ďťż
Piszczy czujnik po odpaleniu silnika(prawdopodobnie AIR-BAG)





Feniks_rf - 14 lut 2009 23:10
Witam. Od kilku miesięcy ciesze się z jazdy Mazdą 323c. Kilka dni po zakupie zaczęło mnie męczyć piszczenie auta po odpaleniu silnika tak jakbym miał drzwi otworzone (3 serie przerywanych dźwięków). Na pewno nie jest to czujnik świateł bo on piszczy ciągle. Myślałem o drzwiach jednak przy otwartych świeci się lampka w samochodzie czyli również chyba odpada. Gdzie szukać przyczyn tego dźwięku?




Leszek - 15 lut 2009 10:10
Może radio? U mnie piszczy właśnie w ten sposób jeśli zostawię panel nie ściągnięty.



gadula - 15 lut 2009 10:50
A kontrolka poduszek zapala się i po kilku sekundach gaśnie, przy odpalaniu?



Feniks_rf - 15 lut 2009 17:17

Może radio? U mnie piszczy właśnie w ten sposób jeśli zostawię panel nie ściągnięty.
Przy odpalonym silniku piszczy, nie przy zgaszonym.


A kontrolka poduszek zapala się i po kilku sekundach gaśnie, przy odpalaniu?
Po przekręceniu stacyjki pali się kontrolka poduszek po włączeniu silnika od razu gaśnie.




Feniks_rf - 21 mar 2009 8:13
Niestety nie doszedłem jeszcze od czego jest ten problem. Dodam że miałem trochę zaśniedziałe czujniki zamkniętych drzwi i to usunąłem. Dodatkowo ostatnio co jakiś czas nie włącza mi się światło w podsufitce (przełączanie na ON nie daje efektu). Jakiś pomysł?



gregorius 323 F - 22 mar 2009 11:38
Kolego feniks być może masz w aucie jakieś zabezpieczenie w formie odcięcia z autoryzacją lub też alarm w trybie serwisowym co powoduje że przy odpaleniu sygnał komunikuje że auto jest w tym trybie. \
Pozdrawiam



gadula - 22 mar 2009 11:56

Po przekręceniu stacyjki pali się kontrolka poduszek po włączeniu silnika od razu gaśnie.
A nie gaśnie po około 6s?



bzzyczek - 22 mar 2009 14:46
Feniks_rf
A masz instalację gazową?



czacha186 - 22 mar 2009 19:01
witam, mam podobnie ale mam zabezpieczenie- guziczek, ktory trza tyknąć:) Nawet jak przekrece kluczyk lub odpale to piszczy, jest tego chyba ze 5 serii po pare sygnału a puzniej sie uspokaja. wiec pewnie masz cos podobnego:)



Feniks_rf - 22 mar 2009 22:03
@czacha186 guzik hmm gdzie?
@bzzyczek nie mam
@gadula po przełączeniu stacyjki w stan START od razu gaśnie kontrolka w stanie ON cały czas pali się na czerwono (tak mi się wydaje jutro dokładnie sprawdzę)
@gregorius 323 F alarm mam zakładałem razem ze specjalistą ale problem z piszczeniem miałem już wcześniej. Co do tego odcięcia jak to sprawdzić ?



tadziol - 23 mar 2009 9:24
kontrolka AIR-BAG podłączona do lampki ładowania,albo ciśnienia oleju,a przez to moduł AIR-BAG-u dostaje szału i awanturuje się,że lampka spalona...



czacha186 - 23 mar 2009 10:25
guziczek znajduje sie na sciance wewnetrznej puleczki nad radiem, ale bez tego nie odpale... wiec go raczej nie masz;> ale z tymi poduchami to ciekawe bo ja mam wystrzelone poduszki i tez mi piszczy wiec to moze od tego.....



gadula - 23 mar 2009 10:41

kontrolka AIR-BAG podłączona do lampki ładowania,albo ciśnienia oleju,a przez to moduł AIR-BAG-u dostaje szału i awanturuje się,że lampka spalona...
No o tym samym pomyślałem



Feniks_rf - 23 mar 2009 14:05

kontrolka AIR-BAG podłączona do lampki ładowania,albo ciśnienia oleju,a przez to moduł AIR-BAG-u dostaje szału i awanturuje się,że lampka spalona...
A tak na chłopski rozum gdzie mogę znaleźć tą usterkę i jak naprawić o ilę da się w prosty sposób. Sprawdzałem kontrolki pali się AIR-BAG i OLEJ przy stanie ON po przekręceniu na START obie od razu gasną dodam że 2miesiące temu wymieniłem olej a usterkę mam od prawie 3 miesięcy przy okazji zadziwiło mnie przy wymianie oleju że weszło tylko 2,8L(ostatnio zrobiłem dolewkę bo po 5k km troszkę ubyło).

EDIT: Kumpel mówił mi że może być to przyczyna wystrzelonych poduszek. Ma rację ?



czacha186 - 23 mar 2009 18:07
bardzo mozliwe bo mam to samo, poprzedni wlasciciel mowil mi ze to od zabezpieczenia...



tadziol - 23 mar 2009 20:39

A tak na chłopski rozum gdzie mogę znaleźć tą usterkę i jak naprawić o ilę da się w prosty sposób.
jak zrzucisz plastyk obok pedału gazu,pod nagrzewnicą,to zobaczysz SAS unit(moduł poduszek) aluminiowa obudowa,żółty konektor.przy wyłączonej stacyjce wyciągnij konektor i spox.



Feniks_rf - 23 mar 2009 21:14
Zapomniałem dodać że przy kupnie sprzedający mówił że poduszki są sprawne i nie wyglądają na wybuchnięte , a z tego co piszesz tadziol to jak odłączę to nie będę miał poduszek (o ile są sprawne?)



gregorius 323 F - 23 mar 2009 21:39
Tadziol dobrze mówi zbadaj sygnały na wypiętym module pod nogami kierowcy.Poduchy nie zadziałają ale teraz też pewnie by nie działały jeżeli sygnał jest od airbagu. Jeżeli to nie od poduszek to po wpięciu kostki wykasuj błędy akumulatorem i będzie gites.Tylko pamiętaj o tym co wyżej napisał tadziol zawsze majstruj przy wyjętym kluczyku bo może być bombowo
Pozdrawiam



gadula - 23 mar 2009 22:05
Kurcze, że też komuś się chciało tyle bawić, zamiast wpiąć rezystory zamiast poduszek



gregorius 323 F - 23 mar 2009 22:19
Też prawda gadula ale może nie wiedział jak zmierzyć oporność.
Możliwe jest też to że zerwana jest taśma łącząca kierownice z resztą nadwozia,ale wtedy raczej nie działał by klakson- może warto i to sprawdzić.
Pozdrawiam



Feniks_rf - 25 mar 2009 10:22

A tak na chłopski rozum gdzie mogę znaleźć tą usterkę i jak naprawić o ilę da się w prosty sposób.
jak zrzucisz plastyk obok pedału gazu,pod nagrzewnicą,to zobaczysz SAS unit(moduł poduszek) aluminiowa obudowa,żółty konektor.przy wyłączonej stacyjce wyciągnij konektor i spox.



czacha186 - 26 mar 2009 18:53
jakbys sie czegos dowiedzialo tym sygnale to napisz na forum:)



czacha186 - 02 kwi 2009 21:03

A tak na chłopski rozum gdzie mogę znaleźć tą usterkę i jak naprawić o ilę da się w prosty sposób.
jak zrzucisz plastyk obok pedału gazu,pod nagrzewnicą,to zobaczysz SAS unit(moduł poduszek) aluminiowa obudowa,żółty konektor.przy wyłączonej stacyjce wyciągnij konektor i spox.