Podłączenie centralnego pod alarm
Anade - 19 mar 2005 6:10
Udało mi się ostatnio po wielu próbach podłączyć centralny zamek pod alarm. Na forum wyczytałem że trzeba dodatkowy siłownik kupić ale po paru próbach przekonałem się że wcale nie trzeba o ile się ma drzwiach kierowcy przycisk zamykający wszystkie drzwi. A więc trzeba się podłączyć kabelkiem do tego przycisku i wyprowadzić go za drzwi i do tego kabelka podłączyć zarówno kabel sterujący zamykaniem jak i kabel sterujący otwieraniem z centralki alarmu. Jest tylko jeden szkopuł na kablu zamykania trzeba zamontować opornik (taki sam jak montuje się przed diodę do diagnostyki komputera) i wtedy wszystko działa poprawnie tj. włączając alarm drzwi się zamykają a wyłączając się otwierają. Mam nadzieję że to się komuś przyda i nie będzie potrzeby wydawania dodatkowej kasy na siłownik
LUP - 19 mar 2005 6:22
Właśnie się przymierzam do alarmu i z zestawienia niezbędnych części odejmuje siłownik .Dzięki za info Anade Pozdro
Anade - 19 mar 2005 6:37
ciesze się ze pomogłem jak bedziesz miał jeszcze jakieś pytania to pytaj spróbuje pomóc lub się czegoś dowiedzieć od kumpla który mi pomagał
brii - 19 mar 2005 16:04
A wiecie może czy da się jakoś tak podłączyć taki alarm:
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=44464667żeby domykał szyby i szyberdach w MX3?
Anade - 21 mar 2005 8:32
A wiecie może czy da się jakoś tak podłączyć taki alarm:
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=44464667
żeby domykał szyby i szyberdach w MX3?z tego co wiem to chyba trzeba mieć dodatkowe urządzenie do tego choc niektóre alarmy mają je wbudowane
p.s.
słyszałem dużo negatywnych opini na temat tego alarmu, ale spotkałem też i pozytywne (ale te byłu w mniejszości )
jak zamontujesz daj znać czy ci działa
brii - 21 mar 2005 19:02
Mocno się zastanawiam czy go kupić - cena zachęca, ale zarazem jest na tyle niska, że nie wróży dobrej jakości...
Anade - 22 mar 2005 5:20
no dokładnie wysoce podejzane jest że tak dużo funkcji za taką cenę a pozatym to są podróbki a nie orginały. proponuje poczytać opinie na stronie
www.elektroda.plp.s.
ja zakupiłem alarm "elita", ale też kierowałem się tym czy alarm posiada certyfikat żeby nie było problemu z ubezpieczycielem.
modezo - 08 kwi 2005 13:18
Ja podłączyłem alarm pod centralny, wpinając się do centralki centralnego zamka. Centralka znajduje się na dole przy drzwiach pasażera. 6-pinoiwa kostka.
323F BA 1997
Shoovar - 08 kwi 2005 18:46
żeby domykał szyby i szyberdach w MX3?z tego co wiem to chyba trzeba mieć dodatkowe urządzenie Zastanawiałem się kiedyś nad szyberkiem, i doszedłem do dość kłopotliwego wniosku. W mojej eFce mechanizm zamykania szyberdachu "mieli" tak długo jak długo wciśnięty jest przycisk zamykania (przy otwieraniu tak samo), więc chyba trzeba by albo jakiś dodatkowy wyłącznik odcinający zasilanie jak szyber się zamknie, albo jakąś czasówkę. A może poprostu coś jest z moim szyberkiem
Szyby to chyba prościej. Nie wiem jak jest z madzi, ale kiedyś spotkałem się w oplu z takim patentem, że odpowiednio długie przytrzymanie przycisku (coś koło 2 - 3s) powodowało zamknięcie się szyb do końca nawet po puszczeiu przycisku, więc teoretycznie mozna wykożystać impuls sterujący centralnym zamkiem tylko, że pewnie tak prosto się tego nie da zrobić , no i trzeba coś wymyśleć żey szyby nie otwierały się przy otwieraniu centralnego
monter - 08 kwi 2005 19:34
Ciekawy bardzo dla mnie temat. W Scorpio mam ten problem rozwiazany i chce miec to samo w Mazdzie. Moja 323F jest z '93 roku czyli jak ustalilem BG. Mam fabryczny centralny zamek (przynajmniej tak mi sie wydaje) i chce kupic do tego alarm ktory wysteruje mi przy okazji tym zamkiem. Czy kots moze juz zakladal alarm do tego modelu Czy jet taka mozliwosc aby wpiac sie do central zamka Czy tez musze dokupic silownik ewentualnie wpac sie do przycisku w drzwiach kierowcy
Arek_323_C - 11 kwi 2005 12:33
A z innej beczki. Ja w mojej Madzi mam alarm Cobra wpiety pod centralny i tylko jeden problem, bo w drzwiach kierowcy jest silownik master a w drzwiach pasazera slawe i przelacznik na zamku. Magicy ktorzy wpinami mi alarm odcieli bialy kabel od mastera, wtedy wszystko ladnie dziala z pilota ale nie dziala centralny z kluczyka, po spieciu kabla centralny probuje sie zamykac od razu i generalnie glupieje. Czy moze ktos ma problem jak to poprawic?
modezo - 11 kwi 2005 17:03
A z innej beczki. Ja w mojej Madzi mam alarm Cobra wpiety pod centralny i tylko jeden problem, bo w drzwiach kierowcy jest silownik master a w drzwiach pasazera slawe i przelacznik na zamku. Magicy ktorzy wpinami mi alarm odcieli bialy kabel od mastera, wtedy wszystko ladnie dziala z pilota ale nie dziala centralny z kluczyka, po spieciu kabla centralny probuje sie zamykac od razu i generalnie glupieje. Czy moze ktos ma problem jak to poprawic?Ja mam tak samo. Po podłączeniu alramu wszystko działa Ok z pilota ale nie działa master w drzwiach kierowcy
Arek_323_C - 12 kwi 2005 12:56
Milo:) Ale moze ktos zna lekarstwo na ten problem?
Anade - 13 kwi 2005 9:37
Milo:) Ale moze ktos zna lekarstwo na ten problem?musisz mieć cos pokecone z podłączeniem alarmu Nie przypuszczam żebyś miał inaczej rozwiązany centralny skoro między C a F z tego roku jakiś zasadniczych różnic w mechanice nie powinno być.
Ja mam alarm podłączony do centralnego za pomocą jednego kabla tzn z centralki alarmu dwa kable podpięte pod jeden z centralnego i wszystko dizała tak jak powinno
jak kupiłem auto to iało założony inny alarm i zle podpięty i właśnie nie wszystko działało z centralnym.
Arek opisz ile kabli do sterowania cenralnym masz w alarmie ( pewnie dwa ) i do ilu kabli z centralnego wpięte i czy zamykający przez opornik ?
Arek_323_C - 13 kwi 2005 10:08
Nie wiem tego, bo musialbym odszukac alarm a nawet nie wiem gdzie. Kabel ktory jest przeciety to bialy w drzwiach. Moze ktos ma opis do polskiej Cobry to pomoze mi w zidentyfikowaniu mi centralki.
Anade - 13 kwi 2005 10:19
no nie powinnien być raczej żaden kabel przecięty wszystkie powinny być podłączone a w jeden sie wpinasz a co do schematu i opisu alarmu to napewno znajdziesz go na
www.elektroda.pl
Gość - 13 kwi 2005 11:21
Potwierdzam - żadnych cięć przewodów od centrala tylko podłączenie do istniejących.
Sprawdzone w praktyce.
Sste - 15 kwi 2005 11:37
Witajcie, mam prosbe do Andre, mam taka samą mazde (z przyciskiem w drzwach) i bede zakładał alarm, czy mogłbyś coś wiecej informacji jak zakładałeś ten alarm, jaki ten opornik wsadzic i po co??
z góry dzieki
sste
Anade - 15 kwi 2005 12:29
Hej Ssete
Generalnie wg instrukcji i schematów elektryki najwięcej kłopotów było z podpięcim się pod czujniki w drzwiach oraz właśnie z centralem. Przy pierwszej próbie alarm był w stanie otworzyć drzwi a już nie potrafił zamknąć. W trakcie pracy rozebałem boczek drzwi i głowiłem się czemu działa z przycisku w drzwiach a bez przycisku ( tj. np po podłączeniu zwykłego przycisku) już nie dziala. Kumpel który mi pomagał wykapował że w przycisk jest wmontowany opornik i po próbe z opornikiem wszystko działa ( opornik akurat miałem taki jaki jest opisany na stronie klubowej do skonstruowania testera do doiagnostyki ). Pozniej z wtyczki w drzwiach pociągasz przewód i w ten jeden wpinasz dwa z centralki alarmu przyczym właśnie ten do zamykania przez oporniczek i powinno wszystko działać
Sste - 15 kwi 2005 15:37
narazie dzieki, juz za kilka dni przyslą mi alarm i bede kombinowal, jakby cos to jeszcze bede pytał ))
pozdrówko
Anade - 16 kwi 2005 4:20
jasne pytaj co bede wiedział to Ci powiem
Sste - 28 kwi 2005 18:14
POTWIERDZAM,,,
podłączyłem alarm do centralki centralnego zamka, (prawa strona, od pasazera) i działa )))
sste
Anade - 29 kwi 2005 4:36
(prawa strona, od pasazera) i działa )))ciesze sie że działa i gratuluje
Tasior - 29 sie 2007 7:58
CZy moze ktos z Was mial problem z przyciskiem DOOR LOCK w drzwiach kierowcy??? jak podaczyc sie pod swiatla kierunkowskazów???
Witek-P - 19 sty 2008 18:18
Panowie mam małe pytanko. Jeśli zakupię sterownik do sterowania zamkiem na pilota to mam od razu z nim instrukcje podłączenia ale pytanie brzmi skąd mam wiedzieć pod jakie kable mam podpiąć te kableki w mojej mazduni 626 GE bo o ile sie nie myle to kolorki kabli będą inne niz w mojej mazdzi.
Marcin - 20 sty 2008 10:55
mam małe pytankoPrzestudiuj ten temat,powinno coś być.W tamtym temacie też możesz zadać podobne pytanie
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13158
msobecki - 25 maja 2009 13:01
koledzy a nie wiecie może gdzie w mx-3 (EC K8) z 94r jest owy sterownik centralnego zamka?
vviesio - 16 wrz 2009 11:27
na kablu zamykania trzeba zamontować opornik (taki sam jak montuje się przed diodę do diagnostyki komputera)Stary temat, ale trafny. Powyższego cytatu nie rozumiem.
Stoję przed zakupem alarmu i też mi mówiono o dodatkowym siłowniku centralnego. Chcę podłączyć się pod włącznik przy drzwiach (jak ładnie zasugerowano), ale nie wiem jaki opornik to ma być.
Można coś konkretniej o samym oporniku?
Poproszę i pozdrawiam forumowiczów
chudy - 20 wrz 2009 12:39
Można coś konkretniej o samym oporniku?opornik ma wartość 1 kOhm, jest łatwo dostępny bo bardzo często stosowany. Wystarczy o mocy 0,25W bo podaje jedynie sygnał i nie przepływają przez niego wysokie prądy
b1nd - 22 wrz 2009 15:03
Panowie a ja próbuje podłączyć centralny w 323c 95 rok. Z centralki alarmu wychodzą 3 przewodu do sterowania centralnym. Jeden czerwony 12v; zielony gdzie jest wyzwalany - przy otwieraniu i niebieski gdzie jest minus przy zamykaniu.
Znalazłem centralkę po prawej stronie nóg pasażera ale nie bardzo wiem w które przewody mam się wpiąć z tym 12v :/
W drzwiach kierowcy jest siłownik master. Zamykanie/otwieranie tych drzwi powoduje otwarcie wszystkich. Jak również otwarcie/zamkniecie drzwi pasażera otwiera tez drzwi kierowcy.
Podpowiecie ?