ďťż
Pompa paliwa czy termostat? A może coś innego? Pomocy!





industrial - 11 maja 2009 12:32
Witam szanownych Forumowiczów!
Otóż od pewnego czasu mam problem związany z moim autkiem. Kiedy silnik się nagrzeje, (np. jazda miejska lub trasa po ok 150km) zaczyna przerywać i w końcu
gaśnie. Po odczekaniu kilku minut normalnie zapala i jedzie dalej do czasu aż znów
zaczyna przerywać i gaśnie. Zauważyłem że nie dzieje się tak kiedy włączę w kabinie
na maksimum wentylator i ogrzewanie. Wskaźnik temperatury wskazuje cały czas
około 50% zakresu. Dodam jeszcze że po włączeniu ogrzewania i wentylatora powietrze
jest bardzo gorące. Zastanawiam się również przy jakiej temperaturze powinien się
włączać wentylator chłodnicy, bo jeżdżę tym autem już od pół roku i jeszcze nigdy mi się nie włączył. Silnik przerywa i gaśnie najczęściej kiedy jest na wyższych obrotach, po wciśnięciu gazu. Objawy takie same jak gdyby nie dostawał paliwa, ale wystarcza
włączenie ogrzewania na max. albo czekać aż silnik nieco ostygnie i dalej mogę jechać.
Proszę o pomoc i rady.

Pozdrawiam.




motylek322 - 14 maja 2009 8:18
A nie jest to objaw przegrzania silnika. Czy masz wystarczająco płynu w chłodnicy ? odpowietrz układ.



industrial - 14 maja 2009 8:27
Płyn sprawdzałem już kilka razy i jest OK. A gdyby silnik się przegrzewał to wentylator by się nie załączył? Myślałem też że ten układ odpowietrza się sam. Jak się go odpowietrza???



motylek322 - 14 maja 2009 8:40
Na forum znajdziesz szczegółowy opis ale tak w skrócie to odkręcasz wlew płynu w chłodnicy, uruchamiasz silnik. W czasie pracy silnika dolewasz płynu gdyby go ubywało. Jak masz powietrze w układzie to będą się pojawiać bąble powietrza w wlewie płynu. Operację prowadzisz do czasu załączenia wentylatora dmuchawy. Wtedy zakręcasz korek chłodnicy i powinno być OK, Jak nie to jeszcze raz odpowietrzasz.

P.S
Teraz dopiero widzę, że masz DiTD w/w metodą odpowietrzam w Pb. Nie wiem, czy do twojego silnika będzie dobra




steven - 14 maja 2009 9:18
z identycznym problemem spotkałem się w Galancie... tam się okazało, że przy aparacie zapłonowym była uszkodzona uszczelka i czujnik wała był zabrudzony jakimś pyłem, który po nagrzaniu się silnika skutecznie blokował czujnik halla i silnik gasł... wystarczyło przeczyścić i kolejne 5k km powiedzmy można było zrobić, a w rezultacie kupić/dorobić uszczelkę

oczywiście u ciebie przyczyny mogą być zupełnie inne, ja jednak na początku postąpiłbym tak jak pisali poprzednicy z odpowietrzeniem układu i sprawdzeniem czy załącza się wentylator, jeżeli nie załącza, to sprawdzić czy uszkodził się czujnik załączenia wentylaotra czy przekaźnik, czy może bezpiecznik lub kabel
jak co do tego bym był pewien to sprawdziłbym błędy komputera, może coś sobie zapamiętał i będzie łatwiej szukać



kierownik - 15 maja 2009 7:06
industrial a o dziale Diesel słyszał?
jak na mój gust - pompa, albo czujnik
przenoszę tam, a mod już podłączy do odpowiedniego, bo było już trochę o tym.