ďťż
Narty Porsche





autor: Ktomek - Zamieszczono: wt gru 20, 2005 3:33 pm
Wiem ze to Voelkl. Nie wiem tylko czy to to samo. Widzialem wczoraj w Czeskiej Republice za dobre pieniądze (jak na P60) z zeszlego sezonu. Moze ktos wie cos blizej? Troche mnie zdezorientowało, bo widziałem toto w Tesco




autor: Andrzej K - Zamieszczono: wt gru 20, 2005 8:27 pm
To narty felka specjalna edycja
cytat:
"LIMITOWANA LINIA PORSCHE
Współpraca z firmą PORSCHE zaowocowała wprowadzeniem najnowocześniejszych technologii do konstrukcji. Nowe szyny Motion - Aluminium Motion Rails - skonstruowane we współpracy z Porsche, zrobione z tego samego materiału co skrzynia biegów w Porsche 911, pozwalają na jeszcze większą siłę i precyzję działania systemu Motion.
W wyniku współpracy powstały również dwa modele nart w limitowanej linii PORSCHE."

z sezonu 03/04 są dwa modele specjalne
czarne PORSCHE SLALOM CARVER
Taliowanie (mm): 106-63-93
Długość w cm (promień skrętu w m): 156 (12.9) 163 (14.3)
170 (15. 177 (17.4)
Konstrukcja: energY
Rdzeń: SensorWoodCore
Technologia: Epoxy
Wykończenie górnej powierzchni: Saphire Top
odpowiednik P60 SC Carver
i
srebrne PORSCHE GT S
Taliowanie (mm): 114 68 100
Długość w cm (promień skrętu w m): 154 (12. 161 (13.7) 168 (15.2)
175 (16. 182 (18.4)
Konstrukcja: energY
Rdzeń: SensorWoodCore
Technologia: Epoxy
Wykończenie górnej powierzchni: Grip Top
odpowiednik SUPERSPORT*****

sezon wcześniej była jedna narta w tej serii
PORSCHE SLALOM CARVER MOTION
Taliowanie (mm):
106-63-93
Długość w cm (promień skrętu w m)
156 (12.9) 163 (14.3) 170 (15.
177 (17.4)
Dostępny system wiązań
- Motion 12
- Motion 1200
- Motion 1400
Górna powierzchnia Saphire Top - o podwyższonej odporności na zarysowanie
Konstrukcja energY
Rdzeń SensorWoodCore
cała czarna podobna do PORSCHE SLALOM CARVER
jak bardzo potrzebne to poszukam fotki



autor: tomek - Zamieszczono: śr gru 21, 2005 4:19 am

zrobione z tego samego materiału co skrzynia biegów w Porsche 911

precyzja marketingowców jest zdumiewająca



autor: Mariusz - Zamieszczono: śr gru 21, 2005 7:19 am
Eeeeeeeeeeee...yyyyyyyyyyyyyyyyy a aluminium w skrzyni to nie odlew ?... no chyba, że choinki alu zrobili .
Ten sam materiał na odlew i na blachę ?
Na metalurgi to się za bardzo nie wyznaję, ale coś chyba mi tu nie pasi




autor: Lechu - Zamieszczono: śr gru 21, 2005 7:22 am

Andrzej K napisał:
zrobione z tego samego materiału co skrzynia biegów w Porsche 911

precyzja marketingowców jest zdumiewająca


Jaka precyzja, po prostu hasło i nic więcej, w skrzyni biegów Porsche 911 jest prawie tyle różnych materiałów co i części składowych
To z czego dokładnie są te szyny z tego materiału co obudowa , z tego co koła zębate a może z tego co synchronizatory czy uszczelka

Oczywiście większość ludzi sie nad tym w ogóle nie zastanawia i łykają takie hasła-wytrychy jak kaczki



autor: Mariusz - Zamieszczono: śr gru 21, 2005 7:29 am

To z czego dokładnie są te szyny z tego materiału co obudowa


Nowe szyny Motion - Aluminium Motion Rails




autor: qbas - Zamieszczono: śr gru 21, 2005 9:25 am
Lechu synchronizatory to chyba kurde z modundza się robi albo jakoś tak o wiele mi się zdaje. A materiał na narty to pewnie jakaś klapka zamykająca jest z blachy aluminiowej i tyle



autor: Lechu - Zamieszczono: śr gru 21, 2005 10:06 am
Mariusz, napisane jest dosłownie : zrobione z tego samego materiału co skrzynia biegów w Porsche 911, ... z tego samego co skrzynia ... a materiał skrzyni to jest materiał obudowy, materiał synchronizatorów, materiał uszczelek ......

To że wcześniej napisane jest : Nowe szyny Motion - Aluminium Motion Rails to tylko nazwa handlowa pewnie nowego typu szyny bo nie znam materiału Aluminium Motion

po prostu bełkot marketingowców jasno widoczny szczególnie przy czytaniu ze zrozumieniem .



autor: qbas - Zamieszczono: śr gru 21, 2005 10:22 am
Kurde po angielsku tak samo piszą, bo myślałem, ze przy tłumaczeniu coś powalili

Aluminum Motion Rails – Made from the same material as a Porsche 911 gearbox, aluminum motion rails bring even more power and precision to the Motion System. The Motion system is a joint project between Volkl and Marker that fully integrates the binding with the ski giving a precise and powerful connection between the binding interface and the ski. The binding slides on the rails (screwless) and this ‘motion' allows the ski to flex absolutely freely, providing full edge – to - edge snow contact, resulting in easier turn initiation, greater control and better performance.





autor: Ktomek - Zamieszczono: śr gru 21, 2005 10:48 am
Dzięki za wszystkie odpowiedzi, a w szczególności Andrzejowi. Te które widziałem to slalom carver. Musze im sie przyjrzec z ktorego sezonu i raz jeszcze przeliczyc cene. Wolałbym zby to były odpowiedniki supersportów , ale jesli wyniki rachunków beda pozytywne to moze sie zadłużę Tak nawiasem w tym sklepie mozna kupic nowe narty (z wiazaniami) z roznych sezonow wlacznie z rossi world cup slalom z 01/02, albo stare atomici beta carv 01/02



autor: zagronie - Zamieszczono: śr gru 21, 2005 10:51 am
Te "aluminium motion rails" mogłyby być zrobione ze stali, tytanu lub innego w miarę możliwości wytrzymałego materiału. Narta jeździła by tak samo. Bo szyny, na których ślizga się nieco wiązanie, niewiele wpływają na jej ugięcie pod butem, czyli stosując bełkot reklamowy - flex. Czym bardziej bełkotliwa reklama, to rzecz jest bardziej podejrzana. Trudno jest nieraz wyłowić(bo producenci są w tym zainteresowani), co jest rzeczywistym postępem technologicznym w kolejnym modelu nart, a co służy jedynie do "czarowania" kolejnych, mało zorientowanych w konstrukcji i technologi nart.

Pozdrowienia.



autor: Andrzej K - Zamieszczono: śr gru 21, 2005 3:00 pm

ze przy tłumaczeniu coś powalili

a jak myślisz skąd to wziąłęm mogę jeszcze wkleić skan z niemiecką wersją i piszą to samo
A jak to brzmi Porsche
a apropos marketingu
w sezonie w ramach 02/03 dodawali narty za darmo do autka



autor: Tomasz Gornicki - Zamieszczono: śr gru 21, 2005 8:23 pm
A moze auto do nart Pozdrowienia Tomasz



autor: Andrzej K - Zamieszczono: śr gru 21, 2005 11:24 pm

A moze auto do nart
jak by tak było to bym się zdecydował na te nartki



autor: Ktomek - Zamieszczono: czw gru 22, 2005 7:10 pm
No i mam dylemat, bo jest jedna para GTS, a wiec supersport 161cm czyli dla mnie za kwote 1200 pln (po przeliczeniu) z wiazaniem markera oczywista. A moze poczekac na kolejna znizke.... ... ceny, bo na spadek korony nie licze



autor: Andrzej K - Zamieszczono: czw gru 22, 2005 8:42 pm
dla informacji cena sugerowana tych nart była około 3000 w zależności od wiązan



autor: Tomasz Gornicki - Zamieszczono: pt gru 23, 2005 7:10 am
Porsche za 1200 zl . Porozmawiaj ze Sw. Mikolajem Pozdrowienia Tomasz



autor: Ktomek - Zamieszczono: sob gru 24, 2005 9:09 am
Świety Mikołaj powiedział ( damskim głosem ) - " nie ma mowy; te co masz są lepsze"
A poważnie mówiąc, chyba jednak (po zastanowieniu), 161cm jak na mnie (175/72) troszke za krótkie. To jednak narta cross bardziej niz slalom.



autor: Andrzej K - Zamieszczono: sob gru 24, 2005 9:49 am
przy moim wzroście (185) rekomendowana długość to 168 cm



autor: torek - Zamieszczono: sob gru 24, 2005 9:51 am
Przypatrzyłem się dokładniej temu taliowaniu i ono jest jakieś dziwne w tych GTS. Praktycznie gdyby uwzględnić różnice w długości to radiusy wychodzą niemal takie same, jak w slalom carverze. Powiedziałbym, że slalomki są za mało slalomowe, a gigantki za mało gigantowe.
A co do

chyba jednak (po zastanowieniu), 161cm jak na mnie (175/72) troszke za krótkie.
Kwestia graniczna, bo 168 można by uznać za "troszkę" za długie.
Trudny problem. Myślę, że zależy od preferencji "skrętowych" Osobiście miałbym zagwózdkę. Tobie raczej radziłbym te 161.



autor: Ktomek - Zamieszczono: pn gru 26, 2005 7:02 pm

przy moim wzroście (185) rekomendowana długość to 168 cm


Tobie raczej radziłbym te 161.

Cóż wyglada na to że pierwsza myśl była słuszna


Przypatrzyłem się dokładniej temu taliowaniu i ono jest jakieś dziwne w tych GTS.

Być może dlatego czyta sie o tych nartach, ze maja niedozwolone taliowanie przez FIS. Organizuje sie specjalne zawody crossowe tylko na tych nartach.
Dzieki za cenne rady.