ďťż
Podświedlenie deski rozdzielczej, jakie żarówki?





Nestoranto - 05 wrz 2005 16:59
Witam.Chcę wymienić podświetlenie deski rozdzielczej oraz żarówki innych elementów podświetlenie na inny kolor.Jakie mam kupić żarówki do deski rozdzielczej oraz do innych elementów. Posiadam Mazdę 323F BA 1997rok. Nie mogę się doszukać nigdzie jaki ma to być rodzaj żarówki. Bardzo prosze o pomoc.Jezeli nie ma jakiejs klasyfikacji to bardzo bym prosil o zdjecia takich żarówek i jaka jest potrzebna ilość. Z góry dziekuje za pomoc




cwaniaq - 07 wrz 2005 21:20
Skoro masz zamiar je wymienić to będziesz musiał i tak wyjąć zegary, zrób to i sprawdź.



krzysiek p - 10 wrz 2005 15:11
Najlepiej rozebrać licznik, wyjąć jedną żarówkę i pojechać do sklepu aby zakupić takie same

Natomiast jeżeli chodzi o zmiane podświetlenia to temat był juz tu napewno przerabiany na forum. U mnie w 323f z 1991r należało wymienić tarcze zegarów aby uzyskać inny kolor podświetlenia, ponieważ oryginalne tarcze są pomalowane od spodu na kolor zielony i sama zmiana żarówek nie zmieni koloru podświetlenia - ale warto było, ponieważ efekt jest zajefajny



xsiondz - 12 wrz 2005 21:25
krzysiek p

Witam

Przypadek chyba sprawil, ze looknalem z czystej ciekawosci na zdjecia TWojej furki. Swoja droga fajny samochodzik ale zauwazylem u Ciebie cos co chce zrobic mojej dziewczynce. Pierwsza sprawa to podswietlenie na czerwono zegarow...a druga o niebo dla mnie wazniejsza chromowane obwodki zegarow. Tak bylo czy robiles sam. A jezli robiles to jak i jaki koszt?

Pozdr.




krzysiek p - 14 wrz 2005 7:54
Pewnie, że robiłem to sam

Zakupiłem tarcze z podświetleniem czerwonym - koszt 50zł, w tym samym czasie zamówiłem chromowane obwódki zegarów - koszt 50zł czyli cały ten efekt uzyskałem kosztem chyba niewielkim bo 100zł + oczywiście moja robocizna. Ale to akurat robiłem z wielką przyjemnością



xsiondz - 14 wrz 2005 8:10
Witam

Zastanawiam sie jak bardzo uszkodze deske rozdzielcza demontujac zegary hehehehe. Jakies wytyczne na co uwazac? Jak sie zabrac? Niechcialbym zeby po ponownym montazu wszystko latalo na byle dziurze:) Narazie samochod jest perfekcyjnie spasowany:)

Pozdr.



mefyoo - 18 wrz 2005 17:06
Ja po każdej rozbiórce zegarów musze naprawiać zegarek, chyba ze odłacze akumulator, ale to jest kłopotliwe bo jak się wymienia żarówki to trzeba na bierząco patrzeć jaki jest efek. Robiłem to w 323 F BG tam tarcze nie są malowane od środka, zamieniłem standardowe żarówki na diody LED niebieskie, sprawdzałem też UV. W niektórych miejscach trzeba było dać po 2 diody ale itak nic sie nie dało zrobić i wskaźnik paliwa świeci mi troche jaśniej



cwaniaq - 18 wrz 2005 17:50

Jakies wytyczne na co uwazac? Jak sie zabrac? Niechcialbym zeby po ponownym montazu wszystko latalo na byle dziurze:)
Ze wskazówkami trzeba bardzo uważać.
Nigdy nie ściągałem z prędkościomierza ale podobno przy nakładaniu wskazówki na prędkościomierz trzeba nałożyć po prostu dokładnie na 0 km/h i będzie dobrze.
Przy paliwie trzeba chyba zatankować do pełna i wtedy ustawić wskazówkę, innego pomysłu nie miałem.
Temperatura silnika - rozgrzać silnik i po prostu ustawić wskazówkę na środku, tak jak jest w każdym położeniu neutralnym jak masz rozgrzany silnik.
Obrotomierz zobacz jakie masz obroty przy odpaleniu autka przed zdjęciem wskazówek i potem nakładaj je na włączonym silniku innego sposobu też nie znam.

Ale oczywiście to się tyczy 323f BG, tak jak u mnie.


obiłem to w 323 F BG tam tarcze nie są malowane od środka, zamieniłem standardowe żarówki na diody LED niebieskie, sprawdzałem też UV.

Są malowane, może poprzedni właściciel już wymieniał tarcze albo ściągnął tą farbę (bardzo łatwo da się ją ściągnąć) ?



mefyoo - 18 wrz 2005 18:14
nawet jak są to na biało bo po zdięciu zielonych nakładek z żaruweczek napisy świecą na biało. Kolor jest nadawany przez zaróweczke. Raczej poprzedni właściciel nic nie robił bo chyba by nie zobił zielonego podświetlenia po za tym wyglądało na oryginalne



mefyoo - 18 wrz 2005 18:17
kiedyś ściągałem wskazówke z 626 no i bez kleju nie dało się jej spowrotem założyć, to jest bardzo trudne



cwaniaq - 19 wrz 2005 8:05

Kolor jest nadawany przez zaróweczke.
Nie tak do końca, dlatego zdejmowałem ten podkład zielony. Po zdjęciu kapturków z żarówek niby było biało ale przebijał i zielony kolor.



mefyoo - 19 wrz 2005 20:20
kurcze musze to sprawdzic, ja popatrzylem tylko na zarówki i ze swiatlowody sa białe i zmienilem zarówki na diody, moze rzeczywicie jest tam cos ale tam sie ciezko dobrac mozna zkopac wskazówki po za tym strasznie ciezko je sie zdejmuje. Ale niechce mi sie wiezyc bo u mnie zegary swieca na bardzo nasycony niebieski kolor a w połączeniu z zielonym był by taki jakis do niczego nie podobny



cwaniaq - 20 wrz 2005 12:35

nasycony niebieski kolor
Mógłbyś zrobić fotke ?
Ja postaram się jutro strzelić fotke jak to u mnie wygląda te podświetlenie na niebiesko po zdjęciu tej farby.


zmienilem zarówki na diody
A pokaż jakie diody, ja kiedyś próbowałem zamontować diody ale wtedy to w ogóle nic nie świeciło, jakieś dziwne chyba one były w takim razie. ;]



mefyoo - 20 wrz 2005 21:51
Takie normalne LED niebieskie te mocne, płaciłem po 80 gr za szt. mój aparat nie robi zdjec jak jest ciemno ale pozycze jakis dobry to zrobie



mefyoo - 07 paź 2005 19:56
cfaniaq zwracam chonor, dzisiaj rozebrałem i rzeczywiscie jest zielona podkładka. Próbowałem ją usunąć ale to jest bardzo trudne połamałem sobie tylko paznokcie i nie udało mi się ich zdjąć. Czy komuś to się udało ? jeśli tak to w jaki sposób ? ta czarna warstwa wydaje się być namalowana na tym plastiku.



cwaniaq - 07 paź 2005 21:08
Da się, schodzi bardzo łatwo. Wystarczy odpowiedni środek, ja nie wiem gdzie swój podziałem, a taka duża puszka była.
Dlatego nazwy nie pamiętam, ale na puszcze był tygrys namalowany. Po prostu zajdź do sklepu z farbami i poproś o najlepszy środek aby zdjąć farbe. Wyjaśnij o co chodzi.
Jutro zejdę do piwnicy (jeżeli nie zapomnę) i poszukam tego.
I przy zdejmowaniu farbki bądź bardzo ostrożny, bo jak ci naleci trochę na drugą strone zegarów to automatycznie już będzie zdejmować farbe czarną. (a tego nie chcesz)



mefyoo - 08 paź 2005 11:54
no oki, a rozpuszczalnik poradzi



Miccyg - 10 paź 2005 10:54
a jak jest w przypadku zegarów w wersji BA bo już mam "prawie" wszystko rozbabrane... no i tak się przymieżam do czerwonego podświetlenia... da się w 323C '95

Dzięki za info :-)

Pozdro
Miccyg



cwaniaq - 10 paź 2005 20:07

no oki, a rozpuszczalnik poradzi
A tego nie wiem. A tego środka to nawet w piwnicy nie ma, nie wiem gdzie go wcieło.


a jak jest w przypadku zegarów w wersji BA
Nigdy nie widziałem, ale jeżeli ci chodzi o zdjęcie farby to da się, każdą farbe da się ściągnąć.
Nie wiem czy w tym wypadku zadziała ale możesz nawet spróbować dezodorantem psiknąć na szmatke i sprawdzić czy zadziała, jak nie to po prostu kup coś mocniejszego.



mefyoo - 07 lis 2005 15:53
cfaniaq zwracam chonor, dzisiaj rozebrałem i rzeczywiscie jest zielona podkładka. Próbowałem ją usunąć ale to jest bardzo trudne połamałem sobie tylko paznokcie i nie udało mi się ich zdjąć. Czy komuś to się udało ? jeśli tak to w jaki sposób ? ta czarna warstwa wydaje się być namalowana na tym plastiku.

Rozebrałem to jeszcze raz, zmyłem farbe rozpuszczalnikiem, delikatnie nasycałem szmatke i pocierałem po tarczy tak aby nie dotknąć drugiej strony i trzeba unikać też brzegów. Było troche roboty ale się udało i jest super efekt, wrzucam fotke



Musze jeszcze dobrze ustawić diody zeby światło rozchodziło się równomiernie, bo przy 220 jest lekko ciemniej, no i przy maksymalnych obrotach wstawie czewoną diode LED. Te dwie górne żaróweczki zostawiłem oryginalne, stąd świecą się wskazówki(pewnie jak by się wstawiło czerwone żarówki to wskazówki zaczęły by świecić na czerwono, nie raze wstawiać tam diody bo światło rozprasza się po szybce), po wstawieniu diod nie świecą, zdiołem też z nich zielone kapturki, w niektórych miejscach dałem po 2 diody, i w niektórych wyłamałem takie kapturki które przysłaniają światło(przy diodach światło inaczej się rozchodzi, żarówka świeci na boki a dioda tylko z przodu 20stopni)



mefyoo - 07 lis 2005 16:04
a co do demontarzu wskazówek wskaźnika ilości paliwa i temp. Nie wiem po co ludzi pisali zeby zatankowac do pełna, itak po odłączeniu zegarów wskazówka spadnie. Trzeba pamietac ile sie ma paliwa i jaka temp, ma silnik po nagrzaniu ( u mnie bylo akurat paliwa tyle ile jest na fotce a temp. po środku skali). Potem trzeba rozgrzac silnik poczekac az obroty spadna, i założyc wskazówke, tak samo jest z paliwem (zawsze mozna jak cos bedzie nie tak rozebrac jeszcze raz i poprawic), najlepsza metoda na zdjecie wskazówek to odkrecenie tarcz i podwazenie ich za pomoca tarcz nie razze nic tam wkładac a na pewno nie widelec, jak juz to cieniutenki śrubokręt i podwazac tak aby nie dotykac tarczy w miejscu widocznym. Aby dobrze ustawic wszystkie wskazówki, nalezy zdiac przednia szybke i przednia czesc z zegarów i podłaczyć zegary i uruchomic silnik wtedy mozna istawiac. Jesli chodzi o obrotomierz to zrobiłem to tak:
Najpierw po odkreceniu tarczy zaobserwowałem w którym miejscu znajduje się wskazówka jeśli się nie podpiera, ( u mnie była pionowo w dół troche nie do konca pionowo ale prawie)
zdiołem wskazówke podwazajac ja tarcza, potem zrobiłem co trzeba z tarcza
następnie założyłem tarcze i na nia wskazówke pionowo w dół. Potem podłączyłem zegary (oczywiście bez przedniej szybki) uruchomiłem silnik, kiedy wiedziałem że ma mieć jakies 800 obr bo juz zaczyna woniej chodzic, zdiołem wskazówke i założyłem w pozycji 800 obr, akurat u mnie pokazywała wtedy 600.
Ogólnie to jest wszystko bardzo proste trzeba tylko uwazac bo ta czarna farba jest bardzo delikatna, każdy odciska palca i każde dotkniecie czyms metalowym zostawia ślad.



Holly - 08 lis 2005 19:06
hmmm ...
niby proste ale ................... no wlasnie to ale



P0L4K - 08 lis 2005 21:30

hmmm ...
niby proste ale ................... no wlasnie to ale

skoro ja potrafilem rozebrac zegary i zlozyc tak ze wszystko dziala to znaczy ze to jest bardzo latwe



Miccyg - 10 lis 2005 12:49
krótko: jaki rozpuszczalnik?
bo ja u siebie "rozpuściłem" całość kolor + czarny i plastik też się zrobił taki dziwny....



mefyoo - 13 lis 2005 14:22
Ja użyłem rozpuszczalnika do wyrobów bitumicznych, rpróbowałem również do hammerite ale niechciał nic rozpuścić. Fakt, że lepiej zmywa się czarną farbę niż zieloną (żeby zmyć zieloną trzeba się natrzeć troche) trzeba bardzo uważać, dlatego niemożna dotknąć czarnej strony nawet palcami bo zostają ślady. W trakcie czyszczenia trzeba uważać bardzo na brzegi i na środek tarczy prędkościomierza na otwory licznika kilometrów, bo w czasie wycierania rozpuszczalnik moze wycieknąć na czarną strone tarczy. Jak ja to robiłem to namaczałem szmatke (szmatka też musi być odpowiednia, najlepiej taka ktróra dobrze wchłania) i zaczynałem od środka czyli tam gdzie jest daleko od brzegów, potem przechodziłem stopniowo do brzegów a same brzegi trzeba zmywać praktycznie suchą szmatką, aby nic nie kapnęło na drugą stronę.



Andrzej1014 - 02 lut 2006 10:50
Wlsnie chce wymienic przepolona zarowke. czy moze mi Pan pomoc jak to zrobic, gdzie sa mocowania i itp. Z gory bardzo dziekuje. Mazda 323F 1997rok



Krasnal - 02 lut 2006 19:17

pomoc jak to zrobic, gdzie sa mocowania i itp
Lektura:
http://www.maz323f.co.uk/tuning/dashrem ... emoval.php
Step 3 jest dla wersji anglielskiej u nas analogicznie lewa strona
następnie:
http://www.maz323f.co.uk/tuning/dashbulbs/dashbulbs.php

Nawet bez znajomości języka obrazki wiele wyjaśniają i tak, tak pomyłką nie jest zaczynanie od hamulca ręcznego jak chcemy wymienić żarówkę przy zegarach - tak trzeba

W razie szczegółowych wątpliwości - PYTAĆ



Andrzej1014 - 03 lut 2006 8:05
Dzieki bardzo!,wlasnie skonczylem wymieniac.
Pozdrowienia



jacks - 08 cze 2007 16:15
Witam

Usuwal ktos zielone zabarwienie z przyciskow ? Bo ja probowalem rozpuszczalnikiem uniwersalnym i nitro, ale to nic nie daje. Wie ktos jak sie pozbyc tego zielonego lakieru ?



lezno1 - 26 sty 2008 15:14
A jak to jest w 626 GF z 2000r czy mozna wymienic bez problemu zarowki na inny kolor??



maly1962 - 22 cze 2010 21:14
Panowie czy ktoś może powiedzieć jaka dokładnie ilośc żarówek jest potrzebna do wymienienia całego podświetlenia wewnątrz? Mam na myśli deskę rozdzielczą + podświetlenie panelu ogrzewania.



People_Hate_Me - 23 cze 2010 9:24
jakbyś nam zdradził jaki samochód masz byłoby zapewne łatwiej



maly1962 - 25 cze 2010 22:19
Mazda 323C. Dodam, że wersja z licznikiem z obrotomierzem.



pawe159 - 01 lip 2010 9:52
też takie chciałem



noxes - 28 lip 2010 17:18
a może ktos się podzieli jak zmenić kolor podświetlenia w 626? prawdopodobnie też tam jest zielona podkładka?