:14

musiałeś dużo włożyć pracy i $$$

dziękuję

bardzo miło jest czytać takie komentarze - i nie będę ukrywał, że motywują do dalszej pracy
A pracy rzeczywiście zostało włożone dużo.

W tym sezonie kolejny etap. Ponad miesiąc tych wakacji został jej poświęcony (muszę uaktualnić temat). Wyposażenie wzbogaciło się o centralny zamek (na razie z kluczyka, ale będzie pilot - jeśli się uda - z modułem zdalnego rozruchu jeszcze przed zimą - już jest tylko trzeba go założyć) i elektryczne szyby - wszystko udało się złożyć samemu, z czego niezmiernie się cieszę - kosztem czasu i pracy z wujkiem, zaoszczędziłem pieniążki.
Do tego doszła jeszcze mała konserwacja profili zamkniętych, w tym np. progów itd.
Całkowite pranie wnętrza - podsufitki, foteli, tapicerki, wykładziny.
Miałem od razu wszystkiego nie zdradzać, ale że byliście tak mili i odświeżyliście temat to napiszę , że doszło jeszcze delikatne oświetlenie podłogi (spokojnie nie jest niebieskie ).

Niedługo wrzucę fotki z przeprowadzonych prac.


Chciałbym doprowadzić swoja do takiego stanu.

szczerze to jeszcze troszkę pracy zostało, ale już jestem bardzo zadowolony z efektu


Co powiesz na małe spotkanko w Kraśniku albo w Bełżycach?

Odezwij się po remoncie. Ja nie mam nic przeciwko.

pzdr czytelników tematu



premo1 - 13 wrz 2007 19:40
śliczniusia te zmainy koloru zderzaków,lusterek dały efekt byle tak dalej!powodzenia



.:MarciN:. - 21 wrz 2007 20:40
Muszę tu zrobić porządek i zmienić nieco opis.

Żeby nie było, że nic nie robię to aktualnie pracuję nad kierunkami :



Komplikacji co nie miara. Na razie więcej nie będę się rozpisywał.

Jak zbiorę zdjęcia z prac z tego sezonu to umieszczę.

pzdr



tekknoraver - 22 wrz 2007 8:43
z którego golfa te kierunki boczne?



.:MarciN:. - 22 wrz 2007 8:57

z którego golfa te kierunki boczne?

o nie....

ale szybko zostałem zdemaskowany.

Kierunki dedykowane są do golfa III, a miałem się od razu nie przyznawać .

Niemiecki akcent w japońskim aucie .



seba323f - 22 wrz 2007 10:25

ale szybko zostałem zdemaskowany.

Kierunki dedykowane są do golfa III, a miałem się od razu nie przyznawać .

Niemiecki akcent w japońskim aucie .

Ale za to bardzo ładnie sie prezentuje



tekknoraver - 22 wrz 2007 22:23
hehehe wyczaiłem bo sam sobie szukałem odpowiednich ale niemieckie czy nie ale seba323f ma takie samo zdanie jak i ja bardzo ładnie wygladają



michasiek - 22 wrz 2007 23:19
jest śliczna.. nie mam więcej do powiedzenia



Morgoroth - 23 wrz 2007 20:38
Ślicznotka i do tego w bardzo dobrych rękach to się chwali!!



.:MarciN:. - 25 wrz 2007 19:44
No można powiedzieć, że pewien etap modyfikacji, a raczej sezon modyfikacji się zakończył. Od maja 07 (bo opis pochodzi z tego miesiąca) udało się zrobić następujące rzeczy:
- montaż elektrycznych szyb (zestaw uniwersalny, przyciski umieszczone w konsoli środkowej)
- montaż centralnego zamka (na razie z kluczyka)
- pranie tapicerki, podsufitki, foteli i całej wykładziny
- konserwacja profili zamkniętych i bagażnika
- uszczelnienie bagażnika i demontaż instalacji spryskiwacza tylnej szyby
- podświetlenie podłogi z przodu i z tyłu na kolor zielony (moduły LED)
- dopasowanie i montaż bocznych kierunków dedykowanych do Golfa III
- [tiiit] typu wymiana oświetlenia wnętrza i bagażnika na białe LEDy
- pozbycie się jakichkolwiek oznak rdzy z wnętrza (np. mocowania siedzeń)
- malowania zacisków i bębnów na kolor na czarny
- i na pewno jeszcze inne o których zapomniałem

Prace pochłonęły większą część wakacji.

Wszystkie prace wykonałem sam lub z wujkiem (Złota Rączka z niego - jeśli czyta ten temat należą się mu wielkie podziękowania )

Powolutku zbliżam się do efektu jaki chce uzyskać. Przy kolejnej okazji dołączę zdjęcia, może kilka fotorelacji i być może napiszę więcej o przeprowadzonych pracach - a nóż będzie to dla kogoś pomocne. i oczywiście posprzątam w pierwszym poście.

dziękuję komentującym

pzdr



tekknoraver - 25 wrz 2007 20:15
to ja chcę fotorelację z montażu bocznych kierunków i ciężko było z ledami we wnętrzu i bagażniku?



.:MarciN:. - 25 wrz 2007 20:25

to ja chcę fotorelację z montażu bocznych kierunków i ciężko było z ledami we wnętrzu i bagażniku?

Z kierunkami było bardzo ciężko, mocowania nie pasują. W sumie poza kształtem który jest zbliżony nic nie pasuje. Szukałem na złomie kołnierzy od golfa lub pasata na żarówki nawet. Przerabialiśmy i otwory, i kierunkowskazy.

Ledy we wnętrzu - spoko, są podpięte pod włącznik w kanale środkowym, tak żebym go miał pod ręką. Założony jest dodatkowy bezpiecznik, a zasilanie bezpośrednio z akumulatora. Zabawa z kabelkami .

W bagażniku zmieniłem tylko żarówkę na LEDową . Docelowo będzie tam... nie chce krakać. Zobaczymy co będzie .



tekknoraver - 25 wrz 2007 20:35

Ja bym chciał takie cudo ale nie stać mnie narazie na wydatek 700 zł na lampy....U Ciebie by ładnie się z resztą komponowało



.:MarciN:. - 25 wrz 2007 20:44
widzę, że rozglądamy się za podobnymi częściami. Śliczne są.

Miałem je na oku już od jakiegoś czasu. Na razie w kwestii marzeń

A z jakiego katalogu pochodzą ?



tekknoraver - 25 wrz 2007 20:48

widzę, że rozglądamy się za podobnymi częściami.
Widać podobny gust Auto jak się upiększa to tylko detalami które zgrywają się w piękną całość,a te lampki to właśnie w kwestii marzeń jak narazie u mnie również...



.:MarciN:. - 28 wrz 2007 11:18
niektóre ze zdjęć, które ostatnio zostały pyknięte w wolnej chwili. Na kilku widoczny jest również Nissan kolegi (wysłużony, ale nadal sprawny - jak widać czarne tablice - ponad 10 lat na jednym podwórku)













Nie ma jeszcze zaślepek w miejscu gdzie były korbki, ale niebawem się pojawią.


Tutaj mała zabawa z filtrem.




seba323f - 28 wrz 2007 12:43
Super fotki i zmiany



.:MarciN:. - 28 wrz 2007 17:55

Super fotki i zmiany

A dziękuję bardzo. Mazda też się cieszy , a właściciel jeszcze bardziej.



Inte - 28 wrz 2007 20:44
te elektryczne szyby to takie z allegro za 170 zl?

a te ledy to jak zamontowałeś, trzeba kombinować czy kupuje się gotowe pasujące w miejsce zwykłych żarówek?



.:MarciN:. - 28 wrz 2007 22:32

te elektryczne szyby to takie z allegro za 170 zl?

dokładnie tak. 170 lub 180 - dokładnie nie pamiętam.

W związku z tym, że teraz jest elektryka kilka mat z drzwi poszło out. Muszę przyznać, że rzeczywiście sporo dają... Ale już, ani na klejenie, ani na nic innego czasu nie mam. W związku z tym Car Audio musi poczekać.


a te ledy to jak zamontowałeś, trzeba kombinować czy kupuje się gotowe pasujące w miejsce zwykłych żarówek?

Zależy które. Wszystkie poza tymi modułami, które podświetlają podłogę można swobodnie dobrać w miejsce oryginalnych żarówek.



Inte - 30 wrz 2007 8:52
podświetlenie tablicy chyba tez niestandardowe co?
kurcze taka pierdółka a mi się to strasznie spodobało



ravo - 30 wrz 2007 9:05
super autko, zadbana i taka ladna az chce sie ogladac



.:MarciN:. - 01 paź 2007 23:43

podświetlenie tablicy chyba tez niestandardowe co?

zgadza się.


super autko, zadbana i taka ladna diabelek az chce sie ogladac

miło... i aż chce się czytać takie opinie



.:MarciN:. - 19 paź 2007 20:35
Aby nie być gołosłownym umieszczam w temacie 'mini' relacje z przeprowadzonych prac - może komuś się to przyda. Zdjęć nie ma zbyt dużo, ponieważ podczas pracy nie zawsze była możliwość żeby je pyknąć. Poza tym nie myślałem wtedy jeszcze o przeznaczeniu tych fotek...

1. Instalacja elektrycznych szyb w 323 BG:

Jako że głośniki zamontowane są na dystansach - korbka niemiłosiernie ocierała o maskownice głośnika. Wniosek prosty - elektryka. Poszukiwania oryginalnych części zakończyły się fiaskiem. Po rozmowie odbytej przez gg z innym użytkownikiem forum (Piciu) - i tu pozdrowienia dla tego miłego człowieka , moje wątpliwości dotyczące zestawów uniwersalnych zostały rozwiane.

Decyzja zapadła - zestaw został zamówiony z allegro. Początkowo miał zostać założony przez jakiegoś elektryka, jednak albo ktoś nie chciał się tego podjąć albo żądał niewiarygodnie dużych pieniędzy za założenie mechanizmu, znacznie przekraczających jego wartość. Nie pozostało nic innego jak próba montażu. Razem z wujkiem podjęliśmy się tego zadania.

Pomysł na umieszczenie przycisków odbiegał od standardowego. Przyciski miały znaleźć się w konsoli środkowej.

Etapem pierwszym było zdjęcie korbek, boczków drzwi i pozbycie się mat (drzwi były naprawdę dobrze wytłumione ), i oczywiście odkręcenie głośników. Po kleistej zabawie oczom naszym ukazał się taki o to obrazek:





Przyszła kolej na przymierzenie silników - najbardziej odpowiednim miejscem wg nas jest to:



Po przymierzeniu zaczęła się zabawa ze śrubokrętem i wiertarką. Po zdarciu resztek mat trzeba było wywiercić dziury i spasować silnik. Silniki są umieszczone na 3 metalowych nogach przywierconych do blachy za pomocą odpowiednich wkrętów i muszę przyznać, że trzyma się to bardzo solidnie. Elementy, które nakłada się na mechanizm korbki zostały zamocowane za pomocą dwóch odnóg, jak widać na zdjęciach. Przy montażu trzeba oczywiście umiejętnie wybierać miejsca wiercenia!

Tak prezentuje się silnik po montażu na drzwiach:



Do drzwi kabelki dostają się przez oryginalne kostki, które trzeba było rozwiercić - dostęp okazał się niewygodny, a więc:



Ze względu na nietypowe położenie przycisków sterowania większość kabli trzeba było dosztukować, dokupić również kilka kompletów zacisków itd. Wszystkie połączenia zostały zlutowane i dodatkowo zabezpieczone taśmą izolacyjna oraz plastikowymi kołnierzami, aby nie było mowy o przepięciu, bądź przetarciu. Kable zostały puszczone pod kokpitem, następnie przepuszczone przez kanał środkowy:



Wiązało się to również z demontażem konsoli i użyciem odpowiednio długiego drutu, który ułatwił przeciągnięcie kabli. Jeden dodatkowy przycisk (bo jest ich 3 ) został umieszczony we wnętrzu drzwi pasażera i odpowiednio zabezpieczony (bo był zbędny - w konsoli wystarczą 2 ).

A tak wyglądała przygotowana za pomocą lutownicy i pilników konsola środkowa:



Zestaw zasilany jest bezpośrednio z akumulatora - kabel wchodzi z wnętrza auta przez gumową uszczelkę do komory silnika - tam został odpowiednio zabezpieczony za pomocą taśmy izolacyjnej i plastikowych zacisków.Bezpiecznik (będący częścią zestawu) został umieszczony w komorze silnika, ale w odpowiednio chłodnym miejscu przed akumulatorem. Klemy na akumulatorze również zostały zmienione.

Po montażu kabelki trzeba mocno spiąć, aby uniknąć przepięć i tłuczenia. (Piciu polecił mi aby nie puszczać NIGDY kabla dołem drzwi - co jest logiczne, bo po deszczu spływa tam woda)



Innym ważnym elementem jest konieczność nasmarowania prowadnic i linek mechanizmu opuszczania szyb - Ci co są w temacie wiedzą, że w BG szybki nie chodzą bardzo lekko. Dobrze jest też prysnąć smarem w ramki drzwi. Należy przy tym pamięć, aby wyposażyć się w dobry smar - najlepiej aby miał dobre właściwości związane z wypieraniem wody.

Tak to pokrótce wyglądało (uwierzcie, że jest to skrót, bo po drodze zdarza się naprawdę wiele nieprzewidzianych trudności i drobnych wydatków - a to na klemy, a to na zaciski, a to kabla za mało etc.). Jednak efekt ogólny jest zadowalający.

Bardzo cieszę się z faktu, że po tej całej babraninie - nie zostały zbędne części i wszystko trafiło na swoje miejsce , bo naprawdę bałagan był niemały .

Wraz z szybami został założony centralny i oświetlenie podłogi, ale o tym w następnym odcinku, bo dziś już mi się nie chce klepać w klawisze .

pzdr



Gość - 19 paź 2007 21:06
Witam

Jestem Grześ. Chciałem coś niecoś napisać. Ponieważ jestem nowy pozdrawiam wszystkich.
Odnośnie mazdy jestem niesamowicie zaskoczony, jest bardzo fajna W sumie nie spotkałem się jeszcze z takimi modyfikacjami i myślę że pójdzie tak dalej

dziękuję



nasedo - 20 paź 2007 13:40
Super relacja, właśnie wielu z posiadaczy 323 BG ( w tym i ja) głowiło się jak zrobić elektryczne szyby w tymże modelu. Teraz mam kilka pytań

-ile kosztował Cię zestaw elektrycznych szyb, czy to coś podobnego jak ten zestaw?:http://www.allegro.pl/item253806515_uniwersalne_szyby_elektryczne_2_3p_promocja_.html

-podczas gdy szyba opiera sie już o ramę drzwi podczas zamykania, na silniczku jak i przełącznikach pojawia się duży prąd, w jaki sposób to rozwiązałeś, może silniczki mają coś w postaci sprzęgła?



.:MarciN:. - 21 paź 2007 21:30

ile kosztował Cię zestaw elektrycznych szyb, czy to coś podobnego jak ten

cena podobna, zestaw również. Mój jest trochę inny, ale pewnie to i tak jeden kij.


podczas gdy szyba opiera sie już o ramę drzwi podczas zamykania, na silniczku jak i przełącznikach pojawia się duży prąd, w jaki sposób to rozwiązałeś, może silniczki mają coś w postaci sprzęgła

Silniczki chyba mają już odpowiednie zabezpieczenia, więc nie muszę się o to martwić. Poza tym jest jeszcze bezpiecznik w razie jakiegoś przepięcia.

Co do relacji. Ciesze się, że komuś może się przydać. Zastanawiałem się, czy nie umieścić jej gdzieś w dziale tuning, jako osobny topic, ale nie wiem czy jest wystarczająco 'obfita'.



tekknoraver - 22 paź 2007 17:29
Ale ty dbasz o tę madziunię ale to się liczy i to bardzo I wg mnie to jeśli tylko pozaznaczasz w których miejscach nawierciłeś i kable pociągnęłeś,to fotorelacja będzie git



Blade - 23 paź 2007 18:50
Powiem krótko: WOW

Piękny i zadbany egzemplarz. Stan na oko fabryczny. Podziwiam włożony ogrom pracy i serce. Oby tak dalej



sentical - 23 paź 2007 21:18
szacun za zalożenie szyb i zamka. Ja zalożyłem sam zamek i juź wymiękłem. Gdzie schowaleś centralke od zamka??



.:MarciN:. - 23 paź 2007 21:31

Gdzie schowaleś centralke od zamka

w pobliżu puszki z bezpiecznikami za plastikową osłoną


Oby tak dalej usmiech

staram się



.:MarciN:. - 24 paź 2007 1:04
Zgodnie z życzeniem umieszczam małą relację z montażu w 323 BG czystych kierunków.

2. Instalacja czystych kierunkowskazów w Maździe 323 BG:

Najpierw szukałem kierunków dedykowanych. W pewnej firmie z Rzeszowa wprowadzono mnie w błąd. Sprzedawca poinformował mnie, że kierunki do 323 BG są już w drodze do sklepu. Jak się później okazało są to kierunki do 323..., ale nie BG...

Jednak byłem uparty i chciałem pomysł białych kierunków wprowadzić w życie, mając nadzieję, że będę tego prekursorem . Wtedy rozpoczęły się poszukiwania kierunkowskazów, które najbardziej pasowałyby do mojej Mazdy. Po rozmowach ze sprzedającymi takie towary najbardziej zbliżone wymiarami okazały się być kierunkowskazy przeznaczone do golfa III. Kierunek musi być na tyle duży żeby zakryć dziury po otworach (tam gdzie normalnie siedzą śrubki).

A więc reasumując co było potrzebne:
- kierunkowskazy przeznaczone do golfa III (w moim wypadku białe, ale nie całe czyste, bo te całkowite cleary nie zgrałyby się z moimi przednimi kierunkowskazami)
- kołnierze na żarówki x2 wyjęte z golfa III albo z passata (ja kupiłem na złomowisku)
- 2x komplet małych zacisków
- taśma izolacyjna
- kombinerki
- piła do metalu + pilniki do metalu
- lutownica
- silikon

Jak przebiegała praca:



Początek to wyjęcie starego kierunkowskazu, wyjęcie kabelków z gumowego kołnierza i usunięcie starych zacisków. Uwaga: Żeby było wygodnie najlepiej jest odkręcić nadkole – dodatkowa przestrzeń przyda się przy montażu (poza tym kabelki jak nam uciekną to łatwiej je dostać ).

Po usunięciu starych zacisków trzeba było nałożyć komplet nowych, a następnie połączyć je z kołnierzem od golfa (lub passata – są takie same).

Następnym etapem jest odpowiednie pomierzenie odległości i oznaczenie miejsc cięcia. Sugeruje najpierw wyciąć otwór piłką (nieco mniejszy niż potrzeba), po czym poszerzać go dłuuugo i delikatnie pilnikami od czasu do czasu przymierzając nasz nowy kierunkowskaz - trzeba się naprawdę napiłować, ale gra jest warta świeczki.



Należy pamiętać, aby miejsca cięcia zabezpieczyć po piłowaniu przed korozją – my użyliśmy unicor, który za pomocą pędzelka naniosłem na krawędzie blachy.

Zaciski i uchwyty w nowo kupionych kierunkach również trzeba troszkę przerobić – my użyliśmy do tego pilniczków i lutownicy. Standardowo kierunek nie będzie ładnie przylegał (niestety) i trzeba go tak przerobić żeby 'docisnął' się możliwie blisko blachy, która będzie mogła wskoczyć w odpowiednie miejsca – niestety z tego etapu zdjęć nie mam (nie było nawet nerwów żeby je robić).

Po wykonaniu tychże czynności i niezliczonej ilości prób i dopasowań wkręcamy kołnierz w kierunek, zabezpieczamy dodatkowo taśmą izolacyjną miejsca styku, po czym umieszczamy finalnie kierunkowskaz na swoim miejscu.



Aby dobrze się trzymał, użyliśmy dodatkowo małych bolczyków, które umieściliśmy przy głównym zaczepie kierunku (pomysł wujka – sprawdza się w 100%). Należy przed montażem zadbać o odpowiednie uszczelnienie miejsca mocowania – uszczelka wykonana z gumy (widoczna na zdjęciu) nie pasowała, a więc wykonaliśmy ją z silikonu, którego nadmiar można bezproblemowo usunąć.

Efekt miał być taki, żeby kierunkowskazy wyglądały tak jakby były przeznaczone dla tego autka od fabryki. Muszę przyznać że miałem chwile zwątpienia, jednak nastąpił przełom i wszystko wyszło świetnie .

Efekt:



Czas pracy – 2 dni.



Boris86 - 05 lis 2007 0:37
Bardzo ładne BG.
Świetnie wypolerowane Kółeczka... no i fajnie żę masz komplet klarów. Dobrze pasują z tą polerką.
Ja osobiscie pomalował lub zdemontował bym listwy boczne bo są tak troche oderwane od całosci.
Ogólnie bardzo pozytywnie



Lukas007 - 21 lis 2007 18:17
Może jest już za późno na wstęp, ale...

Moim zdaniem ładna i zadbana mazda. Sporo w niej zmieniłeś, zwłaszcza w kontekście tego jak wyglądała seryjnie. Co mnie cieszy:

- mamy identyczne felgi (mieliśmy bo ja swoje zmeniam na wiosnę)
- masz taką końcówkę jak ja przed wizytą w EL'TEC'u

...ach te sentymenty

Fajnie Ci wyszła polerka. A tak apropo zacisków to do tego koloru auta proponował bym żółte, ale zrobisz jak zechcesz. Konwersja szyb z tych na korbę na elektryczne też była świetnym pomysłem, podobnie jak cleary. Zamierzasz coś zmieniac w silniku?

Reasumując, fajna mazda choc dla mnie najładniejsza jest GE



.:MarciN:. - 10 gru 2007 0:46
Na pierwszej stronie nastał porządek .


Ja osobiście pomalował lub zdemontował bym listwy boczne

Przede wszystkim dzięki za tak pozytywną opinię.

Listwy na pewno nie będą demontowane. Być może kiedyś zostaną pomalowane pod kolor nadwozia, ale na razie pewnie zostaną czarne. Nie do końca jestem przekonany, czy wyglądałyby lepiej w kolorze autka... Może w wolnej chwili zrobię taki zabieg w PS i zobaczę jak to mogłoby się prezentować.


A tak apropo zacisków to do tego koloru auta proponował bym żółte

Już są czarne... Mimo, że powoli, lecz konsekwentnie realizuję swoją wizję Mazdy.


Zamierzasz coś zmieniac w silniku?

Myślałem na zmianami typowo kosmetycznymi mającymi na celu odetkanie silnika. Wszystko zależy, czy pozwolą mi na to fundusze. Na pewno nie chce iść po najniższej linii oporu i zrobić coś dla samej sztuki, jeśli już zdecyduje się na coś, chciałbym żeby było to zrobione z głową i wykonane przez kogoś lub w konsultacji z kimś kto jest naprawdę obeznany w temacie. Silnik ze względu na istotną dla mnie kwestie ekonomiczności i bezawaryjności pozostanie 1.3.

W tym momencie na pierwszym planie jest car audio, ale czy coś z tego będzie zobaczymy. Nie lubię się chwalić czymś, czego nie mam, więc nie będę zapeszać.



Boris86 - 10 gru 2007 1:29
Takie mam pytanko...
Nie doszedłeś do wniosku że 195/50 R15 to za duzy zamulacz do tego auta
Bo mnie nurtuje kwestia czy nie szukać jakiś lekkich 14" z troche weższą oponą...
Co prawda 195/50 gdy zawias jeszcze był serią mega poprawiły zachowanie auta w zakretach.Fajnie sie też hamuje tak szerokim kapciem...
Ale .. wg. mnie to jednak za duży zamulacz jak na to auto.



.:MarciN:. - 10 gru 2007 16:04

Co prawda 195/50 gdy zawias jeszcze był serią mega poprawiły zachowanie auta w zakretach.Fajnie sie też hamuje tak szerokim kapciem...

Pod tym muszę się podpisać dwoma rękami. Zawias na razie pozostanie seryjny, a z taką poprawą właściwości jezdnych szkoda mi się rozstawać. Autko nadal jest żwawe. Nie zauważyłem pogorszenia osiągów, za to na pewno poprawę trakcji i przyczepności. Przeznaczeniem Mazdy nie są wyścigi, a w pracę nad tymi felgami zainwestowałem tak wiele czasu, że na pewno nie chcę wymieniać ich na mniejszy egzemplarz...

Co do zawieszenia. Kusiło mnie lekkie obniżenie o ok. 35mm, lecz nie wiem czy ma sens wkładanie samych sprężyn o powiedzmy jakości, która na pewno jest kwestią dyskusyjną (jamex). O obniżeniu auta Ty na pewno możesz bardzo dużo powiedzieć...



Boris86 - 11 gru 2007 0:35
Ja mam ponad 60mm na sprezynach Weiteca progresywnych. A do tego krótsze od seryjnych amory o 35 mm.
W Jamexy nigdy w życiu sie nie ładuj. Jak juz na forum pisałem chodzi o nich opinia żę chwalą je tylko Ci którzy wstydza sie przyznać ze połaszczyli sie na cene i kupili bubla.
Ogólnie wnioski moje są takie... Bardzo po [tiiit] z połączenia takiego zawiasu i niskiego profilu dostają inne elementy zawieszenia. I trzeba w nie czesciej inwestować, zaczyna pukac to tu, to tam, zaczyna trzeszczeć w kabinie... Auto sie tłucze na polskich dziórach... I trzeba sobie czasem posiedziec ze śroobokretem. Co prawda auto prowadzi sie jak po sznurku i fajnie czasem usłyszeć od kogoś "O k..wa, moje auto leżało by już na dachu".
Ale staje sie to wszystko uciążliwe. Po 2 latach czasem można sie zirytować. Moje wnioski są takie że zawias sportowy tak. Ale kompleskowo. Amory pod sprezyny dopasowane, a do tego wszytkie gumki i inne pierdólki w stanie BDB.
Ale do tego nie koniecznie juz taka opona. Uważam że przy troche weższym kapciu i troche wyższym profilu autko bedzie mogło jeszcze lepiej smigać. Mam tez 195/40 w domku... Kozak to wyglada... No ale nie przesadzajmy... ...hehe... A moze sie starzeje
Mam w łodzi taką układanke 5 zakretów o róznych kątach z fajnymi przejsciami. Auto nawet nie pisknie oponą wiec spokojnie można przejśc na coś cieńszego i wyzszego. Zresztą ... ja zawsze lubiłem miec kilka kompletów kółek. Co inny nastrój to inne kółka. Nic tak nie zdobi auta jak dobre koło i gleba. Warto wiec w nie zainwestowac. A przeciez to takie mody które chyba jako jedyne łaczą performance ze stylingiem. Wiec sa warte zainteresowania wiekszego.



lukaszek323f - 13 gru 2007 14:23
ładna madziula widac ze dbasz o autko gratulacje



tekknoraver - 17 gru 2007 13:03
Ja mam letnie 185/65 14 cali i też ładnie śmiga po zakrętach w takich...Ale Marcin się napocił przy alusach więc nie ma się co dziwić że nie chce zmieniać też bym nie zmieniał



martin01983 - 08 sty 2008 20:54
MarciN ja też mam w planach montaż elektrycznych szyb i jestem Ci bardzo wdzięczny że pokazałes jak sie to robi.Ja nie miałem bladego pojęcia i bałem sie podjąc takiego zadania.Z Tym opisem startuje na wiosne.Ale nie to mnie interesuje.Jestem cholernie ciekawy gdzie kupiłes te białe kierunkowskazyz postojem?.Normalnie choruje na takie i nie umiem znaleźc.Może ktoś z forum mógł by Mi pomóc.Dzieki



.:MarciN:. - 09 sty 2008 2:08

jestem Ci bardzo wdzięczny że pokazałes jak sie to robi

cieszę się, że komuś może się to przydać


białe kierunkowskazyz postojem

zacznę od tego że te białe kierunki są bez postoju... też na nie chorowałem, najpierw miał je ściągnąć ktoś z forum, ale po roku poszukiwań udało mi się je zamówić w pewnej hurtowni motoryzacyjnej w Lublinie. Cała przyjemność wynika właśnie z ich trudnej dostępności bo niewiele osób owe posiada . Do kompletu doszły u mnie jeszcze boczne dedykowane do Golfa. Teraz choruje na przednie reflektory clear glass - one są właśnie z postojami... ale to nie jest przyszłość tego sezonu...


Z Tym opisem startuje na wiosne

Życzę powodzenia i od razu na wstępie radzę uzbroić się w cierpliwość.... na pewno nie będzie łatwo zacząć...

Ja na wiosnę startuje z poprawą konserwacji podwozia, odnowieniem polerki felg i może czymś jeszcze... pochwale się jak zrobię .

pzdr



BJFast - 01 lut 2008 14:19
Super sprzęt wygląda jak model zabawka Mazdy 323 Jedna z ładniejszych BG w Polsce. Niby niewiele się różni od serii jednak do serii nie podobna. Kawał dobrej, solidnej roboty. Mam nadzieje, że po zimie lakier też będzie się tak dobrze prezentował. Czekam na kolejne mody



Mirek - 08 mar 2008 20:26
Dżisas normalnie jestem w szoku i zarazem zacznę od przeprosin!
.:MarciN:. wybacz że dopiero teraz zerknąłem na Twoje autko, i przyznam się że zrobiłem to po przeczytaniu pewnego innego tematu na forum gdzie ktoś, nie wymienię z nicku, zasugerował żebyś lepiej pilnował tego jak wygląda Twoje auto, ale widzę że wygląda wyśmienicie! Ja osobiście jestem zakochany w modelach z przełomu lat '80/'90 i moim zdaniem to najładniejsze Mazdy aż do nowej serii 3/6 i szczerze mówiąc nie sądziłem że dane mi będzie oglądać 323 BG 3d tak śliczną jak Twoja!
Jeździ u nas tych aut sporo ostatnio, ale niestety w przytłaczającej większości są to samochody zaniedbane, które ludzie traktują jako przyrząd do przemieszczania się z punktu A do punktu B. Coraz mniej jest ludzi, którzy potrafią wrzucić w tak - nie czarujmy się - wiekowy samochód - trochę kasy i przede wszystkim pracy i serca jak Ty. Wielki szacunek dla Ciebie!
Bardzo bym chciał aby dane mi było obejrzeć ją kiedyś z bliska. Jednego jestem pewnien - jeśli będziesz o nią dbał tak jak to robisz do tej pory, to napewno będzie Ci się jeszcze długo odwdzięczać.
Pozdrawiam serdecznie!



.:MarciN:. - 10 mar 2008 0:06
BJFast, Don Szturchen dziękuję za ciepłe słowa. Don Szturchen skłamałbym jeśli bym napisał, że czytanie takich opinii nie jest dla mnie motywacją .

Słyszałem wcześniej już kilka razy zdania typu: "I po co inwestujesz w ten samochód, nie opłaca się.", jednak zdeterminowany nadal chcę żeby Madzia została ze mną , zwłaszcza kiedy czytam takie pochlebstwa. Poza tym trudno rozstać się z samochodem, który nigdy mnie nie zawiódł.

W tym momencie doszło kilka zmian raczej eksploatacyjnych. Autko trafiło na większy przegląd po 3 latach naszych wspólnych wojaży . Seryjne tarcze (oryginalne) po długim stażu doczekały się wreszcie zmiany, podobnie jak klocki (produkty Brembo i Ferodo Premier) i filtr paliwa. Katalizator miał być wycięty ale okazało się, że podobnie jak cała reszta autka - zawieszenie, układ wydechowy itp. itd. jest w bardzo dobrej kondycji. Trudno mi w to uwierzyć, biorąc pod uwagę, że auto jest już prawie pełnoletnie i sprostało niejednej trudnej sytuacji.


będzie Ci się jeszcze długo odwdzięczać - mam taką nadzieję

Walczę w tym momencie z jednym problemem, a mianowicie przypadłością, z którą na pewno spotkało się kilku posiadaczy 323 BG 3d - ciężko działającą prawą szybą. Jeśli uda się to rozwiązać to być może skończę to na czym od dawna mi zależało. O planach nie chcę pisać, bo nie lubię słów bez pokrycia.


Bardzo bym chciał aby dane mi było obejrzeć ją kiedyś z bliska.
- z przyjemnością

również pozdrawiam serdecznie



marcus_87 - 10 mar 2008 0:14
robi wrazenie! bardzo ladnie utrzymana i modyfikowana z glowa, wyglada jak nowka i te felgi duzo czasu zajela polerka czy tylko ja trafiam na 'twarde' felgi? napisz cos o podswietlaniu tablicy z tylu



BJFast - 10 mar 2008 23:15
no i tak trzymać. widzę, że lecisz grubo z modami(hamulce brembo, ferrodo= respect) musimy się ustawić na na jakimś spocie w pobliżu lublina ( jak tylko swoja brykę doprowadzę do porządku) to będe miał okazję przyjrzeć się z bliska (jest na co )

Walczę w tym momencie z jednym problemem, a mianowicie przypadłością, z którą na pewno spotkało się kilku posiadaczy 323 BG 3d - ciężko działającą prawą szybą. Jeśli uda się to rozwiązać to być może skończę to na czym od dawna mi zależało.
kurcze ja też to mam, to chyba wina krzywych prowadnic, ale drzwi nigdy nie były bite. elektryczne szyby u mnie chyba by nie dały rady (sam ledwo daję ) powodzenia w dalszych modach



.:MarciN:. - 11 mar 2008 0:37

duzo czasu zajela polerka czy tylko ja trafiam na 'twarde' felgi?

bardzo długo... W pewnym momencie już był kryzys. Podkład nie chciał zejść żadną chemią, zdzierałem go ostatecznie ręcznie - po tym zabiegu polerka nawet tymi grubymi papierami to był pryszcz. Zeszło mi cały miesiąc, z tym że najpierw polerowałem dwa weekendy, a potem codziennie... felgi łatwo się nie dały i widać było że podkład chyba nie był oryginalny.


napisz cos o podswietlaniu tablicy z tylu

Podświetlenie tablicy to białe ledy. Są to żarówki diodowe - bodajże 6 diód w jednej - w oprawie standardowej takiej jaka jest przy tablicy - u mnie w 323 BG chyba ba15s, ale nie pamiętam dokładnie bo rok temu je nałożyłem .


będe miał okazję przyjrzeć się z bliska

chętnie, ale najlepiej jak już będzie ciepło i bliżej wakacji . W Lublinie również bywam raz na jakiś czas.



piterpiel - 26 mar 2008 6:34
Bardzo ladna i zadbana ! Widac pasje Szkoda bo brak jej tylko wiekszego silniczka



.:MarciN:. - 26 mar 2008 12:04

kurcze ja też to mam, to chyba wina krzywych prowadnic, ale drzwi nigdy nie były bite. elektryczne szyby u mnie chyba by nie dały rady (sam ledwo daję łoł) powodzenia w dalszych modach spoko

problem rozwiązany . Mam nadzieję, że tak jak teraz będą chodzić już zawsze .


Szkoda bo brak jej tylko wiekszego silniczka

Może kiedyś... Swego czasu marzył mi się 1.8 DOHC, ale w tym momencie w ogóle o tym nie myśle. Mimo wszystko silniczek naprawdę jest w dobrym stanie, a sama Mazda dość dynamiczna, a przede wszystkim oszczędna i bezawaryjna.



piterpiel - 26 mar 2008 15:10

przede wszystkim oszczędna
tego wlasnie mi brak ;p



Inte - 29 mar 2008 19:50

problem rozwiązany usmiech. Mam nadzieję, że tak jak teraz będą chodzić już zawsze usmiech.

a może opowiesz coś więcej?



.:MarciN:. - 29 mar 2008 23:37
Napiszę to co koledze wysłałem na PW.

Trzeba rozkręcić całe drzwi, zdemontować szybę, zdemontować uszczelki, zdemontować cały mechanizm, prowadnicę itd., oczyścić wszystko z rdzy (troszkę było) - nasmarować prowadnicę jakimś smarem przekładniowym (lub innym przeznaczonym do takiego celu), podobnie linkę, bo na bank jest sucha, uszczelki oczyścić dokładnie i nasmarować specjalnym silikonem do uszczelek i jeszcze trzeba umiejętnie nagiąć jeden z rogów ramki drzwi (i to jest chyba jednym z najważniejszych elementów - tak aby szyba dobrze wskakiwała w uszczelkę na górze) - u mnie szyba nie wskakiwała idealnie w uszczelkę i zwalniała masakrycznie przy końcu, cały mechanizm chodził dosyć ciężko (zwłaszcza gdy była wilgoć) albo w skrajnych przypadku w ogóle odmówił posłuszeństwa + szyba nie chciała swobodnie wyskoczyć z uszczelki kiedy chciałem ją uchylić. Po zostosowaniu wyżej wiemienionych kroków, które suma sumarum zajęły kilka dni problemu już nie ma i mam wielką nadzieję że tak pozostanie na dłuuuugo.

Uwaga - nie pryskajcie czym popadnie na ten mechanizm , bo po zastosowaniu gównianego smaru, zamiast działać wszystko dosłownie się skleiło i przyciągnęło syf, także uważajcie czego używacie. A na uszczelki tylko silikon do uszczelek.

Niestety fotorelacji nie będzie, bo nie mam zdjęć .

PS W tym miejscu należą się wielkie podziękowania, dla osoby która odwaliła kawał roboty, chociaż nie wiem czy będzie czytała ten post .



.:MarciN:. - 13 kwi 2008 9:43
Nie mam ostatnio czasu żeby zająć się swoim autem tak jakbym chciał, ale w weekend zdążyłem odnowić polerkę felg (wiertarka, filc i autosol) i pomalować zaciski na czarno, bo poprzednia farba mimo wstępnego dokładnego czyszczenia części okazała się do d*py.

Felgi po autosolu:





Zaciski po Foliatecu (wreszcie efekt jaki chciałem uzyskać):



Zostało mi jeszcze kilka drobiazgów.



BJFast - 13 kwi 2008 18:44
eeeee nooooo fele to masz odpicowane na wysoki połysk zaciski czarne z połyskiem też spoko. efekt grudek na zaciskach rozumiem, że zamierzony, czy po prostu zdjęcie tak wyszło



seba323f - 13 kwi 2008 18:45
Jestem pod wrażeniem efektu polerki...



Mirek - 13 kwi 2008 22:08
polerka wyszła świetnie, teraz czekamy na foty z już założonymi kołami



.:MarciN:. - 13 kwi 2008 22:52

polerka wyszła świetnie, teraz czekamy na foty z już założonymi kołami

dziękuję, dziękuję . Fotki na pierwszej stronie są z felgami po polerce, tyle że to zdjęcia z poprzedniego sezonu (te felgi zostały wypolerowane przeze mnie rok temu) . Przed ich nałożeniem w tym sezonie odświeżyłem je nową pastą, aby efekt utrzymać przez następny sezon . Aktualne fotki autka wrzucę za jakiś czas, bo Madzię czeka jeszcze kilka drobnych zabiegów (przede wszystkim czyszczenie bo w weekend starczyło czasu tylko na felgi + malowanie zacisków), poza tym chciałbym znaleźć czas aby zrobić jakieś sensowne zdjęcia.


efekt grudek na zaciskach rozumiem, że zamierzony

nie bardzo rozumiem, ale w każdym razie wyszło tak jak chciałem... Wreszcie jest pełna błyszcząca czerń. Zdjęcie było robione niedługo po malowaniu, a ta farba schnie 24h... Pełne utwardzenie podobno uzyska po 7 dniach... W każdym razie po 24 godzinach musiałem już wyruszyć do Rzeszowa .



mazur - 13 kwi 2008 23:01
Witam.

Bardzo ładna Mazda - widać ze wkładasz w nią dużo serca i pracy.

świetna robota z tymi felgami wyglądają super!!!



sha'gha - 15 kwi 2008 17:10
sliczna mazda i fajnie ze ciagle rozwijana felgi polerowane recznie tez mi sie bardzo podobaja bo to wymagalo troche pracy a efekt bardzo cieszy (cos o tym wiemy ) ladnie to wszystko ze soba wspolgra oby tak dalej pozdrawiam kolego i do zobaczenia na drodze:)



.:MarciN:. - 27 kwi 2008 1:36
kilka aktualnych zdjęć:











Palkerson - 27 kwi 2008 6:09
ee no felgi wypas !:) nie lubie czarnych zacisków bo ich nie widac ale spoko ładnie to wygląda



.:MarciN:. - 27 kwi 2008 12:33
właśnie jeśli chodzi o felgi to efektu na zdjęciach nie widać w ogóle. Auto przejechało tego dnia grubo ponad 300km i były trochę przykurzone a sesja wyszła dosyć spontanicznie, także nie było czasu się nimi zająć. Wosk na lakierze za to się bardzo dobrze trzyma .

Do skończenia pozostała jeszcze instalacja audio i kilka detali. Na tym chyba koniec planów na ten sezon, bo brak juz cierpliwości i siły do pracy , poza tym niemal wszystko co sobie założyłem zrealizowałem, a jest jeszcze masa obowiązków, którymi trzeba sie zająć. Do pełni szczęścia jeśli chodzi o wygląd brak mi może delikatnego obniżenia i przednich czystych lamp do kompletu z tymi kierunkami, ale o tym się pomyśli w swoim czasie . Najważniejsze jednak że Mazda spisuje się świetnie jako auto do codziennych wojaży i chciałbym ją jak najdłużej utrzymać w takim stanie. (niestety nie jest to takie łatwe, gdy autem jeździ się na codzień )

Gdy pozwoli czas zrobię zdjęcia takie jakie chciałbym mieć, bo z tych jestem średnio zadowolony i uaktualnię opis na pierwszej stronie.

PS Z felgami już jest OK. Tył został wyrównany. ET z przodu 35, ET z tyłu 25 . Doszły nowe szpilki i dystans 10mm z pierścieniem centrującym.

pozdrawiam



mundek84 - 04 maja 2008 18:49
bardzo ładny efekt Twojej Mazdy. Przyznam szczerze ze dobrze przemyslane i wykonane. A tym bardziej, że mam identyczny kolor mazdy



tekknoraver - 05 maja 2008 15:58
Pięknieje ta Twoja madziula normalnie a powiedz mi czy nie miałeś problemu z odkręceniem śrub od rejestracji?bo ja mam i to cholerny i jakie żarówki tam siedzą?



Mirek - 05 maja 2008 18:13
A co masz w planie jeśli chodzi o Car-Audio? Też jestem na tym etapie właśnie, i chętnie poczytam jaką Ty masz koncepcję.



.:MarciN:. - 05 maja 2008 22:07

a powiedz mi czy nie miałeś problemu z odkręceniem śrub od rejestracji

chyba chodzi o te śrubki przy lampkach? Jeśli tak to nie było jakiegoś specjalnego problemu. Robiłem to ponad rok temu i co do żarówek to nie chciałbym skłamać, ale z tego co pamiętam to prawie na pewno siedzą tam ba15s. Z ledowych jestem zadowolony do dzisiaj i mam nadzieję, że będą służyć i służyć .


A co masz w planie jeśli chodzi o Car-Audio

Jeśli chodzi o koncepcję to nie zmieniła się od samego początku kiedy to Car Audio było bardziej w sferze marzeń niż realizacji , a mianowicie:

- Dobre radio
- Przedni zestaw separowany
- Wzmacniacz 4 kanałowy
- Sub w zamkniętej skrzyni
- wygłuszenie drzwi
- nowe okablowanie

Pierwszym etapem było wygłuszenie drzwi, montaż radia i zestawu separowanego. Radio to Clarion DXZ558RMP - trafiłem w znośnej cenie za nowy egzemplarz, a głośniczki to zestaw Proa Simplex 160 który o dziwo zaczął się jakiś czas temu pojawiać na allegro: http://www.allegro.pl/item353902448_zes ... mplex.html

Brzmią bardzo przyjemnie, od Herzów odstraszyła mnie ostra góra i te najbardziej przypadły mi do gustu.

Teraz dojdzie tego już zakupiony wzmacniacz Alpine V12 MRV-F400S, drzwi będą ponownie wygłuszone (kilka mat zdarłem aby zamontować szybki - bo korbka już nie zdała egzaminu przy głośnikach zamontowanych na dystansach - i centralny), no i myślę o jakimś subie o niewielkich gabarytach... Chciałbym jakiś w miarę szybki, miękki, głęboki basik, który przyjemnie uzupełniałby całą scenę... Myślałem o JL 10W0-4 w skrzynce zamkniętej... Powinien zadowolić się mocą jaką oferuje MRV-F400S w mostku. Jeżeli ktoś ma jakąś inną propozycję to jestem otwarty.

Mirek, a Ty jaki masz plan? Ja co do suba mam wątpliwości, nie mam gdzie odsłuchać 10w0...



lukaszek323f - 08 maja 2008 21:48
Mazda na żywo bardzo ładnie wyglada to ty chyba jechałes dzis w Lublinie Sikorskiego w doł albo na Czechów albo w Poligonową



.:MarciN:. - 10 maja 2008 11:41

ty chyba jechałes dzis w Lublinie Sikorskiego w doł

Chyba na pewno ja . Sikorskiego w dół i na Północną. Miło, że się podoba , mimo że jest brudna .



mzer - 16 maja 2008 14:13
.:MarciN:. podobają mi się modyfikacje jakie zrobiłeś w autku. Mazda prezentuje się rewelacyjnie widać, że dbasz o nią i wiesz co robisz gratulacje



martino_83 - 24 cze 2008 14:01
PS Jeśli ktoś wie skąd można zdobyć białe kierunki do 323 BG to byłbym bardzo wdzięczny za informacje...

Też szukam takich kierunków do Mazdy 323BG więc jest nas dwóch,informacje mile widziane.A co do autka to wielki pozytyw



BratCukierka - 24 cze 2008 15:14
martino_83 klik

.:MarciN:. fajna bg



domagalskim - 25 cze 2008 0:05
Kurde troche drogo za te migacze

Albo jestem slepy albo nie widze tam na tej stronie tylnych lamp do 323 GB HB

Macie jakies namiary na nówki bo juz mnie krew zalewa jak moje lampy woda zalewa



martino_83 - 25 cze 2008 10:44
Dziękuję Ci BratCukierka za namiary na kierunki jestem bardzo zadowolony.Pozdrawiam



.:MarciN:. - 25 cze 2008 11:09
Napiszę już w temacie raz, a dobrze.

Dostałem już ponad 10 pytań na PW w sprawie białych kierunków do BG. Na wszystkie oczywiście miło odpowiedziałem . Sam zacząłem ich szukać ponad 2 lata temu - niestety bezowocnie, w necie ich wtedy nie wygrzebałem, ale w końcu po dłuuugim czasie trafiłem na nie w LBN i aby była jasność dla tych co ciągle szukają:

Kierunkowskazy dostałem w Lublinie w hurtowni motoryzacyjnej, której nazwy niestety nie pamiętam. Mieści się ona na ul. Spółdzielczości Pracy przy galerii handlowej OLIMP na parterze niedaleko wejścia. Na kierunki musiałem czekać 24h.

Za wszystkie opinie dotyczące autka bardzo dziękuję.

Za jakiś czas będzie mały update jak tylko sesja dobiegnie końca .



.:MarciN:. - 25 cze 2008 23:09
Mała "pseudo-fotorelacja" (bo zdjęć nie robiłem) z uszczelniania bagażnika, które miało miejsce rok temu.

Sporo posiadaczy BG ma problem z dostawaniem się wody do bagażnika, szczególnie z lewej strony. Ten problem nie ominął również i mnie. Woda która dostawała się do bagażnika spowodowała niemal całkowicie sparcenie drewnianej podłogi bagażnika, która najzwyczajniej w świecie ją piła. Chciałem problem rozwiązać raz a dobrze.

Najpierw trzeba było zlokalizować miejsce z którego dostaje się woda do bagażnika, szczególnie z lewej strony. Więc cały bagażnik został rozebrany, plastiki zdjęte, koło wyciągnięte, wszystko do gołej blachy. Na poniższym zdjęciu widać również kilka narzędzi które przydały się do pracy



Początkowa diagnoza wskazała na lampę, jednak jak się później okazało uszczelnienie lampy nie rozwiązało problemu. Lampa została zdjęta, razem z uszczelką, uszczelka została z każdej strony potraktowana silikonem, braki zostały wypełnione, woda przez lampę już do środka się nie dostawała, ale jednak nadal leciała gdzieś z lewej strony bagażnika. Dokładniejsza diagnoza i 3 duże konewki wody później doprowadziły mnie na (nie wiem jak to nazwać) takie dwa plastikowe, prostokątne otwory w karoserii, które są przysłonięte przez zderzak. Diagnoza potwierdziła się. Uszczelki jakie się znajdują wokół tych "prostokątów" były sparciałe, więc zostały również uzupełnione silikonem. Cały zabieg zmusił mnie również do ściągnięcia tylnego zderzaka. Miejsca wokół śrub, które go trzymają zostały również doszczelnione bo i tam potrafiło kapnąć kilka kropel (jeśli nierówno przykręcicie zderzak, nawet po śrubach woda będzie lecieć).

Po wszystkich uszczelnieniach kiedy już byłem pewny, że nic nie dostaje się do bagażnika, protekcyjnie potraktowałem bagażnik unicorem, na samym dole koło koła gdzie gromadziła się woda było troszkę powierzchownej rdzy, więc najpierw troszkę papieru ściernego, potem unicor. Na zdjęciu widać tez dziurkę wywierconą na wszelki wypadek.



Na Unicor trafił mazisty, czarny środek, do zabezpieczania bagażników, spojlerów itd. (nazwy nie pamiętam). Tak wygląda potraktowany nim bagażnik:



Ciekawostka: z drugiej strony, tj. z prawej, woda nie dostawała się w ogóle przez lampę (która nawet nie paruje ) tylko właśnie przez uszczelkę tego plastikowego "prostokącika". (przykro mi, nie mam zdjęcia i nie wiem jak mogę lepiej opisać to "coś"). W każdym razie tak wyglądała pompka od spryskiwacza:



Zdecydowałem się ją zdemontować, kabelki spiąłem i zabezpieczyłem na wszelki wypadek. Na pewno bym z niej nie korzystał, także kiedyś może przy okazji jakichś prac lakierniczych usunę spryskiwacz nad szybą. Co do miejsca gdzie jest/był spryskiwacz - warto wyjąć stamtąd taki mały kuśpitek, żeby pozostała dziurka przez którą będzie mogła uciec woda, jeśli ewentualnie dostanie się kilka kropel.

Po tym całym zabiegu jestem szczęśliwym posiadaczem BG z suchym bagażnikiem. Przez rok zostało to sprawdzone w niejedną ulewę i mam nadzieję że jeszcze długo utrzyma się taki efekt.

Ostatnio tj. w poniedziałek, kiedy Rzeszów nawiedziła straszna zlewa znalazłem się razem z Mazdą i kumplem w najgorszym chyba miejscu, auto sprawdziło się jako amfibia - trzeba było uciekać z wody i przednim zderzakiem dosłownie ją odgarniałem (chłodnica mokra prawie do połowy i cała w śmieciach, liściach itd.). Lało jak sku&$%#*, ale może kiedy indziej o tym napiszę . W każdym razie nawet po tej przygodzie - bagażnik suchy .

Starałem się napisać krok po kroku co zrobiłem. Minął już rok, także mam nadzieję że niczego nie pominąłem i chociaż w minimalnym stopniu będzie to komuś pomocne.



grodek - 26 cze 2008 6:59
cacuszko:] sliczna naprawde



.:MarciN:. - 26 cze 2008 9:08
Pisałem tą relacje już w nocy po nauce do egzaminu i jak się okazało rano byłem trochę nieprzytomny . Oczywiście te plastikowe, prostokątne otwory znajdują się w karoserii, z tym, że są przesłonięte przez zderzak. Wszystko już poprawione (chyba;))


cacuszko:] sliczna naprawde

Dzięki grodek. Miło jest czytać takie opinie.



martino_83 - 26 cze 2008 14:21
Siema! Zamówiłem sobie dzisiaj takie kierunki w sklepie internetowym,jak sobie radzisz bez postoju? ja sie zastanawiam czy jakoś nie zamotowac w lampie bo nie mam 600zł na lampy z postojem .



.:MarciN:. - 26 cze 2008 15:36

jak sobie radzisz bez postoju

doskonale

Miśkom przez rok to nie przeszkadzało , a jeśli się obawiasz o przegląd to zawsze można włożyć oryginały . Mi się udało przejść z małym ostrzeżeniem.

A te fajne czyste lampy może kiedyś sobie zafunduje, zależy jak bardzo będę w Madzi zakochany . Póki do oryginały świecą bardzo dobrze i na zmianę się nie zanosi.



Blade - 26 cze 2008 15:42

to zawsze można włożyć oryginały
tak jest


A te fajne czyste lampy może kiedyś sobie zafunduje
nie ma do wersji przed liftem

na urlopie też się muszę zabrać za bagażnik w EVO i za rudą... i za hamulce i za lakier i białe kierunki boczne

właściwie to już mam po urlopie

.:MarciN:.

twoje autko jak zawsze piękne



martino_83 - 26 cze 2008 16:41
Ja tam sie nie przejmuje przeglądem bo sobie założe stare,ale policja czasami lubi byc upierdliwa.mam nadzieje że na kontrolę mnie nie zatrzymają. A jak tak to łapóweczka



mazur - 26 cze 2008 19:25

A jak tak to łapóweczka

ROTFL - miło ze sie przyznajesz....



Mirek - 26 cze 2008 19:46
.:MarciN:. co do auta to moją opinię znasz wypieszczona jak mało która tutaj na forum ale mam do Ciebie pytanie w sprawie tej cieknącej wody do bagażnika, bo po tym jak mi gościu w dupę wjechał jakiś czas temu też sie ten problem u mnie pojawił :/
nie będę tutaj Ci fot swojego auta wklejał, ale rzuć proszę okiem czy na tym zdjęciu jest ten element o którym mówisz? też sie przymierzam do tego zeby w najbliższym czasie poszukac tego miejsca, lampy już wyeliminowałem więc to gdzieś indziej i tak właśnie podcieka gdzieś tam z boku więc może to właśnie to..

http://picasaweb.google.com/don.szturch ... 3225868306

z góry dzięki, pozdrawiam



domagalskim - 26 cze 2008 20:43

jak sobie radzisz bez postoju

doskonale

Miśkom przez rok to nie przeszkadzało , a jeśli się obawiasz o przegląd to zawsze można włożyć oryginały . Mi się udało przejść z małym ostrzeżeniem.

A te fajne czyste lampy może kiedyś sobie zafunduje, zależy jak bardzo będę w Madzi zakochany . Póki do oryginały świecą bardzo dobrze i na zmianę się nie zanosi.



.:MarciN:. - 26 cze 2008 21:44

rzuć proszę okiem czy na tym zdjęciu jest ten element o którym mówisz

Mirek super że rzuciłeś to zdjęcie, bo ciężko mi było ten element opisać (w końcu widziałem go rok temu;)). To dokładnie on, a raczej jego uszczelki były jedną z przyczyn dostawania się wody do bagażnika.

Żeby było jasne:




O jakie "czyste" lampy Wam chodzi pytajnik ysz

domagalskim rzuć okiem na czwartą stronę mojego tematu, tam jest zdjęcie tych lamp.



.:MarciN:. - 12 lip 2008 0:45
Tata (Xed) i syn



Rzeszów / Mazda odpoczywa po roku akademickim intensywnej eksploatacji:



Na zdjęciu widać jej prawy profil, niestety lewy jest lepszy, ponieważ na prawych drzwiach jest jeszcze drobna pamiątka po poprzednim właścicielu auta - fragment lakieru zmatowiony jakimś środkiem chemicznym. Polerka, ani makijaż niestety nic nie dadzą... ale mimo wszystko do końca wakacji stan lakieru na prawych drzwiach prawdopodobnie ulegnie zmianie.



lukasz_ef - 20 lip 2008 19:42
Śliczna i doskonale mi znana Madzia ile razy ją widzę jestem pod wrażeniem tego jak ją zmieniłeś a najlepszy jest ten maleńki a zarazem wielki silniczek nie wiem skąd w nim aż tyle życia.

pozdrawiam



.:MarciN:. - 17 sie 2008 7:56
Kolejny rok przyniósł wreszcie skompletowanie komponentów audio. Więcej na stronie pierwszej. Na razie zdjęciami z instalacji się nie chwalę, ponieważ chcę poczekać na schludną zabudowę.

Kilka zdjęć z sesji dwóch Magdalen: Łukasza i mojej





















domagalskim - 17 sie 2008 13:20
No super fotki

ahh to GT

Marcin juz mi światła tylne nie przeciekają
Tapicerka flock jest i fotki będą może za tydzień



Blade - 17 sie 2008 16:01
Super sesja "siostrzyczek"



lukasz_ef - 17 sie 2008 17:06
moje maleństwo Twoja też cudna



Blade - 17 sie 2008 17:11

Twoja też cudna
dziękuję

ale to nie ten temat

żart. Naprawdę, obie świetnie się prezentują. Ja dopiero na wiosnę biorę się za swoją. Dużo do zrobienia a funduszy mało



marcus_87 - 02 lis 2008 18:10
widzialem dzis na narutowicza(?) w krasniku. odrazu rzucila mi sie w oczy, super stan i ciwkawy kolorek pozdrawiam



.:MarciN:. - 12 lis 2008 8:52
Pewien czas temu wyczyściłem trochę pokrywę zaworów, jednak nie miałem czasu wcześniej się pochwalić.

TAK BYŁO:


TAK JEST:


Silnik po myciu, czyszczeniu i razem z odmłodzoną pokrywą nabrał bardziej estetycznego wyglądu - do pełni szczęścia brakuje mi jeszcze siłowników maski i dobrego dolotu, ale myślę, że wszystko przyjdzie w swoim czasie.

marcus_87 bardzo możliwe że widziałeś mnie na Narutowicza w niedzielę - być może w miejscu gdzie się jedzie pod górkę (albo z górki ). Mazda stała czy jechała? W każdym razie na pewno nie była czysta, bo niestety niemal przez cały miesiąc nie miałem chwili, żeby ją umyć, ale już się poprawiłem .



.:MarciN:. - 09 gru 2008 0:20
Zimowa odsłona na zimowych butach (15'' Alutec + Firestone Winterhawk 2 195/50/15) i springach H&R





bone - 09 gru 2008 2:27
piękna Madzia.. identyczna wersja jak moja tylko że moja zza wielkiego oceanu i mam swoje ukochane zderzaki no i niekochaną rudą jest wszędzie, duzo pracy trzeba będzie poświęcić ażeby wygladała choć troche jak Twoja

jeszcze raz graty za pielęgnacje małej, wolałem stare Alu



lukasz_ef - 09 gru 2008 9:15
Dobrze , że powiedziałeś że wolałeś stare alu, bo jak do tej pory pare osób już stwierdziło że te są fajniejsze i Marcin się wkurza bo przy tamtych się napracował, a te miały być do poniewierania na zime
Mi osobiście bardziej się podobają te, ale do tej madzi pasuje błysk tych polerowanych.

P.S. Maniuś czy te są szersze? od tych starych bo opona wydaje się bardziej naciągnięta, a w starych taka lekko baloniasta.



.:MarciN:. - 09 gru 2008 12:04

jeszcze raz graty za pielęgnacje małej


wolałem stare Alu

Aluteci są na zimę, Madzia jak wiadomo jest kobietą, a więc przyda się jej odmiana


do tej madzi pasuje błysk tych polerowanych


Maniuś czy te są szersze? od tych starych bo opona wydaje się bardziej naciągnięta, a w starych taka lekko baloniasta.

Te są nawet węższe od Exipów bo mają 6,5". Opona wydaje się bardziej naciągnięta, ponieważ nie ma rantu ochronnego, a moje letnie mają.



tekknoraver - 09 gru 2008 17:06
piękna jest



.:MarciN:. - 05 lut 2009 21:21
Film spontanicznie zmontowany w ramach krótkiego odpoczynku od nauki. Zimowa jazda sprzed około miesiąca.

http://www.youtube.com/watch?v=gxnPICSjIQQ



.:MarciN:. - 05 lut 2009 21:22
dubel, proszę o usunięcie posta



BratCukierka - 05 lut 2009 21:26
prawie jak 4x4

fajnie się prezentuje



michasiek - 05 lut 2009 22:56
dobrze bujasz marcin



tekknoraver - 07 lut 2009 9:29
No no nieźle nieźle jak u mnie śniegu było to moją to samo robiłem tyle że nie było komu tego nakręcić i Twoja nadal pieknie się prezentuje



mundek84 - 07 lut 2009 11:17
.:Marcin:.

Ty masz u siebie włożone xenony?? tzn w Twojej Magdalenie



.:MarciN:. - 08 lut 2009 0:25

Ty masz u siebie włożone xenony?? tzn w Twojej Magdalenie

Nie, nie mam xenonów, miałem żarówki których światło wpadało bardzo, bardzo delikatnie w zieloną poświatę, a kamera jak widać nagrała to i tak jak chciała . Może dlatego że było ciemno, nie wiem. Zwykle jeżdżę na BlueVision i jestem zadowolony.



wadamas - 05 mar 2009 11:07
witam, bardzo ładne auto oczywiście najbardziej podoba mi się kolor



lukasz_ef - 07 mar 2009 20:53
e tam ładne toż to padlina



Blade - 07 mar 2009 21:06

e tam ładne toż to padlina




.:MarciN:. - 10 mar 2009 12:04

e tam ładne toż to padlina

Padlina, która połyka Twoje GT



lukasz_ef - 10 mar 2009 13:40
jakie GT, nawet nie wiem co za silnik tam siedzi do GT mu daleko, ale jak sie wkurzę to kto wie co trafi pod maskę, narazie doceniam niezawodność a nie osiągi



piotrek159 - 12 paź 2010 8:59
barzdo ładna zreszta na ostatnich fotkach obie sa bardzo ladne:D heheh



.:MarciN:. - 12 paź 2010 17:20
o znalazł się mój stary temat

zapraszam tutaj: viewtopic.php?f=49&t=96801



l3mur91 - 12 paź 2010 20:06
Najładniejsza BG jaką widziałem...
Zawsze kiedy złościłem się na swoją oglądałem fotki tej i już wiedziałem, że BG może wyglądać dobrze... ale ostatnio nawet to nie pomogło

Będa 19" ?



.:MarciN:. - 12 paź 2010 23:00
Zwracam się z prośbą do moderatorów: Jako, że auto ma temat również w dziale Projekty chciałem zapytać, czy można w jakiś sposób zespolić ze sobą obydwa tematy - np. dokleić posty z tematu w dziale NM do postów w dziale Projekty (z zachowaniem chronologii wpisów) - poza pierwszym postem (moim własnym - ten odpowiednio sobie wyedytuję). Byłoby super, bo odzyskałbym fotorelacje i inne cenne wypowiedzi, a zarazem łatwiej byłoby mi wszystko uporządkować, gdyby wszystko siedziało w jednym temacie.


Będa 19" ?

Byłyby na pewno, ale doszedłem do wniosku, że kołami trzeba jednak czasem skręcać, a na 19stkach, o ile by w ogóle weszły w nadkola, jedynym możliwym kierunkiem jazdy byłaby jazda do przodu. Dlatego też większych nie przewiduję - to jest chyba sporo już nagięta ostateczna granica BG - i tak średnica koła jest już sporo poza zalecanym marginesem - przynajmniej teraz prędkościomierz mnie nie oszukuje - a to świadczy tylko o kolejnej zalecie tych kół . Brak jednej śrubki w osłonie od razu dał się we znaki - intensywne szuranie podczas skręcania. Po dokręceniu wszystkiego jak należy (a nawet umieszczeniu w osłonie nadkola dodatkowej śruby) oraz przy takich parametrach felgi wszystko jest super, nawet przy pełnym skręcie.

Tak czy inaczej rozważam zaklepanie rantów błotników na następny sezon - obcierka z tyłu o rancik ma czasami miejsce na głębszych nierównościach przy sporym załadunku auta (4 osoby + bagaż), a że auto jest intensywnie eksploatowane to czasem taka sytuacja ma miejsce - generalnie nie przeszkadza mi, że czasem sobie syknie na dziurach, ale lubię mieć wszystko dopięte na ostatni guzik.

Co do rozmiarów felg - teraz będą....... 15stki . Zimowe Autec, na pewno w świeżym kolorze. Skłaniam się niemal całkowicie przy czarnym - chyba że zaproponujecie coś ciekawszego.