Nowa Mazda 6 Diesel - Podniesienie mocy
fokaa - 30 wrz 2008 11:25
Witam, czy ktoś podnosił już moc silnika w nowej Mazdzie 6 ? Jestem zainteresowany podniesieniem mocy w mojej 6. Słyszałem że przy tym silniku może to być niemożliwe . Być moze forumowicze wiedzą coś więcej ?
Pit - 30 wrz 2008 12:42
Poproszę Cię fokaa o zapoznanie się z Regulaminem Działu i wyciągnięcie z niego wniosków dotyczących nazewnictwa wątków. Po niniejszym chciałbym, abyć ową wiedzę wprowadził w życie (zmienił nazwę Twojego tematu na prawidłowy), Jeżeli tego nie zrobisz, to... (doczytasz w Regulaminie) Pozdrawiam.
Fiveopac - 30 wrz 2008 17:38
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=9655Szukajka nadal dziala.
Grzyby - 30 wrz 2008 20:11
Niby racja Five, ale w GH może być inny osprzęt (a raczej na pewno jest) i nie wiem czy jest sens wpychać wszystkie klekoty do jednego wora (już ma 18 stron).
Może zostawić? Tak se gdybam
Pit - 01 paź 2008 6:46
... w GH może być inny osprzęt (a raczej na pewno jest) i nie wiem czy jest sens wpychać wszystkie klekoty do jednego woraJedno Ursus i drugie Ursus
...niech wisi na razie - niestety nie wróżę temu tematowi szalonej i bujnej przyszłości merytorycznej. Wątpię, aby ktoś miał w tej materii doświadczenie.
brii - 01 paź 2008 6:57
Jeszcze za wcześnie na ten model
fokaa - 01 paź 2008 7:05
Five mam pytanie skoro nic nie wnosisz do wątku takimi wypowiedziami to jaki jest sens pisania czegokolwiek ?
Szukałem na tym forum jakichkolwiek informacji odnośnie tego silnika.
Z tego co sie dowiedzialem w serwisie Mazdy w wersji GH jest nowy silnik, podobno samodzielna konstrukcja mazdy. Stąd było moje pytanie i nie wynikało z leniwstwa, lyb braku checi uzycia wyszukiwarki.
Wracając do tematu obdzwoniłem kilka firm tuningowych i niestety w tej wersji jest sterownik firmy Denso, którego nie można przeprogramować i jedyna rada to Box np firmy V-tech. Przyrost mocy to ok 20 KM a momentu 40Nm.
brii - 01 paź 2008 7:20
A V-tech przerabiał już taki silnik czy będzie się na Twoim uczył??
Bo jeśli się będą uczyć (a pewnie tak będzie) to wynegocjuj dobrą cenę
fokaa - 01 paź 2008 7:25
Osoba z którą rozmawiałem wydawała się swiadoma problemu ale podejżewam że to bedzie pierwsza taka Mazda u nich. Co do ceny to uslyszalem cos o 1500 brutto z pomiarami na hamowni i zestrojeniem.
Grzyby - 01 paź 2008 8:04
Z tego co sie dowiedzialem w serwisie Mazdy w wersji GH jest nowy silnik, podobno samodzielna konstrukcja mazdySilnik jest prawie identyczny co w starszych modelach M6. Za to najprawdopodobniej jest inny osprzęt.
obdzwoniłem kilka firm tuningowych i niestety w tej wersji jest sterownik firmy Denso, którego nie można przeprogramowaćTo jest raczej temat rozwojowy - w starszych szóstkach też część silników ma sterownik nieprogramowalny (nawet z tego samego rocznika są takie i takie). W mojej na szczęście można grzebać
Co do ceny to uslyszalem cos o 1500 brutto z pomiarami na hamowni i zestrojeniemraczej standardowa cena za boxa u nich
Podejrzewam że kompa w GH rozgryzą za około rok - mniej więcej tyle potrzebowali czasu w GG
Lukasz_zdw - 01 paź 2008 13:20
Jak sie czyta takie rzeczy to az ciary przechodzą.
- po pierwsze: Jak sie chce mieć moc to nie kupuje się diesla bo te silniki sluzą tylko do klepania, kopcenia i przemieszczania się w miare jak najtaniej z punktu A do punktu B
- po drugie: Ktoś kto ma choc trochę zacięcia spotowego i lubi szybką jazde a ma kasę na najnowszy model mazdy 6 i kupi ją z silnikiem diesla to nie wiem czy urok osobisty tego auta tak dziala ze bierze sie co kolwiek byle byla nowa 6 i nie wazne czy diesel czy nie To wybacz ale zdrowym rozsądkiem sie taka osoba nie kieruje.
- po trzecie: Z tego co wiem to auta z silnikami benzynowymi sa tańsze wiec wystarczylo te same pieniądze dac za benzyne co dales za diesla, to mialbys nieporownywalnie lepsze auto, osiągi tez, jak chodzi o przyspieszenie tez mialbys lepsze, nie musialbys miotać tym lewarkiem co 1krpm zmieniajac biegi a i kulture pracy auta wogole nieporównywalna .
PS: Apel do wszystkich ktorzy noszą sie z zamiarem kupna auta. Najpierw zastanowcie sie do czegow am auto jest potrzebne zeby potem uniknac takich problemow jakie ma kolega. Osiągi i sportowa jazda a Diesel to są dwa przeciwieństwa. Chcesz mieć moc płacisz za wache, chcesz mieć ekonomie kupujesz ropola i turlasz sie byle do przodu.
Coś za coś, nie ma tanio i szybko bo takie rzeczy to tylko w erze.
Fiveopac - 01 paź 2008 14:08
Five mam pytanie skoro nic nie wnosisz do wątku takimi wypowiedziami to jaki jest sens pisania czegokolwiek ?
brii - 01 paź 2008 14:21
Z jednej strony chip-tuning turbo-diesla to fajna sprawa bo łatwo to można to zrobić i przyrosty duże, ale z drugiej strony zaczynają się schody z kołami dwumasowymi, turbinami, wtryskiwaczami, pompą i DPFem poważne... Warto?
ES6 - 01 paź 2008 16:14
Jak sie czyta takie rzeczy to az ciary przechodzą.
- po pierwsze: Jak sie chce mieć moc to nie kupuje się diesla bo te silniki sluzą tylko do klepania, kopcenia i przemieszczania się w miare jak najtaniej z punktu A do punktu B
- po drugie: Ktoś kto ma choc trochę zacięcia spotowego i lubi szybką jazde a ma kasę na najnowszy model mazdy 6 i kupi ją z silnikiem diesla to nie wiem czy urok osobisty tego auta tak dziala ze bierze sie co kolwiek byle byla nowa 6 i nie wazne czy diesel czy nie To wybacz ale zdrowym rozsądkiem sie taka osoba nie kieruje.
- po trzecie: Z tego co wiem to auta z silnikami benzynowymi sa tańsze wiec wystarczylo te same pieniądze dac za benzyne co dales za diesla, to mialbys nieporownywalnie lepsze auto, osiągi tez, jak chodzi o przyspieszenie tez mialbys lepsze, nie musialbys miotać tym lewarkiem co 1krpm zmieniajac biegi a i kulture pracy auta wogole nieporównywalna .
PS: Apel do wszystkich ktorzy noszą sie z zamiarem kupna auta. Najpierw zastanowcie sie do czegow am auto jest potrzebne zeby potem uniknac takich problemow jakie ma kolega. Osiągi i sportowa jazda a Diesel to są dwa przeciwieństwa. Chcesz mieć moc płacisz za wache, chcesz mieć ekonomie kupujesz ropola i turlasz sie byle do przodu.
Coś za coś, nie ma tanio i szybko bo takie rzeczy to tylko w erze.Czyli zamykamy wszystkie posty "chip-tuning diesel"
Jak widać temat został wyczerpany do końca i obszernie wyjaśniony przez fachowców.
Nie wiem tylko po co czytałem przez kilka lat takie fora jak streetracing.pl lub tdiracing.pl - tzn już teraz wiem, po prostu czytałem bzdury...
Pomijając moją opinię na ten temat, to niektórzy naprawdę prezentują ciekawy punkt widzenia na pewne kwestie... bo przecież nie ma sensu dyskutować z tak pewnymi i trafnymi wypowiedziami.
Riki - 01 paź 2008 16:30
fokaa skąd jesteś? uzupełnij proszę swój profil
kompa w GH rozgryzą za około rok - mniej więcej tyle potrzebowali czasu w GGskąd masz takie dane?
Osiągi i sportowa jazda a Diesel to są dwa przeciwieństwa.ES6 podpisuję się pod tym co napisałeś
zeusik - 01 paź 2008 16:51
czemu nie kupiles 2.5 D ?
Grzyby - 01 paź 2008 18:08
czemu nie kupiles 2.5 D ?możesz to rozwinąć?
Lukasz_zdw, bardzo wesoło się czyta takie posty jak Twój
fokaa - 01 paź 2008 18:11
Jak sie czyta takie rzeczy to az ciary przechodzą.
- po pierwsze: Jak sie chce mieć moc to nie kupuje się diesla bo te silniki sluzą tylko do klepania, kopcenia i przemieszczania się w miare jak najtaniej z punktu A do punktu B
- po drugie: Ktoś kto ma choc trochę zacięcia spotowego i lubi szybką jazde a ma kasę na najnowszy model mazdy 6 i kupi ją z silnikiem diesla to nie wiem czy urok osobisty tego auta tak dziala ze bierze sie co kolwiek byle byla nowa 6 i nie wazne czy diesel czy nie To wybacz ale zdrowym rozsądkiem sie taka osoba nie kieruje.
- po trzecie: Z tego co wiem to auta z silnikami benzynowymi sa tańsze wiec wystarczylo te same pieniądze dac za benzyne co dales za diesla, to mialbys nieporownywalnie lepsze auto, osiągi tez, jak chodzi o przyspieszenie tez mialbys lepsze, nie musialbys miotać tym lewarkiem co 1krpm zmieniajac biegi a i kulture pracy auta wogole nieporównywalna .
PS: Apel do wszystkich ktorzy noszą sie z zamiarem kupna auta. Najpierw zastanowcie sie do czegow am auto jest potrzebne zeby potem uniknac takich problemow jakie ma kolega. Osiągi i sportowa jazda a Diesel to są dwa przeciwieństwa. Chcesz mieć moc płacisz za wache, chcesz mieć ekonomie kupujesz ropola i turlasz sie byle do przodu.
Coś za coś, nie ma tanio i szybko bo takie rzeczy to tylko w erze.Hm czy Ty choc raz jechałeś dieslem nowej generacji ? Wybacz pytanie ale mam wrażenie że nie. Od początku planowałem zakup diesla ponieważ dużo lepiej jeździ mi sie dieslem. Pozatym sprawdź sobie oferte silnikową Mazdy 6 w Polsce i porównaj osiągi z tymi silnikami. Ja jeżdze sporo ok 5 tyś Km/miesiąc. Przy takich przebiegach zakup diesla jest raczej uzasadniony. Reasumując kolejna wypowiedz zupełnie nie związana z moim pytaniem...
fokaa - 01 paź 2008 18:12
czemu nie kupiles 2.5 D ?Nie kupiłem bo nie ma takiego silnika . Teraz ma wejść 2.2 D
fokaa - 01 paź 2008 18:21
Z jednej strony chip-tuning turbo-diesla to fajna sprawa bo łatwo to można to zrobić i przyrosty duże, ale z drugiej strony zaczynają się schody z kołami dwumasowymi, turbinami, wtryskiwaczami, pompą i DPFem poważne... Warto?Myśle żę warto. W poprzednich autach Mondeo 2003 r i Laguna 2004 (oj to była pomyłka) miałem podniesioną moc. Mondeo po chipie przejeździłem 70 tyś. Nie miałem żadnych problemów, Laguna gorzej tam faktycznie zaczeły się problemy z dwumasówka i sprzęgłem. Ale to auto psuło sie nawet stojąc więc nie ma o czym mówić. Co do turba nieumiejętna jazda może załatwić turbine nawet bez podnoszenia mocy. A z tego co mi sie wydaje założenie BOX-a nie modyfikuje cisnienia turba tylko zwiększa ciśnienie wtrysku paliwa (może sie myle). Spory wpływ na żywotność ma styl jazdy, ja chce podnieść moc nie dla wyścigów spod świateł tylko do komfortowej jazdy na dłuższych trasach.
fokaa - 01 paź 2008 18:24
Five mam pytanie skoro nic nie wnosisz do wątku takimi wypowiedziami to jaki jest sens pisania czegokolwiek ? Moze umnknelo ci uwadze, ale jestem moderatorem tego dzialu. Jesli to ci jeszcze niczego nei mowi to rozwine ta mysl zdaniem, ze to ode mnei zalezy czy twoj temat bedzie lezal tu, czy w koszu. Uzytkownicy, ktorzy szerokim lukiem omijaja i Regulaminm i FAQ zwielokratniaja szanse aby ich post wyladowal w koszu.
Podalem ci link do dyskusji na temat chip tuningu w tym dziale. Nie musisz dziekowac.
Fiveopac - 01 paź 2008 19:14
fokaa moderator Piotrus prosil cie o zapoznanie sie z regulaminem. Czemu tego nie zrobiles i walisz 4 posty jeden pod drugim spamujac temat zamiast napisac wszystko za jednym razem??
fokaa - 01 paź 2008 19:41
fokaa moderator Piotrus prosil cie o zapoznanie sie z regulaminem. Czemu tego nie zrobiles i walisz 4 posty jeden pod drugim spamujac temat zamiast napisac wszystko za jednym razem??Ok przepraszam to był ostatni raz.
zeusik - 01 paź 2008 20:08
czemu nie kupiles 2.5 D ?możesz to rozwinąć?
Lukasz_zdw, bardzo wesoło się czyta takie posty jak Twój
Grzyby - 01 paź 2008 20:17
zeusik, ale to chodzi o nowy silnik BENZYNOWY
Nie 2.5D
fokaa - 01 paź 2008 20:20
Uzupełnia je znany z poprzedniego modelu turbodiesel common rail 2,0 l. W zamian za 2,3-litrową jednostkę poprzedniego modelu wprowadzono większą 2,5 l o mocy 170 KM.
zeusik - 01 paź 2008 20:30
byla mowa w jednym zdaniu o dieslu to myslalem ze drugie tez jest o nim hehe sory w takim razie
Lukasz_zdw - 01 paź 2008 21:12
Czyli zamykamy wszystkie posty "chip-tuning diesel"
Jak widać temat został wyczerpany do końca i obszernie wyjaśniony przez fachowców.
Nie wiem tylko po co czytałem przez kilka lat takie fora jak streetracing.pl lub tdiracing.pl - tzn już teraz wiem, po prostu czytałem bzdury... Ciekaw jestem czemu F1 nie ma silników diesla?? albo w rajdach WRC nie jeżdzą diesle?? Przeciez nowe diesle są takie cudowne. A dlaczego wszystkie inne sporty motorowe nie opierają sie na dieslach??, Dlaczego w rallycrosie nie ma diesla?? Dlaczego nigdzie nie ma diesla poza wyscigami ciezarowek? Proste bo diesel to kupa nie silnik. Takie jest moje zdanie. Ale przeciez wy wszyscy jestescie wszystko wiedzący wiec po co wogole jakies pytanie zadajecie?? To chyba jest normalne ze jak osiagi to nie diesel, ale jak widac dla niektorych to bardzo trudne do ogarniecia. Musze chyba napisać do VTG zeby do Audi S4 Killer wsadzili silnik diesla bo to przeciez tak łatwy silnik to chip tuningu z allegro za 2,50zł. A po co mają tyle kasy ładowac w mody przy benzynie. Taka mala sugestia bo myslalem o swapie na KL-ZE teraz juz wiem ze to nie ma sensu, bo lepiej jest wsadzic silnik od 323 PN i go z chipowac .
Zal mi ludzi ktorzy kupują kupe i chcą z niej zrobic czekolade. Jeździlem nowymi dieslami i jakos mnie nie uwiodły jedyne co to poczulem ze z dołu idzie gorzej niz moja mazda na 5 biegu od zera. Skonczylem z wami dyskutowac bo wy tylko potraficie wykpić i wysmiac kogos kto mowi prawde o tym calym syfie jakim jest diesel. Kupujecie te złomy tylko dlatego bo mniej palą innych zalet to nie ma kazdy to wie. Zaloze sie ze co drugi posiadacz diesla na naszym forum jeśli nie kazdy wisi wieczorami na CB i błaga o kilka kropel oszczednosci. Zal mi was panowie i nie wmawiajcie mi ze diesel jest silnikiem do sportu bo pekne ze smiechu. Z reszta wasze opinie panie grzyby i panie riki mam dleboko w . Aha tak dla przypomnienia, włączcie juz zapłon to do rana żarówy wam sie nagrzeją i nie spóźnicie sie do roboty
Czekam teraz na gienialne komentarze jaki to ja jestem zalosny i glupi no dalej piszcie piszcie i krytykujcie bo tylko na to was stac.
Riki - 01 paź 2008 21:30
fokaa napisz "z tym problemem" maila do V-techu (najlepiej od razu do Krakowa) moim zdaniem chłopaki bez problemu ogarną ten temat.. a z Wrocławia nie masz tak daleko
Prosze bardzo:
tuning@vtech.pl
Z reszta wasze opinie panie grzyby i panie riki mam dleboko w dupaLicz się przyjacielu ze słowami...
siewi - 01 paź 2008 21:41
Dlaczego nigdzie nie ma diesla poza wyscigami ciezarowektu sie nie zgodze w 24h wyścigu Le Mane po raz 1szy startował diesel i wygrał bodajże w zeszłym roku.
Sokool - 01 paź 2008 21:46
A dlaczego wszystkie inne sporty motorowe nie opierają sie na dieslach??, Dlaczego w rallycrosie nie ma diesla?? Dlaczego nigdzie nie ma diesla poza wyscigami ciezarowek?Taaa. Audi R10 i Sebring, że o 24h Le Mans nie wspomnę...
Ogólnie odnośnie komentarza (szczególnie tego pierwszego) to chyba jedynie można rzec żal.pl
Grzyby - 01 paź 2008 21:54
jestem zalosny i glupicóż za samokrytyka jestem pod wrażeniem
P.S. Nie mam CB. Pewnie z oszczędności
P.S.2
Ale przeciez wy wszyscy jestescie wszystko wiedzącyPatrząc na Twoje posty wygląda że to nie my ....
Btw. wszystkowiedzący piszemy razem
P.S.3
wasze opinie panie grzyby i panie riki mam dleboko w dupaWidzisz przyjacielu - my przynajmniej wiemy o czym piszemy
Riki - 01 paź 2008 21:58
Skonczylem z wami dyskutowacTrzymamy za słowo i dziękujemy
P.S
Jak sie umiejetnie dieslem jeździ to nie jeden moze sie jeszcze zdziwić.Ale taki Passat juz ładnie lata jeśli to naprawde bylo 130 KMNiewiele trudu sobie zadałem... szybko zmieniasz zdanie
brii - 02 paź 2008 6:19
z tego co mi sie wydaje założenie BOX-a nie modyfikuje cisnienia turba tylko zwiększa ciśnienie wtrysku paliwa (może sie myle).Turbinę rozpędzają gazy powstałe w wyniku spalania mieszanki - jakakolwiek modyfikacja procesu spalania wpływa na turbinę... Z resztą praktycznie każdy rodzaj tuningu silników doładowanych polega na takiej modyfikacji procesu spalania żeby wycisnąć z turbiny większe doładowanie (mniejsze lub większe)
Riki - 02 paź 2008 8:24
Turbinę rozpędzają gazy powstałe w wyniku spalania mieszanki - jakakolwiek modyfikacja procesu spalania wpływa na turbinę...BOX podnosi ciśnienie doładowania tylko nieznacznie generalnie max to 0,15.
brii - 02 paź 2008 8:44
Jak się dobrze boxa skonfiguruje to się więcej podniesie. W każdym bądź razie zawsze chodzi o podniesiesnie ciśnienia doładowania
Riki - 02 paź 2008 12:40
Jak się dobrze boxa skonfiguruje to się więcej podniesieW przypadku modułu za wiele nie możesz konfigurować.. wartość 0,15 jest i tak optymistyczna
tak dla pokrycia....
"Chwilowe zwiększenie dawki zmienia także nieco ciśnienie doładowania podnosząc je nieznacznie o 0.1 - 0.15 bar."
by V-tech heh najlepsze jest to że to właśnie oni jako pierwsi opatentowali moduł cyfrowy (także Blue Box) a inne firmy to "tylko" kopiują ciekawe czy za zgodą wynalazcy?
brii - 02 paź 2008 12:54
Riki - nie ładuje się za pomocą boxa więcej, bo silnik i osprzęt polecą, co wcale nie oznacza, że nie dałoby rady więcej tą metodą zaaplikować
Z resztą nawet wzrost o 0.1bara nie jest pomijalny. Ogólnie chodziło o zasadę - moc bierze się z podniesienia ciśnienia doładowania, a podnosimy je pośrednio przez modyfikację czasu wtryskiwania i wielkości dawek paliwa - ot co
Riki - 02 paź 2008 21:06
moc bierze się z podniesienia ciśnienia doładowania, a podnosimy je pośrednio przez modyfikację czasu wtryskiwania i wielkości dawek paliwa - ot codokładnie......
Riki - 02 paź 2008 21:07
dubel.
Lukasz_zdw - 03 paź 2008 21:09
P.S
Lukasz_zdw napisał:
Jak sie umiejetnie dieslem jeździ to nie jeden moze sie jeszcze zdziwić.
Lukasz_zdw napisał:
Ale taki Passat juz ładnie lata jeśli to naprawde bylo 130 KM
Niewiele trudu sobie zadałem... szybko zmieniasz zdanie Nie zmieniam zdania szanowny kolego. Ładnie lata nie znaczy ze nadaje się do sportowej jazdy bardziej niz benzyna. Bo nikt nie zaprzeczy ze diesel jest do jazdy oszczędnej. To tak samo jak ktoś do benzynowego silnika zalozy gaz a potem kombinuje jak podnieść moc . To tak samo głupie jak podnoszenie mocy w dieslu. Ja wiem ze silniki diesla są podatne na chiptuning i mozna ładne moce z nich wyciskać tylko pytanie - Po Co?? Nie jeden mocno zchipowany diesel pali ropska wiecej niz mocna benzyna, a jakie są tego zalety?? Bo ja nie widze zadnych skoro spalanie to samo. Pozdrawiam
Sokool - 03 paź 2008 21:18
Jedni chipują diesla żeby sprawniej się przemieszczał, inni mając mx-3 myślą że mają sportowe auto.
Różni ludzie, różne potrzeby, różne zestawy panvitan. A nie, to nie ta bajka...
Riki - 03 paź 2008 21:18
Skonczylem z wami dyskutowacobiecywałeś..........
Grzyby - 06 paź 2008 8:47
Lukasz_zdw, wiem że to forum dyskusyjne ale Twoje posty świadczą o totalnej nieznajomości tematu.
A skoro tak to może nie zabieraj głosu w takiej dyskusji i nie śmieć.
Ja mam 152KM i spalanie jak w podpisie (bynajmniej nie jeżdżę 80km/h) i łoję na drodze niejedną benzynę (takie jak Twoja pseudosporty również się zdarzają). Korzyść? Mam duże, pakowne, wygodne i komfortowe auto które też potrafi ładnie pojechać.
A może w końcu trafi do Ciebie że poza ściganiem od świateł do świateł auto przydaje się również do innych rzeczy.
Więc proszę - trzymaj się tego co napisałeś kiedyś:
Skonczylem z wami dyskutowacJedni chipują diesla żeby sprawniej się przemieszczał, inni mając mx-3 myślą że mają sportowe auto.brawo Sokool - doskonałe podsumowanie.
brii - 06 paź 2008 12:47
Jedni chipują diesla żeby sprawniej się przemieszczał, inni mając mx-3 myślą że mają sportowe auto.
Różni ludzie, różne potrzeby, różne zestawy panvitan. A nie, to nie ta bajka...
Enduro - 11 paź 2008 11:06
tu cytat lukasza z V6 po dupskiem
Ciekaw jestem czemu F1 nie ma silników diesla?? albo w rajdach WRC nie jeżdzą diesle?? A dlaczego wszystkie inne sporty motorowe nie opierają sie na dieslach??
tu kolega nie jest w temacie..
bo generalnie diesel byl zabroniony podobnie jak silniki Wankla
w sporcie motorowym !!!
ale w La Mans pojawilo sie juz Audi V12 Turbo diesel i
wygralo bez problemu (chyba pierwsze trzy miejsca)!
jest tez w drodze przygotowan firma Pegeout..
a i Porsche tez pracuje na silnikim wysokopreznym
no i tu zespoly z benzynkami narzekaja...
i wiedza na co:
bo po pierwsze:
paliwo ON ma wieksza gestosc i przez to tez efektywnosc-wydajnosc,
przez co motory m.in. mniej pala, a wtedy auto sportowe
moze dalej zajechac na podobnym zbiorniku.
no i jeszcze jedno:
to problemy konstruktorow diesli w sporcie :
z przeniesieniem mocy na kola!!!
a chodzi tu nie o KM/kW tylko o olbrzymi moment obrotowy (w Nm)
a ten w autach wyczynowych diesla przekracza lekko 1000Nm
i wtedy wszystko po prostu nie wytrzymuje!!!
chce tez tu przyznac mu jednak racje, ze benzyna pracuje bardziej kulturalnie, tyle ze nietrafne jest jego porownanie mazdy3.0-V6
np. z 4-ro cylindrowym motorem diesla np.w M6 czy passacie TDi!
po pierwsze to: pojemnosc, ktorej nie zastapi zadna
turbina, chip czy kompresor..czy inne ustrojstwo
no i te dwa dodatkowe cylindry wiecej!!!
to tak jak kareta z 4-ma koniami
lub z 6-ma i do tego bardziej wytrenowynymi!
w sumie kazdy broni swojego (tyle ze po co ta agresja?)
ale wg. mnie:
jesli by pominac czulosc diesla na pierdoly (awarie z powodu detali), jego ciezar wlasny,wieksza cene zakupu auta z dieselem,
i do tego drozsze czesci zamienne,
to ma on przewage na benzynkami...
i bedzie ona coraz wieksza, jesli pozwola na to ceny paliwa,
tzn. popyt na te motory
E.
Fiveopac - 11 paź 2008 11:31
Co za bzdurny tekst. Ktos sie chyba mocno zapomnial i nie wie o czym pisze. Nie wnikajac w szczegoly - prosze pokazac mi choć jeden mocny wolnossacy silnik diesla. Tyle ze w samochodzie osobowym a nie na u-botcie
Lukasz_zdw - 11 paź 2008 14:14
oję na drodze niejedną benzynę (takie jak Twoja pseudosporty również się zdarzają). Ja też ostatnio wyprzedzalem Audi R8, Ale nie o to tutaj chodzi panie grzyby. Zejdz na ziemię. Za duzo
A może w końcu trafi do Ciebie że poza ściganiem od świateł do świateł auto przydaje się również do innych rzeczy.Ja nie powiedzialem ze auto sluzy do scigania tylko stwierdzilem jedno:
To tak samo jak ktoś do benzynowego silnika zalozy gaz a potem kombinuje jak podnieść moc . To tak samo głupie jak podnoszenie mocy w diesluA K8 to mozesz sobie porownać do diesla z tamtych lat czyli do PN a swoją dymiącą lokomotywe do MPSa.
Zastanawia mnie tylko dlaczego gdy wypuścili mazdę 6 wszyscy tak zachwycali sie MPS'em a nie tym cudnym dieslem??
prosze pokazac mi choć jeden mocny wolnossacy silnik diesla. Tyle ze w samochodzie osobowym a nie na u-botcietu masz
http://www.wrzuta.pl/film/fWyccNvF9R/potwory
Adaś - 11 paź 2008 15:12
Wracając do tematu najlepiej chyba będzie poczekać na nowego ropniaka 2,2
misiekwaw - 11 paź 2008 15:18
Wracając do tematu najlepiej chyba będzie poczekać na nowego ropniaka 2,2 ale roznica w cenie miedzy 2.0 a 2.2 pewnie zabije jak zwykle
Grzyby - 14 paź 2008 22:50
stwierdzilem jedno:
Lukasz_zdw napisał:
To tak samo jak ktoś do benzynowego silnika zalozy gaz a potem kombinuje jak podnieść moc . To tak samo głupie jak podnoszenie mocy w diesluA wyjaśnij łaskawie czemu podnoszenie mocy w dieslu jest głupie?
Mam 152KM i spalanie 6,4 na 100km - często zdarza się że po podniesieniu mocy w dieslu spalanie spada.
Co w tym głupiego?
A K8 to mozesz sobie porownać do diesla z tamtych lat czyli do PN a swoją dymiącą lokomotywe do MPSaporówniuję z czym tylko mam ochotę - podobnie jak ty wypisujesz bzdury
P.S. Nie zdziwiłbym się gdyby Twoje K8 zostawiało za sobą więcej dymu niż moje auto - więc prosze daruj sobie nazywania go lokomotywą.
P.S.2 Strasznie jesteś niesłowny
roznica w cenie miedzy 2.0 a 2.2 pewnie zabije normalne - na starcie ten silnik dostaje po o 10% większą akcyzą.
misiekwaw - 15 paź 2008 5:01
roznica w cenie miedzy 2.0 a 2.2 pewnie zabije normalne - na starcie ten silnik dostaje po o 10% większą akcyzą.
mtaranti - 15 paź 2008 7:16
Lukasz_zdw czym ty sie zachwycasz K8? porównujesz diesle i benzyniaki no to powiedz mi jedną rzecz? ile ci ten twój V6 więcej spali jak jeździsz sportowo?????
a ile diesel więcej???
przestań porównywać katalogowe spalania, zejdź na ziemię
diesel jak dostanie w dup.. to weźnie troszkę więcej a benzyniak duuuużo więcej
nie najeżdżam tu na silnik K8 bo wiem jak to jeździ (zaraz mnie tu zakrzyczą na forum) ale rewelacji to nie ma, jeździłem KF to wiem.
nowe diesle uważam że są ok bo sam przesiadłem się z benzyniaków na diesla, Jedynym faktem jest to że diesel na 1,2 biegu jest "wolny" i rzeczywiście start ze świateł to jednak diesel zostaje ale później to benzyniaki niestety są w tyle.
pawlak32 - 15 paź 2008 12:48
Ja mam 152KM i spalanie jak w podpisie (bynajmniej nie jeżdżę 80km/h) i łoję na drodze niejedną benzynę (takie jak Twoja pseudosporty również się zdarzają). "137","Grzyby","M6 2.0","Diesel",17.795
"76","Troll Bagienny","MX-3 V6","Profi",16.282
Masz jeszcze jakieś pytania ? Nie zszedłeś chyba ani razu poniżej 17.5 tym swoim 152 konnym dieselkiem wiec prosze Cie daruj sobie , bo jak widzisz każda mazdowska K-seria robi z Tobą na drodze co chce... Smutne ale prawdziwe. Ale przyznam Ci tez racje:
Mam duże, pakowne, wygodne i komfortowe auto I tym sie ciesz, bo jechać to to nie chce...
Grzyby - 15 paź 2008 13:53
Następny mający problemy ze zrozumieniem tekstu pisanego
Nie dokonuj proszę własnej interpretacji tego co JA napisałem, bo robisz to co najmniej nieudolnie próbując nagiąć to do swojego toku rozumowania.
Kurde, gdzie Wy się kocicie?
jechać to to nie chce...Niech Ci będzie, przecież nawet nawet Trabanty mnie objeżdżają na trasie
Świat nie kończy się na 400m - potrafisz to pojąć? Nie każdy jest tak ograniczony, że pisząc o jeździe autem ma na myśli ćwiartkę .....
Nie zamierzam nikogo o niczym przekonywać na siłę.
Bo i po co?
Zresztą - nie o tym jest temat i proszę o nie robienie z niego śmietnika. Jest na forum kilka tematów typu ON vs. Pb - tam se idźcie.
Fiveopac - 15 paź 2008 14:21
Czy szanowni Ka-ósemkowcy mogliby dac se na luz i pojsc sobie do jakiegos tematu w ktorym beda onanizowali sie supremacja swokjego silnika nad reszta swiata? Najlepiej w dziale mx-3, a nie wnosicie mi tu do tematu totalnie nic swoimi mONdrościami.
W tym momencie koncza sie wasze wywody. Kazdy nastepny post ine wnoszacy nic do tresci bedzie lecial z furkotem do kosza. Recydywa bedzie takze nagradzana tyle ze fajniej.
mtaranti - 16 paź 2008 19:53
"137","Grzyby","M6 2.0","Diesel",17.795
"76","Troll Bagienny","MX-3 V6","Profi",16.282
taaaak a ile waży M6 a ile MX3??????
Enduro - 16 paź 2008 20:29
ile wazy mazda 6 jest zalezne od karoseri
i od silnika
ale jest to ok.1600 kg
E.
fokaa - 17 paź 2008 8:26
ile wazy mazda 6 jest zalezne od karoseri
i od silnika
ale jest to ok.1600 kg
E.Moja GH kombi wazy 1470Kg.
Lukasz_zdw - 17 paź 2008 20:25
A MX-3 V6 z pelnym bakiem i z bańką oleju w bagażniku coś koło 1200 kg bedzie miał
Pit - 18 paź 2008 11:18
A pies mojego sąsiada, którego chętnie bym na Was nasłał za OT, waży około 80 kg. Koniec OT, bo się lekko rozdrażnię i będą jaja.
fokaa - 19 paź 2008 17:51
A pies mojego sąsiada, którego chętnie bym na Was nasłał za OT, waży około 80 kg. Koniec OT, bo się lekko rozdrażnię i będą jaja.Piotruś nie drażnij sie wydaje mi się że nie ma sensu dalej ciągnąc tego tematu, ponieważ faktycznie nikt jeszcze nie ma doświadczenia w przypadku podniesienia mocy w tym modelu. Podzwoniłem po kilku firmach i nikt jeszcze nie robił nic przy tym silniku. Myśle że wstrzymam się z tematem do momentu kiedy auto przejdzie pierwszy przegląd i nie wyjdą na nim żadne niespodzianki. Wtedy zdam relację czy udało się coś wykrzesać czy nie. Czytałem ostatnio test Subaru diesla tam też jest sterownik firmy Denso, wyglądało to obiecująco. Poniżej link dla zainteresowanych:
http://www.44tuning.pl/najnowsze-wiadom ... denso.html
bartezm - 22 paź 2008 17:51
http://www.44tuning.pl/najnowsze-wiadomosci/chip-tuning-subaru-2.0-d-boxer-diesel-outback-legacy-forester-chiptuning-na-gwarancji-powerbox-denso.htmlfokaa - zadzwon do tej firmy i pogadaj. moja madzie "zaboxsowali" - przejechalem z tym ustrojstwem ponad 80kkm a jedyne co sie stalo to padla mi pompa wody (jeszcze raz podziekowania za pomoc dla Winetou) i lozysko w przednim kole ale to nie ma nic wspolnego z boxem
plusy: faktycznie mniej pali i lepiej sie zbiera
ps
dawno sie tak nie ubawilem jak przy tym temacie - moze niech sie jeszcze rozwinie i przeniesiecie go do dzialu dowcipy
Enduro - 28 paź 2008 19:09
nikt jeszcze nie ma doświadczenia w przypadku podniesienia mocy w tym modelu. Podzwoniłem po kilku firmach i nikt jeszcze nie robił nic przy tym silniku.znalazlem renomowana firme w Niemczech
ktory podnosi moc tego diesla ze 140 na 173 KM i o ok. 60 Nm
pozdr.
E
fokaa - 09 lis 2008 13:19
Enduro mógłbyś podać jakieś namiary na tą firmę? Wartości momentu i mocy wyglądają całkiem nieźle
Enduro - 09 lis 2008 14:11
Enduro mógłbyś podać namiary na tą firmę? masz na PW
pozdr.
E
figo-fago - 25 lis 2008 21:20
Witam wszystkich, pragnę zakomunikować , że moja mazda 6 została poddana zabiegowi podniesienia mocy( nowa mazda 6 2.0 140km) .Efekt jest bardzo fajny i daje dużo przyjemności z jazdy..............
Riki - 25 lis 2008 21:56
figo-fago
1. Gdzie?
2. Za ile?
3. Moc moment przed/po masz pewnie wykresy...
Pozdrawiam
figo-fago - 27 lis 2008 12:29
Zrobiłem to prościej niż mogło się to wydawać....
pojechałem do v-tech-u , i założyłem power-box. Dostałem go na próbę i mam 7 dni na testowanie ( jest w nim 8 programów do wyboru, ja jeżdżę na 6 i jest ok ) Jak go zhamuje to napisze wszystkie dane , teraz musicie mi uwierzyć na słowo , że jeździ bardzo dobrze ( kolega ma 175 km w mondeo i idziemy równo) . Będę hamował go na hamowni jeżdżącej , więc wykres będzie prawdziwy ( nie w garażu) . Pozdrawiam ....
figo-fago - 21 gru 2008 17:13
Mam wykres z hamowni , lecz nie potrafię go wkleić...... moc max - 165,2 KM przy 3715obr./min. Natomiast max moment NM - 402 przy 2393 obr./min.
Pozdrawiam
chmooreck - 21 gru 2008 21:18
2. Za ile?
figo-fago - 21 gru 2008 21:24
power-box plus hamownia 1500 pln. Chłopaki mają sprawdzić czy da radę zmienić program , bo programem jest szansa podnieść go jeszcze o 50 NM i do około 180 KM . Będę informował jak czegoś się dowiem.
misiekwaw - 28 gru 2008 12:00
Ciężko ocenić tą jakość
Ten film wideo został usunięty przez użytkownika
figo-fago - 28 gru 2008 12:03
nagram nowy............
figo-fago - 28 gru 2008 21:24
Miałem problemy techniczne z moim filmem , przesyłam link do nowego filmiku . Mam nadzieje , że się spodoba .....
http://pl.youtube.com/watch?v=wCVoharYlsU
Pit - 28 gru 2008 21:32
figo-fago dziękuję, że podzieliłeś się tym z forumowiczami. Szlaki przetarte
sekora2005 - 24 maja 2009 20:25
A MX-3 V6 z pelnym bakiem i z bańką oleju w bagażniku coś koło 1200 kg bedzie miał Witam, Mazda 6 GH 2.0 de sedan 140KM ma 1425 kg. Z calym szaunkiem Lukaszku do mx-3 1.8 V6 24V to auto bylo rewelacja na poczatku lat 90. Nie wiem czy masz w tej swojej benzynce jakies modyfikacje i jak ci ona jezdzi. Wiem tylko jedno nie kupilem swojego diesla ze wzgledu na oszczednosci, o ktorych piszesz. Nie dbam o to czy spali 6,5 l/100km czy tez 10l. A odnosnie sensu dyskusji o chipowaniu diesla i nabijaniu sie z tego to chyba nie powinienes zabierac glosu bo nie masz o tym raczej pojecia. Nie jade po uzytkownikach mx-3 bo sam kiedys mialem takie auto i z przykroscia musze stwierdzic, ze jak jechalem ze szwagrem jako pasazerem (szwagier 125kg) i chcialem sie popisac jakim sportbolidem sie poruszam to sam doznalem szoku jak zrobil mnie gosc VW Transporterem z 2.0 dieslem na pokladzie. Nie musze chyba ukrywac ze szwagier dlugo sie smial z mojego sportowego samochodu. A wracajac do chipa czy DPP (Digital Power Pack) to jestem juz po rozmowach z firma 44tuning i bede poddawal moje auto takiej modyfikacji poniewaz jest znaczna poprawa elastycznosci no i oczywiscie (kilka kucykow i niutonkow) wiecej a czesto odbywa sie to przy mniejszym spalaniu, ale w moim przypadku o spalanie mi nie chodzi.
P.S kiedys tez myslalem ze mx-3 to sportcar, do czasu spotkania VW Transportera.
ru35 - 29 maja 2009 20:31
Tak dla wiadomości wszystkich powiem że nie tyle łatwo jest " zchipować " diesla co każde auto które ma turbo zarówno benzyne jak i wspomnianego diesla ,wzrost mocy w silnikach bez turbo ( mowa o przeprogramowaniu ) wacha się w granicach 4- 8% ,temat nie dotyczy diesli z komorą wstępną bo tam nie ma jednostki sterującej i benzyny na gażniku
JarekM - 19 lip 2009 20:20
.... Będę informował jak czegoś się dowiem. Jak oceniasz spalanie w nowych warunkach
Bushey - 10 sie 2009 18:25
Bardzo fajna dyskusja. To ja może o sobie. Mam pickupa BT-50 z przebiegiem 30 tys. 18 miesięczna Madzia. Oryginalnie silnik diesla 2500 ze 143 KM. Auto zbiera się teraz do 100 ok. 11 sek. na paliwie Shella. Zamówiłem u Niemca w firmie ASA moduł plug and play za 300 zetów. Ma nadejść za kilka dni.
Opiszę moje wrażenia z pierwszych jazd.
Troszkę dziwię się cenom proponowanym przez polskie firmy czipujące. 1000 - 2000 zł? Trochę dużo.
Trec_Londyn - 12 sie 2009 10:59
figo-fago WOW Ładnie sie to zbiera Powodzonka chlopaki
A do LUKASZA z MX3 przejedz sie jakims dieslem po 2000 roku to sam kupisz diesla
kmink - 12 sie 2009 14:14
benzyna czy diesel to temat rzeka....
ja osobiście kupiłem diesla bo się na nich znam, jeżdżę sporo więc musi być tanio...
w pasacie jakoś mi ten warkot nie przeszkadza a żeby było troszkę szybciej zrobiłem sobie program na prawie 150KM(seria 1.9tdi 105KM) i sobie śmigam, stara octavią zrobiona na 160km z 90 w 2lata zrobiłem 100tys km sprzedałem fure jak miała 270tyś i teraz ma prawie 300 i śmiga nadal...miało by tanio i było a 160konne silniki benzynowe przy V autostradowych palą 50%wiecej...więc...
Trec_Londyn - 13 sie 2009 12:36
szwagier ma B6 180 kucy ale klekot jest strasznie glosny ... Co prawda nie do zajezdzenia auto heheheh
Riki - 16 sie 2009 22:02
Prawda jest taka, że "jeden dziewięć tedei" jest nie do zajechania...
kmink grzebiecie co nie co w Mazdach?
kmink - 17 sie 2009 8:25
Prawda jest taka, że "jeden dziewięć tedei" jest nie do zajechania...
kmink grzebiecie co nie co w Mazdach?o jakie dokładnie grzebanie Ci chodzi?
Trec_Londyn - 17 sie 2009 12:43
Riki Tu sie zgodze bo szwagier robi wsyzstko co tylko mzoliwe i auto dalej jezdzi heheheh
A co do grzebania wirusujecie cos?
kmink - 17 sie 2009 12:52
Tak, mazde i inne egzotyki ogarniamy oczywiście nie wszystkie ale większość najpopularniejszych modeli