ďťż
Oborty, tempertatura silnika, branie oleju i kilka innych





Adamos - 08 paź 2008 18:08
Witam!!

Od niedawana posiadam 323c z 1.5 16V 95/96 rocznik.

Po zakupie wymieniłem olej i po jakims czasie okazalo sie ze go nie ma wiec dolałem i zaczeło dymić.

Wymieniłem na minerał i jest nie co lepiej. Jest też lepiej z ciagiem silnika przy zmianie z 1 na 2 z wysokich obrotów.

Jezdzac dzis zauwazyłem ze podobne dymki leca z innych aut wiec teraz zastanawia mnie czy owy dym nie jest spowodowany nie tylko spalaniem oleju ale rozniez i parą z wydechu.

Mechanik powiedział ze silnik jest suchy, no moze lekko sie poci.

Pytanie do was. Jak wygladaja obroty na 'luzie' przy nagrzanym silniku.
Oraz jak wyglada wskazowka temp silnika, w jakiej pozycji?

Pytam poniewaz mam wrazenie ze moje auto ma ciut za niskie obroty i na dodatek faluja...tak miedzy 500-900...no moze bardziej 650-800.

A wskazowka od temp silnika wedlug mnie jest mniej wiecej na poziomie 80 stopni i nie 90 (jest lekko 'polozona', nie znajduje sie na srodku skali).

Co do oleju to juz przeczytalem kilka innych tematow wiec skupmy sie prosze na pozostałych kwestiach.

może trzeba katalizator wywalić?
moze jakies pomysły?

Mam nadzieje ze cos wymyslimy, bo nie chcialbym sprzedawac madzi




Gość - 08 paź 2008 21:05

może trzeba katalizator wywalić?
to wtedy dopiero będzie parowóz


Oraz jak wyglada wskazowka temp silnika, w jakiej pozycji?

na początek zmień termostat, a jak dalej wskazówka będzie źle pokazywać to musiasz ustawić ją we właściwe położenie...
ps
u mnie wskazywała 1/4 skali na nagrzanym silniku, ustawiłem ją jak trzeba i teraz jest git



Borys - 08 paź 2008 21:59

Pytanie do was. Jak wygladaja obroty na 'luzie' przy nagrzanym silniku.
ja mam ok 600 i jest gites, nic nie faluje, nie drży

Oraz jak wyglada wskazowka temp silnika, w jakiej pozycji?



Adamos - 09 paź 2008 6:50
ja mam wlasnie troche ponizej polowy. ale tak minimalnie.

a czy to cos zmieni poprawi polepszy? jak sie podniesie temp silnika




Devo_Y - 09 paź 2008 6:59

ja mam wlasnie troche ponizej polowy. ale tak minimalnie.

u mnie też tak jest, a temperatura odpowiednia. to tylko kwestia ustawienia wskazówki na skali więc to olej
a jeśli nasz termostat, czy też czujnik padnięty, to wymień i tyle