Montaż lubryfiatora
Karwoś - 28 lis 2006 10:04
Jak że pytanie nie dotyczy konkretnego modelu samochodu pytanie jest ogólne.
Przy montażu sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie gazowaj do silnika 2.3l w mażdzie 6 gazownik zaproponował mi żebym znalazł warsztat który zamontowałby mi tzw lubryfikator do ochrony zawrów - smarowanie i chłodzenie. Powiedział mi że przy zmiennych fazach rozrządu takie rozwiązanie zapewnia lepszą pracę silnika i jego dłuższą żywotność, a takie rozwiązanie stosuje się np w VVTi Toyoty i innych.
Czy ktoś z tu obecnych ma z tym jakieś doświadczenie i ile coś takiego kosztuje, i gdzie takie coś najlepiej zamontować.
Dzięki.
bucz - 29 lis 2006 20:08
nie ma konkretnych dowodow ze to w ogole pomaga
poza tym koszt plynu jest tak wysoki ze po przejechaniu 200kkm zwroci ci sie na wymiane silnika - bo za 8 lat bedzie kosztowal 1kzl
IMHO nie warto sobie [tiiit] zawracac
Karwoś - 29 lis 2006 21:29
A jak to jest z tymi zmiennymi fazami rozrządu - mam teraz przejechane 10 000km - bo ja wątpię żebym 200kkm miał nim przejechać I oczywiście na co zwrócić uwagę przy takim silniki i LPG?? Bo jeśli taki lubryikator może pomagać a może nie, a ja mam za to płacić to nie chciałbym być królikiem doświadczalnym. A może ktoś z was ma coś takiego już zamontowane??
Robert W. - 01 gru 2006 12:30
Wiem, że np. w Hondach CR-V (i innych samochodach z silnikami z metali kolorowych, np. fordy) jest to niezbędne, bo trzeba często regulować zawory. Jeden gazownik powiedział mi, że do CRV nie założy gazu nawet z lubryfikatorami, bo ma złe doświadczenia, drugi, że zrobił mnóstwo i jeżdżą bez problemów. Mechanik z ASO Hondy odradzał.
Karwoś - 01 gru 2006 15:42
A jak o jest z regulacją zaworów w 2.3 l - a może jest tam hydrauliczna kasacja luzu zaworowego??
tomekrvf - 01 gru 2006 19:35
a może jest tam hydrauliczna kasacja luzu zaworowego??
Karwoś - 02 gru 2006 15:39
A przy jakich przebiegach należałoby tej regulacji dokonać?? - wypadałoby to robić żeby samochód jeździł prawidłowo.
Robert W. - 02 gru 2006 16:51
Jeżeli dobrze pamiętam, to mówił coś o 15 lub 20 kkm.
Gość - 26 maja 2007 17:48
posiadam honde accord type-r 212km z instalacja lpg oraz lubryfikatorem
spalanie bęzyny na trasie 8,9l do 150km/h w mieście 12,3l jazda średniodynamiczna
spalanie na lpg na trasie 10l do 150km/h w mieście do13l jazda średniodynamiczna
samochód spala ok 7-12% więcej lpg
samochód ma wprawdzie mniej mocy i wymaga dokładnej regulacji miesznki
ale sprawuje sie idealnie.
wczesniej miałem dwa niemieckie wózki ale honda je 100 razy przebija
kocio - 25 wrz 2007 17:40
Z tego co mi wiadomo lubryfikator zakłada się dla ochrony (schładzania) powierzchni zaworów z powłoką ceramiczną.
Gość, ile kosztuje taki płyn i jakie jest jego zużycie?
wojtekkk - 29 wrz 2007 19:58
ja rowniez posiadam instalacje z lubryfikatorem w mojej mazdzie. kosztowało mnie to 200zł wiecej przy załozeniu lpg;) w moim przypadku to taki mały pojemniczek z olejem dawkowany o ile dobrze pamietam 1kropla na minute do gniazd zaworowych. powiedzialbym Wam wiecej bo mialem ulotke od tego urządzenia .. ale zgubiłem;P
spalanie raczej w normie. trasa 8,5-9 do 150km/h
styl mieszany do 11l max.
narazie przejechałem na gazie okolo 8kkm i mam jeszcze pół buteleczki tego oleju, a buteleczka kosztuje chyba do 50zł(pamiec )
pozdro pozdro!
Krytek - 18 lip 2008 13:27
Ja w końcu znalazłem gazownika, który założy mi instalacje i zakładal do tych silników (2.3l 4 cyl).
Ale nie zakładam lubryfikatora, to jest pic na wode (cos a'la magnetyzer)
Widelec - 18 lip 2008 18:21
to jest pic na wodeskoro tak twierdzisz...
Krytek - 18 lip 2008 18:49
Niezupełnie ja, bardziej kilku gazowników z którymi rozmawiałem. Na logike, ładowanie oleju do komory trudno pogodzić ze zdrowym rozsądkiem.
Wystarczy prawidłowa regulacja instalacji.
Znam takich, którzy wierza w magnetyzery, filtry stożkowe i ufoludki
novis - 18 lip 2008 18:58
Przepraszam bardzo, ufoludki zostaw w spokoju
LemJohny - 24 lip 2008 16:21
mam konkretne pytanie i prosze o konkretne odpowiedzi:D
Czy ma ktoś z Was zamontowaną instalację gazową w silniku 2,3l w Mazdzie 3 lub 6
Jeżeli tak to:
Czy instalacja sprawuje się dobrze??
Jak z mocą na gazie??
Czy dużo już przejechaliście z instalacją gazową??
Czy macie zamontowany lubryfikator??
Jaką macie zamontowaną instalacje - jaki sterownik, jakie wtryski, jaki parownik??
Proszę o ewentualne namiary na gazowników którzy wykonali dobrą robotę
Pozdrawiam wszystkich i życzę niezapomnianych wrażeń za kierownicą waszych pieknych autek
Z poważaniem
Janek
szopen6 - 07 paź 2008 5:25
Panowie to jak w koncu jest z tym LUBRYFIKATOREM warto go zakładać , czy to tylko pic
LemJohny - 07 paź 2008 6:14
Doświadczeni instalatorzy... Również Ci, ktorzy montowali gaz do 2,3l mówią że nie warto i nie ma takiej potrzeby...
pozdrawiam
szopen6 - 07 paź 2008 9:12
Dzięki .........jedem problem mam złowy
Blase - 12 paź 2008 21:17
Doświadczeni instalatorzy... Również Ci, ktorzy montowali gaz do 2,3l mówią że nie warto i nie ma takiej potrzeby... Moi doświadczeni instalatorzy twierdzą co innego I komu tu wierzyć?
deinonychus - 04 lip 2009 8:59
w instrukcj fash lube jest wyraźnie napisane że jest to przeznaczone do silnków gaźnikowych a stosować to w 'normalnych' to jeden wielki pic... uszczelka i zawory potrafią się wypalić nawet na benzynie, a z zufanego źródła wiem że lubrykacja nie jest potrzebna a jak ktoś chce się lepiej czuć to niech zakłada
Lukano - 04 lip 2009 12:49
chce się lepiej czuć toI tylko wtedy. Bo tak normalnie to wiele to nie daje.
justus83 - 15 sie 2009 21:29
Wiec ogólnie nie można powiedzieć ze nic nie daje bo przecież wszyscy piszecie ze właścicielowi lżej na sercu a to zawsze coś dobrego Ktoś tam pytał ile kosztuje płyn i jak go dawkować, więc 1litr lubryfikacji to koszt w granicach 65zl a dawkowanie to 1mml na 1l LPG czyli butelka starcza na 1000l paliwa i teraz zależy ile komu pali. Ja to mam ale 3.0 v6 wiec trochę co innego. Nie wiem czy działa ale jak już napisałem samopoczucie mam lepsze Inna sprawa że jak kogoś stać na instalacje za 4000-5000PLN to 150zl na lbryfikacje nie robi różnicy.
Albert6 - 19 sie 2009 14:23
Witam,
kilka dni temu zamontowałem instalacje BRC sq24 do mojej Mazdzi 6 1,8 i równiez mam zamontowany lubryfikator! Mój gazownik(jak i wielu innych do których dzwonilem zeby potwierdzić) powiedział że warto założyć lubryfikację. Na pewno nie zaszkodzi a może pomóc więc chyba jednak warto.
Arek_78 - 22 sie 2009 11:09
Założyłem do mojej M6 3.0 V6 instalke z lubryfikatorem. Zbiorniczek wystarcza na jakieś 10k km. Jak pytałem się o montaż to stwierdzili, że w wykazie dla silnika 3.0 V6 zalecane jest zamontowanie lubryfikacji. Zalecane ale nie wymagane. Więc dla swojego psychicznego spokoju załozyłem. Koszt 250 zł - więc nie są to kolosalne pieniądze, ale spokój psychiczny ważniejszy.
deinonychus - 20 gru 2009 20:50
jak już się w to bawimy to jeszcze istnieje TUNAP
https://forum.ac-sa.eu/viewtopic.php?f=13&t=2401
Arek_78 - 21 gru 2009 7:22
Coś ta dyskusja nie wnosi żadnych konkretów - jak zawsze jedni chwalą inni mówią, że to nic nie wnosi.
Poczekamy na rozwój tematu. Jeżeli się tunap dolewa do zbiornika lubryfikatora zamiast flashlube to można spróbować. Ja bym pomieszał te dwa płyny.
Ale zakładanie tunap-u do samej benzyny to chyba bez sensu skoro auto od początku dostosowane jest własnie do tego paliwa. Wystarczy kupować "dobre" paliwo na markowych stacjach i ewentualnie dolewać do baku uzdatniacz. Po co robić dodatkowe koszty?
deinonychus - 21 gru 2009 18:16
Coś ta dyskusja nie wnosi żadnych konkretów
Lukano - 21 gru 2009 23:47
niech mi ktoś pokaże wypalone gniazda zaworowe na dobrze ustawionej instalacji, nikt tego nie zrobi bo do póki skład mieszanki jest odpowiedni to się nic złego nie stanie, a wszyscy którym się upaliła głowica mieli na pewno za ubogo I w tym cała tajemnica. Tak powiedział mój gazownik. Jak jest dobrze ustawiona mieszanka, nie ma za ubogo to nic się nie stanie z zaworami. Obojętnie czy lubryfikacja jest czy nie.
bananmin - 22 gru 2009 8:51
Mam 626 FS 2,0 przejechałem na gazie 120tys km w trzy lata, teraz robiłem remont silniczka ze względu na poranne kopcenie i ubytki oliwy (uroki FSa) , zdejmowałem oczywiście do tego zabiegu głowicę i zawory miałem w idealnym stanie a lubrifikacji na oczy mazda nie widziała.
deinonychus - 22 gru 2009 13:41
a lubrifikacji na oczy mazda nie widziała
Romlat - 27 maja 2010 13:48
Witam, w mojej Mazdzie 323F BJ 1500 mam instalacje gazową Stag4 i lubryfikator - i tu mam pytanie. Zużywa mi tego płynu prawie 0,5l na 1000km, według mnie stanowczo za dużo. Spalanie Gazu w mieście wynosi trochę ponad 12l, na trasie trochę ponad 10l (zazwyczaj jeżdżę z klimą). Jak powinno się regulować ten lubryfikator - z tego co mi mówili to litr tego płynu powinien wystarczać na 10000km a u mnie wystarcza na 2000km
Arek_78 - 27 maja 2010 16:53
przy zbiorniczku masz takie pokrętło - niech jedna osoba wejdzie do auta i przyciśnie pedał gazu tak do 2k obrotów a ty ustaw tak 1 krople na 7 sek przykręcając lub odkręcając zaworek
Romlat - 27 maja 2010 21:17
spróbuje ustawić tak jak mówisz, teraz mam ustawione 3 krople na minute na obrotach biegu jałowego, ale widocznie podczas jazdy wytwarza się takie podciśnienie że lubryfikator leje jak z cebra. Mam jeszcze takie pytanie czy jak zabraknie mi tego płynu podczas jazdy i będę jechał bez niego to może się coś stać??
Arek_78 - 28 maja 2010 6:00
zależy jak długo będziesz jeździł bez płynu. Myślę, że na pewno jak Ci go braknie to do domu dojedziesz i nic się nie stanie. Jednak zalecam wożenie w bagażniku chociaż z 0,5l płynu. W M6 zapali się check z błędem mieszanki bo instalacja gazowa (np. Stag) kalibruje się z lubryfikatorem, brak jego powoduje że Stag troche głupieje i źle mieszanke dawkuje - przynajmniej wiem że płynu brakuje
Vandit - 20 cze 2010 15:56
lubryfikator flesz lube 5 litrow kosztuje 200 zl a to starczy na dlugi czas.