ďťż
MZR-CD i CB-Radio





cristow - 20 wrz 2008 18:41
Witam.

Zapytam kolegów czy maja podobny problemik w połączeniu CB-Radio - silnik MZR-CD ... a mianowicie

Przed odpaleniem autka - odbiór CB - perfect - po odpaleniu słychać w radyjku prace wtryskiwacze - specyficzne pierdzenie, szczególnie kiedy dodaje sie gazu.

W ASO powiedzieli ze to układ sterownika wtryskiwaczy.

Problem szeroko poruszany na forach CB - tutaj chcialem sie tylko upewnic :-)

Pozdr
Cristow




peteros1 - 20 wrz 2008 19:53
Potwierdzam, niestety...



Grzyby - 20 wrz 2008 20:03
Ciekawe czy przed liftem też ten problem występuje?



cristow - 20 wrz 2008 20:09
Witam ...

Tak więc niestety ..

Powiem ze próbowałem różne rozwiązania i niestety zero efektu ...

Ale chodzi mi po głowie jeszcze jeden - zrobić coś w rodzaju klatki Faradaya i umieścić w tym właśnie sterownik wtrysków, oczywiście dodatkowo umasowić tą klatkę Faradaya.

Zakłócenia te są czysto radiowe i teoretycznei taka klatka powinna je przechwycić ...

Co koledzy na to

Ktoś wie jakie wymiary ma ten sterownik

Pzodr
Cristow




Myjk - 20 wrz 2008 20:10

W ASO powiedzieli ze to układ sterownika wtryskiwaczy.
Problem szeroko poruszany na forach CB - tutaj chcialem sie tylko upewnic :-)

Możesz nieco bardziej rozszerzyć? Jakieś przebicie czy OCB?


Ciekawe czy przed liftem też ten problem występuje?
Niedawno był u mnie człowiek przedliftową instalować sprzęcik i pokazywał swoje CB.
Nie wspominał o takich problemach.



otiks - 20 wrz 2008 20:25
Proszę o poprawę tematu na zgodny z regulaminem i doprecyzowanie jakiego sprzętu dotyczy problem.



cristow - 20 wrz 2008 20:27
Witam.

ASO nie powiedziało ze uszkodzony jest sterownik czy wtryskiwacz - po prostu stwierdzili ze zakłócenia mogą od niego pochodzić.

Gdyby sterownik lub wtryskiwcz był uszkodzony - objawem byłaby nierówna praca silnika - a takich objawów nie ma.

Niestety na przypadlosc dotyczy wiekszości nowych diesli :-( CR

Pozdr
Cristow



peteros1 - 20 wrz 2008 20:27
Klatka na sterowniku? A co z kablami do wtrysków? ;-) W ekran?

Korzystam z CB w poliftowcu, choć specjalnie zachwycony nie jestem. Na "dzień dobry" musiałem zmienić magnesówkę na klapówkę.



cristow - 20 wrz 2008 20:29
Ekranowanie kabli od wtrysków nic nie daje, tak samo jak zakładanie różnego rodzaju filtrów ferrytowych ;-), itp filterków ..



peteros1 - 20 wrz 2008 20:41
Miałem na myśli to, że założenie klatki na sterownik nie ma sensu bez ekranowania kabli...



Pawnik - 21 wrz 2008 9:12
Ja mam przedlifta i u mnie nic nie pierdzi i nic nie zakłóca. Antena na magnes a radio pod zapalniczkę. IMHO- to nie jest problem samochodu tylko radia i anteny.



peteros1 - 21 wrz 2008 10:25
Jakie masz radio? Ja próbowałem kilku modeli (średnia i wyższa półka). Różnic większych nie było.



cristow - 21 wrz 2008 10:35
Kolego Pawnik .. .

chyba masz duze szczescie - bo to na 100% wina auta..

Testwalem na różnych radiach różnych firm i z różnymi antenami - efekt ten sam,

obecnie mam Walkera i na tym jako tako da sie słuchac ...



Grzyby - 21 wrz 2008 11:24

chyba masz duze szczescie - bo to na 100% wina auta..

Pawnik ma przedliftową wersję - Wy nie



peteros1 - 21 wrz 2008 11:25
Walker osiągnął w moim teście zakłóceniowym wynik bardzo zbliżony do Unidena 520XL, którego używam... Inne modele wypadały gorzej.

Kol. Pawnik, jakie macie radyjko?



Pawnik - 21 wrz 2008 12:59

Kol. Pawnik, jakie macie radyjko?
Allan 78 + multi
Antena SIRIO turbo 150
Zero jakichkolwiek zakłóceń z silnika i innych urządzeń. Radio pierdzi tylko kiedy stary motorower przejedzie obok.
Hmmm. Może rzeczywiście w poliftach dołożyli coś co sieje?



peteros1 - 21 wrz 2008 14:59
Dołożyli albo... odjęli. Fajnie byłoby porównać układy wtryskowe obu wersji...



xlord - 16 paź 2008 8:51
Ja właśnie założyłem i zestroiłem radyjko. Też mam Allana 78 multi i Madzię po lifcie. Na razie nie używałem w czasie jazdy, ale jak użyję to dam znać.
Kumpel miał podobny problem (zakłócenia) w innym aucie i musiał założyć jakiś filtr. Jak będę miał okazję to się zapytam.
A tak przy okazji się zapytam: gdzie najlepiej przykręcić uchwyt do radyjka, żeby nie buszowało po podłodze itp.?



gregorb - 16 paź 2008 15:39
Czy w Mazdzie 3 z silnikiem 1.6 diesel tez ten problem wystepuje ?



Jaksa - 16 paź 2008 17:36

chyba masz duze szczescie - bo to na 100% wina auta.. Masz racje , moja znajoma ma ten sam problem ( po liftowa szostka ) sporo ludzi juz dłubalo , wymieniali radyjka i ciągle jest ten sam problem ) W mojej przed liftowej radyjko smiga bez problemu w MPS'ie tez a jest po lifcie ....... no ale to benzyna.



peteros1 - 16 paź 2008 21:40
Jaksa, a nie zauważyłeś żadnej różnicy w budowie i prowadzeniu okablowania układu wtryskowego w dieslu przed- i poliftowym? Może jakaś dodatkowa blacha tu i ówdzie?



Blaster7 - 17 paź 2008 4:55
U mnei też nic nie pierdzi a radio mam podlutowane pod zapalniczke.... Ale przed LIFTEM



peteros1 - 17 paź 2008 7:09
Problem występuje PO lifcie. Moim zdaniem należałoby zbadać dwa tropy: 1) ekranowanie całego toru wtrysku, 2) przebiegi impulsów sterujących wtryskiwaczami - być może doszła jakaś nowa składowa/faza, której nie było przed liftem...



xlord - 17 paź 2008 9:06
Wczoraj sprawdziłem. Moja Madzia 5 jest po lifcie (wersja skandynawska, czyli z salonu w Polsce) i nic mi nie pierdzi, szumi ponad standard szumu miejskiego. Radyjko mam podpięte do gniazda zapalniczki i standardowo na nasłuchu mam ciszę, a jeśli ktoś do mnie nadaje z dobrze zestrojonego zestawu dźwięk mam czysty i bez zakłóceń. Wyjątkiem od tego jest oczywiście cała rzesza ludków, którzy żałują 15 plnów na strojenie i sieją w eterze.
Ja również nadaję czysto, więc problemy mogą leżeć raczej po stronie samego radia, poprawności zestrojenia, czy nawet kabelków zasilających samo radyjko.
Dodam, że antenę mam HUSTLER 100 umiejscowioną w lewym rogu dachu i faktem jest, że ze strojeniem było trochę roboty.



cristow - 17 paź 2008 9:16
Witam.

Koelgo z którego roku masz autko ?

Ja mam z 2006, testowałem chyba 8 radyjek ! od badziewia po najdroższe Presidenty i kilka antenek !

Radyjko mam zestrojone - osobiście to robilem i mam idealnie, slychac mnie bardzo dobrze i odbieram bardzo dobrze.

Zasilanie testowałem na rózne metody - nawet z innego auta !

Wiec nadal nie wiem co i jak :-(



peteros1 - 17 paź 2008 10:49
Ja też testowałem kilka różnych modeli - po najwyższe prezydenty, oczywiście zawsze pięknie zestrojone. Efekt zadowalający, ale dużo gorszy od jakości z poprzedniego auta (benzyna).



xlord - 17 paź 2008 11:29

Witam.

Koelgo z którego roku masz autko ?

Ja mam z 2006, testowałem chyba 8 radyjek ! od badziewia po najdroższe Presidenty i kilka antenek !

Radyjko mam zestrojone - osobiście to robilem i mam idealnie, slychac mnie bardzo dobrze i odbieram bardzo dobrze.

Zasilanie testowałem na rózne metody - nawet z innego auta !

Wiec nadal nie wiem co i jak :-(


Mój jest nówka sztuka 2008, ale widzę, że przyczyny można szukać w innych rozwiązaniach układów sterowania silnikiem (ogólnie rzecz biorąc), bo Ty masz jednak 143 KM, a ja tylko 110 i zapewne te układy się nieco różnią od siebie. Może tu jest problem? Najlepiej byłoby się zapytać jakiegoś oblatanego elektryka/elektronika jakie są różnice pomiędzy tymi dwoma modelami silnikowymi i będzie już prawie jasne. Tylko gdzie my takiego speca znajdziemy?



newbie - 19 paź 2008 18:52
trzeszcące CB to efekt zastosowania przedpotopowych elektromagnetycznych wtryskiwaczy

na piezo nie ma tego problemu

piszcie do Mazdy, niech wprowadzi zmiany



Jaksa - 19 paź 2008 19:09
.....i wszystko jasne w temacie



Pawnik - 19 paź 2008 19:45

.....i wszystko jasne w temacie
No chyba nie do końca jasne ... W przedliftach nie ma piezoelektrycznych a radia nie pierdzą... Pierdzą w poliftach, z tego co tu piszą...



Jaksa - 19 paź 2008 20:09

Pierdzą w poliftach, z tego co tu piszą...Zgadza się ....



gregorb - 20 paź 2008 17:44

Czy w Mazdzie 3 z silnikiem 1.6 diesel tez ten problem wystepuje ?

A czy w 3-kach dzieje sie to samo?



Jaksa - 20 paź 2008 17:55

A czy w 3-kach dzieje sie to samoW modelach 2004-2005 nic się nie działo ( moja slubna jezdziła trójka z CB i nic nie mówiła ze cos nie halo )



xlord - 20 paź 2008 20:07
I się pochwaliłem. Na początku rzeczywiście nic się nie działo i nagle po przejechaniu jakiś 300-400 km z nowozainstalowanym radyjkiem zaczęło "[tiiit]". W związku z tym zaczynam drążyć temat. Jak coś wydrążę to oczywiście się podzielę.



gregorb - 21 paź 2008 20:50

A czy w 3-kach dzieje sie to samoW modelach 2004-2005 nic się nie działo ( moja slubna jezdziła trójka z CB i nic nie mówiła ze cos nie halo )



Myjk - 21 paź 2008 21:07
Właśnie się przymierzam ponownie do zamontowania CB, a tu taka skucha.
Może pojadę "na frajera" do salonu montującego CB i odpalę z takim pytaniem...



Jaksa - 22 paź 2008 5:55

Może pojadę "na frajera" do salonu montującego CB i odpalę z takim pytaniem... Michaś , na Wiatracznej ( w grzybkach ) masz salon CB ( znam chłopaków ) mysle ze nic nie poradzą bo juz walczyli z tematem w szóstkach po f/l.



Myjk - 22 paź 2008 6:54

Michaś , na Wiatracznej ( w grzybkach ) masz salon CB ( znam chłopaków )
Hm... coś nie kojarzę zupełnie. Mają jakieś banery?


mysle ze nic nie poradzą bo juz walczyli z tematem w szóstkach po f/l.
Skąd się biorą te zakłócenia? Tzn. czytałem że wtryski, ale czym to jest spowodowane?
Zbyt dużym poborem prądu? Przecież żadnych fal chyba nie wysyłają z siebie...

Rozumiem, że nie pomaga przerzucenie CB na tylne siedzenia - dalej od silnika?



cristow - 22 paź 2008 6:57
Witam.

Nietstety nie pomaga - zakłocenia wchodzą przez antenke nie zasilanie :-( ...



Myjk - 22 paź 2008 7:03

Nietstety nie pomaga - zakłocenia wchodzą przez antenke nie zasilanie :-( ...
Czyli teoretycznie nasze silniki zakłócają też CB w samochodzie stojącym obok?
Coś mi tu nie pasuje...



cristow - 22 paź 2008 7:39
Niestety tak jest.

Jakis koles z CB-Servisu - zasugerował nawet podjechanie do urzedu komunikacji - i tam sprawdzic poziom zakłócen emitowanych przez auto - gdyby było za wysokie - Mazda miala by duze problemy - poniewaz jak to pan okreslił - stojąc pod szpitalem mogę zakłócić prace urzadzen podtrzymujacych życie ... Ile w tym prawdy nie wiem ale ....

Pozdr



Jaksa - 22 paź 2008 8:07

Mają jakieś baneryMają .... Al. Stanów Zjednoczonych 69 paw.2



Myjk - 22 paź 2008 8:12

Ile w tym prawdy nie wiem ale ....
Toteż dziwne, że zwykłe radio nie jest zakłócane. xCarLink siedzący w schowku też nie.
Czyżby innego typu zakłócenia?


Mają .... Al. Stanów Zjednoczonych 69 paw.2
Na Trakcie Brzeskim też jest jakiś "salon"... Może tam podjadę dla odmiany.



adamesku10 - 22 paź 2008 10:06
Witam
Nie można porównywać zwykłego radia samochodowego z radiem cb. Różnica polega na czułości odbiornika radiowego i częstotliwości pracy. Czułości odbiornika radiowego samochodowego wynosi przeciętnie około 20 μV for 20 dB SINAD a radia cb <1 μV for 20 dB SINAD, czyli radio cb jest na tyle czułe, że odbiera różnego typu zakłucenia elektromagnetyczne pochodzące z samochodu a radio zwykłe nie. Moc nadawcza radia cb jest przeciętnie 4 W a stacji radiofonicznych w kW. Reasumując gdyby czułość odbiornika samochodowego była zbliżona do radia cb i moc nadawcza stacji radiowych to też by występowały różnego typu zakłócenia w radioodbiorniku.
Pozdrawiam
Adam



peteros1 - 22 paź 2008 10:11
Warto dodać, że są to też dwa różne pasma...



adamesku10 - 22 paź 2008 10:22
Różne pasma i dwie różne modulacje w radiu samochodowym wykorzystujemy z reguły FM (modulacja częstotliwości) a w radiu cb AM (modulacja amplitudy) ta druga jest bardziej podatna na zakłócenia słyszalne podczas odbioru.



Myjk - 22 paź 2008 10:29
Czyli, jeśli dobrze rozumiem, szanse na ekranowanie są nikłe.
No i co trzeba w takim razie ekranować, silnik do cholery?



cristow - 22 paź 2008 10:46
Moze warto zapytac oficjalnie Mazda Polska i urząd łączności - jak sie ma poziom zakłócen do przepisów w naszym kraju, tylko jaką drogą :-)



Myjk - 22 paź 2008 10:57

Moze warto zapytac oficjalnie Mazda Polska
Może w ramach akcji serwisowej wymienią wszystkim wtryski


tylko jaką drogą
W sumie jako klub Mazdy, mamy taką drogę.
Tzn. prezes ma, ale on się ostatnio na Mazdę obraził...
To nie wiem co z tego będzie.



adamesku10 - 22 paź 2008 11:10
Na początek proponuje zmierzyć przyrządem pomiarowym (omomierzem) oporność między maską samochodu a masą akumulatora oporność powinna być jak najmniejsza zbliżona zeru, czyli powinno być zwarcie. Bardzo często nasza klapa jest antena nadawczą przenoszącą różnego typu zakłócenia elektromagnetyczne z silnika. Nie jest prawidłowo upasiona z karoserią samochodu i dlatego bardzo często występują różne zakłócenia z silnika.



Jaksa - 22 paź 2008 12:02

Na Trakcie Brzeskim też jest jakiś "salon"... Może tam podjadę dla odmiany.Twoj wybór....



Myjk - 22 paź 2008 12:38

Twoj wybór....
No skoro goście z Wiatracznej już walczyli i nic nie wywalczyli...

Edit: na jednym z for znalazłem coś takiego:


Jesli masz pręt ferrytowy ze starej anteny radiowej LW to nawin na nim cewkę drutem w emalii 1-1,5mm ok. 20-50zw. i włącz to w szereg w "+"zasilania radia. I problez załatwiony. Polecam.
Odgromnica?

Jeszcze to z forum Nissana:


Haaa przerabiałem ten sam problem - to jest norma w antenach magnesowych. Zrób tak weź kawałek cienkiego przewodu miedzianego i wyciągnij z niego ze 3 żyłki następnie odklej delikatnie dony dekielek i wsuń część przygotowanego przewodu pod ten dekielek. Przyklej spowrotem osłonkę a drugą część przewodu zagnij na nią i końcówkę przewodu przyklej na osłonkę taśmą samoprzylepną tak żeby część przewodu była odsłonięta - powinno pomóc i wszystkie bolączki odejść jak ręką odjął.

Czy ktoś z szukających eliminacji próbował tych operacji w M6?



adamesku10 - 22 paź 2008 13:58
Samym prętem ferrytowym się tego nie załatwi żeby zbudować filtr potrzebne są jeszcze kondensatory. Co innego, jeżeli zakłócenia mamy poprzez zasilanie radia cb a co innego przez antenę? W prosty sposób można to stwierdzić wystarcz odłączyć antenę i załączyć radio cb uruchomić samochód, jeżeli będzie słychać zakłócenia w głośniku bez anteny to są to zakłócenia pochodzące z instalacji elektrycznej wtedy wystarczy zastosować prosty filtr, który podłączymy miedzy radio cb a zasilanie, ale bardzo rzadko spotyka się tego typu zakłócenia.



adamesku10 - 22 paź 2008 14:03
Co do drugiego sposobu nie będę się wypowiadał?



adamesku10 - 22 paź 2008 14:11
W Nissana jest to normalka praktycznie w każdych występują zakłócenia.



adamesku10 - 22 paź 2008 14:15
Spróbuj zrobić to, co opisałem kilka postów wyżej w 99% zakłócenia znikały.



Jaksa - 22 paź 2008 14:39

No skoro goście z Wiatracznej już walczyli i nic nie wywalczyli... Myslę ze nikt nie wywalczy tutaj nic .... tak jak napisał Newbie.....



Globy - 22 paź 2008 15:18
Myślę, że taką zwartą grupą posiadaczy MZR-CD możecie z powodzeniem szykanować polityków przebywających w szpitalach



gregorb - 22 paź 2008 20:15
Ponawiam pytanie: czy ktos w 3-ce z 07-08 ma rowniez problemy z zakloceniami? Zamierzam wlasnie kupic cb i nie wiem co robic.



xlord - 03 lis 2008 10:35
UWAGA! Nie polecam nawijania przewodu zasilającego na rdzeń ferrytowy lub jakikolwiek inny. Tworzenie cewki na przewodzie zasilającym może spowodować trwałe uszkodzenie radia.

Właśnie dostałem od MMP instrukcję obsługi do mojej 5.
W tejże instrukcji jest rozdzialik o podłączaniu odbiorniko-nadajnika typu CB i jest wyraźnie napisane, że:
- przewidują możliwość stosowania sprzętu w aucie,
- nie można podłączać zasilania przez gniazdo zapalniczki (w wolnej chwili wybiorę się do ASO celem konsultacji),
- antena nadawczo odbiorcza może być umiejscowiona tylko w pięciu miejscach - środek dachu, róg dachu przy prawym słupku przednim, róg dachu przy lewym słupku przednim, oraz analogicznie górne naroża przedniej szyby,
- przewód antenowy musi biec w maksymalnym oddaleniu od innych przewodów zasilających pozostałych odbiorników prądu w aucie.

Jak widać jest światełko w tunelu. Po wizycie w ASO wyjaśni się wszystko (przynajmniej mam taką nadzieję).



Myjk - 03 lis 2008 10:41

nie można podłączać zasilania przez gniazdo zapalniczki (w wolnej chwili wybiorę się do ASO celem konsultacji),
No właśnie, w takim razie skąd prąd wziąć? Przy schowku pasażera jest jakaś linia z napięciem?


[różne odmiany] dachu
Czyli na tylnej klapie, niet? Dziwne.



xlord - 03 lis 2008 11:11

No właśnie, w takim razie skąd prąd wziąć? Przy schowku pasażera jest jakaś linia z napięciem?
Czyli na tylnej klapie, niet? Dziwne.


I tego właśnie postaram się dowiedzieć w ASO, bo niezbadane są pomyły konstruktorów



krawcu100 - 03 lis 2008 11:31
Od tygodnia jeżdżę z radyjkiem LAFAYETTE ERMES zasilane z zapalniczki plus antena SIRIO OMEGA na magnesie stawiana na końcu dachu po lewej stronie tuż przy klapie. Obawiałem się zakłócen mimo wersji przedliftowej, również od ksenonów. Jak się okazało zero jakichkolwiek niepożądanych dźwięków. Wcześniej podłączyłem UNIDENA 520 i lekko słyszalne były zakłócenia od przetwornic oraz wycieraczka na klapie bagażnika. Być może skupcie się też troszkę na wyborze sprzętu CB.



marek_k - 03 lis 2008 19:52
Witam!
adamesku10:
oglądałem dzisiaj maskę (nowe autko,12 lat gwarancji na blachę) - trudno sprawdzić, czy jest "umasiona". Są trzy styki z karoserią - dwa zawiasy - nie wiem jak wygląda kolejność nakładania warstw lakieru oraz połączenie z karoserią - ale wydaje mi się, że tam może nie być dobrago styku. Trzeci punkt to zaczep maski - ale ten też polakierowany!!! - nie chcę prowadzić na razie dziłań agresywnych czyli drapania lakieru do blachy - ale brka porządnego powiązania elektrostatyczengo maski z resztą nadwozia wydaje się być najbardziej prawdopodobnym źródłem problemów z CB.

do przedmówcy:
- opinia ASO że nie do zapalniczki??? nie rozumiem
- położenie anteny oczywiście ma znaczenie, ale chyba nie przy tak wysokim poziomie zakłóceń

będę dalej drążył temat, o sukcesach/porażkach będę informował

PS - jestem mgr inż elektronik, co prawda starej daty...

pozdr, marek



marek_k - 03 lis 2008 19:57
"do przedmówcy" to było do xlodr'a
pierwszy raz widzę ten silnik do forów, przepraszam...



Myjk - 04 lis 2008 21:00
Byłem dzisiaj w "salonie" z CB, sprawdzaliśmy na jakimś presidencie - faktycznie sieje.
Co prawda nie tak strasznie bardzo, ale jednak. Podobno temat już przerabiali,
jest jedno radio którego się te zakłócenia nie imają - ale niestety radio to (nazwy
nie pomnę) nie posiada homologacji.



marek_k - 05 lis 2008 19:55
nie wiem jak z tą homologacją - ja ma unidena, który nie ma homologacji, a ponoc jest to wersja presidenta który ma homologację ,tylko na inny rynek

stan na dzisiaj:
- nie miałem czasu pomierzyć "umasienia" maski - straszny nawał w robocie
- chłopina z serwisu mazda boroń w dąbrowie górniczej mówił że trzeba mieć dobre radyjko to działa, ale jak zobaczył mojego unidena to się trochę zająknął i coś zaczął opowiadać o jakimś filtrze, które niektóre radia mają - ale mówił to bez przekonania że mówi poważnie...

pozdr

(myjk, a ty to w dtp nie robisz?)



Myjk - 05 lis 2008 20:42

który nie ma homologacji, a ponoc jest to wersja presidenta
który ma homologację ,tylko na inny rynek

No i chyba dokładnie o Unidena chodziło... Dzisiaj byłem ponownie w celu przetestowania tego drugiego, ale gościowi coś wyskoczyło i go nie zastałem. Zastałem za to właściciela i podłączyliśmy radio Lafayette ERMES (to coś warte?), na antenie Pressident Missouri. Było dużo lepiej niż na wczorajszym zestawie. Nawet nie było słychać gazowania.


(myjk, a ty to w dtp nie robisz?)
Owszem, czemu pytasz?



ogien82 - 06 lis 2008 7:49
Witam
Może coś ja zaproponuję, a więc mam mazduche 6 diesla (143KM) i mam w niej zestaw CB-radia następujący:

radio: President Harry II ASC
antena: SIRIO ML145

Efekt: brak zakłóceń, wszystko chodzi pięknie, antene stawiam na dachu w rogu tj. za pasażerem siedzącym za kierowcą. Trzeba również pamiętać, że antena musi być zestrojona z samochodem i stawiana w tym samym miejscu na dachu. Jest część fachowców, którzy twierdzą, że tych anten nie potrzeba stroić - G... PRAWDA - każda musi być zestrojona ! ! !

Wybór zestawu CB to wielki dylemat, szukałem na różnych forach informacji (jedni zachwalają, jedni narzekają - kogo słuchać????).

Najlepiej jechać do sklepu podłączyć i przetestować.

U nas w Poznaniu za zestrojenie antenki płaci się 10zł więc myślę, że u innych też taka cena będzie podobna.

Co do anten PRESIDENTA to są one odradzane, bo płacimy podobno za firmę - tak większość sprzedawców do nich podchodzi, każdy mówi jak już coś na magnesie i najlepszego to tylko antena SIRIO ML145 i chyba mają rację bo jest rewelacja - ja jestem zadowolony i inni co ją używają prawdopodobnie też.

Jako jedyna wada tej antenki do to jej długość (prawie 1,5m), ale tragedii nie ma.

Może teraz jeszcze podpowiem o rozmieszczenie sprzętu w MAZDA6

U mnie na mieście antena jeździ w bagażniku , a radio mam umieszczone pionowo w miejscu na napoje, trzeba podłożyć tylko jaką szmatkę bo jest za chude i stabilnie się nie trzyma. Moja mazda to wersja HB, zestaw jest cały czas połączony z sobą tj. wtyk antenki jest w radiu, kabel leci po siedzeniu, potem po półce i do bagażnika.

Dla mnie jest to najbardziej optymalne rozwiązanie.

Przepraszam za może takie chaotyczne opisanie tego, ale się śpieszyłem.

Życzę wszystkim aby wasze sprzęty dobrze zagrały w waszych mazduchach
Pozdrawiam
ogien82



daronnn - 06 lis 2008 13:12

Witam
..
radio: President Harry II ASC
antena: SIRIO ML145

Efekt: brak zakłóceń
...


To mnie kolega zaskoczył. Zanim wszyscy zaczną zamawiać Harrego napiszę jak to u mnie wygląda. Ja również mam Presidenta Harrego II ASC, antenę Presidenta Dakota v2 (ok 1,5m, zestrojona na 1,1-1,2), M6 MZR-CD 143KM r. 2005 po FL. Zakłócenia mam dość duże (na pewno wchodzą przez antenę bo po jej odpięciu cisza). Antenę stawiam na tylnej klapie za kierowcą (HB). Sprawdzę jutro jak wygląda sytuacja z anteną na dachu. Może to pomaga??

Pozdrawiam
Darek



marek_k - 11 lis 2008 7:17
Witam!
Wczoraj jechałem za "piątką" z antenką, i kolega powiedział, że zmienił zasilanie i nie z zapalniczki, tylko z akumulatora i jest o wiele lepiej.
Trudno było dłużej pogadać, bo mimo, że jechałem za nim to ledwo mnie słyszał przez moje zakłócenia.
Do akumulatora to może skrót myślowy, ale jakiś bezpiecznik za stacyjką znaleźć (a ja nawet nie wiem jeszcze gdzie są bezpieczniki ) - powinny być w kabinie...



Waikiki - 11 lis 2008 8:40
Witam, samochód Mazda6 2.0 MZR-CD 140 KM 5HTB '08, mam zestaw Cobra 19 DX IV + antena Hustler IC-100, antena stoi na tylnej klapie w rogu, zasilanie z gniazda zapalniczki. Nigdy nie zauważyłem żadnych zakłóceń, nikt się nigdy nie skarżył na jakość mojego nadawania (a wręcz przeciwnie), odbiór też bez zastrzeżeń, a natężenie szumów tła nie zależy od obrotów silnika. Czasami tylko "słychać" silniczek od otwierania szyb



marek_k - 11 lis 2008 19:59
Waikiki! cisz się ,że Ci radyjko działa!
Już zlokalizowałem bezpieczniki - sąponoc dostę pnepo otworzeniu dzrwi pasażera - a skoro dzisiaj autko w garażu i nie da się tych drzwi otworzyć - to nie sprawdzę gdzie się podłącztyć - a żona ciężarna mówi że myszy mnie zjedzą jak się wezmę za takie roborty....

ahhh

ale dwójka w drodze - lądowanie w lutym ....
pozdr



Waikiki - 11 lis 2008 22:15
A cieszę się i to bardzo. Licząc "pewne strzały" czyli sytuaje gdy wyjeżdżam na misiaków przygotowanych do przesuszenia mnie, to radyjko zarobiło co najmniej 5000 PLN



daronnn - 12 lis 2008 10:23
Przestawienie anteny na dach nie wiele pomogło. Zakłócenia są może trochę mniejsze ale i tak są słyszalne. Słychać je w momencie gdy nadaje jakaś słabsza stacja. Gdy ktoś jest blisko to odbiór jest ok. Przetestuję jeszcze ERMESa



Myjk - 12 lis 2008 12:43
No ja właśnie kupiłem dosłownie przed paroma chwilami Lafayette ERMES + Lafayette ML 145.
Ogólnie mocno sieje - i to nie chodzi o zakłócenia od silnika, tylko ogólnie. Spróbuję przestawić
na dach, bo na ten czas mam na tylnej klapie w sedanie.



ogien82 - 12 lis 2008 12:49
DO MYJK

No to jednak kupiłeś sobie zestawik CB
Sprawdzałeś mój zestaw CB, który zaproponowałem, też było źle jak podłączyłeś?



Myjk - 12 lis 2008 14:41

Sprawdzałeś mój zestaw CB, który zaproponowałem, też było źle jak podłączyłeś?
Jak już wiesz, nie, ponieważ nie mieli go akurat - a nie miałem czasu się z tym bawić dłużej.



ogien82 - 12 lis 2008 14:47
Do MYJK

Już wiem wszystko

Zakończę słynnym zwrotem SZEROKOŚCI



ogien82 - 12 lis 2008 21:08
Do MYJK

Jak już zamontujesz radyjko w autku to zrób może jakieś fotki jak je umieściłeś i gdzie zamontowałeś



Myjk - 12 lis 2008 21:16

Jak już zamontujesz radyjko w autku to zrób
może jakieś fotki jak je umieściłeś i gdzie zamontowałeś

Kolego Mój misterny plan spalił na panewce.
Myślę, że sprzęcik zainstaluję gdzieś na boku
pod schowkiem pasażera. Jutro powalczę.

PS czy ktoś wyczaił, czy można się gdzieś wpiąć z prądem przy schowku pasażera?



ogien82 - 12 lis 2008 22:10
No Panie MYJK ciekaw jestem co wymyślisz ciekawego, pewnie wpadniesz na coś na co ja się patrzyłem wiele razy a nie dostrzegłem tego ;p
Radio musi być w samochodzie w miejscu dostępnym, a zarazem dyskretnym, by nie kusiło innych, których na nie nie stać. U mnie w miejscu na napoje mój Harry za mocno wystaje i troszke mi przeszkadza, ale to jak na razie najlepsze dla niego miejsce. Zobaczymy, może coś ktoś ciekawego wymyśli.
A tak poza tym, producenci samochodów osobowych powinni już zagospodarować jakieś miejscie na CB, tak jak kiedyś było chyba w dużych fiatach czy polonezach, albo radiomagnetofon albo ładna zaślepka - to tak żartem...



daronnn - 14 lis 2008 20:30
Ja swojego Harrego wrzuciłem w miejsce schowka na okulary, nad nogami kierowcy. Trzeba wyjąć ten mały schowek (trzyma się tylko na plastikowych kołkach w części dolnej), odkręcić plastik nad nogami kierowcy i obciąć kawałek osłony schowka. Schowek łatwo rozbroić tak aby została sama przednia część przez co po odkręceniu mikrofonu można ją założyć zakrywając całkowicie radio (trzeba przykleić jakiś rzep albo taśmę dwustronną żeby schowek się trzymał po zamknięciu). Radia nie wiele widać podczas jazdy ale podstawowe dwa pokrętła (głośność i squelcz) można obsługiwać na pamięć. Dodatkowa zaleta jak się jeździ z dzieckiem to to że nie wszystkie przekleństwa docierają na tylną kanapę



ogien82 - 14 lis 2008 20:44
Do daronnn
Ciekawe, ciekawe rozwiązanie, widać ilu użytkowników tyle rozwiązań każdy jakieś miejsce ciekawe znajdzie.



kordi82 - 22 lis 2008 16:57
Witam!! Czytałem powyższe posty i musze stwierdzić że rzeczywiście wiekszosc ma podobne problemy. U mnie na zestawie Midland Alan 100 plus i antena magnesówa President a pózniej Husler pierdziało cały czas, musiałem skrecać na modulacji. Poźniej zmieniłem radio na Uniden 520XL i antene Sirio przykręcona na klapę i w zasadzie problem już nie występuje. Chciałbym zaznaczyć ze Uniden to to samo co President jednak jest to sprzet na rynek USA, wiec nie posiada homologacji na Polskę. Jego zaletą jest to że kosztuje 200zł mniej niz President. W dodatku ma wbudowany filtr w sobie wiec stosowanie poza nim innego nie ma sensu i jest też mniej skuteczne. Problem pierdzenia CB polega na sciaganiu zakłóceń przez antenę. Jakiekolwiek w zailaniu czy podłączanie bezposrednio z akumulatora nic nie daje. Radio mam umieszczone na pedałami tuż pod klamką do otwierania maski jakieś 3 cm od drzwi. Wystaje go tylko pół cm obudowy i pokrętła. Zasilanie jest wpiete w bezpieczniki, a antene mam przeciągnietą po uszczelką do drzwi az do bagażnika i klapy. Pozdrawiam.



mazgaj - 14 lip 2009 9:46
no to ja kontynuuje,
mazda 3, 143 KM, probowalem roznych zestawów, podpinałem tez Unidena i dalej pierdzi.

ktos sobie poradzil jakos z tym problemem poza wymiana radia na n-te?

pozdr



Grzyby - 14 lip 2009 9:55
ELEKTRONIKA
przenoszę



Myjk - 14 lip 2009 10:20
mazgaj, AFAIK trzeba "uziemić" antenę...



Norby - 14 sie 2009 16:18
Witam zakłóconych i szumiących właścicieli CB zainstalowanych niedaleko silników CR. Do niedawna do nich należałem ale przez czysty przypadek pozbyłem się zakłóceń (a było ich sporo nawet z wentylatora nie wspomnę o ABS i wszystkich przejeżdżających obok) i jest CISZA Antenę w obawie, że zabraknie mi kabla postawiłem niedaleko relingu nad słupkiem zaraz za drzwiami kierowcy. Jak się okazało zapasu zostało i jeździłem tak z radiem z włączonym filtrem ANL co zmniejszało zasięg aby wyeliminować zakłócenia. Radio działało idealnie na postoju czysty odbiór duży zasięg ale do rzeczy źle wyglądało kiedy antena była przekrzywiona i blisko krawędzi dachu więc naciągłem zapas i przestawiłem magnes na środek dachu. Podczas jazdy włączyłem radio i z przyzwyczajenia sprawdzam czy włączony jest filtr i ku memu zdziwieniu nie był a odbiór czysty bez zakłóceń. W taki oto sposób pozbyłem się zakłóceń zbieranych przez antenę CB zainstalowaną na MPV z silnikiem CR .



Cihy - 08 lis 2009 10:49
Przeczytałem cały wątek.

Sytuacja u mnie wygląda następująco:
mazda 6, diesel 2.0, 140KM, xenony, kombi, grudzien 2007
nie wiem czy po liftingu czy nie

radio uniden, antena ml145 - duże zakłócenia
midland (niski model), ml 145 - zakłócenia

anteny nie zestrajałem z dachem, przekładałem z innych aut firmowych

największe zakłócenia jak dodaję gaz

po odłączeniu anteny, cisza podczas dodawania gazu.

Czy myślicie, że jest szansa, żeby ten zestaw lub jakikolwiek inny działał dobrze?



Marek 161BD081 - 09 lis 2009 6:13
Cihy - tak z ciekawości: jak się radio zachowuje jak wyłączysz światła?



Cihy - 09 lis 2009 17:00
Światła nie mają znaczenia.

Dzisiaj znalazłem, sensowną firmę we Wrocławiu, która problem przedstawiła następująco.

Powód zakłóceń:
- wtryski - bardzo duże zakłócenia (szum)
- pompa wspomagania - duże zakłócenia (świst) - występuje jak kręcisz kierownicą
- ksenony - małe zakłócenia

U mnie nie nic się nie dzieje przy włączonych/wyłączonych światłach i nic nie słychać jak kręce kierownicą.

Zakłócenia od wtrysków potrafią wyeliminować, od pompy niestety nie.

Rozwiązaniem ma być radio Omega, dzisiaj już go nie mieli, jutro koło 12, robimy test.



Cihy - 11 lis 2009 11:27
Radio Omega, antena President H..., nie pamiętam, około 80cm, nie wymaga strojenia. Koszt kompletu 420zł , działa bardzo dobrze, nie idealnie, ale też nie ma porównania z tym co było. Polecam.



Marek 161BD081 - 11 lis 2009 13:07

ntena President H..., nie pamiętam, około 80cm, nie wymaga strojenia
Każdą antenę przynajmniej trzeba skontrolować pod kątem zestrojenia co na duże znaczenie przy nadawaniu (przy odbiorze już mniejsze).
Nie wierz sprzedawcy, że kupujesz u niego już antenę zestrojoną bo nawet zmiana miejsca jej montażu ma na to wpływ.



loockas - 11 lis 2009 14:35

Rozwiązaniem ma być radio Omega, dzisiaj już go nie mieli, jutro koło 12, robimy test.

Daj znać jak poszło, bo też zastanawiam się nad tym radiem. Podobno ma bardzo dobre filtry ANL/NB.