ďťż
OBD-1





kbilski - 05 kwi 2007 21:32
Wazuuuuuup

Zrobiłem test na DIAGNOSTICS schemat jak na stronie FEN ----|<|----|1000Ohm|---- +B
i tak na KOEO dioda świeci się cały czas a na KOER gaśnie i ani drgnie.

Czy to zdrowy objaw i oznaka braku błędów ?
Grzebałem w archiwum, znalazłem chyba ze dwa podobne wątki ale temat się urywał..




Winetou - 05 kwi 2007 21:37

Grzebałem w archiwum, znalazłem chyba ze dwa podobne wątki ale temat się urywał..
trza było się dopisać do któregoś z nich a nie zakładać nowy


Czy to zdrowy objaw i oznaka braku błędów ?
tak

a temat skoro sam mówisz że już był poleci za czas jakiś do kosza



kbilski - 06 kwi 2007 8:33
ALe zato jaki ten jest konkretny
Proste pytanie i prosta odpowiedź.
Ale masz racje mogłem dopisac :/



KRZYSIU - 06 kwi 2007 20:26
Witam

Mi sie djoda świecila jak zapomnialem zmostkować i podlączylem tylko djode a jak wszystko razem zrobilem to mrugla raz na początku i póżniej zaczela mrugać kody , ale nie świecila sie na stale

1. Wyłączyć zapłon.
2. W gnieździe diagnostycznym, opisanym słowem "DIAGNOSTIC" odnaleźć styki GND i TEN i połączyć je kawałkiem przewodu (zmostkować).
3. W przypadku samochodów nie posiadających kontrolki MIL, pomiędzy zaciski FEN i B+ należy podłączyć tester diodowy, przygotowany według wcześniej umieszczonego opisu.
4. Przekręcić stacyjkę do pozycji ON, nie uruchamiać silnika.
5. Po około 30 sekundach tester (lub kontrolka MIL) powinny zacząć mrugać, przekazując kody zapamiętanych błędów - jest to test KOEO (Key On, Engine Off).




kbilski - 06 kwi 2007 20:37
No dokładnie, nie zmostkowałem




kbilski - 13 kwi 2007 10:36
A właściwie to jak działa ten tryb serwisowy ?
Po zmostkowaniu po raz pierwszy od dłuższego czasu przy zapaleniu usłyszałem jak silnik pracuje na normalnych obrotach a nie to cholerne piłowanie na 2200 .
Może by go odpalać zawsze z rana na trybie serwisowym ? gasić wyłączać tryb serwisowy cieszyć się rozgrzanym silniczkiem, cisza i brakiem kłębów białego dymu ale patent..

A może da się jeździć na trybie serwisowym?



bocian - 04 maja 2007 12:06
Posiadam mazdę 323 f z silnikiem 1.6 16v z 92 roku . Po włączeniu zapłonu dioda zapala mi się na chwilę i po chwili gaśnie . Po odpaleniu samochodu nie zapala się wcale (nawet nie błyśnie by pokazać rodzaj silnika ) . Czy robię coś nie tak ? Zmostkowałem styki jak na schemacie samochód uruchomił się bez ssania a dioda ani razu nie błysnęła



Pioteq25 - 04 maja 2007 13:29

Posiadam mazdę 323 f z silnikiem 1.6 16v z 92 roku . Po włączeniu zapłonu dioda zapala mi się na chwilę i po chwili gaśnie . Po odpaleniu samochodu nie zapala się wcale (nawet nie błyśnie by pokazać rodzaj silnika ) . Czy robię coś nie tak ? Zmostkowałem styki jak na schemacie samochód uruchomił się bez ssania a dioda ani razu nie błysnęła

Wszystko jest ok Ten pierwszy błysk diody to sygnał zapłonu i dalej już ma nie mrygać- chyba że są błędy
Też czytałem że na koniec testu są mrugnięcia z kodem silnika, ale tym się nie ma co przejmować- u mnie tez nie mruga. Ważne że działa jak np. po zdjęciu jakiejś wtyczki pokazuje właściwy błąd.



bocian - 05 maja 2007 10:55
Witam . Otóż wyciągnąłem wtyczkę z przepływomierza i wymigało mi kod błędu czyli ok. ,ale po wyciągnięciu wtyczki z czujnika temperatury silnika nie było żadnych błysków (kabelek w czujniku w termostacie obok aparatu zapłonowego- ale to chyba jest jednak czujnik do włączania wentylatora chłodnicy ) . Może żeby wykazało błąd muszę pojeździć ze ściągniętym przewodem z czujnika ?
Poradziłem sobie sobie poszukałem trochę na forum docierając do tego że czujnik tmp. ma zieloną wtyczkę. Wtyczka ta znajduje się w okolicy wtryskiwaczy .po odłączeniu jej wskazywany został błąd .
Zauważyłem jeszcze takie coś . Po odpaleniu auta (zimny silnik ) z odpiętą wtyczką od czujika obroty wynosiły 1000 a po jego podpięciu wzrosły do normalnego poziomu . Co to może oznaczać ?



Briareos - 05 maja 2007 12:24

Co to może oznaczać ?
Że nie ma sygnału z czujnika temperatury chłodziwa.
Nie chcę cię obrazić, ale zadajesz pytania na poziomie 3-latka. Czego się spodziewałeś, że odepniesz wtyczkę i nie będzie żadnej reakcji? Jakby ten czujnik nie był potrzebny to by go tam nie było... a skoro go odpiąłeś, to sterownik silnika musi przyjąć jakąś założoną wartość temperatury.



bocian - 05 maja 2007 12:39

Co to może oznaczać ?
Że nie ma sygnału z czujnika temperatury chłodziwa.
Nie chcę cię obrazić, ale zadajesz pytania na poziomie 3-latka. Czego się spodziewałeś, że odepniesz wtyczkę i nie będzie żadnej reakcji? Jakby ten czujnik nie był potrzebny to by go tam nie było... a skoro go odpiąłeś, to sterownik silnika musi przyjąć jakąś założoną wartość temperatury.



michaszek - 23 cze 2008 8:39
Witam, jako ze jestem troche wygodny i zamiast liczyc migniecia diody wolalbym wybiki zczytac sobie z ekranu monitora, chcialbym zapytac czy orientuje sie ktos moze gdzie moznaby kupic jakis interfejs diagnostyczny podpisanny do komputera? Sa na allegro za jakies 50zl ale czy to bedzie dobreze dzialac? moze ktos ma cos takiego lub wie co moznaby polecic.

PS: Rozumiem, ze moja madzia tez ma OBD1?