Nie gasnąca kontrolka hamulca ręcznego co moze byc przyczyna?
michael - 14 sty 2008 19:31
Jak w temacie od dwóch dni ciągle świeci, po zaciągnięciu hamulca świeci mocniej po zwolnieniu tak bladziej czasem potrafi przygasać ale większość czasu świec non stop.
Czy to jakieś zwarcie w kablach czy coś poważniejszego?
szykuje mi sie dalszy wyjazd i nie wiem czy sie tego obawiać?
pozdrawiam
say - 15 sty 2008 7:44
Inne kontrolki nie swieca sie w tym czasie, np. abs?
Wlacznik kontrolki recznego jest przy dzwigni, wymontuj go, odlacz styki, jesli zgasnie calkiem to znaczy, ze zabrudzony wlacznik. Ot taka moja teoria. Podobny przypadek mialem w poprzednim aucie, nie byla to mazda.
michael - 15 sty 2008 8:30
świeci sie tylko kontrolka ręcznego, po południu sprawdzę z tym wyłącznikiem... sprawdzę tez płyn hamulcowy bo tak mi sie nasunęło ze może to być to
mam tylko jedna obawę czy aby ta kontrolka nie sygnalizuje całkiem czegos innego jakieś poważnej usterki bo jej znaczek dosłownie mówi nie jedź tym autem no a po zaciagnieciu ręcznego świeci sie dużo mocniej
pozdrawiam
say - 15 sty 2008 8:59
plyn hamulcowy...to tez dobry trop, wylecialo mi calkiem z glowy, zasugerowalem sie przypadkiem poprzedniego auta.
Mam nadzieje, ze masz wlew plynu wyprowadzony poza podszybie. Spotkalem sie z patentem, w premacy, ale benzyna i przed liftem (<2002r.), ze wlew jest zasloniety plastikowym podszybiem i by uzupelnic tenze, trzeba calkowicie to podszybie zdjac . To musial projektowac tegi, skosnooki umysl .
Grzyby - 15 sty 2008 10:38
a po zaciagnieciu ręcznego świeci sie dużo mocniejto by potwierdzało tą teorię
zabrudzony wlacznik
arti154 - 17 sty 2008 15:42
stawiam na płyn hamulcowy.
michael, co było ?
michael - 17 sty 2008 17:16
hej
płyn sprawdzony więc to nie to, a co do ręcznego to jeszcze sie za to nie zabrałem bo wygląda na to że trzeba wymontować ten plastik z konsoli środkowej, poczekam na cieplejszy dzień
pozdrawiam
marioWRO - 20 sty 2008 11:20
mam dokladnie ten sam problem w mojej madzi. reczny sciagniety, a kontrolka pali sie dalej... czasami jak jade to gasnie. ale ostatnimi czasy pali sie non stop... sprawdzalem plyn i jest ponad minimum takze to chyba nie to :/
Marek61 - 20 sty 2008 11:43
Witam,
To nic poważnego. Jeden z "rozweselaczy" Premacy.Zabrudzony jest włacznik-wyłacznik pod dzwignią recznego.Najczęściej dostaja sie tam rózne tłuste i pylaste zabrudzenia. Jest wykonany z plastiku -jak w starych lampkach w domu z lat 50-60 tych.Ruch włacznika jest pionowy.Wystarczy go oczyścić jakimś denaturatem lub spirytusem ,czasami dmuchnać spręzonym powietrzem i po kłopocie. Podobne "nowoczesne " styczniki znajduja sie w drzwiach i odpowiadaja za właczanie oswietlenia wnetrza pojazdu po otwarciu drzwi. Bywa ,ze podobnie działaja. U mnie tak było po wykonaniu zabezpieczenia antykorozyjnego metodą Rust Check. Po prostu woski spłyneły i zakleiły właczniki.
Wystarczy oczyscic i bedzie działał.Pracy na max 10 minut.
Pozdrawiam.
Roberm - 25 sty 2008 9:37
u mnie te objawy wygenerował plyn hamulcowy ....mimo że był ponad minimum , po dolaniu na pełny stan lampka uspokoila sie
Marek podlaskie - 26 mar 2008 20:31
Witam,
To nic poważnego. Jeden z "rozweselaczy" Premacy.Zabrudzony jest włacznik-wyłacznik pod dzwignią recznego.Najczęściej dostaja sie tam rózne tłuste i pylaste zabrudzenia. Jest wykonany z plastiku -jak w starych lampkach w domu z lat 50-60 tych.Ruch włacznika jest pionowy.Wystarczy go oczyścić jakimś denaturatem lub spirytusem ,czasami dmuchnać spręzonym powietrzem i po kłopocie. Podobne "nowoczesne " styczniki znajduja sie w drzwiach i odpowiadaja za właczanie oswietlenia wnetrza pojazdu po otwarciu drzwi. Bywa ,ze podobnie działaja. U mnie tak było po wykonaniu zabezpieczenia antykorozyjnego metodą Rust Check. Po prostu woski spłyneły i zakleiły właczniki.
Wystarczy oczyscic i bedzie działał.Pracy na max 10 minut.
Pozdrawiam.Pisalem ze gosc Marek 61 poznal Mazde Premacy lepiej w rok ,jak swoja zone w 20 lat
Hoyasso - 31 mar 2008 6:39
Witam wszystkich
Od soboty jestem szczęśliwym posiadaczem PREMACY '99
Dzisiaj rano zauważyłem, że nie gaśnie mi kontrolka od ręcznego, a dokładnie:
Przy włączeniu stacyjki kontrolka gaśnie razem z innymi - tak jak powinno być, ale zaraz potem się znów się pali , po chwili jazdy gaśnie - co to może być ?
aha - dźwignię ręcznego oczywiście luzuję
Marek podlaskie - 31 mar 2008 7:14
Witam wszystkich
Od soboty jestem szczęśliwym posiadaczem PREMACY '99
Dzisiaj rano zauważyłem, że nie gaśnie mi kontrolka od ręcznego, a dokładnie:
Przy włączeniu stacyjki kontrolka gaśnie razem z innymi - tak jak powinno być, ale zaraz potem się znów się pali , po chwili jazdy gaśnie - co to może być ?
aha - dźwignię ręcznego oczywiście luzuję Okaze sie jak pojezdzisz .Ja jezdze juz prawie rok ale szczescia nie czuje
Ale Tobie zycze zeby tak bylo
Aro66 - 13 maja 2008 13:11
Inne kontrolki nie swieca sie w tym czasie, np. abs? Mam właśnie taki problem, że te dwie kontrolki sie świecą.
Możesz coś w tym temacie doradzić?
Rychu - 13 maja 2008 13:22
Na pewno niesprawny jest któryś z czujników ABS przy poszczególnych kołach.
Albo uszkodzony jest któryś z czujników albo coś nie łaczy na stykach... Sprawdź czujniki przy kołach. Najlepiej podłącz do kompa wskaże Ci który to czujnik. Stawiam na Lewy tylny (LT)
Aro66 - 13 maja 2008 13:36
To potwierdza diagnoze, której sie doszukałem gdzieś indziej.
Tylko, że tam objawem było świecenie tylko kontrolki abs.
Dzieki za odpowiedz pozdro
krasowy - 20 lut 2009 9:25
Ja miałem podobny problem, przy naciskaniu pedału hamulca włączała mi się kontrolka po dolaniu płynu dot 3 problem znikł od razu.
Noho - 17 mar 2009 13:38
a może by tak co jakis czas Panowie wymienic płyn hamulcowy co (max 3 lata)!!!
Duende - 17 mar 2009 14:03
Mialam podobny problem.caly czas podczas jazdy swiecila mi sie kontrolka ręcznego. tak jak kolega wyżej napisal, należy najpierw sprawdzic plyn hamulcowy. ja dolalam i jest w porządku
pozdrawiam
waldziu - 10 mar 2010 22:25
witam serdecznie. przeglądam teraz ten wątek i mam ten sam problem z kontrolką co ty. doszedłeś może co to było?
markmas - 10 mar 2010 22:35
Waldziu - z pełnym szacunkiem - ale czy nie warto przejrzeć innych postów? Jest tu ich z milion, z czego pół miliona jest o kontrolce hamulca.
Ale odpowiem Ci - a co mi tam
Możesz mieć:
1. mało płynu
2. zeszlifowane już klocki = mało płynu
2a. stary płyn
3. uwalone servo
4. sparciałe miękkie przewody hamulcowe
5. pęknięte sztywne przewody hamulcowe
6. walnięty czujnik od hamulca ręcznego
Jak sam nie sprawdzisz tego co napisałem powyżej to nikt na świecie Ci nie napisze jaką Ty posiadasz przyczynę palenia się w/w kontrolki. Zacznij od sprawdzenia poziomu płynu w zbiorniku - ma być max.
Pozdrawiam