Pompa paliwa - Jak zdiagnozować usterkę? Jaki rząd kosztów?
Gość - 06 sie 2005 0:40
Mam mały problem. Czasami dzwięk z silnika mojej Mazdy przypomina stukot Diesel'a. Mechanik powiedział, że to prawdopodobmie pompa paliwowa. Wymiana ponoć nie jest tania i możliwa jedynie w salonie Mazdy. Jak sprawdzić, czy to rzeczywiście pompa i jaki jest szacunkowy koszt naprawy
Z góry dzieki.
GofNet - 06 sie 2005 1:16
Co do możliwości nabycia i kosztów, to zerknij na serwisy aukcyjne:
Allegro - pompa do MazdyŚwistak - pompa do MazdyeBay - pompa do MazdyMoże coś dla siebie znajdziesz.
Nowe faktycznie nie są tanie. Ostatnia cena z Inter-Cars'u, to 846zł !!!!
Inter-Cars: Pompa paliwa Mazda MX-3Powodzenia.
P0L4K - 06 sie 2005 9:05
A czy auto jezdzi bez problemu na benzynie??
Pompe paliwa kupisz za 200 - gora 300zl.
Wymiana tez nie bedzie skomplikowana bo zapewne dojscie do pompy paliwa masz pod tylna kanapa.
tomekrvf - 08 sie 2005 7:52
Czasami dzwięk z silnika mojej Mazdy przypomina stukot Diesel'a. Mechanik powiedział, że to prawdopodobmie pompa paliwowaNie daj się nabrać.
Jak sprawdzić, czy to rzeczywiście pompa i jaki jest szacunkowy koszt naprawy Zadaniem pompy jest dostarczenie paliwa pod odpowiednim cisnieniem do silnika. Należy podłączyć manometr pomiedzy pompę a listwę wtryskiwaczy i sprawdzić, czy ciśnienie paliwa jest na wymaganym poziomie na biegu jałowym i pod obciążeniem.
Piotr Wozniak - 08 sie 2005 9:10
A co ma pompa paliwa do "chodzenia jak diesel"
Mi też tak chodzi przez pierwsze max 2 minuty po uruchomieniu zimnego silnika. Zawsze tak było i nie ma w tym nic nadzwyczajnego. Po pierwsze sprawdź poziom oleju i jeśli jest niski - dolej, a jeśli wymieniany ponad 15.000 kilometrów temu - to wymień. Nieprawdopodobnym mi się wydaje jakikolwiek związek pompy paliwa z głośnym chodzeniem silnika. Masz ją zanużoną w baku, pod tylną kanapa. Ona sama z siebie chodzi bezszelestnie, bo ma tylko malutki elektryczny silniczek a jedyny objaw jej awarii, jaki sobie wyobrażam, to niemożność uruchomienia samochodu, jeśli przestałaby podawać paliwo. Co to za mechanik Ci nagadał takich rzeczy !!
A może chodziło mechanikowi o pompę OLEJOWĄ
Pozdrowienia
QwErTy256 - 08 sie 2005 15:54
A może o pompę WODNĄ
emik - 09 sie 2005 5:42
Należy sprawdzić ciśnienie paliwa, prócz pompy mamy jeszcze regulator ciśnienia. To on odpowiada za prawidłową wartość ciśnienia na szynie wtrysków. Co do pompy - faktycznie jeśli przestaje szumieć, to oznaka jej awarii, ale zapoznając się trochę z jej budową, można zobaczyć, że posiada ona dodatkowe zaworki, mające za zadanie utrzymywać należyte ciśnienie po jej wyłączeniu. Do tego są tam elementy toczne, które przy niesprzyjających warunkach potrafią się stoczyć
mrdok - 09 sie 2005 20:33
Co do pompy - faktycznie jeśli przestaje szumieć, to oznaka jej awariiJa nigdy jej nie słyszałem, a jakoś działa i podaje silnikowi paliwo. A może jej nie mam?? jejku ukradli mi pompe
Waluś - 09 sie 2005 21:15
Ja nigdy jej nie słyszałemTrudno usłyszeć coś, co zwykle jest w zbiorniku i to nie dość, że pod podwoziem, to jeszcze pod kanapą.
emik - 10 sie 2005 6:14
Jeśli się chce, to się usłyszy, szumienie czy bzyczenie - jak kto woli, i to włałnie pod tylną kanapą po jej wyjęciu. Ale jak widać, koledzy spodziewają się odgłosu takiego, jakiego wydaje pompa ssąca wyciągająca szambo z pobliskiej studzienki. No cóż... Zapewniam, że jest to bardziej subtelny dzwięk
carlo80 - 12 sie 2006 14:24
jak znalezc pompe paliwa? Nigdzie nie ma pokazanego demontazu tylnego siedzenia ( Pompa jest pod tylnym siedzeniem? Gdzie są jakies zaczepy , bo za cholere nie moge znalezc i go zdjac
Piotr Wozniak - 14 sie 2006 9:42
hej,
Dobieralem sie do pompy tylko w mx-3, tam siedzisko podnosi sie samo, nie jest mocowane zadnymi srubami. Po podniesieniu siedziska (szukaj srub pod wykladzina w bagazniku na ganicy oparcia, po zlozeniu oparcia itp.) widac pokrywe baku do ktorej wchodzi wiazka elektryczna. Odkrecasz ja i ze srodka wyjmujesz zanuzona w baku pompe paliwa. Mysle ze u Ciebie jest tak samo jesli chodzi o konstrukcje tego co pod siedzeniem.
Aha, jesli nie chodzi Ci pompa to posprawdzaj czy nie rozlaczylo lub upalilo sie na jakiejs kostce- u mnie tak bylo.
pozdrowienia
carlo80 - 14 sie 2006 10:09
dzieki. Juz znalazlem ta pokrywe. Faktycznie siedzenie nalezalo uniesc od tylu tez w 323 bg. Jutro mam wolne to rozkrece ta kopulke i wyjme cale ustrojstwo to moze namierze przyczyne szarpan na PB.
pozdrawiam
tomekrvf - 14 sie 2006 10:13
carlo80, a nie lepiej zmierzyć ciśnienie paliwa? Co z tego że ją wyciągniesz?
Piotr Wozniak - 14 sie 2006 13:20
jak bedziesz wyciagal pompe to: wylacz stacyjke zeby nie zrobic fajerwerku i pamietaj ze pompa paliwa smarowana jest paliwem ktore pompuje- unikaj odpalania jej na dluzsza chwile "na sucho". Wlasnie brak benzyny w baku to najczestszy powod zacierania pomp paliwa w samochodach jezdzacych na LPG. Nie wiem co dotad robiles, ale skoro szarpie na PB a na LPG nie to po pierwsze bym wymienil filtr paliwa, potem ogladal pompe.
pozdrowienia i powodzenia
qwasol - 14 sie 2006 16:09
nie wiem jak to wyglada w mx ale w bg wystarczy podnieśc maske sciągnąć którykolwiek wężyk któym idzie paliwo, podstawić pod niego butelke, posadzić kogoś za kierownica i niech krec rozrusznikiem , jak bedzie leciecie szybciutko to pompa ok 5 minut roboty wykręcenie pompy 20 minut:). przy pierwszym sposobie trzeba pamiętać zeby silniki BYL ZIMNY!!!!!!!!
PS pompy tak szybko sie nie psują od jazdy z pustym bakiem...
carlo80 - 14 sie 2006 17:49
filtr paliwa zmienilem. Mozliwe ze przeplywomierz zwariowal na PB lub sonda ? ale przy ich padnieciu, chybaby az tak nie szarpalo - praktycznie nie jest mozliwa jazda na PB :((
No chyba ze wiecie co moze byc innego przyczyna ? LPG to instalacja II generacji i na niej smiga az trza .
Co nalac do butelki przy sprawdzeniu pompy i czy bede wiedzial do ktorego wezyka podstawic ja? No i czy wystarczy wlaczyc stacyjke na ON , czy az ruszyk rozrusznikiem trzeba ?
Aha, przy wymianie filtra paliwa , lalo sie ladnie no i jak wtryskiwacze czyscilem to tez bylo OK i lalo sie z nich ladnie.
dzieki za odpowiedzi.
Piotr Wozniak - 14 sie 2006 18:02
A odczyt bledow z OBD robiles???
Jak cokolwiek sie dzieje z silnikiem trzeba zaczac od odczytu bledow:
http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kody.phpCo do wezyka- zdejmujesz ten gumowy co prowadzi do kolektora dolotowego, a podstawiasz butelke... pusta oczywiscie, zeby zlapac benzyne co sie zacznie lac!!!
pozdrowienia
[/url]
carlo80 - 14 sie 2006 18:06
rozumiem, ale mysle ze to badanie jest raczej zbedne - wymiana filtra paliwa + czyszczenie wtryskiwaczy -- tu bylo ok i lalo az milo.
Wolalbym sprawdzic podcisnienie przy pompie paliwa i jak zasysa PB.
Badanie robilem i wyszly 3 krotkie blyski , czyli czujnik polozenia walu - choc to nie ma chyba sensu bo na LPG lata az milo ? !
carlo80 - 24 sie 2006 15:07
podbijam ^
wulg - 20 gru 2008 12:40
witan serdecznie.. mam problem z pompką paliwową w mx3. sprawa wygląda tak że raz działa a raz nie.. nie wiem o co chodzi i normalnie już nie trafia. Proszę o pomoc..
nismo20 - 20 gru 2008 22:33
witam, mam podobnie wymieniałem rozrząd i sprzęgło i było wszystko ok. pozniej zatankowałem i wlałem jakis dodatek do paliwa i zaczął szarpac przy przyspieszaniu a na wolnych obrotach stabilnie. wymieniłem przewody i nic. teraz nie moge go wogóle rozbujać. co to moze byc?? pompka??
Piotr Wozniak - 21 gru 2008 21:29
witan serdecznie.. mam problem z pompką paliwową w mx3. sprawa wygląda tak że raz działa a raz nie.. nie wiem o co chodzi i normalnie już nie trafia. Proszę o pomoc..Czesc, po pierwsze sprawdz/popraw polaczenia zasilania pompy- masz pod tylna kanapa pierwsza podejrzana kostke, druga juz wewnatrz baku przy samej pompie. Jesli raz dziala a raz nie to podejrzewam ze cos nie kontaktuje.
Ja kostke przed sama pompa wewnatrz baku w ogole wywalilem i przewody sa zlutowane po prostu. Mysle ze to lepsze niz kostka, w koncu lepiej zeby w baku nie zaiskrzylo (mimo, ze tam po pierwszym zatankowaniu "do pelna" nie powinno byc tlenu a czyste pary benzyny, co uniemozliwia zaplon).
A skad wiesz, ze problemem jest pompa??
pzdr
lookas - 24 gru 2008 12:15
pompa jest pod tylnym siedzeniem mozna ja odkrecic j wlaczyc rozrusznik bo jest to pompa zalezna i zaczyna prace dopiero razem z rozrusznikiem unies ja troche do gory izacznij go odpalac a napewno zdiagnozujesz czy jest zepsuta i czy cos w niej stuka
nicek777 - 03 sty 2009 13:24
Rok tamu padla mi przeplywka po strzale gazu. Dopiero teraz ja wymienilem (jezdzilem caly czas na gazie, ale w baku jest przynajmniej 1/4 benzyny). Samochod jezdzi na gazie w porzadku jedynym problemem jest to, ze gasnie nie rozgrzany ale to normalne. Natomiast gdy przelaczam na benzyne to mi przelacznik odbija spowrotem na gaz i tak w kolko. Czasem jak juz zaskoczy, to wydaje sie, ze jezdzi w miare odpowiednio, ale gasnie przy puszczeniu gazu. Nie gasnie jednak jakos tak nagle, tylko tak, jakby moze obroty minimalne byly ustawione zbyt nisko. Mam kupiony filtr paliwa i postaram sie go w najblizszym czasie wymienic. Dodam, ze przeplywka powinna byc sprawna, bo drucik z niej wystaje. Mozliwe, ze mam nieco nieszczelny dolot. Tylko jakby to sie mialo do tego, ze na gazie jezdzi jak trzeba?? Wogole zauwazylem, ze w obudowie od filtru powietrza ktos zrobil dziure a ten wlot ktory jest pod zderzakiem doprowadzony jest zatkany (samochod gasl przy zatkaniu tego dodatkowego wlotu), czy to tez moze miec jakis wplyw Sorki za esej bede wdzieczny za jakiekolwiek proby pomocy ).