Nie można uruchomić silnika
tryk - 23 gru 2005 11:27
Witam
Wiem, że były już takie tematy i jeśli admin uważa to proszę przenieść ten post w odpowiedniejsze miejsce.
Problem:
Nie da się uruchomić silnika.
Jeżdziłem na gazie i dostałem strzały w kolektor. Któregoś razu mazda nie chciała zapalić. Mechanik uznał, że to przepływomierz i polecił wymianę. Miałem szczęscie, że znalazłem dość tanio. Samochód po tym zabiegu wrócił do życia. Od tamtego czasu (2 tygodnie) nie jeździłem WOGÓLE na gazie i nie otrzymałem strzału. Dziś rano samóchód znów nie chce zapalić. Jestem zdruzgotany
Pompa paliwa jest OK, jest iskra na świecach. Przestałem ufać mechanikowi bo obawiam się, że niepotrzebnie kupowałem przepływomierz Symptomy takie same jak kiedyś.
1. Czy uszkodzony przepływomierz może spowodować, że silnik wogóle nie zaskoczy?
2. Czy można jakoś sprawdzić "stary" przepływomierz pod względem sprawności?
Co radzicie zrobić?
I jeszcze jeden symptom. Poprzednim razem gdy silnik nie chciał zapalać po jakimś czasie -kilka godzin- silnik dawał sie uruchomić.
Zupełny random
help.
tarsar - 23 gru 2005 12:20
Hej Tryk,
Pewnie przy wymianie przepływomierza odpinałeś akumulator, czyli resetnąłeś komputer. Mogło to pomóc na chwile i dalej jest problem jak piszesz po 2 tygodniach, niezależnie od Lpg. Być może po założeniu starego przepływomierza byłoby podobnie(czyli chwile dobrze),a w kompie zapisują sie błędy z innego źródła np. z sondy. Przepływomierz może sam w sobie być odpowiedzialny za niemożność odpalenia.
Musze się przyznać, że montaż Lpg w autkach sportowych to lekka profanacja... Sam mam tylko 1.6 16v i jeżdze 15- 20tyś rocznie, dużo nie dokładam do eksplaoatacji więcej niż na Lpg, a mam święty spokój .Przy V6 jest to bardziej uzasadnione ale... Zresztą kiedyś już pisałem,że No Lpg - No problem...(oczywiście są wyjątki...)
Spróbuj jeszcze tylko reset (odpiąć akum na 15minut), zobaczysz czy cos to zmieni i na jak długo...
pozdrawiam
sołtys - 23 gru 2005 12:41
No problem...(oczywiście są wyjątki...) usmiech
POPRÓBUJ dobrego SGI zmienisz zdanie diametralnie
tryk
zrób resent kompa i zczytaj błędy.
tryk - 23 gru 2005 13:13
tarsar
Kupiłem wóz już z gazem. Każę go wymontować.
sołtys:
zrób resent kompa i zczytaj błędy. <<<< jak to zrobić?
Dzięki za rady
tryk - 23 gru 2005 14:43
Najnowsze news
Samochód miał być holowany do warsztatu. Przed zamocowaniem linki ostatni raz chciałem spróbować czy zapali - zapalił na dotyk.
Mechanilk zrezygnował z diagnozowania usterki bo - "skoro działa to wszystko jest OK"
(
marek - 23 gru 2005 14:47
Sprawdź aparat zapłonowy, standardowa przypadłość V6 z tamtych lat.
Objawy są takie że raz jeździ raz nie. Do mnie też już brat z linką jechał ale mówię, spróbuję... i do domu dojechałem
Prawdopodobnie przepływka jest dobra bo bardzo trudno uszkodzić strzałem przepływkę w MX-3 V6.
No i zmień mechanika.
tarsar - 23 gru 2005 18:55
Czyli raczej się potwierdza ,że stara przepływka jest dobra.
Tryk, jak kupiłeś ją z gazem - to zawsze jest przecież taniej razem niż osobno.Ale zauważ,iż wielu mniej lub bardziej uczciwych sprzedających montuje najtańszy Lpg na sztukę , byleby tylko łatwiej sprzedać wóz...
Sołtys - masz świętą rację, ale tak jak dla mnie dobre SGi to 50% mojego ceny autka:) ,no i musiłabym śmigać przynajmniej te 30 tysiaków na rok.
WIęc mi się nie kalkuluje.Jak śmigasz duzo swoją 626 i wszystko chodzi ładnie to gratuluje - oby więcej takich zadowolonych użytkowników...
pozdr.
Globy - 27 gru 2005 15:48
Temat oszczednosci podczas jazdy na gazie jest zupelnie osobny
Przeplywki w silnikach z rodziny K sa wytrzymale, poza tym samochod z uszkodzonym urzadzeniem zapalilbym i mialby duze problemy z jazda, ale poza nadmiernym ksztuszeniem daloby sie podjechac kawalek.
Reset kompa - odpinasz klemy akumulatora i wciskasz hamulec na 20 sekund. Procedura odczytu bledow znajduje sie w dziale Obsluga strony klubowej, ale gubie sie troche w systemach i nie wiem, czy mozna ja zastosowac do MX-3
Tez polecam sprawdzenie aparatu. Nastepnym razem poradzimy wspolnie na forum, co i jak, bo niestety mechanicy czesto odsylaja do niby najprostszej, ale nie zawsze slusznej i taniej metody eliminacji usterki.
marek - 27 gru 2005 16:19
nie wiem, czy mozna ja zastosowac do MX-3Można jak najbardziej.
kierownik - 28 gru 2005 0:36
Przepływomierz niewiele ma do zapalania - mam uszkodzony i za pierwszym razem zapali,ale od razu gaśnie więc nie cofam kluczyka (!) do pozycji zero, tylko próbuje jeszcze raz i wszystko jest ok poza obrotami i spadkiem mocy. Ale ogólnie da się zapalić silnik i jeździć z wyciągniętym przepływomierzem,więc raczej nie tędy droga...
Pozdro
kierownik - 28 gru 2005 0:39
A u mnie LPG rozwalił ten platynowy drucik (właściwie to stopił...) i rozwalił nawet tą siatkę zabezpieczającą... Ale to inne auto i stara instalacja.. Wkurza mnie,że ktoś to tak zaniedbał..
PS. Nie ma ktoś przepływomierza??
GofNet - 28 gru 2005 1:09
Nie ma ktoś przepływomierza Poszukaj tutaj:
Allegro - przepływomierze
kierownik - 28 gru 2005 1:14
Jak Wam się chce do tej pory siedzieć... Ale dzięki za info... Z tym, że myślałem, że może ktoś z Klubowiczów taniej by miał....
GofNet - 28 gru 2005 1:43
Wejdź sobie w funkcję
szukaj i wpisz w polu Szukaj Słów Kluczowych wyraz "przepływomierz", następnie w polu Forum wybierz "Sprzedam", zaznacz opcję Pokaż wyniki jako "Posty", no i ustaw ilość wyświetlanych znaków w polu Pokaż pierwsze na "Wszystkie dostępne". Resztę opcji pozostaw bez zmian. Naciśnij przycisk szukaj a znajdziesz ponad sto postów, w których poruszana jest tematyka sprzedaży przepływomierzy, oczywiście do różnych Mazd, ale może znajdziesz i coś dla siebie.
Jak Wam się chce do tej pory siedzieć...No wiłaśnie... Jak im się tak długo chce...
Pozdrawiam
..::GofNet::..
tryk - 28 gru 2005 8:06
PS. Nie ma ktoś przepływomierza??No, ja mam teraz dwa - mógłbym Ci odsprzedać stary, ale nie wiem jak sprawdzić czy jest w pełni sprawny. Przypuszczam, że jest OK, ale pewności nie mam żadnej. Wie ktoś jak to sprawdzić??
marek - 28 gru 2005 14:37
No, ja mam teraz dwa - mógłbym Ci odsprzedać stary, ale nie wiem jak sprawdzić czy jest w pełni sprawnyTy masz MX-3 a kolega ma 626. Przepływomiesz w silniku K8 (1,8 V6) nie ma drucików, dlatego cięzko jest go uszkodzić w przypadku strzału gazu.
Ale oczywiscie nie pasuje do 626.
tryk - 28 gru 2005 14:47
Sorry przeoczyłem to.
W każdym razie chciałbym sprawdzić jakoś przepływomierz. Czy jest to możliwe bez montowania go do samochodu?
Dzięki.
kierownik - 28 gru 2005 16:40
Najlepiej by było podłączyć i sprawdzić na kodach błędów oraz jak to na tym jeździ.. Ale czy masz do tego modelu? Zastanawiam się czy po prostu nie dać w jego miejsce jakiegoś rezystora, tylko najpierw sprawdzę jakiego. Powninien w miarę dobrze chodzić. Zwłaszcza na gazie. Na razie Madzia stoi i czeka na nowy rok...
Nie mam kiedy się zabrać. Jeżdżę Malcem...
Ale z tym przepływomierzem, to być może się dogadamy..
kierownik - 09 sty 2006 20:40
Wystarczy go włożyć w obieg, tzn, do auta i skasować błędy a następnie sprawdzić jak autko jeździ. Poza tym można sprawdzić napięcia podczas przekręcenia kluczyka w pozycji 1 oraz po zapaleniu silnika, z tym że nie każdy jest do tego stworzony. Napięcie wychodzące do kompa to środkowy "pin" na wtyczce (+) oraz pierwszy od prawej (masa - ). Na obrotach ok 2200 powinno być ok 2,36 Volta. Jak coś to proszę o dalsze info. W razie czego moje GG 1964032. Podzro