Pisk i dym





kajot - 09 lip 2007 20:29
Witam
Mam taki problem. Wsiadlem jakies 20 minut temu do auta odpalam a tu nagle zaczela swiecic kontrolka ladowania wraz z kontrolka swiatel (brak stopu) i kontrolka abs. Zaczal piszczec pasek od altelnatora ( piszczy mi zawsze zaraz po odpaleniu a niedawno wymianialem). Ale wracajac do sedna. Chcialem go lekkop rzpegazowac i tak tez uczynilem i nagle z prawej strony( kolo alteroantora doklandie nie wiem skad bo siedizlem w aucie ) zaczelo sie dymic. Zgasilem auto zapalaiem i wszystko bylo ok??
Czy wiecei co to jest? Dzisiaj rano tez zapalila mi sie kontrolka ladowania i swatla stopu

Prosze o sugesie
Z gory dzekuje




GofNet - 09 lip 2007 21:25
     Albo masz zbyt lu¼no naci±gniêty pasek, albo jest on zbyt kiepski. Je¶li naci±g nie pomo¿e, wymieñ go na lepszy (Mitsuboshi, Gates, ContiTech). Sprawd¼ równie¿ stan akumulatora a w szczególno¶ci poziom elektrolitu. Je¶li jest jego ma³o, napraw to...

Pozdrawiam
..::GofNet::..



kajot_84 - 10 lip 2007 4:32
dzeki za odpowiedz
Dzisiaj sprawdze akumulator. Pasek wymienilaem na jakis firmy TRW gostek w sklepie mowil ze wg niego sa lepsze ot Gates`a i ze maja mniej zerwanych tych paskow i w ogole ... wiec mu uwierzylem a jaka jestprawda nie wie :/
a czemu piszczy tlyko po odpaleniu przez jakies 1 min i ustajhe ( najczesciej po przegazowaniu - lekkim) a nie piszczy ciagle?



polnik@studio - 10 lip 2007 6:43
a ty kolego to masz dwa konta




GofNet - 10 lip 2007 13:45

a czemu piszczy tlyko po odpaleniu przez jakies 1 min i ustajhe ( najczesciej po przegazowaniu - lekkim) a nie piszczy ciagle?Sprawd¼ akumulator...



Mauvais - 10 lip 2007 14:56
a ten dymek to przypalony pasek;) ja tak mialem jak ostatnio spuszajac mazut z parownika poszlo go troszke pod pasek... chwile popiszczal a pozniej ak pieknie zadymil;) tak jak napisales dosc dlugo CI piszczal czyli sie slizgal a jak sie zlizga to sie nagrzewa dosc mozcno... a pozniej juz tylko dymi:) naciagnij pasek... jesli bedzie nadal piszczec to moze juz tuleje lub lozyska na alternatorze sa zniszczone i sie poddaja za bardzo... a jak sa dobre to moze jakis odtluszczacz do paska lub jego wymiana.



22vader - 10 lip 2007 17:23

a czemu piszczy tlyko po odpaleniu przez jakies 1 min i ustajhe ( najczesciej po przegazowaniu - lekkim) pytajnik a nie piszczy ciagle?

nie piszczy ci±gle bo m momencie piszczenia pasek ociera siê o napinacze które siê od tego rozgrzewaj± i w wyniku tego rozszerzaj± przez co pasek siê naci±ga i przez to przestaje piszczeæ



kajot_84 - 11 lip 2007 3:55
Witam. Dzieki za sugestie. Jak na weekend nie ebdize padalo kolo z wozu i nacigne pasek
Zauwazylem tez, ze pod korkiem od chlodnicy w mojej madzi jest taki plastik na ktorym siedzi ten korek przykrecony dwoma srubami. Mam wrazenie ze kapie spod niego plyn :/ ze jest pekniety - dopiero wczoraj to zauwazylem
Moze ten plyn kapie napasek i przez to sie slizga
No chyba mam dwa konta i to przez przypadek wiec jedno bede musial usunac