Metody podnoszenia mocy i momentu
Loczek - 09 maja 2008 20:51
Witam,
Sącząc piwko zaczyam planowa wydatki na przyszly rok.
Caly czas jak kazdemu wydawaczowi pienedyz krayz po glowie modyfikacja silnika, ale jako laik niewiele wiem.
jesli ktos jest w stanie mi przyblizyc co nieco informacji, spodziewanych rezultatów modyfikacji.
Wiec tak 1 sposób ów modyfkacji.
Zakupienie gratów z corksporta, czyli wałek ssący, kolektor ssący, tłoki i pierscienie to wszystko od FS-ZE, zrobienie kompletnego dolotu z kwasówki, kolektory wydechowe, podejrzewam ze wydech caly do przerobienia, wysterowanie tego wszystego. No wlasnie czym?
Sposob nr 2 na temat ktorego mam wiecej niewiadomych niz wiadomych.
TUrbina.
I tutaj bede raczej tylko pytał niz opisywał plan przerobek.
jaka turbine dobrac, bo gdzies przeczytalem ze rozne turba dadza rozny efekt.
Czy IC moze zaslaniac chłodnice plynu chłodzacego silnik.
Tak samo czy musze to wysterowac jesli tak to czym, czy musze ingerowac w uklad wydechowy.
Kurcze tak naprawde to nic niewiem, ale wiem ze wy madre głowy troche mi naswietlicie temat.
Plosze
brii - 10 maja 2008 6:11
Loko - część rzeczy warto rozplanować tak, żeby podczas kompleksowych robót blacharskich przygotowali Ci miejsca i dodatkowe uchwyty Będzie potem łatwiej
Loczek - 10 maja 2008 8:28
dodatkowe uchwytyCzyli ty mowisz o tur binie jednak?
Dlaczego.
Podejrzewam ze koszta koncowe beda podobne, tylko ze niewiem zabardzo czy to efekty beda podobne, co mi lepszego da turbo co graty ZE.
ravo - 10 maja 2008 8:38
loczus a kto Ci to wsyzstko zrobi ? masz kogos bo samemu bedzie Ci bardzo ciezko uturbiac auto, chyba bardziej realnym pomyslem sa graty z ZE
Loczek - 10 maja 2008 8:42
loczus a kto Ci to wsyzstko zrobi ? masz kogos bo samemu bedzie Ci bardzo ciezko uturbiac auto, chyba bardziej realnym pomyslem sa graty z ZEjakiej rangi trudnosci moga mnie napotkac, poza jaknarazie brakiem jakiejkoliwke wiedzy ktora ,mozna nabyc
check - 10 maja 2008 8:54
lepiej będzie robić N/A, mniej kłopotów,nerwów itp. Turbo dobra rzecz ale jeżeli wyjedzie auto już z fabryki z nią np. tak jak Coupe ravo A robić sztukę dla sztuki to nie warto, no chyba,że masz naprawdę w ch*$j grosiwa na doinwestowanie projektu, dużo cierpliwości i stalowe nerwy Nie wiem jak z dostępnością i ceną, ale może swap na FS-ZE ?
Loczek - 10 maja 2008 8:56
Nie wiem jak z dostępnością i ceną, ale może swap na FS-ZE ? Komplenty swap odpada,
Cork sport oferuje wałek ssacy, kolektor dolotowy, tłoki i pierscionki
ravo - 10 maja 2008 9:01
np auto five, zrobione profi i nie jakas ogromna kasa - to jest donry przyklad na plus soft turbo ale z tym szla takze wiedza chlopakow z bydzi.
jakiej rangi trudnosci moga mnie napotkac, poza jaknarazie brakiem jakiejkoliwke wiedzy ktora ,mozna nabyc wiedza wiedza i jeszcze raz wiedza a potem turbo, IC, kolektor ( chyba ze sa gotowe zestawy nawet nie wiem ) pompa paliwa, cos do wysterowania np smt6, mbc, nie wiem jak z wtryskami, lepsze hamulce, nie wiem jak z przegubami, nie wiem jak ze sprzeglem itp itd, potem dla lansu blow off, wsazniki ....
ogolnie sprawa jak dla mnie przegrana ale kazdy inaczej podchodzi do tego, jedni sprzedaja auta i kupuja V i wkladaja KLZE inni uturbiaja a jeszcze inni wkaldaja 20 tys i auto dalej nie jezdzi
Loczek - 10 maja 2008 9:06
DObra ze wiedza i wiedza i wiedza to wiem.
W tym temacie chciałem tylko poruszyc sprawe tego co pod maska, gdyz wiadome jest ze hamulce trzeba poprawic szczegolnie te mazdowskie
Ze inne elementy dostana po [tiiit].
na plus jak dlamnie ale tylko ze wzgledu na nieosiaglanosc FS-ZE stoi skladanie z gratów
Alre prosze o jakies konkretne ypowiedzi.
BYDGOSZCZ do klawiatury
brii - 10 maja 2008 9:34
W tym temacie chciałem tylko poruszyc sprawe tego co pod maska, gdyz wiadome jest ze hamulce trzeba poprawic szczegolnie te mazdowskie Hamulce trzeba doprowadzić do ładu - te w MX-6 naprawdę nie są złe jak są w 100% ok
na plus jak dlamnie ale tylko ze wzgledu na nieosiaglanosc FS-ZE stoi skladanie z gratów Osiągów FS-ZE z gratów nie osiągniesz, musiałbyś to też osobno sterować - ogólnie kupa zabawy.
Wiem, że zaraz mnie wszyscy pojadą, ale sądzę, że taniej i skuteczniej byłoby zrobić swapa na KL.
Wbrew pozorom to wcale nie jest tak dużo roboty. Przelicz ile może kosztować rozwalna MX-6 z KL jako dawca podzespołów i weź tą opcję pod uwagę
check - 10 maja 2008 9:36
przy wsadzaniu gratów z FS-ZE można by, a może nawet należało zająć się głowicą i doprężyć silnik Stopięń sprężania dla FS - 9.7 , dla FS ZE - 10.4
Pit - 10 maja 2008 11:51
BYDGOSZCZ do klawiatury oj tam
...o wałkach, itp itd, czyli zostawaniu przy N/A, wypowiadać się nie będę, bo nie znam nikogo, kto by takie mody robił w tym silniku, nie widziałem, nie miałem styczności. Wg mnie charakterystyka silnika FS nie wróży dużych przyrostów tą drogą, to nie hondowski Vtec. Koszty niewspółmierne do potencjalnych efektów, a rzeźba straszna. Konkluzja: wydasz 8 klocków i na starcie masz baty od średnio spałowanego KL'a, nie mówiąc o CRX'ach.
Turbo. Technicznie zasada podobna, co u Five'a, z tym, że brak firemki, która produkuje graty konkretnie pod ten model, więc spawanko wydechów i dolotów murowane. Co będzie potrzebne?: pospawany kolektor wydechowy + downpipe, FMIC z orurowaniem, jakiś dobry stożek, przewody olejowe i wbicie się w miskę, turbinka z wewnętrznym WG, MBC, FMU, jakiś piggy-back, bo o standalone do FS'a chyba można zapomnieć, wydajniejsza pompka paliwa i wskaźnik ciśnienia doładowania (może być techniczny). Silnik nie obraziłby się, gdyby dostał zimniejsze świeczki, a turbinka wręcz marzy o BOV'ie od Propera (...) Atutem tego silnika jest fakt, że nie jest on wysilony i prawdopodobnie (nie wiem, sprawdźcie proszę) stopień sprężania jest malutki. Daje to możliwość dmuchania jakiejś odczuwalnej wartości bez ingerencji w motor. Strzelam, że 0,4 bara silnik zdzierży. Konkluzja: efektem będzie jakieś 140-150 koników, ubytek z portfela pewnie też koło 8-10 klocka, Możesz już powalczyć z seryjnymi KL'kami.
Nitro. Super sprawa za jedną pensję w podstawowej konfiguracji, tak samo wpływająca, jak nie mniej destrukcyjnie od dwóch powyższych spraw (pod warunkiem rozgarnięcia usera wyższego od człekokształtnych). Pompka Walbro 255 i zimniejsze świece to konieczność. Dostajesz 165 koników, dostępnych niestety dopiero od dwójki, więc śmiem twierdzić, że autko będzie zbierało się porównywalnie do pierwszej modyfikacji, ale gorzej od turbo-FS'a. Konkluzja: zero rzeźby, modyfikacja do zrobienia w jeden dzień i w jeden dzień demontowalna. Najkorzystniejszy stosunek ceny do mocy.
SWAP . Kupujesz walonego w dupkę aż miło KL'a z Anglii za 2,5 klocka, za drugie tyle pakujesz mu nitro, bądź uturbiasz (w zależności od funduszy) i dopiero wtedy masz coś z sensowną mocą. Konkluzja: Możesz stanąć na kresce!
Podsumowanie:
*) wersja niskobudżetowa (ok. 5-6 tys zł + robocizna swapa) -> KL (ZE?) Nitro
*) wersja mniej ekonomiczna (ok. 11-13 tys zł + robocizna swapa) -> KL Turbo
...wszystkie rzeźby z FS'em (poza podtlenkiem) niestety są ekonomicznie nieuzasadnione w stosunku do przewidywalnej mocy projektu.
...aaa jeszcze jedno... pamiętaj, że masz FWD
Loczek - 10 maja 2008 12:10
...aaa jeszcze jedno... pamiętaj, że masz FWDWiem ze mam skarane pzez japonczkow przednionapedowe moje ukochane auto, ale chce to auto.
Zasadiczny powod to to ze to auto jest dlamnie idealne, jezdzilem juz kupa aut, dozszychtanszych, i pozatymi za setki tysiecy to mx jest dla mnie bardzo fajny.
Wiec chce sie bawic z nim.
Chodizło mi o akie fakty.
Nitro, fajnie i niefajnie.
Ja chce moc raczej do jazdy na codzine, która bvede mogl pobrac kieyd tylko chce wiec chyba dobrym rozwiazaniem jest k-series.
Musze poczytac i pogadac z krakusikiem ile on miał kłopotów przy przejscie z R4 na vałke.
Chyba ze i on sie wypowie tutaj
Pit - 10 maja 2008 12:13
Musze poczytac i pogadac z krakusikiem ile on miał kłopotów przy przejscie z R4 na vałke.Dawno, dawno temu zrobił to jeszcze Wojtek MX-6 (czy jakoś tak) z Łodzi.
Mając całą MX-6 KL z przodem oki, tylko kwesta przełożenia wszystkiego.
promyczek001 - 10 maja 2008 12:39
Co do hamulcow to jak skoncza mi sie moje nowe trcze i klocki to bede usilowal zapakowac swapa od mazdy 6 i wszystko wskazuje na to ze zaciskii cala reszta bedzie pasowala. hamulce w MX 6 sa komicznie male i o zgrozo przy wyzszych predkosciach gotuja sie jak wsciekle wiec nadaja sie tylko do wymiany. Loczus chyba KL-ka bedzie dla ciebie najlepszym wyjscie z tym ze jak duzo jezdzisz to niestey spalanie troche zacznie ci dokuczac (jak mi ) Sam rozwazam w najblizszym czasie strojenie na smt6 ale to dopiero jak wydech bede mial gotowy. W dalszych planach rozwazam instalacje podtlenku z tym ze boje sie czy silnik to wytrzyma i sprzeglo. Zawsze jest jeszcze jedna opcja zakupu calego zestawu KL_ZE z USA ale to juz nie dla mnie
brii - 10 maja 2008 13:55
Loczek - swapa na K-series z Radosławem w jeden, góra dwa dni się zrobi
Pit - 10 maja 2008 14:49
W dalszych planach rozwazam instalacje podtlenku z tym ze boje sie czy silnik to wytrzyma i sprzeglo.Silnik bez problemu wytrzyma. 50 koni nawet na seryjnej pompie. Więcej mocy to już konieczność upgrade'u do 255 lph. Sprzęgło umrze jako pierwsze Wszystkim umierało po kolei
promyczek001 - 10 maja 2008 16:03
Zaczynam sie powoli nakrecac
Loczek - 10 maja 2008 19:25
z tym ze jak duzo jezdzisz to niestey spalanie troche zacznie ci dokuczacJuz nie jezdze mx'em duzo, tylko popoludniowe wypady na miasto Dlatego zaczynam myslec o wydawaniu pieniedzy na niego
Zeszły rok zamknołem tlyko na 50 pary tysiacach
Loczek - swapa na K-series z Radosławem w jeden, góra dwa dni się zrobi
Boris86 - 10 maja 2008 20:03
Dokładnie swap z FS na KL był roboony w ślicznym MX-6 Wojtka z Łodzi. Jak chcesz to odezwij sie na GG to Cie z nim skontaktuje.
Co do grzebania FS'a, to z rzeczy czysto poprawiających fabrykę czyli dolocik, kolektor wydechowy, wydech do końca z kwasiaka na 2 tłumikach, lekkie korekty głowicy i małe strojenie na sekwencji, to wypowiem sie w przyszłym tygodniu bo płodzę coś w tym temacie
Problem tego silnika jest taki że fabryka nastawiła go na Ekonomie, a nie sport.
Wałki mają bardzo spokojne krzywki, zaworki są naprawdę śmiesznie małe... itd.
Co do stopnia sprężenia to tak jak w KL'ce 9,2 do jednego.
Sporo firm przecież ciągnie silniki z Japsów. Może warto popytać o FS-ZE. To by było coś pionierskiego.
2,0...170KM... kurcze... naprawdę fajna wiertareczka musiała by to być.
Pozostaje jeszcze opcja włożenia silniejszego FS'a z GF'ki
136KM bodajże.. i silniki nie stare.
..aaa jeszcze jedno... pamiętaj, że masz FWD oczkoPiotrus przyjacielu.. nie przesadzajmy:)
W Łodzi niedawno wyjechał Golfik Mk.1 390KM 410NM.... kompletnie streetowa furka, niecałe 900kg:) Uwierzcie że ogarnia ją chłopak:) A my tu przeciez mówimy o aucie które ma mieć góra połowe tej mocy i 300-400 kg więcej
Bartek1986 - 10 maja 2008 21:08
No ale mocowania sa inne przeciez? Dlatego potrzebujesz całego przodu KL
Ihmo moim zdaniem swapnięcie KLki to najlepszy wybór moim zdaniem
brii - 11 maja 2008 7:57
Pozostaje jeszcze opcja włożenia silniejszego FS'a z GF'ki
136KM bodajże.. i silniki nie stare.Ale w tym przypadku elektronika jest zupełnie inna.
No ale mocowania sa inne przeciez?
Coto za człowiek?
ten co tobie swapa robił?Różnić to się będą różnić poduchy, raczej karoserii innej by nie robili. Potrzebny będzie cały przód z KL, żeby wszystkie części były.
Tak zgadza się - robiłem z nim swapa
Boris86 - 11 maja 2008 11:13
Ale w tym przypadku elektronika jest zupełnie inna. Ale mocowania na pewno te same... osprzęt w dużej części pewnie również.
brii - 11 maja 2008 14:03
Mimo wszystko K-series jest silnijesze i stanowi lepszą bazę pod nitro, a poza tym to V6 a nie R4
jacobs - 11 maja 2008 14:06
Na forum było coś o swapie na FS-ZE i o ile pamiętam, nie jest to takie proste jak w przypadku K-series.
Boris86 - 11 maja 2008 14:12
Mimo wszystko K-series jest silnijesze i stanowi lepszą bazę pod nitro, a poza tym to V6 a nie R4 oczkoDoskonale o tym wiem
brii - 11 maja 2008 16:30
Na forum było coś o swapie na FS-ZE i o ile pamiętamBimbak kiedyś kombinował i zykopał kupę informacji
brii napisał:
Mimo wszystko K-series jest silnijesze i stanowi lepszą bazę pod nitro, a poza tym to V6 a nie R4 oczko
Doskonale o tym wiem
jacobs - 11 maja 2008 17:39
Bimbak kiedyś kombinował i zykopał kupę informacji i w pewnym temacie doszedł do wniosku, że...
swap FS-ZE do GE jest praktycznie niewykonalny
Loczek - 11 maja 2008 19:03
I chyba KL wygrywa.
Przekonuje mnie to, ze nie ingerujac nic a nic w silnik. mam juz pewna ilosc kucyków. potem robiac podstawowe rzeczy, dolot wydech magnetyzery i ceramizery. Troche mu pomgacm i cos tam zyskuje.
bardzo przekonuje mnie to ze mam wieksza podstawe to jakichkolwiek innych działan.
I Po latnio,jesienno zimowych okresach dopieszczania juz wizulanie auta. bedziemy wrzucac KL
jeszcz emusze poczytac i sie przespac z tym i najwazniejsze przejechac KL
ravo - 11 maja 2008 19:16
jeszcz emusze poczytac i sie przespac z tym i najwazniejsze przejechac KL nie jezdziles brii autkiem ? ee to musisz a potem decyzja bedzie prosta
Loczek - 11 maja 2008 19:24
nie jezdziles brii autkiem ? ee to musisz a potem decyzja bedzie prosta usmiechjako pasazer ale nie było gdzie sie rozpedzic
pawelMX6 - 11 maja 2008 19:31
W US, z tego przeglądałem forum mx6.com, chłopaki z powodzeniem uturbiają FS'y i chyba w tym kierunku, poza oczywistym swapem na KL, bym się skłaniał. Dłubać FS z gratami od Corksporta to chyba sztuka dla sztuki.. już lepiej pogadać z Rewarem lub Świątkiem i u nich zrobić walki.
Loczek - 14 maja 2008 21:18
Kilka dni sie przespałem i bedziemy wrzucac KL.
Ciekaw jestem jakto sie ma do aut z Anglii.
Jak najtaniej sprowadzic cos co ma caly przod
Pajko - 14 maja 2008 21:25
Loczek , zaglebiaj sie w temat zaglebiaj bede mial na czymi i kim sie wzorowac i nie popelnic tych samych bledów , ale ja raczej na grubo pojde i wsadze KL-ZE , przynajmniej taki sobie snuje plan w glowie , ale to perspektywa na rok raczej 2010
Loczek - 14 maja 2008 21:29
ale to perspektywa na rok raczej 2010 językjak zrobia autosyrade do tej twojej wsi to przyjade cie i skiluje
jacobs - 14 maja 2008 21:31
raczej na grubo pojdeto wrzuć millera albo 3.0 V6 z szóstki
Pajko - 14 maja 2008 21:37
Loczek , nie fifokuj tylko przyjedz teraz i zobacz jak ma auto wygladac a nie jakis czerwony pasc ehhe a tak na poważnie to spoko ze myslisz nad swapem , ja raczej wsadze cos z k-series , choc wciaz mam w glowie pierwszego fs-T w polsce , ja lubie ostatnio duzo kasy pakowac w auto i byc indywidualista
to wrzuć millera albo 3.0 V6 z szóstki hehe gdzie chyba na przyczepke ehehe
jacobs - 14 maja 2008 21:40
hehe gdzie chyba na przyczepke ehehezmieści się , a jak chcesz kl-ze to dwa - bimoto To będzie grubo
Pajko - 14 maja 2008 21:41
zmieści się , a jak chcesz kl-ze to dwa - bimoto To będzie grubo w barazniku mam suba wiec dupa dobra ot do kosza
Riki - 14 maja 2008 22:14
Loczek wkładaj 2.0 MZR-CD od M6 (GG)... rób program na 170KM i ok. 390NM i będziesz jeździł jak trzeba
dobra nie bijcie
pawelMX6 - 15 maja 2008 7:43
Pajko, FS-T to świetny wybór moim zdaniem, świstak i BOV to jest to, co tygryski lubią najbardziej Też o tym myślę każdego dnia jak wsiadam do auta Na razie tylko przeglądam forum mx6.com i staram się okuć w jakieś minimalne, czysto teoretyczne podstawy...
np.
http://www.mx6.com/forums/2g-mx6-forced ... o-kit.htmlhttp://www.mx6.com/forums/2g-mx6-forced ... rimer.htmlhttp://www.mx6.com/forums/2g-mx6-forced ... abase.htmlJa szczerze mówiąc w przekładanie KL'a bym się nie bawił, moje auto nie ma tylu zmian, których bym żałował, więc sprzedałbym obecnego FS'a i kupił po prostu KL'a.
Pajko - 15 maja 2008 8:29
pawelMX6 w moim przypadku nie ma mowy o sprzedawaniu auta , i chodzi mi tez o cos innego bo kl'a kazdy moze miec a FS-T malo kto sie zdecyduje na takie posunięcie . Ale zakaldajac "turbo" do mojej madzi automatycznie auto stalo by sie typowym na zloty czy weekendowy lans , i jak narazie jest to glówna przeszkoda bo brak funduszy na utrzymanie drugiego auta do jazdy na codzień
barren - 18 maja 2008 23:13
brak funduszy na utrzymanie drugiego auta do jazdy na codzień - auto do jazdy na co dzień po mieście to można mieć za 2-6tyś jakieś małe wozidełko klasy B, byle 80km/h wyciągało i w miare prosto jechało
turbo lub dłubanie w stylu N/A to jest to co tez mi się śni po nocach, na ebay'u sa gotowe zestawy turbo ale jakoś mnie nie przekonują mimo niskiego kursu dolara, a robienie turbo w polce w dobrym warsztacie to 10tys :/
Pit - 19 maja 2008 6:58
...na ebay'u sa gotowe zestawy turbo ale jakoś mnie nie przekonują mimo niskiego kursu dolara...Zestawy są Made in China i był już na forum o ich trwałości.
Pajko - 19 maja 2008 7:37
można mieć za 2-6tyś jakieś małe wozidełko klasy Bi co miesiac dokladac 2-3 na remonty nie dziekuje
barren - 19 maja 2008 9:08
Pajko a po co remontować, rok-dwa pojeździ i na złom a ty w tym czasie dopieścisz swoje autko w spokoju - oki, sprawa indywidualnego podejścia, sorki bo OT sie robi
Piotruś jak było to przepraszam, ale tak właśnie na chińszczyznę wyglądają na fotkach
damian626 - 09 cze 2008 15:59
a ciekawe czy pasowal by walek do fs'a od mazdy gd silnika FE3N .
a moglby mi ktos pomodz jak zrobic wydech od silnika do konca w mojej ge 2,0 mam juz dedykowanego remusa na kocu i pozbylem sie kata teraz kolej wywalic tlumik srodkowy i chce sie zajac kolektorem tylko z nim mam najgorszy problem
damian626 - 09 cze 2008 16:08
Witajcie
Mógłby mi ktoś pomudz jak zrobić kompletny wydech od silnika do końca w mojej GE 2,0 FS mam już dedykowanego remusa na kocu i pozbyłem sie kata teraz kolej wywalić tłumik środkowy i chce sie zająć kolektorem tylko z nim mam najgorszy problem z góry dziękuje i czekam na info.
Fiveopac - 09 cze 2008 18:15
Jesli szukasz konikow, to zaczalbym od odgazowania auta. Skor wywaliles kata to i kolektor wywal.
Bio - 09 cze 2008 19:48
czemu ludzie wierzą, że w silniku z wtryskiem wywalenie kata doda im kucyków...
pawelMX6 - 09 cze 2008 19:52
Nie zaczynajmy kolejnego tematu o słuszności wywalenia katalizatora - to już było przerabiane w innym temacie.... Bio, u mnie w Polo, na pełnym wtrysku (motor 1,3), wycięcie katalizatora dało shamowane 4PS, więc u mnie warto było. Poza tym jak już kiedyś pisałem - fabrycznie moje Polo występowało w wersji z katem i bez, fabryczne dane mówiły o różnicy 3PS na korzyść auta bez kata. Dlatego właśnie ludzie wierzą. Wszystko zależy od spięcia wydechu, od techniki i sposobu opróżniania komór oraz kolektora. Wiem na pewno, że w motorze FS nie warto tego robić bo wydech niemiłosiernie brzęczy, brakuje komory rozprężnej.
damian626, uderz do El-teca, Lukas z forum robił u nich wydech i dało to ciekawe efekty, tutaj poczytaj:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=41083Pamiętaj też, że nie możesz za bardzo rozluźnić wydechu.
damian626 - 09 cze 2008 22:24
wywalilem kata po prostu zeby zrobic przelot a wydech rpzelotowy i kata to nie za bardzo to by pasowalo a taraz chce zrobic kolektor i chialby zeby mi ktos podpowiedzial bo w el-tecu kolektor kosztuje 2000 to troche juz jest
Boris86 - 09 cze 2008 22:29
A nie mozesz przyciągnąć sobie kolektora 4-2-1 z Ebay'a?
Koszt z wysyłką do polski to 550zł.
damian626 - 09 cze 2008 22:34
a ty pawelmx6 masz cos przerobione w silniku w swoejej mx6
barren - 09 cze 2008 22:44
wywalic tlumik srodkowy- chyba wymienić ?
a co do kolektora to zrób na zamówienie lub kup dedykowany, no chyba że masz dostęp do stali kwasodpornej, giętarki i umiesz to wszystko pospawać i wyliczyć odległości
Fiveopac - 09 cze 2008 23:52
shamowane 4PS, więc u mnie warto byłoNo faktycznie szał.... juz nie mowiac o tym, ze to byla mazda. Dla błędu pomiarowego nie warto śmierdziec jak trabant i dymic jak parowóz.
el-tecu kolektor kosztuje 2000 to troche juz jestWitamy w prawdziwym swiecie przerobek, za ktore sie placi prawdziwe pieniadze.
wywalilem kata po prostu zeby zrobic przelot a wydech rpzelotowyPrzelot w wolnossącym? Bardzo nierozsądnie.
pawelMX6 - 10 cze 2008 9:22
damian626, nie możesz za bardzo poluźnić wydechu. Jeśli chodzi o barana do FS'a to zapytaj w El-tecu.
Fiveopac - 10 cze 2008 9:41
damian626 a tak wogule po co zadajesz to samo pytanie w kilku miejscach? Lacze twoj temat z "Metody podnoszenia mocy i momentu" gdzie juz raz sie pytales o wydech.
Papajo - 10 cze 2008 11:34
No to ja wam teraz dowale trochę do pieca
Czytam to i czytam i dochodzę do wniosku, że teraz tuning już tak ewaluował, że wszelkie inicjatywy oprócz swapa lub turbo są z góry skazane na potepienie.
Nie wiem czy pamietacie, swego czasu bylem uzytkownikiem BJ-ty z FP pod maską. FP to taki "mniejszy brat" FS-a (róznica w pojemnosci wynika z mniejszego skoku tłoka - krótsza korba)
Z seryjnych 115 KM auto pod koniec mojego posiadania legitymowało się mocą niecałych 150 KM i objeżdzało KAŻDE KF w klubie (niezależnie od budy). Stając z KL też nie było wstydu ...
Tak więc powiadam Wam, że jesli nie chcecie od razu robić "odrzutowca" i nie macie worka pieniędzy to przepis jest w miare prosty:
- obróbka głowicy
- przelotowy wydech bez kata 2,25"
- wałek ssący z FS-ZE (zakup w Corcksport)
- strojenie smt6 lub inna swinka
- z kosmetyki dobry dolot
i jazda .....
podstawą jest głowica, bo seryjna pozostawia duzo do życzenia.
Jesli masz jeszcze możliwość zakupić inne graty z FS-ZE to też chyba dobry pomysł, tylko musowo musisz to potem zestroić.
Koszt moich przeróbek jest chyba najniższy a i kłopotliwość całego zabiegu chyba najmniejsza
Powodzenia
aha... zapomniałem jeszcze dodać, że pod koniec posiadania madzi myslalem o dobrym kolektorze wydechowym, który zapewne dodałby jeszcze pare kucyków, bo ja cały czas jezdziłem na seryjnym
Fiveopac - 10 cze 2008 13:23
Papajo dobrze pamietamy twoj bolid natomiast modyfikacje ktore wymieniles to mimo wszystko koszt lekką ręka 4 tys przy bardzo pomyslnych wiatrach ...
pawelMX6 - 10 cze 2008 13:33
Fiveopac, motor 1,3 seryjnie 55PS, po zrobieniu dolotu i wydechu 62PS - nie warto było? Koszt całkowity to dokładnie 60zł za sam stożek - resztę robiłem i spawałem sam. Poza tym nic nie dymiło ani nie śmierdziało ale to był stary silnik VW - podkreślam raz jeszcze, że w FSie nie warto bo sam dźwięk jest nie do zniesienia
Lukas007 - 10 cze 2008 13:48
mam już dedykowanego remusa na kocu i pozbyłem sie kata teraz kolej wywalić tłumik środkowy i chce sie zająć kolektorem
Pit - 10 cze 2008 15:05
FiveopackOoooo YEAH
Lukas007 - 10 cze 2008 15:50
Cicho... sorki za pomyłkę.
Papajo - 10 cze 2008 18:32
Papajo dobrze pamietamy twoj bolid natomiast modyfikacje ktore wymieniles to mimo wszystko koszt lekką ręka 4 tys przy bardzo pomyslnych wiatrach ...Eeee tam ...
mnie to mniej wyszło można to sobie rozłożyć w czasie, ja na przykład rok czasu jeździłem na seryjnym wydechu tylko miałem kat wycięty (zamiast tego wspawana rura)
jak robisz swapa to od razu wszystko musisz zrobić na tip-top bo inaczej fura nie bangla.
Paweł, chyba nie powiesz mi że swap na ZL to koszty mniejsze niż te powiedzmy 4 tysie ?
P.S. no i musisz mieć zdrowy silnik którego zdobycie czasem jest trudne ...
damian626 - 10 cze 2008 23:47
a jak sie sprowadza rzeczy z usa??np kolktor walki
Lukas007 - 11 cze 2008 5:23
a jak sie sprowadza rzeczy z usa??np kolktor walki
barren - 11 cze 2008 12:05
Papajo bardzo mnie cieszy twoja wypowiedź bo na moich przypuszczeń nikt nie potwierdzał. Czyli potwierdzasz że wałek z FS-ZE i tłoki z FS-ZE pasują do FP ? No i może sie orientujesz czy kolektor dolotowy z FS-ZE pasuje do FP - chodzi o kanały, czy trzeba dopasowywać?
i jeszcze jedno pytanie Papajo czy zawory i gniazda wstawiałeś większe czy pozostałeś przy seryjnych, tylko obrobionych ?
Nawet 6 tyś to nie dużo przy wzroście z 105 na 150KM, jak by nie patrzeć prawie 50%
myślę że soft turbo za 10tyś dało by podobne efekty
A nie mozesz przyciągnąć sobie kolektora 4-2-1 z Ebay'a?
Koszt z wysyłką do polski to 550zł.i kolejne pytanie, co lepsze, chińszczyzna z ebay'a (tanio) czy na zamówienie z el-tec'u (drogo), jak to ma się do osiągów
Boris86 - 11 cze 2008 17:49
Chińszczyzna z Ebay jest identyczna wzorem co OBX ... który kosztuje troche ponad 300$.
Co do robienia kolektorów w Polsce to polecam Basmot'a w Łodzi. Cena około 1200zł
Piro21 - 11 cze 2008 19:50
Barren, wydaję mi się,że el-tec. Cena/ Jakość jak wiadomo nie zawsze idzie ze sobą w parzę ale jeśli chodzi o (podobno) tak renomowaną firmę jak el-tec, to wątpię żeby mogli sobie pozwolić na robienie "popeliny" A wiadomo chińczycy pewnie zbili z ceny kosztem materiałów i jakością wykonania, choć mogę się mylić. Pozdrawiam
barren - 11 cze 2008 21:19
rozmawiałem z El-Tec - kolektor ok. 2k, wydech z własnymi tłumikami 3k, czas roboty 1 tydzień "na aucie", trzeba około 3 tygodnie wcześniej rezerwować termin. Urlop mam w sierpniu więc pewnie czeka mnie wycieczka do wawy
promyczek001 - 11 cze 2008 23:17
kolektor w usa kupisz za 100$ + wydech 200$ i sciagniecie 200$ co daje razem 500$wiec koszt ok 1200zl. Nalezy zasanowic sie czy warto doinwestowywac polskiego el teca
Papajo - 12 cze 2008 6:33
Papajo bardzo mnie cieszy twoja wypowiedź bo na moich przypuszczeń nikt nie potwierdzał. Czyli potwierdzasz że wałek z FS-ZE i tłoki z FS-ZE pasują do FP ? No i może sie orientujesz czy kolektor dolotowy z FS-ZE pasuje do FP - chodzi o kanały, czy trzeba dopasowywać?
i jeszcze jedno pytanie Papajo czy zawory i gniazda wstawiałeś większe czy pozostałeś przy seryjnych, tylko obrobionych ?Witam
wałek ssący z FS-ZE jest plug&play do FP (tak samo jak wydechowy)
Tłoki powinny pasować ale tego na 100% nie wiem - najlepiej zadzwoń lub napisz do Corksport'u i zapytaj się o wymiary - pomogą
Kolektor także powinien ale tego nie sprawdzałem, ja miałem seryjny.
W swoim aucie robiłem tylko to co pisałem powyżej, nic wiecej, więc jeśli chodzi o głowice to było tylko port&polish + lekkie splanowanie (w zasadzie to "zabielenie"), zawory były seryjne i nic z nimi nie było robione...
barren - 12 cze 2008 8:37
Papajo Wielkie dzieki za info i pomoc
promyczek001 - a wiesz może kto w klubie/forum robił taki zabieg i jakie były efekty
Boris86 - 12 cze 2008 11:17
+ wydech 200$A masz jakieś namiary na kompletne wydechy od kolektora do końca do mazd GE ...
qbass - 12 cze 2008 13:37
FP to taki "mniejszy brat" FS-a (róznica w pojemnosci wynika z mniejszego skoku tłoka - krótsza korba) Uściślając: nie krótsza korba, a mniejsze wykorbienie wału
barren - 12 cze 2008 15:31
skoro padło już sporo odpowiedzi w sprawie modyfikacji silnika, to może znajdzie specjalista który odpowie mi czy koło zamachowe z FS i FP są takie same Pisałem do firmy Fidanza i tam nie mają dedykowanego do FP i prosili o wymiary, ew. zdjęcie aby sprawdzić czy pasuje.
promyczek001 - 13 cze 2008 7:36
No pewnie ze mam tu jest do 2.0
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Parts-Ac ... 257693104&http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Parts-Ac ... 239733712&a tu do 2.5 tylko zle zdjecie jest wstawione bo wersja na 2.5 mam koncowke dwururke. (zdjecie jest z 2.0)
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Parts-Ac ... 240999223&
Papajo - 13 cze 2008 7:44
99% gratów z FS pasuje do FP.
Za "wielką wodą" FP nie jest popularnym silnikiem, tak więc trzeba brać części dedykowane do FS.
Aha.. barren, zwróc uwagę że ja miałem seryjnie 115KM - mój FP był z 99 roku i chodził w BJ-cie z dumnym znaczkiem "GT" na błotniku
Wiekszość FP znajdujących się w GE 626 ma 105 KM ale z czego wynika ta róznica mogę się tylko domyślać
barren - 13 cze 2008 8:02
promyczek001 - "Each system uses corrosion-resistant aluminized steel" - to nie są wydechy z stali kwasoodpornej tylko zwykłej aluminizowanej, czyli daje jakies 3-5 lat i trzeba łatać, więc jeśli miał bym wybrać 2,25" lepsza stal za 1200 i nerwy i czekanie na ściągnięcie za oceanu (ryzyko dowalenia cła i vat'u) za 1200zł to wolę wydać 4tys w Polsce. Oczywiście to moje bardzo subiektywne zdanie
Za "wielką wodą" FP nie jest popularnym silnikiem- oni nawet chyba nie wiedzą że taki istnieje
99% gratów z FS pasuje do FP. ponownie dziękuję za info
ale z czego wynika ta róznica mogę się tylko domyślać oczko - to może podomyślasz się na głos i podzielisz się spostrzeżeniami ... wiem wiem [tiiit] truje
Papajo - 13 cze 2008 8:39
o wolę wydać 4tys w Polsce
Boris86 - 13 cze 2008 8:41
to wolę wydać 4tys w PolsceAle sie uparliście na tego el-teca...
Po co wydawać 4 tyś, skoro coś o tej samej jakości z firmy która robi wydechy do aut wygrywających w mistrzostwach polski można mieć za nie wiele ponad połowę tej ceny??
barren - 13 cze 2008 11:38
Papajo,Boris86 ceny sa z oferty firmy.
Nie upieram się konkretnie na El-tec'a ale akurat tą firmę polecono mi i mam jakiś punkt zaczepienia. Made in china sprzedawane na ebay'u mnie nie ciągną (mówie tu o wydechach ze stali kwasoodpornej), a jeśli sa dobre to i tak nie znam i nie słyszałem żeby ktoś na tym jeździł i zachwalał. We wsi w której aktualnie mieszkam jest jeden sklep oferujący cokolwiek co ma wspólnego z rasowaniem aut i markowymi podzespołami.
Boris86 a podasz jakieś www lub namiary skoro znasz takie firmy i wiesz że robią to profesjonalnie i dobrze
tak OT to widzę że wystarczy dobra giętarka, spawarka i można złoty biznes na pomorzu robić.
Boris86 - 13 cze 2008 11:43
Basmot, Firma robiąca wydechy min dal Zastec Tuning.
Koszt kolektora rurowego to 1200zł
Koszt wydechu z kwasówki na jednym tłumiku około 1000zł
na 2 tłumikach 1200zł
tel. 502590626
Możesz sie na mnie powołać.. na pewno zostaniesz potraktowany sporo lepiej.
damian626 - 13 cze 2008 18:29
ktos wczesniej pisal ze nierozsadnie robic przelot ,ja nie robie kompletnego przelotu mam dedykowanego remusa na koncu chce wywalic tlumik srodkowy kata juz nie ma no i jeszcze zdalo by sie wymienic kolektor ,a czy nie za duza bedzie srednica rur 2,5"skoro narazie moj silnik nie przechodzil modyfikacji
damian626 - 13 cze 2008 18:52
a oprocz wydech co mozna zrobic w fs zeby konikow przybylo moze zamach pasuje od innego silnika i bedzie lzejszy
Boris86 - 13 cze 2008 21:36
damian626zaraz oberwie Ci sie od moderatora za zadawanie tego samego pytania w 2 tematach.
Lżejsze koło zamachowe nie podnosi mocy silnika na papierze.
promyczek001 - 13 cze 2008 22:32
Pacesetter jest wyrobem amerykianskim nie made in china. Co za roznica czy kwasowka czy wydech ze stali alumninizowanej robiony pod silnik. Zasadniczo to bardziej wierze w pacesetters jak w eltec bo jaka gwarancje masz ze oni ci wylicza wydech, predzej na pale robia co by pasowalo pod dany silnik. Ceny Eltec sa przegiete, zdecydowanie polecalbym propzycje borisa z basomotu jesli tak wam tani kurs dolara przeszkdza i sciagniecie jest dla ciebie taka bariera Ja sciagalem graty z usa i jestem pozytywnie nastawiony do naszyc sasiadow z innego kontynentu. W przyszlosci napewno cos od nich zamowie. Za 4tys wolalbym sobie nitro zainstalowac i dedykowany uklad wydechowy z kolektorami z usa zmowic ale jak ktos nie ma potrzeby zrobienia czegos wiecej w tej samej kasie polecam eltec
barren - 15 cze 2008 9:42
promyczek001 jak Ci się sprawuje kolektor z za oceanu ? masz jakieś potwierdzenia na hamowni ? a i nie jest to bariera, nigdy tego nie robiłem
Boris86
Loczek - 22 cze 2008 19:19
Dobra temat juz u mnie w głowie sie przemyslal.
Chyba jedynym rozsadnym wyjsciem dlamnie bedzie swap na Kseries.
I sa dwie opcje:
Kupic bitego KL, i sobie poprzekładac wszystko.
Albo kupic zajechanego KL, coby miec caly osprzet silnika, mocowania i inne [tiiit] ktore si eokaza ze nie pasuja a przytrzymaja mi caly swap. I pojechac na targ i kupic ZE
Kurcze chyba ze sie okaze ze zakup calego osprzetu do ZE nie bedzie tak bardzo drogocenny.
Tylko niewiem gdzie czytac i sprawdzic co bym musiał dokupic zeby sobie wlozyc ZE
ktos ma pomysl
oczywiscie mowa wzgledem FS
ravo - 22 cze 2008 19:35
najbardziej chyba bimbak zglebil temat fs ze
Loczek - 22 cze 2008 19:36
najbardziej chyba bimbak zglebil temat fs zeno a ja zgłebiłem bimbaka
wole ednak vke
ravo - 22 cze 2008 19:46
wole ednak vke loczek chcesz malowac auto, nie lepiej go sprzedac ? i kupic kl ? w super stanie
Loczek - 22 cze 2008 19:47
loczek chcesz malowac auto, nie lepiej go sprzedac ? i kupic kl ? w super stanieNIE
To nie jest poprate zadnym racjonalnym faktem, ale NIE
jacobs - 22 cze 2008 19:53
loczek chcesz malowac auto, nie lepiej go sprzedac ? i kupic kl ? w super staniewłaśnie to samo pomyślałem Bo jednak swap na KL to trochę rzeźby będzie
Loczek - 22 cze 2008 19:54
Bo jednak swap na KL to trochę rzeźby będzieNo jakiej rzezby?
jacobs - 22 cze 2008 19:56
No jakiej rzezby?mocowania, wiązka itp. KL nie miał innego zawiasu? A tak sprzedałbyś padło, dołożył to co wydasz na swapa i kupił KL. Późneij mógłbyś go malować i tjunigować, ale masz już kl ;p
Loczek - 22 cze 2008 20:01
mocowania, wiązka itp. KL nie miał innego zawiasu?Kuba czy to jest jakies sincefiction.
Przeca to jest do zrobienia
Zobaczymy jak finansowo sie bedzie stało.
Jesli bedzie zapas funduszy to chcialbym to zrobic jesli bedzie na skraju bankructwa to zostanie FS
Kl mnie bardzo przekonuje bo cudnie mi si enim jezdizło.
ALe FS jest blizej jednak mi z tego wzgledu ze zbytnio niechcialbym sie wpakowac w jakies upssss zepsuło sie albo niedziała tak jak powinno.
Boris86 - 22 cze 2008 21:45
I wydaje wam sie że jest tak bardzo łatwo kupić MX-6 KL w perfekcyjnym stanie
Po co szukać i gdybać, co jest potrzebne na swap?..
Skontaktuj sie z Wojtkiem z Łodzi. On to przerabiał. Będzie wszytko wiedział.
Zawias i heble są te same.
Loczek - 16 sie 2008 19:12
Witam.
przeszukując internet odnalazłem cosik co mnie bardzo ucieszyło
http://cgi.ebay.co.uk/Turbo-Kit-MAZDA-6 ... 286.c0.m14I teraz mam kilka pytań.
Podejrzewam ze ów kit nie jest najwyższej jakości. Wiec co z ów zestawu nadaje sie do wymiany.
Troche pytan teoretycznych.
Kompletując turbo potrzebuje:
Turbinke, jesli ta sie nie nadaje to co polecacie?
Czym sie roznia od siebie turba, na co zwracac uwage jakieparametry sa wazne, ktore z tych parametrów odbija sie na dynamice auta a ktore zostana na papierze.
Czy IC ma poprostu działac czy tez ma jakies konkretne wymagania?
Czy musze da inny kolektor dolotowy bo widze ze w zestawie sie taki znajduje, czy ten sie nada czy szukac czegos innego. Dlaczego jest on inny niz ten seryjny.
Co jeszcze potrzebuje poza roznymi rurkami i orurowaniem IC.
Kurcze chcialbym sie zaglebic ogolnie w specyfike uturbiania autka ale pomozcie koledzy
Czy potem musze czyms to wysterowac? Czy zeby wzmocnic silni przydały by sie tłoki, moze wałek czy ine rzeczy z FS-ZE. Dostepne na corksport.com
W tym poscie głownie mi chodzi o droge edukacji zeby zebrac jaknajwiecej info, przed jaka kolwiek decyzja w która strone sie pakowac.
Wiem wiem ze bez grubej kasiórki nie warto sie pakowac w tuning.
Ale czy to bedzie swap z porzadnym przygotowaniem silnika, osprzetu i pierdól, czy turbo czy cokolwike innego to zapas musi byc, a nato sie powolutku przygotowywuje, tylko wiedzy brak
jacobs - 16 sie 2008 19:17
Czy musze da inny kolektor dolotowy bo widze ze w zestawie sie taki znajduje,Gdzie widzisz?
Czy zeby wzmocnic silni przydały by sie tłoki, moze wałek czy ine rzeczy z FS-ZE.Wydaje mi się że graty z fs-ze ci się nie przydadzą bo one doprężają silnik.
Loczek - 16 sie 2008 19:18
Gdzie widzisz? językno a co ja tam widze?
jacobs - 16 sie 2008 19:19
no a co ja tam widze?
na zdjęciu? Jeśli już kolektor to wydechowy...
BratCukierka - 16 sie 2008 19:20
Loczek napisał:
no a co ja tam widze?
na zdjęciu? Jeśli kolektor to wydechowy...
Loczek - 16 sie 2008 19:21
dokładnie usmiechno dobra, to jaki cel ma zmiana kolektora wydechowego.
Bo jak rozumiem, turbinka jest poto zeby pod wieksyzm cisnieniem ladowała powietrze do komórek spalania.
Wiec jakie zadanie maja kolektorki wydechowe?
Dolotowy pozostaje bez zmian'?
jacobs - 16 sie 2008 19:22
no dobra, to jaki cel ma zmiana kolektora wydechowego.A skąd weźmiesz spaliny do napędzania turbiny?
Loczek - 16 sie 2008 19:23
A skąd weźmiesz spaliny do napędzania turbiny?
jacobs - 16 sie 2008 19:26
Chyba pisze ze sie ucze i nic niewiem wiec bez nabijania sie ok?Google się popsuło?
Trochę głupie pytania zadajesz, bo to podstawa działania turbiny - spaliny z kolektora wydechowego napędzają turbinę, która wdmuchuje powietrze w dolot. Po drodze jest jeszcze intercooler, który schładza to powietrze.
Loczek - 16 sie 2008 19:27
Google się popsuło? język
zle szukałem :p
Teraz juz cosik mam
brii - 17 sie 2008 11:05
Dolotowy pozostaje bez zmian'?Tak
barren - 22 sie 2008 10:03
fajny zestawik i wcale nie musi być do kitu tylko jeszcze sporo to kompletu brakuje
a z mojej wiedzy teoretycznej to wygląda tak:
- kolektor to juz wyjaśnione dorobić tylko pozostało tu łączenie turbo z reszta wydechu
- dolotowy jak byś jakiś markowy dorwał było by lepiej i do tego większa przepustnica ale seryjnie pewnie da radę
- IC im większy tym lepszy - większy więcej powietrza schłodzi i szybciej
- jak pisał jacobs tłoki z FS-ZE zwiększą Ci sprężanie a przy turbo musisz odprężyć silnik - potrzebujesz grubej metalowej uszczelki pod głowicę, może od razu śruby wzmocnione do głowicy
- elektronika, no przydało by się wysterować, seryjny komp może nieokiełznać tego i np. podawać za mało paliwa
- pompa paliwa nie wiem czy wystarczy seryjna
- no i pytanie co z czujnikami, czujniki podciśnienia, sonda lambda
- może wzmocnienie iskry też (chyba MSD) co sądzicie ?
no i najważniejsze moim zdaniem, potrzebujesz kogoś kto już montował turbo - do nękania i zadawania pytań, bo teoria teorią a praktyka praktyką
Pit - 22 sie 2008 11:10
Przy małych doładowaniach w tak niewysilonym silniku jak FS...
...musisz odprężyć silnik - potrzebujesz grubej metalowej uszczelki pod głowicę, może od razu śruby wzmocnione do głowicy
- elektronika, no przydało by się wysterować, seryjny komp może nieokiełznać tego i np. podawać za mało paliwa...nie robiłbym nic z powyższych rzeczy, jedynie mechaniczne FMU - przy małym doładowaniu seryjny komp powinien dać radę, jak nie - można go pooszukiwać świnią.
- pompa paliwa nie wiem czy wystarczy seryjnaOczywiście, że nie wystarczy. Ale to akurat groszowa sprawa (ok 300 zł)
- no i pytanie co z czujnikami, czujniki podciśnienia, sonda lambda
- może wzmocnienie iskry też (chyba MSD) co sądzicie ?Nie należy zaprzątać sobie tym głowy, chyba, że chcesz robić 300 KM
Natomiast...
Daruj sobie Loczek to "coś", czy cena nie jest dla Ciebie jakaś taka zbyt niska? To jest chińszczyzna przecież. Czy nie "śmierdzi" Tobie turbo-kit za 400 bucksów (sam intercooler made not in china kosztuje więcej), kiedy np upgrade do single-turbo do FD kosztuje 5000 bucksów?
Loczek - 22 sie 2008 15:54
No tak Piotrsu tyle ze nigdy sie nieinteresilem turbo, a jak zobaczylem kit do fsa to zobaczylem swiatelko w tunelu :0
brii - 22 sie 2008 19:45
przy turbo musisz odprężyć silnikNiekoniecznie i w tym przypadku lepiej nie.
promyczek001 - 23 sie 2008 10:28
E tak jedziecie na tych kitajcow. Ja mam kolektory (mialy pekac ponoc bo chinskie ) zapewne od nich i dolot i setki innych rzeczy codziennego uzytku jak kazdy i jakos zyje i nic sie nie psuje. Moze warto zaryzkowac. Mam skuter chinski tez mial byc szmec a jak narazie nic sie w nim nie psuje pali jak igla i tak samo cichutko smiga. Jeszcze pare lat i chinczyki przejma nam cala branze motoryzacyjna.
brii - 23 sie 2008 11:14
Jeszcze pare lat i chinczyki przejma nam cala branze motoryzacyjna.Tylko niech najpierw popracują nad crash-testami...
barren - 23 sie 2008 13:17
można go pooszukiwać świnią- to miałem na myśli
a co do odprężania to w sumie Loczek nie określił ile chce osiągnąć
brii, Piotruś jak macie jakieś doświadczenie lub wiedzę to do jakiego ciśnienia doładowania nie trzeba odprężać silnika i np. może pozostać sprężanie na poziomie 10-11 atm. ?
Pyton162 - 23 sie 2008 13:22
do 0,5 bara spokojnie nie musisz nic robic , robisz tzw soft turbo
brii - 23 sie 2008 17:25
Powyżej też nie ma niezbędnej konieczności odprężania ale trzeba konkretnie wzmocnić silnik, mocno zmodyfikować zapłon i lać Pb98
Sokool - 23 sie 2008 20:28
kiedy np upgrade do single-turbo do FD kosztuje 5000 bucksów?Bo to wankel. Do niego nawet świece 5 dych kosztują
Bio - 24 sie 2008 8:35
no niestety... taniej wyjdzie wywalenie wankla i włożenie LS1
Pit - 24 sie 2008 8:38
kiedy np upgrade do single-turbo do FD kosztuje 5000 bucksów?Bo to wankel. Do niego nawet świece 5 dych kosztują
Jacek176 - 24 sie 2008 19:29
brii, Piotruś jak macie jakieś doświadczenie lub wiedzę to do jakiego ciśnienia doładowania nie trzeba odprężać silnika i np. może pozostać sprężanie na poziomie 10-11 atm. ?hmmm... coś mi się wydaje, że mylisz dwa pojęcia: ciśnienie sprężania i stopień kompresji.
Nie znam się na K8 ale ciśnienie sprężania 10-11 atmosfer to jest bardzo mało. Np. w moim silniku (BP DOHC) jest stopień kompresji 9.0:1 i ciśnienie sprężania 12.8 atmosfer. Przy takich parametrach można pompować doładowanie ponad 1 bar bez żadnego odprężania.
Loczek - 24 sie 2008 19:35
No coz czego ja oczekuje, napewno niemocy 300 KM
Bo bym zmienil auto.
Ale okolice 200, Nawet nie te konie zasrane.
A głownie chodzi mi o przyspeszenie na biegach 2,3 i 4
brii - 24 sie 2008 20:16
Przy takich parametrach można pompować doładowanie ponad 1 bar bez żadnego odprężania.No ja nie wiem czy seryjne korby wytrzymają...
Jacek176 - 24 sie 2008 20:28
Przy takich parametrach można pompować doładowanie ponad 1 bar bez żadnego odprężania.No ja nie wiem czy seryjne korby wytrzymają...
brii - 25 sie 2008 5:44
Pisałeś, że można załadować 1 bar na standardowych bebechach - jeśli BP jest tak mocne to OK
A korby jeśli są krótsze to mają dużo do odprężania
Pyton162 - 25 sie 2008 8:31
loczek jezeli masz teraz te 115km to przy soft turbo jak dmuchniesz te ok 0,4 bara to spokojnie do 160 dojdziesz a i moment dobrze pójdzie do gory wiec wystarczy do sprawnego poruszania sie. Ja sam mysle nad soft turbo lub nad swapem na 2.0 hgt
Jacek176 - 25 sie 2008 13:34
Pisałeś, że można załadować 1 bar na standardowych bebechach - jeśli BP jest tak mocne to OK
A korby jeśli są krótsze to mają dużo do odprężania Nie napisałem, że na standardowych bebechach tylko, że bez odprężania
Szczerze powiem, że nigdy nie słyszałem żeby ktoś odprężał silnik montując krótsze korby Z reguły robi się to poprzez montaż niższych tłoków albo grubszej uszczelki pod głowice.
Fiveopac - 25 sie 2008 14:00
W GTX były takie same korby jak w GT. BPT ma takie same korby jak BP?? No tak chyba niebardzo.... jak mi sie zechce znajde fotki obu, ale nie jest tak jak mowisz.
Tak an marginesie, odprezanie z wielkoscia mozliwego doladowania nie ma nic wspolnego.
brii - 25 sie 2008 15:00
Tak an marginesie, odprezanie z wielkoscia mozliwego doladowania nie nic wspolnego.Dokładnie
Loczek - 25 sie 2008 19:40
to przy soft turbo jak dmuchniesz te ok 0,4 bara to spokojnie do 160 dojdziesz a i moment dobrze pójdzie do gory wiec wystarczy do sprawnego poruszania sie.Tyle ze jakie zmiany tyczyły by sie przy tym soft turbo?
Pyton162 - 25 sie 2008 20:03
jedziesz na tych gratach co masz teraz , silnika nie ruszasz , turbo , strojenie i możesz sie cieszyć autem z suszarka. Mozna to zrobić za nie duza kase , koles civica dmuchnął i zamknął sie w kwocie do 3 tys zł. Auto jeździ bez najmniejszych problemów. Robili to z kolesiami w garazu ale akurat jest paru kolesi w zg co ogarniaja hondy bardzo dobrze w temacie turbo
Cloudi 2.0 - 02 wrz 2008 21:42
-----
brii - 03 wrz 2008 5:35
Cloudi 2.0 - przeczytaj ten temat - w nim jest mowa o sposobach podnoszenia mocy w Twoim silniku. Oprócz tego warto zerknąć w FAQ tego działu
8dyb8 - 03 wrz 2008 8:12
no i mozesz zajrzec na forum probe i podpytac, bo wiem ze ktos cos takiego niedawno zrobil
Gib - 11 wrz 2008 9:05
hmm 77 KM/L i stopień sprężania 9.0? żart?
co do soft turbo, wszystko pięknie jak się ma kolektor, do hond jest od pyty, do 1.8 wzdłużnego też się znajdzie pewnie, do 1.8 poprzecznego macie GTX, GTR. A do FS/FP dupa.
Loczek - 11 wrz 2008 16:39
Cos gdzies sie znajdzie bo jak widac w tym kicie jest kolektor wiec ktos to produkuje
pawelMX6 - 11 wrz 2008 18:29
Moim skromnym zdaniem, kolektor to jest najmniejszy problem. Flanszę pod niego można zrobić w wielu miejscach (chociażby TRS Racing) a pogiąć rury i całość pospawać to już "banał".
barren - 11 wrz 2008 20:40
Loczek - proszę bardzo -
link i markowe a nie chińskie
link2 - z fotolink3 z fotodo tego dajesz turbinę tej samej firmy - przynajmniej wszystko będzie pasować i jedziesz z resztą jak już było pisane wcześniej
Loczek - 12 wrz 2008 6:24
Cieszy mnie bardzo ze pojawia sie coraz wiecej czesci do FS. Daje to do myslenia na najblizszy rok.
Mjusze kiedys dopasc kogos kto robił turbinke postawic flaszke czy dwie i sluchac :D:D:D:D
pawelMX6 - 12 wrz 2008 9:17
A propos turbosprężarki w FS:
Loczek - 12 wrz 2008 14:57
Czytałem ten temat cyztałem
barren - 12 wrz 2008 18:36
jest jeszcze tańsza opcja kompresora - odpada robienie kolektora wydechowego i całego wydechu przelotowego, tylko nie wiem jak z przyrostem mocy do ceny - bo mało takich przeróbek jest
Boris86 - 12 wrz 2008 20:25
Swoją drogą z doświadczenia proponuje od razu przy podkręcaniu FS'a pomyśleć o kompleksowym remoncie dołu silnika.
Miałem przyjemność podkręcić naprawdę zadbanego FS'a w przepięknie utrzymanej GF o >30KM i efekt był taki ze za pierwszym razem dół nie wytrzymał tygodnia, a po przełożeniu dłubanych gratów do silnika o jeszcze niższym przebiegu problemy z braniem oleju już się zaczynają na porządnie.
To silnik nastawiony na ekonomie, a nie na osiągi. Podkręcić da się wszystko. Ale jedno jest do tego lepszą bazą inne gorszą, seria F należy niestety do tych drugich.
ravo - 12 wrz 2008 20:56
ehh co za mania wkladania turbin z parowozow, przeciez tym sie nie da sensownie jezdzic, tylko na autostradzie, a potem ich objezdzaja male gowna
zaciek - 24 wrz 2008 9:21
ostatnio rozmawiałem ze znajomym o silniku Z5, jak wiadomo dość słaba baza na większe modyfikacje.. temat zszedł na nitro/turbo. Montują obecnie turbinki do takich mniejszych silniczków, tylko jak i to ma sens i czy nitro nie bylo by mniej szkodliwe.
Pit - 24 wrz 2008 12:55
Montują obecnie turbinki do takich mniejszych silniczków, tylko jak i to ma sens i czy nitro nie bylo by mniej szkodliwe.Szkodzi nie sposób dostarczenia powietrza, a jego nadmiar powodujący zubożenie mieszanki.