Objawy awarii koła dwumasowego? W wersji benz. go nie ma!
ptaku - 23 gru 2008 21:43
Witam!
Szukałem na forum ale nie znalazłem takiego tematu.
Chciałbym wiedzieć jakie są objawy kończącego się koła dwumasowego.
W mojej mazdzie zdarza się że wpada w duże wibracje przy ruszaniu na 1 biegu. Jeśli już wpadnie w wibracje to muszę wcisnąć pedał sprzęgła na nowo i puścić i wtedy z reguły jest ok. W wibracje zdarza się jej wpaść najczęściej jak na pokładzie są 4 osoby czyli w momencie większego obciążenia. Dochodzi do tego bez względu na to ile gazu dodam przy ruszaniu.
Druga rzecz która mnie niepokoi to dziwny metaliczny dźwięk przy niskich obrotach np. jadąc na 2 (lub 3) biegu przy ok 1000-1500obrotów(zdarza mi się tak jeździć w korkach). W momencie zdecydowanego wciśnięcia pedału gazu słychać ten dziwny metaliczny dźwięk. Auto nie dławi się, przyśpiesza idealnie ale słychać przez chwilę ten dźwięk.
No i teraz pytanie: czy to są objawy koła dwumasowego czy czegoś innego?
Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi.
XEDOS6 - 23 gru 2008 21:50
ile masz najechanych km? to co piszesz to sa objawy dwumasowki... czeka ciebie wymiana calego kompletuu.... serwis 2 600 bierze..pozdro
Lorento - 23 gru 2008 22:04
ile masz najechanych km? to co piszesz to sa objawy dwumasowki... czeka ciebie wymiana calego kompletuu.... serwis 2 600 bierze..pozdroIle??? 2.600? Czego,że tak sie zapytam.... Złotych? Dawaj namiar. Opchnę samo kółko z niemałym zyskiem ... wróć na swoje podforum.... pleasse...
ptaku - 23 gru 2008 22:06
Wg licznika prawie 170000km. No to wreszcie jakiś konkretny prezent na święta A tak poważnie to mnie dobiłeś bo miałem nadzieje że intuicja mnie myli. Aż się boję ile mi powiedzą w UK za naprawę.
Ile na tym można jeszcze pojeździć? Są jeszcze inne objawy?
Enduro - 23 gru 2008 22:15
Ile na tym można jeszcze pojeździć? Są jeszcze inne objawy?witam ptaku!
to jest niestety sygnał o padającym 2M sprzęgle
a objawy
będzie jeszcze gorzej waliło, szarpało..
a jednocześnie z powodu zużycia będzie ocierało coraz mocniej
o obudowę skrzyni...
a wtedy wymień jak najszybciej!!!
jest nowe do wymiany w kpl.
koszt drastyczny...lepiej nie pytaj w ASO
bo ci mina kiepska pozostanie...
pozdr.
E.
XEDOS6 - 23 gru 2008 22:16
jak dobrze pamietam koszt wymiany sprzegla w aso to jets 2600 moge sie mylic .... ale podtrzymuje swoje :0
Gość - 23 gru 2008 22:32
Aż się boję ile mi powiedzą w UK za naprawę.ptaku nic sie nie boj,zapytac mozna. Ja serwisuje tylko w ASO i wcale nie jest tak drogo jak kazdy mowi. Jest w Uk pare firm co ma w sprzedazy czesci do Mazdy,jak i rowniez uzywane mozna dostac. Uruchom google sam zobaczysz.
ptaku - 23 gru 2008 22:37
Może zachowam się jak "rasowa blondynka" ale zacząłem szukać na googlach kompletów i...... czyżby ten silnik nie miał koła dwumasowego? Z tych stron wynika, że diesle maja dwumasówki a benzyniaki nie. A przecież mam benzyniaka. To co w takim razie dolega mojej Madzi skoro ma objawy kończącego się koła dwumasowego?
Globy - 23 gru 2008 22:59
Właśnie tak czytam ten temat, i czytam... I widzę, że jest 2.0 16V (chociaż Diesel też jest 2.0 16V), widzę wersję TS (Diesel to chyba TS2?). Poduszka skrzyni lub silnika siada.
Gość - 23 gru 2008 23:32
widzę wersję TS (Diesel to chyba TS2?).TS2 to poprostu lepsza wersja Mazdy. Ktora ma dodatkowo Bose,szyberdach,sub, itd. Wystepuje zarowno w dieslu jak i benzino. Ale to tylko tak dla rozjasnienia. Nie bede robil OT.
Globy - 23 gru 2008 23:58
Dzięki za wyjaśnienie
zoomol - 24 gru 2008 18:49
O mamo... Dołączę się do tematu, bo jak byłem w ASO z moją Maździnką, to też mi powiedzieli że mam koło dwumasowe do wymiany.
Jeśli chodzi o objawy w moim przypadku, to (opiszę lakonicznie, bo nie jestem fachowcem):
- gdy jadę na jakimkolwiek biegu powyżej 1 i R to przy delikatnym wciśnięciu sprzęgła (na kilka milimetrów - zdarza mnie się zostawiać nogę "opartą" delikatnie na sprzęle) czuję jakieś "wibracje"? jakby jakiś tryb tarł o sprzęgło.
- samochód nie szarpie - nie miałem tak jeszcze w ogóle
- sprzęgło jest dość "długie" - tzn zaczyna "ciągnąć" praktycznie od podłogi, ale ciągnie przez kilkadziesiąt milimetrów a później jest jałowe (czuć tylko to bicie, wibracje...).
Czy w moim przypadku na pewno chodzi o dwumasówkę? ASO (bez ściemy) zaśpiewało mi 7,5k pln za wymianę kompletnego sprzęgła z robocizną. To jest jakaś przesada!!!!!!! Nie chce mi się wierzyć że tyle to kosztuje!!! Na allegro widziałem kompletne sprzęgło za 1,3k pln (
http://www.allegro.pl/item498652786_mazda_6_diesel_sprzeglo_kompletne.html)
Sam już nic z tego nie qmam... Może coś podpowiecie...
Globy - 24 gru 2008 19:04
To na pewno nie koło. Które ASO? Jaki masz przebieg?
zoomol - 24 gru 2008 19:09
ASO w Poznaniu/Baranowie.
Przebieg?? licznik pokazuje 130,600km ale kupując go wiem że był cofany (niestety ). Mogę przypuszczać, że mógł mieć przekulane przynajmniej 180,000 lub nawet 200,000 - ale pewności nie mam.
Enduro - 24 gru 2008 20:13
.....ASO (bez ściemy) zaśpiewało mi 7,5k pln za wymianę kompletnego sprzęgła z robocizną. To jest jakaś przesada!!!!!!! Nie chce mi się wierzyć że tyle to kosztuje!!! Na allegro widziałem kompletne sprzęgło za 1,3k pln (http://www.allegro.pl/item498652786_mazda_6_diesel_sprzeglo_kompletne.html)
.to inny model Mazdy po lifcie!!
i chyba nie pasuje
mam uzywke kpl. po ok.67000 km
na 100%okay
i jutro jade do P-nia i moge ten kpl. zabrac
koszt i detale na PW
pozdr
E
Gość - 25 gru 2008 9:43
Poduszka skrzyni lub silnika siada.podtrzymuje.
kiero - 25 gru 2008 10:17
Czy w moim przypadku na pewno chodzi o dwumasówkę? ASO (bez ściemy) zaśpiewało mi 7,5k pln za wymianę kompletnego sprzęgła z robocizną. To jest jakaś przesada!!!! Nie chce mi się wierzyć że tyle to kosztuje!! Na allegro widziałem kompletne sprzęgło za 1,3k plnNowy zamiennik sprzęgła (komplet)np LUK to jakieś 1200 zł plus dwumas jakieś 2100 zł no i plus robocizna, tak mi się mniej więcej zdaje.
zoomol - 25 gru 2008 10:29
Nowy zamiennik sprzęgła (komplet)np LUK to jakieś 1200 zł plus dwumas jakieś 2100 zł no i plus robociznano ok, ale 3300 + robocizna nie dadzą razem 7500pln nieprawdaż?
Jak na razie Enduro rzucił dobrą propozycję (dzięki ), więc na nówkę nie liczę - bo przy końcu roku z kasą bywa różnie...
ptaku - 25 gru 2008 18:01
Ja bym używanego zestawu nie kupił... za robocizne mało nie zapłacisz a używany komplet pewnie też swoje kosztuje. Wydasz powiedzmy 2500 z robocizną i się okaże że za 50000km będziesz wymieniał na nowo.
Gość - 25 gru 2008 18:56
Ja bym używanego zestawu nie kupił... za robocizne mało nie zapłacisz a używany komplet pewnie też swoje kosztuje. Wydasz powiedzmy 2500 z robocizną i się okaże że za 50000km będziesz wymieniał na nowodokladnie. Ja tez bym nie zakladal uzywanego shitu.
Jesli jestes pewny ze pada sprzeglo,skontaktuje sie ze mna na PW to podam Ci adres do firmy wysylkowej z Londynu,maja sprzeglo do Mazdy i duzo czesci do japoncow. Firma sprawdzona przeze mnie. Nie ma obaw,przsylka max 48 godz.
Pozdro.
DeadlY - 26 gru 2008 1:51
Druga rzecz która mnie niepokoi to dziwny metaliczny dźwięk przy niskich obrotach np. jadąc na 2 (lub 3) biegu przy ok 1000-1500obrotów(zdarza mi się tak jeździć w korkach). W momencie zdecydowanego wciśnięcia pedału gazu słychać ten dziwny metaliczny dźwięk. Auto nie dławi się, przyśpiesza idealnie ale słychać przez chwilę ten dźwięk.
W diselu te obroty to moze i by przeszly ale w benzynie? ten dziwny metaliczny dzwiek to moga byc zawory jezdzac benzyna 1000-1500 obrotow to zameczysz silnik, bez obrazy, ale az sie scyzoryk w kieszeni otwiera
Enduro - 26 gru 2008 17:48
Ja bym używanego zestawu nie kupił... za robocizne mało nie zapłacisz a używany komplet pewnie też swoje kosztuje. Wydasz powiedzmy 2500 z robocizną i się okaże że za 50000km będziesz wymieniał na nowo.to jest trafne polecenie
aby kpl. zamontować nowe!
jeśli kasa nie gra roli lub jest nieistotna,
to nie ma co się zastanawiać
no ale koszt nowego zestawu jest
wg. mnie brutalny..
pozdr.
E.
Ukman - 27 gru 2008 11:21
Enduro tak samo jak u mnie jest 4 osoby w aucie popuszczambez gazu sprzeglo i zaczyna mi wpadac w wibracje ale mam wrazenie jak by poducha padla bo jak stoje na postoju na biegu jalowym to troszke mi autkiem telepie nie jest to jakies denerwujace i czy normalne ale wiem ze w benzynie nic nie trzecie jak siedzialem
Gość - 27 gru 2008 14:16
mam wrazenie jak by poducha padla bo jak stoje na postoju na biegu jalowym to troszke mi autkiem telepie to jest poduszka,takie sa jej objawy. Z czasem bedzie bardziej sie trzesla.
Krisek - 31 gru 2008 22:47
ja wymienialem w 3 poduszke...
US wersje niewiem czy maja takie same poduszki ale jest bardzo popularne ze padaja one sa wypelnione olejem wiec latwo sprawdzic czy jest ok czy nie ?
Andrew_War - 04 sty 2009 21:23
A ja właśnie regeneruję dwumasówkę za 500zł+tarcza nowa i łożysko wyciskowe zobaczę po zmontowaniu efekty na koniec tygodnia(robocizna moja).
Pozdrawiam
Enduro - 05 sty 2009 3:34
A ja właśnie regeneruję dwumasówkę za 500zł+tarcza nowa i łożysko wyciskowe zobaczę po zmontowaniu efekty na koniec tygodnia(robocizna moja).
Pozdrawiamczekam na info..o efektach
bo to nie jest takie proste..
ta regeneracja 2M..
zakladam sie o standart. flaszke,
ze bedzie p reg. szarpalo przy ruszaniu....
ale oczywiscie zycze powodzenia
E.
Andrew_War - 05 sty 2009 19:21
Kolego z Poznania, niestety ani ty ani ja, tej flaszki nie wypijemy - zgodnie z powiedzeniem "miało być tak pięknie a wyszło jak zwykle" okazuje się że moje koło 2m jest tak rozwalone że nie ma co regenerować także, do 500 jeszcze +1500 i mam nowe nie szarpiące(mam nadzjeję )koło.
Pozdrawiam
Enduro - 05 sty 2009 23:55
Kolego z Poznania, niestety ani ty ani ja, tej flaszki nie wypijemy - zgodnie z powiedzeniem "miało być tak pięknie a wyszło jak zwykle" okazuje się że moje koło 2m jest tak rozwalone że nie ma co regenerować szkoda!
E.
Andrew_War - 11 sty 2009 22:04
Właśnie uruchomiłem swoją Madzie po ponad tygodniowej przerwie na naprawę(właściwie wymianę) koła dwumasowego, wrażenia z jazdy - jakby inne auto. Nie szarpie przy ruszaniu, przy zbijaniu biegów nic nie stuka. Posmarowana prowadnica łożyska wyciskowego - sprzęgło leciutkie. Nowy olej Mobila w skrzyni, jeszcze tylko parę detali i jazda.
Enduro dzięki jeszce raz za kółko 2m - przyszło o 15.00 w sobotę siedziałem w garażu do 1.00 aby złożyć auto(tak na marginesie). Troche kasy wydałem ale przynajmniej jestem zadowolony.
Pozdrawiam
Enduro - 11 sty 2009 22:11
Właśnie uruchomiłem swoją Madzie po ponad tygodniowej przerwie na wymianę koła dwumasowego, wrażenia z jazdy - jakby inne auto. Nie szarpie przy ruszaniu, przy zbijaniu biegów nic nie stuka. Posmarowana prowadnica łożyska wyciskowego - sprzęgło leciutkie. Nowy olej Mobila w skrzyni, jeszcze tylko parę detali i jazda. Enduro dzięki jeszce raz za kółko 2M - przyszło o 15.00 w sobotę siedziałem w garażu do 1.00...jestem zadowolony. PozdrawiamWitam!
cieszę się, że ty się cieszysz!
daj na msze...
szerokiej i bezawaryjnej życzę
pozdr
E.
trymi - 15 cze 2009 8:33
Witam wszystkich,
Pozwole sobie kontynuowac temat. Wlasnie przywiozlem z Holandii moja nowa-stara szostke i po podrozy widze, ze mam podobne objawy zuzycia Dwumasy. Przy zmianie biegow niemilosiernie szarpie a po lekkim wcisnieciu pedalu (jeszcze daleko do wysprzeglenia) czuje mocne wibracje na pedale i cichy dziwny dzwiek.
Auto ma na liczniku 140tys ale pewnie bylo krecone.
Enduro, nie masz jeszcze jakiegos kola na zbyciu? Mazda 6 2006 CDTI.
Jeszcze czeka mnie rozrzad, plyny oleje i Bog wie co jeszcze....
Pozdro
Enduro - 15 cze 2009 9:54
Enduro, nie masz jeszcze jakiegos kola na zbyciu? Mazda 6 2006 CDTI.nie mam juz...
ale moge polecic dobrego znajomego a on takowe ma...
kontakt przez PW!
pozdr.
E.
Sławeko - 16 cze 2009 9:35
Szukałem na forum ale nie znalazłem takiego tematu.ptaku słabo szukałeś :-)
Tu jest opisana przyczyna podobnego zachowania madzi:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=58900Poradnik to jednak dobra rzecz ;-)