MX-3 1.6 16V- pala sie kostki zasilania pompy paliwa. Dlaczego??
Piotr Wozniak - 23 mar 2005 15:47
Witam,
Ostatnio juz drugi raz w mojej MX-3 spalila sie kostka (za kazdym razem inna) doprowadzajaca prad do pompy paliwa. Poprzednio zostala wymieniona (ta pod tylna kanapa, na zewnatrz baku) a tym razem znowu to samo- samochod nie chcial zapalic. Okazalo sie ze spalila sie tym razem kostka nastepna w kolejnosci- wewnatrz baku, przed sama pompa. Co moze byc powodem tych usterek? Mechank sugerowal "przeciazenie pompy" ale filtr paliwa zmieniam regularnie i jest swierzy. Czy jest inna przyczyna mogaca "przeciazac" pompe paliwa (zaworek przed szyna wtrysku??) a jesli nie to co moze byc powodem? Nie chcialbym stanac w srodku lasu nastepnym razem...
Nie mam LPG i pompa nie chodzi na "sucho" (chociaz jakis czas temu wyjezdzilem raz paliwo do zera, ale to z 600km wczesniej...).
Dzieki za pomoc z gory
marek - 23 mar 2005 19:21
zaworek przed szyna wtryskuZapewne chodzi o 'zaworek' ZA szyną wtrysku (regulator ciśnienia paliwa)
Ostatnio juz drugi raz w mojej MX-3 spalila sie kostka (za kazdym razem inna) doprowadzajaca prad do pompy paliwa. Poprzednio zostala wymieniona (ta pod tylna kanapa, na zewnatrz baku) a tym razem znowu to samo- samochod nie chcial zapalic. Okazalo sie ze spalila sie tym razem kostka nastepna w kolejnosci- wewnatrz baku, przed sama pompa. Co moze byc powodem tych usterekPali się sama kostka? dziwne, bo takie przeciążenie instalacji powinno palić bezpiecznik. Wygląda na to że przeciążenie jest niewielkie i lekko nagrzewa przewody.
Moja rada: Sprawdź ciśnienie paliwa (podłączając manometr pomiędzy szyną wtrysku a zaworem regulacji ciśnienia, a jeśli nie ma takiej mozliwości to przed szyną paliwa. (nie wiem jak to zrobić w 1,6 bo w V6 cisnienie mierzy sie między dwiema szynami wtrysku)
Jesli masz niewłaściwe ciśnienie to albo jest wadliwy zawór PRC albo masz gdzieś przytkany przewód powrotny.
Pozdrawiam
Piotr Wozniak - 24 mar 2005 15:31
A gdzie moge zmierzyc to cisnienie w sensie rodzaju warsztatu? Bo do autoryzowanej stacji dealera Mazdy mnie nie ciagnie, a chyba oprocz manometru trzeba by wiedziec jakie to cisnienie powinno byc? Chyba ze wiesz jakie powinno albo gdzie moge znalezc takie dane?
pozdrowienia
marek - 24 mar 2005 16:51
Powinno być ciśnienie w zakresie 441-589kPa.
Piotr Wozniak - 25 mar 2005 16:18
OK to sprawdze.
Dzieki bardzo za pomoc.
Aha, a co to jest PRC? Wlasnie ten zawor regulacji cisn. paliwa przy szynie wtrysku? Sorry za lamerke ale nie moge sobie tego skojarzyc ani znalezc tego w necie.
pozdrowienia i happy Easter