Modyfikacja wnętrza
Kubutek - 22 paź 2005 14:12
Więc znudzony monotonią kokpitu mojej Mazdeczki..... Postanowiłem troszkę pozmieniać
Najpierw zajołem się podświetleniem zegarów
Z dwóch środkowych lampek zdjołem zielone kapturki, pozostawiając kolor biały. Lewej lampki wogóle nei ruszałem i w ten sposób powstał na obrotomierzu 3-kolorowy efekt - zieleń-biel-czerwień (jak barwy Legii ) Efekt mniej-więcej widać pooniżej:
Tu muszę serdecznie podzękować JackowiB za udzieloną pomoc telefoniczną - bez niej siedziałbym pewnie ztym do nocy
Kolejnym etapem moich modyfikacji było malowanie elementów wnętrza na niebiesko-metallic
A na koniec dodałem jeszcze nową gałkę zmiany biegów + a'la skórzany mieszek
Mam nadzieję że nie wyszło coś jak "Tesco Tuning". Wszelkie słowa krytyki (nie)mile widziane
malolatek38 - 22 paź 2005 14:40
hm..... podswietlenie fajne ale mysle ze ten niebieski hm.............ale wsomie moze byc powinienes jeszcze dodac troszke kolorku....
brii - 22 paź 2005 17:03
Podświetlanie obotomierza jest git
Kubutek - 22 paź 2005 17:04
Niebieskim kolorem zainspirowałem się po otrzymaniu podkładek Klubowych - tak pod kolor chciałem zrobić
xwi15 - 23 paź 2005 12:13
Witam
Jakiej farby uzyles do pomalowania tych elementow?
Kamil
AdamMal - 23 paź 2005 13:45
No całkiem sympatycznie to wygląda, też trzeba pomysleć o rozweseleniu szarego wnętrza.
Podświetlenie extra wyszło, ja chyba wymienie żarówki na pomarańczowe, albo czerwone
yari - 23 paź 2005 18:50
cholera, wyprszedziles mnie z tym podswietleniem
powiedz, duzo zabawy? ale to bede poleciec chcial z calym podswietleniem "guzikowymn" tez...
a co do lakierku, to mi by sie taki zdal pasowalby do nadwozia -jakiego lakieru uzyles?
Kubutek - 23 paź 2005 20:38
Hehe, z podświelteniem było jednak trochę zabawy....
Wszystko robiłem wg tego opisu:
Odkręca się 4 śrubki od samej ramki:
Potem wg opisu jaki czytałem, trzeba odkręcić też odramówkę od samej kierownicy
ja jej nie zdejmowałem, tylko poluzowałem, żeby ramka od zegarów łatwo wyszła
Następnie odkręca się jeszcze 4 ostatnie śrubki:
I powinno się wyjąć całe zegary, ale można to zrobić łatwiej - nie wypinając linki prędkościomierza (na rysunku dolna strzałka).
Wystarczy poruszać całymi zegarami prawo-lewo, a w rezultacie obrucić je tak, żeby lewa strona zegarów weszła głębiej, a prawa wystawała. Potem wciska się tam rękę i wykręca żarówki, które są tak rozmieszczone:
A same w sobie wyglądają w ten sposób:
Teraz wystarczy zdjąć zielony kapturek i nałożyć w jego miejsce jakiś innego koloru, bądź (jak w moim przypadku) wsadzić żarówkę bez tego kapturka, żeby świeciła na biało
Co do lakierowania, to po wymontowaniu elementów najpierw odtłuściłem je denaturatem i benzyną lakową, potem zmatowiłem je papierem ściernym (1000) i od razu na to tryskałem lakierem. Kupiłem podkład pod elementy plastikowe, ale okazał się gówniany i wogóle się nie trzymał, więc z niego zrezygnowałem. Warstw w sumie położyłem 4 albo 5 Bardzo cieniutkie, z dużej odległości. Jak powstał zaciek w jednym miejscu, to od początku - denaturat-papier-lakier. Nie wiem na ile to będzie trwałe, ale ie chciałem tryskać dodatkowo lakierem bezbarwnym, bo strasznie to po tym świeci.... Lakieru używałem firmy MOTIP - zwykły akrylowy jak do karoserii. Były też specjalnie przystosowane do plastików, ale jakieś strasznie brzydkie kolory były.... Jedyny który mi podpasował to srebrny-mat.
yari - 23 paź 2005 21:11
napracowales sie widze
bravo! efekt niecodzienny gratulacje
Kubutek - 26 paź 2005 15:37
dziękuje
Gość - 26 paź 2005 19:01
czy jak odkrece linke od predkosciomierze to nie bedzie problemu z jej zalozeniem
Kubutek - 27 paź 2005 18:14
Większego problemu podobno nie ma... Ja nie wykręcałem, bo udało się wymienić żarówki bez tego.
Plati2004 - 28 paź 2005 13:14
Cze! W zasadzie można to wszystko wyjąć bez zdejmowania tej obudowy przy kierownicy. O ile oczywiście nie chcemy wykręcać linki.
i mam pytanie: sma deska nie ma określonego koloru (zielonego), zależy to tylko od użytej żarówki?
Kubutek - 28 paź 2005 14:46
Zgadza się
U mnie wystarczyło zdjąć kapturki z żarówek i już świece na biało
AdamMal - 09 lis 2005 21:35
Mam pytanko w sprawie wyjmowania zegarów. Czy po rozkręceniu wyszły tak bez problemu?? Bo wczoraj chciałem wynienic spalone żarówki i niestety . Poodkręcać można bez kłopotu, ale za cholere nie daje rady wyjąć samych liczników, jest tak mało miejsca że nie włoże za nie nawet palców.Poruszanie na boki nic nie daje
Jaksa - 09 lis 2005 21:47
jest tak mało miejsca że nie włoże za nie nawet palcówLinka od szybkosciomierza pewnie trzyma - odkręc linkę od reduktora ( przy skrzyni biegow ) zegary powinny wyskoczyc.
AdamMal - 09 lis 2005 23:11
O dobry pomysł, dzieki za rade jutro sie z tym pobawie.
Jaksa - 10 lis 2005 18:16
jutro sie z tym pobawie.Miłej pracy.
AdamMal - 14 lis 2005 22:48
Miłej pracy.Dzięki, pobawiłem sie troche z tym całkiem łatwa robota.
Plati2004 - 15 lis 2005 18:48
Ale jak samych liczników? Jak zdołasz zdjąć przód z szybką to bedzieszmiał zegary. A tarcze zegarów są na śrubkach. Najgorzej ze zdjęciem właśnie szybki z obudową, trochę grzebania, bo to jest na zatrzaskach. Ale delikatnie śrubokrętem i bedzie dobrze
KrystianR - 17 paź 2007 19:41
wykrecilem zegary i leza obok mnie...mowa o mx-3 wzialem i wywalilem na sam przod te glupie kapturki ale obawiam sie ze moze byc problem by uzyskac idealnie taki kolor jak chcemy gdyz wydaje mi sie ze same tarcze tez daja lekko zielonkawy kolor..ja chce na czerwono tak jak mam i radio tylko zobacze czy kupic diody rozpraszajace czy zarowki-fakt taki ze zarowki zawsze beda lepiej rozpraszaly niz ledy ale cala reszta plusow dla ledow - a najwiekszy minus zarowek to to ze po czasie farba/lakier z nich moze sie zmienic pod wplywem ciepla i nie bedzie czerwony a pomaranczowy itp itd-kiedys tak mialem z niebieskimi...mowa u zarowkach w5w
yarek shalom - 05 kwi 2008 12:46
Ostatnio przepalila mi sie zarowka, a wiec dzis postanowilem wymienic ja na nowa. Na pewno na pierwszy raz wymiania nie zajela mi 15 minut, nawet po odkreceniu tych wszystkich oslon itd jezeli nie odczepi sie linki predkosciomierza to dostep jest bardzo utrudniony. Mam szczuple dlonie a ledwo co dosiegalem tych zarowek, watpie ze ktos kto ma grubsze dlonie ma szanse je wymienic nie odpinajac przewodu predkosciomierza
Mam pytanie: moja tablica rozdzielcza nie ma obrotomierza tylko w tej czesci jest podzialka z paliwem, a wiec czy ten obrazek rowniez odnosi sie do wersji bez obrotomierza?
Ja znalazlem dwa niebieskie grzybki u gory, kapturki zielone zdjalem pozostawilem biale zarowki. Z kolei nie znalazlem trzeciego niebieskiego grzybka po prawej stronie na rysunku. U mnie wogole bylo tylko 1 wejscie na dole po prawej stronie (patrzac na obrazek). I bylo ono nie z niebieskim tylko czarnym grzybkiem, nie bylo zielonego kapturka na zarowce. Zarowka ta odpowiadala za kontrolke dlugich swiatel. Byly oczywiscie 2 lub 3 grzybki po prawej stronie w pionie ale one odpowiadaly za kontrolke "akumulatora" oraz "oleju". Tak wiec nie znalazlem trzeciego niebieskiego grzybka z zielonym kapturkiem. Tak wiec mozliwe jest ze w wersji bez obrotomierza po prostu ten schemat na rysunku jest inny?
Drugie pytanie: gdzie odlacza sie linke predkosciomierza przy skrzyni biegow? pod maska?
infinito - 05 kwi 2008 15:19
linka od predkosciomierza jest tam gdzie plyn od skrzyni.
pod maska samochodu.
po prawej stronie silnika (i ciut z tylu) (Twojej prawej stojac nad autem) torche z tylu...
latwo to poznac bo idzie to od srodka auta, samo odkrecenie jest latwe, nie trzeba klucza. wystarczy reka.
pzdr
Mateusz
yarek shalom - 05 kwi 2008 21:18
Infinito - wielkie dzieki - przy nastepnej okazji sprobuje odlaczyc ta linke i dopiero wtedy wyciagac liczniki
Dla tych co zamierzaja w przyszlosci zdejmowac zielone kapturki z zarowek (u mnie sa zarowki a nie diody)
Po zdjeciu zielonych kapturkow z zarowek liczniki przybieraja pomaranczowa barwe, w moim przypadku gdy mialem kapturki nie widzialem ilosci przejechanych km, teraz po zdjeciu kapturkow ktore jakby nie patrzec przymulaly swiatlo wszystko widze jak na dloni
Tak to wyglada:
http://yarekshalom.wrzuta.pl/obraz/sbKdJFkuzX/Pozdrawiam
yarek shalom - 18 kwi 2008 17:59
Infinito nie potrafie rozpoznac ktora to linka, nie wiem gdzie jest plyn od skrzyni, dlategoz robilem zdjecia, czy tak wyglada poczatek i koniec tej linki predkosciomierza?
Początek
Koniec
infinito - 18 kwi 2008 19:25
chybya dobrze zaznaczyles, ale ze zbyt bliska jest fota, no a ekspertem nie jestem i nie widze tego tak przestrzennie koniec mi pasuje, a jak poczatek wygalda nie pamietam jutro strzele fote i wkleje. pozdro
yarek shalom - 18 kwi 2008 19:58
Z gory wielkie dzieki!
infinito - 20 kwi 2008 14:02
cos sie zwalilo z interia i nie chce wgrac foty. podaj mi meila to Ci wysle. a tak na szybko tlumaczac: masz obudowe filtra powietrza po prawej stronie jest ona nie okragla a prostokatna i pozniej od tego prostokata odchodzi jakis tam przewod. dokladnie pod tym prostokatnym elementem jest linka. jest to chyba jedyna linka ktora da sie odkrecic, jest dosc nisko. mysle ze wystarczajaco jasno teraz wyltumaczone, a jak chcesz to dla pewnosci fota na meila. pozdro
yari - 21 kwi 2008 8:02
yarek shalom koniec dobrze zaznaczyles, co do poczatku to nie mam pewnosci...