Nadmuch bez włączonej klimy, obsługa i naprawa panelu klimatyzacji, tryb ECO
kit666 - 17 lip 2008 19:44
witam,
kupilem niedawno M3 i teraz gdy sie ochlodzilo na zewnatrz nieuzywam AC,
ale chcialbym sobie jakis maly nawiew powietrza puscic i nie wiem jak to zrobic bo to kolko po lewej od nawiewu + - po przekreceniu w lewo lub w prawo nie reaguje na polecenia tzn. wielkosc nawiewu sie nie zwieksza ani zmniejsza czy to tak ma byc ? dopiero jak mu temperature ustawie na np. 15 stopni /Ac wylaczone/ wtedy zaczyna dmuchac
autko ma klimatyzacje automatyczna
prosze o jakies sugestie
gregorb - 17 lip 2008 21:43
Pokretlo po lewej powinno recznie Ci wlasnie zwiekszac moc nadmuchu, u mnie tak to dziala.
kit666 - 17 lip 2008 21:51
no to chyba mam cos zepsute
szlag by to ......... znowu kasa
syberek1 - 17 lip 2008 22:12
reset może pomoże...
kit666 - 18 lip 2008 7:56
a jak sie to robi ?
Brt - 18 lip 2008 12:27
kit66 popraw proszę temat na zgodny z regulaminem, inaczej skoszujemy ten topic,
proszę pamiętaj, także o tym na przyszłość,
a btw, czy aby na pewno nie było o klimie do m3 już na forum?
kit666 - 18 lip 2008 18:13
zrobilbym to ale nie wiem jak ?
sorry
syberek1 - 19 lip 2008 18:56
zdejmujesz klemę dodatnią i chyba wciskasz pedał hamulca na ok 15 sekund zakładasz kleme programujesz szyby i zobaczysz czy się coś zmieni...
kit666 - 20 lip 2008 8:15
OK zrobie dzisiaj taka probe
dzieki !
kit666 - 21 lip 2008 22:09
niesety bez zmian
DeadlY - 22 lip 2008 10:02
u mnie tez tak jest, na wylaczonej klimie nie dziala pokretlo od nawiewu, a to raczej dziwne.
ale ja mam cos z elektryka do robienia - brzeczyk od swiatel i zamek, takze moze u mnie z tym zwiazane
mr_t - 22 lip 2008 10:30
W mnie można regulować. Nie ważne czy klima włączona, wyłączona, czy w trybie ECO. Zawsze mogę regulować obroty dmuchawy, kierunki nawiewów i temp. Więc jeśli nie możesz regulować obrotów dmuchawy to coś masz nie tak.
pabl0 - 22 lip 2008 10:39
Apropos trybu ECO. Jak się go włącza w M3 ? Widzę na wyświetlaczu taka opcja jest ale nigdy nie udało mi się jej zauważyć włączonej...
A nawiew mogę u siebie bez problemu regulować bez AC. Jedyne czego nie mogę to regulować temperatury wnętrza przy wyłączonym nawiewie (liczba stopni całkiem gaśnie)
kocio - 22 lip 2008 10:59
Apropos trybu ECO. Jak się go włącza w M3 ? U mnie się włącza naciskając pokrętło od regulacji temperatury. Jednak przy jakiejkolwiek regulacji prędkości nawiewu lub kierunku nawiewu (nie pamiętam czy czegoś jeszcze) tryb ECO znika. W trybie ECO te parametry same się regulują.
Podobnie poprzez naciśnięcie pokrętła od prędkości nawiewu wyłączam/włączam wentylator. Przy wyłączonym (jeśli dobrze pamiętam - bo nie wyłączam nigdy) nie działa regulacja temperatury.
mr_t - 22 lip 2008 10:59
Apropos trybu ECO. Jak się go włącza w M3 ? Jak klima pracuje w trybie AUTO to wtedy zazwyczaj świeci się ECO. Nie jestem pewien, ale może naciskając przycisk AC można ten tryb manualnie włączyć. Ale nie wiem dokładnie jak wtedy pracuje kompresor od sprężarki. ECO świeci mi się prawie zawsze na trybie auto.
AC świeci mi się tylko przy włączonym nawiewie na szyby, lub obiegu zamkniętym, lub jeśli jest duża różnica między temperaturą zewnętrzną, a ustawioną wewnątrz (chyba 6-7 st. i więcej).
Jedyne czego nie mogę to regulować temperatury wnętrza przy wyłączonym nawiewie (liczba stopni całkiem gaśnie)To normalne - w końcu jak nawiew jest wyłączony to nie może wpływać na temperaturę w samochodzie.
kit666 - 22 lip 2008 12:11
u mnie jak wlaczam nawiew na szybe to automatycznie wlacza sie klima, a ECO wlacza sie automatycznie jak wnetrze jest juz ochlodzone i tylko klima podtrzymuje ta temperature
z tym nawiewem to chodzi mi o to czy przy wylaczonej klimie i nawiewie przyciskiem OFF /wtedy zadna temp. sie nie wyswietla/ moge skorzystac z nawiewu naturalnego z zewnatrz o temperaturze jaka jest na zewnatrz auta i tylko ewentualnie zwiekszyc ten nawiew lub zmniejszyc tak jak to robilem dotychczas w aucie bez klimy, czyli ustawialem tylko zimne powietrze i nawiew na jedynke i o to mi chodzi czy jest to rowniez wykonalne w aucie z automatyczna AC lub moze poprostu tak ma byc i nie musze jechac do serwisu ?
DeadlY - 22 lip 2008 13:54
w samochodzie z AC chyba nie da rady tak jak piszesz.
ps. widze ze wszyscy w pracy sie nudza
kocio - 22 lip 2008 14:04
czy przy wylaczonej klimie i nawiewie przyciskiem OFF /wtedy zadna temp. sie nie wyswietla/ moge skorzystac z nawiewu naturalnego z zewnatrz o temperaturze jaka jest na zewnatrz auta i tylko ewentualnie zwiekszyc ten nawiew lub zmniejszycTak właśnie dzieje się u mnie, że jeśli w tym stanie jak opisałeś przekręcę w prawo pokrętło od nawiewu włącza się wentylator (mogę regulować) i mogę ustawić żądaną temperaturę (oczywiście działa tylko ewentualnie grzanie).
kit666 - 22 lip 2008 17:35
OK czyli jednak jest u mnie cos nie tak bo takiej operacji przeprowadzic nie moge tzn. nie wlacza sie nawiew
dzieki
kocio - 22 lip 2008 17:48
AC świeci mi się tylko przy włączonym nawiewie na szyby, lub obiegu zamkniętym, lub jeśli jest duża różnica między temperaturą zewnętrzną, a ustawioną wewnątrz (chyba 6-7 st. i więcej). Czy kolega nie pomylił lampki AC (air-conditioning) z lampką obiegu zamkniętego powietrza - opis by do tego pasował?
pabl0 - 22 lip 2008 20:12
To u mnie coś nie tak bo tryb ECO żadnym sposobem się nie załącza ...
mr_t - 22 lip 2008 21:04
AC świeci mi się tylko przy włączonym nawiewie na szyby, lub obiegu zamkniętym, lub jeśli jest duża różnica między temperaturą zewnętrzną, a ustawioną wewnątrz (chyba 6-7 st. i więcej). Czy kolega nie pomylił lampki AC (air-conditioning) z lampką obiegu zamkniętego powietrza - opis by do tego pasował?
Pawnik - 22 lip 2008 21:12
Tryb ECO jest trybem ekonomicznej pracy sprężarki klimy. W trybie AC funkcja ECO załącza się wtedy kiedy sterownik klimy uznaje, że sprężarka nie musi pracować na maxa aby utrzymać zadaną temp. Istnieje możliwość ręcznego przełączania trybów: AC, ECO i bez klimy przyciskiem AC. To wszystko jest w instrukcji obsługi, dlatego jestem z lekka zadziwiony tą dyskusją
RobertPi - 22 lip 2008 21:20
Ja instrukcji obsługi niestety nie posiadam.Doszedłem doświadczalnie do tego, że tryb ECO włącza się gdy temperaturę ustawimy na różnicę nie większą niż 2-3 stopnie niż temperatura na zewnątrz. Działa zarówno w trybie ręcznym jak i automatycznym.
RP
kit666 - 22 lip 2008 21:28
nie wszyscy kupili swoje Mazdy w Polsce stad tez nie maja instrukcji w j.polskim lub wogole
ja np. posiadam w niemieckim ale co z tego
pabl0 - 23 lip 2008 9:17
A moja jest z Hiszpaniii , instrukcji również nie posiadam, a trybu ECO jeszcze nie widziałem u siebie
DeadlY - 28 lip 2008 10:17
poprawka nawiew moge regulowac ale jak przekrece to wlacza mi sie klima jak nim pokrece... to dziwne
kocio - 28 lip 2008 11:32
Nie, ale może zostałem zostałem źle zrozumiany. Tak! Źle zrozumiałem.. Jakoś pomyślałem o lampkach przy przyciskach A/C i obiegu wewn. i mi nie pasowało..
mr_t - 28 lip 2008 11:36
Chodziło mi o napis AC na wyświetlaczu, a nie świecącą się diodę/żarówkę przy przycisku AC. Sama dioda przy przycisku świeci się (chyba, nie bardzo na to zwracam uwagę) zarówno przy świecącym się napisie AC jaki AC/ECO. Zerknę dziś jak będę wracał z pracy i zrobię EDIT tej wiadomości wieczorem.
gregorb - 28 lip 2008 11:54
To dziwne co piszecie o tym ECO, ja u siebie czegos takiego jeszcze nie zauwazylem na wyswietlaczu...
mr_t - 29 lip 2008 10:57
Od lewej: AC wyłączona, AC włączona, AC włączona w ECO (w trybie AUTO)
Chodzi o to co pisze na wyświetlaczu. Zrobiłem fotki telefonem, później zrobię aparatem, żeby było wyraźniejsze.
Amlody - 29 lip 2008 17:25
poprawka nawiew moge regulowac ale jak przekrece to wlacza mi sie klima jak nim pokrece... to dziwneZ tego co wiem to klima wlacza sie automatycznie przy kazdym ustawieniu nawiewu na szybe... .
cult1 - 29 lip 2008 17:42
U mnie sprawa wygląda identycznie jak na zdjęciach mr_t.
Swoja drogą klima uruchamia się dosyć często. Przekręcenie przycisku nawiewu u mnie także uruchamia klimę z tym, że jak nie chcę aby chłodziła wciskam AC i ją deaktywuje... cała filozofia.
kocio - 29 lip 2008 17:49
Włączanie klimy przy przekręceniu pokrętła - czy to nie jest przypadkiem w wersjach amerykańskich? U mnie klima włącza sie tylko przy naciśnięciu na "auto" bądź na przycisk A/C.
Edycja: oraz przy włączeniu nawiewu na szybę (osuszanie).
cult1 - 29 lip 2008 18:04
Ja mam wersję europejską i przy uruchomieniu nawiewu uruchamia się klima. Musiałbym sprawdzić czy zawsze czy jeśli np. przy wyłączeniu poprzednim razem klima była uruchomiona.
Mam też polską instrukcję obsługi ale kto by ją tak dokładnie czytał
kit666 - 29 lip 2008 19:58
wczoraj bylem w serwisie MAZDY
podlaczyli auto do komuptera i stwierdzili ze wszystko w elektronice jest OK wiec musi to byc usterka mechaniczna panelu sterowania klimatyzacji ktorej cena w serwisie to 800 Euro
ale co zrobilem: siadlem i rezebralem kawalek po kawalku duza czesc konsoli srodkowej /trwalo to okolo 3h/ nie chcialem polamac niektorych zatrzaskow i spinek, nastepnie w domu rozebralem panel sterowania i okazalo sie ze po jednej jak i po drugiej stronie pod kolkami sterowania byly oderwane takie male blaszki /po jednej z kazdej strony/ a jest ich po dwie na kazde kolko i to byla przyczyna braku mozliwosci regulacji sily nawiewu jak i problemu z nastawieniem odpowiedniej temperatury we wnetrzu
nie wiem kto to wymyslil ale sposob umocowania tych blaszek do kolka byl chory ! zawiozlem te kolka do zegarmistrza i on przykrecil mi te blaszki miniaturowymi srobkami, wszystko zlozylem i teraz jest tak jak byc powinno
w serwisie za wymiane tego panelu na inny /ktory bym im ewentualnie dostarczyl/ chcieli 238zl
w miedzy czasie kupilem taki uzywany panel i teraz mam go w zapasie lub na zbyciu
zaplacilem za niego niecale 200zl wiec jakby ktos mial z tym problem to zapraszam i sluze pomoca
pabl0 - 29 lip 2008 20:07
Włączanie klimy przy przekręceniu pokrętła - czy to nie jest przypadkiem w wersjach amerykańskich? U mnie klima włącza sie tylko przy naciśnięciu na "auto" bądź na przycisk A/C. Zgadza się, u mnie tylko tym sposobem można włączyć. Ale tego napisu ECO u mnie nie ma, chociaż pod kątem widzę że na wyświetlaczu istnieje. gregorb skąd pochodzi twoja madzia ?
kit666 - 29 lip 2008 20:28
wlacz klime na auto i nastaw temperature o 5 stopni nizsza niz na zewnatrza po krotkiej chwili ECO wlaczy sie samo
cult1 - 30 lip 2008 7:32
Już sprawdziłem dokładnie u siebie.
Jeśli wyłączę nawiewy a klima była uruchomiona to pokrętłem od nawiewu uruchamiam klimę.
Jeśli natomiast klima była wyłączona zanim wyłączyłem nawiewy to wtedy przekręcając pokrętło od nawiewów nie uruchamia się. Tak jakby pamięta ostatnie ustawienie klimy.
Co do ECO to wyświetla się tylko w trybie AUTO gdy temperatura zadana nie odbiega jakoś od tej wewnątrz pojazdu.
Gdy auto jest np. nagrzane i uruchomię AUTO to wyświetla się tylko AC + nawiew zmienia się na wewnętrzny i dopiero potem po ustabilizowaniu temp. zmienia się na zewnętrzny. To tyle moich spostrzeżeń
DeadlY - 05 sty 2009 18:18
ostatnio przy tych mrozach zauwazylem, ze przy wlaczonym na maxa nawiewie momentami dmuchawa "faluje" - spadaja obroty
tez tak macie? zastanawiam sie czy nie pada mi akumulator, czy po prostu tak maja (cos sie pewnie zalacza jak spadaja obroty)
Dawo99 - 30 kwi 2009 13:24
kit666 a ja do ciebie napisze bo widzę że chyba mam podobny problem do twojego. Mianowicie u mnie regulacja od nawiewu działa poprawnie ale ta gałka po prawej stronie czyli od regulacji temperatury nie działa - kręcę nią w lewo i w prawo i zero reakcji i zauważyłem że ta z lewej działająca kręci się ciężej a ta z prawej luźniej więc wygląda na to, że mam ten problem co ty przerabiałeś i pewnie tez będę się musiał do zegarmistrza wybrać bo do serwisu to nie mam cierpliwości ani pieniędzy. Jakbyś mógł mi dokładniej opisać jak się do tego zabrać i na do uważać przy demontażu byłby bardzo wdzięczny. Dzięki i pozdrawiam
huberto - 16 kwi 2010 19:26
kit666. wydaje mi się, że mam podobny problem, tyle że z pokrętłem do regulacji temperatury. W ogóle nie reaguje, nie mogę zmienić wartości temperatury (jest ustawiona na 20,5). Jeżeli mógłbyś podesłać mi opis jak zdemontować minimalną ilość plastików, żeby wydobyć pokrętło i zanieść je do zegarmistrza
sherpa1 - 18 kwi 2010 19:13
Witam kit666
Mam dokładnie to samo - pokrętło do regulacji temperatury praktycznie nie reaguje. Szczęśliwie udało mi sie ustawic jakas sensowna, ale przypadłosc jest denerwująca a z tego co mowisz naprawa nie powinno byc kosztowna - pozostaje pytanie jak wymontowac panel klimy? Mógł bys podzielic sie doświadczeniem ?
pozdrawiam,
Tomek
vqsoft - 18 kwi 2010 19:44
kurde a ja nie mogę zobaczyć na wyświetlaczu napisy ECO
i za żadne skarby nie moge go wywołać naciskając przycisk klimy
czy ktoś mógłby zeskanować tę stronę z polskiej instrukcji ?
kit666 - 18 kwi 2010 20:13
witam,
jezeli te pokretla nie dzialaja lub dzialaja tylko sporadycznie to znaczy ze ulamaly sie lub ulamala jedna blaszka ktore sa odpowiedzialne za regulacje nastawow pokretel
blaszki te sa tak jakby przynitowane plastikiem wiec sie po czasie odlamuja, mozna je przykrecic miniaturowymi srubeczkami /robil mi to zegarmistrz/
jak tylko bede mial chwilke to pokaze to na zdjeciu bo ten wlasnie panel sterujacy zostal mi po sprzedazy auta
kupilem uzywany na allegro bo w moim przepalila sie zarowka od podswietlenia jednego z pokretel a nie mialem juz cierpliwoscie zeby go ponownie rozbierac
tak wiec w najblizszych dniach go rozbiore, wymienie zaroweczke i wystawie na allegro
moj panel ma ten plus ze niegrozi mu ponowne ulamanie blaszek
a dla tych ktorzy nie wiedza jak wymontowac panel podaje krotki opis:
wyglada to tak ze trzeba zaczac od zdjecia poziomej listwy ozdobnej tej biegnacej wzdluz wyswietlacza, tam sa dwa wkrety mocujace radio/CD nastepnie nalezy odkrecic galke zmiany biegow i zdemontowac plastik srodkowy /to cos biegnace wzdluz hamulca recznego/, potem wymontowac popielniczke z calym ustrojstwem i teraz bedzie w miare dobry dostep od dolu do tego panelu ktory jest wlasnie od dolu przykrecony dwoma wkretami
teraz od gory wyciagamy radio/cd ktore jest przykrecone tylko od gory na dwoch wkretach a dol na zaciskach, no i potem trzeba powalczyc z wyciagnieciem panelu sterowania
pozdr
sherpa1 - 18 kwi 2010 23:04
Dzięki za info. Jeszcze dwa pytania:
Na co sie trzyma ten plastik środkowy - jakies problemy zeby to zdemontowac ?
Czy po takich demontarzach nie zaczeła ci skrzypiec deska ? Wiem że to moze głupota, ale po przesiadce z poprzedniego auta strasznie mnie cieszy brak skrzypiących plastików i panicznie boje sie utraty tego stanu
pozdr.
kit666 - 19 kwi 2010 8:51
ten srodkowy podluzny plastik /listwa ozdobna/ jest na zatrzaskach ale z wyjatkiem prawego konca i nalezy zaczac od srodka wyciagac a na prawy koniec wysunac w lewo /on jest tylko wsuniety taka wystajaca koncowka w otwor/
czy bedzie skrzypiec ? nie wiem moze nie powinno ! ja sprzedalem auto miedzy innymi tez dlatego ze mi wszystko skrzypialo, tapicerka drzwi, tylnej klapy, cos wlasnie w konsoli srodkowej itp.
kiedys mialem Mazde 626 GE, potem 323 i wszystkie byly z innej bajki, te nowe to juz nie to
po 20 latach jezdzenia Mazdami niestety zdradzilem marke i przesiadlem sie na Avensisa T25
sherpa1 - 19 kwi 2010 17:15
To moze mialem szczescie kupic z realnym przebiegiem bo u mie poki co cisza ( poza strasznie glosnymi bridgestonami )
Z tym plastikiem chodzilo mi o
"galke zmiany biegow i zdemontowac plastik srodkowy /to cos biegnace wzdluz hamulca recznego/,"
Mialem na mysli wlasnie "to cos"
pozro
kit666 - 19 kwi 2010 18:03
jesli dobrze pamietam to cos jest na zatrzaskach, trzeba delikatnie z wyczuciem ciagnac
coolbug - 11 cze 2010 7:07
Co do tych blaszek - jesli powoli pokretlo przestaje dzialac i w koncu zupelnie przestaje to tak jak wspomnial kit666 jest to spowodowane obluzowaniem sie jednej z dwoch przeciwleglych blaszek stykowych dzieki ktorych komputer wie w ktora strone przekrecane jest pokretlo. Ja swoje naprawilem na porzadny klej cyjanoakrylowy - mozna go kupic w buteleczce z pedzelkiem do aplikacji... Nalezy uwazac aby przymocowac blaszke dokladnie w tym samym miejscu co oryginalnie (jest zamocowana symetrycznie z druga), mozna to wybadac po sladach po zgrzewaniu i tym ze blaszki musza byc na tym samym promieniu. Jesli bedzie mial ktos problem to chetnie podziele sie wrazeniami z przeprowadzonego doktoratu...
brendan71 - 11 cze 2010 9:04
vqsoft - tryb ECO jest tylko w benzynowych M3
vqsoft - 11 cze 2010 12:52
o to dobra wiadomość znaczy mam wsio ok
Beatson - 12 wrz 2010 13:54
Siema,
Sorry za odgrzewanie starego kotleta ale po zapoznaniu się z całym wątkiem nasunęło mi się kilka pytań związanych z przedmiotowym problemem, który chyba mnie też dotyczy w jakimś stopniu.
U mnie sytuacja wygląda tak:
Prawe pokrętło - ok, a teraz lewe. Po przekręceniu w prawo wentylator się nie załącza. Ogólnie działa. A skąd to wiem. Wentylator czasami ma załączenie, trudno mi powiedzieć czy jakieś inne czynniki warunkują jego włączenie, ale chyba nie. Po prostu tak ma, że jak przekręcę w prawo jest cisza a po paru kilometrach nagły podmuch. Na wyświetlaczu natomiast wskazania są poprawne (przekręcanie zwiększa lub zmniejsza skalę nadmuchu). Problemem może być oczywiście to, o czym mówił kit666 ale czy może to też być spowodowane modułem sterowania od strony elektroniki. Naturalnym mi się wydaje, że jeżeli układ rozpoznaje regulację pokrętłem, co skutkuje zmianami na wyświetlaczu, czy nie powinien również identycznych sygnałów wysyłać do sterownika wentylatora? No chyba, że wyświetlacz dostaje informację inną drogą niż wentylator.
Zakładam rozkręcenie ustrojstwa ale na wstępie odłączę na chwilę akumulator. Kolejne pytanie moje brzmi: czym skutkuje dłuższe odłączenie klemy + w samochodzie. Jakie dane się resetują a jakie są wpisane w "pamięci" samochodu? Czy może to spowodować działania o których jeszcze nie wiem. Dopiero się zapoznają z tym samochodem.
Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedź.
Beatson - 29 wrz 2010 9:26
podbijam!
Niestety nie jest to wina pokręteł, sadzę, że układu elektrycznego. Wnioskuje na podstawie bezawaryjnej pracy po uruchomieniu (jak już się załączy). Moja prośba jest następująca. Potrzebuję namiarów na elektryka z odpowiednim oprogramowaniem i znajomością M3. Może ktoś z was poleca jakiegoś specjalistę z Wawy lub zachodnio-północnych okolic. Zaznaczę, że wątki przeszperałem i dwóch już znalazłem jednak wolałbym jakieś info świeższe niż sprzed kilkunastu miesięcy.
Pzdr.
lobo - 29 wrz 2010 10:13
Witam.
Nie czytalem wsyzstkich postow wiec zadam tylko pare pytan, bo nieraz najprostsze sprawy sa najtrudniejszymi.
Pokretlo po lewej bedzie dzialac chyba tylko jak klime klikniemy na off. Na zalaczonej raczej nie dziala jak jest na auto. Przynajmniej ja tak mam.
Teraz kwestia pokretla z prawej. Moze po prostu masz wlaczona temp zewnetrzna i nie widzisz ze zmieniasz temperaturke. Tez moze tak byc. Wystarczy wylaczyc temp zewnetrzna i pokaze sie tem. jaka chcemy by byla.
Nie krzyczcie na mnie za te glupie pytania bo nie chce z nikogo debila robic, ale czasami jak haslo wpisujecie to tez nie zauwazycie ze "caps Lock" jest wlaczony, a to moze byc sytuacja podobna.
Pozdrawiam i mam nadzieje ze to wlasnie taka blachostka byla problemem a nie kosztowne usterki
aldhar - 01 paź 2010 11:42
podbijam!
Niestety nie jest to wina pokręteł, sadzę, że układu elektrycznego. Wnioskuje na podstawie bezawaryjnej pracy po uruchomieniu (jak już się załączy). Moja prośba jest następująca. Potrzebuję namiarów na elektryka z odpowiednim oprogramowaniem i znajomością M3. Może ktoś z was poleca jakiegoś specjalistę z Wawy lub zachodnio-północnych okolic. Zaznaczę, że wątki przeszperałem i dwóch już znalazłem jednak wolałbym jakieś info świeższe niż sprzed kilkunastu miesięcy.
Pzdr.U mnie podobne objawy występowały przy uszkodzonym przekaźniku (w skrzynce bezpieczników pod maską, oznaczony na legendzie jako HEATER). Włożyłem uniwersalny za 10zł z identycznie oznaczonymi nóżkami i wszystko wróciło do normy.
Żeby potwierdzić możesz zamienić z przekaźnikiem od rozrusznika (oznaczenie STARTER). Wtedy powinien działać wentylator, ale nie zapalisz samochodu