powyżej 4000rpm przyspiesza przy odjęciu gazu - jak naprawić?
steven - 23 lut 2009 14:14
Witam. Walczę i walczę i doszedłem do momentu, że do 4000rpm funcjonuje w miarę poprawenie, ale nie chce się wkręcić wyżej, tzn. dojdzie do 6000 ale z bardzo dużym oporem, dużo łatwiej jest mu natomiast jak odpuszczę trochę pedał gazu, to wtedy ładnie podskakuje na obrotach, ewentualnie jak pedału nie wciskam do końca...
plm - 24 lut 2009 10:44
wyczyść przepływkę
adam626 - 24 lut 2009 13:51
sprawdź na analizatorze spalin albo testerem lambda co się dzieje
może brakować zarówno powietrza jak i paliwa
choć stawiam na to drugie po objawach z pedałem gazu
za mała wydajność pompki lub zapchany filtr może dać taki efekt
brak powietrza lub niedrożność wydechu ograniczały by moc mniej skokowo
Pawlo75 - 24 lut 2009 17:08
Może to nie to, ale miałem po dobne objawy. Do 3,5 tys ok a dalej dławił się i nie chciał wkręcać na wyższe obroty. Okazało się, że ostatni tłumik był przegnity w środku, wszystko się oberwało i dławiło przepływ Kiedyś pociągnąłem do czerwonego pola obrotomierza na prostej i... ...tłumik eksplodował Teraz jest OK, walczę tylko z falującymi wolnymi
steven - 24 lut 2009 17:38
lambde mam stosunkowo nową, ale dla pewności dzisiaj zbadałem, pracuje jak należy... kolektor wydechowy czysty, w miejscu katalizatora jest strumienica, wszystko funkcjinowało kiedyś jak należy... więc myślę, że poprawnie założona... tłumiki szczelne... sam już nie wiem ;/
adam626 - 26 lut 2009 8:52
nie miałem na myśli sprawdzenia działania sondy tylko pomiar jej wskazań
sonda na 1V przy prawidłowym składzie mieszanki paliwa powinna podawać napięcie około 0.5V, niższe napięcie wskazuje na za uboga mieszankę a większe na zbyt bogatą
dokonując tego pomiaru w zakresie obrotów przy jakim występuje problem możesz się zorientować czy brakuje powietrza czy paliwa
czyli wskazania będą sugerowały zbyt ubogą lub zbyt bogatą mieszankę paliwa
sonda musi być dobrze rozgrzana aby prawidłowo działać
modzik - 26 lut 2009 9:15
Coby nie zakładać nowego wątku, to wproszę się na chwilę do tego
Jak u was wygląda dopływ powietrza do filtra?
U mnie z okolic błotnika wychodzi plastikowa rura, ale nie jest ona połączona z rurą która odchodzi od puszki filtra, tylko jest między nimi ok. 3cm przerwy. I nie wiem, czy to tak ma być, czy musi to być połączone?
I jeszcze przy okazji - ja u was stoi wskaźnik płynu przy temp. roboczej silnika? U mnie na 2/3 skali i się zastanawiam, czy nie za wysoko...
steven - 26 lut 2009 12:17
1) powinna być nałożona guma łącząca ową rurkę z obudową filtra
2) wskaźnik miałem pionowo, dopuki nie rokręciłem licznika, żeby założyć w nim czujnik Halla, chciałem mieć wyswietlaną prędkość w radiu i wtedy popsułem masę, jak się okazało od czujnika temepratury, od razu leciał na maxa (120st.) potem przylutowałem masę, ale jest już inna i właśnie zatrzymuje się w okolicy 2/3 wskaźnika, jeżeli od chłodnicy dolna rura dopiero grzeje się przy 2/3 skali tzn. ze wtedy otwiera ci sie termostat i za kawałeczek powinien zacząć wiać wiatrak, jeżeli tak się dzieje to bym si nie przejmował
modzik - 26 lut 2009 12:52
OK, serdeczne dzięki za info
steven - 27 lut 2009 12:32
no i winna okazała się wydmuchana uszczelka między dolną przepustnicą, a metalem łączącym ową przepustnicę z silniczkiem krokowym, na razie dorobiłem z tektury skręciłem i jest ok, zobaczymy tylko czy wytrzyma
jutro jeszcze tylko ustawię jeszcze raz zapłon i pojadę z podpiętą sondą pod laptopa, żeby sprawdzić czy wszystko ok
Jeżeli wyjdzie na to że wszystko, to będzie można stwierdzić, że swap silnika 8v na 16v został wykonany pomyślnie
szkoda tylko, że dół silnika to chyba jest Kia, ale już trudno