Mazda mx3 VS BMW E36 320i coupe
artiwie15 - 13 sie 2008 12:29
Witam, dostalem propozycje scigania sie na 1/4 mili z tym samochodem, ma on 150 koni i szczerze mowiac nie wiem czy wygram:( Wiecie chlopacy ktora sprawdzic czy moja mazda jest cos warta, ostatnio chcieli mnie sprawdzic z Honda prelude 2.0 i wygralem o poltora dlugosci samochodu 2 razy:) mam mazde mx3 v6.I mowie z gory ten w prelude nie byl slabym kierowca.Wiec jak oceniacie szanse z BMW? I moje pytanie jest takie.Kiedy najlepiej zmieniac biegi w tej mazdzie? Gdy osiaga maksymalna moc 6900 rpm? czy najwiekszy NM 5300rpm? Jak najlepiej startowac z piskiem opon czy na jakich obrotach utrzymywac? Prosze o pomoc tu chodzi o honor Mazdy:P
People_Hate_Me - 13 sie 2008 13:26
wygrac powinienes.
a jak ruszac to pytanie raczej do uzytkowników v6-tek
Adaś - 13 sie 2008 16:44
Prosze o pomoc tu chodzi o honor Mazdynie honor Mazdy, tylko honor kierowcy
KANAL - 13 sie 2008 17:34
Powinienes go odstawic... reki nie dam bo nie wiem w jakim stanie masz autko i jakim jestes kierownikiem.
Wiem ze znajomy MX'em objezdzal 318is (a to niewiele slabsze od 320), baaaa nawet 325 w sekwencji ciagle dostaje baty od Vki ale tutaj sie nie rozpisuje bo znow bedzie wojna ze to niemozliwe.
Jak ruszac? Zauwazylem ze chyba najlepiej strzelic z ok 3500obr... ciagne zawsze do ok 6,5tys obrotow. Trzeci bieg zmieniam troszke szybciej.
Xionc - 13 sie 2008 18:28
artiwie15
Startować powinieneś z malutkim poślizgiem, tak żeby po odzyskaniu przyczepności mieć ok 3,5k obrotów (zeby od razu VRISY pracowały) - poćwicz. W Xedosie to było ok 4k obrotów. Poza tym jak najszybciej zmieniaj biegi, jak jesteś hardcore to nie puszczaj gazu przy zmienia biegu, niech silnik nie traci obrotów. Możesz też rozgrzać opony przed startem, ale bez przesady, nie ma co ich ścierać bezsensownie, tylko po to, żeby wetrzeć w ziemię BMW
Aha, wyłącz radio, nawiewy i wszystko co zabiera prąd, wywal co masz ciężkiego z bagażnika. Kilogramy to moc
Radek89 - 13 sie 2008 18:48
wystartuj wcześniej i zajedź mu drogę a tak serio to nie przeciągaj biegów do odcięcia - złudne
artiwie15 - 13 sie 2008 19:06
wiem wyciagne wszystko z bagaznika:P zmieniam biegi bardzo szybko ale puszczam gaz mysle ze zajmuje mi to 0.5 sekundy cwiczylem to juz pare lat na starego vectrze:P tez zauwazylem ze tak kolo 3500 obrotow robi najmniej obrotow w kolach ale nieraz zrobie tak jakby dlugo sprzeglo pracowalo i startuje jak z kontrola.Musze to pocwiczyc.Myslicie ze wartyo przeciscic stozek? mam zabudowany cold air intake kupiony miesiac temu.Shell V-Power racing?:P bieg zmieniam przy 6900 rpm.Myslicie ze to dobra taktyka? licza sie sekundy dzis na prostej probowalem wyciagnac 90 km/h (taki mialem odcinek drogi od drzewa do drzewa) raz udalo mi sie 7.77 sekundy srednio jest to 8 sekund.
ps- jak startuje ustawiam cos na okolo 3500 lub 4000 rpm czy moze wiecej skoro musi przy starcie miec 3500? mysle ze wieksza wartosc spowoduje zblizenie sie do max NM i wtedy kola -masakra...
bazyl wspaniały - 13 sie 2008 19:22
przy 6900 rpmjak dla mnie to o te 900 za późno, krzywa leci już dawno w dół
artiwie15 - 13 sie 2008 19:51
bazyl wspaniały
tak myslisz? moze masz racje jutro to sprawdze.Przeciez moc maksymalna ma w 6900? jutro zrobie testy.a co sadzicie o tym shellu?:P
Xionc - 13 sie 2008 20:09
jak dla mnie to o te 900 za późno, krzywa leci już dawno w dółdobrze koledzy prawią, nie idź do odcięcia, chyba ze to już 3 bieg ;]
marek - 13 sie 2008 20:58
w K8 to biegi się zmienia przy ok 6700-6800 - musisz wyczuć moment spadku ciągu i ok 100 obr niżej zmieniać biegi. Celem wyczucia zrób test najlepiej na 2-3 biegu kiedy przyrosty obrotów nie są takie duże ale jeszcze jest na tyle dobre przyspieszenie że wyczujesz jego spadek.
Odcinka w K8 jest przy 7800 a czerwone pole przy 7tys obr.
Adaś - 13 sie 2008 21:24
przygotowania jak do wojny, żeby wyprzedzić BMW tylko nie spał sprzęgła podczas tych prób przed wyścigiem
KANAL - 13 sie 2008 21:36
Dokladnie, moim zdaniem nie ma sie nad czym spuszczac. 320 powinienes lyknac. Jak ruszysz idealnie to juz na pierwszym biegu A jesli spalisz start to zdarzysz go dogonic.
artiwie15 - 14 sie 2008 3:16
sprzegla nie spale:P no bo to jest wojna:P musze obczaic spadek mocy bo zawsze przy 6900 przelaczalem bieg.Wlasnie odcinka jest przy okolo 7800:P Tylko ten kierowca jest niezly i ma 150 koni:( bedzie ciezko wyczuc moment kiedy jest spadek mocy ale bede probowal dzisiaj
Pit - 14 sie 2008 4:16
przy 6900 rpmjak dla mnie to o te 900 za późno, krzywa leci już dawno w dół
Morder - 14 sie 2008 6:25
jak zdrowe bmw i kierowca je ogarnia to dostaniesz baty
KANAL - 14 sie 2008 7:06
jak zdrowe bmw i kierowca je ogarnia to dostaniesz baty
artiwie15 - 14 sie 2008 9:34
Jest to BMW coupe:) wyscig jest w sobote lub w niedziele.napisze wynik.Mysle ze moj MX jest zadbany wkoncu dalem za niego dosyc wysoka cene.Duzo w niego wlozylem i dbam.Mam przejechane 170 tys.Kierowca BMW jest dobry.Mozliwe ze ma zadbany motor.Chyba ma rocznik gdzies 1995 tego BMW.Musze wygrac:PZaleje tylko z 4 litry paliwa zeby bylo lzej:P Shell V-Power racing:P
Danisz - 14 sie 2008 11:12
Pojedz z niewielką ilością paliwa, wywal koło zapasowe i wszystko co zbędne w samochodzie. Co do biegów to musisz sam wyczuć, u mnie przestaje "ciągnać" przy 7200(czerwone pole jest od 7000), więc ja z reguły ciągne do tych 6900-7100. Zresztą to się czuje.. pare przejazdów i robisz to odruchowo. Start to kwestia opon i podłoża. Ja z reguły startuje z 2500-3000.
Wyłącz wszystkie nawiewy i radio podczas wyścigu oraz pozamykaj wszystkie okna.
Jak nie zepsujesz startu to bejca powinna dostać. Tymbardziej jak ona ma prawie 10s do setki.. moim zdaniem bez stresu .
KANAL - 14 sie 2008 11:18
Moim zdaniem niepotrzebny ten strach... jesli bejca wygra wtedy bedziemy sie martwic co z MXem nie tak. Niepotrzeba kola wyrzucac z bgaznika Tylko klime wylacz bo na klimie auto jest duzooo slabsze.
artiwie15 - 14 sie 2008 13:32
wiem wiem ze musze wszystko powylaczac i zamknac okna:P spoko.Z bagorka tez wszystko wywale:P najbardziej martwi mnie to kiedy przelaczyc bieg.Musze to wyczuc.a paliwa wleje jak najmniej tak tylko zeby dojechac na miejsce startu i wystartowac w dwoch wyscigach:P
pi_ngwinek - 14 sie 2008 13:41
paliwa wleje jak najmniej tak tylko zeby dojechac na miejsce startu i wystartowac w dwoch wyscigachi wrocic
KANAL - 14 sie 2008 14:11
artiwie15 czlowieku nie stresuj sie tak... skoro masz Vke i jedzie jak powinna bez zadnego oprozniania zbiornika go objedziesz... baaa nawet wolalbym miec wiecej troche benki bo przy malej ilosci moze spadac cisnienie na pompce Co prawda nie w mazdzie tego uswiadczylem ale w innym wehikule ale tak wlasnie bylo.
fixerq - 14 sie 2008 14:20
dokladnie.. malo paliwa=mniejsze cisnienie
marek - 14 sie 2008 14:51
wiem wiem ze musze wszystko powylaczac i zamknac okna:paliwa wleje jak najmniej tak tylko zeby dojechac na miejsce startu i wystartowac w dwoch wyscigach:Pi nie zapomnij zrobić dużej kupy przed wyjazdem i dobrze się wysikać
fixerq - 14 sie 2008 16:43
wiem wiem ze musze wszystko powylaczac i zamknac okna:paliwa wleje jak najmniej tak tylko zeby dojechac na miejsce startu i wystartowac w dwoch wyscigach:Pi nie zapomnij zrobić dużej kupy przed wyjazdem i dobrze się wysikać
artiwie15 - 14 sie 2008 18:00
tez o tym myslalem:P ogolnie macie racje z paliwem.Teraz jezdze na rezerwie specjalnie , poniewaz myslalem ze mam cos nie tak z kontrolka paliwa i jak pokazywala praktycznie zero to dopiero po jakis 50 szybkich kilometrach zapalila sie kontrolka pomaranczowa:P i faktycznie czuje jakby bylo mniejsze cisnienie.kupie z 10 litrow paliwa.mysle ze starczy:P
Fiveopac - 14 sie 2008 18:21
Eee tam nie zakladacie sie o kase i kobiety jak Brian O'Connor w takim wypadku przezucam temat do hyde-parku.
Loczek - 14 sie 2008 18:39
w takim wypadku przezucam temat do hyde-parku.n dobra
Czyli przegrałes
artiwie15 - 14 sie 2008 18:41
Bedzie dobrze:P nie wiedzialem gdzie zalozyc temat w ogolnym zdawalo mi sie to najbardziej rozsadne:P Przy okazji 10 litrow beny starczy zeby bylo dobre cisnienie? Wyrzuce kolo zapasowe i pierdoly zyskam jakies 20 kg:D:D
Loczek - 14 sie 2008 18:44
Wyrzuce kolo zapasowetylko kapci anie złap bo bedzie taka siara ze ja pierdo*le
check - 14 sie 2008 19:26
Wiec jak oceniacie szanse z BMW?Dasz radę, te BMW są słabiutkie
promyczek001 - 14 sie 2008 21:16
Z tymi 4 Litram to nie przesadzaj u mnie jak malo wahy jest to paliwko ucieka gdzies na bok ze pompa niema czego zassac i jest niezle szarpniecie Dasz spokojnie rade
PS nagrajcie jakis filmik z pola walki
Mateusz L - 14 sie 2008 22:04
A myślałeś o zdjęciu pokrowców i porządnym odkurzeniu auta? Sprawdź koniecznie poziom oleju i spal ew. nadmiar- czyli to ponad ponad poziom MIN. To samo tyczy się płynu hamulcowego o spryskiwaczach nie wspominając-bo po co Ci one? Weź pod uwagę masę plastikowych nakrętek na wentyle i koniecznie zdejmij wunder-bauma i kołpaki jeśli posiadasz. Masz też pretekst (powód) by posprzątać schowek. BTW:zanim spuścisz całą wachę i zaczniesz liczyć oszczędności na masie pamiętaj,że 10 litrów paliwa nie waży 10kg, a w razie złapania gumy:
bedzie taka siara ze ja pierdo*lei wyjdzie, że w japońcach nawet zapasów nie dawali.
Poza tym wszystko powinno się ułożyć i jeśli zastosujesz już dziś głodówkę połączoną z herbatką przeczyszczającą-będzie zwycięstwo.Gdybyś nie mógł spać to się odstresuj, bo tym autem możesz tylko przegrać sam ze sobą...
Mev - 14 sie 2008 22:07
Mateusz L -
Fiveopac - 14 sie 2008 22:09
W Borsku nawet płyte CD z odtwarzacza wyciagnalem aby byc szybszym.....
Mev - 14 sie 2008 22:11
W Borsku nawet płyte CD z odtwarzacza wyciagnalem aby byc szybszym...Cholera. Dopiero teraz mi o tym mówisz? Myślałem, że jesteśmy kolegami... Ja startowałem z płytą, ba... nawet panel na radiu miałem założony...
Fiveopac - 14 sie 2008 22:39
Cholera. Dopiero teraz mi o tym mówisz? smutny Myślałem, że jesteśmy kolegami... smutny Ja startowałem z płytą, ba... nawet panel na radiu miałem założony... ysz
Mev - 15 sie 2008 8:42
Laksygenu tez nie łyknąłeś?
Grzyby - 15 sie 2008 11:12
Laksygenu tez nie łyknąłeś?nawet okularów nie zdjął
Musi się jeszcze duuużo nauczyć
Danisz - 15 sie 2008 11:57
Robicie sobie beke z chłopaka,a on się przejmuje . W tym wypadku zapewne wygra tak czy siak..
Ale tak gadacie i się śmiejecie.. w Borsku było tak samo jak wykręcałem fotel to się ludzie śmiali,żebym jeszcze silnik wyjął,bo dużo waży.. A jak wykręciłem dobry czas to już nikt nic nie mówił. Zresztą sam widziałem jak potem inni wyciagali różne graty z samochodów. Waga naprawde ma znaczenie.. Wiadomo,że bez przesady nikt nie będzie odkręcął nakrętek czy innych pierdół,ale np. takie koło zapasowe dużo waży.. a co za problem wyjąć je..
Jak już startujemy w jakichś zawodach to wiadomo,że chcemy osiągnąć jak najlepszy wynik.. Troche głupio jak ktoś się ściaga na 1/4 i potem mówi,że on to miał pełny bagażnik.. trzeba było wyciągnąć..
Powtórze,że może w tym temacie to nie ma takiego przełożenia na wynik,bo Mazda powinna spokojnie wygrać,ale przypomniał mi się Borsk to napisałem refleksję .
Peace .
Mev - 15 sie 2008 12:00
Troche głupio jak ktoś się ściaga na 1/4 i potem mówi,że on to miał pełny bagażnik.. trzeba było wyciągnąć..O - to tak jak ja W sumie nie miałem zamiaru się ścigać w Borsku, więc wszyscy wszystko ładowali do mnie, no i wtedy akurat postanowiłem, że jednak się pościgam
lukaszek323f - 15 sie 2008 12:12
wystartuj wcześniej i zajedź mu drogę dobre i zwolnij do 15 km/h
artiwie15
hehe chciałbym miec takie problemy jak ty masz hehe
Powiem tak.
jechałem Bmw 320 coupe. na 2 miałem spokojnie ponad 97km/h idzie swietnie to auto - fakt jechałem bardzo dobrym egzemplarzem. Nie wiem jak z twoim mx-em bedzie, to zalezy w jakim stanie są oba autka . ale trzymam kciuki
Chyba ma rocznik gdzies 1995 tego BMWmoże to jest to co sprzedałem
KANAL - 15 sie 2008 15:49
Powiem tak.
jechałem Bmw 320 coupe. na 2 miałem spokojnie ponad 97km/h idzie swietnie to auto - fakt jechałem bardzo dobrym egzemplarzem. Nie wiem jak z twoim mx-em bedzie, to zalezy w jakim stanie są oba autka . ale trzymam kciuki
100km/h to i MX bez problemu osiaga na drugim biegu... baaa polonezem z gazem wykrecilem 100 na dwojce
Betka idzie ladnie ale chyba zdrowym MXem nie jechales. Katalog tez nie klamie. Musi byc dobrze bez wyciagania gratow. [/b]
bazyl wspaniały - 15 sie 2008 20:16
ja się nie znam ale kciuki trzymam i czekam na relację z wyścigu
perver - 16 sie 2008 0:05
zauwazylem Panowie,ze niekt nie zdaje sobie sprawy z tego,ze RWD odpycha sie na starcie nieporownywalnie lepiej niz FWD....
Osobisie nie bylbym taki pewny wygranej MX3
Moc podobna... Masa tez...
Roznica napedow i ogarniecie furek przez kierownikow moze meic klucozwa role...
Czekam na wynik
KANAL - 16 sie 2008 9:07
niekt nie zdaje sobie sprawy z tego,ze RWD odpycha sie na starcie nieporownywalnie lepiej niz FWD....
Riki - 16 sie 2008 16:21
W sumie nie miałem zamiaru się ścigać w Borsku, więc wszyscy wszystko ładowali do mnie, no i wtedy akurat postanowiłem, że jednak się pościgamjuż się nie tłumacz...
Czekam na wynikno właśnie.. wiadomo już coś?
Dudson - 18 sie 2008 6:21
Jest to BMW coupe:) wyscig jest w sobote lub w niedziele.napisze wynik.no to czekamy
tylko nie pisz, że nie było wyścigu bo będzie niezły lincz
KANAL - 18 sie 2008 7:10
Dudson Podejrzewam ze nie bylo... chociazby ze wzgledu na pogode i brak trakcji... ale zobaczymy, przeciez w calej Polsce nie padalo.
artiwie15 - 18 sie 2008 20:47
Witam, nie odzywalem sie poniewaz bylem w pracy:P chlopaki nie smiejcie sie nie jestem tak glupi zeby pokrowce wyciagac:) Wyscig odbedzie sie na bank w niedziele.Dzisiaj gadalem z tym kolesiem.Takze w niedziele przekaze pelna relacje.Mam nadzieje ze Madzia da z siebie wszystko:) Pozdrawiam:P
PS: Wyscig sie nie odbyl poniewaz przez prawie caly tydzien byla kiepska pogoda.Non stop padalo.Pozdro
Dudson - 19 sie 2008 7:03
Wyscig odbedzie sie na bank w niedziele.Bezpiecznie jest napisać, że w niedziele, nigdy nie wiadomo w którą
No nic ... poczekamy
Radek89 - 19 sie 2008 7:45
podpompuj kółka na max. możliwe ciśnienie dopuszczone przez producenta - troszkę gorszy start ale potem pownna szybciej odchodzić, pozatym na tył ałożyłbym stalówki 175/70 , ale taki zabiego to już deczko śmiesznie by wyglądał
artiwie15 - 19 sie 2008 9:56
tak wlasnie myslalem nad cisnieniem kolek.Jakie cisnienie Mazda mx3 v6 powinna miec z przodu i z tylu? w ta niedziele czyli 24:)
Radek89 - 19 sie 2008 12:41
aha kolego jeszcze jedno - pieniążki to niewielkie a może pomóc - jeśli nie robiłes tego dawno to wymień sobie filterek powietrza ( albo przeczyść stozek, bo nie wiem co masz ) i filterek paliwa.
Badyl - 19 sie 2008 13:03
jakby Ci się udało jeszcze z tyłu zamontować jakieś ksenony, to masz prawie napęd jonowy
Radek89 - 19 sie 2008 13:11
kurcze a jakby dać z tyłu 18" a z przodu 14" będzie ciągle z górki :D
fixerq - 19 sie 2008 13:50
kurcze a jakby dać z tyłu 18" a z przodu 14" będzie ciągle z górki :Dtak, do tego napompowac kola helem, oddac nasienie i rozebrac sie przed wyscigiem za duzo zelu na glowie tez psuje osiagi..
lukaszek323f - 20 sie 2008 9:42
Radek89 napisał:
kurcze a jakby dać z tyłu 18" a z przodu 14" będzie ciągle z górki
tak, do tego napompowac kola helem, oddac nasienie i rozebrac sie przed wyscigiem za duzo zelu na glowie tez psuje osiagi..
lukster - 27 sie 2008 10:43
no i kto wygrał?
Gapcio - 28 sie 2008 3:35
no i kto wygrał?Hmm... sadzac po tym iz artiwie15 zaginol doszedlem do wniosku iz przegral i rozdupcyl sie na pierwszym lepszym drzewie poniewaz popadl w depreche i nie mogl zniesc tego wstydu jaki go ogarnol
Mateusz L - 28 sie 2008 9:25
akby Ci się udało jeszcze z tyłu zamontować jakieś ksenony, to masz prawie napęd jonowy
Mev - 28 sie 2008 11:16
A wszystko przez $!%$%#!*^@ komara który stanął na drodze i ginąc bohatersko na chłodnicy niemal zatrzymał Mazdę....
artiwie15 - 05 wrz 2008 9:36
Nie zaginol nie zaginol:) mialem problemy z internetem dlatego nic nie napisalem.Gosciu sie nie zglosil. Gadalem z nim poprostu tlumaczyl sie ze nie ma czasu. a nie miescie juz nie gazuje jak ja jade:)Zreszta moj samochod i tak stoi.Tydzien temu skonczylo mu sie chyba sprzeglo:| i teraz nie wiem jakiej firmy najlepiej kupic:|
wrona - 05 gru 2008 9:03
wiem wiem ze musze wszystko powylaczac i zamknac okna:P spoko.Z bagorka tez wszystko wywale:P najbardziej martwi mnie to kiedy przelaczyc bieg.Musze to wyczuc.a paliwa wleje jak najmniej tak tylko zeby dojechac na miejsce startu i wystartowac w dwoch wyscigach:Pza bardzo sie podniecasz wygrasz i nie ma innej opcji z 2,5 to nie bo ma z 7 do setki a reszta to moze cie ogladac z tyłu
Winetou - 05 gru 2008 10:10
wrona masz mistrza
Rafał - 05 gru 2008 18:02
dinozaurus....
myśle, ze kolega ściera bieżnik i to jest powód przekladania wyścigu.... zawsze trochę lżejsza bryka
Na wiosnę wystartują
ZOoMeeR - 23 mar 2009 18:04
też masz sie czym przejmować:}ja mam zamiar sie ustawic z taka samą beta tyle że w 4 furtkach,a mam w swoim cronosie zwykłe 2.0 16v a nie v6:}dzięki Bogu że w manualu jest madzia:}}wiem że moge mieć problemy ale skoro accordowi 140konnemu dało sie rade to mooze i betce Sjak ja kupiłem niesadziłem że potrafi łyknąc auta innych marek z większą mocą i podobnąwagą..więc troszke wiary w nasze mazdeczki ps:ktos przytoczył dane katalogowe 318is do 320,niema sensu bo w realu bmw 1.8is są szybsze (przynajmniej na ćwiare).pozdrawiam
tadeyro - 23 mar 2009 18:12
Ścigałem się i z IS i z 320coupe.
Moim zdaniem jeżdżą bardzo podobnie o ile nie tak samo.
Oba dostają od zdrowej MX3 V6.
konrad278 - 23 mar 2009 18:21
a ja z rolki z 320 coupe....Koleś był bardzo zaskoczony kiedy za każdym razem zostawał;]na koniec stanąłem na środku drogi to zaczął uciekać do tyłu:D co sie okazało to koleś wczesniej miał 323f BA tylko ze 1.8;]