ďťż
Modyfikacje i ogolne naprawy





Xus - 11 kwi 2006 15:34
witam wszystkich

od jakis 4 miesiecy jestem posiadaczem mazdy mx-3 i caly czas co grzebie.

opcji szukaj na forum kilkadziesiat razy uzylem i niestety nie znalazlem wczerpujacych odpowiedzi. nie kasuje cie tego tematu:)

mx-3 94r dohc 16v

wydaje mi sie ze jest lekko zmulona mierzylem ja Gtechem i na 1/4 mam 86m/h 16,7
0-100 9,2 sec Vmax co mi sie udalo to 188km/h wszystko bylo robione na zimowkach 15/195/50

pytanie nastepujace co zrobic zeby to auto lepiej szlo, gdzie znales mozna do mx kolektor kompletne zawieszenie sportowe?
zrobilem juz wydech WM dolot w oslonie carbonowej swiece ngk kable saiwa,
wszystkie filrty olej 15w40 mobil, jest to nie wiele tylko za co teraz sie zabierac?
chcialbym dalej grzebac w silniku mysle na planowaniem glowica zrobic kanaly wioeksze.
na lepsze walki mnie narazie nie stac bo do walkow dojdzie swinia strojenie

ps. nie interesuje mnie swap na 2,5kl to nie ma byc auto na 1/4 tylko do szybkiego poruszanie sie po polskich kretych drogach czego z 2,5 i jego waga juz nie zrobie. 1,8 v6 za duza cena a nie wielka roznica. turbo tez odpada bo to japoniec.

napiszcie jak mozecie wasze sygestie na temat mx co mozna jeszcze z nia zrobic zeby lepiej chodzila bo podoba mi sie na max-a. co w silniku zmienic gdzie to mozna kupic zdobyc z Ebay leci rozporka, sprazyny, kable
zawiecha tyl koni klacki przod tyl kashiyama( czy jakos tak) felgi OZ 15
zastanawiam sie nad sprezynami JAMEX bo te z USA cos nie bardzo chca dojsc dopiero za M-c mogl bym je miec i co wybrac jamex czy czekac




Fiveopac - 11 kwi 2006 16:42
Jedyna srensowna odpowiedz: zmien auto na V6 chyab ze masz ochote wydac rownowartosc swojego auta na uturbienie....nie ma innej drogi. Wszystko co zrobisz bez powaznej inwestycji finansowej, bedize tylko i wylacznie kosmetyką.


wydaje mi sie ze jest lekko zmulona mierzylem ja Gtechem i na 1/4 mam 86m/h 16,7

Sory ale chyba jak cie dwie mx3 V6 pchają. Czas zmienic gtecha


1,8 v6 za duza cena a nie wielka roznica.

Nie wielka? GIGANTYCZNA! Miales przytjemnosc zmierzyc sie ze zdrowym V6? Raczej nie....

Podaruj sobei idee rasowania silnika. Obniz auto, zaloz ladne i duze felgi, delikatne spojlery najlepiej z pakietu V6 i delektuj sie tym niesamowitym autem nie zaprzatajac sobei glowy osiągami. Rakiety z tego niestey nie zrobisz.



Xus - 11 kwi 2006 16:54

wydaje mi sie ze jest lekko zmulona mierzylem ja Gtechem i na 1/4 mam 86m/h 16,7

Sory ale chyba jak cie dwie mx3 V6 pchają. Czas zmienic gtecha




Fiveopac - 11 kwi 2006 17:40

mozesz mi nie wierzyc ale tak bylo

Sadze ze gtech moze pokazac nawet 13 na 400, kwestia ustawienia. Natomiast V6 kreci realne bardzo wysokie 16. W praktyce moja byla V6 wykrecila 17.025 na zawodach (do sprawdzenia na sss.org). 16,7 to wartosc nierealna dla 1,6.
133-107 to 26 km na gorke przy bardzo niewielkim wzroscie masy. Nadal twierdze,z wlasnego doswiadczenia, ze nie ma porownania.
V6 K8 kosztuje tyle co 1.6. Kwestia tylko odszukania dobrego modelu. 1,6 tez da sie zajechac wiec sytuacja jest identyczna.
Przekladka na 2,5 byloby wielokrotnie bardziej kosztowna niz przekladka w miejsce K8 gdzie jest to praktycznie jak klocki lego. Gabarytami jest identyczne jak K8 wiec nie rozumiem czemu jest on za duzy?
Albo rybki , albo akwarium.
Nie wiem czy wiesz ale miedzy turbo a kompresorem roznica jest niewielka a wybranie n20 jako systemu doladowania skazuje cie na wyscigi od swiatel do swiatel lub na 1/4 mili.




Xus - 11 kwi 2006 18:49
i o to mi chodzi rzeczowe agrumenty, to chcialem uslyszec nie jestem na "nie" jesli chodzi o v6 nawet bardzo chetni, kasa bedzie musiala sie znalesc. jezeli mozesz mi powiedziec co bede musial przelozyc do v6 czy silnik +komp czy np skrzynia pol osie zawieszenie?

ps2. n2o potrzebne bedzie w naglych wypadkach. a roznice miedzy turba a compresorem sa i to dosc instotne. nie wiem nie znam sie na tyle moge sie myslic

ps. jakiego szukac tego silnik 1,8 v6 jakie oznaczenie

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=96465819



MarVin - 11 kwi 2006 18:52
najlatwiej byloby sprzedac ta mazde i kupic V6 wydaje mi sie ze trzeba bedzie zmienic skrzynie i elektryke a to troszeczke kosztuje jesli sie myle to mnie poprawcie



eMiX3 - 11 kwi 2006 19:07
a ja bym sie najpierw na hamownie wybral i sprawdzil ile faktycznie jest pod deklem... a ja zapewniam Cie ze 1.6 jest wystarczajacy aby sie fajnie poruszac po ulicach... a co do street racingu to 1.8 V6 bedzie jechane jak milo przez wiekszosc autek. Ja na Twoim miejscu zastanowilbym sie czy chce sobie poszalec na ulicach czy miec ladny samochodzik. Z mx'a mozna zrobic naprawde ladny samochodzik ktory bedzie zbieral nagrody na zlotach za najladniejsza furke. a jak juz wczesniej bylo napisane to strzaly z mx'a nie zrobisz bo objedzie Cie 1.6 Vtec hondzi bez najmniejszych problemow. pozdrawiam



Pyton162 - 11 kwi 2006 19:14
hehe xus to wie bo w zg loi go taka honda bez mniejszych problemow, sprzedaj i kup v6 lub najlepiej honde , bo i honda 1.6 objedziesz takie mx3 v6 ,sam wiesz jak zasuwa honda cinka a jest to seria , pozdro



Xus - 11 kwi 2006 19:14

najlatwiej byloby sprzedac ta mazde i kupic V6 wydaje mi sie ze trzeba bedzie zmienic skrzynie i elektryke a to troszeczke kosztuje jesli sie myle to mnie poprawcie

jak bym sie tak zrobic to nie pytal bym sie co zrobic z silnikiem aby byl lepszy.

nie bardzo mi zalezy aby zrobic z auta takiego ktore nie jadzie a ladnie wyglada, na wyglad trzbe zasluzyc najpierw wyniki pozniej wyglad



Winetou - 11 kwi 2006 19:33

na wyglad trzbe zasluzyc

i tu sie z Toba w 100% zgadzam to tylko takie wtracenie po "otwarciu sezonu tuningowego" :-)

a swoja droga tez szukam mx-3 albo mx-6 v6 - te auta maja swoj klimat nawet w serii



Fiveopac - 11 kwi 2006 21:03

jezeli mozesz mi powiedziec co bede musial przelozyc do v6 czy silnik +komp czy np skrzynia pol osie zawieszenie?

Co do przelozenia? Wszystko. Skrzynia, polosie, inne mocowania, uklad chlodzenia, inna wiazka elektryki, inny komputer, inny uklad wydechowy, czujniki, osprzetr silnika..... Jednym slowem jest to bardzo nieoplacalne. Najtaniej bedzie sprzedac i kupic Vłke. Cenowo nie bedzie duzej roznicy. Zobacz jakie sa ceny na allegro.



Xus - 11 kwi 2006 21:11
nie sprzedam tej mazdy!!

wiec pozostaje mi grzebac przy silniku albo bawic sie w to co napisales. myslem zeby kupic rozbita V i przekladac ale to tez troche bez sensu



Pit - 12 kwi 2006 6:50

...1/4 mam 86m/h 16,7
jasssssssssne to ja w takim razie mam 9.36

nie sprzedam tej mazdy!!
wiec pozostaje mi grzebac przy silniku...

...czyli grzebanie w gó@#*e nie prowadzące do niczego btw chętnie na jakimś spotkaniu sprowadzę Ciebie na Ziemię w kwestii optymizmu wyników Twojego silnika B6

2,5l za duzy do tej budy
rozwiń temat bo nie rozumiem

moze n2o
do 1.6? ...i napewno +50 PS strzały ...a wiesz na jakiej zasadzie działa to dobrodziejstwo i jak tego używać, żeby nie zrobić małego booom? haha



Xus - 12 kwi 2006 7:18
Ad 1 ja napisalem wyniki jaki uzyskalem, tem autem i czy mi wierzycie czy nie to jest wasza brocha nie wiem moze prosta byla po chyla wezme laserowa poziomice i zobacze roznice poziomow i napisze.

Ad2 jak bys czytal cale moje posty to bys wiedzial ze to auto nie mam byc do 1/4 tylko do szybszej jazdy po miescie i po za nim a wsadzajac silnik 2,5l to bede mial problemy z zakretami.

n2o jezeli bede zakladal to tylko zeby uzyc go od czasu do czasu na 1/4 a nie w ruchu miejskim jak dziala wiem.

ps. chcialem tutaj rzeczowej pomocy na temat silnika i co mozna z nim zrobic zeby lepiej chodzi a widze ze jak narazie to wiekszosc pisze zeby kupic inny samochod albo wsadzic 2,5l
moze jeszcze KL ZE ( sa w USA za 900$) gdyby chcial to zrobic to inaczej za tytulowal bym watek.



Pit - 12 kwi 2006 8:35

czy mi wierzycie czy nie to jest wasza brocha
nadal nie wierzę i chcę konfrontacji

prosta byla po chyla
po czym była ta prosta?

jak bys czytal cale moje posty to bys wiedzial ze to auto nie mam byc do 1/4 tylko do szybszej jazdy po miescie
...czytam uważnie więc podtlenek odpada w przedbiegach

wsadzajac silnik 2,5l to bede mial problemy z zakretami
..rozwniń temat bo moje synapsy w mózgu coś nie nadążają

chcialem tutaj rzeczowej pomocy na temat silnika i co mozna z nim zrobic zeby lepiej chodzi a widze ze jak narazie to wiekszosc pisze zeby kupic inny samochod albo wsadzic 2,5
...i dokładnie uzyskałes odpowiedź na swoje pytanie! A brzmi ona tak -> nie warto inwestować w tak nierozwojowy silnik jak B6! Nie można z nim za wiele zrobić! Czy wiesz w jakim zakresie obrotów np chodzi silnik po wymianie wałków na jakieś extreme? Czy zdajesz sobie sprawę jakie on wchłania ilości paliwa? Czy wiesz, że wolnych obrotów praktycznie nie ma w takim aucie? Zmień motor, bądź auto na jakieś bardziej podatne na zmiany i wtedy kombinuj pozdrawiam



Papajo - 12 kwi 2006 8:57

mierzylem ja Gtechem i na 1/4 mam 86m/h 16,7 0-100 9,2 sec
ja dodam tylko tyle ze chlopaki maja rację co do danych z G-techa. Pomiar wogóle niemiarodajny
To tyle - powiedziałem co wiedziałem



mX-MEN - 12 kwi 2006 12:11
Xus, pojechali po tobie chłopaki troszkie.Ale prawda jest jedna i gorzka.Nie mając naprawdę poważnych pieniędzy nie zrobisz z B6 nic co by poprawiło osiagi na tyle na ile Ci potrzeba.

Myślę, że przyświeca Ci idea w stylu: mam mx3 1.6 i zrobię tak, że wszystkie K8 i KL-e wymiękną.Nie da się, chyba że masz ciężarówke siana i taki kaprys - to tak.

Ja głowiłem się już na milion sposobów i dałem sobie luz. 1,6 to miły, ekonomiczny i mało awaryjny silniczek i nie warto tego zmieniać.Z tym motorem można sobie pozwolić jedynie na delikatny lans jeśli furka odpowiednio wygląda.Ja postawiłem właśnie na to a jak będe chciał się ścigać i wymiatać po ulicach to kupię sobie RX7 Bi-turbo i RWD zrobią swoje.

Co do KL-ZE to na forum są takie mx3 i śmigają.



Udesky - 12 kwi 2006 15:35
A sluchajcie chlopaki, gdyby odchudzil kolo zamachowe, splanowal glowice, wypolerowal kanaly,jakis storzek, powiekszyl nieco srednicy ukladu wydechowego? Pewnie niedalo by to jakis prazajacych osiagow, ale zawsze to jakas mala poprawa i co najwazniejsze odczuwalna. Wiem to po sobie
A koledze Xus chodzi pewnie i mysle ze bedzie wystarczajace to ze bedzie pokonywal na prostej MX 3 z seryjnym silnikiem czy samochody o zblizonej mocy.



Pyton162 - 12 kwi 2006 16:32
niech kolega xus , najpierw doprowadzi swoj silnik do ladu , bo co nieco wiem na temat tej mazdy ,ze zrodel raczej pewnych , pozdro



Xus - 12 kwi 2006 17:37

A sluchajcie chlopaki, gdyby odchudzil kolo zamachowe, splanowal glowice, wypolerowal kanaly,jakis storzek, powiekszyl nieco srednicy ukladu wydechowego? Pewnie niedalo by to jakis prazajacych osiagow, ale zawsze to jakas mala poprawa i co najwazniejsze odczuwalna. Wiem to po sobie
A koledze Xus chodzi pewnie i mysle ze bedzie wystarczajace to ze bedzie pokonywal na prostej MX 3 z seryjnym silnikiem czy samochody o zblizonej mocy.


nie ktore rzeczy juz mam zrobione(jak pisalem wyzej)

co do kola, glowice i kanaly to bedzie robione juz nie dlugo.
szukam rowniez jakiegos ciekawego kolektora wydechowego gosciu mi proponuje zrobienie na zamowienie za 1300zl duzo czy malo?? i musze zmienic pierwszy element z kolektora do katalizotora bo ktos chyba go robil sam



mX-MEN - 12 kwi 2006 18:45

...A koledze Xus chodzi pewnie i mysle ze bedzie wystarczajace to ze bedzie pokonywal na prostej MX 3 z seryjnym silnikiem czy samochody o zblizonej mocy.

Te kilkanaście(lub więcej) koników nie wystarczy aby mierzyc się na ulicach, a chyba o to chodzi w tym temacie



Boris86 - 12 kwi 2006 19:03
Pierwsza sprawa ....co do KL ZE to znam w Łodzi MX-3 z takim motorem i wierz mi lub nie...ale to jest własnie to co piszesz w swoich wymaganiach... Autka śmiga niemiłosiernie... na SSS robi wysokie 14.XX
A do tego ma gaz na sekwencji i pali 12 litrów gazu...Szok co?? no ja też byłem w ciężkim szoku...
Wbrew pozorom przód wcale nie odczuwa tragicznie wiekszej masy silnika i nie jest to auto tylko i wyłacznie do jazdy na wprost...

Jeśli nie chcesz wkładać V6 to pomyśl o silniku BP lub BP turbo z 323 BG... mocowania bardzo zblizone lub identyczne z twoim B6 DOHC a silnik dużo bardziej rozwojowy.



Udesky - 12 kwi 2006 19:05
Tak prawde mowiac samochod o pojemnosci 1.6 i wiekszej mocy od MX niejest z byt wiele, a Civ w VTI to rarytas, a CRX juz tez malo jezdzi. No a Mx3 jest stosunkowo lekka wiec moze sie mierzyc z samochodami o wiekszej mocy, ale i wiekszej masie. Gdyby tak uzyskal +/- 120KM to bedzie sie to w miare zbierac, GTI i Calibry, Czy GSI bedzie robil, oczywiscie jesli bedza w serii. Tak mi sie wydaje. Zreszta najwazniejsze zeby bylo to [jakie?] od serii.

P.S. V6 to marzenie, ale czesci do tego drogie, no i gdzie znalesc mechanika ktory to DOBRZE, a nie przyzwoicie zrobie?!



Papajo - 13 kwi 2006 7:48

No a Mx3 jest stosunkowo lekka

tu bym polemizował - z relacji uzytkowników wiem ze wazy cos koło 1200 kg

i jeszcze jedno : MX3 1.6 z okolo 120 KM nie zrobi zdrowego GSI - wydaje ci się żle....

Poza tym ktos juz kiedys to mowił, ale powtorze: wszystko da sie zrobic ze wszystkim, ale pytanie jest za ile i czy sie to wogóle oplaca



mX-MEN - 13 kwi 2006 11:15

No a Mx3 jest stosunkowo lekka

tu bym polemizował - z relacji uzytkowników wiem ze wazy cos koło 1200 kg

i jeszcze jedno : MX3 1.6 z okolo 120 KM nie zrobi zdrowego GSI - wydaje ci się żle....

Poza tym ktos juz kiedys to mowił, ale powtorze: wszystko da sie zrobic ze wszystkim, ale pytanie jest za ile i czy sie to wogóle oplaca



Pyton162 - 13 kwi 2006 11:25
a ja pwotorze , niech kolega z zielonej gory zrobi pierw remont silnika , a potem mysli nad tuningiem swojej jednostki, bo na sam remont musi wydac 2 tys zl , a koszty porzadnej modyfikacji to nastepne grube tys, xus pogadaj z guniem, on ci powie ile juz wladowal kasy w swifta a jak narazie ma przyrost ponad 30km , wic daleka droga przed Toba , pozdfro



Xus - 13 kwi 2006 14:39
Jeśli nie chcesz wkładać V6 to pomyśl o silniku BP lub BP turbo z 323 BG... mocowania bardzo zblizone lub identyczne z twoim B6 DOHC a silnik dużo bardziej rozwojowy.



Pyton162 - 13 kwi 2006 17:17
jak juz to zakladaj ten rzedowy sinik, nawet moze byc bez turbo ma wtedy 140km , wiec jest czym depnac, pozdro



Xionc - 13 kwi 2006 19:51
Ok 130 KM bez turbo i ok 170 z turbo (da się wyciągnąć więcej). Niedawno był na allegro za 2,5k. Tylko dobrze sobie policz, prócz silnika cały osprzęt, kolektory, pewnie wydech, przepływomierz, komputer etc. Może lepiej wziąć bez turba. Pamiętaj też o hamulcach...

Chyba najtaniej by było ściągnąć z Anglii 323 GT, jakąś bitą, najlepiej tyłem, bez papierów i przełożyć z niej wszystko.



jano86 - 13 kwi 2006 22:10
To prawda myśle też ze w twoim przypadku lepiej wyjdziesz jak wymienisz na R4. Co zaś do sesnu tych modyfikacji - hmmm muszę poprzeć Xusa! Tuning nie odpowiada na ppytania po co i dlaczego! Jakby do teo podchodzić stricte zdroworozsądkowo to nie mialoby to sensu. Tak więc brawo Xus żę chcesz zmieniać! Z niecierpliwością oczekujemy info o modach!!

Tuning powerr!



Boris86 - 14 kwi 2006 9:50
BP 1,8 SOHC z BG - 103KM
BP 1,8 DOCH z BG GT - 128-140KM (żadko spotykana wersja bez kata z przed marca 93)
BP turbo 1,8 DOHC z BG GTX 168KM
BP turbo 1,8 DOHC z BG GT-R 186KM... na kutych bebechcach... które daje rade spokojnie do 300KM ...ale nie wytrzymują tego żadne mazdowskie skrzynki. GT-R było 2500 na całym świecie... wiec łatwo o to w dobrym stanie nie bedzie.



Xus - 14 kwi 2006 12:16

BP turbo 1,8 DOHC z BG GTX 168KM
BP turbo 1,8 DOHC z BG GT-R 186KM... na kutych bebechcach... które daje rade spokojnie do 300KM ...ale nie wytrzymują tego żadne mazdowskie skrzynki. GT-R było 2500 na całym świecie... wiec łatwo o to w dobrym stanie nie bedzie.


tylko te 2 opcje wchodza w gre tylko czy znajde takie silniki

poszukiwania rozpoczete

v6 1,8 lub 2,5( pod warunkiem ze bede mial okazje zobaczyc jak to sie trzyma w zakretach bo 2,5 malo nie wazy)

rozwiazenie bedzie takie ze zrobie sobie remocik tego silnika co mam teraz i szukam sobie dalej silnikow j/w zbiore do kupu wszystko ( silnik, komp, kable,zawiecha itd.) i wtedy bedzie swap. spokojnie bede szukal wszystkiego a nie na wariata

ps. "tjuning" to skarbonka i to wiadomo od dawna



Pyton162 - 15 kwi 2006 13:02
koles , dzis byl na honowni w poznaniu i zmierzyl swojego suzuiki swifta GTi 1.3 , przed przerobkami na tej samej hamowni mial 101km czyli tak jak w serii pan Bog przykazal, teraz po modach ma 142 i 140,5 Nm, silnik NA wiec piekny przyrost jak na silnik wolnossacy, tak wiec oplaca sie dlubac swoje sprzety ,wiadmo wszytko kwestja kasy , ale kolo nie wydal az tak duzej sumy jak by sie moglo wydawac, pozdro



Fiveopac - 15 kwi 2006 13:47

koles , dzis byl na honowni w poznaniu i zmierzyl swojego suzuiki swifta GTi 1.3 , przed przerobkami na tej samej hamowni mial 101km czyli tak jak w serii pan Bog przykazal, teraz po modach ma 142 i 140,5 Nm, silnik NA wiec piekny przyrost jak na silnik wolnossacy, tak wiec oplaca sie dlubac swoje sprzety ,wiadmo wszytko kwestja kasy , ale kolo nie wydal az tak duzej sumy jak by sie moglo wydawac, pozdro

40% przyrost mocy w NA. Napisz jakies konkrety bo podales same liczby pachnie mi to workiem pieniedzy. Dla jednego 8 tys to malo dla drugiego fortuna



Pyton162 - 15 kwi 2006 14:01
wie tak , kolo ma suzuki swifta GTI 1.3 , silnik jak wiecie fabrycznie jest juz zakuty wiec jest w czym tam rzezbic, kolo, z tego co wiem to planowal glowice z tego co pamietam to 1,2mm, polerwal kanaly dolotwe i wylotowe, zalozyl agresywne walki od Światka,przepustnice ma zalozona od nissana sunny GTI,Kółka rozrządu doszły przez co auto jedzie dużo lepiej z dołu. Map sensor zastąpił przepływke ,autko bylo na poczatku strojone Smt6 , teraz jest tak ze sam moze kolo ustawiac mapy do auta. To chyba na tyle , autako ma jeszcze rezerwy bo ma praktycznie seryjny wydech i dolot trzeba poprawic , ale wiem ze to tez bedzie robione wiec moze peknac granica 150km z 1.3 pojemnosc, autoi kreci sie do ponad 9 tys, zamyka obrotmierz, kolo jak mierzyl kompresje to wyszla mu ponad 15 , zabraklo gosciowi w warsztacie skali , kolo dzis ja mierzyl wiec jak by co to potem wkleje wykres z hamowni



Boris86 - 15 kwi 2006 14:29

ponad 15


teraz jest tak ze sam moze kolo ustawiac mapy do auta.
W SMT 6 też możesz sam pisać.



Pyton162 - 15 kwi 2006 14:53
tak tak boris ponad 15 , to sa slowa mojego kolesia, wiem ze teraz stroi auto poprzez lap-topa, ktorego podlacza do auta, i moze wgrac dany program ,dla nie dowiarkow wykresy przed i po modach beda wklejona na forum jak tylko kolo zapoda zdjecia z dzisiejszych pomiarow , pozdro



Fiveopac - 15 kwi 2006 16:52
Nie odchadzac zbytnio od tematu, pragne zauwazyc ze jest delikatna roznica miedzy seryjnie zakutym silnikiem a tym co drzemie w mx3 Jednym slowem, nie ten potencjał.



Pyton162 - 15 kwi 2006 19:09
a oto i wykresy, prze i po modach
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dyb ... pegat.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/rjw ... 8ejf4.html



siwy_dymek - 15 kwi 2006 21:01
Popieram takie ambicje! Po wakacjach bede miec podobny dylemat-dlubac czy zmianiac wozik! Czas pokaze!
Co do swifta, to ten silniczke ma potencjal! Widzialem kilka razy jak to smiga! W dodatku extra-niska masa samochodu! No comment!



Boris86 - 17 kwi 2006 2:23
Tu info o tym GTi:
http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=32713



Xus - 17 maja 2006 19:19
wczoraj moja mazda umarla jeszcze narazie nie wiadomo dlaczego jutro bedzie rozbierana. ale najgrasza wersja to zmiana silnika i mam pytanie do was co bede musial zmienic jak bede chcial wsadzic te silniki??

1989-1994 1.8i 128 KM 16V 4/DOHC BP-DOHC
1986-1987 1.6 Turbo 150 KM 16V 4/DOHC B6-DOHC
1986-1987 1.6 Turbo (kat.) 140 KM 16V 4/DOHC B6-DOHC

oznaczenie maja takie jak moja b6

cos takiego??

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=102124717
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=102921060
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=103849812
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=103317873



Xus - 10 lip 2006 16:28
mam pytanie do was czy posuja jakies inne wieksze zaciski do mx-3 co nie ktorzy mowia ze od 626 beda pasowaly czy ktos z was moze wie jaki jest roztaw srob mocujacych i czy zmieniajac zaciski odrazu zmiana tarcz??
kolejne pytanie czy sa gdzies do kupienia tarcze ATE power disc jak szukalem to byly tylko zwykle

jak by sie udalo zmienic tarcze na jakies lepsze to nie zmienial bym zaciskow a potrzebuje troche lepszych hamulcow niz mam.



Pyton162 - 10 lip 2006 21:16
xus czyzby zaszly jakies zmiany w silniku ze potrzebujesz lepszych hebli , czy tez te nie daja rady



Xus - 11 lip 2006 6:01
ostatnio robilem te co mam i stwierdzil koles(zombi) ze mam 3 zaciski do wymiany wiec jak juz zmieniac to moze sie uda na jakies mocniejsze.

czy gdzie moge sie dowiedziec jaki moja mazda ma max mon obr. nie jadac na hamownie?



mlody1921 - 31 lip 2006 20:37
i co z tym silniczkiem zrobiles cos widzialem na allegro mx-3 z silnikiem 1,8 bita tez mnie ciekawi taki swapik na 1,8 140 km

v-łke bys połknoł



Pyton162 - 01 sie 2006 18:07
z tego co mi wiadomo, kolega zalozyl nowy silnik bo tamten zesral sie na kresce



Xus - 06 sie 2006 10:27
jak napisal kolega wyzej mam nowy silnik ale niestety ten sam co byl tylko w duzo lepszym stanie kompesja dobra i tylko 12k najechane szukalem V ale po tym jak sie podowiadywalem ile trzeba zrobic to sie leko zalamalem a nie mogle sobie pozwolic na to aby auto stalo dluzej niz miesiac. jak bede mial troche czasu i pieniedzy to poszukam sobie jakiejs V i jak skompletuje to bede robil drugiego swapa narazie silnik mocniejszy nie jest mi tak potrzebna jak np. dobre hamulce i i zawieszenie



Xus - 25 sie 2006 15:39
mam pytanie do posiadaczy mx

czy ktos juz walczyl z wyciagnieciem alternatora bo musze to zrobic a jak tak sobie ogladalem to dosc dokladnie to nie bedzie to dosc latwe moze napisze ktos kto to przerabial juz u siebie?

ps. Prosze moderatora o przeninesienie tematu do 323/mx-3

dlatego iz wiecej pytan zadaje odnosnie ogloniej naprawy mx-3 niz spraw "tjuningowych"



Trivian - 22 gru 2006 13:48
Xus wyluzuj. To ze sie wysmiewaja swiadczy tulko o jednym Pisal Ci koles co ma 323f 1.5 z chipem od Vipera Zrob ja na motylko i pokaz co potrafisz. Ja jestem w trakcie sciagania czesci ze stanow (zainw. mase kasy) ale warto bo zrobie ja taka jak nikt. I wtedy koparki opadna :p

3m ta sie chlopaki



Pyton162 - 22 gru 2006 16:42
Trivian rzezbisz w OHC , ktory ma 88km , gora wycisniesz z tego silnika ok 105km , nie weim co tam zamaiwasz za graty, ale jezeli idziesz w N/A to wiecej niz 105KM nie wydusisz . A i tak cie pojade np ja swoim fiatem



Pit - 22 gru 2006 17:39

1.5 z chipem od Viperai
oosssso chosi?
Ale ktoś odkopał temat



Xus - 23 gru 2006 12:05
temat stary ale moze co nie co moze wyprostowac sytuacje.

silnik nie sesral sie na kresce tylko sie sprzeglo wysralo jak ktos nie wie dokladnie to niech nie pisze bzdur!

jak juz silnik zostal wyciagniety to okazalo sie ze jest w oplakanym stanie i dlatego postanowilem go wymienic.

to ze ktos ma 1,6ohc to nie moze robic sobie auta! wolal bym miec mazda mx-3 1,6 ohc niz fiata 1,6 z chipem ale to moze osobny temat o gustach. pozdro i wesolych swiat



Pyton162 - 23 gru 2006 14:23
Xus lepiej ty rzezbi ta mazde, bo jak narazie to z tym fiatem masz problem na kresce, ale zawsze mozesz napisac ze heble Ci trzymały, moze i trzymaly tyle ze nie przegrales o pol auta a o conajmniej dlugosc auta jak nie wiecej . Ja wole miec fiata w super stanie niz mazde ktora blacharsko i mech jest beznadziejna i z tego co wiem dostaje baty od trabanta i starego VW , ale moze sie myle , pozdro



Wodzu - 23 gru 2006 14:27

Ja wole miec fiata w super stanie niz mazde ktora blacharsko i mech jest beznadziejna
Chłopie to co Ty robisz na forum Mazdy


i z tego co wiem dostaje baty od trabanta i starego VW , pozdro
Z tego co wiem to raczej nie da rady przynajmniej z Trabntem



Pyton162 - 23 gru 2006 14:36
Wodzu, ten trabant naprawde daje rady tu masz link do tego trabanta http://www.trampolina.info/
, sam bys sie zdziwil .
Ja odpowiedzialem na zarzuty Xusa a raczej na jego zaczepke , i drwiny z fiata z chipem .
Nie mam nic przeciwko dlubaniu w aucie, kazdy rob na tyle na ile go stac .
Jestem na tym forum dluzej od Ciebie bo sa tu sympatycznie ludzie , a na forum fiata tez sie udzielam.
Nie Ty bedziesz decydowal czy mam tu pisac czy nie



Wodzu - 23 gru 2006 14:40

Nie Ty bedziesz decydowal czy mam tu pisac czy nie
Spoko nie to mialem na mysli


Ja odpowiedzialem na zarzuty Xusa a raczej na jego zaczepke , i drwiny z fiata z chipem
Spoko wystarczy że wiem jak idzie siena z tym silnikiem

Wodzu, ten trabant naprawde daje rady , sam bys sie zdziwil
Mam nadzieje ze bede mial okozaje sie przekonac



Pyton162 - 23 gru 2006 14:45
Swieta sa nie czas na spory . WESOŁYCH SWIAT pozdro



Wodzu - 23 gru 2006 14:46

WESOŁYCH SWIAT
Wzajemnie



Pit - 23 gru 2006 16:17
Przenieście się miśki na PW i nie psujcie mi świątecznego nastroju



Xus - 23 gru 2006 19:29
z tego co wiem kolego pyton to nie przegralem nigdy z trabem ani VW DERBY tak dla twojej wiadomosci! a z toba nie wiem czy wiesz ale tez nie przegralem o dlugosc auta. i czytaj uwazniej to co ludzie pisza bo ani razu nie napisalem ze masz chip i nie smialem sie z twojego fiata. a jak bys czytal uwazniej inne forum i sluchal czasami ludzi to bys wiedzial ze nigdy nie nastawialem siebie ani auta na 1/4 tylko na zakrety moze sie kiedys ustawic na jakas trase?albo zmierz swoj czas na autodromie i sie pochwal. inna sprawa ze jak bys byl na rajdzie co byl przed bahusem to bys wiedziel ze na odcinku ktory byl zrobiony na autodromie mialem drugi czas. reszty nie jechalem bo bylem sedzia



Pyton162 - 23 gru 2006 20:02
to twoje slowa XUS:
to ze ktos ma 1,6ohc to nie moze robic sobie auta! wolal bym miec mazda mx-3 1,6 ohc niz fiata 1,6 z chipem ale to moze osobny temat o gustach. pozdro i wesolych swiat

Jak widac jest tu mala wzmianka i fiacie, wiec czytam ze zrozumieniem
napisalem ze moze sie myle co do trabiego i VW . Co do ustawki na trasie , z checia sie moge zmierzyc na jakims odcniku , nie jeden rajd KJS zaliczylem wczesniej . Co do toru to moj czas , jeszcze jak mialem mazde to 51,7 na zlocie mazdy w ZG
Fiata jeszcze nie mierzyłem



Xus - 23 gru 2006 21:17
koncza gadanie nie na temat wkleje ci tylko najlepsze czas jakie padly na torze.
1.Rzeźnik (Honda CRX - 1.6 16V) - 51,6
2.Hugo (Honda Prelude - 2.2 16V) - 51,8
3.Alain_ (Nissan Micra - 1.2 16V) - 52,6
4.Jarecki (Opel Kadett Cabrio - 1.6 8V) - 52,8



Pyton162 - 23 gru 2006 21:45
proponuje żeby MOD zrobił porządek



Pit - 23 gru 2006 22:51
zaraz mod - gwiazdor [tiiit] coś do kosza



Trivian - 25 gru 2006 20:38
Hmm...ok spece od przerobek, teraz ja mam zabujcze pytanie i licze na wyrozumiale odpowiedzi, a nie na ''sprzedaj i kup V6'' itp. Podkreslam nie sprzedam!!! Wiec zainteresowalo mnie uturbienie ''madzi''<faja>, nie zartuje Poczytalem troche o tym i naogladalem sie roznych testow z hamowni itp. Pytanie brzmi jaka turbine mozna zastosowac? Od diesla, benzyny, Japonskiego auta czy tez europejczyka, Jaka wielkosc, jakie przerobki pod maska no i oczywiscie koszty. Co do silnika to jest w bardzo dobrym stanie co zostalo potwierdzone w serwisie MAZDY w Gdansku, wiec mysle ze wytrzymalby jakies male turbo, nie koniecznie smoka o skoku 200KM. Wyslucham waszych rad i pomyslow , moze ktos mial taki przypadek

V6 bedzie mogla mi...pogratulowac

pOZdRo chlopaki



Udesky - 25 gru 2006 21:46
Trivian z tego co sie orientuje to przy duzym wkladzie wlasnej pracy moze w 4-5tys sie zmiescis, jesli wszystko ma byc profi i tip top to tak z 10 000zl powinienes miec na wszelki wypadek. Niestety Mazda to nie Honda.



Fiveopac - 25 gru 2006 22:44
Trivian jeden zalzony temat nie wystarczy?